Sunday, May 15, 2011

Ερευνητικά προγράμματα

Θαλής: Ολοκληρώνεται μέσα στην εβδομάδα η πρώτη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων και ανακοινώνονται τα αποτελέσματα. Αμέσως μετά την ανακοίνωση θα κληθούν όσοι έχουν περάσει επιτυχώς την πρώτη φάση να υποβάλουν την πλήρη πρόταση. (Η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής των εκτενών προτάσεων είναι ήδη έτοιμη).

Αρχιμήδης: Ολοκληρώθηκε η υποβολή των εκτενών προτάσεων που επελέγησαν από την πρώτη φάση. Άρχισε ήδη η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων.

Ενίσχυση μεταδιδακτόρων: Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση αξιολόγησης των προτάσεων. Όπως είπα και στην συνέντευξη τύπου για την έρευνα, προκειμένου να συντμηθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, δεν θα ζητηθεί από τους υποψηφίους που θα προκριθούν στην δεύτερη φάση να υποβάλουν εκτενέστερη πρόταση. Η αξιολόγηση των προτάσεων που θα προκριθούν θα γίνει με βάση τα στοιχεία που έχουν ήδη υποβληθεί. Θα επιτύχουμε έτσι σε σημαντική συντόμευση της όλης διαδικασίας, ώστε όσοι επιλεγούν να μπορούν να αρχίσουν το πρόγραμμά τους με την έναρξη του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.

37 comments:

  1. active researcher8:42 am

    Ισως θα πρεπει να εξεταστει η δυνατότητα να εφαρμοστει για το ΘΑΛΗ οτι και για τους μεταδιδακτορες. Δηλαδη ή κριση/χρηματοδοτηση να γινει κατευθειαν με την ΠΡΩΤΗ φαση.
    Για τον Αρχιμηδη , στατιστικα, η β φαση ειναι υπερβολή. Γιατι μετα απο την α φαση και αν αφαιρεθουν και αυτες οι προτασεις που ειχαν συντονιστες που εφυγαν εκτος ΤΕΙ ή ειναι σε συνταξη, ο προυπολογισμος με ελατωση του overhead απο 20% σε 5% ειναι αρκετος για ΟΛΕΣ και με αρκετα υψηλό προυπολογισμό ανα προταση. Νομιζω οτι δεν κανω λα8ος σαν ταξη μεγεθους. ΑΡΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ αυτή η καθυστεριση ????

    ΕΥΤΥΧΩΣ το καταλαβατε για τους Μεταδιδακτορες.

    καλιο αργα παρα ποτε......

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:11 pm

    Εξαιρετικά νέα!! ΄Συμφωνώ ότι η επιτάχυνση της δεύτερης φάσης με την εφαρμογή της διαδικασίας που αφορά στις μεταδιδακτιρικές προτάσεις να ισχύσει και για το ΘΑΛΗΣ.

    ΚΑΘ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:01 pm

    Εφόσον στον Αρχιμήδη ολοκληρώθηκε η υποβολή προτάσεων θα πρέπει να μη γίνουν δημοκρατικές αναθέσεις αλλά να προχωρήσει κανονικά η αξιολόγηση. Όποιες προτάσεις περάσουν να χρηματοδοτηθούν στο ύψος του προϋπολογισμού τους, ακόμη κι αν μπορούσαν, με μικρή έκπτωση, να περάσουν όλες. Είναι θέμα εξάσκησης της ερευνητικής κοινότητας αλλά και ηθικής τάξης.

    Μάλιστα εάν υπάρξει υπόλοιπο θα μπορούσαν να αυξηθούν οι προϋπολογισμοί των προτάσεων που θα περάσουν, με κριτήριο τη βαθμολογία που θα λάβουν. Η αξιοκρατία πρέπει να φθάσει έως το τέλος.

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:55 pm

    Δεν θυμάμαι πια τι είχα γράψει στην πρόταση του Θαλή. Θα χρειαστώ διάβασμα. !

    φιλικά
    σ

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:40 am

    Με τον Ηρακλειτο τι θα γινει κυριε Υπουργε; Πόσο θα περιμένουμε ακόμα; Κάποιοι έχουν στηρίχτει σε αυτό...
    Καλά δεν περιμένω και σοβαρή απάντηση να είμαι ειλικρινής...

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:52 am

    Aγαπητέ Κε Πανάρετε
    Πληροφορηθήκαμε ότι άρχισε η συνεδρίαση της ολομέλειας του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΣΕΤ), και από τα κύρια θέματα των τριήμερων εργασιών του Συμβουλίου είναι και Α) O Στρατηγικός Σχεδιασμός για την Έρευνα και Τεχνολογία (οδικός χάρτης, χρονοδιάγραμμα, εταίροι)
    Β)Ο προγραμματισμός των δράσεων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας για την καλύτερη αξιοποίηση των εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων.
    Γ) Οι εθνικές πρωτοβουλίες στο πλαίσιο των Ερευνητικών Υποδομών του Οδικού Χάρτη ESFRI (European Strategy Forum on Research Infrastructures)
    Δ)Η υποστήριξη του έργου του Υπουργείου Παιδείας, μέσω διατύπωσης γνωμοδοτήσεων, για τη συγκρότηση επιτροπών αξιολόγησης προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας.
    Με αφορμή τα παραπάνω , επιτρέψτε μου να σχολιάσω το θέμα που αφορά την σεισμολογική πρόταση της Κοινωνίας της πληροφορίας [ΚτΠ] αλλά και τα όσα γύρω από αυτή διαδραματίζονται .
    Α) Άραγε ποιο Στρατηγικό σχεδιασμό υπηρετεί η πρόταση της ΚτΠ με πρόσκληση [αμφιβόλου ποιότητας και τελικό αποδέκτη το γεωδυναμικό] ??? Ποια διαφάνεια ?? Ακόμα και σήμερα οι εκατέρωθεν προτάσεις κυριαρχούνται από διαδικασίες ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΩΝ.
    Β) Ποιες εθνικές πρωτοβουλίες μπορεί να συντονίσει η ΓΓΕΤ όταν άλλοι φορείς όπως η ΚτΠ με κριτήρια πελατειακά ξεθάβουν προτάσεις προ 10ετιας για να τις δώσουν σε φίλους και ημέτερους??
    Γ) Οι ε8νικες πρωτοβουλίες στο πλαίσιο του EPOS έχουν εξελιχθει σε σκάνδαλο ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ, και ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, γεγονός απαράδεκτα σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα. Ο δε «εθνικός» μας εκπρόσωπος και η αυλή του είναι ο πυρήνας της διαπλοκής. Μήπως ήλθε η ώρα όπως οριστικέ [πολιτική επιλογή του κου ΓΓΕΤ το καλοκαίρι του2009] να αντικατασταθεί με μια ανοικτή δημόσια διαδικασία ??
    Δ) Πως και με ποιες διαδικασίες αξιολογήθηκε το σεισμολογικό πρόγραμμα πρόταση της ΚτΠ. Και με ποιες οι προτεινόμενες αναμορφώσεις του στη λογική του «όλοι να πάρουμε». Γιατί σεισμολογικό και όχι συνολικό για Φυσικές καταστροφές και με συμμετοχή και άλλων φορέων όπως το ΕΛΚΕΘΕ??
    Μήπως τελικά όποιος φωνάζει και μετατρέπετε σε TV persona κερδίζει περισσότερα από τους αφοσιωμένους ερευνητές ????

    ΧΠ

    ReplyDelete
  7. Anonymous2:57 am

    Κ. Πανάρετε,

    Πραγματικά κι εγώ δεν βλέπω το λόγο να υπάρξει δεύτερη φάση στο Θαλή. Όχι μόνο λόγω επιτάχυνσης της διαδικασίας αλλά και για να μειωθεί ο φόρτος εργασίας σε αυτούς που θα περάσουν στη δεύτερη φάση. Επιπλέον, πιστεύω ότι όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για να κριθεί η ποιότητα μιας πρότασης υπάρχουν ήδη στην συντομευμένη μορφή που έχει ήδη κατατεθεί.

    Κατά τη γνώμη μου, οι έμπειροι και σχετικοί με το θέμα κριτές ποτέ δεν διαβάζουν ολόκληρη μια εκτεταμένη ερευνητική πρόταση.

    ReplyDelete
  8. Anonymous3:18 am

    Κύριε Υπουργέ,
    Η μεγάλη ανεργία χτυπάει και θα χτυπήσει ακόμα περισσότερο τους διδάκτορες (Μείωση διδασκόντων 407/80, κλείσιμο ΤΕΙ, έλλειψη προγραμμάτων μέχρι στιγμής). Θα χτυπήσει αλύπητα τους νέους διδάκτορες αλλά και τους σχετικά παλιούς που δεν είχαν μπαμπά, μαμά, πεθερό ή θείο να τους κάνει καθηγητή/τρια στο ελληνικό Πανεπιστήμιο και ακόμη βολοδέρνουν.
    Προτείνω το εξής: Διπλασιασμό του ποσού της προκήρυξης με μεταφορά κονδυλίων από το ΕΣΠΑ για το πρόγραμμα των μεταδιδακτόρων έτσι ώστε να χρηματοδοτηθούν περισσότερες προτάσεις χωρίς να μειώσετε το κόστος της κάθε πρότασης. Σκοπός σας θα πρέπει να είναι από τους 2600 μεταδιδάκτορες να χρηματοδοτηθεί όχι το 10 αλλά το 20 τις εκατό των συνολικών προτάσεων. Και αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να το ενισχύσετε ξανά (νέα προκήρυξη) χωρίς καθυστερήσεις αφού βλέπετε τι γίνεται με τους διδάκτορες.
    Επίσης για λόγους αποφυγής καθυστέρησης: Αφού ανακοινωθούν τα ονόματα να υποχρεώσετε εντός ενός μηνός όσους πάρουν την ενίσχυση να ξεκινήσουν άμεσα το πρόγραμμα και να δηλώσουν με δήλωση του νόμου 1599 ότι διακόπτουν κάθε άλλη εργασία και δεν δουλεύουν σε άλλη θέση αφού είναι δεσμευτικό και από το πρόγραμμα. Μην εμφανιστεί δηλαδή κάποιος και πει: «Α εγώ έχω δουλειά και χρηματοδότηση για τον επόμενο ενάμισι χρόνο, μπορώ να παρατείνω την έναρξη για έναμισι έτος;» Γιατί έτσι θα υπάρξουν άτομα που θα μείνουν στην Ελλάδα για να αγωνιστούν για την πατρίδα τους μέσα από τις όποιες συνθήκες ανεργίας χωρίς χρηματοδότηση ενώ κάποιο άλλοι θα δουλεύουν στο εξωτερικό χωρίς να είναι σίγουρο ότι τελικά θα αξιοποιήουν τα χρήματα της φτωχής μας Ελλάδας.
    Η ανακοίνωση των ονομάτων τους στο διαδίκτυο θεωρείται αυτονόητη.

    Παράλληλα προτείνω οι προκηρύξεις για θέσεις 407/80 ή διδασκόντων ΕΠ στα ΤΕΙ να καταλαμβάνονται κατά κύριο λόγο από άνεργους διδάκτορες ( έγγραφα αποδείξεων: Εγγραφή στον ΟΑΕΔ, πρόσφατο κλείσιμο βιβλίων ΟΑΕΕ, απόλυση κτλ)
    Είναι συχνό το φαινόμενο τέτοιες θέσεις να δίνονται σε κολλητούς, συγγενείς ή καθηγητές για αύξηση του μισθού τους, σε διδάκτορες που δουλεύουν σε πολλά προγράμματα και ταυτόχρονα κάνουν και το μάθημα μισό (πολλά μαθήματα ακυρώνονται ή διδάσκονται οι μισές ώρες σε αγαστή συμφωνία κοπάνας με τους φοιτητές). Το αποτέλεσμα είναι ένας διδάκτορας να πληρώνεται μηνιαίως κοντά στις 3 ή 4 χιλ ευρώ και άλλος να είναι άνεργος. Και δεν μιλάμε για διαφορά προσόντων αλλά γνωριμιών. Φυσικά αν κάπου χρειάζεται κάτι το εξεζητημένο να προηγηθεί ο γνώστης ενός αντικειμένου συγκεκριμένου. Πάντως και εδώ τα ονόματα θα πρέπει να ανακοινώνονται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο.
    Έχω δουλέψει σε αρκετά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και γνωρίζω ότι πολλοί παίρνουν μηνιαία αντιμισθία, κάνουν μάθημα μία φορά την εβδομάδα και δουλεύουν και σε ένα ή δύο προγράμματα. Επίσης άλλοι έχουν δικό τους μαγαζί ή είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Το ίδιο συμβαίνει και στα ΙΕΚ.

    Με την ανεργία να χτυπάει κόκκινο είναι έγκλημα να γίνεται κάτι τέτοιο. Η κατάσταση είναι δραματική για κάποιους που έχουν και οικογένεια. Δεν το λέω τυχαία. Γνωρίζω αρκετούς ανθρώπους που κινδυνεύουν να χάσουν τα πάντα κ. υπουργέ. Στην τραγική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας πάρτε μέτρα προστασίας χωρίς να διακινδυνεύουμε καθόλου την αξιοκρατία. Σας λέω μετά βεβαιότητας από την πείρα μου ότι οι διπλοθεσίτες ή τριπλοθεσίτες διέλυσαν σε πολλές περιπτώσεις τη σωστή λειτουργία ενός Τμήματος. Γνωρίζω ΕΤΕΠ που κάνουν μάθημα το πρωί και φεύγουν κατά τις 2 το μεσημέρι για το σπίτι τους.!!! Ούτε το βασικό δεν κάνουν: ΝΑ κάνουν μάθημα τα απογεύματα μετά τη λήξη του ωραρίου τους ως ΕΤΕΠ.
    Αν χρειάζεται πρόσληψη ενός συγκεκριμένου ατόμου με άλλη εργασία αυτό θα πρέπει να αιτιολογείται επαρκώς και να βγαίνει στο διαδίκτυο.
    Επίσης γνωρίζω πολλούς καθηγητές της Β/β'αθμιας εκπαίδευσης με διδακτορικό που με κατάλληλες γνωριμίες κάνουν μάθημα στο και Πανεπιστήμιο με μέτρια αποτελέσματα τόσο στο ΑΕΙ όσο και στο σχολείο. Αλλά στα ιδιαίτερα πάνε μια χαρά αφου διδάσκουν και στο Πανεπιστήμιο!!

    ReplyDelete
  9. Anonymous7:30 am

    Τον Ηράκλειτο ΙΙ δεν τον αναφέρετε γιατί όλα πηγαίνουν καλά, φαντάζομαι. Με μερικές εκκρεμότητες μόνο, όπως η ένταξη όλων των πανεπιστημίων, η υπογραφή των συμβάσεων, και η έναρξη της χρηματοδότησης, μήπως και δεν χρειαστεί να πληρώσουμε από την τσέπη μας τα παραδοτέα. Κατά τα άλλα, όλα έτοιμα, ε;

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:52 am

    Συμφωνώ πως η πρόταση για τους μεταδιδάκτορες δεν απαιτούσε δύο φάσεις υποβολής. Το είχα άλλωστε διαπιστώσει κατά τη συγγραφή της πρότασής μου: έλειπαν (γιατί δεν είχαν ζητηθεί) η ανάλυση του αιτούμενου ποσού και μία πιο λεπτομερής περιγραφή χρονοδιαγράμματος και παραδοτέων, κατά τα άλλα όμως η πρόταση θα μπορούσε να πάει για τελική αξιολόγηση.

    Ξαναδιάβασα σήμερα την πρότασή μου, κρίνοντάς την ως τελική, και θεωρώ και πάλι πως μπορώ να είμαι αισιόδοξος πως θα χρηματοδοτηθεί. Άρα η έλλειψη β' φάσης με ωφελεί: με απαλλάσσει από την επιπλέον αναμονή για τα αποτελέσματα και από το χρόνο που θα έπρεπε να δαπανήσω για να ετοιμάσω τη νέα μορφή της πρότασης.

    Παρ' όλα αυτά, διαφωνώ σαφώς με την απόφαση να "κοπεί" η β' φάση. Η τροποποίηση των όρων μετά την υποβολή των προτάσεων, είναι σαφώς εις βάρος της διαφάνειας της διαδικασίας.

    Αξίζει να σημειωθεί πως στον Θαλή οι τεράστιες καθυστερήσεις θεωρήθηκαν μικρό τίμημα για να γίνει η διαδικασία με διαφάνεια. Και τώρα στους μεταδιδάκτορες για να αποφευχθεί μία σαφώς μικρότερη (και ήδη υπολογισμένη) καθυστέρηση γίνονται αλλαγές που υπονομεύουν τη διαφάνεια.

    Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ πως η ΓΓΕΤ θα πρέπει να αναρτήσει τα αποτελέσματα της α' φάσης της αξιολόγησης, μόλις αυτά θα είναι έτοιμα, ή τουλάχιστον να ενημερώσει μεμονωμένα τον κάθε υποψήφιο (ώστε αυτός να μπορέσει να προγραμματίσει καλύτερα τις επόμενες κινήσεις του στην ερευνητική "αγορά"). Επίσης να ενημερώσει για τον τρόπο που θα γίνει η αξιολόγηση στην β' φάση (θα σταλούν οι προτάσεις στους ίδιους αξιολογητές της α' φάσης; σε άλλους; θα γίνει η αξιολόγηση από άτομα που δεν ήταν αξιολογητές στην α' φάση;).

    ReplyDelete
  11. Anonymous3:28 pm

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Συμμερίζομαι την άποψη των συναδέλφων ότι είναι προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών να μην υπάρξει δεύτερη φάση ούτε για το πρόγραμμα του Θαλή, αλλά οι προτάσεις να αξιολογηθούν με βάση τα στοιχεία που έχουν ήδη υποβληθεί, τα οποία και επαρκούν για να κριθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας πρότασης.

    ReplyDelete
  12. Anonymous4:51 am

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Πιστεύω ότι θα πρέπει να ισχύσει η πρόταση για μια αξιολόγηση και στην περίπτωση του Θαλή όπως στους μεταδιδάκτορες.

    Υπέβαλλα πρόταση ΑΡΧΙΜΗΔΗ και η διαφορά μεταξύ πρώτης και δεύτερη φάσης (εκτενής υποβολή) ήταν μόλις 20% παραπάνω! Λόγω των περιορισμών που τέθηκαν.
    Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος για 2 φάσεις στον Θαλή, εκτός και εάν θέλουμα να προσθέσουμε άλλους 8-10 μήνες καθυστέρηση στην έναρξη.

    Για λόγους διαφάνειας, θα πρέπει να αναρτάτε και την βαθμολογία κάθε πρότασης (από κάθε κριτή και τον μέσο όρο) για όλες τις προτάσεις εγκεκριμένες και μη.

    ReplyDelete
  13. Anonymous3:17 pm

    Αν και συμφωνώ με όσα ειπώθηκαν για τους μεταδιδάκτορες (είμαι ένας απ' αυτούς), διαφωνώ με την πρόταση του Ανώνυμου 3.18ΑΜ, για έναρξη του προγράμματος σε όσους περάσανε, μέσα σε ένα μήνα. Γιατί αυτή η βιασύνη; Όλοι έχουμε κάνει τους προγραμματισμούς μας και εξάλλου η ίδια η προκύρηξη έγραφε για έναρξη εντός 6μήνου από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Αυτός είναι ένας λογικός χρόνος για να κλείσει κάποιος τις υποθέσεις του και να πάει έξω. Το "εντός μηνός και γρήγορα" δεν έχει λογική και φαίρνει τα πάνω κάτω στον προγραμματισμό όλων.

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:02 pm

    Κύριε Υφυπουργέ,
    είναι πραγματικά ευχάριστο -με τοοοσα εμπόδια- να ολοκλήρωνονται οι διαδικασίες κρίσεις ερευνητικών προγραμμάτων (με την μεγαλύτερη αξιοκρατία).. Αλλά το πρόβλημα δυστυχώς, της χρηματοδότησης αυτών παραμένει..(κ πολύ φοβάμαι ότι θα συνεχιστεί).. Γιατί το λέω αυτό;

    Στα προγράμματα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ τα οποία και ξεκίνησαν απο το Ιανουάριο του 11 (μετά από μια μεγαααλη αναμονή),προς τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, έχουν ξεκινήσει να εργάζονται σε αυτά πλήθος ερευνητών-ελλήνων, σε ένα υπερπλήρες ωράριο ( αν θυμάστε πόσο απαιτητικά είναι να εργάζεσαι σε ερευνητικά προγράμματα με παραδοτέα κλπ).

    Παρόλο που είναι μόνο Μαίος (κ δεν είναι ειρωνικό), όχι μόνο δεν έχει καταβληθεί η προκαταβολή των προγραμματων (1/5 αυτών), αλλά από όσα ακούω, για να "καλυφθούν" τα άτομα που εργάζονται, καταφεύγουν τα ιδρύματα σε δανειολήψεις από επιτροπές ερευνών ή άλλες τεχνικές (το ίδιο το δημόσιο δηλαδή) για οικονομική ενίσχυση (από το ίδιο το δημόσιο!!)..

    Αποτέλεσμα: γραφειοκρατεία στην γραφειοκρατεία, ανθρωποώρες όχι για πραγματική δουλειά αλλά για χαρτούρα, ..κ φυσικά πάλι αναμονή..

    Όπως γνωρίζετε, η ενασχόληση στα εν λόγω προγράμματα (χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ) δεν επιτρέπει για παράλληλες ασχολίες (τόσο για υποψήφιους διδάκτορες, όσο και για μεταδιδάκτορες, ερευνητές, απλούς πτυχιούχους κλπ)..για να υπάρξη η ανάλογη επικάλυψη εργασιών-ως προς την καθυστέρηση των πληρωμών.. (και πάλι πιστέψτε με ότι ο καθένας μας έχει και μια άλλη δουλειά για τα 700 προς το ζην ευρώ)..

    Αλλά από την άλλη, μερικές φορές είναι καλύτερο να περπατάς αξιοπρεπής (όχι οικονομικά εύρωστος αλλά απλά βιοποριζόμενος) παρά να μετανιώνεις για σπουδές-πτυχία-ανθρωποέτη εργασίας ως ερευνητής υπομένοντας έναν 'τόπο'.. που απλά δεν μπορεί πλέον να σ' αφήσει να ζήσεις..

    Χωρίς να θέλω να φανώ μίζερος..
    Με τιμή,
    Ένας εκ των 10 μεταδιδακτορικών ερευνητών-φίλων-συναδέλφων, όπου μηδενός εξαιρουμένου, περιμένουμε την 'κριση' των αιτήσεων μας .. για εργασία στο εξωτερικό

    ps. συγχαρητήρια σε κάποιους από εμάς που ήδη έχουν γίνει 'αποδεκτοί' στο εξωτερικό..

    ps2. πραγματικά συγχαρητήρια σε κάποιους απο εμάς που ..αν και ρομαντικοί.. περιμένουν την χρηματοδότηση του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ..

    ps3. Ακόμα περισσότερα συγχαρητήρια σε αυτούς που ελπίζουν

    ReplyDelete
  15. Anonymous11:55 pm

    3:17 PM Είμαι ο 3:18 PM Συμφωνω για το εξάμηνο αλλά όχι για ένα ή δύο χρόνια

    ReplyDelete
  16. Anonymous11:59 pm

    ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ:
    ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ;
    Ή ΠΡΕΠΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΤΑ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΕΙ;
    ΜΗΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΔΙΚΑ;
    ΠΗΓΗ:
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΛΩΡΙΔΗ ΣΤΟ ΣΚΑΙ
    Κ
    ANDROULAKIS BLOGSPOT

    ReplyDelete
  17. Anonymous3:27 pm

    Τελειώστε με τον Ηράκλειτο ΙΙ και μετά συνεχίστε τα υπόλοιπα..
    Εδώ και 2 χρόνια περιμένουν να χρηματοδοτηθούν για κάτι που διαρκεί 3 χρόνια..έλεος πια..

    ReplyDelete
  18. Anonymous11:04 pm

    Κύριε υπουργέ,
    Σας έγραψα για τη μεγάλη ανεργία των νέων.
    Και για το καλό που θα κάνει πρώτα στους νέους να σπάσει η πολυθεσία και στα ΑΕΙ ΤΕΙ.
    ΝΑ και ένας άλλος λόγος:
    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=401607
    Εισφορές στα ταμεία. Οι άνεργοι αντί να παίρνουν επίδομα ΟΑΕΔ θα το δίνουν ως εισφορά στα ταμεία. Και ο μισθός αντί να πάει σε έναν ήδη εργαζόμενο θα πάει σε άνεγτο που βρήκε δουλειά. Πόσο δύσκολο είναι να το σκεφτείτε και να το πράξετε;
    ΟΙ πρυτανείες τί κάνουν;

    ReplyDelete
  19. Και βέβαια τα σχόλια των αξιολογητών για κάθε πρόταση θα δοθούν από την υπηρεσία στους επιστημονικούς υπεθύνους μετά το τέλος των διαδικασιών.
    Ολη η προσπάθεια αυτή την στιγμή είναι επικεντρωμένη στο να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατόν οι αξιολογήσεις για όλα τα προγράμματα.
    Ποτέ στο παρελθόν στην χώρα -αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα ανάλογου μεγέθους- δεν είχε παρουσιαστεί η ανάγκη αξιολόγησης περισσοτέρων από 7 χιλ προτάσεων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
    Παρακαλώ επίσης να μην υποβάλλονται σχόλια για συγκεκριμένες προτάσεις. Οποιος θέλει, ας το κάνει επώνυμα στις υπηρεσίες του υπουργείου.

    ReplyDelete
  20. Anonymous4:31 am

    Αξιότιμε κ. Πανάρετε,

    Σχετικά με τις αλλαγές στο πρόγραμμα για τους μεταδιδάκτορες μου κάνει εντύπωση ο σταθερός αριθμός των προτάσεων που θα χρηματοδοτηθούν. Δηλαδή δε θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν τόσες προτάσεις για όσες φτάσουν τα διατιθέμενα χρήματα ανά ερευνητική περιοχή. Για παράδειγμα στην πρόταση που υπέβαλλα για την ενότητα LS9 ζητήσαμε περίπου 80.000 Ευρώ και όχι 150000 Ευρώ που ήταν το ανώτατο όριο. Πιστεύω ότι και άλλοι υποψήφιοι έκαναν το ίδιο.
    Συνεπώς από 9600000 Ευρώ που αντιστοιχεί στο ερευνητικό πεδίο LS μπορεί να υπάρξει δυνατότητα χρηματοδότησης περισσότερων προτάσεων από τις συνολικά 64 που θα χρηματοδοτηθούν.

    Κύριε υφυπουργέ το πρόβλημα της ανεργίας των επιστημόνων είναι μεγάλο και θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο. Παρακαλούμε πολύ να δείτε τον προβληματισμό που σας αναφέρω έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης περισσότερων προτάσεων.

    ReplyDelete
  21. @4.31

    Θα προσπαθήσουμε να χρηματοδοτηθούν περισσότεροι. Σε πρώτη φάση όμως θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τις θέσεις που προκηρύχθηκαν.

    ReplyDelete
  22. Anonymous1:14 pm

    κ. Πανάρετε,
    Ευχαριστώ για την απάντηση και την κατανόηση στον προβληματισμό που σας ανέφερα.

    Ο 4.31

    ReplyDelete
  23. Anonymous12:53 am

    Για τον Ηράκλειτο όμως δεν απαντάτε..
    Υποτίθεται ότι αναπροσαρμόσαμε την ημερομηνία έναρξης ώστε να αρχίζουμε να πληρωνόμαστε πριν δώσουμε τα παραδοτέα!
    Και τι γίνεται με αυτούς που χρειάζονται αυτά τα χρήματα για να ξεκινήσουν τη δουλειά τους?
    Παρακαλώ απαντήστε! Τουλάχιστον να ξέρουμε ότι δεν περιμένουμε άδικα..

    ReplyDelete
  24. Anonymous6:25 am

    "δανειοληψία" και στο τμήμα μας από άλλο πρόγραμμα για να πληρωθεί ο επιτυχών του Ηράκλειτου. επιπλέον ακούω ότι άλλοι παίρνουν δάνεια για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους με κίνδυνο κατάσχεσης.
    από την άλλη, ολόιδιο τίτλο με προτάσεις ηράκλειτος είχαν κάποιες προτάσεις ΘΑΛΗΣ - καταλαβαίνω ότι από τις ίδιες ερευνητικές ομάδες πρόκειται περί εργασίας του διδάκτορα που ταιριάζει in the big picture της ερευνητικής δουλειάς ενός εργαστηρίου, όμως μήπως χρειάζεται λίγη προσοχή εδώ; εάν η αλληλοεπικάλυψη με ερευνητικό σχέδιο/κόστος μιας ΚΕΟ είναι μεγάλη τι γίνεται; το ελέγχει κανείς; [το πιο σωστό θα ήταν να υπάρχει τρόπος να δηλωθεί αυτοβούλως αυτή η 'συνέργεια' μέσα στην πλατφόρφα υποβολής]
    όσο για τις βαθμολογίες - τι γίνεται εάν δεν την ζήτησε ο υποψήφιος διδάκτορας αλλά την θέλει ο υπεύθυνος; γιατί να μην γίνουν αυτομάτως διαθέσιμα όλα τα φύλλα αξιολόγησης στους ΕΛΚΕ και από εκεί ας μοιραστούν.

    ReplyDelete
  25. BOYLIAZOYME12:56 am

    Δεν ξερω τι θα γινει με ΘΑΛΗ κλπ, ομως ως μελος της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΕΥΝΩΝ [ ΕΛΚΕ] σε οτι αφορα το ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ δεν παρατηρω καμια διαφορά. Τα τρωκτικα νομοτυπα .....αμοιβοντε ..αλλα και αμοιβουν μελλοντικους εκλέκτορες τους. Ειναι δυνατόν το μεγαλυτερο ποσοστο του προυπολογισμου αναπτυξιακου/ερευνητικου εργου με τη Βιομηχανια [ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ] να αφορα μοισθους ΔΕΠ/ΕΠ ??? Ουτε καν νεους ερευνητες. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΑΦΟΝ !!!!

    Σε μια προσωπικη αναζήτηση εψαξα στο αρχειο του ΕΛΚΕ τους [ στα Ελληνικα υποβληθεντες] θαλήδες. 8 στους 10 [ τουλάχιστον στο Ιδρυμα μου] ειχαν συμμετοχή αμεση ή εμεση συζυγου. Αμεσα στο ιδιο group , εμεσα , οι πιο μελετημενοι, στο group αλλου συμμετέχοντος Ιδρυματος, ωστε να μη βγαζει ματι, και με αμοιβες [στην/ον υποψ. διδακτορα ] συζυγο ισες με Λεκτ/Επικ. καθηγητη.

    Δυστυχως, ολα αυτα , αν δεν υπάρχει ακαδημμαικο ηθος και εσωτερικος ελεγχος [ ποις θα τον κανει οταν οι Αντιπρυτανεις Οικονομικων ειναι κοματι στο αλισβερισι?????] το Υπουργείο δεν μπορει να κανει τιποτα. Για αυτο ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΜΕ....

    ReplyDelete
  26. Anonymous4:05 am

    Συμφωνώ με τον "BOULIAZOUME". Υπάρχουν όμως και προτάσεις, όπως αυτή που συμμετέχω (η οποία πέρασε στη δεύτερη φάση) και στην οποία οι αμοιβές των μελών ΔΕΠ είναι 500 ευρώ το ΧΡΟΝΟ (όχι το μήνα). Η αρχική μας πρόθεση ήταν να μην λάβουμε καμία αμοιβή (ως μέλη ΔΕΠ) και να μεταφέρουμε όλο το ποσό σε νέους ερευνητές (PHD, Post-docs)αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε φοβηθήκαμε ότι κάτι τέτοιο πιθανά και να οδηγούσε στην απόρριψη του προγράμματος, έτσι θέσαμε μια συμβολική αμοιβή για κάθε έναν από εμάς.

    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ και πρέπει να το καταλάβουμε αυτό μπας και απομονώσουμε όλα αυτά τα λαμόγια που έτρωγαν και συνεχίζουν να τρώνε το χρήμα χωρίς να παράγουν τίποτα. Υπάρχουν μέλη ΔΕΠ που έχουν πάρει σε μια περίοδο 20 χρόνων 10-20 προγράμματα, ίσως και περισσότερα από τα οποία έχουν προκύψει συνολικά έως και 5 μόνο δημοσιεύσεις. Αυτοί οι άνθρωποι συνεχίζουν να παίρνουν προγράμματα, εξελίσσονται κανονικά και με το νέο νόμο Γιαννάκου κρίνουν και τους άλλους όχι μόνο στο δικό τους αλλά και σε άλλα τμήματα. Πρέπει η προσπάθεια αυτή του υφυπουργού να συνεχιστεί και να οδηγήσει επιτέλους σε μια πιο αξιοκρατική κοινωνία μέσα στα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.

    ReplyDelete
  27. BOYLIAZOYME8:30 am

    @4.05
    Epidi briskomaste stin IDIA 8esi kai melista oxi os apla symetexon alla pio pano...kati prepei na ginei.
    Den eina idynaton na blepo oti gia na bgoyn oloi oi PhD students prepei oxi mono ego alla kai oloi oi synergates-synadelfoi mou na eimaste sto MHDEN kai trigiro neara pedia na bazoyn apo 15.000 kai pano tin tarifa toys.
    Kai gia na mi fenete...ti syzigo ston syn-symetexonta forea!!!

    Sto de SYNERGASIA ginete......se teties katastaseis.
    Afoy den katalabenoyme monoi mas -gia na timame to aftodoikito-....mipos telika xreiazete ypoygiki egiklios ???

    Prof. Bouliazoume

    ReplyDelete
  28. Anonymous9:52 am

    @ BOYLIAZOUME

    Αλίμονο αν καθένας από εμάς χρειαζόταν τον υφυπουργό του. Ούτε εγκύκλιος χρειάζεται. Σε κάποιες περιπτώσεις θα συμφωνούσα και με τις λογικές αμοιβές-αποζημιώσεις σε μια άλλη βάση όμως. Αντί να προβλέπετε αμοιβή μέλους ΔΕΠ ή μόνιμου ερευνητή στον προϋπολογισμό για όλη τη διάρκεια του κάθε έργου, θα μπορούσε να δίδεται αμοιβή μόνο για την πραγματική παραγωγή έργου, με τα παραδοτέα δηλαδή, ανά δημοσίευση ή πατέντα. Έτσι θα αμειφθούν μόνο όσοι πραγματικά έκαναν σωστή χρήση των κονδυλίων και όχι όσοι εκβιαστικά έβαλαν το όνομά τους (ή της/του συζύγου) σε μια πρόταση κάποιου άλλου για να έχουν να λαμβάνουν. Βέβαια και εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί μερικοί από τους μεγαλοκαθηγητάδες - διευθυντάδες βάζουν το όνομά τους σε δημοσιεύσεις άλλων ύστερα από εκβιασμό.

    Τώρα, αν ο υφυπουργός πραγματικά θέλει, μπορεί πολύ εύκολα να ζητήσει από τους ΕΛΚΕ να του δοθούν στοιχεία για το ποιοι έλαβαν, πόσα έλαβαν, από ποιο πρόγραμμα τα έλαβαν και ποια ήταν τα παραδοτέα τους. Τα οικονομικά στοιχεία υπάρχουν σίγουρα διότι δίδονται κάθε χρόνο από τους ΕΛΚΕ στις οικονομικές υπηρεσίες για να δοθούν στα μέλη ΔΕΠ για τις φορολογικές τους δηλώσεις.

    Για την τελευταία χρονιά μάλιστα δεν χρειάζεται να ζητήσει καν στοιχεία, καθώς όλα αυτά εμφανίζονται στη διαφάνεια κάθε ιδρύματος. Ένας υπάλληλος αρκεί για να δει ποιοι βγάζουν τι. Τα δε παραδοτέα τους πρέπει υποχρεωτικά να εμφανίζονται στις αντίστοιχες ιστοσελίδες τους (οι οποίες είναι υποχρεωτικές από το νόμο Γιαννάκου, νομίζω). Σε κάθε περίπτωση και αυτά μπορούν να αναζητηθούν από από το ISI Web-of-Science ή άλλες βιβλιογραφικές πηγές.

    Τώρα αν πραγματικά θέλει ο κ. υφυπουργός να μάθει ποια είναι τα λαμόγια, αρκεί να ανοίξει ένα blog στο οποίο να μπορεί ο καθένας να δίνει τα αντίστοιχα στοιχεία. Ο καθένας από εμάς γνωρίζει πολύ καλά αν υπάρχουν λαμόγια στο στενό του περιβάλλον αλλά και τι λαμογιά κάνουν κάθε φορά. Δύσκολο να γίνει αυτό επώνυμα διότι οι εκβιασμοί πάνε και έρχονται κάθε μέρα στα ιδρύματα.

    ReplyDelete
  29. Anonymous11:25 am

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για το πότε περίπου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του προγράμματος ενίσχυσης μεταδιδακτόρων; Αν δεν κάνω λάθος είχατε αναφέρει σε μία δήλωσή σας ότι τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μέχρι το καλοκαίρι. Η δήλωσή σας αυτή ισχύει και μετά την επικαιροποίηση της προκήρυξης του προγράμματος;
    Πολλοί από εμάς έχουμε γίνει ήδη δεκτοί σε πανεπιστήμια του εξωτερικού για μεταδιδακτορικές σπουδές και όπως αντιλαμβάνεστε η απόφαση που πρόκειται να πάρουμε εξαρτάται και από το πόσο σύντομα ή όχι θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.

    Ελπίζω να απαντήσετε στο ερώτημά μου,

    Με τιμή,
    ΜΠ

    ReplyDelete
  30. Anonymous12:13 pm

    Πότε υπολογίζετε να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της α φάσης για τους μεταδιδάκτορες? Σας ευχαριστώ πολύ

    ReplyDelete
  31. Anonymous3:40 am

    @9:52 αυτό που προτείνετε θα δώσει μια άλλη αίγλη στο προσφιλές σπορ της ανώνυμης καταγγελίας. έχω στο μυαλό μου έναν πραγματικά ανάξιο ΔΕΠ που για να κρύψει την δική του ανεπάρκεια ψάχνει να βρει το παραμικρό ψεγάδι σε ότι κάνουν οι άλλοι. πρόσφατα, ανωνύμως βέβαια, ο ίδιος ή κολλητός ομοϊδεάτης, έστειλε καταγγελία στο υπουργείο, για να καταγγείλει την δήθεν διαφθορά συναδέλφου του ΔΕΠ. τα "κολλητάρια" έχουν έρεισμα δεξιά και αριστερά - είναι παντός πολιτικού καιρού. τα "κολλητάρια" είναι κουμπάροι και δεν ανέχονται την πρόοδο των άλλων και την δική τους ανεπάρκεια. τα "κολλητάρια" δεν κάνουν ποτέ λάθη γιατί δεν κάνουν τίποτα! ο καθένας τους κοιτά "την δουλειά του" και φροντίζει να υποσκάπτει όποιον άξιο βρεθεί να τους ενοχλεί.(κοιτάζουν την εκτός ΑΕΙ δουλειά φυσικά - για την οποία δεν αποδίδουν τίποτα στον ΕΛΚΕ και η διοίκηση δεν κάνει κάτι να τους διώξει - αντίθετα θα πιέσει για την επανάληψη εκλογής σε καθηγητική θέση του ενός ενώ έχει προσόντα κακού/ανύπαρκτου λέκτορα). πρέπει να πάψουν οι εισαγγελείς και το υπουργείο να δίνουν βάση σε ανώνυμες καταγγελίες. όποιος θέλει να καταγγείλει να το κάνει επώνυμα σε ειδικό γραφείο. να εξετάζεται πλήρως η κάθε περίπτωση πριν να δημοσιοποείται η κάθε καταγγελία. είναι παιχνίδι εξόντωσης να σέρνεις τους αντιπάλους σου στα δικαστήρια με ανώνυμες καταγγελίες ή να τους διασύρεις στην κοινωνία.
    τα θύματα εξάλλου πληρώνουν την 'λυπητερή' χάσουν -κερδίσουν, αφού δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη κάλυψης δικαστικών εξόδων για θύματα ανώνυμων καταγγελιών. τσάμπα μάγκες οι συκοφάντες - μην τους δώσετε και ηλεκτρονική διευκόλυνση!
    (συγνώμη για το ξέσπασμα, περιμένω να προσληφθώ στο εξωτερικό - τότε σκέφτομαι να κάνω επώνυμη καταγγελία σε αυτούς τους "κολλητούς" μήπως και γλιτώσουν οι υπόλοιποι, έχω αρχίσει την αποταμίευση για τα δικαστικά έξοδα)

    ReplyDelete
  32. Anonymous4:49 am

    @3:40

    Έχεις δίκαιο, δεν το είχα σκεφτεί έτσι. Αυτό που εννοούσα ήταν ακριβώς αυτοί οι ανύπαρκτοι καθηγητές με προσόντα κακού/ανύπαρκτου λέκτορα οι οποίοι εκβιάζουν αβίαστα όλες τις από κάτω βαθμίδες για το τι θα ψηφίσουν, για να τους βάλλουν το όνομα σε δημοσίευση και σε προγράμματα, για να τους δώσουν χρήματα από τα προγράμματά τους παρόλο που οι ίδιοι διαχειρίζονται αποκλειστικά τα χρήματα του ιδρύματος. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι απειλές που εκτοξεύονται από αυτούς του καθηγητές (δεν θα εξελιχθείς ποτέ, θα σε...) είναι τέτοιες που δεν αφήνουν περιθώριο για επώνυμες καταγγελίες στην Ελλάδα. Μην ξεχνάς ότι αυτή τη στιγμή πολλοί από αυτούς που ευνοήθηκαν από το νόμο πλαίσιο του 82 είναι τώρα σε καθηγητικές θέσεις και επιβιώνουν εκβιάζοντας και ξεζουμίζοντας τους υπόλοιπους από κάτω. Γυρνάνε δεξιά και αριστερά πουλώντας τον τίτλο του καθηγητή (ο κόσμος δεν ξέρει και δεν μπορεί να ξέρει) αν αξίζουν τη θέση αυτή, έπαιρναν μέχρι πρότινος όλα τα προγράμματα κτλ.

    Φυσικά και αυτούς εννοούσα και σε καμιά περίπτωση αυτούς στους οποίους αναφέρεσαι.

    ReplyDelete
  33. Anonymous9:33 am

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    στην ενημέρωση για το Πρόγραμμα Ενίσχυση Μεταδιδακτόρων αναφέρεται ότι οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται για τα αποτελέσματα της κάθε φάσης αξιολόγησης ευθύς ως ολοκληρώνεται η αξιολόγηση σε κάθε ένα από τα 25 ερευνητικά υποπεδία. Παρόλο που έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση για τα υποπεδία SH1, SH3, SH4, SH6, PE3, PE4, PE9, LS1, LS3, LS6, LS8 αμφιβάλλω αν έχουν ενημερωθεί οι υποψήφιοι για τα αποτελέσματα. Παρακαλώ όπως απαντήσετε.

    ReplyDelete
  34. Anonymous2:00 am

    @4:49
    "αυτοί οι ανύπαρκτοι καθηγητές με προσόντα κακού/ανύπαρκτου λέκτορα οι οποίοι εκβιάζουν αβίαστα όλες τις από κάτω βαθμίδες για το τι θα ψηφίσουν, για να τους βάλλουν το όνομα σε δημοσίευση και σε προγράμματα, για να τους δώσουν χρήματα από τα προγράμματά τους παρόλο που οι ίδιοι διαχειρίζονται αποκλειστικά τα χρήματα του ιδρύματος."
    οι φαύλοι δεν θα πάψουν να πιέζουν και να ψάχνουν να βρουν ποιος "τους κατέδωσε". Η λύση είναι αλλού:
    να έχει εξαρχής και από κάθε βαθμίδα δικαίωμα ένας ΔΕΠ (και αναλόγως στα ερευνητικά κέντρα ένας ερευνητής) να αναλάβει διδακτορικούς φοιτητές και άρα να είναι senior author σε όλα τα άρθρα του (οι εγγλέζοι γιατί επιτρέπουν σε λέκτορες να έχουν διδακτορικούς ενώ στο ΕΚΠΑ υπάρχουν τμήματα που δεν επιτρέπουν σε λέκτορες να είναι καν μέσα σε τριμελείς επιτροπές μεταπτυχιακών!!). Να μην υπάρχουν περιορισμοί βαθμίδας στην ανάληψη ρόλου συντονιστή σε ελληνικά προγράμματα και οι διορισμοί συμβούλων έρευνας κλπ να μην βασίζονται στην βαθμίδα αλλά πρωτίστως στην διεθνή αναγνώριση και την διαρκή ενασχόληση με την έρευνα και δευτερευόντως στην 'διοικητική' εμπειρία. να βγουν οι φοιτητές και οι παρατάξεις από το παιχνίδι εκλογής προέδρων, κοσμητόρων και πρυτάνεων. αυτά αρκούν!!!
    κάποιος φίλος ανέφερε ότι οι καθυστερήσεις στον διορισμό δεν θα του επιτρέψουν να καταθέσει πρόταση αριστείας εδώ- έχετε υπόψη ότι οι καθυστερήσεις στην ακαδημαϊκή "αυτονομία" εχουν την ίδια και χειρότερη επίδραση στην προσέλκυση χρημάτων από το εξωτερικό- υπάρχουν διεθνείς οργανισμοί που για να χρηματοδοτήσουν την πρόταση ζητούν senior authored papers - πείτε μου πόσοι έλληνες λέκτορες και επίκουροι, και αναλόγως ερευνητές Δ' και ερευνητές Γ', έχουν τέτοιες δημοσιεύσεις σε σύγκριση με τους ευρωπαίους νέους συναδέλφους τους (που με το που προσλαμβάνονται έχουν start-up-funds, teaching relief και αυτονομία οργάνωσης του εργαστηρίου τους); μετά αναρωτιόμαστε γιατί δεν παίρνουμε αρκετά ERC, FP7, EMBO, Marie Curie κλπ

    ReplyDelete
  35. Anonymous4:08 am

    @2:00 από 4:49

    Σε ευχαριστώ που συμπλήρωσες όσα παρέλειψα. Στο ΕΚΠΑ που αναφέρεις υπάρχει ακόμη ο κατά τα άλλα καταργημένος θεσμός της έδρας και από ότι φαίνεται θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμη εάν δεν αλλάξει δραστικά ο νόμος. Το μόνο καλό είναι ότι διαβάζοντας το μήνυμά σου καθώς και τα δύο δικά μου παραπάνω καταλαβαίνει κανείς ότι έχει αρχίσει και δημιουργείται αυτή η κρίσιμη μάζα που είναι απαραίτητη για να γίνει η ανατροπή προς το καλύτερο. Πρέπει οι φωνές μας να ενισχυθούν και από φωνές άλλων που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις μπας και κάποιος μας ακούσει επιτέλους. Ίσως κάποια στιγμή κάποιος πρέπει να οργανώσει όλους εμάς που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαμε να προσφέρουμε πολλά περισσότερα, χωρίς να θέλουμε να κάνουμε κάποιους άλλους σκλάβους.

    ReplyDelete
  36. Anonymous11:04 pm

    @4:08
    συμφωνώ, αν και πιστεύω ότι χρειάζεται συνειδητή αυτενέργεια.
    ας κάνει και ο καθένας μας κάτι, πχ σε μια -δυο περιπτώσεις πρότεινα και πέτυχα να μπει νεαρώτερο μέλος ΔΕΠ σε επταμελή από αυτόν που περίμεναν (τον καθηγητή). αλλού, προσκάλεσα μια νέα ΔΕΠ να μπει σε επιστημονική επιτροπή συνεδρίου αντί για το σεβάσμιο αφεντικό της που είχε συνηθίσει να είναι εκείνος μέλος, 'βρέξει-χιονίσει'. ακούγονται ίσως ευτελείς οι προσπάθειες, αλλά δεν ήταν και χωρίς παρενέργειες στο πρόσωπό μου... δεν μπορείς να είσαι "φίλος" με όλους και με κάποιους δεν θέλεις να είσαι "φίλος".

    ReplyDelete
  37. Anonymous11:57 pm

    @4:08

    συμφωνώ, και μπράβο σου που κατάφερες αυτά τα πράγματα. Στο ΕΚΠΑ η κατάσταση είναι τέτοια που δεν επιτρέπει τέτοιες κινήσεις υπό την έννοια ότι όλα καθορίζονται είτε από τους διευθυντές είτε από επιτροπές στις οποίες τα νέα ΔΕΠ δεν έχουν τη δυνατότητα να παρευρεθούν. Έτσι οι αποφάσεις παίρνονται ερήμην τους, προαποφασίζονται και απλά ανακοινώνονται. Είναι το σύστημα τέτοιο που δεν αφήνει κανένα περιθώριο και δεν μπορείς να πεις καν τη γνώμη σου εφόσον δεν συμμετέχεις στις επιτροπές που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Οι επιβλέποντες στα διδακτορικά προτείνονται από τον εκάστοτε διευθυντή, εγκρίνονται από την αντίστοιχη επιτροπή και κάποια στιγμή περνάνε και τυπικά από το τμήμα (στο οποίο πάλι δεν συμμετέχουν όλοι) ως πακέτο. Μιλάω για ένα απόλυτα κλειστό και αυταρχικό σύστημα. Δυστυχώς αυτό επιβραβεύεται και από τις πρυτανικές αρχές. Από φέτος τα λίγα χρήματα που μοίραζε ο ΕΛΚΕ σε όλα τα μέλη ΔΕΠ για έρευνα τα έκαναν πακέτο στα τμήματα, τα τμήματα τα έκαναν πακέτο στα εργαστήρια με ευθύνη των διευθυντών να τα διαχειριστούν. Η πρόθεση μπορεί να ήταν άλλη αλλά πρακτικά η πρυτανεία μοίρασε ένα ακόμη ποσό στους διευθυντές αφήνοντας όλους τους υπόλοιπους ταπί. Δεν λέω ότι δεν πρέπει κανείς να προσπαθεί να αλλάξει πράγματα, όμως λέω ότι σε κάποιες περιπτώσεις είναι σχεδόν αδύνατον γιατί κάποιοι έχουν φροντίσει και φροντίζουν διαρκώς για αυτό. Ας ενημερώσει ο καθένας μας και άλλους, όσους είναι σε θέση να φωνάξουν ή να κάνουν ότι μπορούν για αλλάξει το σύστημα από μέσα γιατί με τους νόμους που έρχονται κατά καιρούς δεν φαίνεται να αλλάζει τίποτα.

    ReplyDelete