(Δημοσιογράφος): Λοιπόν, την προηγούμενη βδομάδα, όλη την φάγαμε για ένα θέμα το οποίο αφορά ολίγους, όμως, ασχολούμαστε με θέματα που φανερώνουν καμιά φορά και νοοτροπία. Και είναι το θέμα της κατάργησης των περιφερειακών εξεταστικών κέντρων για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Είπαμε, ασκήσαμε κριτική και προς τιμήν του είναι μαζί μας ο Υφ. Παιδείας κ. Πανάρετος.
Είχαμε και διαδηλώσεις το Σαββατοκύριακο, δηλαδή πήγαν στα Χανιά, διαμαρτυρήθηκαν στον Δήμο, έστειλε μια «καυτή» επιστολή ο δήμαρχος ο Μανώλης ο Σκουλάκης στο Υπουργείο Παιδείας. Προς τιμήν του ο κ. Πανάρετος, ο Υφυπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων είναι στην τηλεφωνική μας γραμμή.
(Δημοσιογράφος 2): Καλή σας μέρα κ. Πανάρετε.
(Δημοσιογράφος): Και θα θέλαμε να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει. Μήπως εμείς κάνουμε λάθος δηλαδή, αλλά δύσκολο κ. Πανάρετε.
(Υφυπουργός): Και λάθος κάνετε.
(Δημοσιογράφος): (ταυτόχρονα) Ωχ …
(Υφυπουργός): Αλλά και λυπάμαι γιατί πριν διατυπώσετε τις όποιες απόψεις σας δεν ενημερωθήκατε για το τι συμβαίνει.
(Δημοσιογράφος): Ενημερωθήκαμε κι απ’ την πρώτη στιγμή μάλιστα που κάναμε αναφορά, μας ήρθαν από το υπουργείο διάφορα τηλεφωνήματα, είδαμε και την εγκύκλιο και τις απόψεις σας που διατυπώθηκαν ότι το κάνετε για λόγους διαύγειας, ότι το κάνετε γιατί παραδόξως τώρα τελευταία παρατηρούνται αυξημένοι μαθητές που ζητούν να ενταχθούν σ’ αυτές τις ομάδες, ε και είναι θέματα που πρέπει να συζητήσουμε.
(Υφυπουργός): Είπατε προηγουμένως - και συμφωνώ σ’ αυτήν την άποψη - ότι πρέπει κανείς να ενδιαφέρεται και για τους ολίγους. Πρέπει όμως ταυτόχρονα να διασφαλίζει ότι η εξυπηρέτηση των ολίγων δεν βάζει σε κίνδυνο τρεις βασικές αρχές των πανελληνίων εξετάσεων. Το αδιάβλητο, το αντικειμενικό και την ισότητα.
(Δημοσιογράφος): Μα δεν μπορούμε να πορευόμαστε κ. Υπουργέ μια ζωή, περίπου είκοσι χρόνια, τριάντα με το ίδιο σύστημα εν ονόματι του αδιάβλητου. Έχει η παιδεία, έχουν αλλάξει τα πράγματα, έτσι;
(Υφυπουργός): Όλα τα χρόνια, για τις εξετάσεις των δυσλεκτικών παιδιών όσον αφορά τα ΕΠΑΛ, αλλά και για τις εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις, υπήρχαν ορισμένα εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα, στις γενικές εξετάσεις που δεν αναφέρονται στα ΕΠΑΛ, στα ειδικά μαθήματα, υπάρχουν περίπου έντεκα χιλιάδες μαθητές κάθε χρόνο που μετακινούνται. Γιατί γίνεται αυτό; Να πάρω τα ΕΠΑΛ και να πάρω τα παιδιά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Μέχρι τώρα, υπήρχαν εξεταστικά κέντρα στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη. Πέρυσι, υπήρχαν και στην Κρήτη και στην Πάτρα. Πέρυσι τι έγινε;
Στο μέσο των εξετάσεων, σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, εμφανίστηκε το φαινόμενο να μην έχουμε καθηγητές να εξετάσουν τα παιδιά. Αυτά τα παιδιά λοιπόν, χρειάστηκε μέσα στις εξετάσεις, την ώρα των εξετάσεων, να μετακινηθούν στην Αθήνα, προκειμένου να εξετασθούν. Στην Κρήτη δεν αναφερόμαστε στα 166 παιδιά. Σε αυτές τις εξετάσεις, δεν έχουμε απλά 166 παιδιά τα οποία μπορούν να μπουν σε ένα εξεταστικό κέντρο και να εξετασθούν. Έχουμε 31 διαφορετικές ειδικότητες και σε κάθε μια ειδικότητα πρέπει να έχουμε εξέταση. Πρέπει δηλαδή για κάθε ειδικότητα να έχουμε τρεις καθηγητές, οι οποίοι δεν πρέπει να είναι από τα σχολεία, στα οποία έχουν διδάξει τα παιδιά που θα εξετασθούν. Οι μαθητές θα εξετασθούν προφορικά. Είναι δηλαδή μια εξέταση, κατά κάποιο τρόπο λιγότερο δύσκολη και τα στοιχεία των επιτυχιών αυτό έχουν δείξει. Ταυτόχρονα, σε πολλά μαθήματα από τις τριανταμία ειδικότητες, έχουμε ελάχιστα παιδιά. Δύο παιδιά, τρία παιδιά, τέσσερα παιδιά.
(Δημοσιογράφος): Κύριε Υπουργέ, το κατανοούμε ότι δεν μπορεί κάθε σχολείο να έχει ...
(Υφυπουργός): Επιτρέψτε μου να τελειώσω. Είναι κανόνας αυτός στις εξετάσεις. Ότι δεν πρέπει να έχουμε λιγότερα από ένα minimum αριθμό παιδιών, προκειμένου να κάνουμε μια εξέταση. Αυτός είναι ο λόγος. Ξέρετε, όταν εμφανίζεται ως θέμα οικονομίας το να μην κάνεις ένα εξεταστικό κέντρο, αδικείς και την όλη προσπάθεια των εξετάσεων. Οι εξετάσεις κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ. Ένα εξεταστικό κέντρο θα δημιουργούσε πρόβλημα παραπάνω στην οικονομία;
(Δημοσιογράφος): Δεν αμφισβητεί κανείς τη βάση της σκέψης σας. Δηλαδή, το ότι δεν μπορούμε να έχουμε κάθε σχολείο και σε κάθε νομό και σε κάθε κεφαλοχώρι και σε κάθε πόλη, ένα εξεταστικό κέντρο. Αλλά, σας φέρνω ένα παράδειγμα την Κρήτη. Που είναι αν θέλετε το πιο χαρακτηριστικό. Δηλαδή τι θα πείραζε το υπουργείο να έχει ένα εξεταστικό σε όλο το νησί, κι αντί να μετακινείται ο μαθητής, είναι αλλιώς τα έξοδα μετακίνησης από το Ηράκλειο στα Χανιά ή από τα Χανιά στο Ηράκλειο κι αλλιώς από την Κρήτη στην Αθήνα.
(Υφυπουργός): Μα μόλις σας εξήγησα. Δεν είναι ένα εξεταστικό κέντρο, το εξεταστικό κέντρο είναι ένα θεωρητικό πράγμα. Πανελλήνιες εξετάσεις σε ένα εξεταστικό κέντρο σημαίνει ότι μπαίνουν τα παιδιά σε αίθουσες. 166 παιδιά θα μπορούσαν να μπουν σε αίθουσες και να γίνουν οι εξετάσεις. Εδώ μιλάμε ουσιαστικά, για τριάντα ένα εξεταστικά κέντρα- ένα για κάθε ειδικότητα. Για κάθε μάθημα των ΕΠΑΛ, για κάθε μια από τις ειδικότητες, θα πρέπει να έχει κανείς μια εξεταστική επιτροπή και να εξετάζει τα παιδιά, τα συγκεκριμένα που παρακολουθούν αυτό το μάθημα. Και θα σας ρωτήσω. Πέρυσι γιατί το κάναμε και δεν το κάνουμε εφέτος; Αν κοιτάξετε τα στοιχεία, θα δείτε ότι όλα τα χρόνια, τα παιδιά τα οποία μετακινούνται, μετακινούνται σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Με εξαίρεση, σας είπα, με εξαίρεση- πέρυσι νομίζω και πρόπερσι- που είχαμε τα κέντρα στην Κρήτη και είχαμε και ένα κέντρο στην Πάτρα. Και ξέρετε αμέσως, με την ίδια λογική, θα διαμαρτυρηθεί ο μαθητής ο οποίος είναι σε μια άλλη πόλη και λέει «και εγώ μετακινούμαι». Και σας είπα και επαναλαμβάνω και επιμένω και το τονίζω. Δεν είναι θέμα οικονομίας. Μακάρι να μην υπήρχαν αυτά τα προβλήματα. Ξέρετε πόσο βασανιστήκαμε μέχρι να οδηγηθούμε σ’ αυτήν την απόφαση;
(Δημοσιογράφος): Μα εδώ οι δάσκαλοι, συγγνώμη, οι καθηγητές και μάλιστα ειδικά στην Κρήτη, λένε ότι εμείς προσφερόμαστε δωρεάν να στήσουμε τα εξεταστικά κέντρα, δωρεάν δέχονται οι συνάδελφοι..
(Υφυπουργός): Μα αφού δεν είναι θέμα οικονομίας τι να το κάνουμε το δωρεάν; Όταν ένας καθηγητής εξετάσει τον μαθητή του, είναι αυτό δίκαιη εξέταση;
(Δημοσιογράφος): Αυτή είναι η μεγάλη αλλαγή που έπρεπε να έχει κάνει το υπουργείο.
(Υφυπουργός): Υπάρχει και το εξής. Ενώ στις πανελλήνιες εξετάσεις στα ενενήντα χιλιάδες παιδιά, έχουμε περίπου δύο χιλιάδες παιδιά που είναι δυσλεκτικά, στις εξετάσεις των ΕΠΑΛ, στις είκοσι χιλιάδες υποψήφιους έχουμε χίλιους δυσλεξικούς. Δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να το κάνουμε, αλλά ενδεχομένως, από εφέτος να κάνουμε δειγματοληπτική εξέταση των παιδιών που έχουν χαρακτηριστεί δυσλεκτικοί.
(Δημοσιογράφος): Μα Υπουργέ, του Δημοσίου, του Υπουργείου σας κρίνουν ποιοι είναι δυσλεκτικοί ή όχι. Κύριε Πανάρετε, να μείνουμε και σε ένα άλλο θέμα, γιατί πιέζει ο χρόνος και πρέπει να σας ρωτήσουμε. Αριθμός εισακτέων φέτος στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έχει καθοριστεί ο αριθμός;
(Υφυπουργός): Και ο αριθμός έχει καθορισθεί και το κυριότερο απ’ όλα - επειδή γράφονται πάρα πολλά- έχουμε πει και δημόσια το έχουμε πει και το έχουμε επαναλάβει, ότι δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές μεταβολές σε όλες τις σχολές για τις οποίες υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Εκεί που μπορούν να υπάρξουν μεταβολές είναι σε τμήματα στα οποία ήταν φανερό ότι ο αριθμός των εισακτέων δεν ανταποκρινόταν, αρνητικά δεν ανταποκρινόταν στην ζήτηση των υποψηφίων. Δηλαδή, είχαμε ένα τμήμα με τριακόσιους εισακτέους, στο οποίο έμπαιναν διακόσιοι, δηλαδή δεν το δήλωναν καν οι υποψήφιοι και, στην συνέχεια, από τους 200 οι 100 έφευγαν με μετεγγραφή.
Ό, τι κάνουμε είναι για το καλό των μαθητών και την αξιοπιστία των εξετάσεων. Θα σας πω και το εξής σε σχέση με την κατάργηση των μετεγγραφών με τις ειδικές κατηγορίες που διαμορφώνουμε από εφέτος. Είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που τα πανεπιστήμια και οι φοιτητές οι ίδιοι θα ξέρουν από το καλοκαίρι πού θα πάνε, δεν θα χρειάζεται να πάνε να πιάσουν ένα διαμέρισμα σε μια πόλη εκτός Αθηνών και στην συνέχεια να ζητήσουν μετεγγραφή.
(Δημοσιογράφος): Μάλιστα. Τα περί μειώσεως είκοσι τοις εκατό δηλαδή που ακούγεται στους εισακτέους, δεν ισχύει κάτι τέτοιο;
(Υφυπουργός): Δεν έχουμε πει ποτέ κάτι τέτοιο και δεν θα γίνει αυτό σε όλα τμήματα τα οποία έχουν ζήτηση. Δεν θα γίνει αυτό το πράγμα. Ο αριθμός σε αυτά τα τμήματα δεν θα αποκλίνει ουσιαστικά από τον αριθμό των εισακτέων κάθε χρόνο.
(Δημοσιογράφος 2): Ωραία.
(Υφυπουργός): Εκεί που μπορεί να έχουμε -θα έχουμε- μεταβολή είναι τμήματα τα οποία δεν έχουν ζήτηση.
(Δημοσιογράφος): Κύριε Υπουργέ, αμείλικτος ο ραδιοφωνικός χρόνος, σας ευχαριστούμε, θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε πάρα πολλά.
(Υφυπουργός): Αυτό μόνο να σας πω, ότι δεν πάμε να δημιουργήσουμε εντυπώσεις «τόσοι εισακτέοι». Εάν σε ένα τμήμα δεν πήγαιναν τα παιδιά, με το να ανακοινώσουμε απλώς ένα μεγάλο αριθμό εισακτέων για να πούμε ότι είναι πολλοί οι εισακτέοι, αυτό είναι θέμα εντυπώσεων και αυτό δεν θέλουμε να το κάνουμε.
(Δημοσιογράφοι): Ωραία, καλή σας μέρα.
Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα έλλειψης διδακτικού προσωπικού στα πανεπιστήμια, τη στιγμή που δεν γίνονται διορισμοί μελών ΔΕΠ, μειώνονται δραστικά οι διδάσκοντες Π.Δ.407, αλλά ο αριθμός των εισακταίων παραμένει ο ίδιος;; Το πρόβλημά σας δηλαδή είναι απλώς να μπουν στις σχολές; Τι θα κάνουν από 'κει και πέρα, ποιος θα τους διδάξει, δεν έχει καμία σημασία;?;?....
ReplyDeleteΚύριε Υπουργέ,
ReplyDeleteέστω, χάριν συζήτησης, ότι δεχόμαστε το σκεπτικό σας για τα δυσλεκτικά παιδιά των ΕΠΑΛ, Ομάδας Α.
Τι σας εμποδίζει, με βάση αυτό το σκεπτικό, να κάνατε Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο στην Κρήτη στα μαθήματα Γενικής Παιδείας (Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά), όπου και τα 166 παιδιά δίνουν το ίδιο ακριβώς μάθημα, οπότε μιλάμε για 1 εξεταστικό κέντρο; Ούτε πρόβλημα με τον αριθμό των υποψηφίων ούτε με τον αριθμό των εξεταστών θα είχατε, ούτε το οικονομικό είναι, όπως είπατε, και η ταλαιπωρία των μαθητών θα ήταν πολύ μικρότερη.
Και μη μου πείτε ότι δεν μπορούν να είναι μοιρασμένοι σε 2 εξεταστικά κέντρα γιατί οι υποψήφιοι της ομάδας Β, έτσι ακριβώς είναι.
Κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteονομάζομαι Αλέξανδρος και είμαι πτυχιούχος Μηχανικός Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων (Πάτρα). Τις τελευταίες μέρες παρατηρούμε στο τύπο μία σειρά άρθρων που υποστηρίζουν ότι προετοιμάζεται από πλευρά σας περικοπή τμημάτων από το φετεινό μηχανογραφικό. Σε ένα από αυτά τα άρθρα αναφέρονται και τα δύο τμήματα Μηχανικών Α.Α.Κ. Ως αιτία της κατάργησής τους, τα άρθρα αναφέρουν αφενός την οικονομική κρίση και αφετέρου την έλλειψη ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους. Συγκεκριμένα από τις 138 θέσεις που προσέφερε το κάθε τμήμα, στη Πάτρα καλύφθησαν 129 (93,5%) και στη Λάρισσα 22 (16%). Κατόπιν των ανωτέρω έχω να σας θέσω δύο ερωτησεις :
α) Πως γίνεται (εσείς που είστε και καθηγητής του τμήματος στατιστικής) να βγαίνουν ασφαλή συμπεράσματα για την διεισδυτικότητα ενός επιστημονικού αντικειμένου όταν, με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας, δεν έχουν κατοχυρωθεί επαγγελματικά οι πτυχιούχοι του;
β) Αποδεχόμενος την ανάγκη περικοπής κονδυλίων λόγω κρίσης, γιατί θα πρέπει να καταργηθεί σαν ειδικότητα και όχι απλώς να συγχωνευτούν τα δύο τμήματα σε ένα; Και αν έχετε σκοπό να τα καταργήσετε γιατί συνεχίζετε τη διαδικασία για την -υποτιθέμενη?- επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων τους;
γ) Σε περίπτωση που καταργηθεί η ειδικότητά μας, τι θα απογίνουν οι 500 και πλέον ήδη πτυχιούχοι (για να μην προσθέσουμε και τους σπουδαστές που ξεπερνούν τα 1000 άτομα);
Κύριε Υφυπουργέ, το Νοέμβριο του 2009, περιμέναμε (βάσει των διαβεβαιώσεών σας) την επαγγελματική μας αναγνώριση μέχρι το Σεπτέμβριο του 2010. Σήμερα (Μάϊος 2011) όχι απλώς δεν έχουμε αναγνωριστεί επαγγελματικά αλλά μας βομβαρδίζουν καθημερινά άρθρα που υποστηρίζουν ότι από τον επόμενο χρόνο δεν θα υπάρχουμε... Ξέρω ότι δεν θα απαντήσετε, αλλά μήπως θα έπρεπε να λυπηθείται κάποια στιγμή τη νέα γενιά αυτής της χώρας και να ξεκαθαρίσετε ορισμένα θέματα;;;
Διάβασα ότι σκοπεύετε να κάνετε δειγματοληπτικούς ελέγχους στις περιπτώσεις "δυσλεκτικών" μαθητών.
ReplyDeleteΌπως και στις περιτπώσεις μη νόμιμων εγγραφλών σε εσπερινά λύκεια έτσι και στην προκειμένη περίπτωση οι ιδιαίτερα "ψαγμένοι" γονείς μεριμνούν για τον κανακάρη τους.
Θα σας πρότεινα ο σχηματισμός του δείγματος να λάβει υπόψη το ότι σημαντικός αριθμός "δυσλεκτικών" βεβαιώνεται για πρώτη φορά στη Β' Λυκείου...
Και βεβαίως οι περισσότερες πειπτώσεις "δυσλεξίας" συγκεντρώνονται σε Δήμους της Αττικής με υψηλό οικογεναικό εισόδημα.
Ο έλεγχός σας θα σκοντάψει στα πιστοποιητικά που εκδίδουν τα αναγνωσρισμένα "ιατροπαιδαγωγικά κέντρα". Δηλαδή σε ιατρικές γνωματεύσεις που δύσκολα επιδέχονται αμφισβήτηση.
Επιτέλους, όμως, ελπίζουμε να τελειώνει αυτή η περίπτωση χαρακτηριστικής νεοελληνικής διαφθοράς που πλήττει κυρίως τις φτωχές οικογένειες μαθητών υποψηφίων.
@6.59
ReplyDeleteπροφανώς και κάποτε θα γίνουν οι προσλήψεις των καθηγητών και αν δε γίνουν απο τον υπουργό όπως ανέφερε σε πρηγούμενο post θα γίνουν μέσω της δικαιοσύνης (όταν ξυπνήσουν τα μέλη ΔΕΠ και διεκδικήσουν τις θέσεις του τετραετούς προγραμματισμού), το θέμα είναι ότι πλέον η ποιότητα που θα παρέχουν τα πανεπιστήμια και τε ΤΕΙ μέχρι να γίνουν οι διορισμοί θα είναι τέτοια που το προτιμότερο θα είναι τα παιδιά να φύγουν στο εξωτερικό και να μη σπαταλάνε τα λεφτά τους σε σπουδές χωρίς αντίκρυσμα και σε φροντιστήρια!!
και τα 2 ΤΕΦΑΑ (!) του ΑΠΘ συνεχίζουν, με 238 εισακτέους της Θεσσαλονίκης και 110 των Σερρών (30 λεπτά δρόμος). θα περίμενε κανείς ότι τα δύο αυτά τμήματα του ίδιου πανεπιστημίου θα συγχωνεύονταν άμεσα!!
ReplyDelete