Friday, July 22, 2011

Κατάθεση του νόμου στην Βουλή

Σε διαδοχικές αναρτήσεις που ακολουθούν εμφανίζονται οι επί μέρους ενότητες του νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή.

Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης – νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

Ακαδημαϊκή ελευθερία

Αποστολή των Α.Ε.Ι.

Οργανισμός ιδρυμάτων

Εσωτερικός κανονισμός

Σχολές

Όργανα του ιδρύματος

Όργανα της σχολής

Όργανα του τμήματος

Όργανα της σχολής μεταπτυχιακών σπουδών

Μονάδα διασφάλισης της ποιότητας

Προσωπικό των Α.Ε.Ι. – Καθηγητές

Προσόντα εκλογής καθηγητών όλων των βαθμίδων

Εκλογή – εξέλιξη καθηγητών

Επιτροπές επιλογής και εξέλιξης καθηγητών

Αξιολόγηση καθηγητών

Επιβραβεύσεις και διευκολύνσεις καθηγητών

Ένταξη καθηγητών σε κατηγορίες

Ασυμβίβαστα – αναστολή καθηκόντων καθηγητών

Αποδοχές καθηγητών

Παράλληλη απασχόληση καθηγητών σε ξένα και ελληνικά Α.Ε.Ι.

Επιστημονικές και λοιπές άδειες

Λοιπό προσωπικό Α.Ε.Ι.

Διάρθρωση των σπουδών

1ος κύκλος σπουδών

Κανονιστικές πράξεις για τις σπουδές πρώτου κύκλου

Συγγράμματα

Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών

Διδακτορική διατριβή – προγράμματα διδακτορικών σπουδών

Προγράμματα σπουδών συνεργασίας μεταξύ Α.Ε.Ι.

Προγράμματα σπουδών συνεργασίας με Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής

Συνεργασία Πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων

Προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης και εξ’ αποστάσεων εκπαίδευσης

Διοργάνωση σπουδών σε ξένη γλώσσα

Πιστοποίηση και χρηματοδότηση προγραμμάτων σπουδών

Επώνυμες έδρες

Βιβλιοθήκες – Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

Φοιτητική ιδιότητα – σύλλογοι φοιτητών

Συμβούλια φοιτητικής μέριμνας και σπουδών

Γραφείο υποστήριξης διδασκαλίας

Φοιτητική μέριμνα – Υγειονομική περίθαλψη

Υποτροφίες – εκπαιδευτικά δάνεια

Συνήγορος του φοιτητή

Πόροι των Α.Ε.Ι.

Διαχείριση πόρων Α.Ε.Ι.

Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για τη διαχείριση της περιουσίας και των κονδυλίων έρευνας των Α.Ε.Ι.

Πόροι του Ν.Π.Ι.Δ.

Γραφείο καινοτομίας και διασύνδεσης

Πρόγραμμα εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση

Συμφωνίες προγραμματικού σχεδιασμού

Κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι.

Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Αποστολή και αρμοδιότητες της Αρχής

Συμβούλιο της Αρχής

Αρμοδιότητες του Προέδρου και του Συμβουλίου της Αρχής

Πιστοποίηση της ποιότητας

Αποφάσεις πιστοποίησης

Κριτήρια πιστοποίησης προγραμμάτων Σπουδών

Αρμοδιότητες για την υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση και τη χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι.

Αξιολόγηση και χρηματοδότηση της Αρχής

Κέντρα αριστείας

Μεταβατικές διατάξεις: Εκλογή πρώτων οργάνων του Α.Ε.Ι. – συγκρότηση σχολών

Μεταβατικές διατάξεις: Μέλη Δ.Ε.Π.

Μεταβατικές διατάξεις: Μέλη Ε.Π.

Μεταβατικές διατάξεις: Λοιπές κατηγορίες προσωπικού

Λοιπές μεταβατικές διατάξεις

Καταργούμενες διατάξεις

42 comments:

  1. Anonymous11:00 am

    Nomizw oti yparxei mia asafeia sto neo nomo sxetika me tin thiteia twn epikourwn kathigitwn.

    Sto arthro 16 paragrafos 2 anaferetai oti oi epikouroi eklegontai gia tetraeti (4) thiteia

    Enw

    Sto arthro 18 paragrafos 3 anafererai oti gia tin ekseliksi tous stin epomeni bathida, oi epikouroi exoun to dikaiwma na zitisoun prokyriksi thesis stin epomeni bathmida ystera apo paramoni sti bathmida poy katexoun gia eksi (6) xronia

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:22 pm

    Συγχαρητήρια κύριε Υπουργέ. Επιτέλους ένας νόμος με αρχή μέση και τέλος. Βασισμένος σε καλές πρακτικές και σχεδιασμένος με μεράκι για το πανεπιστήμιο και τους φοιτητές πάνω από όλα. Μην ξεχνάμε ότι οι καθηγητές είναι εργαλεία ανάπτυξης των φοιτητών και τίποτα περισσότερο. Αλλιώς δεν έχει νόημα το πανεπιστήμιο. θα έπρεπε όμως κατά τη γνώμη να είναι λίγο πιο δυναμικός. Να δίνει τη δυνατότητα στο πρυτανικό συμβούλιο για άμεσες απολύσεις για παράδειγμα. Ίσως το ιδανικότερα θα ήταν η επαναξιολόγηση όλων των καθηγητών από ξένους καθηγητές στα αγγλικά και μόνο γραπτά και προφορικά και όποιος απορρίπτεται να απολύεται χωρίς αποζημίωση γιατί το κράτος τους την έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης μήπως ήρθε η ώρα να καθιερωθεί η αγγλική γλώσσα ως επίσημη η γλώσσα στα πανεπιστήμιά μας; Επίσης μήπως ήρθε η ώρα να αναλάβουν διεθνείς εταιρίες τα προγράμματα σπουδών και τα ερευνητικά πρωτόκολλα με αυστηρούς όρους και απαιτήσεις; Πάντως και πάλι συγχαρητήρια περιμένουμε το επόμενο νομοσχέδιο πιο δυναμικό!

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:31 pm

    ΑΧΕΤΟ

    Η υπουργός δήλωσε ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν το 2ο δεκαήμερο του Αυγούστου.
    Από τη μια έχουμε ενα Υπουργείο να πρωτοπορεί σε ηλεκτρονικές εφαρμογές και να εξοικονομεί χρήμα και χρόνο.
    Από την άλλη δεν είναι κατανοητή αυτή η καθυστέρηση στην ηλεκτρονική επεξεργασία των δηλώσεων.
    Προμηθεύομαι αυτοκίνητο για να το σπρώχνω?

    Γ.Χ.

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:39 am

    Αξιότιμέ κε Πανάρετε

    Με έκπληξη διαπίστωσα ότι στις μεταβατικές διατάξεις της τελευταίας έκδοσης του νόμου οι δύο κλάδοι για το «Λοιπό Προσωπικό» ΕΕΕΠ και ΕΤΠ γίνονται 3 και συγκεκριμένα οι ΕΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ. Υπάρχει δηλαδή μια ξαφνική αλλαγή φιλοσοφίας στο συγκεκριμένο ζήτημα μέσα σε λίγες μέρες χωρίς να είναι απόλυτα σαφές τι ακριβώς διορθώνει μια τέτοια διαφοροποίηση. Παρότι η πρώτη εντύπωση είναι ότι η μεταβολή αυτή είναι περισσότερο προϊόν πιέσεων συγκεκριμένων κλάδων παρά μια τεκμηριωμένη και ορθολογική εξέλιξη φαίνεται πως με τη νέα δομή των κλάδων γίνεται μια προσπάθεια κατάταξης του προσωπικού με βάση τους τίτλους σπουδών (ΕΕΠ=Διδακτορικό, ΕΔΙΠ=μεταπτυχιακό, ΕΤΕΠ=πτυχίο). Μια τέτοια σκέψη ενισχύεται διαβάζοντας τις μεταβατικές διατάξεις στις οποίες δίνεται η δυνατότητα των ΕΕΔΙΠ ΙΙ με Διδακτορικό να γίνουν ΕΕΠ καθώς και των ΕΤΕΠ με μεταπτυχιακό να γίνουν ΕΔΙΠ. Ακόμα και αν μια τέτοια κατάταξη φαντάζει σε πρώτη ανάγνωση λογική δεν είναι σίγουρα ολοκληρωμένη και δεν λύνει τα προβλήματα των ΑΕΙ στο συγκεκριμένο θέμα αφού στις μεταβατικές διατάξεις δεν περιλαμβάνεται πρόβλεψη για ένταξη στους παραπάνω κλάδους των «προσοντούχων» ΙΔΑΧ που ήδη προσφέρουν Εργαστηριακό ή Διδακτικό έργο (ακόμα και αυτόνομο σε κάποιες περιπτώσεις). Όπως ίσως γνωρίζετε οι ΙΔΑΧ ειδικά στα ΑΕΙ που έχουν θετική κατεύθυνση έχουν αναλάβει και σηκώνουν το βάρος των εργαστηρίων και της διδασκαλίας, άρα ασκούν ήδη (και πιθανόν θα εξακολουθήσουν να ασκούν και μετά την ψήφιση του νόμου) καθήκοντα ανάλογα των νυν ΕΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ και παράλληλα είναι προσωπικό που στην συντριπτική του πλειονότητα διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Διδακτορικό ή Μεταπτυχιακό). Το να μην προβλέπεται η ένταξη των ΙΔΑΧ στους 3 νέους κλάδους κατά αντιστοιχία με τους άλλους κλάδους θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στο νέο ΑΕΙ που οραματίζεται ο νόμος και θα διαιωνίσει μια εκρηκτική κατάσταση ανάμεσα στο προσωπικό. Αυτό που επαγγέλλεται ο νόμος για αξιοποίηση και αξιοκρατία δεν βρίσκει εφαρμογή εδώ αφού θα υπάρχουν υπάλληλοι που ναι μεν προσφέρουν το ίδιο έργο και έχουν τα ίδια προσόντα αλλά θα αντιμετωπίζονται ως υπάλληλοι ενός άλλου κατώτερου θεού. Νομίζω ότι πρέπει τα παραπάνω θέματα να επανεξεταστούν άμεσα.

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:35 am

    Μια πρακτική παρατήρηση:

    Πιστεύω ότι η κατάτμηση του προτεινόμενου νομοσχεδίου και η ανάρτηση του με αυτόν τον τρόπο δεν βοηθάει τον αναγνώστη του blog. Για να δούμε αν υπάρχει κάποιο νέο μήνυμα σε κάποια κατηγορία, πρέπει να σερφάρουμε σε 4-5 σελίδες στις οποίες είναι απλωμένο το νομοσχέδιο...

    Μήπως να μαζευτούν όλα σε 4-5 posts σε μια σελίδα (αντί σε 5)?

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:26 am

    Καταργούμενες διατάξεις

    ...............
    .........
    41. το π.δ. 265/1985 (Α' 99), το οποίο καταργείται από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφαση της περίπτωσης γ της παρ. 1 του άρθρου 53,

    42. το π.δ. 327/1985 (Α' 115),

    43. το π.δ. 46/1989 (Α' 21),

    44. το π.δ. 380/1989 (Α' 167),

    45. το π.δ. 388/1989 (Α’ 169),

    46. το π.δ. 444/1993 (Α’ 184),

    47. το π.δ. 124/1994 (Α’ 91),

    48. το π.δ. 390/1995 (Α' 217),

    49. το π.δ. 187/1996 (Α' 145),

    50. το π.δ. 227/1996 (Α’ 174),


    ......
    Η Αννα του ΤΕΕ καταργεί το ΠΔ 388/1989 που αναγνώριζε στους πτυχιουχους Σ.Τ.Εφ. ότι είναι πτυχιούχοι μηχανικοί. Ένα ακόμα δώρο στο ΤΕΕ.

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:53 am

    Ξερετε πότε θα ανακοινωθουν οι βασεις;;;;

    ReplyDelete
  8. Κύριε Πανάρετε,
    Σε συνάντηση μας μαζί σας στο ΥΠΔΒΜΘ μας δηλώσατε ότι σκοπός του νέου νόμου δεν είναι «η κατάργηση ή η ενοποίηση Φορέων προσωπικού». Η θέση σας αυτή αποτυπώθηκε και στο προσχέδιο νόμου που δημοσιοποιήθηκε στις 4/7/2011 (ΕΕΕΠ και ΕΤΠ (αντί ΕΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ). Με την αποχώρηση σας από το Υπουργείο άλλαξαν οι συσχετισμοί και αυτό αποτυπώθηκε στο σχέδιο νόμου. Τώρα στη θέση του ΕΕΔΙΠ δημιουργούνται δυο φορείς (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ). Κατόπιν αυτών, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τους λόγους που οδήγησαν στην αλλαγή της ρύθμισης. Τι μεσολάβησε ώστε να προκύψει τέτοια ριζική διαφορά στις πρόνοιες του δημοσιοποιημένου προσχεδίου και της τελικής του μορφής όπως μας κοινοποιήθηκε από τον κ. Μητσό; Τι εμπόδιζε την ηγεσία του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. να θέσει στο τραπέζι των συναντήσεών μας τη συγκεκριμένη πρόταση ώστε να ακούσει και τις δικές μας θέσεις;
    Η προτεινόμενη ρύθμιση του διαχωρισμού των δύο υφιστάμενων κλάδων Ε.Ε.ΔΙ.Π. αγνοεί τη ζώσα ακαδημαϊκή πραγματικότητα των ιδρυμάτων. Στηρίζεται στην ακριβή αντιγραφή των διδασκομένων από τον παλιό κλάδο του ΕΕΠ αντικειμένων, αγνοώντας τις μεγάλες αλλαγές που έχουν προκύψει μετά από 30 χρόνια. (π.χ. πληροφορική ως ειδικό μάθημα, διδασκαλία ξένων γλωσσών σε περιβάλλον εργαστηρίου κ.ο.κ) Ο τεχνητός αυτός διαχωρισμός οδηγεί σε καταφανείς αδικίες και διακρίσεις μεταξύ συναδέλφων με τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
    Θα αναφέρουμε παρακάτω κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα και ερωτήματα που καταδεικνύουν την προβληματική «λογική» του διαχωρισμού, έτσι όπως επαναφέρεται με την τροποποίηση του άρθρου 29.

    • Με ποια ακαδημαϊκά κριτήρια το εφαρμοσμένο/εργαστηριακό διδακτικό έργο σε αντικείμενα «κορμού» (π.χ. Μακροοικονομική Θεωρία, Τεχνική Περιβάλλοντος, Αρδεύσεις, Εργαστήριο Φυσικής ή Βιοχημείας κλπ) των οικείων επιστημών των Σχολών, υπολείπεται σε σπουδαιότητα του ειδικού διδακτικού έργου που συνίσταται κυρίως στη θεωρητική ή εφαρμοσμένη διδασκαλία ειδικών μαθημάτων, όπως π.χ. ξένων γλωσσών, καλών τεχνών, χορού, ή φυσικής αγωγής;
    • Ποια ακαδημαϊκή λογική υποχρεώνει την κατοχή διδακτορικού διπλώματος για τη διδασκαλία ειδικά και μόνο των ξένων γλωσσών, της φυσικής αγωγής κλπ. (εκτός τμημάτων ΤΕΦΑΑ, ξενόγλωσσης φιλολογίας ή Καλών Τεχνών), όταν είναι γνωστό ότι το διδακτορικό δίπλωμα πιστοποιεί την ικανότητα στην πραγματοποίηση πρωτότυπης έρευνας και τη δυνατότητα του κατόχου να πραγματοποιεί ερευνητικό έργο πέρα από αυτή;
    • Ποια ακαδημαϊκή δεοντολογία επιβάλλει τη διαφοροποίηση του Μηχανικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π. κλάδου Ι) που διδάσκει Σχέδιο από τον Μηχανικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π. κλάδου ΙΙ) που διδάσκει ασκήσεις, θέματα και εργαστήρια σε σημαντικά μαθήματα κορμού των πολυτεχνικών σχολών;
    • Ποια λογική αντίστοιχα, κατατάσσει το παλιό μέλος ΕΕΠ που διδάσκει τη γαλλική γλώσσα σε μάθημα κορμού στο οικείο τμήμα, στο ΕΕΔΙΠ Ι μέχρι σήμερα και στο νέο ΕΕΠ στη συνέχεια.
    Τέλος, να επισημάνουμε ότι, παρά την δηλωμένη πρόθεση του Υπουργείου για πλήρη ταύτιση στην ονομασία των βαθμίδων και των κατηγοριών προσωπικού σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ο διαχωρισμός σε ΕΕΠ και Ε.ΔΙ.Π. υφίσταται μόνο στα Πανεπιστήμια, ενώ ταυτόχρονα οι αντίστοιχοι κλάδοι των Τ.Ε.Ι. (Ε.ΔΙ.Π. και ΕΡ.ΔΙ.Π.) ενοποιούνται.
    Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. Α.Ε.Ι. λαμβάνοντας υπόψη τη συσσωρευμένη εμπειρία των 10 και πλέον χρόνων ζωής του φορέα θεωρεί ότι η πρότασή της για ενιαίο φορέα Ε.Ε.ΔΙ.Π. (Ε.Ε.Ε.Π.) χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς, όπως προέβλεπε το προσχέδιο νόμου που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 4/7/2011, αποτελεί την πιο κατάλληλη και δίκαιη κατάταξη των διδασκόντων που παρέχουν το ειδικό και εργαστηριακό/εφαρμοσμένο διδακτικό έργο πρόταση που πρέπει να υιοθετηθεί από το ΥΠΔΒΜΘ όπως υιοθετείται και αποτελεί αίτημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων Ε.ΕΔΙ.Π. .

    Παρακαλούμε θερμά για την υποστήριξη σας στο παραπάνω αίτημα μας και τη βοήθεια σας. Επιθυμούμε συνάντηση μαζί σας.
    Μανόλης Ντουντουνάκης
    Πρόεδρος ΠΟΣΕΕΔΙΠ ΑΕΙ
    Κινητό 6974906670

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:15 am

    Σας παρακαλουμε κ. Υπουργε πότε θα βγουν οι βασεις;;;

    ReplyDelete
  10. Anonymous1:04 pm

    Αξιότιμε κ. Πανάρετε, επιτέλους αρχίζει να απλώνεται το κύμα της αλλαγής σε αυτή την χώρα. Πηγή της αλλαγής είναι και η παιδεία μας, όπου η προσφορά σας ήταν και είναι σημαντική, όπως και άλλων συναδέλφων σας επίσης.

    Άλλος ένας ορισμός (σπουδαστής/φοιτητής) που διορθώθηκε και απαγκιστρώθηκε από τα συντεχνιακά συμφέροντα και έγινε: «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.

    Ευχαριστώ και συνεχίζουμε.

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:03 pm

    Αν και έκανα μια πρόταση (@3:35 AM) σχετικά με την ανάρτηση του νομοσχεδίου σε κομμάτια, δεν άλλαξε κάτι... (γιατί άραγε?)

    Είστε ευχαριστημένος που τα περισσότερα θέματα έχουν 0 ή 1 comment? Έτσι θα γίνει εποικοδομητικός διάλογος? Με 3-4 άτομα που γράφουν στο blog? Μήπως δεν θέλετε τον διάλογο και την διαφορετική άποψη?


    Ξαναπροτείνω: Μήπως να μαζευτούν όλα σε 4-5 posts σε μια σελίδα (αντί σε 5-6 σελίδες)?

    ReplyDelete
  12. Anonymous2:43 pm

    Πειτε μας ποτε θα βγουν οι βασεις...σας παρακαλουμε

    ReplyDelete
  13. Anonymous1:17 am

    Δεν αναφέραται στο νομοσχέδιο, μέχρι πόσες φορές μπορεί να καταθέσει αίτηση για εξέλιξη ο αναπληρωτής καθηγητής.

    Στον ισχύοντα νόμο αυτό ειναι ξεκάθαρο (μέχρι δυο φορές). Νομίζω ότι θα έπρεπε να ξακαθαριστεί με μια σαφή διατύπωση.

    ReplyDelete
  14. Anonymous11:07 am

    Είναι αστείο να συζητάμε για το νέο νόμο όταν η κυβέρνηση κόβει τους μισθούς των καθηγητών στα ανώτατα ιδρύματα. Ποιος πρωτοδιόριστος επίκουρος ή λέκτορας περιμένετε να δουλέψει όταν φτάσει από τον μήνα αυτό να αμοίβεται με λιγότερα απο 1000Ε αυτό είναι κατάντια για άτομα που έκαναν 10 χρόνια τουλάχιστον σπουδές. Πως θα ζήσει αυτός ο ανθρωπός??

    ReplyDelete
  15. Anonymous10:50 pm

    Πολλοί συνἀδελφοι,ακόμη και εδώ, υποστηρίζουν ότι αρμοδιότητα των ΔΕΠ είναι να διδάσκουν και όχι απαραίτητα να εκπονούν έρευνα.

    Θέλουν να εκλέγονται,να αξιολογούνται και γενικώς να εξελίσσονται με βάση το διδακτικό και διοικητικό τους έργο, ενώ συγχρόνως διαμαρτύρονται όταν ερωτώνται για τις επιστημονικές δημοσιεύσες καιτις ερευνητικές συνεργασίες τους.

    Συγχρόνως, οι ίδιοι χαρακτηρίζουν επιδεικτικά τους ερευνητικά ενεργούς ΔΕΠ "paperάδες" και "επιστημονικό προλεταριάτο", ενώ οι ίδιοι θεωρούν ότι αποτελούν την αριστοκρατία των ΑΕΙ που δεν ασχολείται με την ταπεινή ερευνητική αγγαρεία.

    Λοιπόν γιατί η πλειοψηφία αυτή των ερευνητικά αδρανών ΔΕΠ θεωρεί αυτονόητο να τους καταβάλλεται από το κράτος "ερευνητικό επίδομα" ?

    Για ποιά έρευνα?

    Όποιος επιθυμεί να λαμβάνει "ερευνητικὀ επίδομα" δε θα πρέπει να υποβάλει καιαπολογισμό για τα ερευνητικά του αποτελέσματα?

    Εκτός κι αν την έννοια της "έρευνας" την έχουμε τόσο ευτελίσει ὠστε όποιος ΔΕΠ ξεφυλλίζει ένα βιβλίο ή κάνει ζάπινγκ στο διαδίκτυο για να "ανακαλύψει" καινούρια βιβλία που δημοσιεύονται και αφορούν στο αντικείμενό του να θεωρείται ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ...

    ReplyDelete
  16. ΩΡΛ5:24 am

    1. Συμφωνα με τον ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ νομο καθε μελος ΔΕΠ/ΕΠ ΥΠΟΒΑΛΗ ετησιο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ στη ΓΣ Τμηματος που ΥΠΑΡΧΕΙ στα ΠΡΑΚΤΙΚΑ. Αυτο ισχυει απο το 2001!!!
    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΕ γιατι θα φαινονταν οι ερευνητικα καραγκοζηδες. ΘΥΜΑΜΑΙ το 2001 οταν το ζητησε ενας και εγινε για μοναδικη φορα .....τρομαξα με τι ΓΥΜΝΙΑ αρκετων συναδελφων......[!]


    2 Σε σχεση με το ΝΕΟ ΝΟΜΟ, αγαπητε Κε ΠΑΝΑΡΕΤΕ, νομιζεται οτι και ΣΗΜΕΡΑ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ, δεν γινονται σκληρες προσπάθειες απο ΝΥΝ και ΤΕΩΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ/ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΤΕΙ κλπ δυναμεις ΠΑΣΟΚ για το ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΘΟΔΕΥΣΟΥΝ τις επομενες εκλογες και επιλογες Πρυτανη ???
    Τουλαχιστον 2 [1 πανεπ και 1 ΤΕΙ] εμαθα οτι ετοιμαζονται , τρογωντας σε ταβερνα σε γνωστη παραθεριστική πολή...καθως κρυφάκουγα [!!!] διπλανα τραπεζια [τη ταβερνα πιλεγουν μελη ΔΕΠ/ΕΠ !!!]
    ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ..ολα ΔΙΑΡΕΟΥΝ !!

    ReplyDelete
  17. @2.03
    θεώρησα καλύτερο να μπορεί κανείς να βρίσκει εύκολα τα διάφορα κεφάλαια (και τα σχετικά σχόλια)

    ReplyDelete
  18. @2.43 Ο σχεδιασμός ήταν για 17-18 Αυγούστου.

    ReplyDelete
  19. Anonymous6:56 am

    Οι μεταβατικές διατάξεις  πιστεύω  πως αδικούν  τους ήδη υπηρετούντες λέκτορες και δημιουργούν δυσλειτουργίες στην εκλογή των νεων μελών ΔΕΠ.  


    Σύμφωνα με αυτές "Λέκτορες με θητεία υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου: Μέχρι τη λήξη της επταετίας από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της πράξης διορισμού τους μπορούν να ζητήσουν την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή μέχρι δύο φορές, σύμφωνα με τις ισχύουσες πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διατάξεις".

    Η ρύθμιση αυτή, ενώ αρχικά μοιάζει ικανοποιητική, μια και  δίνει την εντύπωση ότι οι ήδη υπηρετούντες μπορούν να κριθούν ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ανά πάσα στιγμή, αυτοαναιρείται στη συνέχεια με τη μετέπειτα τοποθέτηση ότι θα κριθούν «σύμφωνα με τις ισχύουσες πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διατάξεις». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΡΙΕΤΙΑ για να ξεκινήσει τη διαδικασία για να γίνει Επίκουρος που ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ!


    Νομίζω, λοιπόν ότι η ρύθμιση αυτή αδικεί τους υπηρετούντες λέκτορες γιατί τους εντάσσει, άτυπα βέβαια, σε μια ιδιαίτερη ομάδα η οποία δεν υπάρχει πλέον. Να τους πούμε "υποχρεωτικά καταργημένοους Λέκτορες". Κάποιος λοιπόν νεώτερος τους, που εντάσσεται σαν μέλος ΔΕΠ για 1η φορά και θα μπει απευθείας σαν Επίκουρος θα βρεθεί μπροστά τους. 


    Πιστεύω λοιπόν πως ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ ΛΕΚΤΟΡΕΣ, το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΡΙΣΗΣ πρέπει να δοθεί ΑΜΕΣΑ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ. 

     

    ReplyDelete
  20. Anonymous7:04 am

    Κύριε Πανάρετε τα ΑΤΕΙ θα υποβαθμιστούν η πλέον μπορούν ελεύθερα να λέγονται ΑΕΙ?με τους μηχανικούς των ΑΤΕΙ έχετε γνώση για το τι θα γίνει?περιμένω απάντησή σας ευχαριστώ

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:42 am

    @7:04 AM
    Τα ΤΕΙ είναι και ονομάζονται ΑΕΙ εδώ και αρκετό καιρό. Γιατί λέτε "πλέον μπορούν ελεύθερα να λέγονται ΑΕΙ"?

    Το σημαντικότερο πρόβλημα δεν είναι το όνομα αλλά η ουσία. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο διαφαίνεται υποβάθμιση τους (π.χ. δεν δίνονται διδακτορικά άρα δεν υποστηρίζεται η έρευνα, κλπ).

    Αντί να υπάρξει μια τελική λύση και όσα τμήματα ΤΕΙ είναι αξιόλογα να γίνουν πανεπιστημιακά, δυστυχώς επιστρέφουμε σε άλλες εποχές...

    ReplyDelete
  22. Anonymous10:22 am

    Χρειαζόμαστε γερά θεμελιωμένη πανεπιστημιακή και τεχνολογική εκπαίδευση.
    Δεν καταλαβαίνω, γιατί όσοι έχουν προσληφθεί στην τεχνολογική εκπαίδευση, θέλουν μετά μανίας να τη μετατρέψουν σε πανεπιστημιακή.
    Επειδή οι ίδιοι ως άτομα είναι μεγάλοι ερευνητές?
    Εάν είναι έτσι, γιατί δεν διεκδικούν θέσεις στα Πολυτεχνία?

    Kι εμείς μπορεί να θεωρούμε τους εαυτούς μας μεγάλους ερευνητές και να έχουμε προσληφθεί ως νηπιαγωγεία.
    Είναι λόγος αυτός αναγκαίος και ικανός για να μετωνομάσουμε τα νηπιαγωγεία σε ΑΕΙ?

    ReplyDelete
  23. Anonymous11:54 am

    Τα ΑΤΕΙ δεν είναι νηπιαγωγεία τα ΑΤΕΙ είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα τελείωσαν οι εποχές τις προπαγάνδας και της παραπληροφόρησης

    ReplyDelete
  24. Anonymous1:09 pm

    Εντάξει. Μπορείτε σας παρακαλώ να μας πείτε ποιό είναι το επίπεδο των νεοεισερχόμενων φοιτητών στα ΑΤΕΙ και ποιές οι επιδόσεις τους σε σύγκριση με τα Πολυτεχνεία για να καταλάβουμε κι εμείς σε τί ακριβώς διαφέρει η τεχνολογική από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και που ταυτίζονται οι σπουδές στα ΤΕΙ με τα Πολυτεχνεία ώστε να θεωρήσουμε ότι τα ΤΕΙ είναι ισότιμα με τα Πολυτεχνεία και επομένως δικαίως διεκδικούν ή εκέρδισαν επαξίως την επωνυμία ΑΤΕΙ?

    ReplyDelete
  25. Anonymous8:20 am

    &1:09

    Πώς σχετίζονται οι επιλογές των υποψήφιων φοιτητών και των γονέων τους με το επίπεδο των διδασκόντων;

    Ξεχνάτε πως πολλά τμήματα των κεντρικών, κι όχι μόνο, ΤΕΙ έχουν υψηλότερη βάση από τμήματα Πανεπιστημίων;

    Ξεχνάτε πως υπάρχουν τμήματα όπως το Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αξιόλογους επιστήμονες αλλά ασύλληπτα χαμηλή βάση και πολλές κενές θέσεις;

    Ξεχνάτε πως με την ψαλίδα των διορισμών τα παιδαγωγικά τμήματα μέσα σε 1 πενταετία θα επιστρέψουν εκεί που ήταν πάντοτε ... πολύ χαμηλά.

    Επιτέλους δεν μπορεί εν έτει 2011 και σε ένα blog που "υποτίθεται" ότι γράφουν μορφωμένοι άνθρωποι να παρατίθενται επιχειρήματα επιπέδου δημοτικού ή, ακόμη χειρότερα, δημοσιογραφικού επιπέδου!

    Και κάτι ακόμη: το μόνο ΑΤΕΙ είναι το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όλα τα υπόλοιπα είναι ΤΕΙ. Μην κολλάνε κάποιοι με το όνομα.

    ReplyDelete
  26. Anonymous12:49 pm

    Ασφαλώς το επίπεδο των φοιτητών μιας σχολής/ενός τμήματος, το οποίο εν πολλοίς εξαρτάται από τις ατομικές επιλογές τους και τις επιλογές των γονέων τους και ενδεχομέως επηρεάζονται από εξωτερικούς, μεταβλητούς παράγοντες, δεν μπορεί να αποτελεί μέτρο αξιολόγησης των διδασκόντων.

    Η ένσταση βρίσκεται στο εξής:
    Η πολιτεία θέλει Ανώτατη Εκπαίδευση δύο παράλληλων τομέων, με σαφώς διακριτή φυσιογνωμία.
    Τα Πολυτεχνεία τα εντάσσει στον πανεπιστημιακό τομέα και τα ΤΕΙ στον τεχνολογικό.

    Ποιό είναι το πρόβλημα των ΤΕΙ?
    > Θέλουν οι καθηγητές τους μισθό ανάλογο με τους καθηγητές πανεπιστημίων :) :) :)?
    > Θέλουν οι φοιτητές τους επαγγελματικά δικαιώματα ίδια με τους απόφοιτους πολυτεχνείων :) :) :)?
    > Θέλουν να ονομάζονται Πολυτεχνεία ?
    > Θέλουν τα Πολυτεχνεία να μετωνομασθούν σε ΤΕΙ και να ανήκουν στην Τεχνολογική εκπαίδευση?
    > Θέλουν το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης να μετωνομασθεί σε Πολυτεχνείο?
    > Θέλουν να επιβλέπουν διδακτορικά και δεν τους το επιτρέπει ο νόμος?

    Τί θέλουν τελικά?

    ReplyDelete
  27. Anonymous2:09 pm

    Κύριε Πανάρετε βάλτε ένα τέλος σε αυτή τη παρωδία,παρακαλώ ενημερώστε τον κόσμο ότι αει και τει πλέον βρίσκονται στον ίδιο δρόμο και κανένα από τα δύο δεν είναι κατώτερο παρά μόνο ισάξια

    ReplyDelete
  28. ΑΝ ΚΆΠΟΙΟΣ ΈΧΕΙ ΓΡΑΦΤΕΊ ΠΡΙΝ ΤΟ 2000 ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΈΧΕΙ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΏΣΕΙ ΜΈΧΡΙ ΤΟ 2013-2014 Η 2014-2015;ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΎ!!!!

    ReplyDelete
  29. Anonymous10:48 pm

    @10:22 AM
    Πουθενά και από κανέναν δεν έχω δει μια εμπεριστατωμένη μελέτη ή άποψη γιατί χρειάζεται το 2011 Τριτοβάθμια Τεχνολογική εκπαίδευση.
    Πολλοί μάλιστα μπερδεύουν την Τεχνολογική με την Τεχνική εκπαίδευση.... (η δεύτερη είναι απαραίτητη αλλά δεν ανήκει στην Τριτοβάθμια).

    Επίσης, η παρακίνηση διεκδίκησης μιας θέσης (κυρίως) σε Πολυτεχνείο είναι γνωστή "εξυπνάδα" που κυκλοφορεί συχνά ως επιχείρημα.
    Πόσα μέλη ΔΕΠ στα πολυτεχνικά τμήματα του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ είναι μη πτυχιούχοι Πολυτεχνείου? Είναι τυχαίο που δεν προσλαμβάνουν κάποιον άλλον? (μάλλον όλοι οι καλοί ερευνητές είναι από το Πολυτεχνείο)...

    Τέλος, το παράδειγμα και η σύγκριση των νηπιαγωγείων με τα ΑΕΙ είναι λανθασμένη και ατυχής. Τέτοιες συγκρίσεις κάνετε στο μυαλό σας?


    Καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε όλοι την κατάσταση και να αφήσουμε τα κόμπλεξ ανωτερότητας ή κατωτερότητας.

    Ο ερευνητής (μεγάλος ή μικρός) κρίνεται κάθε μέρα και δεν είναι καλός επειδή απλώς κατέχει πτυχίο Πανεπιστημίου ή επειδή είναι μέλος ΔΕΠ (και όχι ΕΠ).

    ReplyDelete
  30. Anonymous11:06 pm

    @12:49 PM
    Χαίρομαι που παραδέχεστε ότι το επίπεδο των φοιτητών μιας σχολής/τμήματος δεν μπορεί να αποτελεί μέτρο αξιολόγησης των διδασκόντων.

    Κακώς η πολιτεία θέλει Ανώτατη Εκπαίδευση δύο παράλληλων τομέων, με σαφώς διακριτή φυσιογνωμία (και Πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος με σοβαρά επιχειρήματα γιατί χρειάζεται το 2011 Τριτοβάθμια Τεχνολογική εκπαίδευση?


    Να πω εγώ την άποψη μου για το ποιο είναι το πρόβλημα των ΤΕΙ.


    > Ναι, θέλουν οι καθηγητές τους μισθό ανάλογο με τους καθηγητές πανεπιστημίων. Το παράξενο που είναι? Αρκετά νέα μέλη ΕΠ έχουν περισσότερα προσόντα από τα αντίστοιχα ΔΕΠ.

    > Όχι, δεν θέλουν οι φοιτητές τους επαγγελματικά δικαιώματα ίδια με τους απόφοιτους πολυτεχνείων. Θέλουν όμως όλα τα τμήματα (πανεπιστημίων και ΤΕΙ) να είναι ίσης διάρκειας σπουδών ώστε να μην υπάρχουν στρεβλώσεις. Θέλουν να σταματήσουν οι Μηχανικοί του Πολυτεχνείου με 5 χρόνια σπουδών να το παίζουν ταυτόχρονα Μηχανικοί Ενέργειας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. 4 χρόνια είναι αρκετά για ένα τίτλο σπουδών από τους 3 που ανέφερα.

    > Όχι, δεν θέλουν να ονομάζονται Πολυτεχνεία αλλά να υπάρχει ο όρος Πανεπιστήμιο στην ονομασία τους ώστε να είναι αναγνωρίσιμα και στο εξωτερικό. Μάλλον Ελληνική παγκόσμια πρωτοτυπία η μη Πανεπιστημιακή Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    > Ναι, θέλουν να επιβλέπουν διδακτορικά ώστε να μπορεί να διεξάγεται έρευνα.

    Τα ΤΕΙ σε γενικές γραμμές θέλουν την ακαδημαική ολοκλήρωση που αξίζουν. Περισσότερες λεπτομέρειες υπάρχουν στα κείμενα
    της ΟΣΕΠ-ΤΕΙ (Ομοσπονδίας Καθηγητών ΤΕΙ). Αν θέλετε μπορώ να τις αναφέρω.

    Να ρωτήσω και εγώ με την σειρά μου. Γιατί τα Πανεπιστήμια (και τα ΔΕΠ) δεν θέλουν τα ΤΕΙ να δίνουν διδακτορικά και να κάνουν έρευνα?
    Τι θέλουν τελικά?

    ReplyDelete
  31. Anonymous7:17 am

    Είμαι ο &8:20.

    Τέθηκε η ερώτηση τι ζητούν τα ΤΕΙ, ενώ ταυτόχρονα συσχετίζονται με τα Πολυτεχνεία. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ΤΕΙ δεν περιλαμβάνουν μόνο τους Μηχανολόγους, τους Δομικούς-Πολιτικούς, τους Ηλεκτρονικούς, τους Αυτοματιστές και τους Ενεργειακούς. Υπάρχουν κι άλλα τμήματα των θετικών επιστημών (π.χ. πληροφορική) αλλά κι άλλες σχολές-δέσμες επιστημών, όπως η ΣΔΟ.

    Αυτό που ζητείται από τα ΤΕΙ σχετίζεται με αυτό που διαθέτουν σήμερα πολλά τμήματα ΤΕΙ ή ακόμη και ολόκληρα ιδρύματα:
    1) Προσωπικό που διορίστηκε μετά το 2001 και διαθέτει αφενός μεν ακαδημαϊκά προσόντα πανεπιστημιακού, αφετέρου δε συνεχή ερευνητική δραστηριότητα καθώς αυτά τα μέλη ΕΠ δεν πήραν το διδακτορικό τους από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ ούτε στα πενήντα τους. Αποτελούν επιστήμονες που απέκτησαν τα ακαδημαϊκά πτυχία τους σερί, αποσκοπώντας σε ακαδημαϊκή καριέρα.
    Στο σημείο αυτό συνήθως τίθεται το ερώτημα «εάν ήταν τόσο καλοί γιατί δεν εξελέγησαν σε πανεπιστήμιο;» Αυτό το ερώτημα έχει κουράσει και υπάρχει ποικιλία λόγων για την εκλογή κάποιου σε ΤΕΙ. Μία απλή απάντηση – που δε συνηθίζεται να δίνεται από ελληνικά χείλη – είναι η παραδοχή «γιατί αυτός που εξελέγη σε μία υποψηφιότητά μου ήταν καλύτερος!!» χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είμαι αρκετά καλός για να βρίσκομαι σε κάποιο άλλο ανώτατο ίδρυμα. Υπάρχει όμως και μία σειρά άλλων λόγων, οι οποίοι συνήθως φαντάζουν δικαιολογίες αλλά, δυστυχώς, πολλές φορές αποτελούν τη δυσάρεστη πραγματικότητα (νεποτισμός, οικογενειοκρατία κ.λ.π.). Τέλος υπάρχουν και προσωπικά-οικογενειακά κριτήρια, όπως «δεν πηγαίνω στο Ιόνιο ή στο Αιγαίου ή στο Δυτικής Μακεδονίας και πηγαίνω αντ’ αυτών στα ΤΕΙ Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Αυτό που δεν αλλάζει είναι η επιστημονική συγκρότηση, η οποία αποδεικνύεται μέσα από την αξιολόγηση. Το Υπουργείο όπως και η ΑΔΙΠ γνωρίζουν πολλά επ’ αυτού.

    2) Σύγχρονα προγράμματα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, απολύτως αντίστοιχα με εκείνα των Πανεπιστημίων.
    Γιατί τα αναπτύξαμε και πώς διαφοροποιούμαστε από τα Πανεπιστήμια; Γιατί μας ζητήθηκε αυτά τα χρόνια από το Υπουργείο και γιατί δεν υπήρχε και λόγος να δημιουργηθεί κάτι ενδιάμεσο ή κατώτερο.

    3) Ποιοτικό εξοπλισμό και οργανωμένα εργαστήρια, σε μερικές περιπτώσεις πληρέστερα των αντίστοιχων στα Πανεπιστήμια.

    Θα ήθελα να επισημάνω κάποια στοιχεία για τους αναγνώστες που δε βρίσκονται στο χώρο των Πανεπιστημίων-ΤΕΙ:
    1) Οι καθηγητές των ΤΕΙ συμμετέχουν σε τριμελείς επιτροπής επίβλεψης διδακτορικών διατριβών τόσο σχεδόν στο σύνολο των ελληνικών Πανεπιστημίων όσο και στην αλλοδαπή. Αυτό πώς επετράπη και τώρα έρχεται να τερματιστεί;
    2) Υπάρχουν ΤΕΙ που έχουν υπογράψει προγραμματικές συμφωνίες ερευνητικής συνεργασίας με ξένα πανεπιστήμια ή ελληνικά ερευνητικά κέντρα. Αυτό πώς επετράπη και τώρα έρχεται να τερματιστεί;
    3) Καθηγητές ΤΕΙ είναι επιστημονικοί υπεύθυνοι σε ερευνητικά προγράμματα στα οποία καθηγητές Πανεπιστημίων εργάζονται ως ερευνητές.
    4) Καθηγητές ΤΕΙ είναι επιμελητές έκδοσης ή κριτές σε διεθνή περιοδικά πολύ υψηλού κύρους (όπως αυτό αποδεικνύεται από το impact factor) καθώς και διοργανωτές ή μέλη της επιστημονικής επιτροπής διεθνών συνεδρίων. Και δεν αναφέρομαι σε εκδοτικούς οίκους της Ινδίας ή της Βουλγαρίας αλλά π.χ. στην Elsevier, στη Springer και στις εκδόσεις των ACM, IEEE κ.λ.π. Σε όλες αυτές τις συνεργασίες οι ξένοι εταίροι επέλεξαν τους καθηγητές ΤΕΙ λόγω της διεθνούς απήχησης που είχε η ερευνητική δραστηριότητά τους κι όχι γιατί ήταν φίλοι και γνωστοί. Επίσης οι ξένοι καθηγητές θεωρούν ότι οι Έλληνες συνεργάτες τους είναι πανεπιστημιακοί γιατί δεν μπορούν να διανοηθούν ότι εργάζονται σε κάτι διαφορετικό.

    Κατα συνέπεια, με βάση όλα τα παραπάνω αγαπητέ συμμετέχοντα στο παρόν ιστολόγιο, πιστεύετε ότι θα έπρεπε να ζητείται κάτι λιγότερο από την ισότιμη μεταχείριση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, από την απόδοση της δυνατότητας να εκπονούνται διδακτορικές διατριβές υπό προϋποθέσεις, από την κοινή σύμπραξη των δύο κατηγοριών ιδρυμάτων κατά το χωροταξικό επανασχεδιασμό της ελληνικής τριτοβάμιας εκπαίδευσης;

    Εάν χρειαζόμαστε ενδιάμεσα στελέχη, ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν για τα ΙΕΚ.

    ReplyDelete
  32. Anonymous9:04 am

    Τα προσόντα αυτά και τις επιστημονικές δραστηριότητες που αναφέρετε σχετικά με τους Καθηγητές ΤΕΙ, τα διαθέτουν σήμερα ακόμη και λέκτορες επί θητεία των πανεπιστημίων, παρά το γεγονός ότι ο ισχύων νόμος και το σχέδιο νόμου δεν επιτρέπει στους λέκτορες αυτούς να εξελιχθούν αμέσως στη βαθμίδα του Καθηγητή.

    Πόσοι από τους καθηγητές και τα τμήματα των ΤΕΙ πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις που αναφέρετε?
    Iσχύει για όλους ανεξαιρέτως ή για μερικούς? σε τι ποσοστό?

    Στη Γερμανία γίνεται σαφής διάκριση ανάμεσα σε Universität (πανεπιστήμιο), Technische Universität (Πολυτεχνείο) και Fachhochschule (κάτι σαν τα ΤΕΙ).
    Γιατί πιστεύετε ότι στην Ελλάδα δεν πρέπει να γίνεται τέτοια διάκριση?

    Υπογραμμίζετε ότι η έρευνα υφίσταται όταν εκπονούνται διδακτορικά. Δηλαδή οι σημερινοί ΔΕΠ που δεν έχουν διδάκτορες για πολλούς και διάφορους λόγους δεν / ή πρέπει να μην διεξάγουν έρευνα?

    Οι προσωπικοί λόγοι που μπορεί να επικαλείται κάποιος για να αιτιολογήσει την ατομική επιλογή του, είναι δική του υπόθεση. Δεν βλέπω γιατί πρέπει να αποτελεί υπόθεση της πολιτείας.

    Η πολιτεία, νομίζω, ότι πρέπει να εγγυάται τη δυνατότητα οι άριστοι να μπορούν να διεκδικούν και να λαμβάνουν θέσεις σε άριστα ΑΕΙ της Ελλάδας.

    Όχι να αναγάγει κάποια ιδρύματα, εν προκειμένω όλα τα ΤΕΙ αδιακρίτως πάλαι ποτέ ΚΑΤΕΕ, σε πανεπιστήμια, επειδή το σύνολο ή ένα μέρος του προσωπικού τους είναι άριστο.

    ReplyDelete
  33. Anonymous10:18 am

    Το ίδιο ισχύει Κυριε και για πάρα πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια που δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές για ανώτατα ιδρύματα βλέπε εξοπλισμό κτίρια κτλ..

    ReplyDelete
  34. Anonymous10:22 am

    Τα Fachhochschule είναι τριετή ιδρύματα και όχι τετραετή όπως τα ΑΤΕΙ και εκτός αυτού οι απόφοιτοι των Fachhochschule έχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα σε αντίθεση με τα ΑΤΕΙ και σαφώς ακαδημαική αναγνώριση.

    ReplyDelete
  35. Anonymous12:58 pm

    @9:04,
    για τους προσωπικούς λόγους συμφωνώ, απλώς ανέφερα αιτίες που οδήγησαν ικανούς ερευνητές σε ΤΕΙ.

    Οι ΔΕΠ που δεν έχουν διδάκτορες νομίζετε ότι έχουν πλουσιότερο αυτοδύναμο ερευνητικό έργο από τους Καθηγητές των ΤΕΙ που συνεχίζουν να ασχολούνται με την έρευνα;

    Δε ζητείται η πολιτεία να αναγάγει ιδρύματα - αν και το έκανε έως και πολύ πρόσφατα με την Οικοκυρική Σχολή και παλαιότερα με το ΟΠΑ, το ΠΑΜΑΚ, το Γεωπονικό - αλλά να δώσει τη θέση που αρμόζει σε τμήματα και προσωπικό που αξίζουν. Το ότι κάποτε ήταν ΚΑΤΕ και ΚΑΤΕΕ σημαίνει κάτι; Μιλάμε για το σήμερα και τη διαμορφωθείσα κατάσταση.

    Για τους λέκτορες καλύτερα να μη μιλάμε. Ανοίξτε τις ιστοσελίδες ακόμη και τμημάτων σε κεντρικά ιδρύματα και θα δείτε λέκτορες με 2-5 δημοσιεύσεις σε περιοδικά. Η βαθμίδα του λέκτορα είναι πικρή ιστορία γιατί μπορεί να βρεθεί κάποιος πανάρετος και κάποιος πανάθλιος. Θα σας πω μάλιστα κάτι πολύ πρόσφατο: Χθες ή προχθές δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με τη μονιμοποίηση επίκουρου σε περιφερειακό Πανεπιστήμιο (πρακτικά προέκταση των Αθηνών) και σήμερα η προκήρυξη θέσης σε βαθμίδα αναπληρωτή στο ίδιο τμήμα και στο γνωστικό αντικείμενο του μονιμοποιηθέντος επίκουρου. Εάν προσέξετε τις αποφάσεις του πανεπιστημίου θα δείτε ότι όλα είχαν προγραμματισθεί χρονικά, απλώς το προσωρινό πάγωμα των εξελίξεων οδήγησε τα 2 ΦΕΚ να βγουν σχεδόν ταυτόχρονα. Επομένως ας αφήσουμε τα μεγάλα λόγια για το προσωπικό των Πανεπιστημίων.

    ReplyDelete
  36. Anonymous5:00 pm

    @10:18 AM Σύμφωνοι. Ας συγκεντρωθούν όλοι οι πρωτοπόροι των ΤΕΙ σε ένα ίδρυμα και ας αποτελέσουν Πολυτεχνείο.
    Τα περιφερειακά πανεπιστήμια που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ας κλείσουν.

    @12:58 PM Στα πανεπιστήμια υπάρχουν αυτοί οι λέκτορες που λέτε, υπάρχουν όμως και οι άλλοι που ανέφερα, με όχι 2-3 δημοσιεύσεις, αλλά ακόμη και με Υφηγεσία (Habilitation) από γερμανικά πανεπιστήμια.
    Eάν δεν θέλετε να σας ισοπεδώνουν και να σας τοποθετούν στην ίδια μοίρα με τους συναδέλφους σας που στα δικά σας μάτια είναι ανεπαρκείς, τότε αναγνωρίστε ότι υπάρχουν και αλλού οι εξαιρέσεις που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, όπως αυτή που διεκδικείτε για τους εαυτούς σας.
    Οι ανεπαρκείς συνάδελφοί σας και οι ανεπαρκείς απόφοιτοι σας οδήγησαν στο αποτέλεσμα, όλα τα ΤΕΙ συλλήβδην στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας θεωρούνται κατώτερα των ΑΕΙ(παρά το γεγονός ότι στο σχέδιο νόμου λέγεται ότι ανήκουν στην "ανώτατη εκπαίδευση" όπως και τα πανεπιστήμια και τα πολυτεχνεία).

    Για ποιό λόγο δεν διεκδικείτε άμεση αξιολόγηση συνόλου του προσωπικού της ανώτατης εκπαίδευσης, στην οποία και σεις βάσει του νομοσχεδίου ανήκετε, και απόδοση τω καίσαρι τα του καίσαρος, αντί να κάνετε αυτό που σας κάνουν, γενικολογώντας?

    Tί θα κάνει ο νἐος νόμος για να προστατεύσει πράγματι αυτές τις μειοψηφίες αριστείας, όπου αυτές κι αν βρίσκονται, για να αναδειχθούν και να ευδοκιμήσουν?

    ReplyDelete
  37. Anonymous12:02 am

    @5:00
    Τα πρώτα που εντάχτηκαν μαζικά στη διαδικασία αξιολόγησης από το 2008 είναι τμήματα ΤΕΙ, επομένως το ποιος θέλει ή δε θέλει αξιολόγηση είναι συζητήσιμο.

    Εφόσον τα ΤΕΙ θεωρούνται συλλήβδην κατώτερα των ... Πανεπιστημίων (παίζετε με τις λέξεις ΑΕΙ και ΤΕΙ όπως και οι δημοσιογράφοι) μπορεί κάποιος να απαντήσει:
    1) Πώς δέχεται να στείλει το παιδί του σε κάτι κατώτερο στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο, τις Σέρρες, αντί να το στείλει στο ανώτερο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας ή Δυτικής Μακεδονίας; Γιατί δεν το στέλνει στην Ορεστιάδα, στο εξαίρετο ΔΠΘ ή στα τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου με βάση κάτω από 7 ή στις ξένες φιλολογίες του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ;
    2) Γιατί η βάση του τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθήνας είναι υψηλότερη από 118 τμήματα Πανεπιστημίων (για να μη μιλήσω για τη φυσικοπεθαπεία και την εργοθεραπεία).
    3) Ονομάστε αύριο Πανεπιστήμιο το ΤΕΙ Αθήνας και μην αλλάζετε ούτε έναν από το «κατώτερο κατά τη γνώμη σας» προσωπικό των μελών ΕΠ. Πού θα πάει η βάση εισαγωγής των τμημάτων του, μήπως στα ουράνια; Πώς θα γίνει σε μία νύχτα να αναβαθμιστεί στα μάτια της κοινωνίας το «κατώτερο» ΤΕΙ. Θα μελετήσει η κοινωνία σε μία νύχτα το προσωπικό, τις υποδομές, την ερευνητική δραστηριότητα; Εάν γινόταν κάτι τέτοιο και προκηρυσσόταν μία θέση, οι καλοί επιστήμονες δε θα υπέβαλλαν υποψηφιότητα γιατί θα θεωρούσαν υποτιμητικό να πάνε σε ένα Πανεπιστήμιο που μεταβαπτίστηκε από ΤΕΙ; Όσοι έχετε αμφιβολίες δώστε αντίστοιχη απάντηση.

    Συμπερασματικά: Το μόνο κριτήριο είναι το έργο των Τμημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες διδασκαλίας και έρευνας.

    Σε όλα τα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σας.

    ReplyDelete
  38. Anonymous11:45 am

    Το ερώτημα που γεννάται με το προαναφερθέν ΤΕΙ Αθήνας,όταν περιδιαβαίνει κανείς τις ιστοσελίδες των σχολών και των τμημάτων του είναι:

    Τί χρειάζεται π.χ. το τμήμα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κλπ. τη στιγμή που ομοειδή τμήματα υπάρχουν στο ΕΚΠΑ?

    Δεν θα ασχοληθώ με καθένα τμήμα χωριστά, αλλά θα εκφράσω την πρώτη σκἐψη που μου έρχεται στο μυαλό και είναι αυτή του Καλλικράτη στην ανώτατη παιδεία.

    Τμήματα τα οποία θεραπεύουν καθαρά πανεπιστημιακά γνωστικά αντικείμενα και όχι αυτά των παραϊατρικών επαγγελμάτων κλπ. θα μπορούσαν να συγχωνευθούν π.χ. με το ΕΚΠΑ ή το ΕΜΠ.
    Τα υπόλοιπα ας μείνουν στο ΤΕΙ.

    ReplyDelete
  39. Anonymous1:36 pm

    Απάντηση στο σχόλιο: "Επίσης μήπως ήρθε η ώρα να καθιερωθεί η αγγλική γλώσσα ως επίσημη η γλώσσα στα πανεπιστήμιά μας;"

    "Τη γλώσσα μού έδωσαν Ελληνική.
    το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.
    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου."

    ReplyDelete
  40. Anonymous2:02 pm

    Εννοείς το γενικό τμήμα μαθηματικών στο ΑΤΕΙ Αθήνας?φυσικά και το χρειάζεται για να καλύπτει τα μαθηματικά σε όλα τα τμήματα δεν έχει φοιτητές έχει μόνο καθηγητές

    ReplyDelete
  41. Anonymous2:19 pm

    Εδώ γεννάται και το ερώτημα σύμφωνα με τον Καλλικράτη γιατί να υπάρχουν πλήθη ομοειδών τμημάτων στην ίδια Πόλη?και εξηγώ, γιατί να υπάρχει τμήμα οικονομικών επιστημών στην ΑΣΣΟΕ στο καποδιστριακό αντίστοιχα και στο ΠΑΠΕΙ?Γιατί να υπάρχει πληροφορική στο ΠΑΠΕΙ στην ΑΣΣΟΕ στο Καποδιστριακό και αντίστοιχα στο Χαροκόπειο?Γιατί να υπάρχει τμήμα διεθνών σπουδών στπ ΠΑΠΕΙ στο Πάντειο και στην ΑΣΣΟΕ?Γιατί να υπάρχουν δυο μαθηματικές και δύο φυσικές σχολές?Γιατί να υπάρχουν δυο σχολές στατιστικής?και πολλά πολλά άλλα παραδείγματα

    ReplyDelete
  42. Anonymous1:23 am

    Σε οσους εκφραζουν προβληματισμό για την Πανεπιστημιακή Υποσταση των [ τουλάχιστον] μεγαλων ΤΕΙ [Αθηνα/Κρητη/Θεσσαλονικη] μια και μονο ερωτηση.
    ΕΙΝΑΙ στηνΟΥΣΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ το ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ [μια πολυκατικοια στη Θησεως] ή το ΤΕΙ Αθηνας/Κρητης ???

    Προφανώς τα ρασα ΚΑΝΟΥΝ τον παπα!!!

    ΔΕΝ κατανοω γιατι χωρις αξιολογηση ενας ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ σε Πανεπιστημιο [πχ στο ΧΑΡΟκοπειο] επιβλέπει Διδακτορικό [εκτος ενα εχει κριθει ιδιαιτερα αρνητικα και το αποαγορευσει ο κοσμητορας, πραγμα απιθανο] και ενας ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΙ που θα αξιολογηθει απο 5μελη επιτροπή εξωτερικών κριτων ΘΕΤΙΚΑ θα αποκλειετε ΘΕΣΜΙΚΑ !!

    παραλογο ?????????

    ReplyDelete