Το πλήρες κείμενο.
Τελικά, υπάρχουν θύλακες αριστείας στα πανεπιστήμια;
Aριστεία υπάρχει και αντιπροσωπεύει ό,τι καλύτερο προσδοκούμε από το πανεπιστήμιο. Τι σημαίνει όμως θύλακας; Σημαίνει ότι, δυστυχώς, δεν είναι ο κανόνας. Οι πρωταγωνιστές της μετριοκρατίας, με την αγωνία της διατήρησης μίας έξωθεν καλής μαρτυρίας, προσπαθούν να κρύψουν τις κακές πρακτικές κάτω από το πέπλο της αριστείας των άξιων συναδέλφων τους. Το πέπλο αυτό όμως δεν επαρκεί για να καλύψει τα κακώς κείμενα.
Μόνο οι «βολεμένοι» ανησυχούν κατά την γνώμη σας;
Όχι. Υπάρχουν ανησυχίες από έντιμους πανεπιστημιακούς που έχουν ειλικρινείς προβληματισμούς. Αυτούς πρέπει να προσπαθήσουμε τους πείσουμε και να λάβουμε υπ’ όψη μας την κριτική και τα εποικοδομητικά σχόλιά τους. Έχουμε και εμείς διάθεση να πεισθούμε. Αλλά αυτό προφανώς προϋποθέτει ενεργή συμμετοχή στην διαβούλευση. Υπάρχουν και εκείνοι που ανησυχούν γιατί έχουν επηρεαστεί από το κλίμα που δημιουργεί η αντίθετη άποψη. Τις ανησυχίες αυτές πρέπει να διασκεδάσουμε. Και το προσπαθούμε. Υπάρχει τέλος και η ετερόκλητη συμμαχία κάποιων οικογενειοκρατών, λογοκλόπων, κονδυλιοσιτιζόμενων και επαγγελματιών συγκλητικών. Αυτοί ανησυχούν δικαιολογημένα.
Νομίζετε ότι γίνεται προσπάθεια «κουκουλώματος» της φαυλότητας στα πανεπιστήμια;
Μόνο από όσους είναι μέρος του προβλήματος. Γι’ αυτούς, οι αλγεινές πρακτικές στο πανεπιστήμιο πρέπει να αντιμετωπίζονται ως το απόλυτο ταμπού, σαν τoν τραυλισμό του Βασιλέα της Αγγλίας: Ολοι προφανώς γνωρίζουν ότι υπάρχει, αλλά κανείς δεν πρέπει να το αναφέρει ποτέ δημόσια!
Ορισμένοι σας επικρίνουν ότι γενικεύετε φαινόμενα διαφθοράς στα πανεπιστήμια και εν τέλει τα απαξιώνετε ενώ χρειάζεστε συμμάχους.
Έχω κάνει συγκεκριμένες ενέργειες, για συγκεκριμένα πρόσωπα και ζητώ συγκεκριμένα στοιχεία, χωρίς χαρακτηρισμούς. Τις γενικεύσεις τις κάνουν εκείνοι που θέλουν να δημιουργήσουν μία συνολικά «αμυντική» ψυχολογική στάση στους πανεπιστημιακούς.
Συμμάχους έχουμε, και πολλούς μάλιστα. Και στα πανεπιστήμια και στην κοινωνία. Επειδή δεν έχουν τρόπο να ακουστεί η φωνή τους δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Και γίνονται περισσότεροι όταν αντιλαμβάνονται ότι η προσπάθεια μας είναι στην κατεύθυνση που οι ίδιοι επιθυμούν. Είναι όλοι όσοι θέλουν να βλέπουν, να ζουν και να εργάζονται σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, απαλλαγμένο από τα αρνητικά φαινόμενα που το ταλανίζουν σήμερα.
Μήπως θα έπρεπε να μην «ενοχλείτε» τους πανεπιστημιακούς τώρα που θέλετε να περάσετε ένα νόμο;
Η άποψη περί «μη ενόχλησης» χάριν των αλλαγών όχι μόνο αποτελεί μια επικίνδυνη απλούστευση, άλλα προάγει μία στάση πολιτικάντικη και ανέντιμη. Πανεπιστημιακοί δεν είναι μόνο αυτοί οι οποίοι υποπίπτουν σε παραπτώματα που είτε έχουν χαρακτηριστικά ποινικών ευθυνών είτε απλά διοικητικών ευθυνών. Οι πανεπιστημιακοί είναι πολλοί περισσότεροι. Και εκείνοι που έχουν το πανεπιστήμιο και την επιστήμη πάνω από οποιοδήποτε άλλο προσωπικό ή άλλης μορφής συμφέρον είναι εκείνοι που πρώτοι ζητούν την κάθαρση στα πανεπιστήμια. Τι θα πρέπει να απαντήσουμε εμείς στον πανεπιστημιακό ή στον πολίτη που έχει αδικηθεί ή που βλέπει το Κράτος να αγνοεί τις καταγγελίες του; Ότι «πρέπει να τα έχουμε καλά» με αυτούς ακριβώς που προκαλούν το πρόβλημα γιατί πρέπει να τους έχουμε συμμάχους για να περάσουμε τον νόμο;
Υπάρχει πράγματι καθυστέρηση στην απορρόφηση των κονδυλίων έρευνας;
Υπάρχει καθυστέρηση στην υλοποίηση της πολιτικής για την έρευνα. Έχει φτάσει η ώρα για μια ριζική αλλαγή και στον τομέα αυτό. Πάντως, στα «συρτάρια μου» δεν υπάρχει τίποτα που να καθυστερεί. Αυτά όλα όμως στην Βουλή σε μερικές μέρες.
Είναι γνωστή η στενή σχέση σας με τον Πρωθυπουργό. Είσαστε χρόνια πολύ κοντά. Εξακολουθείτε να έχετε κοινές απόψεις και ιδέες;
Υπάρχει κάτι που σας κάνει να το αμφιβάλλετε;
Η Άννα Διαμαντοπούλου σας παρέσχε πλήρη κάλυψη για το μέτωπο που έχετε ανοίξει με την οικογενειοκρατία και την λογοκλοπή. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι κάνουμε μια κοινή προσπάθεια να βοηθήσουμε τα πανεπιστήμια να γίνουν αυτό που μπορούν και που όλοι προσδοκούν.
Από τη συνέντευξη του καθηγηή Παπαδημητρίου (Berkeley) στο MEGA συγκράτησα το εξής.
ReplyDeleteερώτηση. Τι φταίει για το χάλι των ελληνικών ΑΕΙ συγκρινόμενα με τα καλά πανεπιστήμια της Ευρώπης και ΗΠΑ.
απάντηση. Αναφέρω τρεις από τους πολλούς λόγους.
α) Εξάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας
β) Κακοδιαμονία διoίκησης
γ) Φοιτητικός συνδικαλισμός
[ΜΕΡΟΣ Α]
ReplyDeleteΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ….
Τελικά, υπάρχουν θύλακες αριστείας στα πανεπιστήμια;
Το πανεπιστήμιο ως θεσμός του εποικοδομήματος είναι αντανάκλαση της κοινωνίας, επομένως δεν είναι σωστή η αντίδραση να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε το τέλειο πανεπιστήμιο με επεμβάσεις μόνο στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, οι ευρύτερες αλλαγές στους κοινωνικούς θεσμούς είναι αυτοί που θα συμβάλλουν ώστε «η αριστεία να υπάρχει και να αντιπροσωπεύει ό,τι καλύτερο προσδοκούμε από το πανεπιστήμιο» Μην λησμονούμε ότι τα καλύτερα προοδευτικής σκέψης πανεπιστήμια υπάρχουν στις ΗΠΑ ως θύλακες και άλλοθι μιας πραγματικότητας εκ διαμέτρου αντίθετης.
Μόνο οι «βολεμένοι» ανησυχούν κατά την γνώμη σας;
Δεν μπορεί οι δήθεν «ανησυχούντες» για τα τεκταινόμενα στο χώρο των πανεπιστημίων και γενικότερα της εκπαίδευσης να είναι αυτοί οι οποίοι αναπαραγάγουν την πολιτική του σήμερα, επειδή το μόνο που επιδιώκουν είναι η διατήρηση των οφίκιων και η απαλοιφή των αιτίων που διαιωνίζουν το τέλμα και στερούν τη δυνατότητα έκφρασης και παρέμβασης «στους έχοντες ειλικρινείς προβληματισμούς» Έχετε και εσείς [?] διάθεση να πειστείτε, να επιβραβεύσετε την «ενεργή συμμετοχή» όχι μόνο με τη μορφή διαβούλευσης που συνήθως αποτελεί το άλλοθι αδρανοποίησης κάθε προσπάθειας για προσφορά και συμμετοχή.
Ορισμένοι σας επικρίνουν ότι γενικεύετε φαινόμενα διαφθοράς στα πανεπιστήμια και εν τέλει τα απαξιώνετε ενώ χρειάζεστε συμμάχους.
Η διανόηση έχει την υποχρέωση να τοποθετηθεί, άλλωστε ένας από τους τρεις πυλώνες ύπαρξης του πανεπιστημίου είναι η «ελεύθερη έκφραση των ιδεών» έχουν επομένως τον τρόπο, δεν το κάνουν γιατί έχουν εξαρτήσεις , γιατί και το πανεπιστήμιο αντανακλά τις παθογένειες της κοινωνίας. Όσοι εκτός των πανεπιστημίων το κάνουν υφίστανται τα πάνδημα και το…. Επιχείρημα: δεν δικαιούστε να ομιλείτε γιατί δεν είσαστε πανεπιστημιακοί [το ορθότερο δεν το επεδίωξαν , γιατί ήταν έντιμοι, ενώ το μπορούσαν αν είχαν… συμβιβαστεί]
Μήπως θα έπρεπε να μην «ενοχλείτε» τους πανεπιστημιακούς τώρα που θέλετε να περάσετε ένα νόμο;
Εδώ θα συμφωνήσουμε η «ενόχληση» σημαίνει παρέμβαση σε ένα κλειστό ενεργειακό σύστημα και αύξηση της «εντροπίας του» της αταξίας του με ότι αυτό σηματοδοτεί ο όρος για τη φυσική και την οικονομία που τον έχει δανεισθεί [θεωρία της κυβερνητικής].Πρέπει να επιδιώκουμε την αύξηση της αταξίας γιατί έτσι ενοχλούμε γιατί πρέπει να είμαστε «ρεαλιστές, να ζητάμε το αδύνατο»
Υπάρχει πράγματι καθυστέρηση στην απορρόφηση των κονδυλίων έρευνας;
Το πρόβλημα της καθυστέρησης – μη απορρόφησης των κονδυλίων δεν μπορεί να σηματοδοτεί ενέργειες άκριτης απορρόφησης με ότι αυτό συνεπάγεται. Και το ζήσαμε το πρόβλημα και το ζούμε με το ΚΠΣ και εν μέρει με τα ΕΣΠΑ ιδιαίτερα σε θέματα επιμόρφωσης, εκπαιδευτικής πολιτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου οι υπεύθυνοι ήταν και είναι οι πανεπιστημιακοί, η διανόηση που «σιωπά». Αλλά όποιος προτείνει, όποιος έχει άποψη, όποιος προτείνει τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ, όποιος έχει δείξει δείγματα γραφής τον σιωπούν , γιατί είναι επικίνδυνος, «κοπρίτης», γραφικός, είναι ο επιστήμονας των 1500 ΕΥΡΩ , αυτός που δεν αυτοποσδιορίζεται από το κουστούμι αλλά από τα λεγόμενά του που συνήθως ενοχλούν
Είναι γνωστή η στενή σχέση σας με τον Πρωθυπουργό. Είσαστε χρόνια πολύ κοντά. Εξακολουθείτε να έχετε κοινές απόψεις και ιδέες;
Οι υποτονικές παρεμβάσεις σας στην υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ «συμβολή» [?] σε όσους επιθυμούν αποδόμηση των ειλικρινών προθέσεων.
ΓΙΑΤΙ η υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ είναι και εύκολη και ανέξοδη και χωρίς πολιτικό κόστος αλλά συμβάλει στη δημιουργία ερεισμάτων στη κοινωνία για υλοποίηση των αλμάτων τα οποία οι πολλοί δεν τα θέλουν και όσοι τα θέλουν οδηγούνται στην απραξία στη μη συμμετοχή. Τα αίτια της διαιώνισης του τέλματος. […]
@1:02 πμ η επιχειρούμενη επιλεκτική και επιγραμματική αναφορά αδικεί την επιχειρηματολογία του Χρήστου Παπαδημητρίου
ReplyDeleteενδιαφέρουσες οι απόψεις του/της @2:50 πμ, αλλά το Β ΜΕΡΟΣ?
ReplyDeleteΑπανω τους υπουργε ελληνα .. προσεχε μονο
ReplyDeleteτο βαθυ κρατος στην εχει στημενη
Πανάρετε με σκοτώνει η καθυστέρηση, των προγραμμάτων (ζώ με την ελπίδα) και σε έχω μισήσει γι αυτό και σου έχω πει ότι και εσύ και ο ΜΗτσός θα γίνετε σαν το ν Χατζιδάκη. Αλλά είμαι μαζί σου. Μην κολλήσεις πουθενά. Προχώρα κα ξεβρώμισε τον τόπο. Και ξεμπρόστιασε τους όλους.
ReplyDeleteΚαλημέρα σας κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteΜόλις έλαβα στο email μου μήνυμα με θέμα «Προκήρυξη για την υποβολή αίτησης ενδιαφέροντος στα Διμερή Προγράμματα Μορφωτικών Ανταλλαγών έτους 2011».
Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί ως ερευνητές μπορούμε να πάμε μόνο στην Γερμανία, Πολωνία και Τσεχία? Δεν καταλαβαίνω πώς για παράδειγμα η Ισπανία μπορεί να είναι επιλογή για ένα μέλος ΔΕΠ να πραγματοποιήσει την έρευνα του ενώ για έναν ερευνητή της Ακαδημίας Αθηνών όχι.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Φιλικά,
ΗΒ
Καλησπέρα σας,
ReplyDeleteΣε συνέχεια του μηνύματος μου στις 2:27 π.μ. έχω 2 ακόμα ερωτήσεις:
1) Πως είναι δυνατόν να έχουν ενσωματωθεί εδώ και καιρό όλα τα Ε.Κ. στο υπουργείο σας και να μην έχουν περιληφθεί οι ερευνητές αυτών στην προαναφερθείσα ανακοίνωση? Μήπως θα έπρεπε να γίνει μια επικαιροποίηση της προκύρηξης και όχι απλά να αλλάζονται οι ημερομηνίες?
2)Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε πως οι κατηγορίες:
•To μόνιμο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Π.) των ΤΕΙ
•To μόνιμο Ειδικό και Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π.) των Πανεπιστημίων
•Το μόνιμο Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.) των ΤΕΙ
•Υποψήφιοι Διδάκτορες των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ
χρειάζονται περισσότερο τα ταξίδια αυτά για την έρευνά και τους δίνεται η δυνατότητα να πάνε σε όλες σχεδόν τις χώρες που αναφέρονται στην προκύρηξη ενώ ένας ερευνητής της Ακαδημίας Αθηνών μπορεί να μεταβεί μόνο σε 3 χώρες?
Φιλικά,
Η.Β.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ για επιλεκτικό σχολιασμό
ReplyDeleteα) Εξάρτηση από το Υπουργείο Παιδείας?
β) Κακοδιαμονία διoίκησης?
γ) Φοιτητικός συνδικαλισμός?
Η έκφραση γνώμης
α)Ενίσχυση της αυτοτέλειας με δικλείδες ασφάλειας την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση και τον έλεγχο νομιμότητας!
β)Δημοκρατικός προγραμματισμός!
γ)Ενεργή συμμετοχή, μη απαξιώση των κοινωνικών θεσμών!
@9:37 μμ !!!!!
ReplyDeleteO Δημοσιογράφος ρωτάει: Μόνο οι «βολεμένοι» ανησυχούν κατά την γνώμη σας;
ReplyDeleteΔική μου απάντηση. Κάθε λογικός άνθρωπος που κινείται στο χώρο του πανεπιστημίου ανησυχεί.
Για παράδειγμα η σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών:
Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στη συνεδρία της 13-1-2011, λαβούσα γνώση του εγγράφου του Υφυπουργού Οικονομικών σύμφωνα με το οποίο η Πολιτεία προσανατολίζεται τον «Κανόνα 5:1 για πραγματοποίηση προσλήψεων εντός του 2011» να τον εφαρμόσει και στην περίπτωση των προσλήψεων μελών ΔΕΠ, εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή της στο ενδεχόμενο μιας τέτοιας εφαρμογής, η οποία είναι βέβαιον ότι θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερο μαρασμό το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, το οποίο αυτή τη στιγμή αποτελεί κατά τεκμήριο τον πλέον αξιόπιστο θεσμό της κοινωνίας, και δηλώνει ότι σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της ανωτέρω εξαγγελίας θα αντιδράσει με
κάθε νόμιμο μέσο προς αποτροπή της.
Μέρος 1ο
ReplyDeleteΌσο και δύσπιστος να είναι κανείς απέναντί σας - ειλικρινά υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για αυτό -πρέπει να παραδεχθεί ότι η διατήρηση του μπλογκ και κυρίως το γεγονός ότι επιτρέπετε σε απόψεις πολύ επικριτικές εναντίον της πολιτικής σας να εκφράζονται ελεύθερα είναι κάτι που πρέπει να καταλογιστεί στα θετικά σας. Μακάρι όλοι οι Υπουργοί να επέτρεπαν μια τέτοια αδιαμεσολάβητη επικοινωνία.
Ωστόσο, το θέμα είναι να δείξετε ότι η επικοινωνία αυτή έχει πραγματικό νόημα. Δηλαδή ότι κάτι ακούτε από αυτά που σας γράφουν. Διαφορετικά θα αποδειχθεί προσχηματική.
Προσωπικά συμφωνώ σε ελάχιστα σημεία με την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση. Γενικά θεωρώ ότι οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στα ελληνικά δεδομένα είναι φούσκες. Ο λόγος είναι απλός. Ας κάνουμε πρώτα τα αυτονόητα που δεν γίνονται, ας εφαρμόσουμε πρώτα τους νόμους που δεν τους εφαρμόζουμε και στη συνέχεια σταδιακά και με αργά βήματα ας κάνουμε και αλλαγές. Μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην παιδεία έχουν επιχειρήσει όλοι σχεδόν οι Υπουργοί Παιδείας τα τελευταία 30 χρόνια. Ποιο το αποτέλεσμα; Κανένα. Πολύ φοβάμαι, άσχετα με τις δικές μου διαφωνίες ότι και η δική σας μεγάλη μεταρρύθμιση θα είναι μια φούσκα. Δεν μου φαίνεται ότι έχει αλλάξει κάτι ώστε εσείς να πετύχετε εκεί που οι άλλοι απέτυχαν. Και εσείς στον ίδιο δρόμο πάτε.
Οι μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται σε μια μέρα. Χτίζονται σιγά σιγά. Αυτό πλέον το γνωρίζουμε. Δείτε λίγο την ιστορία των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία και θα διαπιστώσετε αυτά που σας λέω. Κατά τη γνώμη μου χρειάζεται κάτι ριζικά διαφορετικό. Έπρεπε να συμφωνηθούν μεταξύ των κομμάτων και των πανεπιστημιακών μια σειρά από στρατηγικές κατευθύνσεις οι οποίες θα εφαρμόζονταν με συναίνεση τα επόμενα 10 χρόνια. Πρέπει όμως, ακόμα και μέσα στη σημερινή πολύ δύσκολη συγκυρία, να βάλετε και το χέρι στην τσέπη. Έστω να υποσχεθείτε μια βελτίωση των οικονομικών. Να δημιουργήσετε μια προοπτική για το μέλλον. Να προσελκύσετε τους έλληνες που τελειώνουν τα διδακτορικά τους έξω ή αυτούς που διδάσκουν έξω. Με ένα συναινετικό μακροχρόνιο σχέδιο ούτε αντιδράσεις θα υπήρχαν, γιατί θα υπήρχε χρόνος προσαρμογής για όλους, ούτε ο κίνδυνος να έρθει ο επόμενος υπουργός και να γκρεμίσει ότι πήγε να κάνει ο προηγούμενος. Το γνωστό ράβε ξήλωνε που τελικά είναι ένα παιγνίδι μηδενικού αθροίσματος.
Ακουλουθεί συνέχεια ...
Μέρος 2ο
ReplyDeleteΓενικά θεωρώ ότι παρά τις πολλές παθογένειες της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης το επίπεδο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών και ερευνητικών υπηρεσιών είναι σχετικά ικανοποιητικό. Σίγουρα υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Ωστόσο, η σύγκριση της Ελλάδας με τις πιο αναπτυγμένες χώρες του κόσμου είναι μάλλον αστείο. Πως θα συγκριθούμε με χώρες που έχουν επιστημονική παράδοση αιώνων; Στην Ελλάδα για παράδειγμα οι κοινωνικές επιστήμες έχουν ιστορία 25-30 ετών. Πως θα συγκριθούμε εμείς με τους άλλους που σκέφτονται γύρω από την κοινωνική τους οργάνωση εδώ και 250 χρόνια; Πως θα συγκριθούμε με χώρες που έχουν βιομηχανική και τεχνολογική ανάπτυξη τεραστίων διαστάσεων σε σχέση με τη δική μας χώρα που στηρίζει την οικονομία της στη ναυτιλία, τον τουρισμό και τις κατασκευές; Τι έρευνα θέλει η τεχνολογία και η βιομηχανία και τι έρευνα ο τουρισμός, η ναυτιλία και οι κατασκευές; Για να πάμε στο κράτος: Πως θα συγκρίνουμε τη χώρα μας με χώρες που η έρευνα χρηματοδοτείται με 3 και 4 και 5% του ΑΕΠ, ενώ εδώ τα αντίστοιχα κονδύλια είναι 0,4%; Πως θα συγκρίνουμε τη χώρα μας με χώρες που έχουν τεράστια πολεμική και διαστημική βιομηχανία και συνεπώς αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις έρευνας; Γενικά οι συγκρίσεις αυτές είναι κατά τη γνώμη μου παιδικές. Λες θέλω να γίνω σαν αυτόν που είναι καλός. Πως όμως θα γίνεις; Αυτό θέλει δουλειά. Αυτός να γίνει καλός δούλεψε σε άλλες συνθήκες για πολλά χρόνια. Εμείς θέλουμε λοιπόν αργή και μακροχρόνια προσπάθεια για τους φτάσουμε. Δεν γίνεσαι, γιατί έτσι αποφάσισες ένα πρωί. Αν το πιστεύεις αυτό είσαι απλά αφελής. Και τελικά θα κάνεις ένα πασάλειμμα που θα δείχνει μια βελτίωση στην πρόσοψη και από κάτω δεν θα υπάρχει τίποτα.
Κατά τη γνώμη θα μπορούσε με άξονα την παιδεία και την έρευνα να φτιαχτεί ένα σχέδιο που θα αναβάθμιζε συνολικά τη χώρα. Θέλει όμως πολύ χρόνο και σίγουρα πολύ χρήμα. Το κυριότερο: θέλει να λυθούν τα αυτονόητα. Για παράδειγμα δεν είναι δυνατό οι διορισμοί των νέων μελών ΔΕΠ να αργούν τόσα χρόνια. Είναι τελείως τριτοκοσμικό και απαράδεκτο. Είναι τόσο γραφειοκρατικό που ούτε στη Σοβιετική Ένωση δεν θα υπήρχε τέτοιο πράγμα. Αν δεν πάρεις αυτό που έχει να σου προσφέρει ο νέος επιστήμονας που και πιο εργατικός και πιο ευφάνταστος είναι, το έχασες το τρένο. Και εμείς διαρκώς κάνουμε μεγάλες μεταρρυθμίσεις αλλά χάνουμε το τρένο γιατί δεν ξεκινάμε από τα μικρά και αυτονόητα που τελικά είναι πολύ σημαντικά.
Ακουλουθεί συνέχεια
Μέρος 3ο
ReplyDeleteΟι πρωτοβουλίες για τη λογοκλοπή και την οικογενειοκρατία είναι σημαντικές. Είναι τα αυτονόητα. Όμως θα μπορούσατε να τα κάνετε με περισσότερη αγάπη και φροντίδα, δηλαδή με περισσότερη συναίνεση. Επίσης, θεωρώ ότι όλα αυτά που ακούγονται για συνενώσεις τμημάτων ή και πανεπιστημίων είναι σωστά. Βάλτε εσείς μερικούς κανόνες και αφήστε τα πανεπιστήμια και τα τμήματα να κάνουν εκείνα κουμάντο. Για παράδειγμα (δεν το έχω μελετήσει ως επεξήγηση της άποψής μου το αναφέρω) πείτε δηλαδή: ένα πανεπιστήμιο ανά περιφέρεια (με εξαίρεση ίσως την Αττική) και κάθε πανεπιστήμιο να μειώσει τα τμήματά του μέσα από συνενώσεις κατά π.χ. 20%. Να γίνει και μέσα στα πανεπιστήμια ένας εσωτερικός διάλογος. Δώστε και κίνητρα οικονομικής φύσεως για τις συνενώσεις, μην δείξετε ότι τελικά λειτουργείτε μόνο και μόνο για να μειώσετε τις δαπάνες.
Για την έρευνα: κατά τη γνώμη πρέπει να ενισχυθούν τα ερευνητικά ιδρύματα και μέσα στα πανεπιστήμια να γίνουν ερευνητικά κέντρα στα οποία θα υπηρετεί αποκλειστικά ερευνητικό προσωπικό. Προσωπικά γνωρίζω πολλούς πανεπιστημιακούς που είναι καλοί ερευνητές και μέτριοι ή ακόμα και κακοί δάσκαλοι. Δεν χρειάζεται όλοι οι πανεπιστημιακοί να διδάσκουν. Καλός επιστήμονας δεν σημαίνει και καλός δάσκαλος.
Θέλω τέλος να αναφερθώ στις αμοιβές των πανεπιστημιακών και των ερευνητών των ερευνητικών κέντρων. Προφανώς γνωρίζετε ότι είναι εξαιρετικά κακοπληρωμένοι και επίσης γνωρίζετε ότι τελικά υπάρχουν τεράστιες ανισότητες μεταξύ των μελών ΔΕΠ. Είμαι μιας ηλικίας. Έκανα διδακτορικό, μεταδιδακτορικό και συνεπώς άργησα να μπω στον εργασιακό βίο. Δουλεύω καθημερινά το λιγότερο 10 ώρες. Ούτε Σαββατοκύριακα ούτε γιορτές υπολογίζω. Πληρώνομαι λιγότερο από όλους τους παλιούς μου συμφοιτητές που με ένα πτυχίο άντε και ένα μεταπτυχιακό εργάζονται ως στελέχη στη δημόσια διοίκηση για ούτε 7 ώρες 5 μέρες τη βδομάδα. Είναι τελείως παράλογο. Δεν λέω να πάρω εγώ περισσότερα. Ας έπαιρνα τουλάχιστον τα ίδια. Το λιγότερα είναι πολύ υποτιμητικό. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να γίνουν αυξήσεις. Δεν μπορείτε να τις κάνετε τώρα λόγω κρίσης. Ψηφίστε ένα νόμο που να λέει για σταδιακές αυξήσεις μέσα στην επόμενη δεκαετία. Επιπρόσθετα, πρέπει τα ΔΕΠ να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες: α. πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης (που μόνο από ερευνητικά προγράμματα θα μπορούν να αυξήσουν τα εισοδήματά τους), β. πλήρους αλλά όχι αποκλειστικής απασχόλησης και γ. μερικής απασχόλησης. Στους πρώτους να δίνετε το 100% του μισθού, στους δεύτερους το 66% του μισθού και στους τρίτους το 33%.
Με την ελπίδα να μπείτε στον κόπο να διαβάσετε τις απόψεις μου και να επηρεαστείτε από αυτές.
Τέλος.
Από τη συνέντευξη του κ. Πανάρετου στην Κ. Ε., θέλω να εστιάσω στα εξής:
ReplyDeleteΣτο θέμα της καθυστέρησης στην απορρόφηση των κονδυλίων έρευνας: Νομίζω κύριε υφυπουργέ ότι παίζετε με τις λέξεις. Η καθυστέρηση της υλοποίησης στην πολιτική επηρεάζει άμεσα την απορρόφηση των κονδυλίων έρευνας. Στην παρούσα συγκυρία, φοβάμαι ότι η έγκαιρη απορρόφηση πρέπει να είναι αυτοσκοπός και να εξαναγκάζει την έγκαιρη λήψη της "ορθής" απόφασης κάτω από συνθήκες πίεσης.
Και αυτό σχετικά με τα "συρτάρια" τί το θέλατε; Τί έχετε να πείτε για τα εκατοντάδες εκλεγμένα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ των ΑΕΙ και ΤΕΙ που αναμένουν τη δημοσίευση του ΦΕΚ τους; Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνετε πόσο αυτή η αναμονή επηρεάζει την καλή διεξαγωγή του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου. Είχε δοθεί μια δέσμευση (ή μήπως απλά υπόσχεση;) πριν τις γιορτές και σήμερα εμφανίζεται το υπουργείο Οικονομικών να απαιτεί σε ύστερο χρόνο εκείνα τα στοιχεία που έπρεπε να ήταν δεδομένα από την εποχή της τότε δέσμευσής σας. Όλοι εμείς που έχουμε άμεσο συμφέρον όχι μόνο για την καλή λειτουργία, αλλά και για την αριστεία της εκπαίδευσης, περιμέναμε λιγότερη προχειρότητα σε τόσο δύσκολες και "πονηρές" εποχές.
Το "πονηρές" υποστηρίζεται και από το γεγονός ότι τα περισσότερα σχόλια, όπως και το δικό μου, υπογράφονται από "Ανώνυμους"!
Διαβάζοντας τα σχόλια που σας γράφουν συνειδητοποίησα ένα πράγμα, το οποίο δεν αφορά μόνο το πανεπιστήμιο και την εκπαίδευση αλλά συνολικά την ελληνική κοινωνία στη σημερινή συγκυρία.
ReplyDeleteΗ πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση δεν δίνει προοπτική και όραμα στους ανθρώπους. Εκεί έχετε χάσει τελείως το παιγνίδι. Όλοι καταλαβαίνουν ότι είμαστε σε μια δύσκολη συγκυρία. Οι περισσότεροι φοβούνται ότι αυτό θα διαρκέσει. Έτσι βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάθλιψης.
Οφείλετε να κάνετε ορισμένα μικρά πράγματα που να έχουν άμεσο αποτέλεσμα και θα βελτιώνουν τις καθημερινές συνθήκες εργασίας στο πανεπιστήμιο τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους καθηγητές και ταυτόχρονα να δώσετε μια μακροχρόνια πνοή αλλαγών. Να έχει ο καθένας να ελπίζει στο μέλλον.
Αυτό φυσικά χρειάζεται λεφτά. Είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να βρείτε λεφτά μέσα στο ίδιο σας το υπουργείο. Για παράδειγμα τα λεφτά που δίνονται για δωρεάν συγγράμματα είναι πάρα πολλά. Αν με τα λεφτά αυτά φτιάχνατε βιβλιοθήκες θα δίνατε μια άλλη πνοή σε όποιον καθηγητή και όποιον μεταπτυχιακό ή προπτυχιακό φοιτητή θέλει πραγματικά να εργαστεί. Έτσι θα δίνατε κάτι θετικό. Αυτούς πρέπει να ενισχύσετε. Τα συμβούλια στα ΑΕΙ και τα άλλα μέτρα που προτείνετε δεν θα φέρουν τίποτα άμεσο στο πανεπιστήμιο. Δεν δίνουν καμία προοπτική. Είναι δε εξαιρετικά αμφίβολος ο τρόπος που τελικά θα λειτουργήσουν.
Επαναλαμβάνω: απαιτούνται μέτρα με άμεσο αποτέλεσμα που ταυτόχρονα θα δίνουν μια προοπτική σε όσους θέλουν να εργαστούν.
Το σχόλιό σας θα με προβληματίσει περισσότερο από ότι νομίζετε.
ReplyDeleteκ. Πανάρετε,
ReplyDelete1) Τα προηγούμενα έτη δόθηκαν τεράστια ποσά για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών πληροφορικής, με σκοπό τη δημιουργία ηλεκτρονικού υλικού. Πώς γίνεται να συνεχίζουν τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, παράλληλα με τα βιβλία, να μοιράζουν διδακτικές σημειώσεις σε έντυπη μορφή;
2) Βάλτε ένα συνεργάτη σας να αναζητησει μέσα από τη "Διαύγεια" αποφάσεις ιδρυμάτων για υψηλές δαπάνες σε αγορά φυτών, κούρεμα γκαζόν, αλεπάλληλες βαφές κτιρίων, αγορά ειδών σήμανσης και ο,τιδήποτε δε σχετίζεται με τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Προκαλεί μεγάλη αντίδραση στους απλήρωτους ΠΔ407 και τους συνεργάτες στα ΤΕΙ.
3) O 6:37 ορθώς μίλησε γα ένα όραμα, μία ελπίδα. Δυστυχώς η τακτική που έχει επιλέξει η κυβέρνηση είναι αυτή του φόβου και οφείλω να ομολογήσω ότι την εφαρμόζει άριστα. Μπορεί με αυτόν τον τρόπο να περνάνε οι ιδέες της νέας τάξης πραγμάτων στη χώρα μας αλλά αρχίζει να καταστρέφεται η βαλβίδα αποσυμπίεσης. Σε ό,τι αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να δώσετε απτά δείγματα του μακροχρόνιου σχεδιασμού σας ώστε όντως να πιστούμε ότι υπάρχει ελπίδα. Η παράταση της διαβούλευσης ως τα τέλη Φλεβάρη δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
4) Κάνετε ριζοσπαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση, καταργείστε 2-3 νεοπαγή περιφερειακά πανεπιστήμια και το Διεθνές. Όσα δεν είναι Πανεπιστήμια αλλά απλές σχολές (Μακεδονίας, Γεωπονικό, Οικονομικό, Πάντειο) εντάξτε τα σε Πανεπιστήμιο. Κάνετε αξιολόγηση και ενσωματώστε τα τμήματα ΤΕΙ που αξίζουν στα όμορα πανεπιστήμια και τα υπόλοιπα κάνετέ τα κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Τα μέλη ΔΕΠ που θα θιχτούν αξιολογήστε τα και επιτρέψτε τα να μετακινηθούν σε κάποιο άλλο ΑΕΙ. Το ίδιο και για τους καθηγητές των ΤΕΙ, πάντοτε όμως μετά από αξιολόγηση.
Μέσα σε 2 το πολύ έτη μπορείτε να αλλάξετε το τοπίο προς το καλύτερο, αρκεί να υπάρχει θέληση. Η ως τώρα μαρτυρία σας, με τα προτερήματα και τα ελαττώματά σας, δείχνει ότι αν δεν το κάνετε εσείς τώρα δε θα το κάνει κανένας.
Ο/Η @2:44 μμ στο σημείο 4 κάνει κάποιες επισημάνσεις[διατυπώνει άποψη υλοποίησης των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ] που είχαν τεθεί προς διαβούλευση από την 1η συνεδρίαση του ΕΣΑΠ [Εθνικό Συμβούλιο Ανώτατης Παιδείας… για τους νεώτερους] και είχαν αποδοκιμασθεί από τις «μερίδες»[ο όρος δεν είναι τυχαίος για τους γνωρίζοντες και έχει αποτυπωθεί σε εργασία σε επιστημονικό συνέδριο] εκείνης της εποχής που εξακολουθούν να διαμορφώνουν πολιτικές.
ReplyDeleteΑλλά τότε όσοι εξέφραζαν τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ έβρισκαν τον «τοίχο» των κοντόφθαλμων, αυτών που δεν είχαν όραμα, αυτών που έβλεπαν ΜΟΝΟ το ατομικό συμφέρον και το συμφέρον των «μερίδων»
Ο λόγος η πρόταση για το Αττικό Πανεπιστήμιο [ουσιαστικά από τότε είχε τεθεί το θέμα της χωροταξικής κατανομής των ΑΕΙ και ΤΕΙ]. Υπάρχει εκτενής διάλογος στο ΔΕΛΤΙΟ του ΕΣΑΠ .
ΕΥΤΥΧΩΣ που κάποιοι ρομαντικοί και εραστές των συμμετοχικών διαδικασιών και της υλοποίησης των αρχών του δημοκρατικού προγραμματισμού είχαν την «έμπνευση», την εμμονή και το μεράκι να εκδίδονται τα αναλυτικά πρακτικά των συνεδριάσεων των οργάνων του σχεδιασμού και κοινωνικού ελέγχου της παιδείας
ΕΥΤΥΧΩΣ που κάποιοι μελετητές [μη πανεπιστημιακοί] της ιστορίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτύπωσαν τις πολιτικές των οργάνων αυτών σε ερευνητικές εργασίες.
ΕΥΤΥΧΩΣ που και σήμερα θυμούνται [ΟΧΙ ΟΛΟΙ, γιατί υπάρχουν οι «άφωνοι» και οι σιωπούντες αξιοπρεπώς (αμφότεροι πανεπιστημιακοί)] οι εναπομείναντες και επαναφέρουν θέματα για να υπενθυμίσουν ότι η υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ του τότε μετά τρεις σχεδόν δεκαετίες αποτελεί το άλλοθι της μη υλοποίησης των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ που και σήμερα επισημαίνονται και προτείνονται.
Και έτσι το τέλμα διαιωνίζεται.
Η απόδειξη η απαξία της όποιας πρότασης κατατίθεται και η «τεκμηρίωση» των ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΩΝ «ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ»[ιδιαίτερα στο χώρο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης] με προσεγγίσεις που στηρίζονται στην «εικονική πραγματικότητα» που κάποιοι συντηρούν με «νύχια και με δόντια» και «κάποιοι» την αποδέχονται για την μη υλοποίηση των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ (που είναι διαχρονικά τα ίδια) […]
ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΩΔΙΑ Γ.Ι.κ Υ.Π. ΤΟΥ ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ. ΕΞΑΠΑΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΜΗΜΑ ΙΧΘΥΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΥΤΕ ΙΧΘΥΟΛΟΓΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΩΤΕΕ. ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΦΑΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ )ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ 3000 € ΚΑΙ 1000 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ 6000 € ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ= ΕΧΕΙ ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ. ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΠΟΥ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΜΕΤΑΔΩΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΠΗΔΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΑ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ' ΤΑΛΙΜΠΑΝ ' ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΝ ΟΠΩΣ ΕΣΤΡΩΣΑΝ. ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ.
ReplyDeleteΕΝΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ.
Kurie Panarete,
ReplyDeleteO pio aplos tropos na antidrasete os upourgeio einai na afisete tin politiki oson afora to programma spoudvn, to foititologio (px diagrafi aionion foititon, arithmos eisakteon klp), tis proslipseis melon dep (mexri enos arithmou pou tha prokuptei diaforetika gia kathe tmima) kai otidipote allo afora ti foitisi sta idia ta tmimata kai tis genikes suneleuseis.
Oso empleketai to ypourgeio se auta ta zitimata me fek kai apofaseis, toso anelastiki kai xronovora ginetai i opoiadipote apofasi, me apotelesma i exelixi ton tmimaton na einai midamini.
To mono pou exete na kanete einai na elexgete (os upourgeio) ta outputs ton tmimaton kai na xrimatodoteite analoga. Ta outputs den einai alla apo tin poiotita tis didiskalias (meso ton erotimatologion ton foititon) kai tis dimosieuseis.
Sto Oikonomiko Tmima sta Ioannina, gia paradeigma, eno eimaste apo ta kalutera tmimata auti ti stigmi xari stous neous lektores kai tis prosfates dimosieuseis tous(mporeite na deite ti lista tis IDEAS), tha sikothoume telika na fugoume sto exoteriko (ego prosopika etoimazomai gia Agglia). Kai auto akrivos giati i katastasi einai toso anelastiki kai xronovora gia tin opoiadipote exelixi mas pou to kostos eukairias gia tin paramoni mas einai terastio.
Manthos Delis
Lektoras, Tmima Oikonomikon, Panepistimio Ioanninon.
Σχετικά με το σχόλιο για το Τμήμα ΓΙκΥΠ του ΠΘ θα ήθελα να προσθέσω ότι η επανένωση του με το τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος του ιδίου πανεπιστημίου είναι μία αναγκαία πράξη η οποία πρέπει να γίνει στα πλάισια όμως της συνταγματικής επιταγής. Η δυναστεία του ΓΙκΥΠ έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα μετά απο την πρωτοβουλία του Υφυπουργού και αυτό που απομένει είναι να χτυπηθούν και τα υπόλοιπα πλοκάμια όχι μόνο στο εν λόγω τμήμα αλλά και στο ΓΕΩΤΕΕ στο οποίο εδώ και χρόνια οι απόφοιτοι του εγγράφονται εις βάρος των πτυχιούχων βιολογίας κατά παράβαση του Ν. 1474/84. Λέω εις βάρος των πτυχιούχων βιολογίας διότι το πάραδοξο είναι ότι οι τελευταίοι εγγράφονται στο ΓΕΩΤΕΕ με επιπλέον μεταπτυχιακή ειδίκευση άρα δεν αναγνωρίζεται ότι η άδεια άσκησης επαγγέλματος δίνεται με βάση το βασικό τίτλο σπουδών τους. Αντιθέτως οι απόφοιτοι του ΓΙκΥΠ εγγράφονται απευθείας χωρίς όμως να προβλέπεται από το Ν. 1474/84 με αποτέλεσμα το ΑΣΕΠ να τους αναγνωρίζει ως τους μόνους ιχθυολόγους, μαζί με αυτούς του τμήματος Επιστ. της Θαλ. και να απορρίπτει τους Βιολόγους Ιχθυολόγους.
ReplyDeleteΑλήθεια πότε κύριε υφυπουργέ θα ανακαλέσετε το παράνομο έγγραφο υπηρεσίας του Υπουργείου σας, του έτους 2003, στη βάση του οποίου στηρίχθηκε η πλεκτάνη μέσα στο ΓΕΩΤΕΕ εις βάρος των Βιολόγων-Ιχθυολόγων, στο οποίο ΓΕΩΤΕΕ αντιπρόεδρος και Γενικός Γραμματέας ήταν ο πρόεδρος του Τμήματος ΓΙκΥΠ;
Πότε θα παρέμβετε στο ΥΠΕΣΔΔΑ για να αλλάξει το ΠΔ 347/2003 δηλαδή το προσοντολόγιο των Ιχθυολόγων προσοντολόγιο το οποίο ήταν η πρόταση της κλίκας του ΓΕΩΤΕΕ προκειμένου να εξοστρακιστούν οι Ιχθυολόγοι πτυχιούχοι Βιολογίας;
Πότε θα παρέμβετε στο ΥπΑΑΤ το οποίο παραβιάζει την προκήρυξη για την πρακτική άσκηση των Ιχθυολόγων για την οποία δικαιούχοι είναι οι απόφοιτοι των τμημάτων βιολογίας αλλά κατά ένα παράδοξο τρόπο δεκτοί γίνονται οι απόφοιτοι του τμήματος ΓΙκΥΠ διότι και εδώ ο επικεφαλής της δυναστείας έκανε παρέμβαση ως ΓΕΩΤΕΕ;
Νομίζω ότι κάτι πρέπει να κάνετε διότι εδώ έχουμε μια πρωτοφανή για τα παγκόσμια δεδομένα αποδόμηση μίας επιστήμης από το φυσικό της γνωστικό αντικείμενο.