Η ανοικτή διακυβέρνηση αποτελεί μια από τις θεμελιώδεις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Αναπόσπαστα στοιχεία της πολιτικής αυτής είναι η αξιοκρατία και η διαφάνεια στην επιλογή των στελεχών της διοίκησης αλλά και η δημόσια διαβούλευση.
Ήδη, η κυβέρνηση δίνει το πρώτο δείγμα γραφής με την ανοικτή διαδικασία των θέσεων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων και με την δημόσια διαβούλευση για κρίσιμα επίκαιρα θέματα.
Ξεκινά σήμερα η δεύτερη φάση της πρωτοβουλίας που αφορά τομείς ενδιαφέροντος που θα ανακοινωθούν αναλυτικά τις προσεχείς μέρες.
Οι διαδικασίες αυτές είναι πρωτόγνωρες στην χώρα μας. Γι’ αυτό χρειάζεται να καθιερωθούν και να οργανωθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για να μην μείνουν απλώς μια πρωτοβουλία της παρούσας κυβέρνησης αλλά για να αποτελέσουν τρόπο διακυβέρνησης και στο μέλλον.
Για τον λόγο αυτό ανακοινώνεται σήμερα ότι, με απόφαση του Πρωθυπουργού, ορίζεται πολιτικός υπεύθυνος για τον συντονισμό και την εποπτεία των σχετικών διαδικασιών ο Υφυπουργός Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθηγητής Ιωάννης Πανάρετος.
Καλό κουράγιο!
ReplyDeleteΘα'ναι μεγάλο το βήμα, όταν γίνει.
Αξιοκρατία και διαφάνεια στην επιλογή των στελεχών της διοίκησης λοιπόν .
ReplyDeleteΚαλό ακούγεται . Εύχομαι καλή δύναμη για το νέο ρόλο σας .
Υ.Γ. να μη μείνει πίσω ο ρόλος του υφυπουργού Παιδείας
( αξιοκρατία και διαφάνεια πρώτα στο υπουργείο Παιδείας )
αξιοκρατία στους διορισμούς εκπαιδευτικών και διαφάνεια στις αποσπάσεις
Συγχαρητήρια! Σας εύχομαι καλή δουλειά!
ReplyDeleteΕλπίζω να σας μένει χρόνος και για το blog...Καλή δύναμη!
ReplyDeleteΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΝΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΤΗΣ ΔΕ ΣΤΗΝ Α΄ΑΘΗΝΑΣ ΟΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΘΑ ΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΚΙΟΣΥΝΗ.
ReplyDeleteΜΗΠΩΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΟΙ 4 ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΟΤΑΝ ΕΞΑΙΡΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ ΝΑ ΟΡΙΣΕΙ ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΙΡΕΤΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ ΤΟ ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΘΕΣΗ. ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ , ΓΙΑΤΙ;
Ας ελπίσουμε ότι στο υπουργείο παιδείας θα αξιοποιηθούν άτομα με γνώσεις, εμπειρία και αποδεδειγμένη εντιμότητα και που πάντα έλεγαν την άποψη τους ανοικτά χψρίς ιδιοτέλεια ,ας το ελπίσουμε. Γιατί οι τυχάρπαστοι και "αγράμματοι" συνήθως επιπλέουν με τη διαδικασία των αποκλεισμών και της εκτοξευσης "λάσπης". Γιατί τα θέματα της παιδείας απαιτούν φαντασία. Ας κάνουμε το άλμα πιο γρήγορα από τη φθορά.«Νάμαστε ρεαλιστές να ζητάμε το αδύνατο» [...]
ReplyDeleteΘερμά συγχαρητήρια!
ReplyDeleteΟ ρόλος αυτός μπορεί να διορθώσει ουσιαστικά το προφίλ της χώρας, όχι μόνο στο δημόσιο, αλλά και σε όλη την κοινωνία.
Είναι κορυφαία και κομβική αλλαγή η ανοιχτή διακυβέρνηση.
Ειλικρινά, εύχομαι καλή δύναμη και χαλκέντερη επιμονή για αντοχή στις πανταχόθεν πιέσεις.
ZL
Να ευχηθώ με τη σειρά μου καλή δύναμη στο έργο σας. Μπορεί λέξεις "αξιοκρατία" και "διαφάνεια" να σχηματίζουν μια εύηχη φράση μαζί, αλλά είναι άλλο τόσο δύσκολες να επιτευχθούν....
ReplyDeleteΣυγχαρητήρια, αν και τελικά πολύ μεγάλη η ευθύνη που αναλαμβάνετε. Πάντως θα πρότεινα ότι καλό θα ήταν για λόγους στήριξης της προσπάθειας αποφεύγοντας παρατράγουδα και κριτικές να παρουσιαστούν στο τέλος τα κριτήρια με βάση τα οποία απορρίθησαν οι πολλοί και πώς έφτασε στους 10.
ReplyDeleteΘα ήθελα να μοιραστώ μαζί΄σας κάποιες σκέψεις που έχω σχετικά΄με την δημιουργίά μιας ανοιχτής ηλεκτρονικής συγκυβέρνησης.
ReplyDeleteΜπορείτε να βρειτε το κείμενο εδώ.
http://wp.me/p1w98-1o
Σας ευχαριστώ για το χρόνο και καλή σας επιτυχία.
Χρίστος Δεληβοριάς
Σας εύχομαι καλή δύναμη και κουράγιο στην πραγματικά πρωτόγνωρη, για τα Ελληνικά δεδομένα, διαδικασία.Αυτό είναι μεγάλο στοίχημα για τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
ReplyDeleteΣας εύχομαι καλή επιτυχία, η διαφάνεια και η αξιοκρατία δυστυχώς δεν είναι αυτονόητες για τούτον τον τόπο.. Θα ήταν πολύ χρήσιμο, επίσης, αν υπήρχε στο διαδίκτυο (ίσως στον ιστότοπο κάθε υπουργείου;) χώρος για την κατάθεση ιδεών και προτάσεων από τους πολίτες πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα(που όμως να τα διαβάζει κάποιος..). Εγώ, πχ θα ήθελα να προτείνω να ενταχθεί οργανωμένα και συστηματικά (ίσως υποχρεωτικά και όχι ως "δράσεις και προγράμματα")στον εκπαιδευτικό ιστό της χώρας ένα πρόγραμμα επισκέψεων των μαθητών σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, μνημεία, ανασκαφές κλπ σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΤ, τις κατά τόπους Εφορείες Αρχαιοτήτων και άλλους πολιτιστικούς φορείς, ώστε ο πολιτισμός να αποτελεί βασική συνιστώσα της παιδείας μας και τα παιδιά να μην εκλαμβάνουν τις εξορμήσεις αυτές ως ευκαιρία να χάσουν μάθημα, αλλά ως ευκαιρία να μάθουν, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, δημιουργικές εργασίες κλπ. Το κατάφερε η Γαλλία τον 19ο αιώνα, είναι τόσο δύσκολο να υλοποιηθεί σήμερα; Τι πιστεύετε;
ReplyDeleteΜου αρέσει ως ιδέα. Χρειάζεται επεξεργασία.
ReplyDeleteΕυχαριστώ για τον χρόνο σας και για την ανάδραση. Εργάζομαι στον χώρο του πολιτισμού και των μουσείων και πραγματικά πιστεύω πως το πεδίο προσφέρει ανεξάντλητες δυνατότητες και έμπνευση για την υλοποίηση μιας τέτοιας συνύπαρξης. Φυσικά με την κατάλληλη επεξεργασία, όπως επισημαίνετε.
ReplyDeleteΤο site του Υπουργείου Υγείας [http://www.mohaw.gr/] εδω και πολλες μερες είναι εξαφανισμενο απο χθες δειχνει διαφημισεις. Κυριε Υπουργε καντε κατι για τα sites των Υπουργείων που τα περισσοτερα ειναι για κλαματα..
ReplyDeleteΚύριε Υπουργέ στο site του ΥΠΕΠΘ είναι σε διαφορετική θέση τα νέα και τα δελτία τύπου σε τι εξυπηρετεί αυτό? Γνώμη μου είναι ότι και τα δυο πρέπει να είναι στη σελίδα με τα νέα , που επιτελούς μετά από χρονιά έγινε αρχική. To site του ΥΠΕΠΘ πρέπει να αλλάξει και να ενημερώνεται. Πολλά έγγραφα στο παρελθόν πρώτα τα δημοσίευε ο έντυπος η ηλεκτρονικός τύπος και μετά το site του ΥΠΕΠΘ. Ένα καλό παράδειγμα είναι η ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου[http://www.moec.gov.cy/ ] Πρέπει να μπουν προδιαγραφές σε όλα τα κρατικά sites ώστε να υπάρχει ενιαία μορφή . Να στηρίζονται σε ελεύθερο λογισμικό , να αναφέρουν το προσωπικό με αντίστοιχες αρμοδιότητες – τηλέφωνο-το email , να υπάρχει email παραπόνων-παρατηρήσεων τα οποία και θα δημοσιεύονται , να μπορείς να γραφτείς σε Newsletters , σε κάθε δημοσίευση να υπάρχει η δυνατότητα σχολιασμού , να.... . Μια πολύ καλή πλατφόρμα είναι το wordpress [wordpress.org] που είναι και ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΠΑΣΟΚ . Μια άλλη λύση είναι το drupal που επέλεξε και ο Λευκός Οίκος [http://www.whitehouse.gov/ ] .Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο να ανοίξετε μια σελίδα ώστε να ξεκινήσει ένας διάλογος για τις προδιαγραφές των sites των δημοσίων υπηρεσιών . Οι δημόσιες υπηρεσίες δαπανούν μεγάλα ποσά για να στήσουν ένα site και μετά εγκαταλείπονται.
ReplyDeleteΜε εκτίμηση
Καλοδήμος Δημήτρης
Φυσικός
Διαχειριστής
http://www.didefth.gr/
[Πρώτο σε επισκέψεις σε όλη τη Δημόσια Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση ]
http://kesyp.didefth.gr/
http://softfree.info/
http://www.katanalotis.info/
http://www.ixoripansi.gr/
http://politikes.gr/
Μιας και άσχολείστε με το θέμα της ανοιχτής διακυβέρνησς σας προτείνω να αναθέσετε σε δυο τρία άτομα να μεταφέρουν την ΙΣΧΥΟΥΣΑ εκπ/κή νομοθεσία σε ηλεκτρονική μορφή. Είμαι εκπαιδευτικός και λέω αμάν κάθε φορά που ψάχνω την ισχύουσα διάταξη, σε ένα νόμο. Μια καλή ιδέα είναι να ρίξετε μια ματιά πώς τα έχουν κάνει οι Σκανδιναβοί. Οι Σουηδοί για παράδειγμα. Ακόμα και ο Νόμος για την Εκ/ση (συμπτωματικά κι αυτός από το 1985) είναι ανανεωμένος με όλες τις αναθεωρήσεις, τις οποίες προσθέτουν ή αφαιρούν στο πρωτότυπο κείμενο (βλ. www.skolverket.se ή http://www.sweden.gov.se/sb/d/574/a/21538, και στ΄αγγλικά μεταφρασμένο. Πολύ εύκολη δουλειά, απλό, πρακτικό και λειτουργικό εργαλείο. Αν θέλετε μπορείτε!
ReplyDeleteΟ.Π.
Θα ήθελα η νέα μας κυβέρνηση να ασχοληθεί με το θέμα που αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών που αποφοιτούν από τα ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΕ της χώρας.
ReplyDeleteΠαιδιά με ιδιαιτερότητες, με αναπηρίες,αδικημένα από τη μοίρα, που όμως παρά τις αντιξότητες κατάφεραν να τελειώσουν το σχολείο και να αποκτήσουν κάποια ειδικότητα. Τώρα όμως ΤΙ;
Υπάρχει νόμος για απορρόφηση ενός ποσοστού από αυτές τι ιδιαίτερες ομάδες.ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΌΖΕΤΑΙ.
Σας εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας και καλή δύναμη.
@Δημήτρη Κ.
ReplyDeleteΘα σε παραπέμψω στην αρχή μιας συζήτησης που προσπαθούμε να ξεκινήσουμε. Περισσότερα θα ακολουθήσουν.
http://ourdata.pbworks.com/
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteden eprepe na to dexteite kirie panarete xanete se kiros me tin emploki sas se afti tin proapofasismeni katastasi idate tin kseftila me toys periferiarxes
ReplyDelete