Thursday, October 14, 2010

Συνέντευξη στην τηλεόραση της ΝΕΤ (14/10/10)

Συνέντευξη στη ΝΕΤ στην εκπομπή «Συμβαίνει τώρα»
( Χ. Σαράφογλου – 14/10/2010)

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι πρώτες αλλαγές, τουλάχιστον αυτό γνωρίζουμε, στο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και ποιες είναι αυτές θα μας πει ο κ. Γιάννης Πανάρετος, Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, είναι εδώ κοντά μας. Καλημέρα σας, καλώς ήλθατε.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλή σας μέρα, ευχαριστώ.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Με αγωνία Υπουργέ περιμένουμε να μάθουμε τι θα ακολουθήσει και ποιες θα είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα πλαίσιο διαλόγου και διαβούλευσης για τις αλλαγές που θα γίνουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχουμε πει ότι η πολιτική μας είναι ότι θα προτάξουμε τις αλλαγές στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, ακολουθούν οι αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η διαδικασία μετάβασης από τη δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια, θα είναι το τελευταίο στάδιο που θα είναι πια πολύ εύκολο να γίνει όταν έχουμε διαμορφώσει την ουσία της Εκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Είναι κατανοητό ότι πρέπει να προηγηθούν οι αλλαγές στις άλλες δύο βαθμίδες για να γίνει και ομαλά η όποια εξέλιξη και μεταρρύθμιση, απλά επειδή πρέπει να μιλήσουμε για κάποια συγκεκριμένα πράγματα και αγωνιούν και οι υποψήφιοι, θα γίνει επιστροφή στις δέσμες τις λεγόμενες, θα δίνουν τέσσερα μαθήματα οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές; Διαβάζουμε ότι θα μπαίνουν γενικά σε μια σχολή και όχι σε ένα Τμήμα. Θα φοιτούν για ένα έτος και ύστερα θα επιλέγουν. Ισχύουν όλα αυτά;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα επιμείνω ότι αυτό που θέτετε είναι ένα κομμάτι που αφορά άμεσα την λειτουργία των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και έμμεσα την μετάβαση. Λέμε λοιπόν, Σε σχέση με την λειτουργία των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, ότι πράγματι ο φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή και όχι σε Τμήμα. Ποιος είναι ο λόγος; Ο λόγος είναι ότι με την δημιουργία των Τμημάτων είχαμε φτάσει σε ένα σημείο που είχαμε μία άκρα εξειδίκευση πολύ νωρίς. Και υποχρεώναμε νέους ανθρώπους στην ηλικία των 18 χρόνων να επιλέξουν ένα άκρως εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών, με την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, χωρίς στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν κατεύθυνση εάν κάτι δεν τους άρεσε, εάν κάτι δεν πήγαινε καλά, εάν ένιωθαν ότι δεν είναι ικανοί για αυτό που ξεκίνησαν. Λέμε λοιπόν ότι θα εισάγονται στις Σχολές. Δεν λέμε ότι στο πρώτο έτος θα γίνεται κάποιας μορφής εξέταση, άραγε μεταφέρουμε τις πανελλήνιες εξετάσεις από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Άρα πως θα εισάγονται στο Τμήμα συγκεκριμένα λοιπόν;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχουν καν Τμήματα. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών. Και αναφέρομαι σε προγράμματα σπουδών γιατί χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα να έχει μία ευελιξία. Φτιάχνεις κάποια στιγμή ένα Τμήμα και μετά από κάποια χρόνια διαπιστώνεις ότι αυτό πια δεν απηχεί ανάγκες για τους νέους ανθρώπους, αλλά και γενικότερα για την κοινωνία. Χρειάζεται λοιπόν να το προσαρμόσεις. To να κλείσεις ένα Τμήμα είναι πολύ δύσκολο. Το να αναπροσαρμόσεις ένα πρόγραμμα σπουδών είναι ευκολότερο. Έρχομαι τώρα στο ερώτημά σας. Ο πρώτος χρόνος σπουδών τί χαρακτηριστικό έχει σε όλον τον κόσμο; Ότι σε μία μεγάλη γκάμα γνωστικών αντικειμένων τα μαθήματα είναι περίπου τα ίδια. Για αυτό λέμε ότι ο φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή. Στη συνέχεια θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών…

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Τα οποία θα λαμβάνει ως μαθήματα επιλογής, για παράδειγμα; Θα είναι προγράμματα επιλογής; Επιλέγω αυτό το πρόγραμμα να ακολουθήσω για τα επόμενα τρία χρόνια που θα διαρκούν οι σπουδές μου;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Θα επιλέγει ένα από τα προγράμματα σπουδών της σχολής. Θα γνωρίζει, στο πρόγραμμα σπουδών αυτό, ποια είναι τα μαθήματα που πρέπει να επιλέξει για να οδηγηθεί στο τέλος αυτού του προγράμματος, και ανάλογα θα προχωρά σε αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αν διαπιστώσει, ο ίδιος ή το Πανεπιστήμιο, ότι δεν μπορεί ή δεν του αρέσει, θα έχει την ευχέρεια να μετακινηθεί σε ένα άλλο πρόγραμμα που θα είναι πλησιέστερα προς τις ικανότητές του και τις επιθυμίες του …

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Εντός της ίδιας Σχολής όμως, στην οποία έχει μπει

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντός της ίδιας Σχολής. Το ενδεχόμενο να μπορεί να μετακινηθεί από Σχολή σε Σχολή, χωρίς να αποκλείεται και αυτό, είναι δύσκολο διότι χρειάζεται μια μεγαλύτερη διοικητική αλλαγή. Δεν το αποκλείω, αλλά εγώ σας μιλάω τώρα για την προσέγγιση που έχουμε αυτή τη στιγμή.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Βέβαια θα είναι πολύ δύσκολο Υπουργέ. Φανταστείτε κάποιος να μπαίνει στην Ιατρική, για παράδειγμα, μετά να λέει ότι θα πάω στο Πολυτεχνείο το επόμενο έτος, μετά να αλλάζει γνώμη, θα πάω στη Νομική.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Όταν έχει διαλέξει, επιστήμες υγείας, για παράδειγμα, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Ιατρική, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Βιολογία, μπορεί να θέλει να σπουδάσει κάτι άλλο που να έχει να κάνει με τις επιστήμες υγείας, εάν όμως διαπιστώσει ότι θέλει τελείως να αλλάξει, αυτό είναι κάτι πιο δύσκολο.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Κύριε βέβαια πολλή συζήτηση γίνεται και για τον Καλλικράτη στην Εκπαίδευση, δηλαδή κάποια Τμήματα που θα καταργηθούν, άλλα που θα συγχωνευθούν, όλα αυτά είναι στο πλαίσιο που μόλις μας περιγράψατε. Να υπάρχουν Σχολές, και συγκεκριμένα προγράμματα πλέον και όχι Τμήματα.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Οι υποψήφιες Σχολές προς κατάργηση ποιες είναι;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε, είναι λάθος να τοποθετείται το θέμα ότι θα έρθει κάποιος, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, και θα αρχίσει να καταργεί μονάδες ή Τμήματα. Αυτό που χρειάζεται όμως να δούμε, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διοίκησης του Πανεπιστημίου, είναι ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να αποκτούν οι φοιτητές ένα πτυχίο με αντίκρισμα. Ο στόχος του Πανεπιστημίου είναι να δίνει στα νέα παιδιά δυνατότητες και δεξιότητες για να ανταποκριθούν και στις επιθυμίες τους και στην αγορά εργασίας. Αυτό λοιπόν που δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι θα γίνει είναι ότι θα έρθουμε ξαφνικά και θα πούμε ότι κλείνει το Α Τμήμα, κλείνει το Β Τμήμα. Η πρόθεσή μας είναι αυτό να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου προβληματισμού, κυρίως στο εσωτερικό των ίδιων των Ιδρυμάτων.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Την άλλη εβδομάδα θα μάθουμε περισσότερα δηλαδή για το σύστημα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την άλλη εβδομάδα θα μάθουμε περισσότερα διότι θα ανακοινωθεί, όπως σας είπα, το πλαίσιο διαβούλευσης πάνω στο οποίο θα γίνει η συζήτηση για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα οδηγήσει στην αρχή της επόμενης χρονιάς σε κάποιο νέο νόμο για τα ΑΕΙ.
Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Επειδή δεχόμαστε πολλά μηνύματα από τηλεθεατές, γονείς ρωτούν αν φέτος οι υποψήφιοι θα υποβάλουν το μηχανογραφικό τους πριν από τις εξετάσεις.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Ισχύει αυτό;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι. Χρειάζεται να γίνει αυτό, κυρίως για τους ίδιους τους υποψήφιους και θα σας πω δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι με τον χρόνο που κατατίθεται το μηχανογραφικό τώρα καθυστερούν τα αποτελέσματα, και ο προγραμματισμός των ίδιων των οικογενειών πηγαίνει πίσω, γιατί όλοι περιμένουν τέλος Αυγούστου να μάθουν σε ποιο Τμήμα, έχουν εισαχθεί. Από το άλλο μέρος έχουμε δει ότι δεν έχει βοηθηθεί ο υποψήφιος με τη σημερινή κατάσταση. Με δεδομένο ότι ο υποψήφιος μπορεί να επιλέξει στην ιεράρχηση των επιλογών του τα Τμήματα εκείνα που επιθυμεί περισσότερο, και με δεδομένο ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός, το πώς και το πού θα μπει θα εξαρτηθεί από την απόδοσή του. Επομένως, είναι καλύτερο για εκείνον να επιλέγει τα Τμήματα με την αξιολογική σειρά που επιθυμεί να σπουδάσει.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Βέβαια, υπήρχε και η αντίθετη άποψη ότι βόλευε τους μαθητές να γνωρίζουν την βαθμολογία τους και στη συνέχεια να επιλέγουν Σχολή. Ήταν ευκολότερο.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτρέψτε μου ένα σχόλιο εδώ. Έχω παραδείγματα φέτος, υποψηφίων οι οποίοι ήρθαν στο γραφείο μου για να μου εκθέσουν τα προβλήματά τους. Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μία κοπέλα, έχει πάρει 18 στις εξετάσεις, και λέει ότι επειδή πέρυσι οι βάσεις ήταν έτσι εγώ δήλωσα μόνο αυτά τα δύο-τρία Τμήματα διότι θεωρούσα ότι με τις περυσινές βάσεις θα είχα εισαχθεί. Και έμεινε έξω από το Πανεπιστήμιο ακριβώς γιατί επηρεάστηκε από τις περυσινές βάσεις. Οι βάσεις κάθε χρονιάς δεν μπορούν και δεν είναι συνάρτηση των βάσεων της προηγούμενης χρονιάς και δεν πρέπει να επηρεάζουν τις επιλογές των υποψηφίων.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Μάλιστα. Υπουργέ σας διαβάζω μηνύματα τηλεθεατών. Υπάρχει πρόβλημα με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Έχουν μείνει απλήρωτοι για δύο μήνες λένε. Μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ένα θέμα που δεν είναι στη δική μου την αρμοδιότητα, αλλά γνωρίζω ότι η Υπουργός έχει κάνει πάρα πολλές ενέργειες για να κλείσει αυτό το θέμα και να κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες που έχει το Υπουργείο Παιδείας σε σχέση με αμοιβές που δικαιούνται Εκπαιδευτικοί.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Πότε θα πάρουν τα χρήματά τους, γνωρίζουμε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή εγώ, διότι δεν έχω άμεση εμπλοκή.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Επίσης υπάρχουν άλλα ζητήματα. Δεν υπάρχουν δάσκαλοι δεύτερης ξένης γλώσσας, λένε, σε δημοτικό στα Χανιά. Είναι μηνύματα τηλεθεατών αυτά που σας διαβάζω. Άρα υπάρχουν κενά σε κάποια σημεία.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, τώρα βάζετε ένα πολύ ευρύτερο θέμα, και είναι και ένα μέρος της συζήτησης που γίνεται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το πώς γίνεται η εκπαίδευση στο Λύκειο. Έχουμε οδηγηθεί, με μια στρεβλή λογική, που αν είχαμε λίγο χρόνο θα σας την εξηγούσα, Σήμερα έχουμε 152 ειδικότητες εκπαιδευτικών που διορίζονται στα Λύκεια. Δηλαδή, αυτό που είπα προηγουμένως για την άκρα εξειδίκευση στο Πανεπιστήμιο, το έχουμε το Λύκειο. Αυτό λοιπόν που χρειαζόμαστε να κάνουμε, και είναι και μία έμμεση απάντηση, δεν είναι άμεση απάντηση στο σχόλιο αυτό, είναι ότι χρειαζόμαστε και μέσα στο Λύκειο να διαμορφώσουμε ευρύτερους τομείς μάθησης όπου ο μαθητής να μην είναι υποχρεωμένος να υπερεξειδικεύεται σε αντικείμενα από την εποχή που βρίσκεται στο σχολείο αλλά να αποκτά μία ευρύτερη γνώση.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Παιδεία.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και αυτό έχει να κάνει βέβαια και με τις αλλαγές τις ευρύτερες, και με τη συζήτηση που γίνεται για τα μαθήματα, ποια μαθήματα θα είναι υποχρεωτικά.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Επειδή μιλάτε και για δευτεροβάθμια εκπαίδευση τώρα, τι θα γίνει με τις καταλήψεις; Βλέπουμε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει σε κάποια σχολεία, ειδικά σε Γυμνάσια, και μάλιστα διαμαρτύρονται και για το θέμα ότι οι Διευθυντές των Σχολείων θα πρέπει να ενημερώνουν την αστυνομία ποτού γίνει κατάληψη στο σχολείο. Και έχουμε και αντίδραση της ΟΛΜΕ στο συγκεκριμένο ζήτημα. Μιλάει για ποινικοποίηση των αντιδράσεων.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι πρέπει να ξεχωρίσουμε τα πράγματα. Ένα πράγμα είναι ότι δεν μπορεί να αποτελεί πρακτική η κατάληψη ενός σχολείου. Η οποιαδήποτε διαμαρτυρία, οποιωνδήποτε επιθυμούν να διαμαρτυρηθούν για οποιοδήποτε θέμα, δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για το να σταματάει η εκπαιδευτική διαδικασία για όλους. Είτε διαμαρτύρονται, είτε δεν διαμαρτύρονται. Τώρα, οι επιμέρους ενέργειες και το πώς μπορεί καλύτερα να εξηγηθεί αυτό το πράγμα στα παιδιά που έχουν αυτές τις τάσεις να εκδηλώνουν τις αντιδράσεις τους με κατάληψη, είναι ένα θέμα που πρέπει και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να βοηθήσουν ώστε να ξεπεραστεί.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Δηλαδή εσείς τι προτίθεστε να κάνετε, η ηγεσία του Υπουργείου. Θα κάνουν ακόμα και το Σάββατο μάθημα οι μαθητές των σχολείων που κάνουν κατάληψη;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει πει η υπουργός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και ο χρόνος των μαθημάτων θα γίνει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες είναι αναγκαίο ώστε να ολοκληρωθεί σωστά.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Μάλιστα. Να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ κ. Υπουργέ. Θέλετε να προσθέσετε κάτι;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θέλω να κάνω ένα σχόλιο για το Λύκειο, γιατί έχει ανοίξει μία συζήτηση για τα μαθήματα και αν η Ιστορία θα είναι υποχρεωτικό μάθημα ή όχι και υπάρχουν αντιδράσεις. Θέλω να πω ότι σε αυτή τη γενικότερη προσέγγιση που κάνουμε για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις από επιτροπές, για το πώς μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα το Λύκειο. Όμως υπάρχουν και πράγματα που πηγαίνουν πέρα από το τεχνοκρατικό μέρος. Και ένα τέτοιο είναι το μάθημα της Ιστορίας. Είμαστε ως λαός περήφανοι για την ιστορία μας και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε περήφανοι. Το μάθημα της Ιστορίας ήταν, είναι και θα είναι ένα κεντρικό, ουσιαστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Θα αποτελεί βασικό μάθημα ή θα γίνει επιλογής;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό ακριβώς που σας είπα νομίζω ότι σας δίνει και την απάντηση. Θα είναι κεντρικό στοιχείο στην εκπαίδευση των μαθητών.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Μάλιστα, θα παραμείνει λοιπόν στα βασικά μαθήματα. Να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ. Καλή σας μέρα.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ. Να είστε καλά.

17 comments:

  1. Anonymous2:30 pm

    Για το ΕΑΠ θα κάνατε κάτι; Τουλάχιστον για τα μάτια τώρα που έρχονται εκλογές δεν λέτε στα παλλικάρια της δεξιάς που έχετε για διοικητές να σταματήσουν να προσλαμβάνουν νέους συμβασιούχους και να απειλούν τους παλιούς με απολύσεις; Τι; δε το γνωρίζετε; και τι γνωρίζετε κ. Υφυπουργέ τι ΘΑ κάνετε στο μέλλον; Με ΘΑ δεν φτιάχνει η παιδεία. Μη μου πείτε ότι ΘΑ το ελέγξετε γιατί δεν σας πιστεύω. Ελέγξατε κάθε πόσο πατάνε οι καθηγητές στα γραφεία τους;

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:42 pm

    > Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Οι υποψήφιες Σχολές προς κατάργηση ποιες είναι;

    > ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε, είναι λάθος να τοποθετείται το θέμα ότι θα έρθει κάποιος, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, η ηγεσία του Υπουργείου ... αυτό να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου προβληματισμού, κυρίως στο εσωτερικό των ίδιων των Ιδρυμάτων.

    Με άλλα λόγια, αυτοι που δημιουργήσαν το πρόβλημα (κυβερνωντες/πολιτικοί), δημιουργόντας για ψηφοθηρικους λόγους υπεράριθμα τμήματα σε κάθε χωριό, δεν θελουν να πάρουν την ευθύνη να το λύσουν. Θα αφήσουν στα ιδρύματα να το χειριστούν τώρα που θα αυτοδιοιηκούντε, αυτοχρηματίζοντε, θα απολυουν και (δεν) προσλαμβάνουν και γενικά θα αυτοχειρούν. Οι πολιτικοί θα νηπτουν τας χείρας τους

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:14 pm

    Για τα μέλη ΔΕΠ υπό διορισμό που έχουν ξεπεράσει τα 800 και την αναμονή να πλησιάζει τα 2 έτη τι έχετε να πείτε?
    Ρίξτε μια ματιά σε αυτές τις αναφορές:
    http://www.gurforum.org/2010/01/19/

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:52 am

    Καποια δήλωση για το Ε.Α.Π. κ. Υφυπουργέ ??

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:09 am

    Πιστεύω πως στο νέο νόμο εάν υπάρξει εκ νέου διάταξη που θα αφορά το μέγιστο όριο ετών φοίτησης, με ορθολογικό πνεύμα θα πρέπει να τη συνοδεύει και πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων για τους νυν φοιτούντες - και συγκεκριμένα και για εμάς που έχουμε ξεπεράσει το όριο σπουδών, είμαστε στο πτυχίο και χρωστάμε ελάχιστα μαθήματα - ώστε να μάς δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα στις εξεταστικές που απομένουν στον καθένα μας...
    (Ο νόμος Γιαννάκου που ψηφίστηκε το 2007 παρείχε το περιθώριο πέντε ακαδημαϊκών ετών για εκείνους που κατά την ψήφισή του είχαν ήδη ξεπεράσει το όριο σπουδών Ν+Ν και ήθελαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, χρονικό διάστημα το οποίο κιόλας δεν έχει παρέλθει ακόμα. Με άλλα λόγια, επλίζω ότι θα επικρατήσει η σύνεση ώστε να μη βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων και ειδικότερα όταν πρόκειται για ζητήματα ζωής που αφορύν την επαγγελματική μας σταδιοδρομία.)

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:05 am

    Κύριε Υπουργέ μπορείτε να μας πείτε μια χώρα στην οποία εφαρμόζονται αυτά τα οποία προτείνεται για την Εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πολυτεχνεία , Ιατρικές και άλλες Σχολές Υψηλής ζήτησης) στην Ελλάδα?

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:22 am

    Στο ΒΗΜΑ 17-10-2010 δημοσιεύεται το άρθρο με τίτλο: «χυλός» ξαναζεσταίνεται; [http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=122&artId=319634&dt=17/10/2010] με το πνεύμα του οποίου συμφωνώ.
    Μεταξύ άλλων αναφέρει:
    "Πάντως τα βάσανα δεν πρόκειται να τερματισθούν για τους «πρωτοετείς». Γιατί θα τους απομένει ένα «εισαγωγικό» έτος, με δεκαέξι περίπου μαθήματα, ώσπου να δοθεί το πράσινο φως έναρξης των σπουδών Τμήματος, «ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις». Ας υποθέσουμε ότι η Φιλοσοφική Σχολή των έντεκα αυτοτελών της Τμημάτων συμφωνήσει, «κάτωθεν» ή «άνωθεν», να τεθεί στο πρόγραμμα σπουδών αυτού του «εισαγωγικού» έτους ένα ή δύο μαθήματα από κάθε Τμήμα (ανάλογα με την «έριδα» για το χαμένο τους «γόητρο»), τότε δεν επιβραβεύεται κάποια σύλληψη «διεπιστημονικότητας». Απλώς θα αποκτήσουμε μια, εντελώς χύμα, «διαθεματικότητα» τρίτου βαθμού, μετά την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια που γνωρίσαμε.

    Και ποιο «σύστημα πιστοποίησης» πανεπιστημιακών «προϊόντων» θα αναλάβει να «αξιολογήσει» έναν τέτοιο χυλό; Το μόνο που θα μπορούσε να προσμετρήσει είναι την κατά ένα ακόμη έτος ομηρεία των «υποψηφίων» και συνακόλουθα της επέκτασης της «παραπαιδείας», αυτή τη φορά σε πλειάδα γνωστικών αντικειμένων που θα αντιστοιχούν στα μαθήματα δύο πανεπιστημιακών εξαμήνων. Χωρίς να παραβλέπω τα όρια της ενδοπανεπιστημιακής «αξιοπιστίας» ενός τέτοιου «συστήματος επιλογής» ή την ευχέρεια «πανεπιστημιακών» να αυξάνουν τα εισοδήματά τους ως μέλη μιας τέτοιας «παρα-Σχολής», τούτο όμως θα αφορά περίπου 2.000 «υποψηφίους» (αν περιορισθώ στους εφετινούς αριθμούς) που θα κινούνται με βήμα σημειωτόν στον προθάλαμο."

    ReplyDelete
  8. Σταύρος1:03 am

    Δύο παρατηρήσεις κύριε Υπουργέ:

    1. Η κατάθεση των μηχανογραφικών το Μάρτιο αν εφαρμοστεί από τη φετινή χρονιά, θα αποτελέσει αιφνιδιασμό των υποψηφίων ή όχι; Γιατί όσοι εμπλέκονται με αυτό (μαθητές, γονείς, καθηγητές, συμβουλευτικές υπηρεσίες, υπεύθυνοι ΓΡΑΣΕΠ κ.λ.π.) προγραμμάτιζαν πάντα με βάση τον Ιούνιο. Και τώρα καλούνται να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες σε λίγους μήνες. Αυτό δεν πιστεύετε ότι περισσότερο από όλους θα αποσυντονίσει τους τελειόφοιτους; Σκεφτείτε την αναστολή της εφαρμογής του, για ένα χρόνο.

    2. Θα ήθελα κάποια στιγμή από την Ηγεσία να εξηγήσει την παγκόσμια πρωτοτυπία της υποβάθμισης των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών στα σχέδια για το Νέο Λύκειο.

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:31 am

    ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ:

    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12091

    Ανοικτή ευχαριστήρια επιστολή προς τους φίλους και συντρόφους, του Βασίλη Μπαλάσκα Καθηγητή κοινωνιολογίας στο 1ο ΓΕΛ Ηλιούπολης,Αναπληρωτή αιρετού ΤΗΣ ΠΑΣΚ- ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕ στο ΠΥΣΔΕ Ά Αθήνας

    Διαβάστε για προβληματισμό και όχι μόνο σύμφωνα με την προμετωπίδα του ιστολόγιου

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:51 am

    ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΠ και τα υπέρογκα δίδακτρα που ατιστοιχούν σε.. τριτοκοσμικές υπηρεσίες (ΜΠΟΤΣΟΥΑΝΑ) θα μας πείτε κάτι;

    Πριν τις εκλογές

    ReplyDelete
  11. Anonymous3:08 pm

    Κύριε υφυπουργέ

    Τελευταία έχουν εμφανιστεί άτυπα και από το πουθενά σαν εργαζόμενοι συμβασιούχοι σε διάφορα τμήματα του ΕΑΠ, κάποια άγνωστα νέα άτομα, εντελώς άσχετα με το αντικείμενο, τα οποία εκπαιδεύονται από τους νυν συμβασιούχους διοικητικούς υπαλλήλους.
    Φαίνεται λοιπόν ότι μεθοδεύεται η εξυπηρέτηση νέων ημετέρων σε βάρος των παλαιών και ανεπιθύμητων συμβασιούχων.
    Και αναρωτιέται κανείς, πως νομιμοποιείται σε δημόσιο ίδρυμα, να εκπαιδεύονται άτυπα εκ των προτέρων, υποψήφιοι για πρόσληψη, έτσι ώστε να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και εικονικά τυπικά προσόντα για τη μελλοντική τους επιλογή; Ποιός το σχεδίασε και με τι πλάτες το υλοποιεί;
    Σημειωτέο είναι ότι ο γεν. γραμματέας του ΕΑΠ, ο οποίος κινείται σαν απόλυτος άρχων με δεδομένο ότι η διοικούσα επιτροπή του ΕΑΠ, με πρόεδρο τον καθηγητή Χ. Κοκώση, διορισμένη από την προηγούμενη κυβέρνηση και νυν υπό παραίτηση στην ουσία είναι ανύπαρκτη, λύνει και δένει ανεξέλεγκτος εκμεταλλευόμενος το κενό εξουσίας. Και βέβαια χρησιμοποιώντας νομιμοφανείς διαδικασίες(γαλή γαρ).
    Είναι προφανές ότι η μεθόδευση αυτή γίνεται όχι για λόγους οικονομίας, αφού τα ανεπιθύμητα άτομα θα αντικατασταθούν με νέα αλλά για βόλεμα ημετέρων.
    Εάν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι τότε θα πεταχτούν στο δρόμο άτομα τα οποία επί σειρά ετών κάλυπταν με την εργασία τους τις ανάγκες του
    Ανοιχτού Πανεπιστημίου με αμοιβή οικονομικού μετανάστη, χωρίς δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, επίδομα αδείας και τιμαριθμικές αυξήσεις.
    Και το πιο απάνθρωπο είναι ότι τους αναγκάζουν να εκπαιδεύουν αυτοί οι ίδιοι τους αντικαταστάτες τους.(Να σκάψουν οι ίδιοι τον τάφο τους)
    Έτσι λοιπόν θα αποδειχθεί για μία ακόμη φορά ότι ο στυγνότερος εκμεταλλευτής- εργοδότης είναι το Δημόσιο.


    Τρομοκρατημένος Συμβασιούχος


    Συγχωρήστε μου, την για ευνόητους λόγους ανωνυμία μου

    ReplyDelete
  12. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΤΡΑ12:46 pm

    Κύριε Υπουργέ, η πρόταση για συμπλήρωση των Μηχανογραφικών των υποψηφίων τον Μάρτιο, πέρα όλων των άλλων προβλημάτων που πιθανόν θα δημιουργήσει στους φετινούς υποψήφιους ,όπως θέμα κατάλληλης και έγκαιρης ψυχολογικής τους προετοιμασίας για αυτή την μεταβολή ,που καλώς ή κακώς την θεωρούν η συντριπτική πλειοψηφία τους σημαντική,παρουσιάζει και ένα σημαντικό τεχνικό πρόβλημα, που την καθιστά μάλλον ανεφάρμοστη με το παρόν σύστημα .Και εξηγούμε: ένας υποψήφιος της Θετικής Κατεύθυνσης μπορεί, ανάλογα με την βαθμολογία του,να επιλέξει δύο πεδία από τα δεύτερο,τρίτο,τέταρτο ή και πέμπτο ακόμη εάν έχει πάρει σαν μάθημα επιλογής πανελλήνια την Οικονομία.Αυτή του όμως η επιλογή,ποιά δηλαδή δύο πεδία θα διαλέξει ,μπορεί με σιγουριά να την κάνει ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ. Ομοίως και ένας μαθητής της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, που έχει πάρει την Οικονομία σαν μάθημα επιλογής και το δίνει πανελλήνια, θεωρητικά μπορεί να διαλέξει από τα πεδία,δεύτερο,τέταρτο και πέμπτο.Ποιά τελικά θα διαλέξει,δύο από αυτά, θα το αποφασίσει αφού γνωρίζει ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ. Αλλά και τα παιδιά γενικώτερα, που έχουν πάρει σαν έκτο μάθημα γενικής παιδείας την Βιολογία ,μπορούν πρακτικά ,ανάλογα με την επίδοσή τους ,να επιλέξουν στα δύο πεδία σχολών και το τρίτο.Οι εισηγητές της πρότασης, μάλλον λησμόνησαν το γεγονός, ότι η επιλογή των δύο πεδίων σχολών, πρακτικά προϋποθέτει την προηγούμενη γνώση των βαθμών. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός, ότι καλώς ή κακώς γράφτηκε στον Τύπο, όταν πρωτοακούσθηκε η είδηση για τα μηχανογραφικά,ότι η όλη υπόθεση έγινε αποκλειστικά και μόνο για λόγους Οικονομικούς,πληρωμής δηλαδή των Καθηγητών των επιτροπών και αυτό δυστυχώς το διάβασαν οι μαθητές και οι γονείς τους και δεν πείθονται από ότιδήποτε προβάλλεται σήμερα ως κίνητρο της αλλαγής αυτής. Νομίζω καλά θα ήταν, τουλάχιστον για φέτος, τα πράγματα να παραμείνουν ως έχουν. Να υπάρξει ένας καλύτερος σχεδιασμός για το μεσοπρόθεσμο μέλλον για το θέμα αυτό, που μάλλον πρέπει να ενταχθεί στις γενικότερες αλλαγές των εισαγωγικών εξετάσεων που δρομολογούνται

    ReplyDelete
  13. Άλλα λέω κι άλλα κάνω...10:00 am

    ...Ένα πράγμα είναι ότι δεν μπορεί να αποτελεί πρακτική η κατάληψη ενός σχολείου. Η οποιαδήποτε διαμαρτυρία, οποιωνδήποτε επιθυμούν να διαμαρτυρηθούν για οποιοδήποτε θέμα, δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για το να σταματάει η εκπαιδευτική διαδικασία για όλους. Είτε διαμαρτύρονται, είτε δεν διαμαρτύρονται...

    http://panaretos.blogspot.com/2010/10/141010.html#links


    ...Εξάντληση των δυνατοτήτων διαλόγου με τα 15μελή Συμβούλια και τις μαθητικές κοινότητες. Ο διάλογος πρέπει να γίνεται σε κλίμα σεβασμού, αποδοχής, υπευθυνότητας, αλληλοκατανόησης, αποφυγής αντεγκλήσεων και εντάσεων και με επίγνωση ότι ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι και παιδαγωγικός στην κατεύθυνση της δημοκρατικής λειτουργίας.

    Ενεργοποίηση των Σχολικών Συμβουλίων.

    Το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο εκπροσωπούνται μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, πρέπει να αξιοποιηθεί ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης και αναζήτησης τρόπων επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης συναίνεσης. Στο πλαίσιό του μπορούν οι μαθητές έγκαιρα να θέσουν τα προβλήματα που τους απασχολούν...

    http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=9779:odigies-tou-ip-paideias-gia-tis-katalipseis-ton-mathiton&Itemid=1796

    ...Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή µας στην προσπάθεια της εισαγγελίας να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς καθήκοντα αστυνόμευσης των µαθητών/τριών τους -πράγµα που, εκτός των άλλων, αναιρεί τον παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο...

    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12411


    ...ανέλαβε έργο καταδότη και έδωσε ονόματα καταληψιών μαθητών...

    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12193


    Και τώγα ας τγαγουδήσουμε:

    http://www.youtube.com/watch?v=NbiyawJ1jmQ

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:06 am

    ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΒΟΗΘΗΣΕ ΠΟΛΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΕ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΟΩΡΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΚΟΛΟΥΘΗ:ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΑΝΤΙ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ (Η ΟΠΟΙΑ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ).ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ. ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ

    ReplyDelete
  15. Anonymous3:41 pm

    Κύριε Πανάρετε

    Τόσες καταγγελίες που αφορούν στο ΕΑΠ ; Τι συμβαίνει άραγε;
    Είναι όλες συκοφαντικές; Μήπως πρέπει να διερευνηθούν;

    ReplyDelete
  16. Anonymous1:49 pm

    Κύριε Πανάρετε

    Είμαι ξένος προς την ακαδημαϊκή κοινότητα. Διαβάζοντας όμως αναρτήσεις στα διάφορα blogs καθώς και στο δικό σας, μου δημιουργείται η εντύπωση ότι στα πανεπιστημιακά ιδρύματα επικρατεί ένα μπάχαλο. Ευνοιοκρατία, νεποτισμός, κομματισμός, αδιαφανείς διαδικασίες, εξυπηρέτηση ημετέρων, ραδιουργίες, αντιζηλίες κλπ. Ιδιαίτερα στο ΕΑΠ, τα παράπονα φοιτητών, ΣΕΠ, ΔΕΠ και διοικητικού προσωπικού κατά της διοίκησης, για αδιαφανείς διαδικασίες και εξυπηρέτηση ημετέρων δίνουν και παίρνουν. Θα μου πείτε ότι είναι παλιά προβλήματα του ιδρύματος, που όμως εξακολουθούν να υπάρχουν.
    Σαν παράδειγμα επισυνάπτω δύο αναρτήσεις προηγούμενων ετών για να λάβει κάποιος μια ιδέα:
    1. Ο/Η Φοιτητής ΕΑΠ λέει:
    Δεκεμβρίου 23, 2008 στις 12:01 μμ
    Είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής στο ΕΑΠ και έχω σοβαρούς λόγους να μη υπογράφω με το πραγματικό μου όνομα. Πριν ένα μήνα παρακολούθησα μαζί με τη σύζυγο μου και δύο φίλους μία εκδήλωση που διοργάνωνε το ΕΑΠ. Μίλησε ο πρόεδρος του ΕΑΠ, ένας άλλος καθηγητής που είναι στην Διοικούσα Επιτροπή, ένας καθηγητής του ΕΑΠ και ένας άλλος καθηγητής (άλλου πανεπιστημίου) που διδάσκει στο ΕΑΠ. Στο τέλος μίλησε και ο Γενικός Διευθυντής του ΕΑΠ. Οι ομιλίες ήταν απαίσιες, σαν προεκλογικές ομιλίες σε καφενείο. Ήθελα να παρέμβω αλλά με κρατούσε η γυναίκα μου. Αισθάνθηκα βλάκας για τρεις λόγους. 1) Επειδή κοπιάζω πολύ για να τα βγάλω πέρα με τις απαιτήσεις της σπουδής μου και αυτοί μας λέγανε για μεθοδολογίες, καινοτομίες και πράσινα άλογα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Εάν ο καθηγητής μας δεν καθόταν με τις ώρες στο τηλέφωνο να με βοηθά θα έπρεπε να βρώ και άλλα χρήματα για φροντιστήριο. 2) Εγώ ο ίδιος αλλά και οι συμφοιτητές μου δύο χρόνια τώρα βαθμολογούμε τις διοικητικές υπηρεσίες του ΕΑΠ με κάκιστο βαθμό. Αυτοί μας παρουσιάζανε ένα σύστημα παράδεισο και ήτανε και πολύ υπερήφανοι. 3) Ο αδελφός μου εργάζεται στο ΕΑΠ στην Πάτρα και γνωρίζω από πρώτο χέρι την τρομοκρατία που ισχύει στους εργαζόμενους. Ο Γενικός Διευθυντής τους απειλεί ότι υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι που θέλουν τις θέσεις τους. Τους αναγκάζει να πηγαίνουν στις εκδηλώσεις του ΕΑΠ για να χειροκροτήσουν, όπως έκανε η χούντα με τους δημόσιους υπάλληλους. ¨Όλοι ξέρουν ότι αυτός κάνει γενικό κουμάντο, ακόμα και στους καθηγητές. Μιλάτε για τους καθηγητές του ΕΑΠ… αλλά με το συμπάθιο αυτοί είναι φευγάτοι. Οι περισσότεροι δεν πατάνε ποτέ στα γραφεία τους (ένας μένει στην Κρήτη) και όταν πάνε στην Πάτρα οι περισσότεροι τρέχουν στον Πρόεδρο και τον Γενικό Διευθυντή για «συνεργασία». Υπάρχουν μόνο τρεις ή τέσσερεις καθηγητές που τους αποκαλούν «τρελούς» και αντιστέκονται. Ρώτησα τον αδελφό μου γιατί δεν ζητάνε οι εργαζόμενοι την βοήθεια των «τρελών» και μου απάντησε ότι φοβούνται ότι αυτό σημαίνει απόλυση. Το χειρότερο είναι ότι πρέπει να πείσω τη σύζυγό μου ότι αξίζει τον κόπο, τον χρόνο και τα χρήματα να συνεχίσω στο ΕΑΠ.

    Ο/Η Φοιτητής ΕΑΠ λέει:
    Δεκεμβρίου 26, 2008 στις 11:43 πμ
    @Παραμυθιασμένος
    Αυτό σε πείραξε; Στο διοικητικό προσωπικό έχει διορίσει τη μισή ΟΝΕΔ της Πάτρας. Όταν διορίστηκε ο Σιαφαρίκας το 2004 έκανε εξαγγελίες ότι τον έστειλε το υπουργείο να διορθώσει τα ρουσφέτια που έκανε η προηγούμενη διεύθυνση του ΠΑΣΟΚ. Εννοούσε όμως να διορίσει τα γαλάζια παιδιά και τα κατάφερε. Ο γενικός διευθυντής Ροδόπουλος, που έκανε τις προσλήψεις πριν το 2004 συνέχισε να βοηθά τον Σιαφαρίκα και στα γαλάζια ρουσφέτια, τα λαμόγια δεν έχουν πολιτικό χρώμα. Διαβάστε το φόρουμ του ΕΑΠ και θαυμάστε τους πραίτορες του Ροδόπουλου με τον φοιτητικό σύλλογο σφραγίδα ΕΚΑΤΑΙΟ που τον βάζουν να προβοκάρει τις διεκδικήσεις των φοιτητών και του Πανελλήνιου Συλλόγου τους. Στο διοικητικό προσωπικό έχει κάνει προϊσταμένους απόφοιτους του Δημοτικού και τους έχει αναθέσει να ρουφιανεύουν πτυχιούχους.
    Και αναρωτιέμαι: Αυτούς τους ανθρώπους έχουμε αφήσει να διοικούν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και να διδάξουν στα παιδιά μας, εκτός των άλλων, ήθος και αξιοπρέπεια; Δεν υπάρχουν άλλοι εξαίρετοι (και που βεβαίως υπάρχουν) για να τους αντικαταστήσετε; Ήδη έχετε ένα χρόνο στην εξουσία……….

    ReplyDelete
  17. Anonymous9:21 am

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ 9-11- 2010

    Πάνω από τα µισά ιδρύµατα της χώρας (συνολικά 11 πανεπιστήµια) δεν έχουν αποστείλει ακόµα στον υφυπουργό Παιδείας κ. Ιωάννη Πανάρετο τους καταλόγους µε τα ονόµατα των τέκνων πανεπιστηµιακών που υπηρετούν στα ίδια ή σε άλλα πανεπιστήµια, επικαλούµενα τις διατάξεις περί προσωπικών δεδοµένων και δυσχεραίνοντας έτσι την έρευνα για περιπτώσεις νεποτισµού και οικογενειοκρατίας στα ιδρύµατα. Θεωρούν δηλαδή προσωπικό δεδοµένο το αν κάποιος γιος - κόρη καθηγητή έχει εκλεγεί ή διοριστεί στο ίδιο, ή σε άλλο πανεπιστήµιο... Ο υφυπουργός Παιδείας µε χθεσινή επιστολή του προς τα ιδρύµατα έθεσε νέα προθεσµία µέχρι τις 19 Νοεµβρίου προκειµένου να του αποσταλούν όλα τα στοιχεία, τα οποία πρέπει εξάλλου να καταθέσει και στη Βουλή ενόψει σχετικών ερωτήσεων, ενώ στις επιφυλάξεις των πανεπιστηµιακών περί προσωπικών δεδοµένων έδωσε «πληρωµένη» απάντηση:

    «Τα αιτούµενα στοιχεία αποτελούν απλά προσωπικά δεδοµένα και πρέπει να αποσταλούν το συντοµότερο δυνατόν, εφόσον δεν αποτελούν διπλωµατικά ή στρατιωτικά µυστικά, ή σχετικά µε την ασφάλεια του κράτους».

    Ο υφυπουργός τονίζει ότι η αποστολή αυτών των στοιχείων κρίνεται απαραίτητη, «στα πλαίσια της συνταγµατικά κατοχυρωµένης εποπτείας του υπουργού Παιδείας επί των ΑΕΙ για την ορθή άσκηση του ελέγχου νοµιµότητας και προς εξασφάλιση της θεµελιώδους αρχής της διαφάνειας της δράσης της διοίκησης».

    Σηµειώνεται ότι ιδίως σε κεντρικά πανεπιστήµια της χώρας και σε σχολές όπως η Ιατρική, η Θεολογική, η Νοµική κ.ά. έχουν προκύψει ενδείξεις οικογενειοκρατίας καθώς αρκετά µέλη των ίδιων οικογενειών έχουν βρεθεί να υπηρετούν στα ιδρύµατα. Το υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει έλεγχο νοµιµότητας των περιπτώσεων αυτών ώστε να εκλείψουν οι υποψίες για νεποτισµό, αλλά και να µη στιγµατίζονται αδίκως όσοι συγγενείς πανεπιστηµιακών βρίσκονται νοµίµως και επαξίως στις θέσεις αυτές.


    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4603221

    ________________________________________



    ΕΥΓΕ ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΑΡΕΤΕ

    ReplyDelete