Wednesday, June 11, 2008

Η αγορά εργασίας για τους πτυχιούχους Οικονομικών Σχολών

Ακολουθεί σχόλιο που διατύπωσα στο GUR για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας των πτυχιούχων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Deree.

Ιωάννης Πανάρετος λέει:
Ιούνιος 11, 2008 σε 1:58 μ.μ
Αν και βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την επιχειρηματολογία του κ. Κόκκινου, θα ήθελα να κάνω μια διόρθωση: Δεν είναι ακριβές ότι οι επιχειρήσεις προτιμούν τους αποφοίτους του Deree από εκείνους του ΟΠΑ.
Την ίδια (λανθασμένη) εντύπωση, είχα και εγώ. Ομως την διόρθωσα όταν ανέλυσα τα στοιχεία μιας έρευνας που είχα κάνει κάπου το 2000 (κάποια αποτελέσματά της υπάρχουν στην σελίδα μου), για την τύχη των πτυχιούχων του ΟΠΑ στην αγορά εργασίας. Δεν ξέρω αν κάτι έχει αλλάξει από τότε. Οι πτυχιούχοι του ΟΠΑ είχαν μεγάλη ζήτηση στην αγορά, κυρίως στον ιδιωτικό τομέα (80% περίπου, αν θυμάμαι καλά, εύρισκαν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα) με σαφή προτίμηση σε αυτούς έναντι των πτυχιούχων του Deree αλλά και των άλλων οικονομικών σχολών.
Τα ευρήματα αυτά τα συζήτησα με τον υπεύθυνο μια μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας που φανταζόμουν ότι θα διαφωνούσε. Εκείνος όμως μου τα επιβεβαίωσε, οχι μόνο για την εταιρία του, αλλά και για άλλες εταιρίες που ήξερε. Μου είπε μάλιστα ότι όταν έκαναν επιλογές προσωπικού, ξεκινούσαν με την διερεύνηση των αιτήσεων των πτυχιούψων του ΟΠΑ. Ως βασικούς λόγους μου ανέφερε την αξιοπιστία του ιδρύματος και την ικανοποίηση των εταιριών από προηγούμενες σχετικές προσλήψεις.
Το θέμα αυτό αποτέλεσε αφορμή μιας ενδιαφέρουσας αντιπαράθεσης μου με τον Στεφ. Μάνο. Είμασταν και οι δύο προσκελημένοι ομιλητές σε ένα συνέδριο της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης για την αξιολόγηση. Σε κάποια στιγμή ο Σ. Μάνος διετύπωσε ένα ισχυρισμό παρόμοιο με του κ. Κόκκινου. Παρενέβην με ένα αστείο, λέγοντας ότι στην Ελλάδα το 87% των στατιστικών που διατυπώνονται δημόσια δεν τεκμηριώνονται, αλλά απλώς εκφράζουν τις προσωπικές απόψεις αυτών που τις διατυπώνουν, κάνοντας αναφορά στην προαναφερθείσα έρευνα. Προς τιμήν του, δεν ενοχλήθηκε. Αντίθετα, με πλησίασε στο τέλος της συνεδρίασης και με ρώτησε με ενδιαφέρον για τις λεπτομέρειες της έρευνας. Μου εξέφρασε τις δικές του ερμηνείες για τους λόγους που αυτό συμβαίνει (ενδιαφέρουσες θα έλεγα).

No comments:

Post a Comment