Monday, November 16, 2009

Μια ιστορία για μαθητές

Εισαι μαθητής της Γ' τάξης Λυκείου. Ζεις σε ένα ακριτικό νησί και θέλεις να δώσεις πανελλήνιες εξετάσεις. Μέχρι τις 15 Νοεμβρίου δεν έχεις καθηγητή για ένα μάθημα, στο οποίο θα εξετασθείς πανελλαδικά.

Εχεις την ευκαιρία να συναντήσεις ένα "παράγοντα" του Υπουργείου Παιδείας και δεν του αναφέρεις μόνο το πρόβλημα, αλλά τον ρωτάς: "Αποτελεί αυτό παράδειγμα ίσων ευκαιριών"; Φυσικά, ο "παράγων" δεν έχει άλλη επιλογή από το να απαντήσει μονολεκτικά "όχι". Και από εκεί αρχίζει μια μεγάλη και ειλικρινής συζήτηση. Για πολλά και διάφορα.

ΥΓ. Και η συνέχεια: Την επόμενη μέρα βρίσκεται η "λύση" "κατόπιν ενεργειών μας". Το κενό θα καλύψει ένας καθηγητής που είχε διδακτικό φόρτο 10 ωρών σε ένα Λύκειο μισή ώρα μακριά και τις υπόλοιπες 11 δεν είχε διδακτικό έργο. Μέχρι χθες, υπήρχε το πρόβλημα της απόστασης των δύο Λυκείων.

Δεν έχει έννοια να αρχίσουμε την συζήτηση για το ποιος φταίει. Ολοι ξέρουμε ποιος δεν φταίει.

38 comments:

  1. Στις 15 Νοεμβρίου του 2010 ο φίλος του συγκεκριμένου μαθητή που τυγχάνει τώρα ένα χρόνο μικρότερος θα έχει το ίδιο πρόβλημα;

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:34 am

    Μάλιστα. Να μην αρχίσουμε τη συζήτηση για το ποιός φταίει. Αν δεν το κάνουμε όμως, πώς θα αντιληφθούμε τις αιτίες που δημιούργησαν το πρόβλημα; Πώς θα μπορέσει να υπάρξει μόνιμη λύση (και ομαλή και εύρυθμη λειτουργία) έτσι ώστε να μην χρειάζεται ο κάθε "παράγοντας" του Υπουργείου Παιδείας (και κάθε Υπουργείου); Γιατί δεν είναι το ζητούμενο να βρεθούν 1-2-3 καλοί 'παράγοντες'... Αν αυτό νομίζετε, μάλλον η κυβέρνησή σας δεν έχει λάβει τα μηνύματα της κοινωνίας...

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:36 am

    Το δεν έχει έννοια η συζήτηση δεν το καταλαβαίνω.
    Δεν υπάρχουν ευθύνες; Η διεύθυνση το γραφείο τι έκαναν;
    Έστω αναστοχασμός για το τι πήγε στραβά δεν πρέπει να υπάρξει;
    Αλλιώς πώς θα βελτιωθούμε;

    ReplyDelete
  4. Σωστή αντιμετώπιση, όπως διδάσκεται και σε σεμινάρια Management : "Fix the problem, not the blame"

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:52 am

    Ωραία τα λέτε...
    Όμως υπάρχουν πολλά λύκεια στα οποία χιλιάδες μαθητές δεν έχουν ακόμη καθηγητές... και πλέον δεν είναι 15 αλλά 17 Νοέμβρίου... και βλέπουμε...

    ReplyDelete
  6. PROFANOS O TOPIKOS DIEF8INTHS THS B-BA8MIAS DEN EKANE KALA TH DOYLIA TOY. OPOS GINETAI SXEDON STO 80% TON DIEF8INSEON B-BA8MIAS. GIATI OI DIEF8YNTES EKEI DEN EINAI GIA NA LYNOYN TA PROBLHMAT AKAI NA ORGANONOYN TH SOSTH LEITOYRGIA TON SXOLEION ALLA GIA NA BOLEBOYN TOYS PSHFOFOROYS AFTON POY TOYS EPELEKSAN.

    PX SE MEGALO NHSI ME PANEPISTHMIA OLOI OI APOSPASMENOI [ APO TO YPEP8 !!! STO PANEPISTHMIO] HTAN PANTA STELEXOI TOY BOYLEFTH TOY NOMOY !!!

    PRIN APO 3-4 XRONIA KORH FILIKHS OIKOGENEIAS DIORIZETAI STO NHSI. OMOS DIORISTIKAN MAZI ME AFTH 15 AKOMA GYMNASTES....OLOI YPERARI8MOI POY SE 2-3 EBDOMADES EPESTREPSAN APOSPASMENOI A8HNA !!! AKATANOHTO.....

    EPISHS H ENNOIA TOY FEOYDOY EINAI KYRIARXH SE OLO TON KORMO THS EKPAIDEYSHS APO TO NIPIAGOGIO STO PANEPISTHMIO.

    KANENAS DEN MPOREI NA ANEX8EI ALLON DIPLA TOY. STA NIPIAGOGIA
    KOITAME POS NA DHLOSOYME TO SOSTO ...ARI8MO PAIDION KAI STO PANEPISTHMIO POS NA BOLEPSOYMAI METAPYXIAKOYS OS 407 [ EXOYN PROFANOS OI METAPTYXIAKOI EKSERETIKO EREYNHTIKO ERGO....OPOS TO PD407/80 ORIZE!!!]

    FOBAMAI TIN ORA POY MAZI ME TO GREEK STATISTICS TO GREEK EDUCATION 8A EINAI TO DEFTERO SYNTOMOTERO ANEKDOTO STHN EU.

    ReplyDelete
  7. alkythira9:10 am

    Και μια ακόμη ιστορία για μαθητές...Ασχέτως των ίσων ή όχι ευκαιριών, φθάνουν στο τέλος και πετυχαίνουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια ΑΝΩΤΑΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Σπουδάζουν 4 χρόνια ξοδεύοντας χρήματα, κόπο και χρόνο και λαμβάνουν ένα πτυχίο που δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρυσμα. Υ.Σ. Και εγώ μαθητής ήμουν κύριε Πανάρετε σε ακριτικό νησί...καθηγητές δεν είχα όπως και τώρα δεν έχω κανένα επαγγελματικό δικαίωμα.

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:07 am

    Το πρόβλημα του μαθητή πιθανώς διορθώθηκε. Το αντίστοιχο πρόβλημα όλων των υπόλοιπων μαθητών που δεν μπόρεσαν (ή δεν θέλησαν) να δημοσιοποιήσουν το πρόβλημα τους στο ΥΠΕΠΘ δεν ξέρω πότε θα λυθεί.

    Sapere aude
    Υ.Γ
    Γιατί δεν κάνετε έναν έλεγχο στις περιπτώσεις που υπάρχουν ελλέιψεις; Οι Δ/ντες Δ.Ε και οι Περιφερειάρχες παίρνουν παχυλά επιδόματα για να νκάνουν αυτή ακριβώς την δουλειά. Δεν θα λογοδοτήσουν ποτέ;

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:25 am

    Ασχετο με το θέμα που θίγετε εδώ. Αλλά έχοντας διαβάσει στο παρελθόν κάποιες απόψεις σας και βλέποντας σας σήμερα σε αρμόδια θέση, θέλω να ρωτήσω:
    Θα ανοίξετε τους φακέλους διορισμού, ένταξης ή εξέλιξης των λεγόμενων "τακτικών Καθηγητών" των λεγόμενων "Α-ΤΕΙ";

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:26 am

    ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ,ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ,ΣΕ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ , ΠΩΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ!!!!!!ΙΣΑ-ΙΣΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΣΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑTA ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ. GO HOME!!!!

    ReplyDelete
  11. Anonymous11:36 am

    Βλέπετε ένα από τα προβλήματα του "εκ-παιδευτικού" μας συστήματος στο σχόλιο του "alkythira" (9:10 πμ);
    Το παιδί ψάχνει για "επαγγελματικά δικαιώματα" νομίζοντας, ότι έτσι θα λύσει το πρόβλημα αποκατάστασής του. Ετσι του έμαθαν οι "Καθηγητές" του και οι πολιτικές του τέως ΥΠΕΠΘ (ΥΠουργείου Εμπορίου Παραπαιδείας και Θρησκοληψίας). Δε μιλάει για γνώσεις που τυχόν απέκτησε, ούτε για θέσεις εργασίας που θάπρεπε να υπάρχουν, αλλά για "δικαιώματα"!

    ReplyDelete
  12. Anonymous11:40 am

    Είναι περισσότερο από βέβαιο, ότι καλείστε να κάνετε την επανάσταση του αυτονόητου..Είναι γνωστή σε όλους μας η αδυναμία της κρατικής μηχανής να λειτουργήσει με απλότητα, ειλικρίνεια ,σεβασμό στον πολίτη και αποτελεσματικότητα. Αν πραγματικά επιθυμείτε την πρόοδο καλείστε να σχοινοβατήσετε χωρίς δίχτυ ασφαλείας..
    Θανάσης Κ.

    ReplyDelete
  13. Anonymous12:48 pm

    Μια ιστορία για μαθητές

    Είσαι μαθητής της Δημοτικού, ζεις στην περιφέρεια και θέλεις να δεις τους γονιούς σου να χαίρονται για σένα.

    Έχεις όμως ένα μικρό προβληματάκι, είσαι από εκείνα τα χαρισματικά παιδιά για τα οποία μερικοί λένε ότι έχεις "Μαθησιακές ανάγκες". Για να κατοχυρώσεις μάλιστα και μερικά 'δικαιώματα' έχεις χαρτί από ΚΔΑΥ. Τώρα και δυο χρόνια δεν έχεις δάσκαλο ειδικής τάξης.

    Όταν βρεις έναν παράγοντα τι θα τον ρωτήσεις;

    ReplyDelete
  14. Robin Hood1:04 pm

    Δεν μας είπατε τίποτα για το Πολυτεχνείο ...

    Μετά τιμής,
    Robin Hood

    ReplyDelete
  15. Anonymous1:07 pm

    Γιατί δεν ανακαλείται αμέσως τις αποσπάσεις εκείνων που υπηρετούν στο υπουργείο παιδείας ή σε υπηρεσίες του υπουργείου παιδείας, οι οποίοι είχαν οργανική θέση στην επαρχία και δεν έκαναν αίτηση μετάθεσης στο χώρο κατοικίας τους αλλά έκαναν αίτηση μετάθεσης σε δυσπρόσιτες περιοχές για να μαζέψουν εκ του ασφαλούς 10 και περισσότερα μόρια.[επειδή είχαν εξασφαλισμένη τη θεσούλα στην Αθήνα] Η ενέργεια αυτή δεν θα είναι ενέργεια εκδίκησης αλλά ενέργεια αποκατάστασης για τη μη έντιμη συμπεριφορά τους. Αλλά επειδή είσαστε δίκαιοι και για να μην υπάρξουν «οι γνωστές αντιδράσεις» να ρωτηθούν οι εν λόγω κύριοι και κυρίες συνάδελφοι και συναδέλφισσες αν θα επιθυμούσαν να διακοπεί «εδώ και τώρα» η απόσπασή τους ή θα επιθυμούσαν για την τρέχουσα σχολική χρονιά να πάρουν τα μόρια της Αθήνας. [δηλαδή ένα (αριθμητικά 1) μόριο]

    Γιατί δεν ρωτάτε τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία αν με αποφάσεις των ΠΥΣΔΕ υπάρχουν καθηγητές και καθηγήτριες που δεν κάνουν ούτε μια ώρα μάθημα και τους έχουν ανατεθεί μόνο πολιτιστικές εκδηλώσεις ή υλοποίηση προγραμμάτων ΕΕ [για να κάνουν ταξιδάκια εκτός Ελλάδας και να μη παίρνουν μαζί τους και μαθητές/τριες όπως επιβάλλεται από τα προγράμματα] και σχολικών δραστηριοτήτων επειδή κάποιοι τους θεωρούν «ειδικούς» , ενώ θα έπρεπε να κάνουν και καμία ώρα Αγγλικά ή Γερμανικά που είναι και η ειδικότητά τους. Και το πιο ωραίο αρνούνται να συνεργαστούν με άλλους καθηγητές για να εφαρμοστεί στην πράξη το ενιαίο διαθεματικό πλαίσιο.!!![αν και υπάρχουν έγγραφες εισηγήσεις οι οποίες ποτέ δεν τίθενται για συζήτηση στους συλλόγους διδασκόντων, οι οποίοι συνήθως δεν ασχολούνται με τέτοια θέματα, εκτός των άλλων και για να μην διαταραχθούν λεπτές ισορροπίες μικροσυμφερόντων που κυριαρχούν στον κλάδο μας]

    Γιατί δεν ψάχνετε να βρείτε πόσοι είναι ασθενείς χρόνια τώρα και δεν ψάχνει κανείς να δει τι γίνεται [και υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις που προκαλούν το κοινό αίσθημα]

    Γιατί; γιατί; γιατί;

    Για να γίνουν όλα αυτά δεν χρειάζεται να γίνει τίποτε το ιδιαίτερο. Μια απλή εντολή στους Δ/ντες και τους Προϊστάμενους της ΠΕ και της ΔΕ και τους Περιφερειάρχες απαιτείται και τίποτε άλλο. Και μάλιστα τώρα πριν γίνει η όποια αλλαγή για να αναληφθεί επιτέλους και κάποια ευθύνη από αυτούς που συνειδητά έχουν δημιουργήσει τα προβλήματα.

    Κατά τα άλλα για να γίνει μια πραγματική αποτύπωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό συνολικά και ειδικά ανά ειδικότητα απαιτείται μια μελέτη η οποία είναι εφικτή σύμφωνα με τις μεθόδους και τα εργαλεία που προσφέρει το management. και υπάρχουν ήδη έγγραφες προτάσεις στα ήδη υπηρετούντα στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία κωφεύουν επιδεικτικά σε όσους προσπαθούν με τις προτάσεις τους να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των υπηρεσιών της εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων.

    Αυτή είναι η επανάσταση των «αυτονόητων» ενεργειών και λύσεων για τις οποίες κανένας δεν μπορεί να έχει αντίρρηση.

    Γιατί; γιατί; γιατί; […]

    ReplyDelete
  16. Anonymous1:25 pm

    κ. Υπουργέ, ποιές είναι οι κυρώσεις που επεβλήθησαν στους εκπαιδευτικούς και λοιπούς υπευθύνους για την περίπτωση του μαθητή που αναφέρατε? μη μου πείτε ότι θα το περάσουν όλο αυτό αβρόχοις ποσί? χα...αυτό δεν είναι πολιτική και μάλιστα υπεύθυνη, αλλά αφελής δονκιχωτισμός. Κεφάλια πήρατε, κ. Υπουργέ? ναί ή όχι? όλα τ' άλλα....διαιωνίζουν μια κατάσταση που σας κάνει αρεστούς και όχι αρίστους.

    ReplyDelete
  17. alkythira1:33 pm

    Απάντηση στο μήνυμα ΑΝΩΝΥΜΟΣ (11:36ΠΜ): Αν και δεν αντιλαμβάνομαι πλήρως το σχόλιο σας, πρώτον δεν βρίσκω κάτι το ασήμαντο στην αναζήτησή μου για επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν μου το έμαθαν ούτε οι καθηγητές μου, ούτε ο τέως. Μου το επιβάλλουν τα 4 χρόνια σπουδών μου, σε μία ειδικότητα που επέλεξα επειδή είχε αξία για εμένα. Μου το επιτάσσει το αίσθημα αδικίας που νιώθω, γιατί δεν ίδρυσα εγώ αυτές τις σχολές. Το ελληνικό κράτος τις ίδρυσε. Δεν πήγα εγώ να φτιάξω το τμήμα Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων, να σπουδάσω σε αυτό, να αποφοιτήσω και να πω, τώρα μου δίνω και το 90% των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αρχιτεκτόνων και των πολιτικών μηχανικών γιατί έτσι τη βρίσκω. Το κράτος το έκανε. Μόνο που ξέχασε να το ολοκληρώσει. Όσο για τις γνώσεις που ΤΥΧΟΝ ΑΠΕΚΤΗΣΑ. Μη γελιόμαστε.Ούτε σε 4 ούτε σε 5 χρόνια γίνεσαι μηχανικός. Η γνώση δεν έχει τέλος. Εάν σε ενδιαφέρει το αντικείμενό σου δεν σταματάς ποτέ να το σπουδάζεις. Και κλείνοντας, δεν περιμένω τα επαγγελματικά δικαιώματα για να εργαστώ. Εργάζομαι ήδη. Εργάζομαι όμως επειδή είχα πλάτες από πίσω μου και μπόρεσα και έστησα δική μου εταιρεία. Πόσοι συμφοιτητές μου έχουν την ίδια δυνατότητα; Και γιατί θα πρέπει όλη μου τη ζωή να κρέμομαι από άλλους μηχανικούς, για να μπορώ να εργάζομαι;
    Υ.Σ. Κύριε Πανάρετε, δεν βλέπω να ανταποκρίνεστε σε κάνενα από τα μηνύματά μου. Το μόνο που σας ζήτησα είναι την άποψή σας. Όχι τι σκοπεύει και αν σκοπεύει να κάνει η κυβέρνησή σας. Αν βρίσκομαι σε λάθος χώρο, σας παρακαλώ να μου υποδείξετε τον κατάλληλο.

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:08 pm

    @ "Θα ανοίξετε τους φακέλους διορισμού, ένταξης ή εξέλιξης των λεγόμενων "τακτικών Καθηγητών" των λεγόμενων "Α-ΤΕΙ";

    και φυσικά και των λεγόμενων πανεπιστημιακών [ κοινωνική θεολογια !!!] και Παντειο και ΕΚΠΑ και ΠΟΛΚΡΗΤ και ΔΠ8 , ΑΑ και Ιωαννινα , μια ματια στο GUREFORM θα σας δώσει υλικό.....

    Γιατι καποιοι δεν εχουν καταλέβει οτι τα ΤΕΙ ανεβηκαν τα Πανεπιστήμια σε ελευθερη πτωση, ρουχα μαζι που πλυθηκαν και εχουνε γινει ροζ [ΑΕΙ} !!!!

    ΥΓ προσωπικα , οντας εκτος Ελλαδος διαλέγω αναλογα με τον επιστημονα που κοιτω και οχι με την ΕΠΙΓΡΑΦΗ που κουβαλα.

    Εξάλου στα Ελληνικά πανεπιστήμια , οι αδειοι τενεκέδεσ κανουν θόρυβο....

    ΑΣ ξεκολίσουμαι καποια στιγμή.
    Αξιολογιση σε ολα τα ΑΕΙ [πανεπ/ΤΕΙ], συνένωσεις ετσι ώστε να ειναι μεγάλεσ, βιώσιμες κα ιεπαρκείς δομικές μονάδες.

    και μετα.... λέμε για τι κατσικα του γειτονα....

    ReplyDelete
  19. Μία ερώτηση θα ήθελα να θέσω και εγώ.
    Διάβασα σήμερα πως προτείνεται η αποδέσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στα Παν/μια (πολύ σωστά). Παρακάτω διαβάζω πως ο βαθμός των τριών τάξεων του Λυκείου θα συμψηφίζεται για την εισαγωγή στα Παν/μια.
    Τί είδους οξύμωρη αποδέσμευση είναι αυτή;

    ReplyDelete
  20. Το υπουργείο δεν έχει κάνει καμμιά ανακοίνωση.

    ReplyDelete
  21. Κύριε υφυπουργέ, καλημέρα. Αν και σας έστειλα και e-mail για το πρόβλημα, δεν έλαβα οποιαδήποτε απάντηση. Οπότε, θεωρώντας ότι διαβάζετε τα σχόλια του ιστολογίου σας, σας ρωτώ: Θεωρείτε λογικό να πληρώνεται το επιμίσθιο εκπαιδευτικού αποσπασμένου στη Λιθουανία(χώρα-μέλος της ΕΕ) σε δολάρια, την ίδια στιγμή που σε ΟΛΗ την υπόλοιπη Ευρώπη δίνεται σε Ευρώ; (Και λέγοντας σε ΟΛΗ την Ευρώπη, εννοώ και χώρες που ΔΕΝ είναι μέλη της ΕΕ. Οπότε, οι αποσπασμένοι σε όλη την Ευρώπη πληρώνονται το επίμίσθιο σε Ευρώ, αλλά στη Λιθουανία η πληρωμή γίνεται σε δολάρια(!!). Και από τα 1.350 δολάρια μεικτά, αφαιρουμένης της παρακράτησης του φόρου 15%, απομένουν 1.147,5 ΔΟΛΑΡΙΑ καθαρά. Και μετά τη μετατροπή σε Ευρώ, μόλις και μετά βίας περίπου 800 Ευρώ. Όταν τα επιμίσθια όλων των γειτονικών χωρών, κυμαίνονται από 1.800 μέχρι 2.200 Ευρώ. Μάλιστα! Ακόμα και η Εσθονία(επίσης Βαλτική χώρα) έχει επιμίσθιο 1.800 Ευρώ. Μόνο στη Λιθουανία εξακολουθεί το επιμίσθιο να πληρώνεται σε δολάρια(!!!)

    ReplyDelete
  22. Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Το διάβασα στο παρακάτω site μαζί με το σχόλιο που παραθέτω.

    http://www.alfavita.gr/ank_b/ank18_11_817.php

    Παρουσιάζουμε τις «ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το ΥΠΕΠΘ». Το κείμενο δεν είναι το τελικό καθώς η σημερινή συνεδρίαση (Τετάρτη 18/11) θα προχωρήσει στις τελικές συμπληρώσεις και αλλαγές.

    Σαφώς παραμένουν προτάσεις του ΣΠΔΕ και όχι θέσεις του Υπουργείου. Απλά απορώ πως ολόκληρο ΣΠΔΕ εισηγείται τέτοιο πράγμα, το οποίο θα γονατίσει μαθητές και γονείς και θα είναι σαφώς εις βάρος της παρεχόμενης παιδείας για μία σειρά λόγων, τους οποίους είναι φανερό πως το ΣΠΔΕ δεν συνεκτίμησε.
    Σαφώς δεν απολογείται το Υπουργείο για προτάσεις συμβουλίων κτλ. Το ανέφερα απλά ως μία επισήμανση και νομίζω εύλογη απορία, την οποία ελπίζω να έχουν και οι αρμόδιοι που τελικά θα αποφασίσουν.

    Καλή συνέχεια στο πολύ δύσκολο έργο σας!

    ReplyDelete
  23. Kϋριε Πανάρετε,
    Σας έχω στείλω κατ' επανάληψη e-mail να μου απαντήσετε αν οι φετινοί μαθητές της Α΄Λυκείου θα προχωρήσουν με βάση το ισχύον εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    Περιμένω την απάντησή σας.
    Ρ.Π.

    ReplyDelete
  24. Τα σχετικά με το Λύκειο τα διάβασα στην παρακάτω γνωστή εκπαιδευτική ιστοσελίδα μαζί με το συνοδευτικό σχόλιο.
    Για το λόγο αυτό είπα πως "προτείνεται" και όχι πως "το Υπουργείο σκοπεύει κτλ.".
    Μου δημιουργήθηκε απλά μία μεγάλη απορία, την οποία θέλησα να μοιραστώ μαζί με εσάς και τους αναγνώστες του blog.
    Κατά τη γνώμη μου, εάν υιοθετηθεί η συγκεκριμένη άποψη σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για παιδαγωγική αυτοτέλεια του Λυκείου για μία σειρά λόγων, που θα πρέπει να συνεκτιμηθούν πριν την τελική απόφαση.

    Πηγή:

    http://www.alfavita.gr/ank_b/ank18_11_817.php
    alfavita.gr: Οι προτάσεις του Σ.Π.Δ.Ε για τη δομή της εκπαίδευσης, τα αναλυτικά προγράμματα, την τεχνική εκπαίδευση, την αξιολόγηση και την επιμόρφωση

    Παρουσιάζουμε τις «ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το ΥΠΕΠΘ». Το κείμενο δεν είναι το τελικό καθώς η σημερινή συνεδρίαση (Τετάρτη 18/11) θα προχωρήσει στις τελικές συμπληρώσεις και αλλαγές.

    ReplyDelete
  25. Και αυτό είναι μόνο μία φανερή περιπτωση. Πόσες ακόμα δεν γνωρίζετε και δε γνωρίζουμε; Η σύζυγός μου στη νεοδιόριστη αναπληρώτρια ΠΕ, τι έχει δει μέσα σε λίγες εβδομάδες...

    ReplyDelete
  26. Β.Β.8:55 am

    Είναι τέλος Νοεμβρίου κι ακόμα ψάχνουν για φιλόλογο σε τάξεις του Λυκείου. Την ίδια στιγμή -μετά και την καυτή εμπειρία των δύο απανωτών βουλευτικών εκλογών- η διοικητική υποστήριξη του σχολείου βρίθει από αποσπασμένους πάσης φύσεως.

    Αντιγράφω από το:

    http://panaretos.blogspot.com/2009/11/blog-post_16.html?showComment=1258484857724#c1541109173974496555

    "Γιατί δεν κάνετε έναν έλεγχο στις περιπτώσεις που υπάρχουν ελλείψεις; Οι Δ/ντες Δ.Ε και οι Περιφερειάρχες παίρνουν παχυλά επιδόματα για να κάνουν αυτή ακριβώς την δουλειά. Δεν θα λογοδοτήσουν ποτέ;"

    Βέβαια υπάρχει και το ερώτημα αν δηλώνονται από το σχολείο αυτές οι ελλείψεις ή έστω αν εκλείπουν με θεμιτές εκ των ενόντων ρυθμίσεις. Αλλά τι να λέμε τώρα όταν Ο "Σύλλογος Διδασκόντων" είναι για τα μάτια και ο "Σύλλογος Γονέων" χάσκει τον κομψό ύπνο του εκλεγμένου.

    ******************************

    "Η γρίπη ήτο μια κάποια λύσις"

    ReplyDelete
  27. Anonymous1:10 pm

    Παρακολουθώ τα θέματα που αφορούν την παιδεία αρκετά χρόνια...

    Με αφορμή την κατάργηση της βάσης του 10 αυτό το σχόλιο και όχι μόνο...
    Δυστυχώς παρατηρώ το εξής. Η κάθε νέα κυβέρνηση έρχεται και αλλάζει πολλά από αυτά που θεσμοθέτησε η προηγούμενη στην παιδεία.

    Ο Αρσένης ξεκίνησε μια μεταρρύθμιση το '96 (με πολλά επικοινωνιακά λάθη και αναίτιες συγκρούσεις). 4 χρόνια μετά ο Ευθυμίου τα μάζεψε όλα και έκανε σχεδόν αντιμεταρρύθμιση. Το 2004 η Γιαννάκου κάνει κάποιες αλλαγές. Το 2007 ο Στυλιανίδης τη διαδέχεται και κάνει δικές του αλλαγές επί των αλλαγών της
    Γιαννάκου... Το 2009 η νέα κυβέρνηση εξαγγέλει πως θα κάνει αλλαγές, επί των αλλαγών, των αλλαγών όλων των προηγούμενων...

    Όλη αυτή η κατάσταση στο χώρο της παιδείας δεν νομίζω πως λειτουργεί σε όφελός της. Καμία συνέχεια, κανένας σοβαρός μεσομακροχρόνιος εκπαιδευτικός σχεδιασμός.

    Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί δεν αποφασίζεται η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για την παιδεία με τη συμφωνία όλων των κομμάτων... Με ορίζοντα 10 ετών τουλάχιστον για να φανούν και αποτελέσματα...

    Ελπίζω και εύχομαι μετά από 10 χρόνια, να μην συζητάμε πάλι τα ίδια σε κάποιο forum ή blog...

    Αθηναίος blogger

    ReplyDelete
  28. Σε συνέχεια των Ο/Η Ανώνυμος 11:25 πμ και Ο/Η Ανώνυμος 2:08 μμ σχετικά με "Θα ανοίξετε τους φακέλους διορισμού, ένταξης ή εξέλιξης των λεγόμενων "τακτικών Καθηγητών" των λεγόμενων "Α-ΤΕΙ"; θεωρώ ότι έχει θιχθεί ένα ιδιαίτερα σοβαρό θέμα. Είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον να γίνουν γνωστά τα «τυπικά προσόντα» με τα οποία διορίστηκαν, εντάχτηκαν ή εξελίχτηκαν οι λεγόμενοι "τακτικοί Καθηγητές" των λεγόμενων "Α-ΤΕΙ".
    Μήπως το γεγονός ότι τμήμα συγκεκριμένου ΤΕΙ δεν μου χορήγησε σχετικά δικαιολογητικά "τακτικών Καθηγητών" ούτε και αφού προσκόμισα εισαγγελική παραγγελία;
    Το λυπηρό στην ιστορία αυτή είναι ότι αυτοί οι "τακτικοί Καθηγητές" συμμετέχουν ως μέλη σε εκλεκτορικά σώματα «αξιολογούν» τους υποψηφίους και «εκλέγουν».
    Μακάρι όμως το μόνο επιλήψιμο στα ΤΕΙ να ήταν μόνο οι "τακτικοί Καθηγητές" !!!!
    Γιατί σε κάποια ΤΕΙ το αυτοδιοίκητο σημαίνει ανεξέλεγκτο και ατιμωρησία.
    Φιλικα
    Μενια

    ReplyDelete
  29. Μιχάλης Χ.3:19 pm

    Καλησπέρα σας,

    με αφορμή το άρθρο σας θα ήθελα να σας μιλήσω για ένα πρόβλημα που οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το έχουμε συναντήσει, και αν είναι δυνατόν να γίνει μια πρόβλεψη γι' αυτό, στα πλαίσια της αναμόρφωσης της εκπαίδευσης γενικότερα.

    Πρόκειται για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που ελλείψη: οικονομικής δυνατότητας της οικογένειας τους, κέντρων υποστήριξης, ειδικευμένων δασκάλων και υποδομής στο σχολείο, κυριολεκτικά βρίσκονται στο έλεος του θεού.
    Ακόμα και αν έχουν μια δυνατότητα, να προχωρίσουν εκπαιδευτικά αλλά και κυρίως να ζήσουν σε καλύτερες συνθήκες αργότερα, δυστυχώς την χάνουν ελλείψη βοήθειας σε αυτήν την ηλικία και τα προβλήματα λειτουργούν σωρευτικά.
    Ειδικότερα, σε μια ολιγομελή κοινωνία και ακόμα περισσότερο στο χώρο του σχολείου-συμμαθητών, όπως και να έχει, γίνεται ο στόχος και το αντικείμενο του πειράγματος.

    Αυτό το ζήτημα έχει αναλυθεί και εξετάζεται διαρκώς. Μπορεί να το συναντήσει κανείς και λίγο πιο έξω απο την Αθήνα (μια μεγάλη πόλη). Είναι όμως δυνατόν να υπάρξει περισσότερη σπουδή στη επίλυση του λόγο της ιδιαιτερότητας του?

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  30. Ναι. Πρέπει να αντιμετωπισθεί και μας απασχολεί.

    ReplyDelete
  31. Anonymous3:47 pm

    Sas grafo apo Alexandroupoli.To 3o Dimotiko Alexandroupolis apo ta pio pallia ths Elladas stegazetai dipla stin Mitropoli Alexandroupolis.Stin arhi tis Fetinis akadimaikis hronias,o sevasmiotatos Anthimos,me exodiko zita to ktirio tou 3ou Dimotikou na perielthei sthn Mitropoli.Den ksero akrivos pios ehei dikio.O Organismos sholikon ktirion iiii i Mitropoli.Ksero omos oti kathe mera,o gios mou pigainei se ena dimotiko sxoleio,sto sigekrimeno sholio, pou den ehei proaulio na paixei,mia mpasketa na valei ena kalathi.To proavlio tou sholiou einai syghronos kai parking gia ta auto tis Mitropolis.Se kathe kideia o gios mou me rotaei giati merikoi anthropoi otan pethainoun tous sinodeuoun perissotera stafania apo kapoious allous kai den ksero ti na tou po.Sta dialeimata tou sholeiou metroun ta stefania apo tis kideies....imarton.O Evros ehei meinei sto eleos tou THeouli...Ekleise i Aloumina ,i Thraki viomihania kreatos....140 oikogeneies ston aera....san na mas lene...ti katheste ekei pano...kleiste ta spitia sas kai figete kai eseis...Thank you so much for your hospitality respectable Mr Panaretos.I am PASOK and I am Proud.

    ReplyDelete
  32. Θα ενημερωθώ για όλες τις πλευρές του προβλήματος.

    ReplyDelete
  33. Anonymous7:11 am

    και η ιστορια επαναλαμβανεται !

    κοιταξτε εδω Κυριε Παναρετε :

    http://www.alfavita.gr/ank_b/ank3_12_9_0204.php

    ReplyDelete
  34. Eλένη Σακοράφα1:16 pm

    Κύριε υπουργέ καλησπέρα είμαι εκτός θέματος αλλά χρόνια τώρα με βασανίζει κάτι και θα ήθελα να σας το αναφέρω. Είμαι μια από τους χιλιάδες νόμιμους και έντιμους πολίτες τούτης της χώρας που χαρατσώνονται κάθε χρόνο και κάθε μέρα. Το παιδί μου πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο, άρα ξανά χαρατσώνομαι με έμμεσο σαφώς τρόπο αυτή τη φορά διότι η επιχείρηση φορολογείται και επίσης βοηθώ στην μείωση της ανεργίας της χωρά μου.
    Άρα θεωρώ πως είμαι πολίτης που σέβομαι την χώρα μου και στο μετρό του δυνατού προσφέρω.
    Έρχεται όμως η χώρα μου και με τιμωρεί, με αναγκάζει να αγοράζω τα βιβλία κάθε χρόνο ενώ αν το παιδί μου πήγαινε σε δημόσιο σχολείο θα του τα παραχωρούσε δωρεάν, θεωρώ πως είναι άδικο και ειλικρινά θα πρέπει να διορθωθεί αυτή η ρατσιστική αδικία ,γιατί δεν πάνε σε ιδιωτικό σχολείο μόνο τα παιδιά των πλουσίων αλλά και άλλων οικονομικά υποδεέστερων οικογενειών που εξωγενείς παράγοντες τους αναγκάζουν να το κάνουν.
    Ευχαριστώ για την υπομονή σας

    με εκτίμηση

    Ελένη Σακοράφα

    ReplyDelete
  35. Κύριε Υπουργέ, καλησπέρα και καλά Χριστούγεννα με υγεία, ευτυχία και καλή δύναμη για το έργο σας. Γράφω σχόλια σ’ αυτή την παλαιότερη ανάρτησή σας, γιατί είναι σχετικό το θέμα της.

    Το σχολείο μου είναι το πολύπαθο 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων, που 10 χρόνια στεγάζεται σε containers σεισμοπαθών και οι συνθήκες μαθήματος είναι απαράδεκτες, τριτοκοσμικές και προσβάλλουν την Ελληνική Παιδεία και τον Πολιτισμό και σας έχω και εγώ ενημερώσει με επιστολή και με e-mail και με παραπομπές στην ιστοσελίδα του σχολείου. Ελπίζω να είχατε ενημέρωση από υπηρεσιακούς παράγοντες για το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα.

    Αλλά ΔΕΝ ΓΡΑΦΩ ΓΙ ΑΥΤΟ, γράφω για το επιπρόσθετο ζήτημα της ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ. Γράφω χωρίς δικαιοδοσία από κανέναν, με δική μου πρωτοβουλία και γράφω ειδικά ΣΗΜΕΡΑ, παραμονή Χριστουγέννων, γιατί ανακοινώθηκε σήμερα η Z' Φάση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο. Και διαπίστωσα με λύπη μου ότι στην Α’ Περιοχή Δυτικής Αττικής ΔΕΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ. Μα ΓΙΑΤΙ;

    Πάνω από 1000 ώρες έχουν χαθεί στο σχολείο μας από την αρχή της χρονιάς. Λείπουν 2 καθηγητές Νοσηλευτικής και 2 Ηλεκτρολογίας, από 40 διδακτικές ώρες δηλαδή σε κάθε ειδικότητα και τα αντίστοιχα τμήματα του σχολείου έχουν δεκάδες κενές ώρες με όλα τα συμπαρομαρτούντα προβλήματα αλλά κυρίως με άμεση και βαριά δυσμενή επίπτωση στη μόρφωσή τους. Τα πανελλαδικά μαθήματα γίνονται, ΑΛΛΑ ΔΕΝ γίνονται ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, η πεμπτουσία της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Το πτυχίο θα τους το δώσει το σχολείο, αφού είναι ευθύνη της πολιτείας που δεν εκπαιδεύονται. ΑΛΛΑ σε τι γνώσεις θα αντιστοιχεί το πτυχίο σ’ αυτά τα παιδιά; Θα έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις που είναι απαραίτητες για την άσκηση του επαγγέλματός τους; Εφόσον δεν θα έχουν διδαχθεί επαρκώς τα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα θα έχουν ελλείψεις στο γνωστικό τομέα και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στο εργασιακό περιβάλλον που θα βρεθούν μετά το σχολείο. Η απώλεια διδακτικών ωρών σε μαθήματα ειδικοτήτων βάλλει ευθέως στην υπόσταση του Επαγγελματικού Λυκείου που δεν μπορεί να εκπληρώσει το ρόλο του και υποσκάπτει τα θεμέλια της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην περιοχή μας κατά πρώτο λόγο, αλλά και γενικότερα.


    Συνέχεια σε 2ο σχόλιο ….

    ReplyDelete
  36. Σχόλιο 2ο

    Γιατί να είναι τόσο αδικημένα, ειδικά τα παιδιά των Άνω Λιοσίων; Εδώ που έχουν τόσα άλλα προβλήματα; Οικονομικά, κοινωνικά, οικογενειακά, περιβαλλοντικά κ.λπ. Γιατί δεν έλεγε η πολιτεία σ’ αυτά τα παιδιά, από την αρχή της χρονιάς να μετεγγραφούν σε άλλα σχολεία, μακριά ίσως και θα ταλαιπωρούνται από τις συγκοινωνίες αλλά θα ΕΚΑΝΑΝ ΜΑΘΗΜΑ τουλάχιστον.

    Είμαστε ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ. ΜΑΘΗΤΕΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ.

    ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΛΕΙΠΟΥΝ, ΟΧΙ λίγες ώρες σε μερικά τμήματα που θα μπορούσαν να καλυφθούν με λίγες υπερωρίες ή απόσπαση καθηγητών από κοντινά σχολεία.
    Το σχολείο στέλνει γράμματα στη Διεύθυνση, οι μαθήτριες Νοσηλευτικής έστειλαν ένα ευγενικό γράμμα στη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας, οι μαθητές έκαναν κατάληψη 5 μέρες, ήλθαν οι Προϊστάμενοι στο σχολείο, υποσχέθηκαν …. Έστειλαν 2 ωρομίσθιους (όχι Νοσηλευτική ή Ηλεκτρολογία όπου το πρόβλημα είναι τεράστιο) και έδειξαν κάποια πίστη τα παιδιά ότι σύντομα θα έλθουν και οι υπόλοιποι καθηγητές και σταμάτησαν την κατάληψη.

    ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΕ. ΜΟΝΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΜΕΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ. Πώς να γυρίσουμε στις 8 Γενάρη και να κοιτάξουμε τους μαθητές μας στα μάτια; Τι θα τους πούμε; Ότι το ωρολόγιο πρόγραμμά τους θα είναι πάλι ΤΡΥΠΙΟ; Να πίνουν κι άλλους καφέδες και να γυρνάνε πάλι άσκοπα μέσα και έξω απ’ το σχολείο με ό, τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται;

    Μπορούν πια να μας εμπιστευτούν;

    Διαβάστε το γράμμα των νοσηλευτριών στη Διευθύντρια αν θέλετε εδώ: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1615326570508102863&postID=1525163216758708193
    Και για την κατάληψη εδώ: http://epalanoliosion.blogspot.com/2009/11/261109-n_28.html
    Για το κτηριακό εδώ:
    http://epalanoliosion.blogspot.com/2009/11/blog-post.html

    Αλλά καλύτερα, μη διαβάσετε τίποτε. S.O.S. Κάνετε κάτι άμεσα, ΜΕΣΑ στα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ. Πρέπει 4 αναπληρωτές καθηγητές να εμφανισθούν στο σχολείο μας στις 8 Γενάρη. 270 μαθητές τούς περιμένουν. Δεν ζητάνε νομίζω κάτι εξωπραγματικό, άδικο, υπερβολικό, περιττό. Ζητάνε να ΚΑΝΟΥΝ πια ΜΑΘΗΜΑ. Είναι δικαίωμά τους. Αναφαίρετο και ιερό.

    Ευχαριστώ για την προσοχή. Καλά Χριστούγεννα και καλή Χρονιά. Ελπίζουμε. Κυρίως για τους μαθητές μας. Γιώργος Στάμος, Εκπαιδευτικός στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.

    ReplyDelete
  37. Κύριε Υπουργέ, καλημέρα.

    Αυτό το νέο σχόλιο είναι (δυστυχώς) η αναγκαία συνέχεια στα αμέσως προηγούμενα σχόλιά μου για το ίδιο θέμα.

    1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων. Πρωί πρωί, 8 Γενάρη. 1η μέρα σχολείου. Μια ομάδα μαθητών έξω από το σχολείο, στο απέναντι πεζοδρόμιο.

    -Καλημέρα παιδιά, χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
    -Γεια σας κύριε, καλή χρονιά.
    -Τι κάνετε εδώ έξω, σε λίγα λεπτά χτυπάει, δεν έχετε μάθημα;
    -Όχι κύριε, έχουμε σήμερα πολλά κενά. θα πάμε για καφέ και μπιλιάρδο.
    -Μήπως ήλθαν καθηγητές;
    -Θα δούμε παιδιά μου, ίσως μάθουμε σήμερα κάποια νέα (είπα χωρίς να το πολυπιστεύω). Καλύτερα να μπείτε στο σχολείο και να ζητήσετε καμιά μπάλα ...
    -Γεια σας κύριε.
    -Γεια σας παιδιά, να προσέχετε.

    Δυστυχώς η Ζ' φάση αναπληρωτών που ανακοινώθηκε μέσα στα Χριστούγεννα δεν διέθετε ΚΑΝΕΝΑ καθηγητή για την Α' περιοχή Δυτικής Αττικής. Όπου ΜΟΝΟ το 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων έχει τόσο σοβαρό πρόβλημα. Μήπως έγινε κάποιο λάθος; Δεν ξέρω. Διατήρησα μια ελπίδα, αλλά τίποτε.

    Μέχρι το μεσημέρι, την 1η μέρα του σχολείου, ΔΕΚΑΟΚΤΩ (18) διδακτικές ώρες διατέθηκαν σε άσκοπη περιφορά των μαθητών στην αυλή και στο κυλικείο, σε καφετέριες, μπιλιάρδο και βόλτες έξω και ίσως και μακριά από το σχολείο. Σχεδόν 90 ώρες θα χάνονται κάθε βδομάδα στο εξής. Τα προβλήματα από τις διδακτικές απώλειες αν και είναι προφανή, τα ανέλυσα στα προηγούμενα σχόλιά μου που αναφέρω παραπάνω.

    Θα έλθουν άραγε οκτώ (8!!) ωρομίσθιοι καθηγητές; Ή θα περιμένουμε την ... επόμενη φάση αναπληρωτών; Που δεν ξέρουμε φυσικά αν και πότε θα ανακοινωθεί. Μετά την έναρξη του Β' τετράμηνου;

    Δεν μάθαμε κάποια νέα. Δεν πήρε κανείς τηλέφωνο το Διευθυντή του σχολείου για ενημέρωση. Για να σπεύσουμε να ενημερώσουμε ασμένως και τους μαθητές μας. Από το μεγάφωνο. Μπήκαμε στις τάξεις (όσες είχαν ...μαθητές), ξεκινήσαμε με το καλό, με ελπίδα, με συζήτηση για να σπάσουμε τον πάγο.

    Θυμίζω: Όταν λέω "τάξεις" εννοώ τα παλιά και κακοσυντηρημένα containers σεισμοπαθών.

    Θα δούμε. Από Δευτέρα. Ίσως μάθουμε. Πρέπει να μάθουμε. Έτσι δεν είναι;

    Ευχαριστώ πολύ. Καλό Σαββατοκύριακο. Γιώργος Στάμος, Εκπαιδευτικός στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.

    ReplyDelete
  38. Κε Υφυπουργέ,
    Γνωρίζετε βεβαίως ότι ο Ν.3404/05 που αφορά τις κατατακτήριες εξετάσεις δεν εφαρμόζετε από τα περισσότερα ΤΕΙ,ΑΕΙ.
    Με βάσει αυτό το νόμο έχουμε τεράστεια ταλαιπωρεία
    Επίσης δεν υπάρχει νόμος για να τιμωρεί αυτούς που δεν τον τηρούν.
    Τι απόψεις έχετε κυριέ μου
    Αφήστε τις απόψεις κ εφαρμόστε το νόμο
    Με εκτίμηση
    Δημήτρης Πετρόπουλος

    ReplyDelete