Σύμφωνα με τα σημερινά δημοσιεύματα, η κυβέρνηση "προχωρά σε μέτρα ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των πανεπιστημίων, προκειμένου να αποδυναμώσει τις κατηγορίες ότι με την πολιτική της οδηγεί σε απαξίωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων".
Ποιά είναι αυτά τα μέτρα?
Και πάλι σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, "η κυβερνητική επιτροπή συζητά σήμερα σχέδιο νόμου του υπουργού Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη για την αναβάθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών των κρατικών πανεπιστημίων, μέσα από συνέργειες και με ιδρύματα του εξωτερικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπονται μεταξύ άλλων:Εθελοντική εισαγωγή διδάκτρων. Κάθε πανεπιστήμιο θα αποφασίσει αν θα κάνει ή όχι χρήση της δυνατότητας που του παρέχεται από την πολιτεία - γεγονός που κατά την κυβέρνηση, ενισχύει την αυτονομία και αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων.Κωδικοποίηση και συστηματοποίηση της κείμενης νομοθεσίας, με ταυτόχρονη προσαρμογή στα κοινοτικά δεδομένα, προκειμένου να ενισχυθεί η δυνατότητα διατμηματικών και διεθνών συνεργασιών των ΑΕΙ και ΤΕΙ με πανεπιστήμια του εξωτερικού".
Ο απλός πολίτης που δεν γνωρίζει λεπτομέρειες θα πει: Καλά ακούγονται αυτά. Και έτσι είναι. Η μόνη διαφορά είναι ότι όλα αυτά γίνονταν (ή μπορούσαν να γίνουν).
Για παράδειγμα, στο Τμήμα μου (Στατιστικής του Οικ. Παν. Αθηνών), είχαμε από το 1996 κοινό πρόγραμμα Μάστερ με το πανεπιστήμιο του Lueven (οι φοιτητές μας περνούσαν ένα εξάμηνο εκεί). Από τότε επίσης είχαμε καθιερώσει τις εκπαιδευτικές μονάδες ώστε να αναγνωρίζεται κάθε δραστηριότητα φοιτητών μας στο εξωτερικό. Οσο για τα δίδακτρα στα μεταπτυχικά, το Οικ. πανεπιστήμιο τα έχει επιβάλλει σε όλα του τα μεταπτυχιακά προγράμματα από το 1996.
Βελτίωση στην λειτουργία των πανεπιστημίων δεν βλέπω. Βελτίωση στα ποσοστά της κυβέρνησης στις δημοσκοπήσεις, ναι.
No comments:
Post a Comment