Η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι μαζί με τα πτυχία από τα ΚΕΣ που συνεργάζονται με τα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, θα αναγνωρίσει και αυτά που συνεργάζονται με τα Αμερικανικά.
Η πολιτική αυτή έχει μια αντίφαση. Η κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αντίδραση των πανεπιστημίων και –κυρίως- των φοιτητών, ισχυρίζεται ότι δεν επιθυμεί την αναγνώριση των ΚΕΣ, αλλά είναι υποχρεωμένη να το κάνει λόγω των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Αυτές οι αποφάσεις όμως αφορούν μόνο τις συνεργασίες ΚΕΣ με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Τι επιχείρημα όμως να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση προς τους Αμερικανούς για να μην αναγνωρίσει τα συνεργαζόμενα με αμερικανικά; Και αν αναγνωρίσει και τα τελευταία, γιατί να μην αναγνωρίσει και αυτά που δεν συνεργάζονται με κανέναν; (Το επιχείρημα ότι τα ΚΕΣ τα συνεργαζόμενα με πανεπιστήμια του εξωτερικού αξιολογούνται, είναι αστείο. Αν χρειαστεί, θα το εξηγήσω).
Πώς όμως να τα πει η κυβέρνηση αυτά τα πράγματα στους Αμερικανούς; (αλλά και στους φοιτητές).
Αντιλαμβανόμενη το αδιέξοδο της πολιτικής της, φαίνεται να έκανε στροφή και στην χθεσινή συνάντηση του Υπουργού με τον Αμερικανό πρέσβυ φαίνεται να μπέρδεψε τα πράγματα. Το χειρότερο είναι ότι, κατά τα δημοσιεύματα, μετακύλησε το πρόβλημα στο να πεισθεί το ΠΑΣΟΚ να ψηφίσει την αναθεώρηση του 16! (προφανώς με την υποστήριξη (πίεση;) της αμερικανικής πρεσβείας!!!).
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αφού το ΠΑΣΟΚ έχει αποχωρήσει συνολικά από την αναθεώρηση και φυσικά δεν μπορεί να συμμετάσχει στην αναθεώρηση ενός μόνο άρθρου.
Δηλαδή, πλήρες αδιέξοδο!
Αυτά συμβαίνουν γιατί, όπως έχω αναλύσει με άρθρο τα ΝΕΑ από το 2001, το ελληνικό κράτος στο θέμα αυτό (όπως και σε πολλά άλλα), αποφεύγει το πρόβλημα, μεταθέτοντας το στο μέλλον και αγνοώντας την μόνη σωστή πολιτική: Πιστοποίηση και αξιολόγηση. Ανεξάρτητα από συνεργασίες, αποφάσεις του ΕΔ και λοιπές δολιχοδρομίες παράκαμψης των νόμων που το ίδιο θέτει.
Εκτιμώ ότι και αυτή την φορά θα ακολουθηθεί η δοκιμασμένη (διαχρονικά) τακτική της αναβολής.
Friday, January 04, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment