1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.
2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς:
α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και
β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».
3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα, με διακριτή φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που διαφοροποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., αντίστοιχα.
Ορισμοί
Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις του, νοούνται ως:
α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.
β) «Φοιτητές μερικής φοίτησης»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., οι οποίοι επιλέγουν τη μερική φοίτηση σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 33.
γ) «Ενεργοί φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., οι οποίοι εγγράφονται σύμφωνα με το άρθρο 33 και των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα εξάμηνα. Για τους φοιτητές μερικής φοίτησης ο χρόνος αυτός είναι διπλάσιος του ενδεικτικού για το πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν.
δ) «Γενικό πρόγραμμα σπουδών»: το πρόγραμμα σπουδών του πρώτου έτους μιας σχολής, εφόσον ακολουθείται από ειδικά προγράμματα σπουδών.
ε) «Ειδικό πρόγραμμα σπουδών»: το πρόγραμμα σπουδών μετά το γενικό πρόγραμμα μιας σχολής.
στ) «Σύγκλητος»: η Σύγκλητος Πανεπιστημίου και η Συνέλευση Τ.Ε.Ι.
ζ) «Πρύτανης»: ο πρύτανης Πανεπιστημίου και ο πρόεδρος Τ.Ε.Ι.
η) «Κοσμητεία»: η κοσμητεία σχολής Πανεπιστημίου και η διεύθυνση σχολής Τ.Ε.Ι.
θ) «Κοσμήτορας»: ο κοσμήτορας σχολής Πανεπιστημίου και ο διευθυντής σχολής Τ.Ε.Ι.
ι) «Καθηγητές»: οι καθηγητές (καθηγητές πρώτης βαθμίδας), οι αναπληρωτές καθηγητές και οι επίκουροι καθηγητές.
Δεν ειναι λογικο απο τι στιγμή που ολα τα ΑΕΙ εχουν την ιδια Διαρθρωση γιατη α) Να υπαρχουν ΤΕΙ και β) να αποτελουν δύο παράλληλους τομείς.
ReplyDeleteΗ λογική της διακριτής φυσιογνωμίας, εχει στην πραξη αποτυχει.
Πρυτανης-Προεδρος-Κοσμητορας-Διευθυντης..που οφελει η διακριση ονοματων παρα μονο στη διατηριση στα ΤΕΙ μια αραχνιασμενης λογικής ΚΑΤΕ[ΜΠ]ΕΕΕ ??
ReplyDeleteΟι συντάκτες του νομοσχεδίου φαίνεται να μην κατοικούν στη χώρα μας.....
ReplyDeleteΠιο πολύ απ' όλα μ' αρέσουν οι καταργούμενες διατάξεις. Όσο διαβάζω αυτό το σχέδιο νόμου, αναρωτιέμαι όλο και περισσότερο: γιατί δεν γράφει ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ στην λεζάντα του αντί του ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ReplyDeleteΜιας και είστε ένας από τους σχεδιαστές του νομοσχεδίου πρέπει να σας μεταφέρω τα συγχαρητήριά μου. Η ψήφισή του θα ολοκληρώσει τον αφανισμό των πτυχιούχων ΤΕΙ και σταδιακά και των ίδιων των ιδρυμάτων. Αρνηθήκατε να κατοχυρώσετε τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τους, απαγορεύσατε την εισαγωγή νέων φοιτητών σε αρκετές σχολές τους, καταργείτε τα ΠΔ που καθορίζουν τους τίτλους των αποφοίτων τους και στον αντίποδα κατοχυρώνετε το πάσης φύσεως ιδιωτικό κολλέγιο το οποίο από το Σεπτέμβριο λανσάρει τμήματα μηχανικών. Αυτή είναι η πολιτική σας. Καταδικάσατε χιλιάδες νέους ανθρώπους που επέλεξαν τα ΤΕΙ για τις σπουδές τους, τους εξαπατήσατε και τώρα βάζετε την τελεία. Ελπίζω να κοιμάστε ήσυχος το βράδυ...
τα τει είναι ανώτατα ομως κάποια επαγκελματικά δικαιόματα δεν είναι λυμμένα όπως θα πρέπει κανονικα. Θα πρέπει να είναι ίδια με τα πανεπιστμια για να υπάρχη δικαιοσήνη.
ReplyDeleteκυριε (anonymous 4.35) μην θεωρειτε οτι οι αναγνωστες του blog ειναι βλακες. Το οτι γραφετε εσκεμεννα ανορθογραφα ειναι προφανες και λυπουμαστε πολυ για αυτες τις τακτικες.Χαιρετισματα στο ΤΕΕ σας.
ReplyDeleteΑγγελος.
Το πιο λυπηρό απ' όλα είναι η κατάντια του ΤΕΕ, που ξεμπροστιάζεται περίτρανα μέσω του παρόντος νομοσχεδίου. Ένα όργανο που θεσμοθετήθηκε από το ελληνικό κράτος με σκοπό να αποτελεί τεχνικό σύμβουλό του και έχει μετατραπεί σε ένα κατωτάτου επιπέδου συνδικαλιστικό όργανο. Ένα όργανο το οποίο - χωρίς να έχει δικαίωμα - επιλέγει ποιους θα εγγράφει και ποιους όχι. Επιλέγει ποιους θα κρίνει και ποιους όχι. Επιλέγει κυβερνήσεις και ελέγχει κυβερνήσεις. Πρόκειται για ένα παρακμάζοντα φορέα που έχει ξεχάσει το ρόλο του. Ή ευθύνη γι' αυτό ανήκει και στη πολιτεία η οποία όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε τις γνωμοδοτήσεις του ΤΕΕ και το κατάντησε να ασχολείται αποκλειστικά με τα συνδικαλιστικά των μελών του. Το ακόμα πιο λυπηρό είναι ότι οι πολιτικοί μας δεν έχουν τη βούληση να αγγίξουν αυτό το απόστημα και να το καθαρίσουν. Θα συνεχίσουμε λοιπόν σε αυτό το δρόμο, εξαιτίας της ανεπάρκειας των πολιτικών μας, που δεν τολμούν να ελέγξουν (όπως οφείλουν) τα θερμοθετημένα όργανα της πολιτείας τους.
ReplyDeleteΥ.Σ.
1.Κύριε Πανάρετε που πήγε το Διερυμένο ΤΕΕ; Οεο; Το πήρε ο Νείλος; Τόση διαβούλευση έγινε τον Απρίλιο. Ήταν για τα μάτια του κόσμου;
2. Δεν θα πείτε τίποτα για τα ΠΔ των ΤΕΙ που απορρίφθηκαν από το ΣΤΕ εξαιτίας της απουσίας του διευρυμένου ΤΕΕ; Εσείς δηλώνατε ότι το λύσατε το θέμα. Τώρα;
φιλε (anonymoys 9.31)δεν ειναι καθολου λυπηρο αυτο που λες για την καταντια του ΤΕΕ, ειναι απλως αναμενομενο αν σκεφτεις οτι πολλα απο τα μελη του ειναι βουλευτες μας. Με λιγα λογια η πολιτεια κατασκευασε τα ΤΕΙ η πολιτεια τα απαξιωνει.
ReplyDeleteΟ παναρετος εκανε οτι μπορουσε, μην ξεχνας οτι ηταν τοποθετημενος κ οχι εκλεγμενος.
@9:39@
ReplyDeleteΓια το πρώτο δεν θα διαφωνήσω. Για το δεύτερο όμως, περίμενα από το κύριο Πανάρετο να βγει και να πάρει μία θέση. Ή γνώριζε ότι θα απορριφθούν τα ΠΔ (αφού απουσίαζε το διευρυμένο ΤΕΕ) άρα μας κορόιδευε, ή δεν γνώριζε, που σημαίνει ότι απλώς το ξεγέλασαν οι "διάφοροι" συνεργάτες τους και τον εξέθεσαν ανεπανόρθωτα. Οφείλει μία απάντηση και όχι να παριστάνει ότι δεν ξέρει, ότι δεν καταλαβαίνει. Τα ΠΔ ΤΕΙ απορρίφθηκαν! Τα κολλέγια τακτοποιήθηκαν. Κανείς δεν θα δώσει λόγο γι' αυτό;;; Ο ιδιοκτήτης του blog δεν αισθάνεται καμία ευθιξία; Δεν αισθάνεται καμία ανάγκη να εξηγήσει στους χιλιάδες κόσμου που τον εμπιστεύτηκαν τι πήγε στραβά; Ξέραμε ότι οι επαγγελματίες πολιτικοί είναι πουλημένοι. Είναι πουλημένοι και οι τεχνοκράτες σ' αυτή τη χώρα;
Υπάρχει οργή. Και η οργή θα μεγαλώσει από φθινόπωρο που ο κόσμος θα μάθει. Και όποιος νομίζει ότι θα τη σκαπουλάρει επειδή δεν είναι υπουργός πλέον, είναι γελασμένος!
κυριε Παναρετε εχω διαβασει στο blog σας πως οι θεσεις σας για τα ΤΕΙ και τα επαγγελματικα δικαιωματα ειναι γνωστες.
ReplyDeleteΠου μπορουμε να τις βρουμε?
Καποιο link?
Ευχαριστω
EYXARISTW GIA THN ENHMERWSH
ReplyDelete(FROM LONDON )
Η λογική του Σ.Ν. είναι η ίδια. Προσπαθεί να διορθώσει ορισμένα κακώς κείμενα που η νεοελληνική κουτοπονηριά κατόρθωσε να επιβάλει δια της μεθόδου των διαδοχικών προσεγγίσεων και της διαστρέβλωσης των λέξεων (βλ. ακαδημαϊκή ελευθερία=μπάτε σκύλοι κι αλέστε, ακαδημαϊκό άσυλο=πουλάω CD στο φουαγιέ και μάλιστα αφορολόγητα, ελεύθερη διακίνηση ιδεών=τα κάνω μπάχαλο, κατακλέβω τα κομπιούτερ και τα πουλάω στο Μοναστηράκι, τέτοια. Ακόμη: "Κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο, κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ", για να γίνουν όλοι καθηγητές Πανεπιστημίου δια της μεθόδου της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ. Γεμίσαμε τμήματα και Πανεπιστήμια, μια χώρα που πάνω από 4 δεν θα έπρεπε να έχει, άντε 5 το πολύ, και βασικά τμήματα, Μαθηματικό, Φυσικής, Χημείας, Πολυτεχνικές Σχολές, όπως παλιά, τι διάολο τα θέλουμε τα τμήματα με 5 σειρές τίτλο, είναι τμήματα αυτά. Αλλά, βέβαια, ο Ελληνας κάνει το σκατό του παξιμάδι για να περάσει στις σχολές-μούφα ο κανακάρης του, να περνάει ζάχαρη στην ξένη πόλη,κάνοντας night life και ξυπνώντας μετά τις 2 το μεσημέρι. Να βγει μετά στην ανεργία και να τυλίγει πιτόγυρους σε σουβλατζίδικο, αφού έχει περάσει αντιγράφοντας και με το δημοκρατικό 5 την Μακροοικονομία του ή με θέματα που κυκλοφορούν οι παρατάξεις και τα φωτοτυπάδικα. Αυτό είναι το Πανεπιστήμιο εν Ελλάδι, αυτά είναι το ΤΕΙ εν Ελλάδι: Χειρότερο κι από την Αλβανία και τις χώρες της Μέσης Ανατολής. Κι όλα αυτά τα έκανε η δημαγωγία των πολιτικών από το '75 και μετά. Να το φτιάξετε το Πανεπιστήμιο, κ. Πανάρετε, αλλά πρέπει πρώτα να το ξηλώσετε εκ θεμελίων. Αν μπορείτε, γιατί, όπως καλά θα ξέρετε, εσείς οι καθηγητές, πραγματικοί ή μούφα, είστε χειρότερο κατεστημένο κι από τους πολιτικούς, εξ άλλου πολλοί από τους παπατζήδες πολιτικούς από τους κόλπους σας προέρχονται. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ και μάλλον ΟΥΤΕ θέλετε. Γιατί τότε τα ψωμιά σας θα είναι μετρημένα. Γιατί γύρω από το παραπάνω Πανεπιστήμιο-ΤΕΙ υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που παρασιτεί, και επιπλέον τι θα βάλετε στη θέση του; Αφού δεν έχετε φτιάξει σωστή Μέση Τεχνική Εκπαίδευση, αφού δεν έχετε Επαγγελματικό Προσανατολισμό, αφού δεν ξέρετε πού τέλοσπάντων θέλει να πάει η χώρα, να γίνει χώρα γκαρσονιών(;), να γίνει χώρα βαριάς βιομηχανίας(;), να βγάζει νταβατζήδες και πουτάνες(τα λέω χυδαία για έμφαση)(;). Αν δεν απαντήσετε αυτά τα ερωτήματα, που μάλλον δεν μπορείτε, τσάμπα παιδεύεστε. Η προαναφερθείσα νεοελληνική κουτοπονηριά θα τον πετάξει στα αζήτητα, και μάλιστα από τον επόμενο Υπουργό, βλ. Ευθυμίου μετά από Αρσένη. Οι μεγάλες αφηγήσεις στο χώρο της Παιδείας είναι μάλλον αποτυχημένες στην Ελλάδα. Γιατί η Ελλάδα είναι η χώρα της μεγάλης παπαρδέλας και του κοινώς λεγόμενου "μπαλαμουτιού" (βλ. λεξικό).
ReplyDeleteΜε τιμή και εκτίμηση.
Σ.Ν.
Είναι λυπηρό να αφήνεται η υπόθεση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στα χέρια ορισμένων πολιτικών που θέλουν να βγάλουν τα απωθημένα τους πάνω στους φοιτητές, στις οικογένειές τους και στους συνεπείς πανεπιστημιακούς δασκάλους που θέλουν να κάνουν τη δουλιά τους και όχι σε "τυχάρπαστους" με 2-3 και 4 θέσεις εργασίας.
ReplyDeleteΔιαβάστε τα ονόματα αυτών που στηρίζουν τη μεταρρύθμιση και θα καταλάβετε....!!!
Το ζητούμενο εντέλει δεν είναι ποιοί υπογράφουν petitions υπέρ ή κατά της μεταρρύθμισης, αλλά εάν η μεταρρύθμιση πρέπει να γίνει ή όχι, ποιός είναι ο στόχος και αν αξίζει, εάν τα προτεινόμενα βρίσκουν πάντοτε το στόχο και αν όχι πως μπορούν να βελτιωθούν, και τέλος ποιοί συμμετέχουν στη νομοπαρασκευαστή επιτροπή και αν αυτοί θέτουν πάνω απ΄όλα δημόσιο συμφέρον κι όχι τα μικροσυμφέροντα μικροομάδων επιρροής.
ReplyDeleteΈχετε την εντύπωση πως η προτεινόμενη μεταρρύρθμιση είναι "θέμα" συνταγματικό; Δηλαδή θέμα νομιμότητας; Εάν πιστεύψουμε αυτό είμαστε γελασμένοι!! Δεν βλέπετε τι γίνεται τους τελευταίους μήνες; Ποιά άραγε απ' αυτά βασίζονται στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ; Τώρα δεν που Αντιπρόεδρος είναι και ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ καταλαβαίνετε τι λάστιχο θα το κάνουν το ΣΥΝΤΑΓΜΑ!!!
ReplyDeleteΣήμερα αναφέρθηκε στις εφημερίδες μία τροποποίηση σχετικά με τις μετακινήσεις φοιτητών από τμήμα σε τμήμα. Η περιγραφή ενδέχεται να μην είναι ακριβής, αλλά φαίνεται ότι για να επιτραπεί η μετακίνηση θα πρέπει ο βαθμός του φοιτητή στις πανελλήνιες να υπερβαίνει το όριο του τμήματος στο οποίο θα θέλει να μετακινηθεί. Αν αυτό ισχύει, νομίζω ότι θα ήταν πολύ άσχημο. Δεδομένου ότι ο φοιτητής είναι ήδη ένα χρόνο μέσα στη σχολή και έχει εξεταστεί, για ποιο λόγο θα πρέπει να στοιχειώνει τις επιλογές του ο βαθμός που έγραψε στις πανελλήνιες; Πόσο μάλλον όταν μπορεί να είναι ελάχιστη η απόσταση από αυτή που απαιτείται για να μπει σε άλλο τμήμα; Αυτό υποσκάπτει όλη την ευελιξία που προσφέρει το νέο σύστημα.
ReplyDelete