Wednesday, November 04, 2009

Επίσκεψη στο ΚΠΣ και στην ΓΓΕΤ

Η Υπουργός και εγώ, επισκεφθήκαμε χθες τις δύο αυτές υπηρεσίες. Μείναμε αρκετή ώρα σε κάθε μια.

Πολλά τα ενδιαφέροντα που προέκυψαν. Ελπίζω να βρώ χρόνο να καταγράψω και εδώ τα σημαντικότερα.

18 comments:

  1. Anonymous10:37 pm

    Καλημέρα. Ελπίζω η προσπάθεια σας να πευύχει.

    ReplyDelete
  2. Χρήστος12:42 am

    Καλημέρα κ. Πανάρετε. Μιας και αναφέρεστε στην ΓΓΕΤ, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζεται τι γίνεται με τις ηλεκτρονικές συνδρομές των βιβλιοθηκών σε ερευνητικά περιοδικά. Οι έλλειψή τους μπορεί να παρομοιαστεί με την έλλειψη πρόσβασης στο διαδίκτυο και περιπλέκει αρκετά την ερευνητική εργασία (από καθηγητές έως μεταπτυχιακούς φοιτητές). Πάλι καλά που έχουμε φίλους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού ή προσωπικές συνδρομές και καλύπτουμε ως ένα βαθμό τις ανάγκες μας :-).

    ReplyDelete
  3. Το έχω υπ' όψη μου. Πιστεύω ότι θα το λύσουμε.

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:13 am

    o προεδρος της ΟΛΜΕ βγηκε εχτες και φωναζε για χιλιαδες κενα στα σχολεια και ο καθηγητης αδερφος του ειναι αποσπασμενος(!) στην υπηρεσια επεαεκ συμφωνα με διοικητικους υπαλληλους του συγκεκριμενου γραφειου.
    ετσι δινουν το καλο παραδειγμα οι συνδικαλιστες μας.
    ρε δεν ντρεπονται να κοροιδευουν τον κοσμακη ολοι τους ..............

    ReplyDelete
  5. Καλημέρα κ. Καθηγητά. Σχετικά με τη ΓΓΕΤ, ο εποπτευόμενος (με την προηγούμενη δομή) φορέας ΟΒΙ έρχετει μαζί με τη ΓΓΕΤ ή θα τον κρατήσει το Οικονομίας-Ανταγωνιστικότητας-Nαυτιλίας?

    ReplyDelete
  6. Μου αρέσει που έχεις blog.

    Α.Δ.

    ReplyDelete
  7. Καλημέρα κ. Πανάρετε.
    Πολύ καλή η σκέψη για επικοινωνία με τους πολίτες. Με την ευκαιρία της επίσκεψής σας στην ΓΓΕΤ νομίζω πως είναι καιρός οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας να εφαρμοστούν σε όλα τα μαθήματα. Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω αν πρόκειται να γίνει κάτι με τα Αναλυτικά Προγράμματα των σχολείων. Για παράδειγμα στο μάθημα των Θρησκευτικών (επειδή είμαι θεολόγος) και τα βιβλία και το Αναλυτικό Πρόγραμμα δε νομίζω να έχουν σχέση με την ποραγματικότητα στην οποία ζει ο σημερινός μαθητής και μάλλον πρέπει να αλλάξουν.

    ReplyDelete
  8. Anonymous5:06 am

    Αξιοτιμε κκ. Πανάρετε
    Ειμαι ο νικητας.
    Ενα παιδι μα κυριος πλεον που παλεψε με τα κυματα και τις φλογες για να αντιλυφθει τη γη.
    Σε περιπτωση που με κλαβετε σοβαρα θεστε ενα θεσμο βιωσιμο αν μη τι αλλο ενα συνδυασμο ιδιωτικων και δημοσιων πανεπιστημιων στην ελλαδα.
    Αυτο για μια μια βιωσιμη ορθοδοξη εκπαιδευση.
    Με εκτιμηση
    αλ.λα.

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:19 am

    Γνωρίζετε τι γίνεται με τις νέες διαδικασίες συνεντεύξεων- επαναξιολόγησης και κατάρτισης πινάκων διευθυντών στα σχολεία; Τι κρίνεται στην συνέντευξη; η προσωπικότητα; η αξιοκρατία; η προσωπική σχέση;...... Είσαστε υπέρ των συνεντεύξεων έτσι όπως διεξάγονται; Γενικά ποιά είναι η γνώμη σας; Ποιές είναι οι κατευθύνσεις του Υπουργείου στα Υπηρεσιακά συμβούλια; Εχει επιληφθεί το Υπουργείο ή αφήνει μιά διαδικασία νά τσουλάει;" Ποιός θα υπογράψει τους αξιλογικούς πίνακες; Οι Περιφερειάρχες που φεύγουν ή οι περιφεριάρχες που έρχονται;

    Με καλή πρόθεση.

    ReplyDelete
  10. Καλησπέρα σας, κ. Πανάρετε

    Ίσως δεν γνωρίζετε ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, υπηρεσία άκρως απαραίτητη για τα σχολεία μας, έχει αφεθεί εδώ και καιρό στη μοίρα του.

    Τα Πανεπιστήμια ανάδοχοι της υπηρεσίας τεχνικής υποστήριξης προς τα σχολεία έχουν διακόψει εδώ και 8 μήνες το έργο τους, καθώς έχει σταματήσει κάθε σχετική χρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή, ο ΟΤΕ, που παρέχει τις γραμμές DSL, αδιαφορεί για ο,τιδήποτε, λειτουργώντας με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

    Έτσι, το ΠΣΔ εξακολουθεί τύποις να υπάρχει, με σχολεία που μοιράζουν γραμμή 2 Mbps σε 15 και παραπάνω σταθμούς εργασίας, και με ανύπαρκτη υποστήριξη. Η χρήση του διαδικτύου στη σχολική πράξη έχει καταντήσει ανέκδοτο για τους μαθητές, και το ΠΣΔ είναι εκεί μόνο για να διεκπεραιώνεται η γραφειοκρατία με τις διευθύνσεις και το υπουργείο. Έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε ένα δυναμικό διδακτικό εργαλείο σε διεκπεραιωτικό γραφειοκρατικό όργανο.

    Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο και η Δικτύωση των Σχολικών Μονάδων και Υπηρεσιών είναι ζήτημα που δεν μπορεί να αφεθεί σε Σχολικές Επιτροπές και πρωτοβουλίες Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Χρειάζεται κεντρική προσέγγιση γιατί μπαίνουν ζητήματα ασφάλειας, ποιότητας και αξιοπιστίας. Γι' αυτό, άλλωστε στήθηκε το ΠΣΔ.

    Ελπίζω στην ατζέντα άμεσων ενεργείων σας να έχει θέση τόσο η ενίσχυση του ΠΣΔ, όσο και η άμεση αναβάθμιση των γραμμών που παρέχει ο ΟΤΕ, από 2Mbps -που αποτελεί κοροϊδία για τα σημερινά δεδομένα- σε 24Mbps. Άλλωστε το κόστος για το τελευταίο είναι ελάχιστο (αντικατάσταση routers και παροχή bandwidth), ενώ το αντίστοιχο κέρδος πολλαπλό.

    ReplyDelete
  11. Σπύρος Κοψιδάς9:23 am

    Η αναδιοργάνωση της ΓΓΕΤ και η υποστήριξη του ερευνητικού δυναμικού της χώρας εύχομαι να είναι από τις πρώτες προτεραιότητες σας. Μπορεί οι Έλληνες επιστήμονες να μας κάνουν περήφανους στο εξωτερικό, όπου τους προσφέρονται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για σοβαρή και εφηρμοσμένη έρευνας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξακολουθήσουμε να τους "εκδιώχνουμε" από τη χώρα μας ελλείψει υποδομών.

    ReplyDelete
  12. Anonymous9:37 am

    κ. Υφυπουργέ
    Εχθές σας ζήτησα να πάρετε θέση για τους αποφοίτους Πληροφορικής. Δεν πήρατε. Σήμερα ανακοινώθηκε η εγκύκλιος διορισμού με τους "Παιδαγωγούς" του Πειραιά.Ποιο κράτος δικαίου και ποια αξιοκρατία ευαγγελίζεστε??Πριν δυο μήνες στην αντιπολίτευση μιλούσατε για "φωτογραφικές ρυθμίσεις"..Τι έγινε τώρα που είναι στο΄χέρι σας η αποκατάσταση της αδικίας???
    Μάλλον μένετε θεατές του προβλήματος..
    Και μετά βλέπω κάποιους να μιλάνε για εισαγωγή Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση...Βέβαιως αλλά να διδάξουν όλοι οι άλλοι κλάδοι πλην των αρμοδίων...
    Τα πρώτα δείγματα ο κλάδος της Πληροφορικής σήμερα τα πήρε από τη Νέα Κυβέρνηση..Πάααααααμμμεεεεεεε...!!!

    Απόφοιτος Πληροφορικής ΑΕΙ

    ReplyDelete
  13. @ Νίκος (2.18πμ)
    Αγαπητέ συνάδελφε Νίκο, κι εμείς είμαστε ομάδα Θεολόγων. Τι εννοείς όταν γράφεις: "Για παράδειγμα στο μάθημα των Θρησκευτικών (επειδή είμαι θεολόγος) και τα βιβλία και το Αναλυτικό Πρόγραμμα δε νομίζω να έχουν σχέση με την πραγματικότητα στην οποία ζει ο σημερινός μαθητής και μάλλον πρέπει να αλλάξουν".
    Τι είδους αλλαγή πρέπει να γίνει; Αν μιλάς για αλλαγή στους τρόπους μετάδοσης του περιεχομένου του μαθήματος, συμφωνούμε πως πολλά μπορούν και πρέπει να γίνουν. Αν αναφέρεσαι σε αλλαγή στο περιεχόμενο, ρωτάμε: Μπορούμε να αλλάξουμε το περιεχόμενο της διδασκαλίας του Ευαγγελίου;

    Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αν και εσείς κ. Υπουργέ μας γράφατε κάτι για το σχεδιασμό του Υπουργείου σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών.

    ReplyDelete
  14. Δεν είναι φυσικό ο ΟΒΙ να είναι κοντά στην έρευνα και την τεχνολογία;
    Βέβαια, κατά την επίσκεψή μου προχθές στον ΓΓΕΤ, ρώτησα αν υπάρχει συνεργασία των υπηρεσιών της με τον ΟΒΙ και πήρα αρνητική απάντηση.

    ReplyDelete
  15. Σπύρος Κοψιδάς4:46 pm

    κε Υφυπουργέ το μεγαλύτερο μέρος από τα ερευνητικά αποτελέσματα που παράγονται στην Ελλάδα, δεν κατοχυρώνονται και δεν αξιοποιούνται τελικά στη χώρα μας, όχι γιατί δεν υπάρχει η κατάλληλη αγορά, αλλά γιατί δεν υπάρχει η κατάλληλη υποστήριξη από τα Πανεπιστήμια και Ερευνητικούς Φορείς προς τους ίδιους τους ερευνητές ώστε να μπορούν εύκολα και γρήγορα να προχωρούν τόσο στην κατοχύρωση όσο και στην κατάλληλη δικτύωση με την βιομηχανία.

    Δυστυχώς ο θεσμός των Γραφείων Διαμεσολάβησης, όσο κι αν ήταν μια αρχική προσπάθεια, στο τέλος έπεσε στο κενό με τα περισσότερα γραφεία να υπολειτουργούν και απλά να παρέχουν τυπική ενημέρωση και όχι πραγματική βοήθεια.

    Μια καλή ιδέα θα ήταν ίσως μια αναδιοργάνωση αυτών των δομών ώστε να καλύπτουν τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες.

    Σας είχα στείλει ένα email με σχετικές προτάσεις στο email σας στο πανεπιστήμιο. Δεν ξέρω αν τελικά το λάβατε ποτέ, αφού δεν πήρα ποτέ απάντηση.

    Με εκτίμηση

    ReplyDelete
  16. Βασίλης Κωστόπουλος

    Κε Υφυπουργέ, πιστεύω να αντιλαμβάνεστε ότι η έλλειψη συζήτησης που καταγράφηκε στη συνάντηση σας με τη ΚΕΔΚΕ αποτελεί διαχρονική πραγματικότητα στη ΓΓΕΤ. Πολύ σπάνια η ΓΓΕΤ συζήτησε με άλλους εθνικούς φορείς για τις ανάγκες τους στην ερευνα και τεχνολογία. Σχεδόν πάντα αγνοούσε τις πραγματικές ανάγκες στην εφαρμοσμένη έρευνα των τελικών χρηστών από τη πλευρά του κράτους.

    ReplyDelete
  17. Anonymous6:25 pm

    Επιτέλους η ΓΓΕΤ βρίσκει τη φυσική της θέση! Η σοβαρή αναδιοργάνωση της Ερευνας πρέπει να είναι στις άμεσες προτεραιότητες σας ως υπουργού Παιδείας για τους εξής λόγους: 1) αξιόλογοι επιστήμονες αποφασίζουν να έρ8ουν στο ελληνικό δημόσιο Παν/μιο μόνο οταν βρίσκουν συνθήκες με ποιοτική και σύγχρονη έρευνα. Οι συνάδελφοι αυτοί έχουν εξαιρετικά θετική επίδραση και στη ποιότητα των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών. 2) μέχρι τώρα το ανώτατο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας στερείται των υπηρεσιών των εξαιρετικών ερευνητών των ερευνητικών μας κέντρων. Οι συνάδελφοι αυτοί πρέπει να ενσωματωθούν άμεσα στη πανεπιστημιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Στο εξωτερικό, όπως γνωρίζετε, υπάρχει ο τίτλος του Research Professor, ο οποίος δεν συμμετέχει στη διοίκηση του Παν/μιου, έχει όμως όλες τις άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα των full faculty members.

    Βασική σας επίσης επιδιώξη πρέπει είναι η συνεχής και σοβαρή χρηματοδότηση της έρευνας. Δεν είναι δυνατόν η ΓΓΕΤ να μην έχει προκηρύξει ερευνητικά προγράμματα για 6 συναπτά έτη!!

    Εάν κάποιος δανεισμός έχει νόημα για το μέλλον της χώρας και πολλαπλασιατική επίδραση είναι αυτός που θα συμβάλλει στην ποιοτική άνοδο της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας και της ανάπτυξης καινοτομίας. Είναι η μόνη πολιτική πρακτική, μαζί με την επένδυση στο πολιτισμό μας, που μπορεί αποτελεσματικά να συμβάλλει στη επιβιώση και προκοπή αυτού του τόπου. Ξέρω ότι συμφωνείτε με τις σκέψεις αυτές. Κάντε τις πραγματικότητα. Θα βρείτε πολλούς συμμάχους!

    Καθηγητής Παν/μιου Κρήτης

    ReplyDelete
  18. Κύριε Υπουργέ,
    Ο ΟΒΙ συνεργάζεται με την ΓΓΕΤ για πάρα πολλά χρόνια. Η ΓΓΕΤ εποπτεύει τον ΟΒΙ, από την έγκριση του προυπολογισμού του μέχρι και τον διορισμό ορκωτών ελεγκτών. Ακόμη και ο εορτασμός των 20 χρόνων του ΟΒΙ έγινε σε εκδήλωση της ΓΓΕΤ. Οι συνεργασίες της διοίκησης του ΟΒΙ με τον εκάστοτε Γενικό Γραμματέα ΕΤ είναι τακτικές.
    Με τιμή
    Σεραφείμ Στασινός

    ReplyDelete