Tuesday, November 24, 2009

Το πόρισμα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το πόρισμα είναι εδώ.

Μία προσθήκη: Δεν είχα συμμετοχή στην διατύπωση του κειμένου. Όπως είναι γνωστό, συμμετείχα στις συνεδριάσεις μέχρι την προκήρυξη των εκλογών. Τις απόψεις που διατύπωσα θα τις αναρτήσω σύντομα.

43 comments:

  1. Δεν είναι.

    ReplyDelete
  2. Καταλαβαίνω πως με το να ανοίγεις πολλά μέτωπα δυσκολεύεις πολύ τον δρόμο σου, αλλά στεναχωρήθηκα που το θέμα της αξιολόγησης αναφέρθηκε τόσο ελάχιστα στο πόρισμα. Ελπίζω να ανέβει σαν προτεραιότητα σύντομα και να γίνει πιο κεντρικό κομμάτι του σχεδιασμού.

    Σε παρόμοιο κλίμα, θα ήθελα να δω πιο συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες για τα σχέδια που περιγράφονται στο πόρισμα. Ωραία τα σχέδια, αλλά χωρίς συγκεκριμένες προθεσμίες μπορούν να αναβάλλονται επ' άπειρον χωρίς να υπάρχουν συνέπειες για κανέναν.

    Όλα τα σχέδια του κόσμου είναι καλά, αρκεί να υπάρχει κάποιος μεθοδικός τρόπος να μετρήσεις την ποιότητα εφαρμογής τους καθώς και την αποδοτικότητάς τους.

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:24 am

    Είναι θετικο οτι υπηρξε μια διακομματικη επιτροπη για θεματα παιδειας. Εκπαιδευτικοι και γονεις χαιρομαστε που ολοι οι φορεις συνεργαζονται για την αναβαθμιση του εκπαιδευτικου μας συστηματος.

    Καλοπροαιρετα θα ηθελα να ρωτησω, εαν χρειαζοντουσαν 9 μηνες για το το παρον κειμενο. Καποια σημεια μου φαινονται αυνοητα και μαλιστα οχι καινουργια (στο επικεντρο ο μαθητης, αναβαθμιση του εκπαιδευτικου, ομαδοσυνεργατικη διδασκαλια και πολλα αλλα).

    Επισης, ειναι απλως η ιδεα μου οτι απουσιαζουν συγκεκριμενες προτασεις/αλλαγες για την πρωτοβαθμια εκπαιδευση (εκτος γενικων τοποθετησεων που αφορουν ολες τις βαθμιδες).

    ReplyDelete
  4. KAI TO

    Study on the efficiency and effectiveness
    of public spending on tertiary education


    http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/publication_summary16265_en.htm

    KAI GIA TA ELLHNIKA AEI EINAI EDO !!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:31 am

    Στις σελίδες 21 και 23 επαναλαμβάνεται η ίδια πρόταση του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ !!! (μάλλον λάθος σε copy/paste).

    Μα καλά ούτε στοιχειώδης επιμέλεια κειμένου δεν έγινε, πριν βγει στη δημοσιότητα?

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:31 am

    Πολύ συζήτηση, περιορισμένο αποτέλεσμα. Προσέγγιση με βάση τα "συντεχνιακά συμφέροντα" εν πολλοίς άσχετων ανθρώπων
    Γενικότητες και στο ... δια ταύτα ασάφειες. Αντιστοιχα Reports στην Αγγλία είναι άνω των 200 σελίδων. Καμμία αναφορά σε εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. Επιτέλους ας αρχίσουμε να αντιγράφουμε μερικές Best Practices,δεν είναι κακό.
    Στην πρόταση γίνεται ελάχιστη αναφορά στην Αξιολόγηση των δασκάλων-καθηγητών. Με εκπαιδευτικούς που στην πλειονότητά τους θέλουν να ευρίσκονται 10-15 ώρες/εβδ στο Σχολείο και χωρίς κανένα ενθουσιασμό στο λειτούργημά τους πρέπει να γίνεται συνεχής αξιολόγηση και να υπάρχουν κίνητρα σχετιζόμενα με το αποτέλεσμα της Αξιολόγησης. Ρωτήστε να μάθετε τι γίνεται στην Γαλλία στο θέμα αυτό.

    ReplyDelete
  7. Δεν είχα συμμετοχή στην διατύπωση του κειμένου. Οπως είναι γνωστό, συμμετείχα στις συνεδριάσεις μέχρι την προκήρυξη των εκλογών. Τις απόψεις που διατύπωσα θα τις αναρτήσω σύντομα.

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:08 am

    Αφού δεν είχατε συμμετοχή στη διατύπωση του κειμένου, γιατί δεν είπατε τις αντιρρήσεις σας από πριν ή γιατί καταδεχτήκατε να μπει το όνομά σας σε κάτι που διαφωνείτε;

    Το κείμενο έχει πολλά συντακτικά λάθη και γενικά ο τρόπος παράθεσης των προτάσεων είναι επιπέδου προπτυχιακής εργασίας. Δεν θα χαλούσε ο κόσμος αν κάποιος το επεξεργαζόταν γλωσσικά λίγο παραπάνω.

    Μου κάνει εντύπωση τώρα τελευταία που μόλις γίνει 'μια στραβή' , σπεύδετε να αποστασιοποιηθείτε.

    Ας κρατάμε μικρό καλάθι τελικά σε θέματα κοινωνικής λογοδοσίας.

    Zaλευκος

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:26 pm

    ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΑΣΧΕΤΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
    ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΕΠ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009
    ΔΕΝ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΘΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΣΠΕΙΔΑΣ [ΣΙΚ]
    ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΘΕΙ ΟΜΩΣ Ο ΣΥΝΟΣΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΥΘΗΣΗΣ
    ΣΥΝΟΣΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΚΡΙΣΗ
    ΑΛΛΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΓΙΝΟΤΝΑΙ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ... ΧΑΡΤΙΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ
    Ο ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ
    Ο ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ.... ΧΑΡΤΑ.
    Ο ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ....ΧΑΡΤΑ
    ... ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ "ΘΡΑΣΟΣ" ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ .. ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ... ΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ
    ... ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ .... ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ....
    ..... ΟΤΑΝ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΤΟΙΑ... ΧΑΡΤΑ ΜΕ ΠΛΗΡΩΜΗ..... ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΣΕΜΙΜΑΡΙΑ ...ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ... ΧΑΡΤΑ ΑΝΤΙ 60 ΕΥΡΩ....
    ...ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ .. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΟΒΑΡΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ

    ReplyDelete
  10. Anonymous12:38 pm

    http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1745779

    Σε αργία δύο υπάλληλοι για 100 πλαστές άδειες φορτηγών δημόσιας χρήσης

    δηλ 100*200.000Ε η μια 20 εκατομμυρια, αυτες πιασαν ,γυρευε ποσες κυκλοφορούν ,

    Ο Μεγαλος Λογοτέχνης Τσιφόρος το Πανεπιστήμιο το λεει τουβλάδικο , αν λοιπον σκεφτεί κανείς οτι αυτα τα σαινια
    κανανε δουλειές εικοσι εκατομμυρίων ευρώ , αυτά που γράφουμε εμείς οι ανόητοι εκπαιδευτικοί για αξιολογήσεις και παραμυθια ειμαστε για να μας κλαίνε οι ρέγγες,τουβλα αξιολογημένα,


    εδω είναι μπαλκάνια , μην χανετε τα λόγια σας , το πασοκ απο το 81 πατασει την φοροδιαφυγή και καταργεί την παραπαιδεία,σε αλλα 30χρόνια τα ιδια θα λένε ,

    ReplyDelete
  11. Αγαπητέ υφυπουργέ...μας δουλεύετε...ψιλό γαζί...

    Καληνύχτα....

    ReplyDelete
  12. Οταν δεν θέλεις κάτι, φτιάχνεις επιτροπή.
    Πιο απαγοητευτικό κείμενο δεν έχω ξαναδεί ούτε σε συζητήσεις καφενείου.

    ReplyDelete
  13. Αναφέρθηκε παραπάνω ότι "σπεύδω να αποστασιοποιηθώ τώρα που έγινε η στραβή".

    Δεν αντιλαμβάνομαι την ερμηνεία. Απλώς αναφέρω τα πράγματα ως έχουν. Συμμετείχα στο συμβούλιο μέχρι την προκήρυξη των εκλογών και διατύπωσα απόψεις που έχουν καταγραφεί στα πρακτικά. Δεν συμμετείχα στην σύνταξή του πορίσματος.

    Επιπλέον νομίζω ότι, ανεξάρτητα από την ποιότητα που μπορεί να κρίνει κανείς ότι έχει το πόρισμα αυτό, καλό είναι να είναι δημοσιοποιημένο (Μου το ζήτησε αναγνώστης του blog και το βρήκα εύστοχο). Το ανήρτησα, για να είναι ευρέως προσβάσιμο. Ειδάλλως, κανείς σχηματίζει άποψη (θετική ή αρνητική) με βάση τις αποσπασματικές αναφορές του τύπου.

    ReplyDelete
  14. Τα σχόλιά μου για το πόρισμα:

    http://www.gurforum.org/2009/11/25/το-πόρισμα-της-επιτροπής-μπαμπινιώτη/

    ReplyDelete
  15. Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα θίγονται ακροθιγώς (sic) στην αρχή: η άρση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση και πιο κάτω αναφέρεται με άλλα λόγια η αναγκαιότητα επενδύσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο

    ReplyDelete
  16. Anonymous11:12 pm

    κ. Υφυπουργέ,

    Βεβαίως και σας τιμά που αναρτήσατε το πόρισμα.

    Εκείνο που παρατήρησα πιο πριν, και ίσως σας ενόχλησε, είναι το εξής: είδα ότι αμέσως σπεύσατε να αποστασιοποιηθείτε από το υπόλοιπο Συμβούλιο. Μέσω του μπλογκ αυτού, έχω διαπιστώσει ότι σπεύδετε να αποστασιοποιηθείτε και άλλες φορές συνήθως όταν τα αποτελέσματα κάποιας πρότασης, επιτροπής, ερμηνείας πράξης κλπ τείνουν να μην είναι θετικά.

    Η απλή απορία μου είναι η εξής: συμμετείχατε στο Συμβούλιο έστω μέχρι την προκήρυξη εκλογών, δηλαδή κατά το μεγαλύτερο διάστημα διεξαγωγής των εργασιών του Συμβουλίου. Σωστά;

    Τότε, εφόσον εμπλέκεται το όνομα σας ως μέλους του Συμβουλίου, δεν είναι λογικό να σας ενδιαφέρει ποιο θα είναι το τελικό πόρισμά του και η ποιότητα παρουσίασής του;

    Το βιογραφικό σας είναι πλούσιο σε εμπειρία από κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού. Λογικά θα έχετε δει εκεί πορίσματα και λοιπές αναφορές (reports, assessments κτλ) σε θέματα λιγότερο σημαντικά από αυτά που υποτίθεται εξέτασε το Συμβούλιο με επικεφαλής τον κ. Μπαμπινιώτη .

    Το επίπεδο παρουσίασης των προτάσεων του Συμβουλίου, για να μην κουραστούμε αναλύοντας και τις προτάσεις καθαυτές, είναι επιεικώς απαράδεκτο, ενώ ασχολείται με τόσο σοβαρά ζητήματα. Δείχνει απίστευτη προχειρότητα, ενώ δεν πείθει ότι έγινε έστω μια στοιχειώδης συκριτική προσέγγιση με άλλες χώρες.

    Τόσος ερασιτεχνισμός πια;

    ReplyDelete
  17. Anonymous12:08 am

    Δεν με εκπλήσσει ούτε η προχειρότητα ούτε η κενολογία του περιβόητου "πορίσματος" του "συμβουλίου". Δεν μιλάμε εδώ για μία τεχνοκρατική επιτροπή εμπειρογνωμόνων που κλήθηκε να εξετάσει διεξοδικά ένα ζήτημα. Μιλάμε για εκπροσώπους κομμάτων, διδασκόντων κλπ που μαζεύτηκαν να κάνουν διάλογο -άγνωστο πάνω σε τι- και που κατά τεκμήριο είχαν συγκρουόμενες απόψεις. Μην ξεχνάμε ότι η χρήση του όρου "συμβούλιο" έγινε από τον πρώην υπέπθ και τον Μπαμπινιώτη και δεν ανταποκρίνεται και πολύ στην πραγματικότητα: ένα όργανο διαλόγου δεν είναι υποχρεωτικό να καταλήξει σε συμπεράσματα, πόσο μάλλον ομόφωνα. Το ότι ο πρόεδρός του θέλει να βγάλει ένα πόρισμα για τους δικούς του λόγους του (για να προκαταλάβει την νέα κυβέρνηση στο έργο της ή για να δείξει ότι κάτι έκανε μετά από όοοολες τις δηλώσεις του σε σφημερίδες;) δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για την συμφωνία ή μή των συνιστωσών του διαλόγου.

    Εκτός και αν το πόρισμα είναι θολό και γενικόλογο για να μην αντιδράσει κανείς - όπερ και εγένετο. Απλώς εν προκείμένω ήταν και ανόητο, δείγμα της προχειρότητας του πολυδιαφημισμένου προέδρου του διαλόγου που θα έκανε τις βαρυσήμαντες τάχα μου εισηγήσεις για να αλλάξουν τα πάντα εκ βάθρων.

    Με το πόρισμα αυτό τελείωσε η φάρσα του διαλόγου από μηδενική βάση και άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Ξεκίνησε από μηδενική βάση και μοιραία κατέληξε σε μηδενική βάση.

    Εγώ συμφωνώ με τον υπουργό που ξεκαθαρίζει την θέση του, ίσα ίσα το θεωρώ λογικό και μάλιστα θεμιτό. Μην ξεχνάμε ότι τότε ήταν εκπρόσωπος αλλά τώρα είναι υπουργός - δεν μπορεί να πηγαίνει και να συνδιαμορφώνει ένα κείμενο σε μία επιτροπή τα μέλη της οποίας έχουν οριστεί στο μεγαλύτερο μέρος τους από τον προηγούμενο υπουργό και έτσι να αυτοπαγιδεύεται για το τι θα είναι υποχρεωμένος να κάνει στό μέλλον. Κάπου εκεί ανάμεσα υπήρξε και μία λαϊκή ετυμηγορία με 10.5 μονάδες διαφορά, να καθόμαστε να ακούμε τι λέει ο Μπαμπινιώτης τώρα;

    ReplyDelete
  18. Anonymous12:34 am

    Παρατηρω, επιστρεφοντας μετα απο 9 χρονια απο το εξωτερικο, πως οι πανεπιστημιακοι στην Ελλαδα αντιμετωπιζονται σαν τους 7 σοφους.
    Αν κοιταξουμε και τις επιλογες των γ.γ. σε διαφορα υπουργεια βριθουν απο ακαδημαϊκους. Ξεχναμε βεβαια πως αρκετοι πανεπιστημαϊκοι (οχι απαραιτητα οι συγκεκριμενοι) δεν επιλεχθηκαν με εντελως ακαδημαϊκα κριτήρια για τις θεσεις τους στα Α.Ε.Ι.
    Ετσι λοιπον ο κυριος Μπαμπινιωτης, 'ενας απο τους 7 σοφους', μας προσφερει ενα γενικολογο και εντελως απογοητευτικο κειμενο. Πιο αοριστο δεν θα μπορουσε να ειναι.

    ReplyDelete
  19. Anonymous12:52 am

    Κ. Υφυπουργέ,
    Η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ένα από τα θέματα της παιδείας που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
    Θα πρέπει να γίνουν ελάχιστες αποσπάσεις και μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. 3 παιδιά ).
    Οι διορισμοί να ικανοποιούν μόνο κενές οργανικές θέσεις και όχι να διορίζονται για παράδειγμα 2 Θεατρολόγοι, 2 Φιλόσοφοι ΠΕ 33, όπως έγινε φέτος στην Πιερία χωρίς να τους έχει ζητήσει κανείς με αποτέλεσμα να υποαπασχολούνται.
    Για διοικητικό προσωπικό στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου να διοριστούν διοικητικοί ή όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν να κάνουν μετάταξη (υπάρχουν αρκετοί).
    Τα παραπάνω νομίζω ότι είναι εφικτά και χωρίς οικονομικό κόστος

    ReplyDelete
  20. Τα σχόλια μου για το πόρισμα... http://www.e-cannibals.gr/blog/?p=1732

    ReplyDelete
  21. Anonymous2:08 am

    Δηλαδή, μετά από το πόρισμα, έχουμε όλες τις προτάσεις για να πάψουν τα ελληνόπουλα να πατώνουν στους διαγωνισμούς της PISA και η Ελλάδα στην αποτελεσματικότητα των δαπανών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση;

    ReplyDelete
  22. Anonymous2:13 am

    @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ

    Γράφετε:

    "Το ανήρτησα, για να είναι ευρέως προσβάσιμο. Ειδάλλως, κανείς σχηματίζει άποψη (θετική ή αρνητική) με βάση τις αποσπασματικές αναφορές του τύπου."

    Και δικαιώνεστε:

    ¨Ριζικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αποσύνδεση του λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις, περιλαμβάνει το πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που κατέθεσε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης¨

    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=103981

    Το ίδιο πόρισμα διαβάσαμε όλοι ρε παιδιά;

    ReplyDelete
  23. ένας πολίτης2:22 am

    Λέγοντας πως δεν συμμετείχατε στη σύνταξη του πορίσματος, υπονοείτε πως όλα πήγαιναν καλά στην αρχή στην επιτροπή αλλά το μόνο που στράβωσε τελικά ήταν το τελικό πόρισμα; Δεν βλέπατε τίποτα δηλαδή όσο συμμετείχατε που να προοιώνιζε το αποτέλεσμα; Δεν αισθανθήκατε ποτέ την ανάγκη να εκδηλώσετε την ανησυχία σας, τη διαφωνία σας, την αγωνία σας, όσο συμμετείχατε;

    Κρίμα. Η κοινωνία είναι σε βαθύ τέλμα, η χώρα χρειάζεται τεράστιες ρήξεις, κάποιοι πρέπει να βγουν να μιλήσουν με θάρρος και ειλικρίνεια, και εσείς στέκεστε στο επικοινωνιακό.

    ReplyDelete
  24. Το πόρισμα είναι η απόδειξη της παροιμίας "Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει". Αν κρίνω και από την "επιστημονικότητα" κάποιων μελών της επιτροπής δεν εκπλήσσομαι καθόλου από το αποτέλεσμα. Τί να σώσετε κι εσείς και ελάχιστοι ακόμη που πιθανόν να μπορούσατε να πείτε δυο πράγματα παραπάνω;
    Όταν αρνήθηκε να συμμετέχει η ΟΛΜΕ μπορώ να πω πως και εγώ και μεγάλη μερίδα καθηγητών είμασταν κατά αυτής της απόφασης. Τώρα αντιλαμβάνομαι πως σοφά εποίησε η προηγούμενη διοίκηση, διότι εκ του αποτελέσματος βλέπουμε πως πρόκειται για παρωδία.

    ReplyDelete
  25. Anonymous3:27 am

    ΔΥΟ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΑΓΓΛΙΚΗΣ, ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ. ΓΙΑ ΨΑΞΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΛΙΓΑΚΙ, ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ

    ReplyDelete
  26. Anonymous4:51 am

    Γενικότητες και ασάφειες.Μισή σελίδα αναφορά από τις 25 στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση,στην επιτροπή δεν έπρεπε να είναι κάποιος από την επαγγελματική εκπαίδευση?

    ReplyDelete
  27. Anonymous6:03 am

    EGO DEN MPORO NA KATALABO .... TI TO NEO LEI TO PORISMA. ANAMASIMA TIS KAKIAS ORAS. KAI SHMERA EIXE KA IH NET TON MPAMPINIOTH NA LEI "TA SOFA " PORISMATA !!!!

    KALA MERIKOI PRYTANEIS/ KA8HGHTES PSOFANE GIA DHMOSIES SXESEIS KAI GIALY STHN TV!!!!

    OI ADIOI TENEKEDES KANOYN PERISSOTERO ...8ORYBO!!!!

    EROTHSH PROS TON KO. PANARETO.
    @ GIA TO PRORISMA AYTO KAPOIOI PHRAN AMOIBES ??? AN NAI POSA???@

    EIPAME KOINONIKH LOGODOSIA .....

    ReplyDelete
  28. Κατι που εντυπωσιαζει ειναι τα ΠΑΜΠΤΩΧΑ ελληνικα (βγαζουν ματι διαφορα, οπως το "διασαφεί", "επιτρέπει την κινητικότητα με το Γενικό Λύκειο", "ποικίλων
    διαφορετικών φορέων" και πολλα αλλα) καθως και η απαισια μορφοποιηση. Ουτε οι χειροτερες εργασιες των φοιτητων μας δεν εχουν τοσα διαφορετικα format σε τοσο λιγες σελιδες.
    Οι προτασεις τωρα ειναι κοινοτοπιες τοσο προφανεις, ώστε να ταιριαζει καλυτερα ο ορος "διαπιστωσεις". Καποιος δημοσιογραφος που ασχολειται με ρεπορταζ σε θεματα Παιδειας θα μπορουσε ν γραψει τα ιδια και καλυτερα. Νομιζω οτι το κλιμα των μεχρι τωρα σχολιασμων που εχουν γινει εδω δειχνει την πραγματικη εμβελεια των "προτασεων. Αναρωτιεται κανεις αν πρεπει να περιμενουμε να αλλαξει κατι στο προσεχες μελλον, ειτε στη δευτεροβαθμια, είτε στην πρωτοβαθμια, ειτε οπουδηποτε τελος παντων...

    Περα απο ολα τα υπολοιπα, πραγματικα εχω μια τεραστια απορια: απο πού ακριβως προκυπτει η αναγκη για υποχρεωτικο νηπιαγωγειο και μαλιστα διετες? Θα χρωσταω αιωνια ευγνωμοσυνη σε οποιον με φωτισει
    Νικος Αντωνιαδης

    ReplyDelete
  29. Σχόλια για την έκθεση του ΣΠΔΕ Μέρος 1ο

    Στις 25 σελίδες της έκθεσης του ΣΠΔΕ υπάρχουν ελάχιστες γραμμές με προτάσεις. Το κείμενο είναι μια έκθεση ιδεών με τα χιλιοειπωμένα. Το ζητούμενο είναι ΠΩΣ θα υλοποιηθούν όλα αυτά. Παρακάτω αναφέρω κομμάτια της έκθεσης και τα αντίστοιχα σχόλια μου.
    Η έκθεση λέει :
    Βασικό μέλημα της εκπαιδευτικής πολιτικής με συγκεκριμένα μέτρα
    επιβάλλεται να είναι η άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων των
    μαθητών. Σχόλιο: Οι ανισότητες θα υπάρχουν , όχι μόνο στη παιδεία , όσο υπάρχουν οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες.

    Η έκθεση λέει :
    Και στις δύο προτάσεις (1η και 2η):
    Συνυπολογισμός για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της επίδοσης (τελικών βαθμών) όλων των τάξεων του λυκείου, μετά από έγκυρη, αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών από τους διδάσκοντες με τρόπους που θα εξειδικευτούν από το Συμβούλιο στη δεύτερη φάση της λειτουργίας του.
    Σχόλιο: Εάν συνυπολογίζονται οι επιδόσεις και στις τάξεις η δευτεροβάθμια θα μετατραπεί σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο , οι μαθητές θα κατευθυνθούν μαζικά στα φροντιστήρια και η κατάσταση θα είναι πολύ χειρότερη από σήμερα.
    Θυμηθείτε τι είχε γίνει σε ανάλογο εγχείρημα του Κου Αρσένη. Εμείς οι καθηγητές ΔΕΝ είμαστε ικανοί να αξιολογήσουμε σωστά και αυτό αποδεικνύετε κοιτώντας τη διαφορά ανάμεσα στο προφορικό και τον γραπτό στις Πανελλήνιες Εξετάσεις :είναι διψήφιος αριθμός σε μεγάλο ποσοστό : Προφορικά 19 – γραπτά 1, 18-2 , 16-6 κλπ Η βάση της βαθμολόγησης έχει μετατεθεί κατά αρκετές μονάδες. Ντρέπομαι ως καθηγητής για τη βαθμολόγηση που κάνουμε. Η λύση είναι μία . Εξετάσεις στη Γ λυκείου σε λίγα μαθήματα.

    Η έκθεση λέει :
    Γενναία χρηματοδότηση της Τ.Ε.Ε.
    Σχόλιο: Τα ΤΕΕ ήδη χρηματοδοτούνται με αρκετά χρήματα το πρόβλημα είναι το ίδιο όπως και ΟΛΕΣ τις βαθμίδες :δεν αξιοποιούνται σωστά . Όσα χρήματα και να δοθούν μα το σημερινό πλαίσιο το αποτέλεσμα δεν θα αλλάξει. Η Ελλάδα δαπανά για την Τριτοβάθμια Εκπ/ση όσα ο μέσος όρος της Ε.Ε όμως τα αποτελέσματα είναι πενιχρά. (Πηγή: http://tinyurl.com/3aznco )

    Η έκθεση λέει :
    Η αύξηση του ποσοστού των αποφοίτων του Γυμνασίου που φοιτούν στο Λύκειο Σχόλιο: Ο Κος Μπαμπινιώτης έχει δηλώσει πως η Ελλάδα έχει αναλογικά τους περισσότερους αποφοίτους Δ/θμιας Εκπ/σης στην Ευρώπη

    ReplyDelete
  30. Σχόλια για την έκθεση του ΣΠΔΕ Μέρος 2ο

    Η έκθεση λέει να ορίζουν το ελάχιστο των γνώσεων για τους μαθητές κάθε τάξης
    Σχόλιο: Δηλαδή να υπάρχει κόκκινη γραμμή . Αφου προτείνετε κόκκινη γραμμή για κάθε τάξη της Β/θμιας Εκπ/σης δεν πρέπει να υπάρχει κόκκινη γραμμή και για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ?

    Η έκθεση λέει :
    Γενικότερη υπήρξε η εκτίμηση ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ελεύθερης
    πρόσβασης των αποφοίτων Λυκείου στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις
    Σχόλιο: Δηλαδή να υπάρχει κόκκινη γραμμή

    Η έκθεση λέει :
    Η Πολιτεία σε μια προοπτική συνολικού μακροχρόνιου σχεδιασμού της
    εκπαιδευτικής πολιτικής οφείλει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις
    απρόσκοπτης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση όσων νέων
    ανθρώπων επιθυμούν και μπορούν να παρακολουθήσουν πανεπιστημιακές
    σπουδές, Ωστόσο σήμερα, αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την ελεύθερη
    πρόσβασηΣχόλιο: To 2009 η εισακτέοι ήταν περίπου ίσες με τις προσφερόμενες θέσεις (βλ http://panaretos.blogspot.com/2009/11/10_22.html Η βάση του 10 ) Τι άλλο θα μπορούσε να γίνει με το 35-40% των υποψηφίων με βαθμό πρόσβασης κάτω απο το 10!

    Η έκθεση λέει :
    Υπήρξε γενικότερη συμφωνία ως προς την ανάγκη αποδέσμευσης του
    Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια Σχόλιο: Η αποδέσμευση δεν είναι δυνατό ποτέ να γίνει οπως έχει αποδείξει και ο Μανώλης Δρετάκης σε άρθρο του στην Ελευθεροτυπία. Αυτή η ιδές που υποστηρίζεται απο πολλούς είναι ουτοπική. Οι όποιες απαιτήσεις για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπ/ση θα περνάνε πάντα μέσα απο τη Δ/θμια Εκπ/ση

    ΥΓ: Κύριε Υπουργέ σας συνιστώ να μελετήσετε την έρευνα της ALPHA BANK : tinyurl.com/3aznco .....σπάζει κόκαλα

    ReplyDelete
  31. ένας πολίτης10:00 am

    δείτε εδώ τα σχετικά με "eight key competences"

    Συγκρίνετέ το με τα όσα γράφει το πόρισμα:

    Ειδικότερα επιδιώκεται:
    1. Ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα
    2. Ικανότητα επικοινωνίας σε ξένες γλώσσες
    3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία
    4. Ψηφιακή ικανότητα
    5. Μεταγνωστικές ικανότητες (να μάθεις πώς να μαθαίνεις)
    6. Αξίες-αρχές και ικανότητες που αναπτύσσουν την ιδιότητα του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη
    7. Ανάπτυξη της ικανότητας για την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων σε όλους τους τομείς
    8. Πολιτισμική συνείδηση και έκφραση


    Καλά, reference δεν μπορούσαν να δώσουν; Έτσι απλά αντιγράφουμε; Και αφού αντέγραψαν, τι τους ξίνισε με την λέξη 'επιχειρηματικότητα' την οποία παρέλειψαν;

    Τι να πει κανείς...

    ReplyDelete
  32. Anonymous11:45 am

    Τί να κάνει να λες! Έτσι θα μείνει ή μήπως, έστω και τώρα υπάρξει μία αναδιατύπωση. Τόσα άτομα ήταν στην επιτροπή. Κανείς δεν το πρόσεξε και ακόμη χειρότερα κανείς δεν το γνώριζε ότι αποτελεί στόχο της Ε.Ε.; Ντροπή!

    ReplyDelete
  33. Anonymous2:58 pm

    Το πόρισμα είναι εντελώς θολό και γενικόλογο. Ο κ. Μπαμπινιώτης έβαλε στόχο να ενισχύσει την παραπαιδεία με τους διευρυμένους κύκλους εξετάσεων που προτείνει.
    Λόγος για αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικής μονάδας κανείς.Έτσι θα πάμε μπροστά;Τι φοβόμαστε;
    Λόγος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση κανείς. Συντεχνιακά σχεδιασμένο το πόρισμα.
    Τι δουλειά έχει η " μεγάλη δόση" γενικής παιδείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση; Μήπως αυτό που ενδιαφέρει είναι να μη χαθεί το ωράριο των καθηγητών των γενικών μαθημάτων; Έλεος πια σε αυτή τη χώρα! Χάθηκε ο κόσμος βρε αδελφέ, να αντιγράψουμε ένα δοκιμασμένο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης όπως εκείνο της Αυστρίας;Είναι δοκιμασμένο. Επιτυχημένο. Είναι ώρα επιτέλους να σταματήσουμε τους αυτοσχεδιασμούς.Να σοβαρευτούμε. Να βρούμε πρώτα τα κατάλληλα κτίρια. Να σταματήσουν τα ΕΠΑΛ να λειτουργούν μέσα σε νοικιασμένα μαγαζιά. Η εκπαιδευτική μεταρύθμιση ας ξεκινήσειαπο τις υποδομές. Τι να σου κάνουν τα "σοφά" προγράμματα μέσα στα κοτέτσια; Τι;
    Και δεν καταλαβαίνω γιατί να ληφθεί υπόψη το πόρισμα; Ας αγνοηθεί και ας ανατεθεί σε μια πιο κατάλληλη επιτροπή εφόσον αμφισβητείται τόσο πολύ, επιεικώς θα έλεγα.

    ReplyDelete
  34. κ. Πανάρετε, στο κλίμα του διαλόγου που δείχνετε να πιστεύετε, θα μπορούσαμε να έχουμε κάποιο ουσιαστικό σχόλιο για όλα τα προαναφερθέντα; (Πλήρης αντιγραφή των βασικών προτάσεων χωρίς να γίνεται καμία αναφορά στις πηγές, γενικόλογες αναφορές χωρίς χρονικές προθεσμίες και μοίρασμα αρμοδιοτήτων, σχεδόν πλήρης έλλειψη αναφοράς στο θέμα της αξιολόγησης από την μεριά των εκπαιδευτικών φορέων, κ.α.)

    Όσο για την δήλωσή σας περί αποστασιοποίησης από το περιεχόμενο και την ποιότητα της παρουσίασης, δεδομένου ότι το κείμενο δημοσιεύεται εξ’ ονόματος της Κυβέρνησης την ώρα που είστε και εσείς μέλος αυτής, νομίζω ότι εξ’ ορισμού σας αφορούν και τα δύο. Όχι κατ’ αποκλειστικότητα φυσικά, αλλά σε έναν μεγάλο βαθμό και έτσι οφείλετε να πάρετε μία συγκεκριμένη θέση επί αυτών των δύο θεμάτων.

    Καλή η κίνηση της δημοσίευσης, αλλά τα πράγματα δεν τελειώνουν εκεί, ούτε είναι μονόδρομα. "Νάτο, πάρτε το, δεν ξέρω τίποτα, εγώ απλός παρατηρητής ήμουν".

    ReplyDelete
  35. Το πόρισμα δείχνει ότι η παραπάνω επιτροπή δεν ενθαρρύνει πραγματικές αλλαγές που θα θίγουν κακώς κείμενα και νοοτροπίες. Κατα τα άλλα, το πόρισμα είναι άχρηστο.

    Το υπουργείο θα πρέπει να προχωρήσει τώρα σε συγκεκριμένα μέτρα για συγκεκριμένα προβλήματα με συγκεκριμένο σφιχτό χρονοδιάγραμα.

    ReplyDelete
  36. Μιας και μιλαει και για πρωτοβαθμια,θα ρωτησω το εξης.
    Μεγαλωσα ενα παιδακι,πριν απο πολλααα χρονια,και δεν τοστειλα σε κανενα νηπιαγωγειο,και αντι γι αυτο,το πηγαινα βολτες,το πηγαινα στα Μπυσεια και σε συναυλιες,και του μαθαινα γραμματα,ωστε με το που μπηκε στο Σχολειο,ηξερε και να γραφει δικες της ιστοριες.(Καμια αλλη φορα,θα γραψω,τι μπορουσε να κανει το παιδι αυτο στην ηλικια 3+,να παθετε πλακα).
    Σημερα,εχει μια κορη,4+ χρονων,που παει στ αχναρια της μανας της,και ερχεσθε τωρα εσεις,να την υποχρεωσετε να παει στο νηπιαγωγειο,για να την αναλαβει ο Χ αγνωστος δασκαλος,να μπει στο Ψ αγνωστο περιβαλλον,με τη βλακεια να ξεχειλιζει,και με το συμπαθειο,αλλα ξερω τι λεω,ωστε στο τελος,να ειναι ενα κομματι κρεας;
    Απο που το εχετε αυτο το δικαιωμα,και γιατι δεν μπορει να υπαρχει η δυνατοτητα,ακομη και στο Δημοτικο Σχολειο,αν επιθυμει καποιος γονιος,να το μαθαινει το παιδι του,οπως θελει αυτος,με ολη την αγαπη που εκεινος μπορει να του δωσει,οπως μπορει να γινει στην Αμερικη πχ;
    Θα ηθελα ν ακουσω τη γνωμη σας,γιατι εχω θυμωσει με αυτα τα υποχρεωτικα.
    Μου θυμιζει Σοβιετια και αυτο ποτέ δεν μου αρεσε.

    ReplyDelete
  37. Ayto το τουβλαδικο που λες,ηταν "αρμα",σε καποια αποκρια της Παλιας Αθηνας.
    Εγραφε πανω,"Παν/μιον Αθηνων",και παρουσιαζε ενα φουρνο.(Οπως ειναι στα χωρια).
    Απο τη μια μερια,φτυαριζε κουτσουρα ο φουρναρης,ενα απο την αλλη,βγαινανε τουβλα.

    ReplyDelete
  38. Mallon σαν κριτικη τη βλεπω τελικα την αναρτηση.Ετσι δεν ειναι;
    Του την εδωσε του ανθρωπου η "εκθεση",και την εβαλε,για να τη διαβασουμε και να βαλουμε τις φωνες,ωστε να δουνε και καποιοι,οτι το "πονημα" τους,ειναι μαλλον για τα σκουπιδια.
    Το θεμα ειναι βεβαια,να τα διαβασει και η υπουργινα,μπας και αλλαξει μυαλα,αν και δεν το βλεπω.
    Ειναι βερα πασοκα,δεν ξεκολλαει ευκολα.
    Εκτος και αν ξεκολλησουν ολοι μαζι,μετα τις "θωπειες" που θα κουβαλησει απο τας Ευρωπας ο Παπακων/νου.

    ReplyDelete
  39. H αναγκη κ Αντωνιαδη μου,ειναι η καψα των δασκαλων,να τσιμπησουν θεσεις.Τιποτ αλλο.

    ReplyDelete
  40. Διαβασα την ερευνα της Τραπεζας που λες,λλα στο τμημα που λεει για την προλευση των μαθητων που πανε σε 3βαθμια,δεν εχει δικηο,τουλαχιστον για την Ελλαδα του 1950-1980.
    Τοτε,μπαινανε πολλοι μαθητες απο αγροτικα και εργατικα νοικοκυρια,γιατι ειχαν πεισμα να ανεβουν,πραγμα που δεν υπαρχει σημερα.
    Αντιθετα,οι Αλβανοι εν Ελλαδι,εχουν εκεινο το πεισμα που ειχαμε καποτε εμεις,και γι αυτο τα παιδια τους,και ιδιαιτερα τα κοριτσια,κανουν μεγαλες προσπαθειες,και εχουν λαμπρα αποτελεσματα.
    Δυστυχως,αλλα ετει ειναι.

    ReplyDelete
  41. Παρόλο που είχα διαβάσει την ανάρτηση τότε που έγινε, απαντώ με αρκετή καθυστέρηση. Ελπίζω να με διαβάσετε :)

    Μια γρήγορη ματιά στο www.paideia.org.cy προκαλεί θαυμασμό για την ωριμότητα και σοβαρότητα του διαλόγου για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Κύπρο. Μια πιο προσεκτική ματιά μου προκαλεί επιπλέον μελαγχολία και απορία: Γιατί είναι τόσο δύσκολο να τα καταφέρουμε κι εμείς στην Ελλάδα; Κι εκεί υπάρχουν αντιδράσεις, υπάρχει όμως και πολιτικό όραμα, σχεδιασμός και επιμονή.

    Καιρός μήπως να αρχίσουμε να παίρνουμε μαθήματα από τη μικρή μας αδελφή;

    ReplyDelete
  42. Αγαπητέ οικοδεσπότη βάλε μας ένα παράθυρο στη κεντρική σελίδα για τα νέα σχόλια. Παραλίγο να χάσω το σχόλιο του κ.Κουλούρη και τον αντίστοιχο ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ σύνδεσμο.
    Πραγματικά κάτι τέτοιο χρειαζόμαστε κύριοι. Με όλα τα θέματα επι τάπητος.
    @Theodore. Μπράβο σας φίλτατε για την προσχολική αγωγή που προσφέρατε και κανείς δεν σας απαγορεύει να συνεχίσετε. Δυστυχώς είμαστε μια απειροελάχιστη μειοψηφία. Η πλειονότητα των παιδιών που δεν πηγαν νηπιαγωγείο, μεγαλώνουν με γιαγιάδες, φιλιπινεζες και βραζιλιάνικα. Το αποτελεσμα είναι να προκαλούν τεράστια προβλήματα στις τάξεις τους οταν επιτέλους αρχίζου σχολείο

    ReplyDelete
  43. Μα γι αυτο,αν θελει να κανει την καλυτερη δυνατη παρεμβαση,με τα λιγοτερα λεφτα,αυτη πρεπει να γινει στην προσχολικη και την πρωτη Σχολικη εκπαιδευση.
    Εκει μονο πιανει τοπο.
    Σας εγραψα νομιζω καπου,την περιπτωση ενος λευκου Αμερικανου,που εκανε το εξης.Μαζευε τα αραπακια της γειτονιας του,και τους εκανε μαθηματα,απο την ηλικια γυρω στα 4.
    Το αποτελεσμα ηταν οτι τα αραπακια αυτα,γινοντουσαν αριστοι μαθητες στη συνεχεια,οταν πηγαιναν στο κανονικο Σχολειο.
    Και οι παρενεργεις;
    Μα οι γονεις των λευκων παιδιων,μη αντεχοντας την καταλυτικη συγκριση εις βαρος των δικων τους παιδιων,προσεφυγαν σε καποιο θεσμο,για να ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΝ το φροντιστηριο αυτο.
    Ειδατε που παει τελικα η δημοκρατια,οταν θιγονται τα συμφεροντα μας,εστω και εμμεσα;

    ReplyDelete