Sunday, November 29, 2009

Η “βάση” της πολιτικής και η πολιτική επικοινωνίας

Μέρος απάντησής μου σε ραδιοφωνική συνέντευξη πριν από 11 μέρες, οδήγησε στο να δημιουργηθεί «θέμα» στα μέσα ενημέρωσης, τα οποία και εξακολουθούν να απασχολούνται με αυτό.

Ας ξεκινήσουμε με τα πραγματικά περιστατικά.

Το σχόλιό μου (με αφορμή ερώτηση για την βάση του 10), έλεγε ότι τα θέματα παιδείας δεν πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν με επικοινωνιακό τρόπο.

Παραθέτω κείμενο από το site του σταθμού:

Δημοσιογράφος: Η βάση του «10» θα καταργηθεί τελικά για την εισαγωγή στις πανελλαδικές εξετάσεις;
Γ. Πανάρετος: «Μιλάτε για το δέκα του 1998; Για το δέκα του 1999; Σας ρωτώ, για ποιο δέκα;».
Δημοσιογράφος: «Της κ. Γιαννάκου».
Γ. Πανάρετος: «Για να είμαι και πιο σαφής. Το να προσεγγίζει κανείς αυτά τα θέματα με έναν τρόπο που επικοινωνιακά μεν είναι πάρα πολύ ελκυστικός, αλλά ουσιαστικά δεν βοηθά στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, είναι νομίζω...».
Δημοσιογράφος: «Νομίζω ότι αυτό είναι αιχμή για την κ. Διαμαντοπούλου, γιατί- αν δεν κάνω λάθος- άνοιξε το θέμα με συνέντευξη που παραχώρησε στους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου».
Γ. Πανάρετος: «Νομίζω ότι κάνετε λάθος. Αντίθετα, η υπουργός είπε ακριβώς αυτό το πράγμα, ότι δηλαδή έχουμε, φτιάχνουμε μια κόκκινη γραμμή με έναν αυθαίρετο τρόπο».
Και ο κ. Πανάρετος κατέληξε: «Αυτά τα θέματα δεν πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν με επικοινωνιακό τρόπο. Είναι πολύ πιο σύνθετα από το να απευθυνθεί κανείς σε μια λογική αντίδραση του κάθε πολίτη, ότι στο πανεπιστήμιο πρέπει να μπαίνει κάποιος που να μπορεί να σπουδάσει. Αυτό είναι μια λογική επιθυμία. Το ερώτημα είναι αυτή η λογική επιθυμία επιτυγχάνεται με την επιλογή μιας τέτοιας βάσης;».

Πρέπει ίσως να θυμίσω ότι, σε σχέση με την επικοινωνία, δεν είπα τίποτα διαφορετικό από ό,τι είπε ο Πρωθυπουργός στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο, για τον τρόπο που πρέπει οι υπουργοί να προσεγγίζουν τα θέματα και να ανακοινώνουν τις πολιτικές τους:
“Η σωστή ανάδειξη και περιγραφή, ο σωστός ορισμός του προβλήματος, είναι και το ήμισυ της λύσης του. Και η ανάδειξη του προβλήματος σε κάθε τομέα γίνεται με τη συνεχή διαβούλευση με τους φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους, με τους οποίους το κάθε Υπουργείο έχει σχέση, με τη συνεχή διαβούλευση με τους ίδιους τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και με την επιστημονική προσέγγιση και τεκμηρίωση του προβλήματος.
Και πριν αρχίσουμε να εξαγγέλλουμε μέτρα επί παντός, να έχουμε περιγράψει και κατανοήσει συλλογικά τη φύση και το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το κάθε Υπουργείο, αλλά και η χώρα.”

Το ποιός άνοιξε το θέμα της βάσης του 10 για λόγους επικοινωνίας δεν το έχει αμφισβητήσει κανείς. Η ρύθμιση του 2006 ποτέ δεν τεκμηριώθηκε εκπαιδευτικά, και στο υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων αποτελεί έναν παραλογισμό.

Ας έλθουμε στο σήμερα. Τι είπε η Αννα Διαμαντοπούλου; «Η προεκλογική μας δέσμευση είναι για κατάργησή της. Η συνολική παρουσίαση θα γίνει με τη μελέτη που κάνουμε αυτή τη στιγμή και την ανάλυση των δεδομένων».

Όταν ρωτήθηκα από την δημοσιογράφο αν η άποψή μου αυτή αποτελεί αιχμή για την Αννα Διαμαντοπούλου απάντησα, όπως προανέφερα: «αντίθετα…».

Ποιος θα μπορούσε να εκλάβει την παραπάνω δήλωση της υπουργού ως επικοινωνιακού χαρακτήρα; Πάντως όχι εγώ. Αναφέρεται σε ένα γεγονός (την προεκλογική δέσμευση) και δηλώνει ότι θα γίνει μία προεργασία, ότι δηλαδή το θέμα δεν θα κλείσει απλά με έναν επικοινωνιακό χειρισμό.

Ας έλθουμε τώρα στην ουσία. «Δημιουργήθηκε» η εντύπωση ότι διαφωνώ με την κατάργηση της βάσης του 10. Γράφτηκε μάλιστα ότι διαφοροποιήθηκα από την προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς, το είπαν και άνθρωποι που θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα.

Η τεκμηρίωση της άποψής μου στο blog μου δίνει την απάντηση, χωρίς να αφήνει περιθώριο για παρερμηνείες. Ορισμένοι όμως που ήθελαν παρ’όλα αυτά να καταφέρουν σώνει και καλά να την παρερμηνεύσουν, έσπευσαν να υποστηρίξουν ότι στην πραγματικότητα με την ανάρτηση αυτή αναδιπλώθηκα και ότι άλλη άποψη είχα όταν έκανα την δήλωση και άλλη μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε.

Ο ισχυρισμός ότι έκανα στροφή στην ουσία της άποψης μου δεν αξίζει σχολιασμό (αν μη τι άλλο, καλώς ή κακώς, δεν χαρακτηρίζομαι από ελαστικότητα πεποιθήσεων). Χρειάζεται όμως να υπενθυμίσω ορισμένα πράγματα:

Γνωρίζω τον Πρωθυπουργό 33 χρόνια. Είμαι συνεργάτης του σε θέματα παιδείας τα περισσότερα (αν όχι όλα) από αυτά τα χρόνια. Κατά την διαμόρφωση του προγράμματος του ΠΑΣΟΚ τόσο στις τελευταίες εκλογές, όσο και το 2007 (αλλά βέβαια και το 2004 το 1996 και το 1989), ήμουν ο σύμβουλός/συνεργάτης του σε θέματα παιδείας. Θα ήταν τουλάχιστον αντιφατικό να έχω σήμερα διαφορετικές απόψεις σε ένα τέτοιο θέμα, κόντρα στο πρόγραμμα και μάλιστα να τις διατυπώνω δημόσια, ιδιαίτερα όταν με έχει ορίσει υφυπουργό της κυβέρνησής του στο πλαίσιο της πολιτικής του αυτής.

Να υπενθυμίσω ότι, για την βάση του 10, έχει πάρει θέση ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ως αρχηγός της αξωματικής αντιπολίτευσης και στην Βουλή και αλλού.
(πχ. 13/7/06, όταν επικοινωνιακά ορίστηκε από την τότε κυβέρνηση η βάση του 10: Ο κ. Παπανδρέου κατηγόρησε την κυβέρνηση και για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, λέγοντας ότι «ακούγεται λογική η βάση του δέκα για την είσοδο στα Πανεπιστήμια, αλλά όχι όταν εφαρμόζεται τελευταία στιγμή».

Στην αρχή του 2009, όταν άρχισε πάλι να λειτουργεί το ΕΣΥΠ, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με τοποθέτησε ως εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, τόσο στην ολομέλεια όσο και σε όλα τα συμβούλιά του. Ένα από αυτά είναι το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο θα συζητούσε το θέμα της πρόσβασης. Πιστεύει κανείς ότι θα πήγαινα εκεί για να υποστηρίξω άλλες θέσεις από αυτές του ΠΑΣΟΚ και του αρχηγού του;

Ερχόμαστε τώρα στο καθαρά πολιτικό μέρος του θέματος. Από την ημέρα της προαναφερθείσας τοποθέτησής μου, έχουν γραφεί αναρίθμητα, άρθρα, σχόλια, και παραπολιτικά, έχουν γίνει αναφορές σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, έχουν γίνει δηλώσεις από διαφόρους, και έχουν τεθεί επανειλημμένα ερωτήσεις στον κυβερνητικό εκπρόσωπο (!), τόσο για την ουσία του θέματος, όσο και για τις σχέσεις μου με την Υπουργό. Σαν να μην έφθανε αυτό, έκαναν επίσης δηλώσεις ένας αρχηγός κόμματος και η υποψήφια αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης!

Έχουμε φθάσει στο σημείο να είναι το δεύτερο σε δημοσιότητα θέμα μετά τα περί οικονομικής πολιτικής.

Και όλα αυτά, για ένα δευτερογενές ζήτημα για το οποίο οι απόψεις μου για την πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτές του πρωθυπουργού και της υπουργού.

Το ερώτημα που τίθεται, επομένως, είναι: Προς τι όλα αυτά;

ΥΓ. Τις τελευταίες μέρες εμφανίστηκε στα μέσα ενημέρωσης νέα «διαφωνία» μας για τον χειρισμό του θέματος των κολλεγίων. Ένα θέμα που έχουμε συζητήσει επανειλημμένα και διεξοδικά στο υπουργείο. Ένα θέμα για το οποίο για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, η Ελλάδα παρουσιάζεται με ουσιαστική θέση στην ΕΕ αντί να προσπαθεί απλώς να σταματήσει τα πρόστιμα. Θέμα για το οποίο επίσης ο πρωθυπουργός έχει διατυπώσει δημόσια θέση εδώ και χρόνια.

44 comments:

  1. Anonymous11:19 am

    ΤΟ "ΡΕΖΟΥΜΕ" ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ;
    ΟΔΕΥΕΙ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10Ή ΟΧΙ ;
    ΤΟΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΕΝΩ ΘΑ ΑΡΚΟΥΣΕ ΕΝΑ:
    "ΝΑΙ, ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ 10,ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ ΟΜΩΣ".
    ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΥΡΙΣΚΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ ΣΥΜΦΩΝΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10 ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΝΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ Ή ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΘΝΗΣΙΓΕΝΗ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΙ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΤΟΝΤΑΙ ΤΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ). ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ;
    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΕ ΑΜΕΣΟ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΤΡΟΠΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΑΡΚΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΗ ΠΡΟΘΕΣΗ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ (ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΠΡΟΘΕΣΗ), Ο ΧΡΟΝΟΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ.
    Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΝΕΙ ΠΙΣΤΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ.
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    ReplyDelete
  2. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν χρειάζεται να χάνετε τόσο χρόνο απαντώντας σε κάθε βλακεία που δημοσιεύεται.

    Έχω μια ερώτηση για το θέμα των κολεγίων (δείτε και τη σχετική συζήτηση στο GURF):

    Υπάρχουν δύο διαφορετικά ζητήματα:

    α) τα πτυχία που έχουν ήδη αποδοθεί
    β) τα μελλοντικά πτυχία, δηλαδή τι γίνεται από δω και πέρα

    Έχω την εντύπωση ότι όλοι ασχολούνται με το (β) ενώ το Ευρ. Δικαστήριο ενδιαφέρεται, νομίζω, πρωτίστως αυτή τη στιγμή για το (α). Για να συζητήσουμε το (α) θα ήταν καλό να έχουμε στοιχεία για τα εξής:
    1. Για πόσα πτυχία συζητάμε; Αν θυμάμαι καλά, πρόκειται για μερικές χιλιάδες πτυχία
    2. Από ποια πανεπιστήμια της Ευρ. Ένωσης είναι τα πτυχία αυτά;
    3. Σε τι περιοχές γνώσης έχουν κτηθεί;
    4. Τι είδους επαγγελματικά δικαιώματα καλείται η Ελλάδα να αποδώσει; Εγγραφή στο ΤΕΕ, σε δικηγορικούς συλλόγους, συμμετοχή στον ΑΣΕΠ;

    Έχετε στοιχεία για τα παραπάνω;

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:15 pm

    "Προς τί όλα αυτά?"
    Λάθος ερώτηση... "Από πού όλα αυτά?", είναι η σωστή.
    Από την αίσθηση...είναι η απάντηση. Από αυτό που αισθανόμαστε όλοι εμείς,οι μακράν των κέντρων εξουσίας.
    Α! και παρεμπιπτόντως...Από τότε που άρχισα να συνομιλώ μαζί σας, δέχομαι επίθεση ιών. Έχασα πάνω από 3000 έγγραφα μελέτης και σκληρής εργασίας, ευτυχώς μερικά τα έσωσα αλλού. Όμως, οι μαρμελάδες μου και οι άλλες παραδοσιακές συνταγές χάθηκαν οριστικά. Τί τραβάμε κι εμείς που ακροβατούμε ανάμεσα στην τεχνολογία και την παράδοση!...!...
    Δ.Π.

    ReplyDelete
  4. Διαπιστώνω ότι "έλκετε" τα φώτα της δημοσιότητας για οποιαδήποτε δήλωση κάνετε για θέματα τα οποία, αφενός είναι δευτερευούσης σημασίας και αφετέρου όσα λέτε είναι μάλλον τα αυτονόητα.Η διάθεση με την οποία τα ΜΜΕ σχολιάζουν τις δηλώσεις σας(αρχικά για τη βάση του 10 και κατόπιν για τα κολέγια)είναι τουλάχιστον μη θετική.Σε προηγούμενο σχόλιο μου είχα προφητικά αναφέρει ότι η κριτική από μερίδα των ΜΜΕ θα συνεχιστεί προς εσάς. Σήμερα θα ήθελα να αναφέρω κάποιους από τους λόγους που πιθανόν να γίνεται αυτό. Αυτό το κάνω διότι αδυνατώ να αντιληφθώ την ουσιαστική , εκπαιδευτική και πολιτική μομφή που σας ασκείται.Ένας λοιπόν πιθανός λόγος είναι ότι είστε εξωκοινοβουλευτικός στο κυβερνητικό σχήμα και ίσως αυτό ενοχλεί.Ένας δεύτερος πιθανός λόγος είναι η ανάθεση από τον Πρωθυπουργό της ευθύνης της επιλογής των στελεχών των κρατικών φορέων και Οργανισμών.Ένας τρίτος πιθανός λόγος είναι τα διαφόρων μορφών συμφέροντα που, πάντα, ως σκοπό έχουν τον αποπροσανατολισμό και την σύγχυση, πράγμα που μπορούν εύκολα να καταφέρουν παρουσιάζοντας διάσταση απόψεων με την Υπουργό.Καλό κουράγιο, συνεχίστε τη διατηρηση του blog σας αλλά να ξέτετε ότι και αυτό ενοχλεί.

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:06 pm

    Για τους προσεκτικούς και υποψιασμένους φάνηκε από νωρίς που το πάνε το πράμα οι μιντιάδες. Με το ζόρι θα βαφτίζουν ό,τι πει ο Παναρετος,ως διαφωνία με την Υπουργό. Γνωστό παλιό παιχνιδι. "Κράτα γερά" με νηφαλιότητα και προσανατολισμό στο στόχο, τις Πύλες κι άσε τους Μήδους να ψάχνουν ατραπούς. Ο καθείς εφ ω ετάχθη

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:14 pm

    "Την καρυδιά που χει καρύδια ραβδίζουνε ",λεει η παροιμία

    ReplyDelete
  7. Καλά λέει ο κ. Λαζαρίδης. Τί ασχολείστε; Τα συγκεκριμένα ρεπορτάζ είναι τύπου μεσημεριανής εκπομπής. Αυτό βλέπετε είναι το νέο δημοσιογραφικό μοντέλο. Βρείτε τον καβγά και εάν δεν υπάρχει φτιάξτε τον.
    Ακόμη και αν διαφωνούσατε δεν βλέπω κανένα πρόβλημα. Υγιές μου φαίνεται. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γίνεται συζήτηση.

    Ας προχωρήσουμε.

    Κατανοητό πως δεν γίνεται να αντιπροσωπεύεις έναν πολιτικό χώρο έχοντας τις αντίθετες απόψεις. Αυτό ωστόσο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί οι απόψεις του 89, του 96, του 04 ακόμη και του 07 πρέπει να είναι ίδιες με τις σημερινές;
    Ο κόσμος αλλάζει, πολιτικές που φάνηκαν να βελτιώνουν την κατάσταση στην πράξη αποδείχτηκαν είτε ανεφάρμοστες είτε μη ανταποδοτικές είτε εντελώς αποτυχημένες. Είναι κακό τα κόμματα να προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές αλλάζοντας πολλές φορές πολιτική;
    Όσον αφορά τη ρήση "φτιάχνουμε μια κόκκινη γραμμή με έναν αυθαίρετο τρόπο". Με τον ίδιο αυθαίρετο τρόπο αυτή καταργείται. Η ρύθμιση του ΠΑΣΟΚ κ. Πανάρετε για κατάργηση του 10 τεκμηριώθηκε εκπαιδευτικά;
    Οι ίδιες θέσεις του Παπανδρέου εδώ και χρόνια δείχνουν κάποια σταθερότητα. Θα ήθελα όμως να δω και λίγη ευελιξία. Όχι επειδή το είπαμε το 1996 και το κάναμε και πράξη θα μείνουμε ταγμένοι πάντα σε αυτήν την άποψη, ακόμη και όταν βλέπουμε πως δεν λειτουργεί;

    Χωρίς να σας γνωρίζω σας εκτιμώ για την αμεσότητα του λόγου σας, αλλά κυρίως για το θάρρος σας να μπαίνετε σε αυτή τη διαδικασία "δημόσιας έκθεσης". Δεν είναι εύκολο. Ελπίζω όλες αυτές οι συζητήσεις να αποδώσουν καρπούς.

    ReplyDelete
  8. ένας πολίτης11:06 pm

    Το ερώτημα που τίθεται, επομένως, είναι: Προς τι όλα αυτά;

    Η απάντηση είναι απλή και πρέπει να αναζητηθεί στην αβάσταχτη ελαφρότητα με την οποία διεξάγεται ο Δημόσιος Διάλογος και εν γένει ο Δημόσιος Βίος. Το έλασσον αναδεικνύεται σε μείζον ενώ το μείζον μένει στα 'ψιλά γράμματα'. Προς δόξα της προχειρότητας και της ανοργανωσιάς.

    Θα έπρεπε να τα γνωρίζετε όλα αυτά. Δυστυχώς, όμως, αντί η σημερινή κυβερνητική πλειοψηφία να βγει και να αναδείξει τα ουσιαστικά μεταρρυθμιστικά ζητήματα σε βάθος, προτίμησε και αυτή να επικεντρωθεί στα επιφανειακά που χαϊδεύουν το επικοινωνιακό κομμάτι. Οπότε μην διαμαρτύρεστε: είστε και εσείς εγκλωβισμένοι στην ίδια τακτική που επιλέξατε.

    Έτσι λοιπόν, όπως γράφει και η Ελένη, με τον ίδιο ελλειπώς τεκμηριωμένο τρόπο που εφαρμόστηκε η βάση του 10, με τον ίδιο ελλειπώς τεκμηριωμένο τρόπο αναγγείλατε και εσείς την κατάργησή της. Το χειρότερο δε είναι - αν ερμηνεύω σωστά τα όσα γράφετε - πως αφού λάβατε την απόφαση προσπαθείτε εκ των υστέρων να την τεκμηριώσετε.

    Όσο για την παράγραφο "Γνωρίζω τον Πρωθυπουργό 33 χρόνια...", έχω την εντύπωση πως, άθελά σας, καταδεικνύετε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του πολιτικού μας βίου...

    ReplyDelete
  9. γονέας12:27 am

    κ. Παναρετε,
    η τόσο άμεση επικοινωνία σας με τους πολίτες μέσω του blog σας, σας τιμά και ανοιγει πραγματικά νέους ορίζοντες στην επικοινωνία των πολιτών με τους decision makers. ...Αλλά, απο την άλλη μεριά ανεβάζει και τον πήχυ των προσδοκιών μας πάρα πολύ ψηλά.

    Και αυτό το ...αλλά μου, θέλω να καταγραψω εδώ. Όταν η Παιδεία μας ειναι σε αυτά τα τόσο άθλια χάλια, όταν τα προγραμματα σπουδών των ΑΕΙ μας, ειναι τόσο παρωχημένα, όταν τα μαθηματα και η διδακτεα ύλη της Δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης ειναι ΑΘΛΙΑ, αποσπασματική, τραγικά ευνουχιστική για την κριτική σκέψη των παιδιών μας, όταν τα σχολεία ειναι χώρος παρκαρισματος των παιδιών μας, το να γινεται τόσος λόγος για "την βάση του 10", το θεωρώ αποπροσανατολιστικό. Τα προβλήματα της Παιδείας δεν ειναι τεχνικά. Δεν θα λυθεί τίποτα ουτε με το αν θα ισχυει η βάση του 10, ουτε με το πως θα διοριζονται και θα μετατιθενται οι εκπαιδευτικοι.

    κ. Παναρετε, και εσείς και η Υπουργός ειστε δυο πολιτικοι πολύ υψηλών τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, που μπορείτε να συμφωνείτε ή να διαφωνειτε για πολλά επουσιώδη ή τεχνικά ζητηματα, να έχετε ίδιες ή διαφορετικές προσεγγίσεις, αλλά το μεγάλο ζητουμενο ειναι να αλλάξετε τα πραγματα στην εκπαιδευση και όχι ...ξανα μανά να αναλωθούμε, εμεις σαν κοινωνία και εσείς σαν πολιτικοί, σε τεχνικά θέματα εισαγωγής στα Πανεπιστημια και διορισμών των εκπαιδευτικών.

    Πιστεψτε μας, σας έχουμε βάλει πολύ ψηλά τον πήχυ. Και εμεις απο κάτω καρδιοχτυπάμε να τον περασετε.
    Την καλημερα μου.

    ReplyDelete
  10. Από ό,τι φαίνεται, για τους δημοσιογράφους μας ισχύει ότι... they don't do nuance.

    ReplyDelete
  11. Εκεινο που ειναι πραγματικα αρνητικο ειναι το ποσο απροετοιμαστοι και αδιαβαστοι ειναι ως συνηθως οι δημοσιογραφοι. Η απαντηση 'το 10 της Γιαννακου' ειναι και το 'μηνυμα'. Νεα ειναι αυτα που εχουν ενα ονομα πολιτικου η αλλου παραγοντα. Ποιος ειπε τι για ποιον. Ποιος διαφωνει με ποιον.
    Γιατι αυτα ειναι και τα 'φτηνα' νεα.
    Δεν χρειαζεται να μελετησει ο δημοσιογραφος το θεμα σε βαθος ουτε να 'αγορασει' μια ερευνα 3.000 18-χρονων παιδιων που πηραν κατω απο το 10 την τελευταια χρονια που αναδεικνυει την υποθεση μαζι με ολες τις πιθανες λυσεις απο το παρελθον η στην α η β χωρα.
    Τα ΜΜΕ στην Ελλαδα προσφερουν ετοιμη 'αποψη' η 'γνωμη'-σπανια αντικειμενικη πληροφορηση για να ενημερωσουν και κανουν ικανους τους πολιτες να δημιουργησουν την δικη τους εικονα βασισμενη σε αυτη.
    Αλλα και αυτοι περασαν απο την ιδια Παιδεια που καλουμεθα να σχολιασουμε...

    ReplyDelete
  12. Εχετε δίκιο όσοι σχολιάσατε ότι το θέμα αυτό είναι δευτερεύον. (Βέβαια, αποτελεί την επιφανειακή απόληξη πολύ πιο ουσιαστικών ζητημάτων που δεν βλέπουμε και βρίσκονται στην ρίζα των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος). Αυτό άλλωστε έχω πει και εγώ.

    Χρειάζεται όμως μερικές φορές να ενημερώνονται οι πολίτες και για τον τρόπο που γίνεται η πολιτική. Διότι, η μετατόπιση από τα ουσιαστικά προβλήματα σε αυτό τόσες μέρες, πρέπει να προβληματίσει.

    Οσο με αφορά, αν δεν γίνει εδώ, θα έπρεπε να γίνει με άλλης μορφής "ζύμωση".

    Πιστέψτε με, η επιλογή να χρησιμοποιώ το blog μου για τον σκοπό αυτό απαιτεί πολύ λιγότερο χρόνο (και συμβιβασμούς).

    ReplyDelete
  13. Anonymous8:49 am

    Είχα ξαναγράψει ,σε παλαιότερο σχόλιο,πως αν θέλετε να καταλάβετε γιατί υπάρχουν αντιδράσεις στην δημιουργία ή στην κατάργηση ενός νόμου θα πρέπει να ψάξετε ποιος ωφελείται ή δεν ωφελείται από αυτόν!
    Τα ιδιωτικά κολέγια δεν ωφελούνται από την κατάργηση της βάσης του δέκα καθώς χάνουν πελατεία και λεφτά (πολλά λεφτά!).

    Αν σκεφτείτε πως τα κολεγια ξοδεύουν εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση στα ΜΜΕ, είναι εύκολο να φανταστείτε ότι τα ΜΜΕ δεν θα είναι υπερ αυτής της κατάργησης...

    johnnybegood

    ReplyDelete
  14. Άσχετο με τα παραπάνω αλλά χάνονται πολλές ώρες μαθημάτων με τη γρίπη και με τις καταλήψεις και θα πρέπει να βρεθεί λύση για την ήδη υπερβολική ύλη των πανελληνίων εξετάσεων. Στο δικό μου σχολείο είμαστε στην 4η εβδομάδα κατάληψης. Πρέπει να μειωθεί άμεσα η ύλη των πανελληνίων αλλιώς θα αναγκαστούμε να προχωράμε γρήγορα στο μάθημα και δεν θα αφομοιώνονται από τους μαθητές σωστά. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα. Ευχαριστώ θα ήθελα τη γνώμη σας!!

    ReplyDelete
  15. Γιώργος Νασαινας9:27 am

    Κύριε Καθηγητά,

    Εχω μία παρατήρηση η οποία αφορά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και εμεσα το υπουργείο σας.

    Στις αποδείξεις για τεκμήρια φοροαπαλλαγών να ενταχθούν οι αποδείξεις των οικογενειών από την παραπαιδεία στην οποία το σύστημα μας υποχρεώνει να απευθυνόμαστε. Εκτός και αν δωρεάν παιδεία θεωρούμε ότι οι φορείς της παραπαιδείας εισπράτουν δωρεάν χωρίς να πληρω΄νουν φόρους.

    Σας ευχαριστώ

    ReplyDelete
  16. Πέρα από τη «βάση του 10 κ.λπ.»:
    -Θέλουμε ως κοινωνία και ως πολιτεία να δούμε την Ανώτατη Εκπαίδευση ως μια εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση από ποικιλία εκπαιδευτικών διαδρομών σε όλη τη διάρκεια της ζωής του;
    -Θέλουμε να οργανώσουμε τέτοιες διαδρομές αξιοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία - επ΄αφορμή και των όσων προτείνονται από υπερεθνικές οντότητες όπως η Ε.Ε.;
    -Θέλουμε να δούμε την ουσιαστική πρόσβαση στη γνώση σε κάθε φάση της ζωής του πολίτη ανεξάρτητα από τυπικά προσόντα και την άμεση σύνδεση πτυχίων με την αγορά εργασίας;
    Από τη Γερμανία τα ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τίθενται με ενδιαφέροντες όρους - Humboldt oder/οr Bologna? - και στις αγγλοσαξονικές χώρες γνωρίζουμε πως ο θεμελιωτής της Σημειωτικής ήταν φαροφύλακας (Peirce) και εις εκ των θεμελιωτών της υπόθεσης Sapir-Whorf στην Πραγματολογία ήταν πλασιέ καλλυντικών.
    Αλλά ας αφήσουμε τις βραχώδεις περιοχές για τους φάρους και ας επιστρέψουμε στις αίθουσες του Λυκείου. Εκεί το "τι" και το "πώς" διδάσκεται...το "πώς" υποστηρίζονται αυτοί που διδάσκουν...αλλά και το "πώς" ασκούνται οι μαθητές/τριες είναι ένα ζητούμενο - όπως πάντα θα είναι. Γιατί τη βάση του 10 μπορεί να "πιάναμε" κάποτε στα Λύκεια αλλά σε μια σειρά από άλλες ικανότητες της σημερινής νέας γενιάς αλλά και του σύγχρονου περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε μια χαρά θα "πέφταμε"¨ κάτω από τη βάση.
    Νομίζω λοιπόν πως το "10" η "βάση" και η "γνώση" αλλά και η "πρόσβαση" και τόσα άλλα δεν είναι σταθερές στην εκπαίδευση. Τα σχολεία όπως και οι κοινωνίες αλλάζουν και αλλάζουν διαρκώς. Αν δεν έχουμε εργαλεία να δούμε το τώρα και το αύριο δεν είναι λύση να προτείνουμε επιστροφή στο παρελθόν και την ασφαλή ρητορική του (ασφαλή ακόμη). Αναρωτιέμαι σε ποια εργαστήρια θα ξενυχτούσε σήμερα ο Αριστοτέλης ουδόλως ενδιαφερόμενος αν οι μαθητές/τριες πρέπει να παίρνουν τη «βάση του 10» επειδή γνωρίζουν να εντοπίζουν μηχανιστικά το υποκείμενο ή το κατηγορούμενο.
    Χρειάζεται επίπονη εργασία για δούμε τι σημαίνει τελικά «βάση» αλλά και τι σημαίνει «αριστεία» στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό σήμερα και αύριο. Πέρα από μια μηχανιστική και ξύλινη ρητορική.
    Φιλικά
    Βαγγέλης Ιντζίδης

    ReplyDelete
  17. Αλέξανδρος Π.11:52 am

    Τα ΜΜΕ εξυπηρετούν τα συμφέροντα τους, κλείστε τα αυτιά σε τέτοιες επιθέσεις και συνεχίστε το έργο σας. Η κοινωνία κρίνει και τα ΜΜΕ αλλά και τους πολιτικούς. Το blog πράγματι αποτελεί μια εναλλακτική δίοδο επικοινωνίας με τους πολίτες και αυτό ίσως να ενοχλεί κάποιους. Πολύ σωστά αναφέρετε την ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών, ελπίζοντας βέβαια τέτοιες καταστάσεις να μη καταφέρνουν να σας αποπροσανατολίζουν από τον στόχο σας. Γιατί πιθανότατα αυτό επιθυμούν...

    ReplyDelete
  18. Panagiotis1:57 pm

    Καλησπέρα Κε Πανάρετε!

    Συγνώμη για την εκτός θέματος ερωτηση, αλλα είναι κατι που "καίει" αρκετους ΥΠ. Διδακτορες αυτο το καιρο και αφορά τις Υποτροφίες του Ηράκλειτου ΙΙ. Σε τι κατάσταση βρίσκεται η αξιολόγηση και γιατι τετοια καθυστέρηση εξαγωγής των αποτελεσμάτων???? Ανοίξτε σας παρακαλω μια συζήτηση για το συγκέκριμένο θέμα! Αφορά 2500 αιτούντες που με αγωνία εδώ και 7 μήνες περιμένουν......

    Σας ευχαριστώ θερμά

    Π. Ρ. (Υποψήφιος Διδάκτορας)

    ReplyDelete
  19. Καλησπέρα Κε Πανάρετε!

    Συγνώμη για την εκτός θέματος ερωτηση, αλλα είναι κατι που "καίει" αρκετους ΥΠ. Διδακτορες αυτο το καιρο και αφορά τις Υποτροφίες του Ηράκλειτου ΙΙ. Σε τι κατάσταση βρίσκεται η αξιολόγηση και γιατι τετοια καθυστέρηση εξαγωγής των αποτελεσμάτων???? Ανοίξτε σας παρακαλω μια συζήτηση για το συγκέκριμένο θέμα! Αφορά 2500 αιτούντες που με αγωνία εδώ και 7 μήνες περιμένουν......

    Σας ευχαριστώ θερμά

    Π. Ρ. (Υποψήφιος Διδάκτορας)

    ReplyDelete
  20. Κύριε υφυπουργέ, γνωρίζετε ότι έχει ψηφιστεί νόμος το καλοκαίρι (ο 3790, ΦΕΚ 143 Α/7.8.2009), σύμφωνα με τον οποίο οι αποδοχές των διπλωματικών υπαλλήλων από 1.1.2010 απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο δεν ενσωματώνεται το επιμίσθιό τους στις τακτικές τους αποδοχές, αλλά παύει να φορολογείται και αυτοτελώς και δε θα πληρώνουν καθόλου φόρο γι' αυτό. Ο νόμος εξακολουθεί να ισχύει.
    Θεωρείτε δίκαιο οι διπλωματικοί, των οποίων τα επιμίσθια είναι πενταπλάσια των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, να να απαλλάσονται κάθε φορολογίας, ενώ οι εκπαιδευτικοί φορολογούνται με 15%;
    Επίσης, ακόμα αναμένω την απάντησή σας στην ερώτησή μου, πώς είναι δυνατόν να παίρνω το επιμίσθιό μου σε ΔΟΛΑΡΙΑ ενώ βρίσκομαι σε χώρα-μέλος της ΕΕ, με αποτέλεσμα, λόγω της συνεχούς πτώσης του δολαρίου, να παίρνω μετά βίας 750 Ευρώ το μήνα-το ενοίκιο και τα κοινόχρηστά μου!!!!

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:03 am

    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ?????ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ???ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΠΡΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΥΓΟΥΝ!!!!!ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΑΥΣΤΗΡΑ. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΗ!!!!! ΚΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΛΛΕΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ. ΑΦΥΠΝΙΣΤΗΤΕ!!!!! ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΛΕΟΣ!!!!

    ReplyDelete
  22. Αγαπητέ κ. Πανάρετε,

    σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου, θα ήθελα να προσθέσω -καθώς και η ίδια ανήκω στην κατηγορία των υποψηφίων διδακτόρων- ότι ενώ τα αποτελέσματα του Ηράκλειτου ΙΙ δεν έχουν επίσημα ανακοινωθεί, έχουν διαρρεύσει κάποιοι βαθμοί, κάτι που σηματοδοτεί αναξιοκρατικές πρακτικές και βόλεμα ημετέρων. Καθότι είστε ο ίδιος πανεπιστημιακός και γνωρίζετε τα πράγματα εκ των έσω, ενώ παράλληλα είμαι βέβαιη ότι επιθυμείτε την εξυγίανση του Ελληνικού Πανεπιστημίου, θα σας ζητούσα να ελέγξετε τη διαδικασία της αξιολόγησης των προτάσεων που έχουμε υποβάλλει με σκοπό την τήρηση της αντικειμενικότητας, της αξιοκρατίας, αλλά και των χρονικών ορίων, τα οποία έχουν ξεπεραστεί υπερβολικά πολύ!

    Σας ευχαριστώ

    ReplyDelete
  23. Athanasia10:05 am

    Κε Πανάρετε καλησπέρα και από μία ακόμη υποψήφια διδάκτορα, που επίσης περιμένει την αξιολόγηση του Ηράκλειτου. Προσυπογράφω όσα αναφέρει και ο Π.Ρ. Βρισκόμαστε στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση να παρακαλούμε για μία επίσημη απάντηση μετά από 7 μήνες αναμονής και παραφιλολογίας και να καταφεύγουμε σε εκτός θέματος σχόλια στο blog σας, χωρίς να μπορούμε και να κάνουμε την έρευνα μας.
    Σας ευχαριστώ
    Α. Π.

    ReplyDelete
  24. Η απάντηση " θα το κάνω " σε ποια ερωτηση απευθύνεται?????? Θέλουμε μια καθαρή απαντηση... Προτείνω τα τελικά αποτελέσματα να αναρτηθούν στο διαδίκτυο, όπως και οι αξιολογητές για την κάθε πρόταση επειδή ακούγονται διάφορα παλαβά.... Πρέπει να γνωρίζουμε ποιος καθηγητής (την ιδιοτητα του, την πανεπιστημιακή του κοινότητα κλπ) αξιολόγησε και τι....

    Π.Ρ.

    ReplyDelete
  25. @clio
    @panagiotis
    @ a8anasia

    PAIDIA EXETE DIKIO. O HRAKLEITOS TELIKA EGINE MIA MEGALH SAXLAMARA!!! DOSANE YPOTROFIA SE ESEAS KAI EIPAN OTI AN 8ES NA PAS SE ENA SYNEDRIO NA TO PLHROSEIS APOTHN YPOTROFIA SOY. AN 8ES NA AGORASEIS ERGASTHRIAKO YLIKO ...APO THN TSEPH SOY, KAI AN ENA MELOS THS TRIMELOYS SOY EINAI APO ALLO AEI KAI PREPEI NA EL8EI NA SYNERGASTITE... NA TOY PLHROSEIS TO KSENODOXEIO KAI TA EISHTIRIA....TETOIA KSEFTILA !!!!
    POIOS KA8HGHTHS POY SEBETE TON EAFTO TOY KAI EINA IELAXISTA AKSIOPREPHS 8A KANEI TETOIO PRAGMA....

    PARALHLA H KRHSH EGINE EFSPESMENA TA TELEFTAIA 24-ORA PRO TON EKLOGON KAI NOMIZO H PERIFIMES 8EMATIKES TON PRYTANEON SYNEDRIAZAN PROSFATA !!!! PROFANOS AGAPHTE YFYPOYRGE OI EPITROPES KALA EKANAN TI DOYLIA TOYS....KAI FYSIKA META PLHROFORISAN KAI TOYS ...FILIKA TYXEROYS!!!!

    AFTA GIA TON HRAKLEITO!!!!

    ANTE KAI STO 8ALH KAI STON ARXIMHDH !!!!

    AGAPHTE Ke YFYPOYRGE.
    H DIAIONISH THS KATASTASHS DEN PAEI ALLO KAI SE ESAS ELAXE H MOIRA NA KOPSETE TO GORDIO DESMO.

    ALOIMONO AN DEN TO KANETE !!!

    ALH8EIA POTE DEN KATALABA GIATI OLA TA DEP H8ELAN PARATSH STO 8ALH KAI OI PRYTANEIS PIEZAN NA LIKSH TORA 15/12/ H PRO8ESMIA. GIATI ?? AN KSEREI KAPOIOS AS MOY PEI KAI EMENA.....

    elpizo...

    PS -1. KALO TO GRAMMA GIA ENA MONO IDRYMATIKO ERGO !!!
    PS -2 8A PATE STIS SYNODOYS PROEDRON TEI/ PRYTANEON AEI ????

    ReplyDelete
  26. Gia το Δημοσιο τα θελουν τα "πτυχια" κ Λαζαριδη μου.Για το Δημοσιο.
    Χαζος ειναι ο ιδιωτης,να παρει "πτυχιουχο" απο κει;

    ReplyDelete
  27. Giati ομως κ Παναρετε μου,δε βγαινετε στο κρατικο καναλι,να αναλυσετε το ζητημα πληρως,ωστε να καταλαβει ο κοσμος ακριβως περι τινος προκειται,και να ακυρωσει τις φωνες των βλαχοδημαρχων,που φωναζουν για την "αναπτυξη "της περιοχης τους,γδερνοντας τους αστους των πολεων;
    Ευκαιρια δεν ειναι να σας παραχωρηθει το ενα καναλι,και να μπορειτε να κανετε συζητησεις επι ολων των σοβαρων ζητηματων,ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ;
    Τι τα δινουμε τοσα λεφτα μεσω της ΔΕΗ;Για να χαζευετε τον κοσμο παιζοντας ποδοσφαιρο ολημερις κι ολονυκτις;
    Αν δεν μπορειτε να κανετε ενα τοσο απλο πραγμα,τοτε τιποτα δεν θα μπορεσετε να κανετε.

    ReplyDelete
  28. κ. Πανάρετε,
    παρακαλώ και εγώ για λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης του "Ηράκλειτος ΙΙ" (πώς αξιολογήθηκαν τα διάφορα δικαιολογητικά που υποβάλαμε και από ποιους) καθώς και για την ημερομηνία έκδοσης των αποτελεσμάτων.
    ευχαριστώ και ελπίζω στις ενέργειές σας
    Π.

    ReplyDelete
  29. Και ποιος τους ειπε Ελενιτσα μου,να κανουν καταληψη,για την πλακα τους;
    Ξερουμε ολοι,οτι αυτες οι καταληψεις,γινονται για να περασει η ωρα,των μαθητων εκεινων,που κακως βρισκονται στο Λυκειο,μαζι ν εκεινους,που θελουν να εχουν χρονο για να πηγαινουν στο φροντιστηριο.
    Και κατι εικονοκλαστικο.
    Απο τη στιγμη που τα παιδια ψηφιζουν φροντιστηριο αντι για Σχολειο,γιατι το Κρατος,δεν τα κλεινει τα Σχολεια;
    Η εστω να τα μειωσει παρα πολυ,ωστε να πηγαινουν μονον αυτοι,που δεν εχουν το χρημα για να πανε στο φροντιστηριο;
    Αν δεν το θελει αυτο,τοτε η μονη λυση,ειναι το παλαιο συστημα,της ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ υλης,αντι της ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΗΣ,οπως ειναι τωρα.
    Τοτε θα σουλεγα εγω,πως θα παπαγαλιζαν την υλη,οπως κανουν τωρα.
    Και πως θα γουρλωναν τα ματια στο Σχολειο,για να μαθουν κατι παραπανω,μπας και πετυχουν καμια ερωτηση.
    Δεν θα το σνομπαριζαν τοτε.
    Αλλα ποιος τολμαει να κανει κατι τετοιο;
    Θα βγαινουν οι φοβεροι αναλυτες-μαιντανοι,και θα κατακεραυνωνουν την κυβερνηση,μαζι με τα αριστερα εξαπτερυγα.
    Και βεβαια,θα επρεπε να μειωθει και ο αριθμος των ειαγομενων,γιατι η Ελλαδα,εχει ανεργια των 3βαθμιων,και οχι των αποκατω.Αντιθετα με την Αμερικη.
    Αλλα τι παραγουμε πια εμεις,ωστε να χρειαζομαστε τοσους πολλους πτυχιουχους 3βαθμιων;
    Ουτε καν σκορδα.Απο την Κινα τα φερνουμε.

    ReplyDelete
  30. Anonymous11:54 pm

    Ωστόσο, δε νομίζετε ότι "βάση της πολιτικής" είναι και η διαταγή επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για το εμβόλιο της νέας γρίπης που διέταξε ο ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου;

    ReplyDelete
  31. γονέας2:25 am

    Σχολιάζω στην συγκεκριμένη αναρτηση σας, αν και το θέμα της ειναι άσχετο, για να συγχαρώ την Κυβερνηση για την αντιμετώπιση της υπόθεσης Κουτουπη.

    Και το κάνω για δύο λόγους, ο πρωτος λόγος ειναι ότι είστε ο μοναδικός (από όσο γνωρίζω) κυβερνητικός αξιωματουχος που μας προσφερετε αυτη την δυνατοτητα της τόσο άμεσης επικοινωνίας και ο δευτερος λόγος ειναι ότι εχετε ορισθεί απο τον Πρωθυπουργό ως ένας εκ των αρμοδίων της διαδικασίας.

    Νομιζω ότι και ο πλέον κακόπιστος επεισθη περί της διαφανειας της διαδικασίας. Δεν θα ισχυριστώ ότι το περιστατικό ήταν απο τις ευτυχέστερες στιγμές της χρονικά μικρής κυβερνητικής θητείας, αλλά η εντιμη αναγνωριση του λαθους ή της όποιας αβλεψίας "διπλοτσεκαρισματος", τιμα την Κυβέρνηση. Προφανώς δεν εκλεξαμε ψυχιατρους, κυβερνητες εκλεξαμε.

    Και για να δώσω μια σχετική αναλογία με ζητηματα εκπαιδευσης, σήμερα κ. Υφυπουργέ, μου δωσατε την ευκαιρία σαν μητέρα να συζητησω με το παιδί μου, ότι όταν τολμάς να καινοτομησεις, μοιραια θα κάνεις και κάποια λάθη, τα οποια όμως πρέπει να ομολογείς με παρησία και να διορθωνεις.
    Τα παιδιά μας, που ζουν και εισπρατουν ένα επικινδυνο τοπίο απαξιωσης της ουσιαστικής πολιτικής, της δημοκρατίας και των θεσμών, ένα τοπίο που εκκολάπτει το αυγό του φιδιού, το γεγονός ότι η Κυβερνηση και η Πολιτεία βγαινει εντιμως να πει, καινοτομησαμε, δεν προσμετρησαμε όλες τις παραμετρους, κάναμε ένα λάθος, το παραδεχομαστε δημόσια και το διορθωνουμε έδωσε ένα πολύ μεγάλο μάθημα και ασκησης πολιτικής και δημοκρατίας αλλά το σημαντικοτερο ήθους και εντιμότητας στα παιδιά μας.

    ReplyDelete
  32. Anonymous3:44 am

    Καλημέρα σας κ. Πανάρετε,

    Ως υποψήφιος διδάκτορας και εγώ θα ήθελα να σχολιάσω το γεγονός ότι πραγματικά ως κόμμα πήρατε μια μεγάλη πλειοψηφία στις βουλευτικές εκλογές, αφού πρώτα δώσατε και "τάξατε" στον λαό ότι ολα τα προγράμματα χρηματοδότησης θα τρέξουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να ανταπεξέλθει στιν υπάρχουσα οικονομική κρίση. Ήθελα απλά να σας το υπενθυμίσω (γιατί υπήρξα και εγω ένας από αυτους που σας πίστεψαν) και να σας υποβάλλω το ερώτημα:Πότε θα βγούν επιτέλους τα αποτελέσματα του Ηράκλειτος ΙΙ και πότε θα τρέξουν;Όλοι εμείς οι υποψήφιοι διδάκτορες που δεν έχουμε οικονομικά μέσα να ανταπεξέλθουμε αλλά αξίζουμε στο να αποκτήσουμε ένα διδακτορικό δίπλωμα γιατί πρέπει να υπομένουμε μια τέτοια καθυστέρηση;;;;

    Σας ευχαριστώ

    ReplyDelete
  33. Ολα τα σχόλια για όλα τα θέματα (πχ. Ηράκλειτος) τα διαβάζω και κάνω ενέργειες. Εχουμε ένα δύσκαμπτο και γραφειοκατικό σύστημα. Δεν υπάρχει δυνατότητα να γράφω αναλυτικά τις ενέργειές μου. Θα φανούν στο αποτέλεσμα.

    ReplyDelete
  34. Vaggelis3:22 pm

    Να θυμίσω και αυτό το θέμα
    http://www.heal-link.gr/

    όπου εδώ και 7-8 μήνες έχει διακοπή η πρόσβαση στην πλειονότητα των ερευνητικών άρθρων και ακόμη... αποκαθίσταται...

    Εσείς που είστε πανεπιστημιακός αντιλαμβάνεστε απολύτως την κρισιμότητά του και τις συνέπειες που έχει.

    ReplyDelete
  35. Ναι και θα αντιμετωπισθεί.

    ReplyDelete
  36. Καλησπέρα σας,
    εδώ και 8 μήνες περιμένουμε τα αποτελέσματα του Ηράκλειτος ΙΙ, ενώ δεν γνωρίζουμε καν σε ποιο στάδιο βρίσκεται η όλη διαδικασία. Υπάρχουν υποψήφιοι διδάκτορες που περιμένουν αυτή την οικονομική ενίσχυση για να συνεχίσουν.
    Είναι η πολιτική για την ενίσχυση της έρευνας στην χώρα μας αυτή; Γιατί δε γίνεται επίσπευση των διαδικασιών; Έχει ήδη πάει πολύ μακρυά η βαλίτσα...

    ReplyDelete
  37. Μα καλα πόσο δυσκολο ειναι καποιος να μαθει σε ποια φάση βρισκεται η αξιολογηση των διδακτορικών προτασεων????? Και εκει μεσον ρε γαμώτο......??
    2500 διδάκτορες βγαίνουν και παρακαλούν να μάθουν τα αυτονόητα!!!!! Λες και μερικοί μας κάνουνε και χάρη που θα μας χρηματοδοτήσουν.... "Χαραμίζουμε" τα καλύτερά μας χρόνια (όχι με το ζόρι βέβαια)και προσπαθούμε να κανουμε κάτι για μας αλλά και για τη χώρα μας! Και ποια η βοήθεια??? Έτσι πάμε μπροστά???
    Να περιμένουμε να μας μοιράσει το κράτος 8 μήνες τώρα τα χρήματα της Ευρωπαϊκής ένωσης...............
    Ελλαδιστάν!!!!

    ReplyDelete
  38. Από την συγκεκριμένη ανάρτηση σας άναδεικνύεται το πρόβλημα: Πρέπει να μάθουμε να διαβάζουμε και να καταλαβαίνουμε αυτά που λένε οι λέξεις και όχι να ψάχνουμε αυτά που κρύβονται πίσω από τις λέξεις, γιατί τελικά καταλήγουμε να αναλλωνόμαστε στον να δίνουμε εξηγήσεις και ερμηνείες για τα αυτονόητα, ωστέ να πεισθεί ο κάθε κακοπροαίρετος, όπως κάνατε έσεις σε αυτό το κείμενο.


    Με την ευκαιρια θα ήθελα να σας αναφέρω και κάποιο πρόβλημα που είναι άσχετο με το συγκεκριμένο θέμα. Τους τελευταίους 2 μήνες, στην ΑΣΟΕΕ λαμβάνουν χώρα συνεχώς διάφορα περιστατικά βίας μεταξύ διαφόρων ανθρώπων, (καθηγητές με φοιτητές, φοιτητές με αστυνομία, φοιτητές με φοιτητές). Η εικόνα αυτή όχι μόνο αδικεί την ΑΣΟΕΕ ως Πανεπιστήμιο αλλά έχει αρχίσει να γίνεται και επικίνδυνη. Ίσως θα έπρεπε να βρείτε έναν τρόπο προκειμένου να εκτονώσετε την ένταση που έχει δημιουργηθεί, καθώς η κατάσταση μοιάζει να έχει ξεφύγει από τον έλεγχο όλων (καθηγητών και φοιτητών).

    ReplyDelete
  39. Σιγα μην το κανει.Με τι στηριξη,οταν ολοι,το παιζουν "αριστεροι",που ολη τους η φαια ουσια,ειναι το πως θα κρατηθει το λεγομενο ασυλο;
    Ποιοι,οι αριστεροι,που λιβανιζανε το Σταλιν,ακομα και οταν καθαριζε τους ανθρωπους σαν τις μτγες.
    Κανεις δεν τολμαει να τα βαλει με την Κανελη και με τον Τσιπρα.
    Οσο για τους δημοσιοκαφρους,αυτοι γλειφουν ως συνηθως και κουνανε το χερι στους πολιτικους,αφου αυτοι,ειναι τοσο χαχολοι,που τους το επιτρεπουν.
    ...για τ αλλου,μην ελπιζεις,
    δεν εχει πλοιον δι εσε,δεν εχει οδο...

    ReplyDelete
  40. Περι υποτροφιών Ηράκλειτου μπορούμε να έχουμε μια απαντηση για το ποτε περιπου θα βγουνε τα αποτελέσματα??????

    ReplyDelete
  41. Άλλαξέ τα όλα Πανάρετε. Άλλαξέ τα για το καλό της χώρας.
    Είναι κρίμα οι ξένοι λαοί -με τόσες σοβαρές στοιχειώδεις ελλείψεις στην παιδεία τους- να προοδεύουν κι εμείς να ξενιτευόμαστε για ένα αξιοπρεπές πτυχίο.

    Ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών,
    Ρόττερνταμ Ολλανδίας.

    ReplyDelete
  42. Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά για τα ενθαρρυντικά σας σχόλια.

    Το μήνυμά σας μου έδωσε δύναμη, ιδιαίτερα στο τέλος μίας δύσκολης μέρας. 'Υστερα από πολλά επικριτικά, ή και σκληρά, σχόλια (όχι πάντα άδικα) για τις επιλογές στελεχών, το περιεχόμενο των οποίων με έχει προβληματίσει πολύ για την προσπάθεια που κάνω με μεγάλο προσωπικό κόστος και χωρίς να μπορώ να ελέγξω όλες τις πλευρές της διαδικασίας. Το ερώτημα, όταν κλονίζεται η ψυχολογία, είναι: πεισμώνει κανείς και προσπαθεί παρ' όλα αυτά, ή αποφασίζει ότι δεν αξίζει;

    Ένα σχόλιο όπως το δικό σας δίνει την απάντηση: αξίζει τον κόπο να συνεχίζω. Σε όλα τα μέτωπα και με όλα τα μέτωπα.

    Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στις σπουδές σας. Και χαίρομαι που, αν και είστε μακριά, σας βασανίζει το τί γίνεται στην χώρα μας. Χαίρομαι γιατί αυτή η χώρα αξίζει καλύτερα και μπορεί καλύτερα.

    ReplyDelete
  43. Anonymous4:07 am

    Κ. Πανάρετε,

    πόσοι συνάδελφοι ρωτούν επίμονα κι απάντησή σας δε βλέπω πουθενά. Θα βγουν τα αποτελέσματα? Πότε? Με ποιον τρόπο θα διασφαλιστεί η διαφάνεια της διαδικασίας?

    ReplyDelete