Sunday, October 10, 2010

Η Χρηματοδότηση Της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Απάντηση σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας Αγγελιοφόρος (10/10/10).

Η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 επηρέασε την χρηματοδότηση, αλλά και την λειτουργία των πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο. Τόσο τα δημόσια Ιδρύματα όσο και τα ιδιωτικά αναγκάστηκαν να κάνουν μεγάλες περικοπές για να αντιμετωπίσουν την κρίση. Μερικά μάλιστα από αυτά, αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε απολύσεις ή σε περικοπές μισθών.
Η χώρα μας, πέρα από την παγκόσμια οικονομική κρίση μπήκε και σε μια άλλη πολύ περισσότερο επώδυνη εσωτερική οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή υποχρεώνει την Κυβέρνηση να λάβει έκτακτα οικονομικά μέτρα σε όλους τους τομείς.
Οι τομείς της Παιδείας και της Υγείας είναι εκείνοι που με πολιτική επιλογή θα υποστούν τις λιγότερες συνέπειες.
Είναι πράγματι γεγονός ότι υπάρχει μείωση των προϋπολογισμών των δημοσίων επενδύσεων και του τακτικού προϋπολογισμού στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και η Κυβέρνηση προσπαθούν να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις περικοπές αυτές. Πρέπει όμως και από τη δική τους την μεριά τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όπως άλλωστε γίνεται παντού, να κάνουν προσπάθεια για να περιορίσουν τις δαπάνες και κυρίως να τις εξορθολογήσουν. Οι ηγεσίες τους δείχνουν υπευθυνότητα και συμβάλλουν στην προσπάθεια αυτή.
Είναι όμως βέβαιο ότι χρειάζεται να δούμε δραστικότερες λύσεις για την μακροχρόνια αντιμετώπιση του προβλήματος. Το πρόβλημα της χρηματοδότησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απασχολεί τις περισσότερες χώρες του κόσμου και δεν θα λυθεί εύκολα. Οι δαπάνες που απαιτούνται για μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση αυξάνονται συνεχώς και γι’ αυτό πρέπει να βρούμε τρόπους να αξιοποιούνται όσο το δυνατόν καλύτερα τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Και υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να το κάνουμε. Για παράδειγμα, τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων είναι κλειστά εδώ και μερικές μέρες διαμαρτυρόμενα για τον περιορισμό των αποσπάσεων από την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το θέμα αυτό όμως δεν μπορούμε να το δούμε αποσπασματικά. Θα πρέπει π.χ. να αναρωτηθούμε: Χρειάζεται να έχουμε χωριστά Τμήματα Νηπιαγωγών και Παιδαγωγών Δημοτικής Εκπαίδευσης; Γιατί θα πρέπει να υπάρχουν Τμήματα που τα χωρίζει ένας διάδρομος και που στο πρώτο τουλάχιστον έτος έχουν τα ίδια μαθήματα, απλώς τα διδάσκουν διαφορετικοί διδάσκοντες που προέρχονται από τα διαφορετικά τμήματα;
Έχει έλθει ο χρόνος να δούμε και να επανεξετάσουμε συνολικά την δομή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Γι’ αυτό, στις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για προγραμματικές συμφωνίες του κράτους με τα πανεπιστήμια. Με μια τέτοια προσέγγιση θα αντιμετωπίσουμε σε μεγάλο βαθμό και το πρόβλημα της χρηματοδότησης. Αυτό θα είναι παράγοντας που θα οδηγήσει σε de facto εξορθολογισμό αφού τα πανεπιστήμια θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην διαχείριση των χρημάτων τους, και το κράτος, αντί να κατανέμει απλώς χρήματα, θα αξιολογεί το αποτέλεσμα. Στις προτάσεις μας επίσης περιλαμβάνονται, η υιοθέτηση των προγραμμάτων σπουδών αντί για την πρακτική της ίδρυσης Τμημάτων, η πολυμορφία αντί για την απόλυτη ομοιομορφία, τα πολλαπλά επίπεδα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το σπάσιμο των στεγανών μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων, Ιδρυμάτων και βαθμίδων και πολλά άλλα που θα καταστήσουν την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανταγωνιστική διεθνώς και θα επιτρέψουν στα Ιδρύματα να παρέχουν πτυχία με αντίκρυσμα.

12 comments:

  1. Anonymous5:37 am

    ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ … ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ …..

    Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.....

    ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ....


    Διαβάζουμε στο πολύ ενημερωμένο BLOG
    http://www.nturos.com/

    «ΠΑΝΕ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
    ….....
    Σα να μην έφθαναν τα παραπάνω προβλήματα, που έχουν φέρει την λειτουργία κάποιων σχολείων σε οριακή κατάσταση, κάποια από αυτά στα Γιάννινα ξεκίνησαν ήδη, όπως φαίνεται, τις εκδρομές, ούτε έναν μήνα μετά την έναρξη της χρονιάς!
    Έτσι, χθες και παρά τη δυνατή βροχή που έριχνε στην πόλη, όπως μετέφεραν στον «Π.Λ.» κάτοικοι των Ιωαννίνων, το 1ο Λύκειο πήγε εκδρομή στο Παραλίμνιο Ψυχαγωγικό Πάρκο στο Βοτανικό, ενώ την Τρίτη τη Λιμνοπούλα επισκέφθηκαν Γυμνάσια και Λύκεια!

    Μάλιστα, λέγεται, πως σε ένα σχολείο από τη δεύτερη μέρα της λειτουργίας του, οι καθηγητές είπαν στα παιδιά, να δηλώσουν συμμετοχή για την εκδρομή τους στο εξωτερικό, που θα γίνει μέσα στη χρονιά! Και όλα αυτά, τη στιγμή που άλλοι ετοιμάζονται για καταλήψεις, διαμαρτυρόμενοι για σημαντικές ελλείψεις, όπως βιβλία, καθηγητές κ. α. Είναι χαρακτηριστικό, πως 60 σχολεία στην Αττική τελούν υπό κατάληψη και στην κεντρική Μακεδονία 28!.....»

    Αυτά συμβαίνουν και σε άλλα ανά την επικράτεια σχολεία και μάλιστα σε γυμνάσια τα οποία κάνουν μαϊμού πενθήμερες «εκπαιδευτικές εκδρομές» [μάλιστα Δευτέρα – Παρασκευή, για να έχουμε και το Σαβββατοκύριακο για ξεκούραση… από τα ξενύχτια των εκδρομών] στο εξωτερικό στο οποίο μετέχουν όσα παιδιά «τα έχουν» οι γονείς τους [3 ή 4 από κάθε τμήμα] και πηγαίνουν ταξιδάκι στο εξωτερικό, γλιτώνουν μια βδομάδα μάθημα, διαλύεται το σχολείο γιατί επί μια βδομάδα δεν γίνεται μάθημα αφού λείπουν καμιά δεκαριά καθηγητές. Και μετά κάνουν και την εκδρομή της τρίτης γυμνασίου , άλλη μια βδομάδα κλειστό το σχολείο. Μάλιστα οι εκδρομές γίνονται κολλητά στις διακοπές του Πάσχα και των Χριστουγέννων [ένα μήνα κλειστό το σχολείο για κάθε εκδρομή] και μετά οι διοργανωτές των εκδρομών [ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, οι λόγοι που επικαλούνται είναι πλαστοί] καταγγέλλουν του ΥΠΔΜΘ και την κυβέρνηση ότι έχει διαλύσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Και όλα αυτά με την έγκριση των υπηρεσιών σας στο ΥΠΔΜΘ που σας κάνουν πλάκες μαζί με τους συμβουλάτορεςς σας .Και σεις ζείτε στον κόσμο σας .

    ΠΑΜΕ εκδρομή λοιπόν για να χτίσουμε το ψηφιακό σχολείο του παράλογου.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:06 am

    "να έχουμε χωριστά Τμήματα Νηπιαγωγών και Παιδαγωγών Δημοτικής Εκπαίδευσης; Γιατί θα πρέπει να υπάρχουν Τμήματα που τα χωρίζει ένας διάδρομος και που στο πρώτο τουλάχιστον έτος έχουν τα ίδια μαθήματα, απλώς τα διδάσκουν διαφορετικοί διδάσκοντες που προέρχονται από τα διαφορετικά τμήματα; ""

    Η προφανής απάντηση ειναι ΟΧΙ !!! Αλλα υπάρχουν και χειρότερα. Παράδειγμα [ Σεπτ. 2010]. Το Τμήμα Α περιφερειακου Α-ΕΙ αποφασίζει να προσφέρει επιλογής μαθήματα απο το προγραμμα σπουδών του τμήματος Β, από το οποιο ΔΕΝ το χωρίζει ουτε ενας διαδρομος. Μεχρι εδω ..σωστα και αγια αν σκεφτει κανεις οτι το τμημα Β..ειναι απο τα σχεδον...κενα τμήματα των πανελλαδικών. Και ερχετε ο προεδρος του Β και αυτοκτονικά το ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ...γιατι στο τμημα Β αυτος κανει κουμαντο !!!! και κανενας δεν του τραβα το αυτι...τουλάχιστον !!!

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ-ΤΑ .
    Δεν υπαρχει συνδιδασκαλία,
    Οι φοιτητες στερουνται νεων μαθηματων επιλογής
    Τα τμήματα ..ειναι αδεια.
    Ο Προεδρος του τμήματος Β ειναι ..Αφεντικο !!!
    Το τμήμα Α δεν ξανασχολειτε με νεα διδακτικα αντικειμενα απο το Β

    Κοστος πολλαπλασιο....για το τιποτα.

    Αναλογα φαινόμενα μεταξί ΤΕΙ και Πανεπιστημίων στην ιδια πολή.
    Ο καθ. Α κανει το μαθημα σε αδειο ΤΕΙ και σαν Επισκεπτης το ιδιο μαθημα στο Πανεπιστημιο. Τι θα αλλαζε αν το μαθημα αυτο δινόταν απο το ΑΕΙ Χ το οποιο θα ειχε συνχωνευσει το ΤΕΙ Χ???

    Συμβουλή. Οι προτασεις σας εχουν θετικα στοιχεια. Προσοχή γιατι στην προσπα΄θεια να γινουν ΟΛΑ....υπαρχει ο κινδυνος να μη γινει τιποτα ή ακομα χειροτερα ...να γινει μια τρυπα στο νερο [ ρωτηστε και την κ. Γιαννακου, κατι ξερει.]
    Επίσης...μακρία απου ολους εκεινους που διαχρονικα ειναι παρα το Υπουργειο. Βλέπω αρκετους στους προθαλάμους ....τελευταια.
    φιλικα

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:34 am

    κ. Υφυπουργέ,
    σε αυτήν την πολυεπίπεδη τριτοβάθμια εκπαίδευση, ποιο θα είναι το μέλλον των νέων τμημάτων ΤΕΙ, κυρίως της ΣΤΕΦ, που διαθέτουν κλασικό επιστημονικό αντικείμενο και στελεχώθηκαν με πανεπιστημιακή λογική, με νέους προσοντούχους επιστήμονες;
    1) Θα παραμείνουν όπως είναι;
    2) Θα ενταχθούν στα νέα πανεπιστήμια όπως είναι ή μετά από συγχωνεύσεις;
    3) Θα υποβαθμισθούν σε τοπικά κολέγια;

    Πώς γίνεται μετά από 10 χρόνια ισχύος του Ν. 2916 και των επόμενων, με μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, με αποφοίτους διδάκτορες ή κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών να ξαναπάνε τέτοια τμήματα πίσω;

    Επιτέλους κάνετε μία αξιολόγηση των τμημάτων, των μελών ΔΕΠ και ΕΠ και ξαναχτίστε την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:58 am

    Αυτή και αν δεν είναι είδηση

    Το δικαστήριο της Άμφισσας καταδίκασε σε ΙΣΟΒΙΑ και μερικές ημέρες και σε ΔΕΚΑ χρόνια αντίστοιχα τους ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ του Αλέξη.

    Χωρίς ελαφρυντικά και χωρίς αναστολή μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση στο εφετείο.

    Είναι η πρώτη φορά στα δικαστικά χρονικά που μετατρέπεται η ποινή αστυνομικών σε βαρύτερη αυτής του κατηγορητηρίου

    ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ αρκεί οι αποδέκτες να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους και στη σωστή του διάσταση

    Και όταν εννοούμε αποδέκτες εννοούμε:

    Την πολιτική ηγεσία της χώρας: κυβέρνηση και κόμματα
    Το συνδικαλιστικό κίνημα
    Την αστυνομία
    Τη δικαστική εξουσία και βέβαια και την 4Η εξουσία
    … και βέβαια και όλους εμάς τους πολίτες

    Γιατί η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ έχει ανάγκη και από κανόνες λειτουργίας και από αυτοσυγκράτηση

    Ο/Η ΠΡΟ ΤΟΥ 1973 ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:25 pm

    Κύριε Υπουργέ προσπαθώ να ξαναυποβάλω ένα ερώτημα το οποίο για κάποιο τεχνικό λόγο προφανώς δεν αναρτήθηκε την πρώτη φορά.
    Το ερώτημα είναι το εξής, το "πάγωμα" των μεταπτυχιακών στα ΤΕΙ έχει να κάνει με το νοικοκύρεμα των οικονομικών ή με ένα ακόμη χτύπημα στον ακαδημαϊκό χαρακτήρα των ιδρυμάτων αυτών το οποίο και ανοίγει τον κατηφορικό δρόμο της υποβάθμισης των ΤΕΙ και της ένταξης των στο επίπεδο των ΙΕΚ?
    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:18 am

    Κ.ΠΑΝΑΡΕΤΕ ΑΠΑΝΤΑΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΕΔΩ ΜΕΣΑ.
    ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.
    ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΑΣΤΕΡ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΑΣΠΑΙΤΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ.
    ΝΑ ΠΑΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΗΜΟΣΙΟ;
    H NA ΠΑΛΕΨΩ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΞΩ;
    ME TI ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΜΩΣ;
    ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    ΕΙΜΑΙ ΓΕΩΠΟΝΟΣ Τ.Ε.

    ReplyDelete
  7. Αγαπητέ κ. Πανάρετε,

    Γιατί δεν αναφέρετε κάπου και ότι τα ΠΤΔΕ, ακόμη και φέτος που είστε στις θέσεις ευθύνης, ζητήσανε κατά μέσο όρο 80 φοιτητές και τους στείλατε 300; Κοινή λογική αποτελεί ότι αυτοί οι διάδρομοι που αναφέρετε δεν τους χωράνε όλους. Αυτό δεν είναι μέρος του προβλήματος το οποίο μπορείτε και μάλιστα άμεσα να αντιμετωπίσετε; Γιατί λοιπόν πρέπει να ξεκινήσουν οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τις υποχρεώσεις και να μη γίνουν παράλληλα με τα δικαιώματα;

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:45 am

    Αγαπητέ κ. Πανάρετε
    Μήπως είναι καιρός να προβείτε σε ενημέρωση σχετικά με την πορεία των ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ; Υπάρχει κατανόηση για το πολύπλοκο του θέματος και τις συμβατικές δυσκολίες προσεγγίσεων και ισορροπιών αλλά υπάρχει και μια ρημάδα νομοθεσία που περιμένει να ικανοποιηθεί και το σημαντικότερο υπάρχουν άνθρωποι που συμμετέχουν ή θέλουν να συμμετέχουν ενεργά στην οικονομική ζωή του τόπου και με την υπάρχουσα κατάσταση αδρανοποιούνται, στιγματίζονται και εμποδίζονται. Με τον καθορισμό Ε.Δ. απελευθερώνετε υγιείς δυνάμεις στην οικονομία με συγκεκριμένη δραστηριότητα και ρόλο και διαλύετε τη νεφελώδη υποαπασχόληση και την τις ακροβασίες μεταξύ παραοικονομίας και νόμιμης απασχόλησης καθώς και την στρεβλή παροχή υπηρεσιών. Η πολιτεία φέρει συγκεκριμένες ευθύνες και πρέπει να διορθώσει μια κατάσταση που θα οδηγήσει σε οφέλη για το κοινωνικό σύνολο και εξορθολογισμό του τεχνικού επαγγέλματος.Η χώρα χρειάζεται όλες τις δυνάμεις αρμονικά συνεργαζόμενες σε θέση ανάπτυξης για την ανάπτυξη Αναμένουμε νέα..

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:02 am

    Κύριε Πανάρετε,

    Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο των ΤΕΙ αναρωτιέμαι:

    Γιατί τόσα συνεχόμενα χτυπήματα προς αυτά τα ιδρύματα;

    Είναι δυνατόν να αναστέλλεται η ίδρυση νέων μεταπτυχιακών προγραμμάτων(ακόμα και αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις τα οποία παρεμπιπτόντος είναι αυτοχρηματοδοτούμενα!);

    Είναι δυνατόν να αναστέλλεται η πρόσληψη διδακτικού προσωπικού από τη στιγμή που το ήδη υπάρχων πασχίζει στη κυριολεξία για να τα βγάλει πέρα όσον αφορά τις συνθήκες διδασκαλίας των σπουδαστών;

    Είναι δυνατόν να μειώνεται στο 70% η επιχορήγηση προς τα ιδρύματα από τη στιγμή που οι οφειλές στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό αλλά και στους οργανισμούς ΔΕΚΟ να αυξάνονται δραματικά,

    και μην αναφερθώ φυσικά για το αιώνιο πρόβλημα της αναγνώρισης των επαγγελματικών ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ!

    Είναι πραγματικά αδιανόητο και απαράδεκτο ακόμη και εν μέσω κρίσης να χτυπιέται με τέτοιο βάναυσο τρόπο η ήδη κατακερματισμένη παιδεία και ιδιαίτερα τα ΤΕΙ!

    Πρέπει να καταλάβετε ότι τα ΤΕΙ έχουν γονατίσει!!!Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση!

    Να αναγνωρισθούν ΤΩΡΑ τα επαγγελματικά ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ έτσι όπως έχουν εκδοθεί από το ΣΑΤΕ!(Δεσμευτήκατε για αρχές Σεπτεμβρίου κύριε Πανάρετε!).Το συντεχνιακό ΤΕΕ μέχρι τώρα κερδίζει τα πάντα εις βάρος μας.Αποδείξτε,οχι το αντίθετο αλλά το <> κύριε Πανάρετε!

    Είναι στο χέρι σας να σταματήσει τώρα αυτός ο επί χρόνια απαράδεκτος ακαδημαϊκός ρατσισμός!
    Δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας όπως κάποιοι θέλουν να πιστεύουν!



    Με εκτίμηση και με άγχος για το μέλλον μας.

    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  10. Anonymous7:02 am

    Δικιο εχει το παιδι εδω πρυτανης του ΕΚΠΑ εγινε καθηγητης με πτυχιο απο τα ΤΕΙ της ΑΓΓΛΙΑΣ και με διδακτορικό στην Αγγλία και κανένας δεν μιλάει

    Για να μην αναφερουμε αλλες περιπτωσεις που για ευνοητους λογους ειναι στο απειροβλητο και για τους λογους αυτους εχουν αποσυρει απο παντου τα βιογραφικα τους παρα τις εντολες του ΓΑΠ.

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:34 am

    Το ακαδημαϊκό τέταρτο ( δεκαπενθήμερο ) τελειώνει κύριε Υφυπουργέ .

    ReplyDelete
  12. Anonymous11:30 am

    @1:34 πμ

    Αν αναφέρεσαι στα Επαγγελματικά Δικαιώματα θα περάσουν πολλά ακαδημαϊκά έτη συνάδελφε όχι απλώς τέταρτα.
    Ήμουν νιος και γέρασα το ξέρεις. Έχω ακούσει αμέτρητους υπουργούς να αναφέρονται στην επίλυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΙ, αλλα ειλικρινά ο κύριος Πανάρετος με έχει πληγώσει πιο πολύ απο όλους.Ξέρεις γιατί?
    Γιατί μετά απο πολλά χρόνια όλο και πιο πολλοί απόφοιτοι πιστέψαμε οτι με τον κύριο Πανάρετο κάτι παει να γίνει.
    Δυστυχώς δεν έγινε και ούτε θα γίνει κάτι για το θέμα μας. Δυστυχώς...

    ReplyDelete