Tuesday, October 26, 2010

Επίκαιρη Ερώτηση Ι. Πρωτούλη για τα ΤΕΙ (26/10/10)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ακολουθεί η με αριθμό 154/19-10-2010 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Ιωάννη Πρωτούλη προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ) κ.λπ..
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Ιωάννης Πρωτούλης, προκειμένου να αναπτύξει προφορικά την ερώτησή του.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ρωτάμε τι μέτρα προτίθεται να πάρει το Υπουργείο έτσι, ώστε να μην πεταχτούν έξω από τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, τα οποία από το 2001 αναβαθμίστηκαν και έγιναν ΑΤΕΙ, περίπου δύο χιλιάδες σπουδαστές από το ΤΕΙ Πειραιά και το ΤΕΙ Αθήνας.
Η ερώτησή μας έχει κατατεθεί αρκετό καιρό. Πλέον αποκτά επείγοντα χαρακτήρα η απάντηση. Σήμερα οι Πρόεδροι του ΤΕΙ Πειραιά και του ΤΕΙ Αθήνας ανακοίνωσαν λίγο έως πολύ ότι δεν θα εγγράψουν περίπου δύο χιλιάδες σπουδαστές που είναι εκ μετεγγραφής στα ΤΕΙ τους. Ήδη έχουν βγάλει μια απόφαση, όπου αυτά τα παιδιά δεν γράφονται στα εργαστήρια.
Αλλά ακόμα και για εκείνα τα παιδιά που γράφονται, θέλω να σας πληροφορήσω, κύριε Υπουργέ, ότι αυτή τη στιγμή, εργαστήρια που χωρούν δέκα και δεκαπέντε σπουδαστές είναι με εβδομήντα και ογδόντα, κάνουν μάθημα μέχρι τις ελιές απ’ έξω στο ΤΕΙ Πειραιά και στην Καβάλας, που είναι κορυφή του παγόβουνου της υπολειτουργίας, της υποχρηματοδότησης. Μιλάμε για ιδρύματα με μειωμένους προϋπολογισμούς, μιλάμε για ιδρύματα χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό. Ενώ πέρσι ήταν τρεις χιλιάδες οι καθηγητές – και αυτοί απλήρωτοι – αυτή τη στιγμή είναι δύο χιλιάδες οι καθηγητές.
Και δεν φτάνουν όλα αυτά, φέτος έχουμε και τη μονή εισαγωγή. Για να καταλαβαίνει και ο κόσμος που μας παρακολουθεί, στα ΤΕΙ εισάγονταν η πρώτη φουρνιά, οι μισοί σπουδαστές το Σεπτέμβρη και οι άλλοι μισοί το Φλεβάρη. Τώρα εισάγονται όλα αυτά τα παιδιά, όλοι αυτοί οι σπουδαστές το Σεπτέμβρη, χωρίς να έχει φτιαχτεί ούτε ένα εργαστήριο παραπάνω, χωρίς να έχουν προσληφθεί καθηγητές, με μειωμένους προϋπολογισμούς κατά 30%, κατά 40%. Και αυτό συμβαίνει στα κεντρικά ιδρύματα, φανταστείτε τι γίνεται στην περιφέρεια.
Κατά συνέπεια, αναφέρουμε το ερώτημα τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να πάρει το Υπουργείο, για να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες για τη λειτουργία, και βέβαια αν προτίθεται να καταργήσει τον απαράδεκτο θεσμό του έκτακτου εκπαιδευτικού, όπου ανά εξάμηνο ανανεώνεται η σύμβασή του και τώρα πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί είναι επί ξύλου κρεμάμενοι χωρίς την ανανέωση των συμβάσεών τους.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Πρωτούλη.
Εκ μέρους της Κυβερνήσεως θα απαντήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος, ο οποίος έχει και το λόγο για τρία λεπτά.
Ορίστε, κύριε Πανάρετε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω από το θέμα που θίξατε για σήμερα, δηλαδή με την διαμαρτυρία των ΤΕΙ της Αθήνας και του Πειραιά για τους εκ μετεγγραφής φοιτητές και τις διαμαρτυρίες που διατύπωσαν για τον λόγο ότι ο αριθμός των φοιτητών αυξάνεται υπερβολικά λόγω των μετεγγραφών.
Εδώ υπάρχουν δύο πράγματα, τα οποία πιστεύω ότι και εσείς από την πλευρά σας ως Κομμουνιστικό Κόμμα μπορείτε να αντιληφθείτε. Το ένα είναι η ανάγκη να καλυφθούν και να αντιμετωπιστούν κοινωνικά προβλήματα. Και αυτή η ανάγκη αναφέρεται και μεταφράζεται στις μετεγγραφές. Δεν είναι εύκολο, και δεν θα μπορούσε κανείς να πει ότι αγνοώ αυτά τα κοινωνικά προβλήματα και αντιμετωπίζω το πρόβλημα πλήρως τεχνοκρατικά, λέγοντας ότι αυτοί είναι οι εισακτέοι εδώ, αυτοί είναι οι εισακτέοι εκεί, ας μείνουμε εκεί που μπήκε ο καθένας.
Από το άλλο μέρος όμως, πρέπει να αναγνωρίσουμε και το πρόβλημα των ιδρυμάτων υποδοχής, διότι έχουν έναν σχεδιασμό για έναν άλφα αριθμό εισακτέων, ο οποίος αυξάνεται υπερβολικά χωρίς να ξέρουν ακριβώς ποιος θα είναι ο τελικός αριθμός, διότι ανάλογα με τις αιτήσεις που υπάρχουν, προσδιορίζεται και αυτός ο αριθμός.
Για την αντιμετώπιση των άμεσων προβλημάτων, έχει υπογραφεί από την Υπουργό Παιδείας και έχει σταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών πρόταση για έγκριση πρόσθετων τριών εκατομμυρίων ευρώ, για να διατεθούν ανάλογα με τις ανάγκες στα τρία αυτά μεγάλα ΤΕΙ – Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Και με αυτόν τον τρόπο, πιστεύουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε το άμεσο πρόβλημα της πρόσθετης χρηματοδότησης που απαιτείται για την εκπαίδευση των παιδιών που θα πάρουν μετεγγραφή.
Πιστεύω ότι και οι διοικήσεις των ιδρυμάτων θα δείξουν την ευαισθησία που χρειάζεται στην αντιμετώπιση των παιδιών αυτών, όχι απλώς ως ενός πρόσθετου αριθμού εισακτέων, αλλά ως επιμέρους κοινωνικές ομάδες με ειδικά προβλήματα, που η Βουλή έχει καθορίσει ότι πρέπει να τους δίνεται μια ιδιαίτερη μεταχείριση. Επομένως, πιστεύω ότι και οι διοικήσεις των ιδρυμάτων θα αποδεχθούν και την προσπάθεια που κάνουμε, αλλά και θα βοηθήσουν στο να μην υπάρξει πρόβλημα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Ερχόμαστε τώρα στο θέμα των εκτάκτων, που είπατε, γιατί και αυτό είναι ένα κατά την γνώμη μου πολυσύνθετο πρόβλημα. Δεν είναι εύκολο, κύριε Πρωτούλη – και φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου – να μην υπάρχουν καθόλου έκτακτοι. Θα μπορούσα όμως να συμφωνήσω με σας ότι η αναλογία τακτικών και εκτάκτων δεν είναι η σωστή. Και θα πρέπει να εξετάσουμε για ποιον λόγο έχουμε αυτή την αναλογία και πώς θα το διορθώσουμε.
Μάλλον θα πρέπει, κύριε Πρόεδρε, να σταματήσω και να συνεχίσω στη δευτερολογία μου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Στη δευτερολογία σας.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Θα συνεχίσω όμως, γιατί είναι σημαντικό το θέμα των εκτάκτων.
Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ο Βουλευτής συνάδελφος κ. Ιωάννης Πρωτούλης έχει τον λόγο για δευτερολογία.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Θα συμφωνούσαμε με τη λογική σας, κύριε Υφυπουργέ, για τους σπουδαστές που δεν μπορούν να γραφτούν όλοι – και αντικειμενικό είναι να μην μπορούν να σπουδάσουν όλοι στο κέντρο της Αθήνας – αν υπήρχαν υποδομές σίτισης, στέγασης, φιλοξενίας των χιλιάδων παιδιών που σπουδάζουν αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα.
Η δική σας πολιτική είναι που γέμισε κάθε χωριό και ΤΕΙ και κάθε κωμόπολη και πανεπιστήμιο και μάλιστα χωρίς να φτιαχτεί ούτε ένα δωμάτιο από φοιτητικές εστίες και χωρίς να υπάρξει και καμιά ουσιαστική φοιτητική μέριμνα. Η εργατική λαϊκή οικογένεια ξοδεύει παραπάνω από ένα μισθό για τις σπουδές των παιδιών της και αυτή τη στιγμή δεν τα έχει να τα ξοδέψει, γιατί πολύ απλά η πολιτική σας αφαίρεσε και αυτό το μισθό που υπήρχε.
Κατά συνέπεια, γι’ αυτούς τους δύο χιλιάδες σπουδαστές μπαίνει ζήτημα αν θα σπουδάσουν, αν θα συνεχίσουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση ή θα σηκωθούν να φύγουν. Γιατί καταλαβαίνετε ότι αυτά τα δύο χιλιάδες που είναι εκ μετεγγραφής δεν έχουν κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα να θέλουν να είναι κοντά στο σπίτι τους. Είναι ανάγκη της λαϊκής οικογένειας. Και μάλιστα με βάση τα δικά σας τα κριτήρια του Υπουργείου Παιδείας δικαιούνται τη μετεγγραφή, δεν είναι «παρανόμως», να το πούμε έτσι, μετεγγραφέντες. Δικαιούνται τη μετεγγραφή, γιατί είναι παιδιά πολυμελών οικογενειών, χαμηλών εισοδημάτων, που δεν μπορούν να σπουδάσουν. Το ένα τρίτο των σπουδαστών εγκαταλείπει τις σπουδές συνολικά στα ΤΕΙ, καταλαβαίνετε, δηλαδή, ότι αυτά τα παιδιά, αν δεν παρθούν άμεσα μέτρα, είναι καταδικασμένα.
Έχει αιτήματα και το φοιτητικό κίνημα. Εγώ γνωρίζω αιτήματα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, που μιλάνε για 600 ευρώ επιδότηση στην εργατική λαϊκή οικογένεια, για να μπορέσει να σπουδάσει τα παιδιά της. Μπορείτε αυτό να το υλοποιήσετε και αυτά τα παιδιά βεβαίως να πάνε στο ΤΕΙ που έχουν περάσει και δεν χρειάζεται να κάνουν τη μετεγγραφή τους; Αυτό είναι το ένα.
Το δεύτερο, σε σχέση με τους έκτακτους εκπαιδευτικούς, γνωρίζετε κι εσείς πολύ καλά ότι είναι για μήνες απλήρωτοι και πολύ περισσότερο, όταν δεν μιλάμε για μια απλή αναλογία. Η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ είναι έκτακτοι. Νοείται Ανώτατη Εκπαίδευση, επιστημονικό αντικείμενο με έκτακτους εκπαιδευτικούς; Δεν μιλάμε για μια ψευτοκατάρτιση ή για ένα σεμινάριο, που αντικειμενικά εκεί μπορούμε να καταλάβουμε ότι μπορεί να προσληφθεί έκτακτα κάποιος καθηγητής. Εδώ, μιλάμε για ένα επιστημονικό αντικείμενο. Δεν μπορεί να γίνει εκπαίδευση με έκτακτους συμβασιούχους.
Κατά συνέπεια, θεωρούμε ότι πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα. Εμείς θέλουμε να σας δηλώσουμε ότι θα συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις, για να διαμορφωθεί και να υπάρξει ένα οργανωμένο πολιτικοποιημένο κίνημα από τους σπουδαστές, για να ακυρωθεί η πολιτική σας στην πράξη.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Πρωτούλη.
Ο κ. Ιωάννης Πανάρετος, ο Υφυπουργός, έχει τον λόγο να ολοκληρώσει την απάντησή του.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Για τους εκτάκτους, ξεκίνησα στην πρωτολογία μου να αναφέρομαι στην ανάγκη μιας καλύτερης αναλογίας τακτικών με εκτάκτους. Όμως, θα ήθελα να σας παρακαλέσω και να λάβετε υπ’ όψη σας, αλλά και να συμβάλετε και εσείς στο γεγονός ότι οι διαδικασίες που ακολουθούνται πολλές φορές στις επιλογές των εκτάκτων δεν είναι οι καλύτερες.
Επειδή είμαι βέβαιος ότι δεν έχετε κανέναν λόγο να μην θέλετε σωστές διαδικασίες, γι’ αυτό πιστεύω ότι θα συμβάλετε. Θα χρησιμοποιήσω έναν όρο που μάλλον δεν σας αρέσει, αλλά πιστεύω ότι ανταποκρίνεται σε αυτό που θέλω να πω, τον εξορθολογισμό. Τι χρειαζόμαστε πραγματικά; Η δημιουργία, ξέρετε, πρόσθετων εργαστηρίων απλώς για εξυπηρέτηση διδασκόντων και όχι για την εξυπηρέτηση των φοιτητών, δεν είναι αυτό που χρειάζεται το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Ουσιαστικά, αν αναλογισθεί κανείς και το θέμα των εξαμήνων που είπατε, θα σας πω το εξής: Μέχρι σήμερα, είχαμε φοιτητές που έμπαιναν την ίδια χρονική στιγμή, με τις εξετάσεις, τον Σεπτέμβρη, μάθαιναν ότι είναι εισακτέοι και οι μισοί ξεκινούσαν τις σπουδές τους στο πρώτο εξάμηνο και οι άλλοι μισοί στο δεύτερο εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους. Και είχαμε παράλληλες σπουδές δυο ομάδων φοιτητών που μπήκαν την ίδια στιγμή. Στο δεύτερο έτος πάλι, οι μεν παρακολουθούσαν στο Γ΄ εξάμηνο σπουδών, οι δε στο Β΄ εξάμηνο σπουδών και αυτό συνεχιζόταν.
Είναι φυσικό, ότι κάποια στιγμή πρέπει να προσπαθήσει κανείς να σταματήσει αυτή την στρεβλή διαδικασία, η οποία είναι εις βάρος των παιδιών. Και είναι φυσικό στην πρώτη εφαρμογή να υπάρξουν δυσλειτουργίες, να υπάρξει ένας αυξημένος αριθμός φοιτητών και στα εργαστήρια και στα μαθήματα. Όμως, είμαι βέβαιος ότι με αυτόν τον τρόπο τα Τεχνολογικά Ιδρύματα θα λειτουργήσουν καλύτερα, θα βελτιωθούν οι συνθήκες σπουδών των φοιτητών και θα υπάρξει η δυνατότητα ώστε να δούμε μια πραγματική αναβάθμιση.
Εγώ θα δεχθώ την κριτική σας ότι σε ένα μεγάλο βαθμό υπήρξε μια δυσαρμονία νομοθετικών αναβαθμίσεων με ουσιαστικές αναβαθμίσεις. Με αυτή, λοιπόν, την προσέγγιση πιστεύω ότι θα βελτιωθεί η εκπαίδευση που προσφέρεται.
Είχα αριθμούς να σας πω ποιες θα είναι οι χρηματοδοτήσεις εφέτος τόσο για την σίτιση όσο και για την στέγαση, για τις λειτουργικές δαπάνες. Αλλά, για να μην κουράσω την Βουλή και να μην καθυστερήσω, υπάρχει μια μείωση, πράγματι, γύρω στο 10%, αλλά με έναν καλύτερο τρόπο οργάνωσης των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, όπως και των πανεπιστημίων. Μια πιο ορθολογική αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων. Οι πόροι είναι δικοί σας και δικοί μας. Είναι χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Επομένως, όλοι έχουμε υποχρέωση να τα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Πιστεύω, λοιπόν – και δέχομαι την άποψή σας – ότι έχετε πρόθεση να δείτε να λειτουργούν καλύτερα τα Τεχνολογικά Ιδρύματα και δεν θα διαφωνήσουμε. Μπορεί να διαφωνήσουμε σε κάποια σημεία πολιτικής, αλλά, όπου η προσπάθεια είναι κοινή, ο καθένας θα κάνει αυτό που πιστεύει ότι είναι καλύτερο. Και εμείς –επίσης το ξέρετε – δεν έχουμε καμία ατέλειωτη δεξαμενή πόρων την οποία θα την κατευθύνουμε εκεί που θέλουμε. Οι πόροι είναι περιορισμένοι και πρέπει να τους αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Πανάρετο.

13 comments:

  1. Anonymous11:15 am

    Καλά κάνουν οι πρόεδροι. Δεν μπορεί να γεμίσουν τα κεντρικά ΤΕΙ με άλλους 2000 αγράμμτους επιπλέον και μετά να ζητάνε και επαγγελματικά δικαιώματα ισοτιμίες κτλπ

    ReplyDelete
  2. Λαθρομετανάστης Πτυχιούχος Μηχ.Μηχανικός8:23 pm

    Εχεις απόλυτο δίκιο και πρέπει αυτούς τους 2000 "αγράμμτους" να τους γράψετε κατευθείαν στην ΕΜΔΥΔΑΣ χωρίς άλλες διατυπώσεις. Θα ενσωματωθούν αμέσως.

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:54 pm

    Προφανως εισαι και εσυ αποφοιτος..(ποιος ξερει απο που ηρθες...Ιταλια, Σοφια, Ρουμανια) και δεν σου αρεσει σε εσενα και στο Δεσποτατο/Χαλιφατο σας που θα αποκτησουν Επαγγελματικα δικαιωματα καποια Δημοσια Ανωτατα Ιδρυματα και ετσι απαξιωνετε τα παντα και τους παντες.
    Επισης ξεχασες να πεις πως αγραμματοι δεν ειναι μονο οι των ΑΤΕΙ αλλα και οι των Πανεπιστημιων και ΕΑΠ, εξαιρουνται (βεβαια) οι των Ελληνικων και ξενων Πολυτεχνειων.

    ReplyDelete
  4. Giannis11:38 pm

    De mas exete enhmerwsei sxetika me thn sunanthsh sas me ton yfupourgo oikonomikwn. Htan prox8es an de kanw la8os pou anakoinwsate thn sunanthsh sto site sas. Na upo8esoume oti de phge kala?

    ReplyDelete
  5. Καλά πήγε. Θα έλεγα πολύ καλά.
    Τα αποτελέσματα θα φανούν σύντομα.

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:40 am

    Κύριε Πανάρετε μπορείτε να εξηγήσετε πώς θα απαλλάξετε τα ελληνικά Πανεπιστήμια από την αναξιοκρατία και την οικογενειοκρατία καθιστώντας τους λέκτορες ομήρους του καθηγητικού κατεστημένου? Με λέκτορες χωρίς ουσιαστική δυνατότητα ερευνητικού έργου και χωρίς προοπτική εξέλιξης, ουσιαστικά υποβαθμισμένους στο επίπεδο του teaching assistant, έρμαια και παρατρεχάμενους των καθηγητών, πώς θα επιτύχετε το στόχο σας για ανοικτά στην ερευνητική καινοτομία και αξιοκρατικά Πανεπιστήμια?

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:33 pm

    κ. Υφυπουργέ,
    πέρα από τις κραυγές των αποφοίτων Πολυτεχείων-Πολυτεχνικών Σολών και ΣΤΕΦ των ΤΕΙ υπάρχει και η ουσία:
    1) Θα προχωρήσει ουσιαστικός χωροταξικός σχεδιασμός μετά από ουσιαστική αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ;
    2) Τα τμήματα ΤΕΙ με επιστημονικό αντικείμενο, νέο προσωπικό ακαδημαϊκών προσόντων ανάλογων των μελών ΔΕΠ και σύγχρονες υποδομές, θα προσωρήσουν στη νέα ενιαία Πανεπιστημιακή εκπαίδευση είτε αυτόνομα είτε μετά από συγχωνεύσεις ή θα υποβαθμισθούν σε τοπικό κολέγιο τύπου Καλιφόρνιας;
    3) Το προσωπικό των ΤΕΙ πού και με ποιο τρόπο θα ενταχθεί στο νέο τοπίο;

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:06 am

    Σχόλιο περί του επιπέδου των φοιτητων που μπαινουν σε τει ή αει:
    Επειδή έτυχε και στο τμήμα μου οι φοιτητές έμπαιναν με 14 και τώρα μπαίνουν με 18, προσωπικά πιστεύω ότι για να έχεις φοιτητές που μπορούν να ανταπεξέλθουν και να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο πρέπει να τεθεί ως βάση το 16-16.5. Οπότε σαφώς και δεν έχει να κάνει μόνο με όσους μπαίνουν σε τει. Συμφωνώ ότι η βάση του 10 έπρεπε να καταργηθεί αλλά έπρεπε και να μην περνά κανείς στην τριτοβαθμια με κάτω βαθμό κάτω του 16. Υπάρχουν τόσες άλλες ευκαιρίες πέρα της τριτοβάθμιας εκπαιδευσης.

    ReplyDelete
  9. Anonymous4:33 am

    Απορώ για ποιο λόγο χτυπιούνται ακόμα οι 5-6 των τει που γράφουν εδώ. Η υπερ-επέκταση των Ε.Δ θα γίνει, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Τα τει είναι δημιούργημα του ΠΑΣΟΚ όπως και η "ανωτατοποίηση" τους. Στο υπουργείο παιδείας βρίσκεται ο κ.Πανάρετος που ευνοεί τα τει μέχρι παρεξηγήσεως. Οι συνομιλίες γι αυτό το σημαντικό θέμα έγιναν δημοκρατικά με τον ίδιο και τους προέδρους των τει. Στις εκλογές του ΤΕΕ βγήκε το Πασόκ οπότε για να μην αντιδρά τα βρήκαν κάτω από το τραπέζι και ακολουθούν την γραμμή. Οι πρυτάνεις αγωνίζονται για να μην χάσουν τα προνόμια τους. Οι διπλωματούχοι ασχολούνται με τον ΚΕΝΑΚ μήπως βγάλουν κανένα φράγκο. Οι φοιτητές των πολυτεχνείων ασχολούνται με άλλα. Γι αυτό λέω το περίεργο είναι πως δεν έχουν υπογραφεί ακόμα. Τα τει αν δεν ήταν οι πολιτικάντηδες και η αδράνεια των υπόλοιπων φορέων που θίγονται θα ήταν στην ανώτερη εκπαίδευση το πολύ.

    Εξεταστική για την παιδεία πότε θα γίνει;

    ReplyDelete
  10. Να δούμε πότε θα μαζέψει εισαγγελέας το ΤΕΕ και τα φερέφωνα του να ρωτάς. Το ΤΕΕ, ο δήθεν σύμβουλος του κράτους, ΑΠΕΙΛΕΙ για ζητήματα παιδείας το ίδιο το κράτος!!! Σε ποιά πολιτισμένη χώρα γίνονται αυτά; Πως μία συντεχνεία καταφέρνει επί 25+ χρόνια να εμποδίζει 40.000+ ανθρώπους από το να ασκούν το επάγγελμα που σπούδασαν;
    Όσο για το ανώτερη, ανώτατη κτλ στην ΕΕ δεν υπάρχουν αυτές οι πατέντες. Έχεις πτυχίο 3βάθμιας εκπαίδευσης; Τότε ασκείς το επάγγελμα σου ελεύθερα. Εδώ ακόμα ο πολιτισμός δε έφτασε δυστυχώς. Έχουμε όμως το ΤΕΕ, τους φορτηγατζήδες και τους ταξιτζήδες να αναπληρώνουν το κενό...

    ΥΓ1 Γρίφος για δυνατούς λύτες;
    Πως είναι δυνατών να έχεις και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο (ΤΕΕ) χορτάτο;

    - Τον ταϊζεις από την πίτα του διπλανού...

    ΥΓ2 Γιατί το ΤΕΕ είναι ο μόνος σύμβουλος του κράτους που είναι και συνδικαλιστικό όργανο; Γιατί πχ είναι ξεχωριστό το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και ο Δικηγορικός Σϋλλογος;

    ReplyDelete
  11. Anonymous3:52 pm

    Προς ο/η ανώνυμος
    Το ΠΑΣΟΚ όπως και με πολλά "καυτά" κοινωνικά θέματα (ασφαλιστικό,διαφθορά,παιδεία,υγεία κλπ) βρίσκει τα λάθη του παρελθόντος μπροστά του αυτή τη στιγμή, έτσι και με τα Ε.Δ. των ΤΕΙ ποτέ δεν θέλησε ή καλύτερα πάντα υπέκυπτε στους εκβιασμούς και πιέσεις του ΤΕΕ,ΓΕΩΤΕΕ,ΕΜΔΥΔΑΣ κλπ μη εκδίδοντας τα Ε.Δ. χιλιάδων νέων ανθρώπων τους οποίους τα δύο μεγάλα κόμματα εξαπατώντας επί 30 συναπτά έτη από την ίδρυση των ΤΕΙ! Αυτή τη στιγμή χιλιάδες Μηχανικοί των ΤΕΙ ασκούν το επάγγελμά τους παράνομα και καταχρηστικά με βάση το Β.Δ. του 1972 το οποίο είχε υπογράψει άκουσον άκουσον η ΧΟΥΝΤΑ, κι όμως.....Πολύ φοβάμαι ότι η κοροϊδία χιλιάδων ανθρώπων θα συνεχιστεί εάν και εφόσον υπογραφούν τα Π.Δ. και δεν είναι σαφή,και με ξεκάθαρα αυτόνομη άσκηση του επαγγέλματος.
    Αυτή τη στιγμή δήθεν ενημερώνονται οι υπουργοί λες και δεν το ξέρουν το θέμα, αρχές του νέου ακαδημαϊκού έτους θα είχαν υπογραφή...ακόμα περιμένουμε!!!

    ReplyDelete
  12. Anonymous9:49 am

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΕΙ;
    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ;
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΕΙ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ.

    ReplyDelete
  13. Anonymous12:53 am

    Πλέον το ΤΕΕ δρώντας άλλη μια φορά ως συντεχνεία, χρησιμοποιησε τις γνωστές υπόγειες μεθόδους και κατόρθωσε να σταλεί εγκύκλιο στο κτηματολόγιο και αλλού, που εμποδίζει τους Μηχανικούς Έργων Υποδομής και Δομικών Έργων να εκπονούν τοπογραφικά διαγράμματα! Ούτε τα επαγγελματικά δικαιώματα του 1972 δε μας αφήνει να ασκήσουμε! Είναι αίσχος για την πολιτική ηγεσία που αφήνει να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση. Κάντε κάτι επιτέλους...

    ReplyDelete