Friday, October 22, 2010

Ενημέρωση για τα Προεδρικά Διατάγματα Επαγγελματικών Δικαιωμάτων

Ολα τα σχέδια ΠΔ είχαν υπογραφεί από εμένα από το τέλος Αυγούστου και εστάλησαν αμέσως στα συναρμόδια Υπουργεία για υπογραφή, σύμφωνα με την δέσμευση που είχα αναλάβει.

Μεσολάβησε ο κυβερνητικός ανασχηματισμός και τα σχέδια έπρεπε να αποσταλούν εκ νέου στους νέους Υπουργούς και υφυπουργούς, μετά την ολοκλήρωση κατανομής αρμοδιοτήτων. Ετσι και έγινε χωρίς καμιά καθυστέρηση.

Σήμερα, έλαβα το πρώτο διάταγμα με υπογραφή συναρμοδίου Υπουργού. Πρόκειται για το διάταγμα που αφορά τους Πτυχιούχους Μηχανικούς του Τμήματος Ναυπηγικής της Σχολής Τεχνολογικών ΕΦαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.), υπογεγραμένο από τον Υπουργό Χ. Παπουτσή.

45 comments:

  1. Anonymous1:01 pm

    apo pote oi ptixiouxoi TEI eginan "Mihanikoi"?

    oi diplomatouxoi apo polytexneia einai diaforetikoi "Mihanikoi"?

    ta tetraetH programmata ton tei, me vaseis konta stin vasi, ti sxesi exoun me ta pentaetH ton polytexneion?

    mipos o,ti sxesi exoun oi nosileftes me tous giatrous?
    {kai oi dio asxolountai me tin epistimi tis ygeias}

    ReplyDelete
  2. αγαπητέ ''ανώνυμε'', η σύγκριση ιατρών και νοσηλευτών είναι παντελώς άστοχη. Να σου θυμίσω ότι ούτε οι νοσηλευτές ΠΕ έχουν σχέση με τους γιατρούς. Εκτός βέβαια εάν θεωρείτε πως είστε και γιατροι και νοσηλευτές και ότι άλλο θέλετε, κατά το γνωστό ''στην ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις''. Φτάνει πια με αυτή την καραμέλα-πενταετής σπουδες, υψηλές βάσεις- ο άνθρωπος ετοιμάζεται να αποικισει στο διαστημα και στην χώρα μας λειτουργούμε με νόμους του 1934. Ημαρτον, ας παραδειγματιστούμε και λίγο από άλλες χώρες που έχουν υπερβεί τέτοιες αγκυλώσεις και έχουν φτάσει το επίπεδο εκπαίδευσής τους δεκαετίες μπροστά απ'την Ελλάδα. Ο τρόπος λειτουργίας του ΤΕΕ απέτυχε διότι κύριο μέλημά του ήταν και είναι η προστασία των μέλών του, αγνοώντας την πραγματικότητα και το συμφέρον της χώρας. Δεν γίνεται η Ελλάδα να προχωρήσει μπροστά μένοντας ''κολλημένη'' σε πρακτικές και νοοτροπίες που την κατέστρεψαν. Πρέπει να εναρμονιστούμε με το τώρα και το μέλλον ειδάλλως θα μείνουμε μόνοι μας και στο τέλος ''θα τρώμε από τις σάρκες μας''.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:37 pm

    Η διάκριση αποφοίτων ΤΕΙ σχολών ΣΤΕΦ και αποφοίτων πολυτεχνικών σχολών είναι οτι μέν από το ΤΕΙ ονομάζεται εδώ και πολλά χρόνια βάση Πδ ως πτυχιούχος μηχανικός ΤΕ ενώ ο απόφοιτος πολυτεχνίου διπλωματούχος μηχανικός.

    Εσύ ακόμα στις βάσεις έμεινες? Γιατί δεν μας λές για τις σχολές μηχανικών με βάσεις 13000 μόρια ενώ το δομικών έργων ΤΕΙ Πειραιά το ξεπαιρνάει με 15000 ? Επίσης για τα κολλέγια και τους απόφοιτους εξωτερικού γιατί δε λές τίποτα? Μάλλον και εσύ είσαι απόφοιτος εξ Ιταλίας που σε έβαλαν χαρηστικά στο ΤΕΕ και τώρα επειδή δεν έχεις τι να κάνεις ψάχνεις άλλοθι για να απαξιώσεις τα ΤΕΙ που είναι καλύτερα από εσένα.

    Αυτά με τους νοσηλευτές αλλού να τα λές,γιατί βαρέθηκε το αυτί μας τα ακούει,και άμα δεν ήσουν τόσο ανενημέρωτος και έψαχνες λίγο περισσότερο θα έβλεπες οτι τα τμήματα των Σχολών Επαγγελμάτων Υγείας (ΣΕΥΠ) των ΤΕΙ δεν έχουν συναφές αντικείμενο με του γιατρού και είναι παραϊατρικά επαγγέλματα. Οι απόφοιτοί τους δεν είναι ούτε χειρούργοι ούτε γιατροί αλλά φυσικοθεραπευτές νοσηλευτές οπτικοί και ασκούν το επάγγελμά τους με πλήρη αυτονομία.

    ReplyDelete
  4. Stamatis2:37 pm

    Κ. "συνάδελφε" μηχανικέ του πολυτεχνείου ξέχασες να αναφέρεις μερικά ακόμη κλισέ που συνηθίζεις να αραδιάζεις, όποτε γράφεις στο blog του υφυπουργού ή στα άλλα των τεϊτζήδων. Εχουν γίνει σήμα κατατεθέν σου και μπορώ να πω πλέον πως τα έχω συνηθίσει τόσο πολύ που αν δεν διαβάσω κάθε εβδομάδα από ένα πόστ, μια για τους "κουμπούρες" που τους έκανες μάθημα και δεν καταλάβαιναν ούτε τις 2-βάθμιες εξισώσεις ή τις "νοσοκόμες" που θέλουν να γίνουν γιατροί ή τις βάσεις των 600 μονάδων στο ΤΕΙ Σερρών, κάτι παθαίνω.
    Σε παρακαλώ πολύ να τα αραδιάζεις όλα μαζί κάθε φορά, γιατί τώρα με την οικονομική κρίση έχουμε κόψει θέατρα και σινεμά, όποτε (όπως καταλαβαίνεις) το γέλιο σπανίζει.
    Χαιρετισμούς...

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:58 pm

    Απο πότε οι πτυχιουχοι ΤΕΙ έγιναν μηχανικοι??
    Εχεις χάσει τελείως το νόημα φίλε...
    Διάβασε τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πολυτεχνικών σχολών και διάβασε τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ και θα καταλάβεις....αλλα τι να καταλάβεις.....???? Αστο καλύτερα.....μήν μπείς στον κόπο..
    Ντρέπομαι για λογαριασμό σου..
    Συγχαρητήρια στον υφυπουργό και στην κυβέρνηση για την πολιτική της βούληση να αποκαταστήσει αδικίες πολλών ετών και να βάλει φρένο στις συντεχνίες που νομίζουν πως κυβερνούν.

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:23 pm

    Συγχαρητήρια κ. Πανάρετε
    Απλά στην συγκεκριμένη ειδικότητα δεν υπάρχουν ακόμα πτυχιούχοι να ασκήσουν το επάγγελμα, τυχαίο; δε νομίζω! Επίσης άντε και υπογράφηκαν και τα υπόλοιπα είναι εφαρμόσιμα η θα περιμένουμε τη συντεχνία του ΤΕΕ πότε θα μας κάνει μέλη του. Εάν δεν είναι άμεσα εφαρμόσιμα κ. Πανάρετε δεν έχετε κάνει τίποτα! Δυστυχώς και για σας αλλά πολύ περισσότερο για μας που εδώ και 30 χρόνια πολιτεία και πολιτικοί μας δουλεύουνε ψιλό γαζί.....!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. George5:52 pm

    Μαλλον φιλε ανωνυμε πρεπει να αλλάξεις ήπειρο. Σε ολη την Ευρωπη δυμβαινει το ακριβως αναποδο αποτι στην Ελλάδα, οσον αφορα τα αντιστοιχα ΤΕΙ. Πρεπει καποτε να σταματησουμε ναμαστε η μοναδικη χωρα στην Ευρωπη(!!!) και απο τι ςλίγες παγκοσμιως που εχει διαχωρισμους.Να υπαρχει μια εξελιξη για ολους, βαση εμπειριας κτλ, οπως πχ στην Αγγλια.
    Τωρα αυτο γι ατις βασεις που λες, αν ξαφνικα αφαιρεσεις τα δικαωματα του ΕΜΠ, θα πεσει η βαση στο 9! Σχολες που δεν εχουν δικαιωματα εδω και 30 χρονια, πως ναχουν βαση?Ποιος να παει?

    K ΥΠΟΥΡΓΕ τα δικαιωματα των δομικων και των εργων υποδομης που ειναι?????ΓΙατι για αυτα γινεται το χοντρο παιχνιδι. Με την ανοχη σας κυβερνα το ΤΕΕ και ετσι αποτελουμε την εξαιρεση της ΕΥρωπης. ΟΣο ανεχεστε αυτη την κατασταση ειστε συννενοχος στην μεγαλυτερη ξεφτιλα της χωρας. Γιατι η ξεφτιλα σε θεματα παιδειας μετραει διπλα.

    ReplyDelete
  8. Anonymous8:57 pm

    Από τότε που το αναγράφει το πτυχίο τους και αναγνωρίζονται έτσι σε όλο τον κόσμο πλην των κομπλεξικών συντεχνιακών ατόμων που έχουν και αυτοί βάσεις ακόμα και κάτω από το δέκα αλλά δεν κάνουν τον κόπο να το ψάξουν. 'Αρα όμως υπάρχει φόβος οι διπλωματούχοι να γίνουν οι νοσηλευτές και οι πτυχιούχοι να γίνουν οι γιατροί γιατί έτσι δείχνουν τα πράγματα. Μη φοβάστε θα είμαστε "καλοί" μαζί σας!

    Κύριε Πανάρετε συγχαρητήρια για το έργο σας, συνεχίστε στον σωστό δρόμο και θα είμαστε πάντα στο πλάι σας.

    ReplyDelete
  9. Anonymous11:45 pm

    Να πώ ένα μπράβο και καλή αρχή κ. Πανάρετε. Αρχίζουμε να ξαναέχουμε αμυδρές ελπίδες. Μην μας απογοητεύσετε και εσείς.

    Το ΠΔ με την διεύρυνση του ΤΕΕ πότε θα το έχουμε;

    ReplyDelete
  10. Anonymous1:29 am

    Συγχαρητήρια κύριε Πανάρετε για τις αξιέπαινες προσπάθειες σας για τα ΑΕΙ.
    Προφανώς ο κύριος παραπάνω είναι κούμπουρας που ούτε σε τει δεν περάσε και τον έστειλε ο μπαμπάκος σε κανένα πανεπιστήμιο της πλάκας όπου με κόλπα έγινε ισότιμος με εμάς τους μηχανικούς. Απόδειξη και τα greeklish. Τουλάχιστον όσοι μηχανικοί πέρασαν με υψηλή βαθμολογία στις σχολές τους είχαν πολύ καλό βαθμό στην έκθεση και γνώριζαν την Ελληνική Γλώσσα τουλάχιστον στο γραπτό λόγο. Οι μηχανικοί κοιτάνε τη δουλειά τους και το έργο τους προς την κοινωνία και δεν αναλώνονται σε ανούσιες διαμάχες.

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:39 am

    otan ta epaggelmatika dikaiomata den einai sinartisH tou programmatos spoudon, kataligoume se epixeirimata opos ta parapano...

    laikismos kai frastikos fasismos...

    epanalamvano tin erotisi, gia tous parapano pou den katalavan: ti sxesi exei to programma spoudon enos TEI, me to programma spoudon enos AEI, tis antistoixis eidikotitas? {opos vlepete, exo afairesei tin diarkeia spoudon gia na min sas berdepsei H erotisi}

    mipos to programma spoudon tou TEI dimiourgithike gia na kalipsei to keno tis agoras gia mesaia stelexi?
    mipos to programma spoudon se ena TEI einai poly pio epifaneiako, se sxesi me ekeino enos AEI?

    an oxi, tote giati to mathimatiko ipovathro enos mesou apofoitou TEI einai poly pio piso se sxesi me ekeino enos AEI?

    an oxi, giati to epipedo ton kathigiton se ena TEI einai poly pio piso se sxesi me ena AEI? {to gnorizetai oti poly didaskontes sta TEI den exoun kan didaktoriko?}

    an oxi, giati den iparxei oute mia sxoli TEI Hlektrologias (H opoia vgazei ap'oti fainetai "Mixanikous") pou na min ipoleipetai TERASTIO arithmo morion se sxesi me opoiadipote antistoixi enos AEI?
    {vreite ena paradeigma, an boreite}

    ReplyDelete
  12. Εχω μπροστα μου την σελιδα του Πανεπιστήμιο Κύπρου στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, ναι έχουν και αυτοι τμημα ΗΜΜΥ
    Τα δυο πρωτα χρονια τα μαθηματα είναι ίδια, μετα διαλέγεις ή το Πρόγραμμα Σπουδών των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ή το Πρόγραμμα Σπουδών Μηχανικών Υπολογιστών αλλα στο τέλος θα είσαι ή Ηλεκτρολόγος Μηχανικος ή Μηχανικος Υπολογιστών
    Ενω στην Ελλάδα και στο Πακισταν(χωρίς πλάκα) λέγεσαι ΗΜΜΥ και ταυτοχρονα σου δίνουν τα Ε.Δ. των Μηχανολόγων Μηχανικών bonus (για το Πακισταν δεν ξέρω αν δινουν bonus).

    Πρόγραμμα Σπουδών Μηχανικών Υπολογιστών -----> http://www.ucy.ac.cy/goto/ece/el-GR/Com ... ogram.aspx

    Πρόγραμμα Σπουδών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών -----> http://www.ucy.ac.cy/goto/ece/el-GR/Ele ... ogram.aspx

    ReplyDelete
  13. Anonymous3:34 am

    ΤΕΛΙΚΑ ΕΣΕΙΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΩΝ "ΑΕΙ" ΕΧΕΤΕ ΜΕΓΑΑΑΑΛΟ ΚΟΜΠΛΕΞ
    Δεν ειπε κανενας οτι ολες οι σχολες ειναι ιδιες, απο πανεπιστημιο σε πανεπιστημιο υπαρχουν διαφορες τοσο στο επιπεδο καθηγητων οσο και φοιτητων.Αλλα δεν ακουσα εγω κανενα μηχανικο που εχει τελειωσει το ΜΙΤ ή αλλου κορυφαιο πανεπιστημιο στον κοσμο, να λεει οτι πρεπει να εχει παραπανω επαγγελματικα δικαιωματα απο εναν αποφοιτο π.χ του πανεπιστημιου θρακης με 11000 μορια του ιδιου αντικειμενου.
    Απο την στιγμη που η πολιτεια με νομο εχει αναγαγει τα ΤΕΙ ιδρυματα ιδιου επιπεδου "παραλληλου" με τα πανεπιστημια ειναι υποχρεωμενη να σε ολους τους τομεις να παρεχει στα ιδρυματα και στους αποφοιτους τους τα ιδια μετρα σταθμα.Σε μεγαλες χωρες της ευρωπης εχει γινει ακριβως οτι και στην Ελλαδα, με την διαφορα οτι τα αντιστοιχα ΤΕΙ εκει "ανωτατοποιηθηκαν" πραγματικα,αφου εγγραφονται κανονικα και στο δικος μας ΤΕΕ. Το οτι δεν εχει γινει στην χωρα μας, γνωριζουμε ολοι οτι ειναι αιτια ο συντεχνιασμος, ο νομος του δυνατου,κτλ φαινομενα τριτοκοσμικου κρατους.
    Επισης να πω και κατι αλλο στον παραπανω φιλο μου των "ΑΕΙ" (που επιμενει οπως και πολλοι αλλοι να θεωρει οτι τα ΤΕΙ δεν ειναι ΑΕΙ ενω υπαρχει νομος του κρατους για το αντιθετο) στην Αγγλια,στη Γερμανια κτλ χωρες πολυ πιο μπροστα απο την δικια μας θεωρουμαστε μηχανικοι χωρις εισαγωγικα.......

    ReplyDelete
  14. Ανώνυμος είπε...:
    "mipos to programma spoudon tou TEI dimiourgithike gia na kalipsei to keno tis agoras gia mesaia stelexi?"

    Πράγματι. Μέχρι που η κοινωνία εξελίχθηκε και κατάλαβε ότι μεσαίο στέλεχος (ακαδημαϊκά τουλάχιστον) πλέον νοείται ένας απόφοιτος Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ανώτερο ένας κάτοχος μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.

    Ανώνυμος είπε...:
    "mipos to programma spoudon se ena TEI einai poly pio epifaneiako, se sxesi me ekeino enos AEI?"

    Πρίν από 10 χρόνια η απάντηση θα ήταν ένα μεγάλο και αυτονόητο ναι... Αλλά επειδή (ευτυχώς) τα πράγματα αλλάζουν πλέον δεν είναι επιφανειακό και καλύπτει ένα εύρος αντίστοιχο με αυτό των σοβαρών Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Και όταν λέω σοβαρών, αποκλείω οποιοδήποτε του Ελληνικού χώρου.

    Ανώνυμος είπε...:
    "an oxi, tote giati to mathimatiko ipovathro enos mesou apofoitou TEI einai poly pio piso se sxesi me ekeino enos AEI?"

    Εδώ υπάρχουν τουλάχιστον 2 απαντήσεις:
    α) Γιατί αντικειμενικά οι ικανότεροι μαθητές επιλέγουν σχολές με ξεκάθαρα επαγγελματικά δικαιώματα, προστασία από Επιμελητήρια και σοβαρή ασφάλιση. aka: Πολυτεχνεία, ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ. Άρα είναι δεδομένο ότι θα προσφέρουν το κίνητρο στους καθηγητές για περισσότερη εμβάθυνση σε "δύσκολα" θέματα όπως είναι των μαθηματικών.
    β) Το μαθηματικό υπόβαθρο των σοβαρών αποφοίτων των (κεντρικών τουλάχιστον) ΑΤΕΙ είναι πλέον εφάμιλλο τόσο των αντίστοιχων σοβαρών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (προφανώς μιλάμε για εξωτερικό) όσο και των αντίστοιχων λιγότερο σοβαρών (aka Ελλάδας).

    ReplyDelete
  15. (συνέχεια α)
    Ανώνυμος είπε...:
    "an oxi, giati to epipedo ton kathigiton se ena TEI einai poly pio piso se sxesi me ena AEI? {to gnorizetai oti poly didaskontes sta TEI den exoun kan didaktoriko?}"

    Φάουλ. Προφανώς έχεις μείνει σε μία παλιότερη εποχή (-10 χρόνια). Ρίξε μια ματιά στο προσωπικό των τμημάτων και θα καταλάβεις ότι δεν ισχύει. Ενδεικτικά:
    http://www.electronics.teipir.gr/staff/All_Staff.htm
    http://ikaros.teipir.gr/H-L/html/staff.html
    http://ikaros.teipir.gr/mecheng/s_pers.htm
    http://civil.teipir.gr/web/index.php?page=alias-7

    Να προσθέσω ότι σε κάποια εκλεκτορικά για Καθηγητές Εφαρμογών (ισοδύναμη βαθμίδα με του Λέκτορα) που έτυχε να παραβρεθώ, το να είσαι κάτοχος διδακτορικού ήταν σαν να έχεις τελειώσει το λύκειο.

    Ανώνυμος είπε...:
    "an oxi, giati den iparxei oute mia sxoli TEI Hlektrologias(H opoia vgazei ap'oti fainetai "Mixanikous") pou na min ipoleipetai TERASTIO arithmo morion se sxesi me opoiadipote antistoixi enos AEI?"

    Πράγματι η διαφορά στη βάση εισαγωγής είναι χαοτική. Όμως:
    Πάλι μπερδεύεις τον όρο "Μηχανικό" με την βάση εισαγωγής. Την βάση εισαγωγής δεν την κάνει το πρόγραμμα σπουδών αλλά η κοινωνία. Είναι προφανές ότι ως μαθητής και ως γονιός επιλέγεις αυτή τη σχολή η οποία προσφέρει τις καλύτερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Ένας απόφοιτος Πολυτεχνείου έχει το σύστημα με το μέρος του (όπως είπα πιο πάνω) ενώ αντίθετα ένας απόφοιτος ΑΤΕΙ εναντίον του.
    Αν οι βάσεις εισαγωγής σου αρέσουν ως σταθερά συσχέτισης τότε το επόμενο παράδειγμα θα σε κατατοπίσει:
    Πολύ πριν κατατεθούν τα μηχανογραφικά των τελευταίων Πανελληνίων, είχε ξεκινήσει η όλη συζήτηση για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό που ακουγόταν έντονα ήταν ότι οι απόφοιτοι ΑΤΕΙ θα λάμβαναν το μερίδιο που τους αναλογεί από τα προνόμια των Πολυτεχνικών σχολών. Το αποτέλεσμα ήταν ότι σε μία μέτρια χρονιά επιδόσεων τα περισσότερα Πανεπιστημιακά Τμήματα κινήθηκαν πτωτικά ή με "σταθεροποιητικές τάσεις" ενώ τα αντίστοιχα των ΑΤΕΙ (Σοβαρών τμημάτων και Ιδρυμάτων) ανοδικά. Η άνοδος ήταν της τάξης των μερικών 100άδων έως 1000άδων μορίων.
    Πηγή δεδομένων:
    http://news.in.gr/files/1/2010/Sygrtika2010-90xls.xls
    Βέβαια δεν πρέπει να υποτιμήσουμε και την βαρύτητα του κόστους σπουδών στην εξίσωση, ειδικά αυτήν την δύσκολη περίοδο για τους Έλληνες.

    ReplyDelete
  16. (συνέχεια ε)
    Εν κατακλείδι:
    Εγώ προσωπικά δεν έχω να χωρίσω τίποτα με τους "Πολυτεχνίτες" ώς Πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός (ελπίζω να μην θεωρείς προκλητικό το Μηχανικός, αλλά αυτό γράφει το πτυχίο μου.. Τι να κάνω?). Αν εξαιρέσεις κάποιες ρατσιστικές απόψεις του στύλ "Δεν μπορούμε να σε δεχτούμε για μεταπτυχιακό στο ΕΜΠ γιατί είσαι από ΤΕΙ", δεν μου έχει τεθεί κάποιο εμπόδιο (προς το παρόν) ούτε ακαδημαϊκά ούτε επαγγελματικά, κυρίως λόγο της υποστήριξης των Καθηγητών μου αλλά και του εαυτού μου.
    Είναι δεδομένο ότι ο απόφοιτος ΚΑΤΕΕ δεν έχει σχέση με αυτόν ενός ΤΕΙ, και ο απόφοιτος ΤΕΙ πρίν το 2003 λίγη σχέση με αυτόν ενός ΑΤΕΙ το 2010. Επίσης είναι δεδομένο (και το παραδέχονται σιωπηλά οι ίδιοι οι Καθηγητές) ότι ο απόφοιτος του ΕΜΠ το '70 ήταν κλάσεις ανώτερος από αυτό του '90 και αιώνες μπροστά από αυτόν του 2000-2010.
    Είναι δεδομένο ότι σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσει κάποιος με 4 χρόνια σπουδών (aka: 240 ECDS) να είναι ισοδύναμος με κάποιον με 5 έτη (aka: 300 ECDS) με το νέο σύστημα.
    Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν αυτόν με τα 5 έτη σπουδών. Μέχρι τώρα ότι έκανες στα 17 σου το κράταγες για μία ζωή. Γι'αυτό είναι έξαλλοι οι ΤΕΙτζήδες.
    Ελπίζω να συμφωνείς ότι οι ίσες ευκαιρίες δεν τελειώνουν με την κατάθεση του μηχανογραφικού...

    Πάντα φιλικά.

    ReplyDelete
  17. Αξιότιμε κ. Πανάρετε, αγαπητοί αναγνώστες του blog,

    1. Οι «παιδικές» αντιπαραθέσεις μεταξύ πτυχιούχων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ (κυρίως οι ατεκμηρίωτες επιθέσεις) δείχνουν το κακό επίπεδο που υπάρχει στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Τον επιστήμονα και τον άνθρωπο ευτυχώς δεν τον φτιάχνουν μόνο τα πτυχία αλλά η συνολική και καθημερινή παρουσία του στην κοινωνία και στην επιστήμη του.

    2. Η συνεχής «πίεση» για άμεση ανακοίνωση των Ε.Δ. των πτυχιούχων ΑΕΙ του Τεχνολογικού τομέα έχει καταντήσει κουραστική. Δεν πιστεύω ότι ο κ. Πανάρετος κρατούσε κλειδωμένα τα Π.Δ. Αν όμως τα κρατούσε, η κοινή λογική λέει ότι δεν πρόκειται να αλλάξει γνώμη επειδή κάποιοι απλώς φωνάζουν «Δώσε μας τα Π.Δ.». Το πιο σημαντικό που διαφεύγει από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους είναι ποιος φορέας θα υπάρχει για την πιστοποίηση και τη διαχείριση των Ε.Δ των Μηχανικών. Μέχρι στιγμής, αυτό δεν έχει λυθεί και είναι η ουσία.

    3. Θα ήταν χρήσιμο να μην δημοσιεύονται posts άσχετα με το θέμα που κάθε φορά θέτει ο κ. Υφυπουργός. Αρκετές φορές υπήρξαν τέτοιες περιπτώσεις που μας ταλαιπώρησαν όπως τα παράπονα του κομματο-εκπαιδευτικού για τον αποκλεισμό του από τα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ (κυριολεκτικά λυπάμαι τους μαθητές του και όλους εμάς που επιτρέπουμε τέτοια φαινόμενα να λαμβάνουν χώρα στην εκπαίδευση).


    Σχετικά με τα Ε.Δ. ελπίζω να έχουν συμπεριληφθεί οι λογικές παρατηρήσεις και οι προτάσεις των αντίστοιχων φορέων. Θυμίζω την παρακάτω παρέμβαση:

    ΑΠΟΦΑΣΗ της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Πληροφορικής του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ) Θεσσαλονίκη, 30 Απριλίου 2010

    Σε σχέση με τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων (Π.Δ.) που αφορούν στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τμημάτων ΤΕΙ, που εκκρεμούν εδώ και χρόνια, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Πληροφορικής ομόφωνα τοποθετείται ως ακολούθως:

    (α) Η Γ.Σ. διαπιστώνει για μία ακόμη φορά ότι οι απόφοιτοι των ΤΕΙ αντιμετωπίζονται σαν πολίτες-μηχανικοί δεύτερης κατηγορίας. Είναι απαράδεκτο μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα (που στις περισσότερες των περιπτώσεων υπερβαίνει τα 25 χρόνια) να υπάρχουν τμήματα των ΤΕΙ για τα οποία δεν έχουν εκδοθεί ακόμα - όπως απαιτούσε ο ιδρυτικός νόμος τους – Προεδρικά Διατάγματα επαγγελματικών δικαιωμάτων.
    Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να προχωρήσει στην έκδοση των Π.Δ. όπως αυτά, με επίπονες διαδικασίες, είχαν ολοκληρωθεί από το ΣΑΤΕ τροποποίησε τα κείμενά τους έτσι ώστε αυτά να παραπέμπουν σε άλλα Π.Δ. τα οποία θα καθορίσουν τη συγκρότηση ενιαίου φορέα, τα επίπεδα και τα όρια τεχνικής ευθύνης για κάθε ειδικότητα μηχανικών. Η έκδοση αυτών των Π.Δ. δεν καθορίζεται πότε θα γίνει χρονικά, οπότε, στην ουσία, τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των συγκεκριμένων τμημάτων μετατίθενται, ακόμη μία φορά, στο αβέβαιο μέλλον.
    Είναι απαράδεκτο η πολιτεία να κωλυσιεργεί τη διαδικασία της τελικής απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των τμημάτων ΤΕΙ, όταν αυτά εκχωρούνται αυτόματα στους αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων.

    (β) Η Γ.Σ. διαπιστώνει επίσης ότι στα κείμενα των σχεδίων Π.Δ. υπάρχουν διατυπώσεις που μπορούν εν δυνάμει να θίξουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των δικών μας αποφοίτων. Έτσι για παράδειγμα, στο Π.Δ. των πτυχιούχων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών αναφέρεται ότι έχουν δικαίωμα: «Στη μελέτη, επίβλεψη μελέτης, εγκατάσταση, κατασκευή, επίβλεψη κατασκευής, επίβλεψη λειτουργίας και συντήρηση δικτύων επικοινωνίας και συστημάτων πληροφορικής.»
    Πρέπει να γίνει απολύτως σαφές ότι τα δικαιώματα των ηλεκτρολόγων μηχανικών μπορούν να αναφέρονται αποκλειστικά και μόνον στις υποδομές των δικτύων επικοινωνίας. Υπεύθυνοι και ικανοί για την την ανάπτυξη, εγκατάσταση, διαχείριση και συντήρηση συστημάτων πληροφορικής είναι μόνο οι απόφοιτοι των αντίστοιχων τμημάτων Πληροφορικής.


    Ανάλογη ανακοίνωση (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=402 ) έχει αναρτήσει και η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (Ε.Π.Ε.) η οποία εκπροσωπεί τους Πληροφορικούς των 33 Ιδρυμάτων Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας μας.

    Με εκτίμηση,
    ΠΧ

    ReplyDelete
  18. Anonymous11:15 pm

    Αγαπητέ διπλ. ηλεκτρολόγε.
    Δεν Θα υπάρχει πρόβλημα πλέον τώρα που ο κος Πανάρετος ως από μηχανής θεός θα καταργήσει το έξτρα έτος που στο κάτω-κάτω είναι λειψό και θα σας τειοποιήσει ώστε να επέλθει η ισορροπία και στις δικές σας επαγγελματικές ζωές αφού θα έχετε τέσσερα χρόνια σπουδών όπως όλοι (εκτός αν μερικά πολυτεχνεία γίνουν ΙΕΚ οπότε θα πάτε στα δύο). Το έργο αυτής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν αλλά ποτέ δεν είναι αργά για να μαζευτεί ο κόπρος του αυγείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Ενας απόφοιτος ΕΑΠ.

    ReplyDelete
  19. Anonymous10:44 am

    Κύριε Υπουργέ.

    Σας γράφω με αφορμή την επίθεση που ξεκίνησε εναντίον κάποιων αποφοίτων ΤΕΙ αν και ο στόχος μου δεν είναι σε καμιά περίπτωση να τους υπερασπίστω (γιατί δεν γνωρίζω από ΤΕΙ όπως κάνουν οι υπερεπιστήμονες που τα ξέρουν όλα) αλλά να θέσω τα πράγματα στην σωστή τους βάση σχετικά με αυτούς που αποφάσισαν να γίνουν υπεράνω πάντων σπουδάζοντας τουρλού-τουρλού αχταρμάδες συνεχίζοντας λίγο τα όσα είπε ο συνάδελφος κος Περικλής Χατζημίσιος που είχε το σθένος να βγει επώνυμα και να τεκμηριώσει τις απόψεις του.

    Σε περίπτωση που ξέφυγε της προσοχής σας κε Πανάρετε, οι απόφοιτοι της σχολής ηλεκτρολόγων του πολυτεχνείου είναι ταυτόχρονα και Ηλεκτρολόγοι και δήθεν Πληροφορικοί ως υπερεπιστήμονες που θεραπεύουν όλα τα επιστημονικά πεδία, σε αντίθεση με το Νόμο Πλαίσιο που προσδιορίζει τη δομή και τη λειτουργία του πανεπιστημιακού τομέα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων: (Ν. 1268/1982, άρθρο 6 παρ. 2) και τις προβλέψεις του ότι "Το Τμήμα αποτελεί τη βασική λειτουργική ακαδημαϊκή μονάδα και καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο μιας επιστήμης".

    Η διεθνής ακαδημαϊκή πρακτική επιτάσσει την ύπαρξη Σχολών Electrical and Computer Engineering ή Σχολών Electrical Engineering and Computer Science, που δίνουν όμως ξεχωριστά πτυχία Electrical Engineering, Computer Engineering, και Computer Science, ανάλογα με το τμήμα ή το πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθεί ο κάθε φοιτητής. Στη χώρα μας όμως, σε αντίθεση με αυτά που ορίζει ο νόμος και με αυτά που υπαγορεύει η διεθνής πρακτική, ακολουθείται τα τελευταία χρόνια μια στρεβλή τακτική που μέσω της μετονομασίας υφιστάμενων τμημάτων οδηγεί στην ενσωμάτωση στο πλαίσιο ενός πτυχίου πολλών αυτόνομων επιστημών, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τα τμήματα αυτά διεκδικούν μια παγκόσμια πρωτοτυπία καλύπτοντας σε ένα πτυχίο τα αντικείμενα της Ενέργειας, της Ηλεκτρονικής, της Μηχανικής Υπολογιστών και των Τηλεπικοινωνιών. Δημιουργείται έτσι το παράδοξο φαινόμενο των ημιμαθών ψευδουπερεπιστημόνων που αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα σε 2, 3 ή ακόμη και 4 διαφορετικά επιστημονικά πεδία χωρίς όμως να διαθέτουν τις αντίστοιχες γνώσεις. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έρχονται τώρα να ζητήσουν μερίδιο και από την Πληροφορική αναγκάζοντας κάποια τμήματα να μετονομαστούν σε τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Η Πληροφορική όμως είναι μια αυτόνομη επιστήμη. Οποιαδήποτε προσπάθεια απορρόφησής της από την Ηλεκτρολογία είναι εντελώς αντιεπιστημονική και αναχρονιστική (βλ. http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=350).

    Είναι επίσης γεγονός ότι στην Ελλάδα οι μετατροπές των τμημάτων γίνονται μόνο στο όνομα και όχι στην ουσία. Διεξοδική μελέτη της ΕΠΕ (βλ. http://review.epe.org.gr/) αποδεικνύει ότι τα υφιστάμενα τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, παρά τη μετονομασία τους εδώ και 15 χρόνια, εξακολουθούν να έχουν σοβαρότατες ελλείψεις στο επιστημονικό πεδίο της Μηχανικής Υπολογιστών. Τα τμήματα αυτά δεν κάλυψαν ποτέ επαρκώς την επιστήμη που πρόσθεσαν στον τίτλο τους. Είναι προφανές ότι τα ελληνικά τμήματα Ηλεκτρολόγων δεν είχαν τη δυνατότητα να θεραπεύσουν αποτελεσματικά τα δύο ξεχωριστά και τεράστια επιστημονικά αντικείμενα του Ηλεκτρολόγου και του Πληροφορικού. Το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα θα έχουν και οι νέες μετονομασίες Τμημάτων, αυτή τη φορά όμως εις βάρος της Ηλεκτρολογίας. Με δύο μαθήματα στο βασικό κορμό και κάποια μαθήματα επιλογών που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, οι Πληροφορικοί των Τμημάτων αυτών θα εντρυφήσουν ξαφνικά και στην επιστήμη του Ηλεκτρολόγου! Η τακτική αυτή δεν μπορεί παρά να παραπέμπει σε πρακτικές ανεπίτρεπτης «ανταλλαγής» επιστημονικής επάρκειας και των συνακόλουθων επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ Ηλεκτρολογίας και Πληροφορικής, πρακτική που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική Ανώτατη Παιδεία.

    (μέρος Α')

    ReplyDelete
  20. Anonymous11:21 am

    Κυριε υφυπουργέ
    Θα ήθελα να απευθύνω μια ερώτηση
    Τον αποκλεισμό που βιώνουμε οι μηχανικοί ΤΕΙ τον ξέρουμε όλοι, παράδειγμα ο κύριος Διπλωματούχος πιο πρίν που αναφέρει πως δεν είμαστε κάν μηχανικοι, αυτον τον αποκλεισμό (κοινωνικό και επαγγελματικό ) που βλέπετε στο blog σας επι 100 τον αντιμετωπίζουμε παντού.
    Γιατί ομως να τον αντιμετωπίζουμε και στα μεταπτυχιακά?
    Δεν θα αναφερθώ στο ΕΜΠ, στο πανεπιστήμιο Πάτρας η Ξάνθης γιατί είναι γνωστό πόσο απίθανο είναι να δεχτούν μηχανικούς ΤΕΙ, αναφέρομαι στο ΕΑΠ.
    Μόνο το 20% των προσφερόμενων θέσεων είναι για Αποφοιτους ΤΕΙ.
    Γιατί όχι το 30, 40, ή 50% ?
    Με εκτίμηση

    ReplyDelete
  21. Anonymous2:01 am

    Αφήστε με να μαντέψω: Τα επόμενα ΠΔ που θα έρθουν υπογεγραμένα από συναρμόδιους υπουργούς θα είναι κατά σειρά - α) Τμήμα Βιολογίας, β) Μηχανικών Μεταλλείων άντε και το Μηχανικών Γεωτεχνολογίας, Φυσικών Πόρων κλπ. Αυτά φυσικά σε κανένα δίμηνο...Μην βιαστούμε και σπάσουμε τα αυγά. Τι πειράζει να περιμένουν τόσες χιλιάδες άνθρωποι να τους επιτραπεί η είσοδος στην αγορά εργασίας. Όλοι έχουμε μερικά εκατομύρια στην άκρη, οπότε μπορούμε να επιβιώσουμε για όσο καιρό θέλετε.

    ReplyDelete
  22. Anonymous4:21 am

    Καλησπέρα Κύριε υφυπουργέ ,
    Είναι δυνατό να διευκρινισθεί αν
    για το εν λόγω ΠΔ έχει υπάρξει επεξεργασία από το ΣτΕ, έχει υπογραφεί από όλους τους συναρμόδιους και άρα ακολουθεί άμεσα έκδοση ΦΕΚ?
    Όσον αφορά τις περιγραφόμενες προαπαιτήσεις πχ διευρυμένο ΤΕΕ, τρεις κατηγορίες τεχνικής ευθύνης, κλπ με ποιο νομοτεχνικό τρόπο θα διευθετηθούν ώστε να λειτουργήσουν στην πράξη τα επαγγελματικά δικαιώματα?

    ReplyDelete
  23. Anonymous5:58 am

    (Μέρος β)
    Πρόκειται για την ίδια ακριβώς λογική με την οποία οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί προσπάθησαν να καλύψουν ανεπαρκώς την Πληροφορική. Έτσι τώρα και τα τμήματα Μηχανικών Υπολογιστών έρχονται να καλύψουν ανεπαρκώς την Ενέργεια. Με ό,τι συνέπειες θα έχει αυτό για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Χώρας. Είναι ολοφάνερο, λοιπόν, ότι κάποιοι κύκλοι μηχανικών δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν την ύπαρξη νέων επιστημονικών πεδίων και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τα απορροφήσουν.

    Εμείς οι Πληροφορικοί δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν είμαστε ούτε Ηλεκτρολόγοι, ούτε Μηχανολόγοι, διότι τιμούμε τη δική μας επιστήμη, αλλά και την αξία των άλλων επιστημών. Αναμένουμε από τους λοιπούς επιστήμονες να κατανοήσουν επιτέλους ότι πρέπει να υπηρετήσουν την επιστήμη την οποία σπούδασαν και να πάψουν να αντιμετωπίζουν την Πληροφορική ή την Ενέργεια ως πεδίο λεηλασίας.

    Πως θα νοιώθατε κύριε Πανάρετε αν το Φυσικό τμήμα αποφάσιζε να χορηγεί παράλληλα και ένα ακόμα πτυχίο στους αποφοίτους αναγορεύοντας τους και σε μαθηματικούς και σε φυσικούς; Τι θα λέγατε αν το ΕΑΠ πρόσθετε μερικές θεματικές ενότητες για να αρχίσει να μας μοιράζει και εμάς νέα επαγγελματικά δικαιώματα για όσους θέλανε να ακολουθήσουν μερικές ροές ακόμα; Γιατί οι κύριοι παραπάνω δίνουν εξετάσεις στους ΑΣΕΠ τόσο ως ηλεκτρολόγοι όσο και ως πληροφορικοί ακόμα και αν δεν ακολούθησαν τις σχετικές κατευθύνσεις;

    'Ενας ακόμα μη-υπερεπιστήμονας απόφοιτος ΕΑΠ .

    ReplyDelete
  24. Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί και μηχανικοί υπολογιστών είναι και ηλεκτρολόγοι και πληροφορικάριοι και μηχανικοί υπολογιστών γιατί έτσι είναι το όνομα της σχολής τους και το πρόγραμμα σπουδών τους. Τα 19000 μόρια εισαγωγής είναι αρκετά για να είναι σε θέση κάποιος να μάθει και τα 3 αντικείμενα. Οι μελέτες της ΕΠΕ και της κάθε "ΕΠΕ" είναι άκυρες και αναξιόπιστες με έλλειψη πηγών και μεθόδου εξαγωγής τέτοιων αποτελεσμάτων. Οπότε κοιτάξτε τα παροβλήματα των σχολών σας και αφήστε τις πολυτεχνικές γιατί δεν σας πέφτει λόγος.

    ReplyDelete
  25. Anonymous8:03 am

    @11.15 απόφοιτος ΕΑΠ

    Υποθέτω θα είσαι κανένας ξεχασμένος δημόσιος υπάλληλος απόφοιτος δημοτικού που πήρε και ένα πτυχίο από το ΕΑΠ για τα μόρια ή νομίζοντας πως θα ανέβει κοινωνικά ή κανένας τειτζής που είδε το "μέλλον" του. Αν εσύ δεν είχες τις ικανότητες ή την υπομονή να περάσεις στο πολυτεχνείο δεν σημαίνει πως δεν το κατάφεραν άλλοι άνθρωποι που φυσικά σήμερα απολαμβάνουν τους κόπους τους, την κοινωνική και επαγγελματική αναγνώριση και τα οφέλη που υπάρχουν όταν αποφοιτήσεις από μια υψηλόβαθμη σχολή. Το θέμα είναι οι σπουδές και όχι τα δικαιώματα, αλλά πού να το καταλάβετε. Ο γιατρός από την Ρουμανία, ο μηχανικός από την Αγγλία, ο τεχνολόγος από την Ελλάδα, ο απόφοιτος ΕΑΠ που μπήκε με κλήρωση του λόττο όλοι έχουν τις θέσεις τους. Και αυτές τις θέσεις κανένας νόμος κανενός πολιτικάντη δεν τις αλλάζει με την υπογραφή Ε.Δ έστω παρόμοιων με εκείνα των πολυτεχνείων ή άλλων υψηλόβαθμων σχολών.


    Υ.Γ Όταν εννοείς τειοποίηση εννοείς να μπαίνεις με 0.9 και να βγαίνεις ακόμα χειρότερος;

    ReplyDelete
  26. Anonymous1:52 am

    Πώς είναι δυνατόν τα Πολυτεχνεία, που παρεπιπτόντως μπορεί να είναι ΑΕΙ αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, να χαρηγούν επαγγελματικά δικαιώματα σε 4 και 5 ειδικότητες, με 5 χρόνια σπουδών την στιγμή που για να πάρει κανείς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σπουδάζοντας ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ θα πρέπει να τελειώσει τα 4-5 αντίστοιχα τμήματα με περίπου 16-20 χρόνια σπουδών???

    Που αλλού στην Ευρώπη ή σε άλλη ανεπτυγμένη χώρα συμβαίνει το παραπάνω φαινόμενο?

    Γι αυτό τα Πανεπιστήμια πρέπει να απαντήσουν σ αυτή την αδικία που υφίστανται οι απόφοιτοί τους. ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΝΩΜΕΝΑ, το ΕΚΠΑ,το ΑΠΘ, το ΕΑΠ σαν μεγαλύτερα Πανεπιστήμια, αλλά και τα Περιφερειακά Ιδρύματα.

    Χρειάζονται απαντήσεις στο παραπάνω ερώτημα.

    ReplyDelete
  27. Anonymous7:55 am

    @8:03 πολυτεχνίτη μάστορα και στις υποθέσεις πάστορα.

    Υποθέτω θα είσαι κανένας τειτζής που έδωσε καταταρκτήριες που πήρε και ένα πτυχίο από το ΕΜΠ νομίζοντας πως θα ανέβει κοινωνικά ή κανένας από πανεπιστήμιο-χαβαλέ-ολέ του εξωτερικού που είδε το "μέλλον" του στην εξομοίωση με τους διπλωματούχους με τις πλάτες του μπαμπάκου. Αν εσύ δεν είχες τις ικανότητες ή την υπομονή/επιμονή ή τον στόχο να περάσεις στο ΕΑΠ δεν σημαίνει πως δεν το κατάφεραν άλλοι άνθρωποι που φυσικά σήμερα απολαμβάνουν τους κόπους τους, την κοινωνική και επαγγελματική αναγνώριση και τα οφέλη που υπάρχουν όταν αποφοιτήσεις από μια σοβαρή σχολή ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΟΥ. Στο ΕΑΠ πάνε όσοι επιλέγουν να πάνε και όχι όσοι τυχανάρπαστα έγραψαν καλά σε λίγες μέρες της ζωής τους παίζοντας λότο με το μέλλον τους αφού δεν μπορούν από πριν να προβλέψουν αν θα γράψουν καλά ή όχι. Ετσι και εγώ ήξερα τι ήθελα να σπουδάσω και αυτό έκανα. Τι να πάω να κάνω στο πολυτεχνείο, να σπουδάσω για να πουλάω ύφακι πως είμαι σε μια σχολή που το κάτω κάτω δεν με ενδιέφερε ποτέ; Δεν μπορεί να ισχυριστεί φυσικά το ίδιο η πλειοψηφία των φοιτητών που περνάνε σε ότι νάναι. Αυτό έλειπε πλέον στις μέρες μας να κρίνεται κάποιος στον επαγγελματικό στίβο με το αν πέρασε σε σχολή υψηλής ζήτησης ή όχι. Που αν την ακούνε στο εξωτερικό γελάνε ψάχνοντας να τη βρουν στις διεθνείς κατατάξεις. Χε__νο έχουν οι εργοδότες μας το αν περάσαμε σε καλή σχολή ή όχι και το μόνο που μετράει είναι το αν ξέρεις να κάνεις τη δουλειά σου. Το θέμα είναι λοιπόν και οι σπουδές και τα δικαιώματα, αλλά πού να το καταλάβετε. Ο γιατρός από την Ρουμανία, ο μηχανικός από την Αγγλία, ο τεχνολόγος από την Ελλάδα, ο φουκαράς του πολυτεχνείου που ψευτοέμαθε λίγο από όλα ή τίποτε από όλα που μπήκε με κλήρωση του λόττο που ονομάζουμε πανελλήνιες, όλοι έχουν τις θέσεις τους. Το απέδειξε και ο άλλος απόφοιτος ΕΑΠ μετά από μένα. Αλλά αυτό θα πάψει κάποια στιγμή και η στιγμή ήρθε. Προφανώς ο κος Πανάρετος ξέρει γιατί τον λέτε πολιτικάντη και θα φροντίσει να σας περιποιηθεί τα Ε.Δ. κατάλληλα. Ας ξεκαβαλήσετε λίγο με το καλάμι γιατί η κα Διαμαντοπούλου και ο κος Πανάρετος δεν αστειεύονται, ούτε χαιδεύουν κανένα.


    Υ.Γ Δεν τα ξέρω αυτά με τα ΤΕΙ και αν είναι στουρνάρια, ούτε και μου καίγεται καρφάκι. Εγώ ΑΕΙ τελείωσα και στο προπτυχιακό και στο μεταπτυχιακό. Για να μην σου μείνει όμως η απορία το είπα να δω τι ψάρια θα πιάσω! Αν τσιμπάει λέειιιι;;;!!

    ReplyDelete
  28. Δ.Λ.10:15 am

    Απευθύνομαι στον κο Πανάρετο για να ερωτήσω ποια είναι η θέση του ή της κυβέρνησης για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΑΕΙ;

    Γιατί σε όλα τα θέματα ασχολούμαστε μόνο με τα ΤΕΙ; Μήπως αυτό βολεύει;

    Και εμείς έχουμε πέντε έτη σπουδών και με απαιτητικά μαθήματα και εργαστήρια αλλά δεν μπορούμε να εργαστούμε σε τομείς τους οποίους δεν έχουμε διδαχθεί όπως κάνουν κάποια τμήματα σε πολυτεχνεία.

    Γιατί αυτές οι διακρίσεις μεταξύ των σχολών;

    Δηλαδή εμείς είμαστε κορόϊδα;

    Μήπως πρέπει να ξαναδείτε τα επαγγελματικά προσόντα των ΑΕΙ από μηδενική βάση;

    Ευχαριστώ πολύ.
    Πτυχιούχος Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

    ReplyDelete
  29. Anonymous10:21 am

    Και μια σχολή επιπέδου νηπιαγωγείου αν της δώσεις απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα ή άμεση πρόσβαση στο Δημόσιο με προνόμια η βάση εισαγωγής της θα εκτιναχθεί.

    Δεν έχουν καταλάβει κάποιοι (ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν) ότι η διαμόρφωση των βάσεων είναι αποτέλεσμα προσφοράς-ζήτησης η οποία με τη σειρά της διαμορφώνεται από τα επαγγελματικά δικαιώματα που άρπαξαν ή (υφ)άρπαξαν κάποια τμήματα.

    Επομένως, καμία σχέση δεν έχει το επίπεδο μιας σχολής από την βάση εισαγωγής της. Κανένας πλέον δεν "αγοράζει" παρόμοια επιχειρήματα περί "υψηλής βάσης". Εκτός αν κάποιοι νομίζουν ότι η κοινωνία έχει μείνει στον προηγούμενο αιώνα ή ότι όλοι είναι τόσο εύπιστοι...

    ReplyDelete
  30. Anonymous12:07 pm

    Θα ήταν πολύ βολικό για τους τεχνολόγους να μην έχει σημασία η βάση εισαγωγής αλλά δυστυχώς σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο η αλήθεια είναι ότι έχει και μάλιστα πολύ. Εκτός αν τα κριτήρια που θα πρέπει να επιλέγουν οι σχολές τους μελλοντικούς φοιτητές τους πρέπει να είναι πόσο καλοί είναι στο μπάσκετ και στο μπιλιάδρο και όχι τις γνώσεις που έχουν στις βασικές επιστήμες. Αυτό και κάποιος που δεν έχει περάσει ούτε την βάση μπορεί να το καταλάβει.

    Α και κάτι τελευταίο. Ξαφνικά εμφανίστηκαν τειτζήδες, απόφοιτοι ΕΑΠ, μέχρι και απόφοιτοι καλών
    τεχνών και εναντιώνονται στα πολυτεχνεια. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει τι συμβαίνει.

    ReplyDelete
  31. Anonymous1:25 pm

    Ο απόφοιτος δημοτικού δεν μπορεί να φοιτήσει σε ΤΕΙ αλλά ούτε καν σε ΙΕΚ . Πόσο μάλλον στο 19ο ΑΕΙ της Ελλάδας.(Ε.Α.Π.) Μπορεί όμως να πάει σε ένα ψευτοπανεπιστήμιο Ιταλίας και Ρουμανίας και κατόπιν να εγγραφεί στο ΤΕΕ ως παντογνώστης 3-4 επιστημονικών πεδίων. Και να γράφει στα greeklish ότι του κατέβει περιμένοντας ως ανάξιος και ανίκανος προς εργασία και επιβίωση έναν ΤΕΙτζη να του φέρει δουλειά προς υπογραφή, να βγάλει και αυτός κάτι. Εκτός αν εννοείς τους προπολεμικούς απόφοιτους του δημοτικού που παριστάνουν τους παντογνώστες στα 85 τους και έχουν το θράσος να απαιτούν να συγκυβερνούν μαζί με τους πολιτικάντηδες προέδρους ΤΕΕ , Ινστιτούτων, σωματείων και λοιπούς συγγενείς. Οι οποίοι εκλεγμένοι σε μη πολιτικές θέσεις και αποκλειστικά από τους ομοίους τους θέλουν να παράγουν αυθαίρετα πολιτικές αποφάσεις με σαφή στόχο την πρόοδο της τσέπης τους υποβαθμίζοντας επαγγελματικά και κοινωνικά το μεγαλύτερο σύνολο όχι μόνο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης άλλα και του κοινωνικού συνόλου γενικότερα. . Φαινόμενο που σε κάποια άλλη χώρα θα ήταν αντικείμενο δικαστικής διερεύνησης άλλα στην χώρα μας ονομάζεται «συμβουλές». Αυτοί λοιπόν οι ψευτοπαντογνώστες δεν έχουν καμία σχέση με τους φοιτητές ΕΑΠ. Επόμενος εκ πρώτης όψεως η κριτική σας είναι εντελώς άστοχη και δεν διαθέτει καν αληθοφανή υπόσταση. Λίγο προσοχή δεν βλάπτει, διότι πρόκειται για θέματα που απασχολούν το σύνολο τις κοινωνίας. Εκτός αν έχετε στόχο απλά τη τυφλή συκοφάντηση, πεδίο το οποίο σας ανήκει για παραπάνω από 2,5 δεκαετίες.

    ReplyDelete
  32. Anonymous1:46 pm

    Τα Πολυτεχνεια κ (η αρεια φυλη τους) ειναι σαφως ανωτερα απο ολα τα Πανεπιστημια και τα ΑΤΕΙ της χωρας.
    Αυτο θελετε.....
    Αυτο σας συμφερει.....
    Και δυστυχως αυτο ισχυει ακομα

    ReplyDelete
  33. Anonymous7:43 pm

    Όσο κατά πόσο ο βαθμός στα μαθηματικά ενός 17χρονου αποτελεί υπέρτατο εφόδιο εφ όρου ακαδημαϊκής, κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής άλλα ιδίως το σημείο που απαγορεύει στο γενικότερο κοινωνικό σύνολο να βελτιώσει την θέση του επαγγελματικά και κοινωνικά , μοναδική παγκόσμια πατέντα καθαρά προιόν Ελληνικής προέλευσης , νομίζω ότι είναι επιχείρημα κατάπτυστο και αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τον λόγο που η χώρα μας κατάντησε σε όλους τους τομείς σε αυτά τα χάλια : διότι τέτοιες πρακτικές δεν έχουν καμία σχέση ούτε με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, ούτε με την σοβαρότητα και λογική που πρέπει να διέπει τις αποφάσεις σε κάθε πτυχή μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής κοινωνίας κ.α . πολλά και αμέτρητα τα οποία βαριέμαι να αναφέρω διότι είναι χιλιοαπαντημένα και χιλιοειπωμένα, και, αν και αποτελούν την ατμομηχανή της ανάπτυξης των σύγχρονων ευρωπαϊκών κοινωνιών εδώ και δεκαετίες εσείς επιμένετε : «έγραψα καλά στα μαθηματικά. Άρα εσείς δεν υπάρχετε. !!!» Μπράβο σας λοιπόν άλλα αν γράφατε εξίσου καλά και στα άλλα μαθήματα δεν θα λέγατε τα παραμυθάκια περί τριών επιστημών σε ένα πτυχίο με 4.5 χρόνια φοίτηση. Μπορεί κατα την διάρκεια κάποιας προεκλογικής περιόδου να ζητούσατε και αποκλειστικότητα σε 7-8 επιστήμες άλλα και το Αλάθητο του Πάπα ώστε να αποφασίζεται και να διατάσσεται την νόμιμη πολιτική ηγεσία- η οποία καλείται να αντιμετώπιση ένα μέγα κοινωνικό θέμα που δημιούργησε ο κομπλεξικισμός σας- ότι σας καπνίσει. Όχι πως δεν το κάνετε δηλαδή. Και δεν νομίζω ότι ασχολήθηκε κανείς μαζί σας εκτός από αυτούς που εσείς ασχολείστε επί σειρά δεκαετιών. Όσο για το σύστημα εισαγωγής σε πανεπιστημιακά ιδρύματα Ευρώπης και όχι μόνο κάντε μια έρευνα εφόσον σας ενδιαφέρει και μην τα περιμένετε όλα έτοιμα. Αλλά δεν φταίτε εσείς άλλα αυτοί που σας έπεισαν ότι είστε κάποιο σπάνιο και προστατευόμενο επαγγελματικό είδος. Οι φιλοσοφικές σας ψευτοανησυχίες έχουν απαντηθεί προ πολλού και πολλάκις
    Επίσης κάνει εντύπωση το φαιμόμενο ότι από την μια θυμιάζεται τους εαυτούς σας ως παντογνώστες άλλα από την άλλη δεν τολμάτε να αναμετρηθείτε επί του πρακταίου με έναν π.χ. απόφοιτο ΤΕΙ υπό το πρίσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής δικαιοσύνης που διέπει τις δομές μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής κοινωνίας. Τελικά μόνο σε Οθωμανικού τύπου συντεχνιακές πρακτικές , λογικές και κλειστές αγορές, κεκλισμένων των θυρών, με αδιαφανή διαδικασίες, με ιδιαίτερη λατρεία σε εξ Ιταλίας αγράμματους παντογνώστες αρχικά αποτυχημένων ακόμα και σε Ελληνικό ΙΕΚ αλλά με μπάρμπα στην Κορώνη, μπορείτε να απολαύσετε εσείς οι αυτό-προστατευόμενοι και αυτό-αποκαλούμενοι ιδιοκτήτες 3-4 επιστημονικών πεδίων τα αγαθά της γνώσης και τα οφέλη.........γιατί???? Κάποιοι σαν και εσάς είναι η πληγή κάθε σύγχρονης κοινωνίας αλλά και το μεγαλύτερο απόστημα που πρέπει να σπάσει σε αυτήν την χώρα..
    Κ. Πανάρετε :
    Διαλύστε ΤΕΕ , σωματεία, ινστιτούτα, επιμελητήρια και δώστε την ευθύνη επανασύστασης τους σε νέους επιστήμονες απόφοιτους νέων διεπιστημονικών προγραμμάτων με Ευρωπαϊκού κεκτημένου κατεύθυνση και ανθρωποκεντρική οπτική ,με στόχο την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση σε επίπεδο κοινωνίας-δικαίωμα στην εργασία ,και, με τη συμμετοχή όλων των παραγωγικών δομών και τάξεων αυτής της χώρας επί του πρακτέου και όχι μόνο σαν κάποιο αόριστο φιλοσοφικό παιχνίδι στο μέλλον........ Εν τέλη, ποιος κυβερνά τελικά αυτήν την χώρα??

    ReplyDelete
  34. Anonymous1:15 am

    Η εξειδικευμένη επιστημονική κατάρτιση των Επιστημόνων Φυσικών αποφοίτων ελληνικών Πανεπιστημίων σε τι υπολείπεται της λίγο απ' όλα τεχνικής κατάρτισης κάποιων ?

    Γιατί αυτά τα απεριόριστα υπερδικαιώματα στους πολυτεχνίτες και αυτή η αναντιστοιχία με τα κουτσουρεμένα επαγγελματικά δικαιώματα των Επιστημόνων Φυσικών?

    Μήπως πρέπει να τεθούν όλα στο τραπέζι απ' την αρχή και μάλιστα πολύ σύντομα?

    ReplyDelete
  35. @ Ανώνυμος (1)

    "Θα ήταν πολύ βολικό για τους τεχνολόγους να μην έχει σημασία η βάση εισαγωγής αλλά δυστυχώς σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο η αλήθεια είναι ότι έχει και μάλιστα πολύ."

    Δεν ξέρω αν θα ήταν βολικό αλλά έχεις απόλυτο δίκιο. Η οποιαδήποτε βάση εισαγωγής καθορίζει στον ανεπτυγμένο κόσμο την είσοδο σε κορυφαία ή μέτρια ιδρύματα.
    Όχι όμως και σε επαγγελματικά δικαιώματα.
    Τα MIT, CalTech, Stanford, Harvard, Imperial δεν προσφέρουν σπουδές με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα απ'ότι άλλα μικρότερα. Λόγο του κύρους τους αλλά και της ποιότητας των φοιτητών τους όμως , προσδίδουν κύρος και στο CV των αποφοίτων τους.
    Αντίθετα στην Ελλάδα αν πάρεις πτυχίο ΑΤΕΙ (<=> B.Eng) δεν μπορείς ότι και να κάνεις (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επαγγελματική εμπειρία), όσο καλός και ικανός να είσαι, να αποκτήσεις δικαιώματα τα οποία αποκτούν με την εισαγωγή τους οι φοιτητές των Πολυτεχνείων.
    Αυτό από μόνο του είναι ικανό να μηδενίσει τις βάσεις εισαγωγής.
    Ό,τι και να κάνεις τα Πολυτεχνεία θα έχουν το μεγαλύτερο κύρος για όσο διάστημα προσελκύουν τους καλύτερους φοιτητές.

    @ Ανώνυμος (2)

    "Τα Πολυτεχνεια κ (η αρεια φυλη τους) ειναι σαφως ανωτερα απο ολα τα Πανεπιστημια και τα ΑΤΕΙ της χωρας."

    Προφανώς είναι ανώτερα και πολύ καλά κάνουν. Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης από κανέναν σε αυτό. Βέβαια ανώτερα είναι αυτά τα πολυτεχνεία των οποίων ο κύκλος σπουδών έχει αναγνωριστεί από το ΤΕΕ....

    ReplyDelete
  36. Anonymous3:58 am

    Το γεγονός ότι τα Πολυτεχνεία δεν είναι Πανεπιστημια ίσως και να είναι πολύ μεγάλο βάρος -ίσως και δυσβάστακτο- για κάποιους το οποίο προσπαθούν να επικαλύψουν μέσω της αλαζονείας, της έπαρσης και της μείωσης των Επιστημόνων δηλαδή των αποφοίτων Πανεπιστημίων.
    Έλα όμως που το βάρος αυτό δεν φεύγει

    Όσο και να έγραψε καλά κάποιος σε κάποιο "σχολικό μάθημα" βαρύτητας κάποια στιγμή, το γεγονός παραμένει ότι μπορεί να μην περασε σε Πανεπιστήμιο αλλά σε ένα Πολυτεχνείο και έκανε τις ανάλογες "τεχνικού περιεχομένου" σπουδές.

    Γι αυτό άραγε ορισμένοι αποφεύγουν να μιλήσουν για τις σπουδές τους και έχουν μείνει στις σχολικές τους επιδόσεις κάποτε?

    Είναι μεγάλο βάρος τελικά να μην έχεις βγάλει Πανεπιστήμιο αλλά κάτι άλλο...και το να μειώνεις τους άλλους για να καλύψεις την αδυναμία σου δεν φαίνεται να αποδίδει καρπούς.

    ReplyDelete
  37. Anonymous6:46 am

    Κύριε Πανάρετε
    Η ΣΤΕφ(Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών) περιμένει μετά από 26 ολόκληρα χρόνια ακόμη το αυτονόητο.Δηλαδή την έκδοση των ΠΔ!Κύριε Υφυπουργέ υπάρχουν άνθρωποι που σπουδάζουν σ αυτές τις σχολές καθαρά από προσωπική τους επιλογή οι οποίοι έχουν όρεξη για δουλειά,θέλουν να προσφέρουν στην κοινωνία ακόμη και σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, έχουν θέληση και μεράκι γι αυτό που σπουδάζουν και δεν έχουν σκοπό να μεταναστεύσουν αλλού για να αναγνωρίζονται τα αυτονόητα από την κοινωνία μιας και εδώ τους θεωρούν κάποιοι μιάσματά της.Δεν έχουν σκοπό να φύγουν γιατί ακόμη πιστεύουν σ αυτόν τον ταλαίπωρο τόπο στον οποίο οι συντεχνίες εκτρέφουν τον ακαδημαικό ρατσισμό ο οποίος έχει πάρει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις και έχει εισχωρήσει σε σχολεία στις οικογένειες στους εργοδότες οι οποίοι τον εκμεταλεύονται εις βάρος εμάς των ΤΕΙ ως θύματα και φυσικά στα Πανεπηστήμια και προπάντων στα Πολυτεχνεία!Ετσι λοιπόν ο ακαδημαϊκός ρατσισμός εδρεώνεται στη κοινωνία και όποιος ακούει τη λέξη ΤΕΙ νομίζει ότι είναι κάποιο γκέτο αμόρφωτων και ανίκανων ψευτοεπιστημόνων!
    Κύριε Πανάρετε μ όλο τον σεβασμό μιας και είστε ο πρώτος στον οποίο εναποθέτουμε πραγματικά τις ελπίδες μας,βγάλτε μας απ αυτή τη φυλακή και αφήστε μας να δείξουμε την αξία μας!Πίεστε τους υπόλοιπους συναρμόδιους υπουργούς να υπογράψουν επιτέλους τα ΕΔ.Είμαστε όμηροι στην ίδια μας τη χώρα κ.Πανάρετε! Σας παρακαλώ ενημερώστε μας για τυχόν ελπίζουμε ευχάριστες εξελίξεις πάνω στο θέμα.Για εμάς η αγωνία για το μέλλον μας είναι πλέον καθημερινός τρόπος ζωής.Ξέρουμε ότι έχετε τη βούληση να μας απαλάξετε απ αυτή την αγωνία.Περιμένουμε λοιπόν!
    Σας ευχαριστω πολύ .


    Με εκτίμηση.

    ReplyDelete
  38. Anonymous12:16 pm

    κ. Υφυπουργέ
    Στην πολιτική όλα ανατρέπονται και δεν ξέρει κανεις τι ξημερώνει την άλλη μέρα
    Αν τα χριστουγεννα έχουμε πάλι εκλογες (γιατι ειναι δύσκολο να πρασινίσει ο χάρτης στις εκλογές της 7/11)
    Τότε τι ξημερώνει η επόμενη μέρα για τους αποφοιτους των ΤΕΙ και τα επαγγελματικα δικαιώματα που απαιτουν δικαιωματικά ?
    (θα μου πεί καποιος άλλος εδώ η χώρα πάει για χρεωκοπία και εσυ ασχολείσαι με τα ΤΕΙ ?)
    Μήπως θα πείτε ψηφίστε μας για να τα εκδώσω μετά τις εκλογές ?
    (πόσοι Βουλευτές δεν θα εκλεγούν? Θα βγάλετε 150 το πολύ?)
    Γιατι άν γίνει έτσι τότε ευχαριστουμε πολύ, να πάτε στο καλό, και θα μας λείψετε πολύ, και ιδίως αυτο το blog του διαλόγου μεταξύ πολιτών - υφυπουργού. *
    Εμεις τι είχαμε τι χάσαμε.
    Ενας δικός σας βουλευτής είπε πως για να διωρθωθούν τα πράγματα πρέπει να φτάσουμε στον πάτο, και να ξαναφτιαχτούν όλα απο την αρχή.

    ReplyDelete
  39. Anonymous7:56 am

    Και περιμένουμε ....περιμένουμε .Θα τελειώσει και το ακαδημαϊκό έτος και ακόμα θα περιμένουμε .Δεν πειράζει , έχουμε μάθει να περιμένουμε .Αυτό που πειράζει , είναι ότι κάποιοι πίστεψαν στον λόγο σας Κύριε υπουργέ και μετά το γυρίσατε "εγώ τα έστειλα τώρα αν δεν τα υπογράφουν οι συναρμόδιοι εγώ δε φταίω ".
    Έχει ο καιρός γυρίσματα ...

    ReplyDelete
  40. Anonymous9:47 am

    Το προηγούμενο σχόλιο που έλεγε κάποιος πως στο κτηματολόγιο δεν δέχονται τοπογραφικά διαγράμματα από μηχανικούς των τμημάτων Πολιτικών δομικών έργων & Πολιτικών έργων υποδομής γιατί αφαιρέθηκε?
    Δεν άρεσε σε κάποιους μήπως ?
    Να συμπληρώσω και εγώ με την σειρά μου πως όχι μόνο στο κτηματολόγιο συμβαίνει αυτό αλλά και στον ΕΟΤ , εκεί μάλιστα δεν δέχονται ΤΙΠΟΤΑ . Μόνο διπλωματούχων υπογραφές , έχουν εντολή από τα κεντρικά λένε.
    Επίσης στις πολεοδομίες και στα δασαρχεία έστειλε η ένωση διπλωματούχων αγρονόμων τοπογράφων μηχανικών να μην δέχονται από τους (πάλι) μηχανικούς των τμημάτων Πολιτικών δομικών έργων & Πολιτικών έργων υποδομής σχέδια και τοπογραφικά.
    Κύριε υφυπουργέ τώρα είναι προεκλογική περίοδος κάντε την δουλειά σας……….

    ReplyDelete
  41. Anonymous9:30 am

    Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι ακόμα και μετά την υπογραφή και δημοσίευση του Προεδρικού Διαταγμάτος που αφορά τους αποφοίτους της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ -με την σύμφωνη γνώμη της ακαδημαϊκής κοινότητας- το περιεχόμενο του Διατάγματος ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΌΖΕΤΑΙ για τους πτυχιούχους του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.

    Ενα μεγάλο γιατί?

    Υπάρχει κάποιος ή κάποιοι ΕΚΤΟΣ της ακαδημαϊκής κοινότητας που εμποδίζουν την ενεργοποίηση και εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος? Γιατί αγνοούνται επιδεικτικά οι αποφάσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας? Ποιος θα αποφασίζει για τέτοιου είδους ακαδημαϊκά ζητήματα αν όχι οι Πανεπιστημιακοί? Μήπως οι εκτός ακαδημαϊκής κοινότητας? Μήπως κάποιοι διορισμένοι υπάλληλοι? Δεν γνωρίζω τι γίνεται απλώς ρωτάω μήπως έχει κάποιος πληροφορίες να μας διαφωτίσει.

    ΠΩΣ θα πάμε μπροστά?

    ReplyDelete
  42. Anonymous12:06 am

    http://www.psdatm.gr/psdatm/docs/epaggelmatika110810/ΕΠΙΣΤΟΛΗ_ΓΕΝ_ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ_ΥΠΕΚΑ_ΓΙΑ_ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ_ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf



    Κύριε υπουργέ από πότε το ΤΕΕ νομοθετεί με φιρμάνια στη χώρα αυτή και μάλιστα με την βοήθεια του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΚΑ .
    Ο κύριος Πρωθυπουργός ευαγγελιζόταν ότι δεν θα υπήρχαν επί πρωθυπουργίας του υπουργεία φέουδα. Εμείς βλέπουμε και βιώνουμε ακριβώς το αντίθετο με αποτέλεσμα με την βοήθεια του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΚΑ και πρώην Πρύτανη του ΕΠΜ κ. Ανδεοπουλου προώθησε το φιρμάνι του ΤΕΕ για τα τοπογραφικά διαγράμματα με αποτέλεσμα να μας έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στην εργασία μας που ασκούμε και άσκουσαν οι παλαιότεροι συνάδελφοι εδώ και 30 χρόνια. Το ΥΠΕΚΑ έχει μετατραπεί σε φέουδο του ΤΕΕ.
    Εδώ πάει το ρητό ..εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι.
    Κύριε Παναρετε ετσι δεν πολεμιόνται οι συντεχνίες που έφεραν την χωρά στην κατάσταση που βιώνουμε τώρα.

    ReplyDelete
  43. Anonymous12:30 pm

    Πότε επιτέλους θα πάψουμε να είμαστε όμηροι των συντεχνιών αλλά και των άτολμων πολιτικών που όταν γυρίζουν πίσω τους βλέπουν μόνο τη καρέκλα του υπουργείου τους...????? Εδώ και τώρα έκδοση των Ε.Δ. των πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ, Γεωπόνων ΤΕΙ. Το παραπάνω post του συναδέλφου είναι μια από τις απαράδεκτες και νομικά κενές ενέργειες του ΤΕΕ κατά των πτυχιούχων ΤΕΙ. Το μόνο που μας έχει απομείνει είναι να αρχίσουμε να στέλνουμε δέματα...!!!!!!

    ReplyDelete
  44. Anonymous5:16 pm

    Κύριε Πανάρετε

    Αν οι συναδελφοί σας που είναι συνυπεύθυνοι για την υπογραφή των ΕΔ και ο Πρωθυπυργός έχουν την εντύπωση ότι με ανύπαρκτες δεσμεύσεις στην προεκλογική τους εκστρατεία στις επόμενες βουλευτικές εκλογές(αν βέβαια μέχρι τότε δεν εχουμε κυρήξει πτόχευση εξαιτίας της κατάντιας μας σαν κράτος σε ολους τους τομείς)θα μας πείσουν πως<>είναι γελασμένοι!Κύριε Πανάρετε λυπάμαι αλλα το ΤΕΕ απέδειξε για αλλη μια φορά ποιος κάνει κουμάντο!Πραγματικά λυπάμαι που χαράμισα 6 χρόνια απ τη ζωή μου για να γίνω ενα τίποτα!Αλλα βλέπετε μόνο αυτοι που τα σκάνε στα ξένα πανεπηστήμια κερδίζουν το δικαίωμα να τους σέβεται η κοινωνία και να τους χρήζει επιστήμονες!

    ReplyDelete
  45. Anonymous8:23 am

    Κύριε Παναρετε

    Σαν μέλος αυτής της κυβέρνησης και μάλιστα υφυπουργός σε εναν τόσο ευαίσθητο τομεα οπως είναι η παιδεία δεν μπορείτε να γνωρίζεται για ποιο ακριβώς λόγο οι συναρμόδιοι υπουργοί δεν εχουν υπογράψει ακόμη τα ΠΔ;Είμαι σίγουρος οτι το γνωρίζεται
    οπως επίσης γνωρίζεται γιατι τα ΠΔ των Μεταλλειολόγων του πολυτεχνειου υπογράφτηκαν σε χρονο d(t)ενω τα δικά μας είναι ακόμη στα χαρτιά!
    Βλέπουμε ολοι οτι η υποβάθμιση των ΤΕΙ συνεχιζεται αλλα ολόκληρη κυβέρνηση ακόμη δεν έχει τη βούληση να τα βάλει με τις συντεχνίες(για προφανείς λογους) .Αυτο που πλέον πιστεύω είναι οτι την πρώτη φορά είναι τυχαίο, τη δεύτερη φορά είναι σύμπτωση και την τρίτη εχθρική ενέργεια οπως είπε κάποτε και ο Ian Flemming(Βρετανός συγγραφέας).

    ReplyDelete