Thursday, January 20, 2011

Τα εκπαιδευτικά συστήματα και η δημιουργικότητα

Η ομιλία του Ken Robinson στο TED που προβλήθηκε στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο.
Αναφέρεται στο πώς τα εκπαιδευτικά συστήματα, με τον τρόπο που είναι δομημένα, σκοτώνουν την δημιουργικότητα των μαθητών.



23 comments:

  1. Anonymous6:56 am

    To έχω δει εδώ και καιρό το βίντεο. Μου κάνει εντύπωση το ότι το προβάλατε στο ΕΣΥΠ καθώς ο άνθρωπος λέει ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που προσπαθείτε να εφαρμόσετε. Το ελληνικό σχολείο επί σειρά ετών έτρωγε τα παιδιά του και θα συνεχίσει να τα τρώει και μετά τις μεταρρυθμίσεις. Μάλλον τότε θα τα καταβροχθίζει. Το σχολείο που υποτάσσεται στην οικονομία και όχι στην κοινωνία, το σχολείο των δεξιοτήτων δεν είναι το σχολείο των ευκαιριών, της δημιουργικότητας, του ταλέντου,της παιδείας. Αισθητική σε αντιαισθητικά σχολεία δεν αναπτύσσεται. Δημιουργικότητα και ταλέντα με αντιδημιουργικές και ατάλαντες εκπαιδευτικές πολιτικές δεν καλλιεργούνται. Η τέχνη, η καλλιέργεια του ανθρώπου είναι άχρηστα πια αφού δεν εξυπηρετούν καμία οικονομική ανάγκη. Όσο τα εκπαιδευτικά συστήματα θα κινούνται στην λογική των δεξιοτήτων και όχι της καθολικής παιδείας, όσο η κατάσταση στα σχολεία και στα πανεπιστήμια θα γίνεται όλο και πιο χαοτική δεν μπορούμε να μιλάμε για πρόοδο. Το σύστημα είχε ανάγκη βελτιώσεις σε σημεία και όχι την ολική ανατροπή του. Το σοκ από όλες τις αλλαγές που επιφέρετε στην εκπαίδευση, πολλές εκ των οποίων δεν είναι απαραίτητες, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα οδηγεί αναπόφευκτα στο σημείο μηδέν. Η εκπαίδευση είναι βομβαρδισμένο τοπίο και εμείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, περιφερόμαστε στα χαλάσματα σαν παλαβοί ακούγοντας τις βόμβες γύρω μας να πέφτουν βροχή. Ως πότε θα χτυπάτε;

    Ελένη Παπαδοπούλου

    ReplyDelete
  2. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η ομιλία του Sir Ken Robinson.

    Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο περισσότερο μου είναι δύσκολο να καταλάβω γιατί πρέπει τα παιδιά να μάθουν στο σχολείο ένα σωρό τεχνικές λεπτομέρειες που δεν αφορούν κανέναν παρά μόνο αυτούς που θα σπουδάσουν τα συγκεκριμένα αντικείμενα στα πανεπιστήμια.

    Ας πάρουμε για παράδειγμα τον μαθηματικό φορμαλισμό στον οποίον εξασκούνται τα παιδιά για να τα πάνε καλά στα μαθηματικά, τη φυσική, ακόμα και τη χημεία. Τι ωφελεί να μαθαίνεις τεχνικές χειρισμού των προβλημάτων φυσικής του 18ου αιώνα όταν α) δεν προβληματίζεσαι καθόλου για τη φυσική σημασία των όσων διδάσκεσαι και β) δεν έχεις ιδέα για τις εξελίξεις της φυσικής στον 20ό αιώνα;

    Γιατί ένα παιδί να διδάσκεται για βαρυτικές δυνάμεις από απόσταση, τις οποίες θα "αποδεχτεί" από πίστη, και να μην ακούσει για την παραμόρφωση στον χωροχρόνο που εξηγεί πολύ καλύτερα την ύπαρξη της βαρύτητας; Ή γιατί να μην έχει ακούσει τίποτα για την παράξενη συμπεριφορά του μικρόκοσμου, να μην έχει μάθει για ένα σωρό τρομερά ενδιαφέροντα φαινόμενα, πάνω στα οποία χτίζεται η μοντέρνα τεχνολογία, και αντί αυτών να κάθεται να χειρίζεται μαθηματικά νόμους για τον ηλεκτρισμό ή την θερμοδυναμική;

    Υπάρχουν εξαιρετικά εκλαϊκευτικά βιβλία φυσικής που θα έκαναν πολύ καλύτερη δουλειά και στο να εξάψουν το ενδιαφέρον και τη φαντασία των παιδιών και στο να τους μάθουν ορισμένα πράγματα για τις μοντέρνες αντιλήψεις για το πώς λειτουργεί ο κόσμος από οποιοδήποτε σχολικό βιβλίο φυσικής.

    Πρέπει να πάψουμε ως εκπαιδευτικό σύστημα να δίνουμε σημασία σε εντελώς άχρηστα πράγματα. Ας μάθει τους μαθηματικούς χειρισμούς αυτός που θα σπουδάσει φυσική και ας μάθει με απλά λόγια τι λέει η μοντέρνα φυσική για τον κόσμο μας ο μέσος μαθητής. Ας μάθει τα αρχαία στο Πανεπιστήμιο αυτός που θα γίνει φιλόλογος και ας μάθει τι είπαν αυτοί οι αρχαίοι και γιατί έχει αξία ο μέσος μαθητής στο σχολείο.

    Αν αντί να κάθεσαι να αποστηθίζεις πίνακες με το πώς κλίνονται συγκεκριμένα ρήματα κάτσεις και κουβεντιάσεις ενεργοποιώντας τη φαντασία σου για τα παράδοξα του Παρμενίδη ή διαβάσεις ένα ερωτικό ποίημα της Σαπφούς στα νέα Ελληνικά, τότε και εσύ αλλά και η κοινωνία θα έχει κερδίσει πολλά.

    Αν αντί να μάθεις απ' έξω ένα σωρό τεχνικές λεπτομέρειες για την γενετική των βακτηρίων κάτσεις και ακούσεις ιστορίες για ανθρώπους με διάφορα προβλήματα στον εγκέφαλο (π.χ. ανθρώπους που αισθάνονται τους ήχους ως χρώματα, ή που περνούν τη... γυναίκα τους για καπέλο) θα έχεις κερδίσει στον τρόπο που βλέπεις τον άνθρωπο και τον κόσμο.

    Αυτά τα πράγματα δεν είναι δύσκολο να γίνουν. Χρειάζεται όμως κάποιος να πάρει τις αποφάσεις. Και αυτός ο κάποιος αποκλείεται να είναι ένα στέλεχος της γραφειοκρατίας που για ένα σωρό λόγους δεν πρόκειται να κάνει μεγάλες τομές στο σύστημα. Αποφάσεις για τόσο ριζική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος μόνο από την κορυφή της πολιτικής ηγεσίας μπορούν να παρθούν.

    Οι πηγές πληροφορίας είναι ανεξάντλητες στην εποχή μας. Υπάρχουν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μετατρέψουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από ένα απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα του δεκάτου ενάτου σε ένα πρωτοποριακό σύστημα του εικοστού πρώτου αιώνα. Κάντε κάτι, γιατί χάνονται άπειρες ανθρωποώρες στα σχολεία. Και πίσω από αυτές, πέρα από τη ζημία για την οικονομική ανάπτυξη, κρύβεται και η ζημία που προκαλείται στη διάθεση, τη δημιουργικότητα και την προσωπικότητα των παιδιών.

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:27 am

    Και φυσικά εσείς έρχεστε και καταργείτε την πληροφορική και τον προγραμματισμό από το Λύκειο, που και την δημιουργικότητα καλλιεργεί και μπορεί να βγάλει λεφτά μετά από την δημιουργία του
    Ωραία τα μεγαλόστομα λόγια περί ψηφιακού σχολείου, αλλά οι πολιτικές σας μάλλον θέλουν να μας κάνουν γκατζετάκηδες και όχι δημιουργούς.

    Ένας καθηγητής πληροφορικής που από του χρόνου θα κάνει ζωγραφική στο δημοτικό.

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:30 am

    Οι απόψεις – προτάσεις που κοινοποιούνται στα στελέχη των υπηρεσιών της διοικητικής και παιδαγωγικής ιεραρχίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος συνήθως…. τοποθετούνται στο χρονοντούλαπο της απαξίας….

    ….. αναφέρονται στο πως τα εκπαιδευτικά συστήματα με τον τρόπο που είναι δομημένα σκοτώνουν τη δημιουργικότητα και των καθηγητών/τριών [γπμ]

    ReplyDelete
  5. Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα?

    Τα εκπαιδευτικά συστήματα όπως σχεδιαστήκαν από τη σύλληψη τους είχαν ως σκοπό να υπηρετήσουν το βιομηχανικό μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης. Μέχρι τότε τι γινόταν? Πως μας προέκυψε η βιομηχανική επανάσταση?

    Και έστω ότι συμφωνούμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα σήμερα σκοτώνει τη δημιουργικότητα γιατί δίνει έμφαση στις δεξιότητες για επαγγελματική αποκατάσταση προς εξυπηρέτηση του μοντέλου παραγωγής και κατανάλωσης.

    Τι από τα δύο θα αλλάξουμε πρώτα, το μοντέλο παραγωγής, οικονομικής συμπεριφοράς και κοινωνικής οργάνωσης ή το εκπαιδευτικό σύστημα?

    Εν τέλει θα το αλλάξουμε εμείς ή θα αλλάξει από μόνο του?

    ReplyDelete
  6. Μα τι σχέση έχουν αυτά που κάνουν τα παιδιά στο σχολείο με το μοντέλο παραγωγής; Ποια οικονομική δραστηριότητα σήμερα απαιτεί να ξέρεις πώς κλίνονται ρήματα και επίθετα στα αρχαία, να ξέρεις απ' έξω πληροφορίες για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επί Βενιζέλου, ή να χειρίζεσαι τύπους για την ταλάντωση ενός εκκρεμούς;

    Ακόμα και αν κάτι από όλα αυτά χρειάζεται σε κάποια δουλειά, κανείς δεν το ξέρει επειδή το έχει κάνει στο σχολείο, αλλά επειδή το έχει διδαχθεί στο πανεπιστήμιο!

    Μένω άφωνος όταν ακούω ανθρώπους να λένε πως το ελληνικό σχολείο υποτάσσεται στην οικονομία! Μα είναι δυνατόν να λέγονται αυτά τα πράγματα;;; Εκτός και αν μιλάμε για την οικονομία μιας φανταστικής Ελλάδας σε ένα... εναλλακτικό σύμπαν!

    ReplyDelete
  7. Προφανώς ο κ. Andreas δεν είδε τη βιντεοπαρουσίαση όπου ο Ken Robinson κάνει αυτή τη διαπίστωση για τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου (δεν ξέρω αν έχει μελετήσει σε βάθος το Ελληνικό σύστημα και αν το συμπεριλαμβάνει στη διαπίστωση και γενίκευση που κάνει), λάθος μου που δεν το διευκρίνισα, θεώρησα ότι όσοι σχολιάζουμε εδώ έχουμε γνώση του θέματος.

    Και επίσης ο ομιλητής αναφέρεται κυρίως στον τρόπο εκπαίδευσης και όχι στο περιεχόμενο αυτό καθεαυτό.

    Καληνύχτα σας.

    ReplyDelete
  8. Είναι εξαιρετική ομιλία... δεν γνωρίζω τι ακριβώς κάνουν τα παιδιά σήμερα στο σχολειό... μέχρι την 2α δημοτικού έχω άποψη... μέχρι στιγμής δεν βλέπω τίποτα το στραβό παρά μόνο πως πρέπει να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο σπίτι μετά το σχόλασμα των 14:00...

    Αυτό που θα ήθελα να δω είναι πιο πολλά πρακτικά πράγματα, όπως πειράματα στην φυσική αργότερα ή στην χημεία, αρχαίους φιλοσόφους με ελεύθερη συζήτηση... Lego robots ίσως για το Γυμνάσιο μαζί με την πληροφορική... παιχνίδια επιχειρηματικότητας ίσως... η δημιουργικότητα καλλιεργείται αγγίζοντας τα αντικείμενα και όχι μόνο διαβάζοντας.

    Γνωρίζω πως όλα αυτά είναι δύσκολα να περάσουν στην διοίκηση και τελικά στους δασκάλους... αλλά νομίζω πως και εκείνοι το θέλουν και νομίζω πως με τόσα νέα παιδιά δασκάλους, όλα είναι εφικτά...

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:43 pm

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ.
    ΤΙ ΕΓΙΝΕ, ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
    ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ Ή ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ;
    ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΟΛΥ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΛΟΓΩ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ) ΟΠΩΣ-ΟΠΩΣ.

    ΠΟΤΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ;

    ReplyDelete
  10. Αξιοτιμε Κε Παναρετε,
    Στο σχολιο @11.43 τιθετε το θεμα του Καλλικρατη των ΑΕΙ[ΠΑνεπ-ΤΕΙ]. Χωρις αυτόν οι οποιες αλλαγες θα παραμεινουν κενο γραμμα. Ο καλλικρατής ειναι η μονή ελπιδα για να σταματίσει ο κατακερματισμός των (Α)ΕΙ και να δημιουργηθουν δομές ικανες και απο αποψη ανθρωπινης δυναμης να ειναι ανταγωνιστικες. Λογικα πρεπει να ειναι ενα ΑΕΙ ανα περιφερεια [εκτος Αθηνας-θεσ. Οτιδηποτε αλλο απλα ειναι σπατάλη. Αυτα τα ΑΕΙ ασ εχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν προγραμματα [απλα ή διατμηματικα] διαρκειας 3-4-5-100 ετων και με τον εσωτερικο τουσ κανονισμό ασ καθορίσουν ποιοι διδάσκουν σε καθε ενα απο αυτα [αν υπάρχει τετοιο κομπλεχ, απο καποιους super-επιστημονες].

    Παράλληλα σχετικα με τα dual appointments. Αυτοι οι οποιοι θα εχουν dual app. θα μεταχουν στα εκλεκτορικα ???
    Πρωσοπικα πιστευω ΝΑΙ. Ειναι αυτοι οι οποιοι θα ειναι εκτος διαπλοκής και θα κεξεταζουν τους υποψηφιους αντικοιμενικα. ΔΕΝ θα εξαρτώνται γιατι εχουν και δευτερη λυση. Ομοια και οσοι ειναι σε Αδεια σε πανεπ. εξωτερικου θα πρεπει να συμμετεχουν. Τωρα ειναι εκτος εκλεκτορικών. Δηλαδη τι γινετε....κοιταμε ποτε οι καλυτεροι θα λυπουν ....για ναζητησουν εξελιξη οι διαπλεκομενοι και τα μηδενικα.

    Ποια ειναι η αποψη σας??? προβλεπετε κατι σχετικο ???

    φιλικα

    ReplyDelete
  11. ναι, πρέπει να συμμετέχουν.

    ReplyDelete
  12. Νομίζω ότι ο υπαρκτός κίνδυνος είναι να μην καταλάβουμε πόσο εύκολα μπορεί να εφαρμόσουμε στην πράξη κάτι τελείως διαφορετικό από ό,τι λέει ο Robinson, επειδή
    α) οι αμερικανο-αγγλο-σάξωνες όντως προσπαθούν (και) να αμβλύνουν κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού τους συστήματος, ενώ εμείς σε σημαντικό βαθμό δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έχουμε ήδη αντιγράψει από αυτούς
    β) δείχνουμε ικανοί να ξαναμιμηθούμε άκριτα τα ξένα συστήματα, εμπλουτίζοντας έτσι το εγγενές προβληματικό μας περιβάλλον.

    ReplyDelete
  13. Anonymous11:47 am

    Yπουργε μου σου χαλαω το μπλοκ με ερωτησεις λαικιστικες αλλα καπου πρεπει να τα πω γιατι δεν βλεπουμε
    φως
    Ανασφάλιστοι απο το 1980 (τελευταίος νόμος ο Ν. 1028/80 αφορούσε τους Υπομηχανικούς και όχι εμάς). Χωρίς Επαγγελματικά Δικαιώματα απο το 1983 (ο νόμος Ν. 1404/1983 δεν εφαρμόσθηκε ποτέ αν και πέρασε βουλή και Πρόεδρο της Δημοκρατίας). Δεν είμαστε λαθρομετανάστες σε αυτή την χώρα. Είμαστε ισότιμοι πολίτες με τους άλλους και ως εκ τούτου έχουμε δικαίωμα για συμμετοχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου.

    πτυχιουχοι ΑΤΕΙ..ΚΛΠ
    ΜΕΤΑ ΤΟ Σ.Τ.Ε. ΤΙ¨

    ReplyDelete
  14. Anonymous8:31 pm

    Αγαπητέ κ. Πανάρετε,

    Είμαι ενας νέος άνθρωπος, έχω εκλεγεί σε θέση ΔΕΠ και εδώ και μήνες εκκρεμεί ο διορισμός μου. 'Οπως και όλοι οι συνάδελφοι, έχω κι εγώ διάθεση να βοηθήσω τη χώρα μου να προχωρήσει στο μέλλον πιο δυνατή, μέσα απο πολύ μεράκι και δουλειά για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

    Υπο την αίρεση δυστυχώς οτι το κράτος θα μας διορίσει κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον.
    Δουλεύω σε ίδρυμα του εξωτερικού και βλέποντας τις καθυστερήσεις στους διορισμούς, μετα απο διψήφιο αριθμό μηνών που έχω εκλεγεί, ανησυχώ για το μέλλον το δικό μου και των συναδέλφων μου.

    Πιστεύω οτι εσείς που έχετε εργαστεί στο εξωτερικό και έχετε δει πως λειτουργεί, γνωρίζετε οτι τα πράγματα είναι πολύ πιο ευέλικτα αναφορικά με τις ευκαιρίες που δίνονται στους νέους. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν οτι όσο καθυστερούν οι διορισμοί, οι εργαζόμενοι στο εξωτερικό εκλεγμένοι ΔΕΠ θα απομακρύνονται απο την προοπτική της Ελλάδας.
    Ιδιαίτερα εαν ισχύσει για τους Λέκτορες που έχουν εκλεγεί, το νέο καθεστώς που προβλέπει το νομοσχέδιο σας (ενας μεταμοντέρνος 407 τριετίας με αβέβαιο μέλλον και σε καθεστώς δουλείας απο τον Καθηγητή απο τον οποίο θα εξαρτάται προκειμένου να κάνει και έρευνα για την οποία δεν θα αμοίβεται), είμαι βέβαιος οτι οχι μόνο οι όντες στο εξωτερικό δεν θα γυρίσουν, αλλά δυστυχώς θα αναγκαστούν και όσοι είναι στην Ελλάδα και ήδη έχουν κάποια σχέση εργασίας με τα πανεπιστήμια να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό.
    Επίσης με την φημολογούμενη μείωση των μισθών κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και για πολλούς που είναι ήδη διορισμένοι στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο σε κάθε βαθμίδα.

    Και όσοι μείνουν? Με τι λεφτά θα κάνουν έρευνα, τη στιγμή που π.χ. φέτος το ποσοστό επιτυχίας στα European Research Council Starting Grants ήταν της τάξεως του 10-15% για όλη όμως την Ευρώπη? Συμφωνώ απόλυτα οτι εκεί πρέπει να στοχεύουν όλοι οι Έλληνες πανεπιστημιακοί γιατί πρέπει να τελειώσει επιτέλους η λογική του "καλύτερα πρώτος στο χωριό". Πρέπει όμως να υπάρξει μέριμνα και για τους περισσότερους εκ των συναδέλφων που δεν θα καταφέρουν να πάρουν κάποια χρηματοδότηση. 'Εχετε στα σχέδιά σας κάτι σχετικά με αυτό?

    Να σχολιάσω και λίγο το θέμα του Θαλή στο οποίο έχουμε χάσει ατελείωτες εργατο-ώρες στην Ελλαδα γράφοντας και ξαναγράφοντας (άσχετα με το αν συμφωνώ απόλυτα με την εξωτερική κρίση). Αλήθεια τι θα κάνετε αν κάποιος μέτα τα αποτελέσματα του διαγωνισμού προσφύγει στο ΣτΕ για να βγάλει άκυρο το διαγωνισμό? Κάποια στιγμή λέγατε οτι είναι 1500 οι προτάσεις (πρίν την οδηγία για συγγραφή στα αγγλικά) και προ ολίγων ημερών δηλώσατε αλλού οτι οι προτάσεις είναι 2200 (μετά τη συγγραφή στα αγγλικά). Έχει ελεγχθεί απο κάποιον η αντιστοιχία των δυο κειμένων που κατέθεσε η κάθε πρόταση? Απ' όσο γνωρίζω ο διαγωνισμός δεν είχε ακυρωθεί και κωδικός για την αγγλική διαδικτυακή πλατφόρμα δώθηκε στους επικεφαλής των ομάδων που είχαν καταθέσει ελληνικό κείμενο τον Ιανουάριο του 2010.

    Κλείνοντας θα ήθελα να σας πώ οτι έχω πειστεί για τις προθέσεις σας να κάνετε το Ελληνικό Πανεπιστήμιο καλύτερο. Άσχετα αν είναι πιθανό να είμαι απο τις παράπλευρες απώλειες των αλλαγών, σαν Έλληνας πολίτης σας δηλώνω ανιδιοτελώς οτι θα χαρώ να συνεχίσετε τον αγώνα σας.
    Αφού μελέτήσα το βιογραφικό σας, νιώθω ικανοποίηση που άρχισαν να μπαίνουν να διοικήσουν στα Υπουργεία άνθρωποι που έχουν αντικειμενικά δουλέψει στη ζωή τους.

    Από άεργους επαγγελματίες πολιτικούς έχουμε χορτάσει.

    Καλή δύναμη.

    ReplyDelete
  15. Anonymous3:03 am

    Μια ζωή πηθικίζουμε τα τελευταίας γενιάς "θέσφατα" της εισαγόμενης βιομηχανικής εκπαίδευσης, μπουκώνωντας, αφ' υψηλού, τα μπετά της εκπαιδευτικής πυραμίδας, απαξιώνοντας συστηματικά την ανανεωτική δυναμική που εκ των πραγμάτων ενέχουν οι εγγενείς παιδευτικές πρακτικές, ακόμα και για να ανακαλύψουμε την ανακάλυψη της "Αμερικής" την ώρα της αποκάλυψης της. Νισάφι πια, βαρεμάρα σε ντιβιντί.

    ReplyDelete
  16. Η ομιλία είναι εξαιρετική. Θα ήθελα όμως και κάποιο σχόλιο (έστω κάποιου άλλου αρμόδιου) για αυτό το θέμα.

    ReplyDelete
  17. Anonymous5:37 am

    Συγνώμη αλλά αυτά που λέει ο K. Robinson είναι σε αντίθεση με την εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται στην πολύπαθη χώρα μας εδώ και 10ετίες, όπως και με αυτή η οποία φαίνεται να έρχεται στο μέλλον. Για ποιό λόγο τον επικαλείστε τον άνθρωπο;...

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:18 pm

    @6:56 πμ Θα ήθελα να παρατηρήσω για την ακρίβεια δεν προβλήθηκε το VIDEO στο ΕΣΥΠ αλλά στο υπουργικό συμβούλιο [βέβαια γεννώνται ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα της προβολής σε ένα όργανο καθαρά πολιτικό όπου συζητιόταν θέματα υλοποίησης πολιτικών παιδείας]
    Και τώρα μερικές παρατηρήσεις επί της ουσίας.
    Παρακολουθώ τα σχόλια της Ε.Π. από την έναρξη λειτουργίας του blog και τις διαχρονικά μεταλλασσόμενες απόψεις που διατυπώνει. [Στην αρχή επικροτούσε τις πολιτικές που έκφραζαν οι αναρτήσεις με την έννοια των αδιεξόδων της παιδείας και της ανάγκης ριζικών αλλαγών]
    Και ξαφνικά όταν οι πολιτικές άρχισαν να συγκεκριμενοποιούνται παρατηρείται μια στροφή 180 μοιρών, με άρθρα [ στα μπλοκς της εκπαίδευσης ] που «κατακεραυνώνουν» τους πάντες και τα πάντα και ερμηνευτικούς ακροβατισμούς που στοχεύουν την άρνηση.
    Δεν θέλω να υπονοήσω το οτιδήποτε, είναι σεβαστή η όποια αλλαγή άποψης
    Η διαπίστωση αφορά την έλλειψη της όποιας πρότασης που δεσμεύει, γιατί ο καθένας γράφει την ιστορία του και το εκπαιδευτικό σύστημα [ως κλειστό από ενεργειακή άποψη- που υφίσταται μεταβολές αλλά υπακούει στη νομοτέλεια της διατήρησης] έχει καταγράψει την διαχρονική πορεία μας.
    Και μην παρατηρηθεί η ανωνυμία του σχολίου γιατί Η ΕΠΩΝΥΜΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΘΡΩΝ ΓΝΩΜΗΣ ΣΕ ΓΝΩΣΤΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ μόνιμα ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ενώ απλόχερα προσφέρεται θέση ανάρτησης στη μόνιμη ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ γιατί έτσι διαμορφώνεται η πολιτικής της μόνιμης απραξίας [μηδενικής εντροπίας] και της διαιώνισης του τέλματος.
    Ευχαριστώ
    ο ανώνυμος «επώνυμος»

    ReplyDelete
  19. Anonymous8:48 am

    «ανάξιος ο Διευθυντής Σχολείου γιατί εφάρμοσε το νόμο!!!»
    «….Και μόνο το γεγονός ότι ένας διευθυντής εκπαίδευσης γίνεται δικομανής, τον καθιστά ανάξιο να είναι εκπαιδευτικός».
    Κύριε υφυπουργέ είστε δικομανής!

    ReplyDelete
  20. Anonymous12:38 pm

    το χιουμορ παραγει πολιιτκή στο σχόλιο @8:48 πμ μπραβο της/του, κύριε υφυπουργέ είστε πραγματικά δικομανής?

    ReplyDelete
  21. Anonymous2:03 am

    Το θέατρο του παραλόγου και ο Όργουελ θα υποκλινόταν σε όσα μας συμβαίνουν

    1.
    Κ.Κ.Ε
    «…... Όμως, το δικαστήριο καταδίκασε τους σαράντα καθηγητές, τρεις γιατρούς και μία μητέρα, σε δωδεκάμηνη φυλάκιση, γιατί τόλμησαν, οι μεν να ασκήσουν το παιδαγωγικό τους έργο[sic], δικαιολογώντας απουσίες που βασίζονταν σε δικαιολογητικά γιατρών [sic] και οι δε, γιατί οι διαγνώσεις της πραγματικής[sic] ασθένειας των παιδιών δεν έφτασαν έγκαιρα, αλλά με καθυστέρηση μερικών ωρών.[sic, πολλές φορές sic]....»


    Tο ξεχάσαμε το πολύ σοφό σύνθημα των πρώτων χρόνων της μεταπολίτευσης « πρώτοι στα μαθήματα , πρώτοι στον αγώνα»

    2.
    «ανάξιος ο Διευθυντής Σχολείου γιατί εφάρμοσε το νόμο!!!»
    «….Και μόνο το γεγονός ότι ένας διευθυντής εκπαίδευσης γίνεται δικομανής, τον καθιστά ανάξιο να είναι εκπαιδευτικός». ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ


    3
    ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ [υπουργός ΠΔΜΘ].
    «"Είναι ντροπή» , είπε τον περασμένο Αύγουστο, λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η υπ. Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, για τη χώρα στο τέλος της χρονιάς το παιδί - επειδή έχει δικαίωμα 150 απουσιών, το οποίο θα αλλάξουμε από φέτος- να προσκομίζει ψεύτικες βεβαιώσεις, να πηγαίνει ο γονιός το πλαστό πιστοποιητικό που έχει δώσει ο γιατρός και να το δέχεται ο δάσκαλος".

    Δηλαδή , είπε η κ. Διαμαντοπούλου, στα 18 του να ξέρει ένα παιδί ότι μπορεί να πάρει πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας.
    "Είναι αδιανόητο" πρόσθεσε η κ. υπουργός και σημείωσε: " Θα κατέβει πολύ το όριο των απουσιών και θα υπάρχει και τεκμηρίωση σοβαρή".»

    ΜΠΡΑΒΟ ΤΗΣ!!!!

    4

    Κύριε υφυπουργέ είστε δικομανής?

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!

    ReplyDelete
  22. oti 8umatai h mnimi legete gnosi
    oti exeis viosi legete empiria
    auta legonte ere8ismata
    o an8ropinos egkefalos exei taseis kai dinatotites apo fysi tou
    o nous einai ekeino to simeio pou provalonte ta eksoterika kai esoterika ere8ismata
    h dinatotita epilogis den eksartate mono apo tin gnosi alla apo tin epignosi tis aitias kai tin pigi tis de mporoume na didaksoume kanenan na ftiaksi,
    pos ginete na epi8imoume;
    pos oramatizomaste;
    pos fantazomaste;
    ayta iparxoun
    ekei einai to mistiko tis ekpedeysis apo ekei ftaxtikan ola ta epiteynata tis an8ropotitas
    meta eir8an h epistimi h algevra klp

    o amorfotos tnnks

    ReplyDelete
  23. oti 8umatai h mnimi legete gnosi
    oti exeis viosi legete empiria
    auta legonte ere8ismata
    o an8ropinos egkefalos exei taseis kai dinatotites apo fysi tou
    o nous einai ekeino to simeio pou provalonte ta eksoterika kai esoterika ere8ismata
    h dinatotita epilogis den eksartate mono apo tin gnosi alla apo tin epignosi tis aitias kai tin pigi tis de mporoume na didaksoume kanenan na ftiaksi,
    pos ginete na epi8imoume;
    pos oramatizomaste;
    pos fantazomaste;
    ayta iparxoun
    ekei einai to mistiko tis ekpedeysis apo ekei ftaxtikan ola ta epiteynata tis an8ropotitas
    meta eir8an h epistimi h algevra klp

    o amorfotos tnnks

    ReplyDelete