Tuesday, November 24, 2009

Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την αμοιβαία αναγνώριση διπλωμάτων για επαγγελματικά δικαιώματα

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (δεύτερο τμήμα) της 23ης Οκτωβρίου 2008 (*)
«Παράβαση κράτους μέλους – Οδηγία 89/48/ΕΟΚ – Εργαζόμενοι – Αναγνώριση διπλωμάτων»
Στην υπόθεση C-274/05, με αντικείμενο προσφυγή του άρθρου 226 ΕΚ λόγω παραβάσεως, η οποία ασκήθηκε στις 4 Ιουλίου 2005, Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Είχα αναρτήσει στο παρελθόν την σχετική απόφαση.

19 comments:

  1. Anonymous3:17 am

    Kirie Panarete, afou prota sas po oti ontos einai tomi kapoio melos tis kibernisis na exei to diko tou blog kai na enimeronei to lao anaforika me tis exelixeis se diafora themata tha ithela na sxoliaso

    1) eimai apofoitos ellinikon panepistimion metaptixiakou epipedou kai pisteuo pos i anagnorisi ton kollegion tha odigisei stin peraitero ipobathmisi tou ellinikou panepistimiou. To elliniko panepistimio den leitourgei san xoros antalagis ideon, san xoros pou proagetai i ereuna alla san topos apoktisis enos xartiou pou tha xrisimeusei mellontika ston apofoito tou. Einai tetoia i eikona orismenon apo auton pou mono thetika den se prodiathetoun. I apaxiosi tou ellinikou panepistimiou polles fores pigazei apo to gegonos oti fainomena anaxiokratias epikratoun stin koinonia. Opou gia na katalabeis mia thesi den xreiazetai i apoktisi kapoiou panepistimiakou titlou alla i diafores diasindeseis.
    2) to elliniko panepistimio tha prepei na sindethei me tin agora ergasias. Einai skopimo kai xrisimo to sinolo ton teleiofoiton na parakolouthoun seminaria kai na ergazontai me programmata mathiteias se etairies. To elliniko panepistimio pasxei sto gegonos oti epikentronomaste sti theoria kai apexoume apo tin praxi.

    3) To Pasok an pragmatika thelei na pataxei fainomenas anaxiokratias kai adiafaneias tha prepei na kanei mia kai mono tomikai auti den einai alli apo tin katargisi ton pelateiakon sxeseon. I katargisi ton pelateiakon sxeseon dinatai na pragmatopoiithei me ton termatismo tis staurodosias. Se diaforetiki periptosi o politikos tha einai desmios ton pelateiakon tou exartiseon. An katargithei i staurodosia kai oi bouleutes epilegontai me lista (i me sistima analogo me tis euroekloges) ta kommata tha epikentrothoun stin euresi ikanon stelexon pou dieprephan stous epaggelmatikous tous stibous

    4)ENAS KATHIGITIS MOU STO PANEPISTIMIO TOU PEIRAIA ELEGE OTI AUTON TON KOSMO DEN TON KLIRONOMISAME APO TOUS GONEIS MAS ALLA TON DANEISTIKAME APO TA PAIDIA MAS.

    Me ektimisi,

    Basilis

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:08 am

    Διαιωνιζετε ενα καθεστως αλλαζονειας στα ελληνικα Α.Ε.Ι.
    Αποφοιτος της ιατρικης σχολης του Harvand επρεπε να δωσει 10 μαθηματα για να παρει ισοτιμια-αντιστοιχια απο το ελληνικο Α.Ε.Ι
    Στο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π οι καθηγητες που ειναι συμβουλοι στον συγκεκριμενο οργανισμο καθυστερουν επιτηδες τις διαδικασιες αναγνωρισης αλλοδαπων πτυχιων. Ολα αυτα τη στιγμη που που τα ελληνικα πανεπιστημια αξιολογηθηκαν σε χαμηλη θεση (τελευταια για την ακριβεια) αναμεσα σε αλλα ευρωπαϊκα.
    Αν δεν αναγνωριστουν τα κολεγια θα αναβαθμιστει η δημοσια ανωτατη εκπαιδευση; Σε περιφερειακο Τ.Ε.Ι μου προσφεραν 20 ευρω την ωρα να δουλεψω ωρομισθια (407). Σε ενα κολλεγιο μου προσφεραν 30 ευρω. Γιατι να προσφερω μαθηματα χαμηλης ποιοτητας στο τελευταιο; Απεναντιας, εκει θα ειχα και καποιον να με ελεγχει εαν εκανα σωστα τη δουλεια μου, ενω στα δημοσια ιδρυματα ακομη συζητανε πως θα γινει η αξιολογηση.

    ReplyDelete
  3. Κύριε Υφυπουργέ,

    Αναφερόμενη στις προτάσεις του συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης & Θρησκευάτων, και συγκεκριμένα στην ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσω ενός συστήματος αξιολόγησης, θα ήθελα να γνωρίζετε ότι το Ελληνικό Γυμνάσιο –Λύκειο Λονδίνου έχει την εμπειρία δύο επιθεωρήσεων από το OFSTED (Office for Standards in Education).
    Η τελευταία, που έγινε τον Φεβρουάριο του 2009, κατέταξε το σχολείο μας ανάμεσα στα πολύ καλά σχολεία του Λονδίνου.
    Αναλυτικά η αναφορά της επιθεώρησης αυτής έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του ofsted και μπορεί κανείς να αναζητήσει όλες τις λεπτομέρειες.
    Greek Secondary School of
    London
    Independent School
    Inspection report
    DCSF Registration Number 309/6081
    Unique Reference Number 101959
    Inspection number 330424
    Inspection dates 4–5 February 2009
    Reporting inspector David Young
    This inspection of the school was carried out under section 162A of the Education Act 2002,
    www.ofsted.gov.uk
    © Crown Copyright 2009

    Τα πράγματα στην εκπαίδευση μπορούν να αλλάξουν και δεν είναι τόσο δύσκολα όσο θέλουν κάποιοι να τα παρουσιάζουν.

    ReplyDelete
  4. Μπράβο σας!
    Μπορώ να έχω το λινκ; (Ακόμα καλύτερα την ίδια την έκθεση).

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:22 pm

    Αγαπητέ κύριε Υφυπουργέ,

    Είμαι απόφοιτος μη αναγνωρισμένου ιδιωτικού κολεγίου, κάτοχος 3 μεταπτυχιακών και ενός διδακτορικού από φημισμένα και αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Ελβετία και ΗΠΑ).

    Αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ δεν μπορώ να έχω λόγω πρώτου πτυχίου αν και μου άφησαν ένα υπονοούμενο ότι αν έχω βύσμα κάτι μπορεί να γίνει.

    Δεν με ενδιαφέρει η αναγνώριση των πτυχίων μου εάν είναι παράτυπη και δεν θα ήθελα να αρχίσω σε αυτό το σημείο μια συζήτηση υπέρ της αναγνώρισης των δικαιωμάτων των ιδιωτικών κολεγίων. Ας θεωρήσουμε ότι η πλειοψηφία στην χώρα αυτή δεν θέλει ιδιωτικά πανεπιστήμια και είναι απόλυτα σεβαστή η επιλογή αυτή.

    Σαν απόφοιτος λυκείου λοιπόν δεν διεκδικώ καμία σημαντική θέση στο δημόσιο και αυτό είναι κάτι που μπορώ να υποστώ.

    Όμως με τον πρόσφατο νόμο Στυλιανιδη δεν έχω ούτε καν το δικαίωμα να εργαστώ σε ένα από αυτά τα κολεγιά σαν καθηγητής όπως και θεωρώ ότι θα έπρεπε να δικαιούμαι. Σύμφωνα με τον νόμο αυτό δικαιούται να εργαστεί ένας απόφοιτος ελληνικού ΑΕΙ με απλό πτυχίο (η ακόμα και αναγνωρισμένου από την Ουγκάντα πανεπιστημίου) χωρίς να χρειάζεται ούτε ένα μεταπτυχιακό!

    Καταλαβαίνω το επιχείρημα να μην μπορώ να διδάξω σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο (είναι «κανονικό» ΑΕΙ και άρα δεν έχω τα προσόντα). Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω την λογική να μην μπορώ να διδάξω σε ένα ίδρυμα όπου είμαι απόφοιτος και έχω τα απαραίτητα προσόντα που το ίδιο το ίδρυμα θέτει.

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:25 pm

    Τώρα ας δεχτούμε (for the sake of argument) ότι τα ιδιωτικά κολεγιά στην Ελλάδα είναι χάλια και άρα δεν παίρνουμε στα σοβαρά τους αποφοίτους τους. Άρα, δεν τους αφήνουμε να διδάσκουν και να κάνουν έρευνα στα πανεπιστήμια μας ότι σπουδές και να έχουν κάνει μετά. Δεκτό. Αφού είναι χάλια όμως δεν τα αναγνωρίζουμε καθόλου και αφήνουμε σε αυτά (μέσα σε ένα λογικό πλαίσιο βέβαια) να αποφασίζουν για το ποιους θεωρούν ικανούς να διδάσκουν στις σχολές τους μια και έχουν την δικιά τους εκπαιδευτική φιλοσοφία. Οπότε ο νόμος Στυλιανίδη δεν κολλάει σε αυτήν την περίπτωση.

    Ας θεωρήσουμε τώρα ότι τα ιδρύματα αυτά πρέπει και είναι σοβαρά, άρα πρέπει να διέπονται από κάποιους κανόνες όπως οι καθηγητές να έχουν αξιόλογο διδακτορικό και ερευνητικό έργο από αξιόλογα πανεπιστήμια. Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι είναι αξιόλογα ιδρύματα και άρα οι άριστοι απόφοιτοι τους μπορούν στο μέλλον (και φυσικά μόνο μετά από μία περαιτέρω αξιόλογη διαδρομή) να συνεισφέρουν σε αυτά. Οπότε ο νόμος Στυλιανίδη δεν κολλάει ούτε σε αυτήν την περίπτωση.

    Φυσικά ο νόμος Στυλιανίδη δεν κολλάει σε καμία λογική περίπτωση και συμβάλει μόνο στην περαιτέρω προώθηση κάποιων συντεχνιακών συμφερόντων.

    Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουμε τα κολέγια αυτά αλλά προσπαθούμε να τα σαμποτάρουμε κιόλας επιβάλλοντας αμφίβολης ποιότητας καθηγητές.

    Θεωρώ πως τα συντεχνιακά συμφέροντα είναι αρκετά κατοχυρωμένα στην χώρα αυτή και ο νόμος Στυλιανίδη είναι όχι μόνο άδικος άλλα και παράλογος.

    Οπότε και είναι εύλογο το ερώτημα αν θα μπορούσατε να το κοιτάξετε λίγο το θέμα και να βάλετε τέλος σε αυτόν τον παραλογισμό.

    Με Εκτίμηση,

    Στέφανος Γ.

    ReplyDelete
  7. @Είμαι απόφοιτος μη αναγνωρισμένου ιδιωτικού κολεγίου, κάτοχος 3 μεταπτυχιακών και ενός διδακτορικού από φημισμένα και αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Ελβετία και ΗΠΑ).

    Μπορώ να έχω περισσότερες λεπτομέρειες με εμαιλ;

    ReplyDelete
  8. Anonymous3:12 pm

    Kurie Ypourge,
    Yparxoun polla atoma pou anikoun sti parapano katigoria opos duo tyxaia paradeigmata einai h Dr. Miranda Xafa kai h kuria Elena Panariti. Tora oi en logo kuries mporei na exoun anagnorisi DOATAP alla auto einai allo thema. Ennow pos h anagnorisei einai opos px kuria Dragona. An kapoios paiei sto DOATAP etsi xera xoris proto ptuxio den katafernei tipota.

    Akoma kai an zitisei "exeilewsei" kanontas ena BA/BS metepoita se panepistimio toy exoterikoy den tou anagnorizontai ola ta ptyxia alla mono to proptyxiako.

    ReplyDelete
  9. @TONIA
    @I. PANARETOS

    se sxesi me to Elliniko gymnasio Londinoy, etsi einai !! Diabasa tin ek8esi kai me entiposiase otan egrapsa ta paidia moy sto sxolio oti me tin proti epafi elaba sto pliroforiako entypo en8eti kai tin ek8esi aksiologisis.
    Diabaste kai sxetiko post apo FV gia ti giorti tis 28/10/2010.

    Sxolio poy pragmatika aksizei na enisxi8ei.....

    ReplyDelete
  10. Anonymous12:02 am

    Tο θεμα με την αναγνωριση πτυχιων απο ΔΟΑΤΑΠ ειναι ενα ξεχωριστο κεφαλαιο, ισως αξιζει να του αφιερωσετε χωρο στο blog σας. Θα διαπιστωσετε σοβαρες στρεβλωσεις ετσι οπως λειτουργει.

    Απο γνωστο Βρετανικο πανεπιστημιο εχω Μaster διπλωμα με τον βαθμο 'Διακριση'. Στην ελλαδα εγινε η αναγνωριση απο το ΔΟΑΤΑΠ και αποφασισαν οτι το διπλωμα μου αξιζει 'Λιαν Καλως' γιατι ετσι βγαινει με εναν μαθηματικο τυπο που χρησιμοποιουν.
    Κατεφυγα στο Συνηγορο του ΠΟλιτη οπου μου εδωσε δικιο στην καταγγελια μου αλλα οπως γνωριζουμε ο Σ του Π ειναι αδυναμος μπροστα στη γραφειοκρατια και την κρατικη αδικια βασει νομοθεσιας.

    Ετσι εχω ενα μεταπτυχιακο που μονο στην ελλαδα εξιζει 'Λιαν Καλως' ενω στον υπολοιπο κοσμο (αν εκανα αιτηση ας πουμε για δουλεια καπου αλλου στο εξωτερικο) διατηρειται η πρωτη αξιολογηση 'Distinction'.

    Υ.Γ Δεν ειμαι αποφοιτη κολεγιου αν αυτο εχει καποια σημασια.

    ReplyDelete
  11. @panaretos

    oi ek8eseis aksiologisis toy sxoleioy


    http://www.ofsted.gov.uk/oxedu_reports/download/(id)/105529/(as)/101959_330424.pdf


    http://www.ofsted.gov.uk/oxedu_reports/download/(id)/61387/(as)/101959_283587.pdf

    ReplyDelete
  12. Anonymous8:34 am

    Κύριε Υπουργέ,

    Δεν καταλαβαίνω την λογική με την οποία αν ένα κολέγιο διαθέτει παράρτημα σε ξένη χώρα, αυτή είναι αναγκασμένη να δίνει και επαγγελματικά δικαιώματα. Είναι πιο λογικό οι σπουδές να γίνονται εδώ και μετά οι απόφοιτοι να πηγαίνουν στις χώρες που εδρεύουν τα κολέγια για να γραφτούν στα αντίστοιχα επαγγελματικά μητρώα. Αποδεικνύοντας ότι είναι ικανοί να εργαστούν εκεί θα έρχονται στην συνέχεια και εδώ. Εξάλλου τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν είναι όλα ίδια για τις σχολές σε όλες τις χώρες. Για παράδειγμα διαφορετικά μπορεί να έχει ο Έλληνας αρχιτέκτονας από τον Γάλλο ή τον Άγγλο στα κράτη τους. Αναρωτιέμαι αν κάποιος υπουργός ή υφυπουργός έχει ποτέ προσπαθήσει να εξηγήσει τις ιδιαιτερότητες της Ελληνικής αγοράς και οικονομίας με τις περιορισμένες θέσεις, την ανύπαρκτη βιομηχανία και το εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την αγορά εργασίας που δεν έχει σημασία αν τελείωσες ένα κολέγιο της Ομόνοιας ή το Χάρβαρντ φτάνει να έχεις το δικαίωμα στην υπογραφή. Θα μπορούσαμε να προσθέταμε σε όλα τα άλλα και την εμμονή σε τρία επαγγέλματα ( μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι) την οποία ο κάθε ιδιοκτήτης-επιχειρηματίας θα την εκμεταλλευτεί δεόντως με συνέπεια τον καταστροφικό κορεσμό τους. Αναλογιστείτε την ευθύνη και το καθήκον σας απέναντι στην κοινωνία, να την προφυλάξετε από τους κερδοσκόπους και τους ανίκανους που θα εκμεταλλευτούν τις παραπάνω καταστάσεις. Θα κάνω μια ακραία ίσως τοποθέτηση. Το πρόστιμο είναι περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Αν αναλογιστούμε ότι μόνο από την φοροδιαφυγή χάνονται 30 δισεκατομμύρια ευρώ νομίζω είναι απαραίτητο να δοθεί αυτό το ποσό ώστε να μην δημιουργηθούν τόσο έντονες κοινωνικές και επαγγελματικές αντιδράσεις.

    Με εκτίμηση,

    TF.

    Υ. Γ. Μια ερώτηση επιπλέον παρακαλώ. Στην περίπτωση των μηχανικών γιατί τα κολέγια δεν αποκτούν τα δικαιώματα των ΤΕΙ και όχι των μηχανικών πολυτεχνείων που διακαώς στοχεύουν αφού θεωρητικά τα τει και τα πολυτεχνεία ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου θα ανήκουν και τα κολέγια αν θα αναγνωριστούν.

    ReplyDelete
  13. alkythira12:17 am

    "...των μηχανικών γιατί τα κολέγια δεν αποκτούν τα δικαιώματα των ΤΕΙ και όχι των μηχανικών πολυτεχνείων..."
    : Μα γιατί οι μηχανικοί ΤΕΙ δεν έχουν δικαιώματα. Είναι πολύ απλό. Γιατί να θέλουν να τα αποκτήσουν.

    Υ.Σ. Κύριε Πανάρετε, φαντάζομαι ότι η άρνησή σας να απαντήσετε στα μηνύματά μου (που αφορούν το ζήτημα των Μηχανικών Τ.Ε) αποτελεί και την άποψή σας για το ζήτημα. Με εντυπωσίασε πάντως η άμεση ανταπόκρισή σας στο μήνυμα για εργασιακά θέματα του απόφοιτου κολλεγίου (παραπάνω), σε αντίθεση με τις 2 εβδομάδες που περιμένω να μου απαντήσετε. Λυπάμαι για το χώρο που δέσμευσα.

    ReplyDelete
  14. Δεν πρόκειται για άρνηση. Χρόνος δεν υπάρχει. Και πολλά πράγματα δεν απαντώνται μονολεκτικά. Ιδιαίτερα αυτά που έχουν μείνει άλυτα δεκαετίες. Να κρίνετε τις ενέργειες μου. (Θυμίζω ότι είμαι από τους λίγους που έχω υπογράψει Προεδρικά Διατάγματα για αποφοίτους ΤΕΙ).
    ΥΓ. Στην άλλη περίπτωση, δεν απάντησα. Ζήτησα να μου σταλούν στοιχεία. Εδω τα στοιχεία τα έχω και το ζήτημα το γνωρίζω πολύ καλά.

    ReplyDelete
  15. alkythira4:10 am

    Τότε ανακαλώ και σας ζητώ συγνώμη. Αναμένω τις ενέργειές σας.

    Υ.Σ. Συγνώμη για την επιθετικότητά μου, αλλά εφόσον είστε γνώστης του ζητήματος, θα κατανοείται και την αγωνία (τη δική μου όπως και πολλών άλλων χιλιάδων απόφοιτων και φοιτητών).

    ReplyDelete
  16. Anonymous1:35 pm

    Τελικά τι θα γίνει με την εξαγγελία του Γ.Παπ/ΠΑΣΟΚ-αντιπολίτευση γιά αναγνώριση των ιδιωτικών ΑΕΙ? Θα αναγνωρισθούν τελικά από το ΠΑΣΟΚ-κυβέρνηση?

    ReplyDelete
  17. Anonymous10:51 pm

    Καλημέρα, ολες οι εφημερίδες έγραψαν για την Επίτροπο Δαμανάκη και για τις αρμοδιότητες της αλλά κανείς δεν είπε για τη κα Αντρούλα Βασιλείου (Κύπρος): Παιδεία, Πολιτισμός, Πολυγλωσσία και Νέοι. Στο θέμα των κολλεγίων δεν χωράει καμμία αμφιβολία ότι τα κολλέγια δεν είναι ΑΕΙ αφού το μόνο που προσπαθούν να δώσουν είναι παλαιά ή πρόσφατη γνώση και δεν παράγουν νέα γνώση.Τα επαγγελματικά όμως δικαιώματα που επικαλούνται θετικά ή αρνητικά οι ενδιαφερόμενοι δεν αφορούν γνώση αλλά πιστοποιημένες επαγγελματικές ικανότητες. Τα ΑΕΙ του Δυτικού κόσμου παρέχουν γνώση και όχι επάγγελμα. Το θέμα αυτό στην επιτροπή χειρίζεται η Κυπρία επίτροπός που στη χώρα της υπάρχουν ιδιωτικά ΑΕΙ (παραρτήματα Ξένων ΑΕΙ) που δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία του Τάσου Παπαδόπουλου (με 50% χρηματοδότηση του κράτους από ότι φαίνεται). Τέτοια μοντέλα όμως είναι δύσκολο να γίνουν στη χώρα μας αφού αμέσως τα ιδιωτικά ιατρικά Κέντρα θα πουληθούν σε επενδυτές και ενδιάμεσους με ξένα ΑΕΙ και θα ανταγωνιστούν το ιατρικό σύστημα της χώρας ανεξάρτητα εάν εργάζονται σε αυτά μέλη της ίδιας επαγγελματικής ομάδας. Το πρόβλημα ίσως δεν είναι η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αφού στις αγγλοσαξονικές χώρες τα ΑΕΙ παρέχουν γνώση και έρευνα και όχι επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία και εκεί, (όπου υπάρχουν γιατί σύγχρονοι τομείς όπως το Management, το Business Administration, το Marketing, communication κλπ δεν συνέονται με θεσμικά επαγγελματικά δικαιώματα), παρέχονται από αντίστοιχους επιμελητηριακούς θεσμούς. Η πρόβλεψη μου και μια έξυπνη κίνηση της κυβέρνησης θα είναι ενσωματωθεί σε Προεδρικό Διάταγμα η απόφαση για τα επαγγελματικά δικαιώματα αναφέροντας ότι αναγνωρίζονται όσα υπάρχουν στα ξένα κράτη (που ο αριθμός τους είναι μικρός) αφού περάσουν ή απαλλαγούν από τις σχετικές επιμελητηριακές διαδικασίες (των άλλων κρατών ή τις δικές μας).

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:52 am

    Αυτο που πρεπει να καταλαβουν σε αυτην τη μεγαλη Ελλαδα που ολα τα γνωριζουν "καλυτερα" και ολα γινονται "καλυτερα" και φυσικα τα πανεπιστημια μας ειναι τα καλυτερα οτι οσον αφορα τα σοβαρα κολλεγια δινονται εξετασεις στο μητρικο ιδρυμα.Δεν τελειωνεις μονο επειδη πληρωνεις γιατι αν δουμε τα δημοσια ελληνικα οι πληρωμες ειναι καλυτερες για να παρεις ενα πτυχιο, πολλες φορες χρειαζεται να ανηκεις σε ενα κομμα για να περνας ευκολα τα μαθηματα σου.

    ReplyDelete
  19. Anonymous10:50 am

    Κύριε υφυπουργέ κάντε κάτι με το ΔΟΑΤΑΠ είναι ένα αίσχος η ύπαρξη του και μόνο !

    Πως είναι δυνατόν να τελειώνεις πανεπιστήμιο σε άλλη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για να το αναγνωρίσεις στην πατρίδα σου την Ελλάδα να τραβάς τόσο χόρι !?

    Γιατί δεν αναγνωρίζονται τα διπλώματα σε 3 μήνες(όπως γράφουν οι κανόνες του ΔΟΑΤΑΠ) παρά αναγνωρίζονται σε χρόνια ? Πως αφήνεται το ΔΟΑΤΑΠ να παραβιάζει τους ίδιους τους κανόνες ?

    Γιατί τόσο ζόρι απο χρόνο, νεύρα, χρήματα και εξετάσεις ? Δεν έπρεπε τα διπλώματα απο παν/μια χωρών μελών της ΕΕ να αναγνωρίζονται αυτόματα ? Προς τι λοιπόν οι αντιστοιχίες και οι λοιπές εξουθενωτικές διαδικασίες για να κανείς στην πατρίδα σου αυτονόητο ?

    Είμαστε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗ Ευρώπη που κάναμε και ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ για τα ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΙΑ ! ΑΝ είναι ποτε δυνατόν..

    αλλά πως να μην κάνουμε όταν το ΔΟΑΤΑΠ σε ΥΠΟΧΡΕΩΕΝΕΙ να πας να δώσεις εξετάσεις ΞΑΝΑ και ξέρετε το κάλως των Ελληνικών παν/μιών.. δυστυχώς..

    ΣΚΕΤΗ ΤΡΕΛΑ ΣΚΕΤΗ ΤΡΕΛΑ
    ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ
    αλλιώς δεν έχει μέλλον αυτή η χώρα..

    ReplyDelete