Οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπ. Παιδείας μέχρι το τέλος του έτους πλησιάζουν τα 530 εκ. ευρώ. (Τα μισά περίπου αφορούν τον τακτικό προϋπολογισμό και τα υπόλοιπα τις δημόσιες επενδύσεις).
Το άσχημο είναι ότι ελάχιστα από τα ποσά αυτά αφορούν δραστηριότητες που θα βοηθήσουν ουσιαστικά το εκπαιδευτικό σύστημα. Ενδεικτικά σημειώνω ότι τα 110 εκ αφορούν τις μετακινήσεις μαθητών (μιας διαχρονικά λαθεμένης πολιτικής που έχει επιτρέψει απαράδεκτες καταστάσεις), ενώ 4 εκ. ευρώ απαιτούνται για προμήθεια χαρτιού (αναστενάζει ο Αμαζόνιος).
ΥΓ. Εντύπωση μου έχει προκαλέσει μια υποχρέωση δαπάνης 800 χιλ ευρώ για "Επιχορήγηση ΟΕΔΒ για την προμήθεια των βιβλίων ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΛΛΑΔΑ και ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ".
Monday, October 26, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Δηλαδή ξοδεύτηκαν χρήματα για την αγία αρχαϊζουσα (στο όνομα τάχα της ελληνικής λογοτεχνίας) και την πατριδογνωσίας
ReplyDeleteΤο ζήτημα των μετακινήσεων μαθητών και η "συνεργασία" με ΚΤΕΛ και ΤΑΞΙ στην επαρχία είναι ένα σκάνδαλο πρώτου μεγέθους! Έχω στοιχεία για την Αργολίδα (έχει γίνει και προσφυγή πολίτη στο ΣΕ και στην ΕΕ) τα οποία, αν επιθυμείτε, είναι στη διάθεση σας!
ReplyDeleteΑποκατάσταση
ReplyDeleteΤο Ιστολόγιο ενός Φροντιστή αποκαθιστά τον νέο Υφυπουργό Παιδείας κ. Πανάρετο τον οποίο εν τη ρύμη… της γραφής απεκάλεσε σε χθεσινό άρθρο «νέο γραμματέα της Παιδείας». Αυτά παθαίνει κανένας όταν επιχειρεί να «μπλογκάρει» στα διάκενα ενός φροντιστηριακού προγράμματος. Πάντως προς το παρών ο νέος Υφυπουργός εκτελεί και χρέη άτυπου γενικού γραμματέα.
Οι τίτλοι έχουν τη σημειολογία τους και για την αριστερά τουλάχιστον η πολιτική ισχύς συνέπιπτε πάντα με τη θέση του γενικού γραμματέα. Άρα δεν αδικήσαμε τον κ. Πανάρετο ο οποίος άλλωστε διατηρεί τον τίτλο από την προηγούμενη θητεία του.
Μια που αναφερθήκατε στο χαρτί που καταναλώνεται θα ήθελα να κάνω μία επισήμανση. Πιθανόν στο Υπουργείο το χαρτί να ανακυκλώνεται, αλλά στη μεγάλη πλειοψηφία των σχολείων, όπου τόνοι χαρτιού καταλήγουν στον κάλαθο των αχρήστων, δεν υπάρχει ούτε ένας κάδος για ανακύκλωση. Κάποιοι εκ των φιλότιμων εκπαιδευτικών ενίοτε μεταφέρουν χαρτιά προς ανακύκλωση σε δημοτικούς κάδους, εάν αυτοί υπάρχουν. Επειδή δυστυχώς η πλειοψηφία του χώρου περιμένει διαταγές για να λειτουργήσει, αντί να παίρνει τις πρωτοβουλίες που υπαγορεύει η κοινή λογική, μήπως το Υπουργείο θα έπρεπε να στείλει κάποια εγκύκλιο; Κρίμα να μην ανακυκλώνεται τόσο χαρτί.
ReplyDeleteκ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΣυγχαρητήρια για την τόλμη σας τόσο στην επικοινωνία όσο και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Μήπως έχετε κάποια νεότερα από την εξέταση των αιτήσεων που έγιναν για τη στελέχωση του γραφείου σας; Δεν εννοώ μόνο αριθμούς, αλλά γενικότερα συμπεράσματα αν έχουν προκύψει.
Επίσης, γιατί πιστεύετε ότι υπάρχει ''κοιλιά'' στις διαδικασίες ανοιχτής διακυβέρνησης; Μόνο τρία μέλη της κυβέρνησης αποφάσισαν να στελεχώσουν έτσι τα γραφεία τους (Παπακωνσταντίνου, Σαχινίδης, Πανάρετος)- δεν είναι μικρό ποσοστό μέχρι στιγμής;
Ευχαριστώ πολύ και καλή δύναμη!
Ζάλευκος
Φαίνεται πως τα εκατομμύρια είναι στραγάλια...
ReplyDeleteΜιλώντας για λεφτά από το ΥΠΕΠΘ, υποθέτω ξέρετε τι κόλπα γίνονται προκειμένου να εμφανιστούν κενά όπου δεν υπάρχουν και να προσληφθούν αναπληρωτές. Συγγνώμη που διαφημίζω τον... εαυτό μου, αλλά αν έχετε χρόνο, ρίξτε μια ματιά εδώ: Τα έχει όλα και συμφέρει
ReplyDeleteκ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΘέτετε έμμεσα πολλά σημαντικά θέματα - προβλήματα της υπάρχουσας κατάστασης, όμως τα οικονομικά στοιχεία που αναφέρετε δεν είναι αρκετά για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα (αν και καταλαβαίνουμε όλοι μας τι υπονοείτε με την αναφορά τους). Σε κάθε περίπτωση, τα οικονομικά στοιχεία στη διάρκεια της τελευταίας τουλάχιστον πενταετίας για κάθε θέμα που θίγετε, θα ήταν χρήσιμα για να δώσουν μια ξεκάθαρη εικόνα. Επίσης, σχετικά με τη χρήση του χαρτιού, θα ήταν καλή μια μελέτη της ολικής περιβαλλοντικής επίπτωσης των τυπωμένων βιβλίων έναντι των ηλεκτρονικών βιβλίων (χαρτί που καταναλώνεται εναντι ρεύματος και άλλων υλικών που καταναλώνονται).
Όλα όσα γράφετε είναι κάποιες διαπιστώσεις τις οποίες έχουν κάνει και πολλοί προκάτοχοί σας, περιμένουμε με αγωνία τις δράσεις σας και το αποτέλεσμα αυτών στο εγγύς μέλλον.
800000 ευρώ για δύο βιβλία σαν πολλά δεν είναι;
ReplyDeleteΥπάρχουν τεράστια κονδύλια που δεν δικαιολογούνται και των μετακινήσεων μαθητών είναι ενα απο αυτά...
ReplyDeleteΜερικοί δεν διστάζουν να "χρεώσουν" υπέρογκα ποσα το Δημόσιο και να τσεπώνουν οι ιδιοι τα κόμιστρα.
Συγχαρητήρια κ.Πανάρετε, για το τόλμημα της ανοιχτής επικοινωνίας και καλο κουράγιο στο έργο σας.
Να ήταν μόνο οι 800000 καλά θα ήτανε για ψάξτε λιγάκι μήπως κάποιοι εξακολουθούν και υπογραφούν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Για ακούστε και κάποιους μέσα και έξω από το υπουργείο, τι εκτυπώσεις έγιναν προεκλογικά. Για τους Η/Υ της α΄ γυμνασίου γιατί δεν μιλάει κανένας, έχετε ψάξει τις προδιαγραφές, είναι δυνατόν να αξίζουν 450 ΕΥΡΩ και όλοι οι προμηθευτές να δίνουν «δώρα» από 200- 250 ΕΥΡΩ, κανένας δεν συγκινείτε για όλα αυτά.
ReplyDeleteΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ 800000 ΕΥΡΩ ΑΝ ΔΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ
ReplyDeleteΣυγχαρητήρια κε. Υπουργέ για το λόγο σας και το θάρρος της ρεαλιστικής προσέγγισης στα της Παιδείας μας.
ReplyDeleteΠιστεύω ότι τα κονδύλια (μόνο 5 ετών) μετακινήσεων συνολικά, αρκούν για την κατασκευή νέων σχολικών μονάδων. Και έπεται λογική και όχι σπάταλη μεταφορά μαθητών. Σχολεία με 50-60 μαθητές κάθε 15 -20 χιλιόμετρα το ένα απ΄το άλλο είναι μόνο ζημιά. Στον Καναδά και στο Κεμπέκ, για παράδειγμα, μεταφέρονται μεν οι μαθητές, αλλά σε συγκεγκριμένα σχολεία πλήρως οργανωμένα, εξοπλισμένα και ολοήμερα (!) με χώρους εστίασης, γυμναστήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και ό,τι άλλο απαιτεί η κοινωνία. Και με βιβλιοθήκες ανοιχτές για όλους τους πολίτες ! Και τα Σαββατοκύριακα.
Εδώ γίνεται ακριβώς το αντίθετο : "σχολικές"μονάδες μικρές και παρασιτικές με τεράστια (αναλογικά) λειτουργικά έξοδα και αντιπαιδαγωγικά χαρακτηριστικά. Εύχομαι πριν βγω σε συνταξη να δω μια τέτοια "κεμπεκιώτικη" οργάνωση του συστήματος.
Ευχαριστώ για το χώρο που μου προσφέρετε.
Συμφωνώ κι εγώ με την εξοικονόμιση πόρων από γελοίες δαπάνες (μεταφορικά, μετακινήσεις και άλλα συναφή) ώστε να βρεθούν λεφτά να γίνουν μερικά σχολεία, σωστά χωροταξικά κατανεμημένα. Ανμάλογο χρειάζεται και με τα ΑΕΙ. ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΑΕΙ στην ελλάδα!!!!
ReplyDeleteΕπειδή η διαπλοκή δεν΄είναι μόνο στο επίπεδο του κτρίου του Υπουργείου Παιδείας.
ReplyDeleteΓια ψάξτε για τις προμήθειες που έγιναν για υλικά για την προστασία κατά τηε γρίπης
Είναι δυνατόν οι προμήθειες για οινοπνευμα σχολείου στο κέντρο της Αθήνας να έγιναν από τη Θήβα και ποια σχεση είχε ο προμηθευτής και ο αυτός που έκανε την παραγγελία [προμήθεια]
Επειδή το παράδειγμα είναι εικονικό για όσους δεν κατάλβαν ας ζητήσει το υπουργείο παιδείας τα τιμολόγια των προμηθειών για το θέμα
ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΚΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ Ο ΝΟΥΣ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Και για να συνεχίσουμε ξέρετε αντί για γραφική υλή αγοράζονται υπολογιστές [με εικονικά τιμολόγια κλπ], μήπως θα πρέπει να αλλάξει η διαδικασία των προμηθειών στις σχολικές επιτροπές και ο τρόπος ελέγχου.
Δεν ισχυρίζομαι ότι τα χρήματα είναι πολλά , ισχυρίζομαι όμως ότι είναι ακόμα λιγότερα αν σημαντικό ποσοστό πηγαίνει στις τσέπες των διαχειατιστών των ποσών !!!
Απορία: Ποιο είναι το βιβλίο "Υπέροχη Ελλάδα"; " Η Πάπισσα Ιωάννα" είναι το γνωστό βιβλίο του Ροίδη; Αν ναι, πολύ προχωρημένη η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ. Κι επειδή το τελευταίο δεν συνέβαινε, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θεωρούσε το κράτος ως τσιφλίκι της και τους φορολογούμενους ως υποζύγια (κυριολεκτικά και μεταφορικά).
ReplyDeleteΤο περίεργο πάντως είναι που η καινούργια ηγεσία του ΥΠΕΠΘ διαπορεί για τα κατορθώματα της προηγούμενης και δεν τα κόβει με το μαχαίρι!
Τα 800.000Ε μπορούν να πιάσουν τόπο! Ας τα δώσει το Υπουργείο για να βελτιωθούν οι συνθήκες μεταφοράς και σπουδών των μικρών μαθητών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά στα ορεινά χωριά της χώρας! (Προφανώς, υπάρχουν κι άλλες προτάσεις.)
Γεία σας,
ReplyDeleteΟνομάζομαι Κορδίνας Αλέξανδρος και πήρα το θάρρος να σας γράψω αυτό το μήνυμα..
Αρχικά, είμαι σπουδαστής στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα στο τμήμα Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος στην Κοζάνη..Αν και φοιτώ εδώ και τέσσερα χρόνια εδώ και συνεχώς ακούω οτι η σχολή μου θα αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα, παρ' όλα αυτα δεν έχει ψηφησθεί, ή μάλλον είχε ψηφησθεί σε ένα συνέδριο του ΣΑΤΕ (Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) τον Δεκέμβριο του 2008 αλλά αντέδρασε η ΠΑΣΚ Διπλωματούχων μηχανικών..Επομένως απέσυραν την απόφαση...
Τέλος πάντων, εκτός αυτού από κάποιους καθηγητές κυκλοφορεί και η φήμη οτι θα προστεθούν άλλα δέκα μαθήματα στην σχολή μας και θα πάρουμε άλλο πτυχίο..Θα 'θελά λοιπόν από εσάς να μάθω ποιά θα είναι τελικά η κατάληξη σε αυτό το χάος, γιατί έτσι θα το χαρακτήριζα, ώστε να ξέρω και εγώ πως να κινηθώ..
Σας ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κούρασα.
Με εκτίμηση
Κορδίνας Αλέξανδρος
Καλό είναι να υπάρχει ΕΛΕΓΧΟΣ.
ReplyDeleteΟμως, θα ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ.
Παίρουν πανεπιστημαικοί λεφτά (πολλά, μερικοί-όχι όλοι) γιά (τάχα) "έρευνα" και πρακτικά τα κάνουθν ο,τι θελήσουν (συνδρομές κινητών τηλεφώνων, ταξίδια, ξενοδοχεία, γεύματα) αλλά ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ τα ΧΡΗΜΑΤΑ προέρχονται από ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΠΗΓΕΣ όπως βιομηχανία-εταιρείες με τις οποίες είναι σε ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ.
Μοναδική λύση, η ανάρτηση όλων των λογαριασμών ΕΛΚΕ των ΑΕΙ/ΤΕΙ στο διαδίκτυο.
Και να σκεφτείτε αγαπητέ κ. Υφυπουργέ οτι τα παιδιά αγοράζουν τα βιβλία ξένων γλωσσών στο Λύκειο!!
ReplyDeleteΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2009
ReplyDelete11 Νοέμβρη 2009 […μετά από πολύ σκέψη]
Και ενώ συμβαίνουν αυτά με τα οικονομικά του υπουργείου της παιδείας,
για να δείξουν κάποιοι έργο, «παίζουν» αναρμόδια με το θέμα της επιμόρφωσης, οργανώνουν σεμινάρια σε αμφιθέατρα του υπουργείου της παιδείας, στα οποία η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο αν κάποιος πληρώσει τη συνδρομή του ποσού των 15 ΕΥΡΩ στον άγνωστης προσφοράς σύλλογο που οργανώνει τα σεμινάρια [αν ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του θα καταλάβετε….].
Και σαν να μη φτάνει αυτό στο επίσημο έγγραφο του υπουργείου προς τους καθηγητές/ καθηγήτριες που «επιθυμούν» να παρακολουθήσουν το σεμινάριο το ποσό χαρακτηρίζεται ως συμβολικό!!
Φαίνεται αν και υπάρχει διαφωνία μου για την προτεραιότητα οργάνωσης ενός τέτοιου σεμιναρίου, η επίκληση της μη ύπαρξης κονδυλίων χρηματοδότησής του αποτελεί το «άλλοθι» για την κατάσταση που επικρατεί στα οικονομικά του υπουργείου.
Και να φανταστείτε ότι έγινε κινητοποίηση για να παρακολουθήσουν το σεμινάριο οι «ενδιαφερόμενοι», φτάσαμε δε και στο σημείο να κυκλοφορεί η άποψη ότι και η θεματολογία του αποτελούσε επιμορφωτική αναγκαιότητα!!!
Στην πατρίδα μου λένε «όλα τα είχε η Μαριορή ο φερετζές της έλλειπε» [προς άρση κάθε παρεξήγησης δεν έχω τίποτε με το όνομα Μαρία, ούτε και με το φερετζέ (από την πολύ-πολιτισμική προσέγγιση του θέματος]
Τι γίνεται «θεέ μου (…πόσο μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε)*» για μια βεβαίωση μερικών ωρών για να χρησιμοποιηθεί για μια μελλοντική μοριοδότηση με μια διαδικασία που αναπαραγάγει τα αδιέξοδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Θλίψη , πραγματική θλίψη κύριε υφυπουργέ.
Ας κάνουμε κάτι, δεν μπορεί συνέχεια να καταπατείται η αξιοπρέπειά μας ως καθηγητών , δεν μπορεί.
Το σχόλιο δεν είναι ανώνυμο και το ξέρετε…… [γπμ]
*Ο. Ελύτης στο «Μαρία Νεφέλη»
Τελικά τι έγινε κε Πανάρετε με την δαπάνη των 800000€; Θα φτάσει αυτό το υπέροχο βιβλίο της ΠΑΠΙΣΣΑΣ ΙΩΑΝΝΑΣ στο σχολειό των παιδιών μου (6ο ΔΣ Ηρακλείου). Ανυπομονώ...
ReplyDelete(Να μην πάρω στο λαιμό μου το έτερο των βιβλίων. Η Ελλάδα, παρ' όλα αυτά, είναι ΥΠΕΡΟΧΗ).
Κύριε Πανάρετε χαίρετε
ReplyDeleteΔιάβασα (σ αυτό το esos.gr) την επιστολή-παραίνεσή σας προς τις υπηρεσίες του Υπουργείου σας για υποβολή και έλεγχο των οικονομικών τους υποχρεώσεων,βάσει παραστατικών, ενόψει τέλους του οικονομικού έτους . Προσφεύγω λοιπόν κ εγώ σ εσάς, 'οπως βλέπω να κάνουν πολλοί -και "δια πάσαν νόσον"- ως ανοιχτή γραμμή εις ευήκοον ους της κυβέρνησης.
Επειδή και σ άλλα Υπουργεία παρατηρείται ευρέως το φαινόμενο , ελέω των Διευθύνσεων Οικονομικών, να αδειάζουν Κωδικοί και να "μετακινούνται" ποσά χωρίς να ρωτηθούν οι επί μέρους υπηρεσιακές μονάδες που τα ενέγραψαν για συγκεκριμένες υποχρεώσεις τους, σας παρακαλώ "υποψιάστε" ,αν το επιτρέπει ο ρόλος σας,τους ομολόγους σας(κυρίως τους πρωτόπειρους) να ελέγχουν μέχρις επιπέδου τμήματος,(αν οι υπό "μετακίνηση" πιστώσεις το αφορούν) τις ζητούμενες από τους συμβουλοδιευθυντές "μετακινήσεις" ποσών.
Ευφυής και αποδοτική κατά τη γνώμη μου η ιδέα σας αυτή.'Ετσι θα έχει η ηγεσία λεπτομερή εικόνα για το χειρισμό της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης, με ουσιαστικό περιεχόμενο,χειροπιαστά κι όχι σκέτα τα ποσά και αριθμούς.
Σ.Σ. Αναφερόμαστε στην κάθε ηγεσία (Υπουργούς, Υφυπουργούς,Γενικούς κ Ειδικούς Γραμματείς)με εννούμενο τεκμήριο αθωότητος ('Οχι στις συμπαιχνίες με τις Διοικητικο-Οικονομικές Δνσεις,πασίγνωστου τύπου παρελθόντος).
Σας συγχαίρω για τη θαρραλέα σας κίνηση ν ανοίξετε αυτό το βήμα.
Με πάσα τιμή
24 Φεβρουαρίου 2010
ReplyDeleteΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΟ
Ημέρα απεργίας επειδή μας έχουν επιβάλει λιτότητα και μας κόβουν μισθούς και επιδόματα και το υπουργείο παιδείας έχει αποφασίσει να μετακινήσει για 7 μέρες με έξοδα διαμονής και μετακίνησης πληρωμένα από το δημόσιο κορβανά περίπου 500 [πεντακόσιους καθηγητές (περιφερειακούς διευθυντές, προϊστάμενους επιστημονικής καθοδήγησης, διευθυντές διευθύνσεων και διευθυντές γραφείων ΔΕ, σχολικούς συμβούλους, υπευθύνους ΕΚΦΕ[τι είναι αυτό], τα μέλη του ΔΣ και της οργανωτικής επιτροπής , και 4 καθηγητές από κάθε διεύθυνση της χώρας] για να παρακολουθήσουν ένα συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών στην Πάτρα από 17-21 Μαρτίου 2010.
Δηλαδή ένα ολόκληρο τάγμα δημόσιων υπάλληλων θα μετακινηθεί σε μια εποχή λιτότητας που μας λένε να κάνουμε το σκατό μας παξιμάδι. Το ξέρει ο πρωθυπουργός και το έχει εγκρίνει η υπουργός παιδείας τι στιγμή που μας λένε ότι όλα αυτά θα περικοπούν. Μα είναι δυνατόν, το άκουσα και δεν το πίστευα. Δεν μπορεί κάποιο λάθος θα έχει γίνει. Όποιος θέλει να παρακολουθήσει το συνέδριο να πληρώσει από την τσέπη του …..δεν μπορεί να μας κόβουν το μισθό για να πληρώνουμε τι διασκέδαση κάποιων για 7 ημέρες τον Μάρτιο και βέβαια δεκάδες σχολεία θα υπολειτουργήσουν για μια βδομάδα και μετά τις διακοπές για το συνέδριο οι διακοπές του Πάσχα .