1. Από τη δημοσίευση του νόμου αυτού, οι βαθμίδες του καθηγητή, του αναπληρωτή καθηγητή και του επίκουρου καθηγητή των μελών Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Π.) των Τ.Ε.Ι., αντιστοιχούν στις βαθμίδες του καθηγητή πρώτης βαθμίδας, του αναπληρωτή καθηγητή και του επίκουρου καθηγητή που προβλέπονται στον παρόντα νόμο.
2. Οι διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης σε θέσεις μελών Ε.Π. για τις οποίες έχει εκδοθεί προκήρυξη ή έχει υποβληθεί αίτηση από το ενδιαφερόμενο για εξέλιξη μέλος Ε.Π., αντίστοιχα, έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις. Για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών, μετά τη συγκρότηση των σχολών και των οργάνων τους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, όπου γίνεται αναφορά σε όργανα του τομέα ή του τμήματος, νοείται ο διευθυντής σχολής.
3. Διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης σε θέσεις καθηγητών οποιασδήποτε βαθμίδας, για τις οποίες εκδίδεται προκήρυξη ή υποβάλλεται αίτηση από τον ενδιαφερόμενο για εξέλιξη καθηγητή, αντίστοιχα, μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, διέπονται έως τη δημοσίευση του Οργανισμού του ιδρύματος από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με εξαίρεση τις διατάξεις που αφορούν τα προσόντα και τα κριτήρια εκλογής και εξέλιξης, για τα οποία εφαρμόζονται οι ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεις. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο έως τη δημοσίευση του Οργανισμού και του Εσωτερικού Κανονισμού, τα θέματα που ρυθμίζονται με τον Οργανισμό και τον Εσωτερικό Κανονισμό ρυθμίζονται προσωρινά με απόφαση της Συνέλευσης. Για τη συγκρότηση των επιτροπών επιλογής σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, για το χρονικό διάστημα έως την κατάρτιση των μητρώων που προβλέπονται στο άρθρο 19, τα εξωτερικά μέλη επιλέγονται από το Μητρώο Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων που τηρεί η ΑΔΙΠ, το οποίο προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 70.
4. Για τους μόνιμους επίκουρους καθηγητές που κατέχουν τακτική θέση και τους επίκουρους με θητεία καθηγητές που υπηρετούν ή έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εφαρμόζονται οι διατάξεις των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παραγράφου 4 του προηγούμενου άρθρου, αντίστοιχα.
5. α) Οι μόνιμοι καθηγητές εφαρμογών που έχουν διδακτορικό δίπλωμα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή, με τις προϋποθέσεις και τις προθεσμίες που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης για την εξέλιξή τους, οι θέσεις τους μετατρέπονται αυτοδικαίως σε προσωποπαγείς θέσεις μόνιμων καθηγητών εφαρμογών, τις οποίες και καταλαμβάνουν.
β) Οι θέσεις των μόνιμων καθηγητών εφαρμογών χωρίς διδακτορικό δίπλωμα που υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, μετατρέπονται αυτοδικαίως σε προσωποπαγείς θέσεις μόνιμων καθηγητών εφαρμογών τις οποίες και καταλαμβάνουν. Οι κάτοχοί τους μπορούν, εφόσον αποκτήσουν διδακτορικό δίπλωμα μέχρι 31-12-2016, να ζητήσουν την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή μέχρι δύο φορές. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3. Για τη διευκόλυνση στην απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος μπορεί να τους χορηγείται, ύστερα από αίτησή τους, ειδική επιστημονική άδεια, διάρκειας έως δύο ετών.
γ) Οι καθηγητές εφαρμογών που υπηρετούν με θητεία ή έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου μπορούν να υποβάλουν αίτηση για μονιμοποίηση ή εξέλιξη, εφόσον έχουν τα νόμιμα προσόντα για την επόμενη βαθμίδα, με τις προϋποθέσεις και τις προθεσμίες που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3, οι οποίες εφαρμόζονται αναλόγως και για τη διαδικασία της μονιμοποίησης. Σε περίπτωση μονιμοποίησής τους, οι θέσεις τους μετατρέπονται αυτοδικαίως σε προσωποπαγείς θέσεις μόνιμων καθηγητών εφαρμογών, τις οποίες και καταλαμβάνουν έως την εξέλιξή τους σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης για την εξέλιξή τους και εφόσον δεν έχουν μονιμοποιηθεί κατά τα ανωτέρω, αποχωρούν από το ίδρυμα κατά τη λήξη της θητείας τους.
6. Οι διατάξεις των παραγράφων 6, 7 και 8 του προηγούμενου άρθρου εφαρμόζονται και για το Ε.Π. των Τ.Ε.Ι.
7. Οι διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 7 του ν. 3404/2005 (A΄ 260) διατηρούνται σε ισχύ.
"Οι καθηγητές εφαρμογών που υπηρετούν με θητεία ή έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου μπορούν να υποβάλουν αίτηση για μονιμοποίηση ή εξέλιξη, εφόσον έχουν τα νόμιμα προσόντα για την επόμενη βαθμίδα, με τις προϋποθέσεις και τις προθεσμίες που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου"
ReplyDeleteΑς θεωρήσουμε την περίπτωση καθηγητή εφαρμογών επί θητεία με τα νόμιμα προσόντα εξέλιξης για την επόμενη βαθμίδα (διδακτορικό, δημοσιεύσεις, κλπ). Μπορεί αυτός να υποβάλλει άμεσα αίτηση για εξέλιξη ή πρέπει να περιμένει τη συμπλήρωση της τριετίας (προθεσμία που ισχύει κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου)?
Την ίδια απορία έχω κι εγώ..αλλά αυτό το "και τις προθεσμίες" μάλλον παραπέμπει στην τριετία..κάτι το άδικο εάν κοιτάξει κανείς το άρθρο που αφορά τους λέκτορες.
ReplyDeleteΕίμαι εκλεγμένος καθηγητής εφαρμογών. Προσωπικά θα έλεγα ότι η ουσία εδώ είναι η διατήρηση αρχικά της θέσης μέσω της μονιμοποίησης, στα πλαίσια πάντα της αξιολόγησης του έργου μας (ΑΔΙΠ - ΜΟΔΙΠ).
ReplyDeleteΑυτό θα συμβάλει ώστε να μην πάνε χαμένοι οι κόποι των επι θητεία και των ήδη εκλεγμένων καθηγητών εφαρμογών οι οποίοι στο κάτω κάτω έχουν αφήσει τις δουλειές τους πιστεύοντας ότι μπορούν να αφιερωθούν στην εκπαίδευση/έρευνα (σύμφωνα πάντα με τον προηγούμενο νόμο με τον οποίο έχει γίνει η διαδικασία της εκλογής). Θα ήταν άδικο να ζούμε για 3 ή 6 χρόνια σε ένα καθεστώς ασάφειας, παράγοντας ταυτόχρονα πραγματικό έργο για το Ίδρυμα μέσω των πολλών ανθρωποωρών που μας αναλογούν, και σε περίπτωση μη εξέλιξης να ψάχνουμε πάλι δουλειά.
Σε δεύτερη φάση να εξεταστεί και το καθεστώς της εξέλιξης.
Είμαι καθηγητής εφαρμογών σε ένα τμήμα με 3 μέλη ΕΠ , 1 γραμματεία και χωρίς ΕΤΠ. Το τμήμα έχει λάβει πολύ καλή αξιολόγηση από την ΑΔΙΠ και έχει και πάρα πολλούς φοιτητές. Ευτυχώς που πήρε αυτήν την τροπή το νομοσχέδιο γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να υπηρετεί κάποιος τα καθήκοντα του με το πιστόλι στο κεφάλι για την εξέλιξη. Αυτό που θα γινόταν είναι ότι θα κοιτούσε να κάνει τσατρα – πατρα το ωράριο του, να δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν θα κάνει άλλη διοικητική δουλεία και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην έρευνα με ότι συνέπειες θα είχε αυτό για το τμήμα που εργάζεται άλλα και για την συνεργασία του με τα άλλα μέλη ΕΠ.
ReplyDeleteΧρειάζεται κάποια ισορροπία και ευτυχώς που δεν θα χρειαστεί να γίνουμε ασυνείδητοι .