Σημείωση: Τον κ. Τρουπιώτη δεν τον γνωρίζω προσωπικά.
Όταν ένα μέλος κλάδου της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας, αναλαμβάνει δημόσια θέση που έχει σχέση με το επαγγελματικό του αντικείμενο υπάρχουν δυο περιπτώσεις.
Η πρώτη (και η πιο συνηθισμένη στην χώρα μας) είναι να λειτουργήσει ουσιαστικά ως «εκπρόσωπος» της επαγγελματικής του τάξης στην θέση αυτή και ουσιαστικά να προωθήσει όλα τα αιτήματα που έχουν οι συνάδελφοι του, έστω και με καθυστερήσεις , έστω και με μερικές τροποποιήσεις.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο περί ου ο λόγος κρατικός λειτουργός, είναι ουσιαστικά ένα «αστέρι» για τον επαγγελματικό του χώρο που όλοι λένε γι αυτόν τα καλυτέρα.
Η δεύτερη είναι ο επαγγελματίας αυτός, γνωρίζοντας το τι ακριβώς γίνεται στον συγκεκριμένο χώρο ( πιθανόν και λόγω παλαιότερης δίκης του εμπλοκής στο όλο σύστημα) να προσπαθήσει να το αλλάξει Και εδώ τα χτυπήματα μπορεί να είναι καίρια, μια και γνωρίζει που στηρίζεται το σύστημα, που πονά, τι προωθεί και πως.
Και σε αυτή την περίπτωση οι θιγόμενοι συνάδελφοι του, είναι οι πρώτοι που τον πετροβολούν. Οι πρώτοι στους οποίους γίνεται μισητός. Οι πρώτοι που δεν ανέχονται να τους κόβει τα προνόμια, επειδή τα γνωρίζει.
Φαίνεται πως την δεύτερη αυτή κατηγορία έχουμε στην περίπτωση του υφυπουργού παιδείας του κ Πανάρετου.
Καθηγητής ο ίδιος; Εδώ και χρόνια , έχοντας διατελέσει και γενικός γραμματέας του υπουργείου παλαιότερα , γνωρίζει τι ακριβώς γίνεται στην Παιδεία. Το γνωρίζει από μέσα.
Και έτσι, ακριβώς γι αυτό, χτυπά εκεί που πονά το σύστημα. Εκεί που υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, η μεγαλύτερη αδιαφάνεια, και συναλλαγή κάθε είδους.
Πρόσφατο παράδειγμα, η εμπλοκή που προκάλεσε στον διορισμό νέων μελών του Εκπαιδευτικού Διδακτικού Προσωπικού στα ΑΕΙ, θέμα που αποτέλεσε «κάζους μπέλι» για τους συνδικαλιστές των καθηγητών. Οι όποιοι φωνάζουν διαμαρτύρονται , καταθέτουν μηνύσεις και μιλούν υποτιμητικά, περιφρονητικά για τον υφυπουργό.
Γιατί?
Μα γιατί ο κ Πανάρετος ξέρει ίσως όσο λίγοι στον χώρο, το πώς εκλέγονται κάποιοι, το πώς και γιατί προάγονται άλλοι, το πώς αλλάζουν αντικείμενα διδασκαλίας, αλλά και το αν χρειάζονται τελικά τόσοι καθηγητές πανεπιστήμιου ( έχουμε έναν σε κάθε πολυκατοικία…)
Έτσι φαίνεται πως προσπαθεί, έστω και με ολίγον ακραίους τρόπους , έστω και στα όρια της νομιμότητας, να αλλάξει τα δεδομένα. Να σταματήσουν να γίνονται καθηγητές οι γιοί και οι κόρες των σημερινών καθηγητών, οι φοιτητές τους στα μεταπτυχιακά και άλλοι με παρόμοιες σχέσεις, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμιά, μα καμιά πιθανότητα να μπουν στο πανεπιστήμιο άξιοι και με προσόντα καθηγητές…….
Γι αυτό αντιδρούν οι συνδικαλιστές των καθηγητών. Γιατί θέλουν να έχουν το δικαίωμα να βάζουν όποιον θέλουν στο Πανεπιστήμιο. Να βάζουν τους φοιτητές τους για να μην τους αμφισβητεί κανείς, να προωθούν μετρίους για τους ίδιους λόγους.
Και όλα αυτά τα γνωρίζει ο κ Πανάρετος και προσπαθεί να κάνει το σύστημα να κουνηθεί, να φανούν τα προβλήματα και οι ακρότητες και να κινηθούν οι διαδικασίες εξυγίανσης.
Και όμως αυτό , όπως και κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια, σκοντάφτει. Σκοντάφτει σε υποτίθεται έξυπνους και καλλιεργημένους ανθρώπους , οι όποιοι θα έπρεπε να είναι υπέρμαχοι και των σχετικών αρετών και των σχετικών κινήσεων.
Και γι αυτό, για μικροεπαγγελματικά συμφέροντα, για συντεχνιακές λογικές αλλά και λόγω κακώς εννοούμενης συναδελφικής αλληλεγγύης ( και βεβαίως λόγω συγγενικών δεσμών πολλές φορές ) επιτίθενται τόσο λυσσαλέα στον συνάδελφο τους. Γιατί γνωρίζουν ότι γνωρίζει Και αυτό τελικά ενοχλεί.
Όλα τα αλλά είναι μάλλον "ωραίες θεωρητικές πομφόλυγες" ...
Κύριε Υφυπουργέ με συγχωρείτε πολύ, αλλά δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα της αναδημοσίευσης του άρθρου: η αναδημοσίευση σημαίνει ότι υιοθετείτε την επιχειρηματολογία του; Δηλαδή, το πάγωμα των νέων διορισμών και των εξελίξεων συνέβη "γιατί ο κ Πανάρετος ξέρει ίσως όσο λίγοι στον χώρο, το πώς εκλέγονται κάποιοι, το πώς και γιατί προάγονται άλλοι, το πώς αλλάζουν αντικείμενα διδασκαλίας, αλλά και το αν χρειάζονται τελικά τόσοι καθηγητές πανεπιστήμιου ( έχουμε έναν σε κάθε πολυκατοικία…)"; Και πού οδήγησε τελικά το πάγωμα; έγινε νέος έλεγχος νομιμότητας όλων των εκλογών και εξελίξεων ή απλώς έμειναν εκεί να κάθονται; Και, εν πάση περιπτώσει, οι ερωτήσεις προς τα υπουργεία οικονομικών και εσωτερικών για την ισχύ ή μη του 5 προς 1 γιατί έγιναν; Προσχηματικά; άρα εμπαίζονταν όχι μόνο οι ενδιαφερόμενοι πανεπιστημιακοί αλλά και τα υπουργεία, αφού τους απευθύνονταν ερωτήσεις χωρίς νόημα;
ReplyDeleteΜε συγχωρείτε, αλλά εγώ θα έσπευδα να διαψεύσω το δημοσίευμα, διότι θα θεωρούσα ότι δεν με τιμά, για τους λόγους που σας ανέφερα. Βέβαια, μπορεί οι απόψεις μας να διαφέρουν...
Μπράβο κύριε Τρουπιώτη, μπράβο και κύριε Πανάρετε!
ReplyDeleteΚαλά κάνετε(αν το κάνετε) που φροντίζετε να σταματήσουν να γίνονται καθηγητές οι γιοί και οι κόρες των σημερινών καθηγητών (αν δεν το αξίζουν βέβαια). Καλά κάνετε που φροντίζετε ώστε επιτέλους να μπουν στο πανεπιστήμιο άξιοι και με προσόντα καθηγητές!! Μπράβο σας, μαζί σας κι εγώ!!
Τί θα γίνει με εμένα όμως? Ο πατέρας μου δημόσιος υπάλληλος, η μητέρα μου πωλήτρια (οικογενειακή φορολογική δήλωση 30-35,000). Καμία εξ αίματος ή εξ αγχειστία σχέση με καθηγητή, πολιτικό, δικαστικό, γιατρό ή δικηγόρο ... Με πολύ αγώνα και δουλειά έφτιαξα μόνος μου ένα βιογραφικό με το οποίο κατάφερα να πολεμήσω τα κυκλώματα που εννοείτε και να εκλεγώ λέκτορας σε ένα πανεπιστήμιο της χώρας. Είναι στην διάθεση άλλωστε κάθε αδέκαστου υφυπουργού τα χαρτιά της εκλογής μου και το βιογραφικό μου, ώστε να κρίνει. Μάλλον εμένα λοιπόν θα εννοείτε "άξιο και με προσόντα καθηγητή"!
Παρόλα αυτά, ενώ εμένα χρειάζονται τα πανεπιστήμια όπως λέτε, περιμένω κι εγώ εδώ και 1.5 χρόνο το ΦΕΚ διορισμού μου!! ... μαζί με όλους τους άλλους... κανένας διαχωρισμός από τα λαμόγια και τους ευνοημένους που εννοείτε!!
Πού είναι λοιπόν η προσφορά ενός υφυπουργού?? Ανήκω κι εγώ στις παράπλευρες απώλειες στον πόλεμο κατά των κυκλωμάτων των πανεπιστημίων? Σκοτώνετε 1000 ανθρώπους και πανηγυρίζετε γιατί μέσα σ αυτούς είναι 5 κλέφτες? Και 900 να είναι οι κλέφτες... οι υπόλοιποι 100? Έχετε σκεφτεί γι αυτούς ή απλά πυροβολείτε τυφλά? Τότε δεν είστε αδέκαστοι σωτήρες, είστε κοινοί "δολοφόνοι"!!
Τα συμφέροντα να χτυπήσετε κύριοι στο υπουργείο, να βάλετε κανόνες, και να αφήσετε όλους εμάς να μπούμε μέσα να δουλέψουμε!! Να μας απαλλάξετε κι εμάς τους άξιους από τα λαμόγια. Το θέλουμε περισσότερο από εσάς!
Δεν το κάνετε όμως... Χτυπάτε τα κυκλώματα χρησιμοποιώντας εμάς ως ρόπαλο!! Και όταν όλα τελειώσουν, τα κυκλώματα απλά θα έχουν κάποιους μώλωπες, ενώ εμείς θα έχουμε σπάσει... και τότε θα μας πετάξετε!
Ντροπή σας... αυτό είναι θρασυδειλία και όχι θάρρος και συνεισφορά στη χώρα.
Με το να κρατήσετε μέσα στο πανεπιστήμια όλους αυτούς που τα κατέστρεψαν και να μην βάλετε άλλους, νέους, ορεξάτους για δουλειά, με πραγματικά προσόντα,
1. δεν τιμωρείτε ούτε στο ελάχιστο τους καθηγητάδες
2. δεν μπορείτε να ελπίζετε σε αναβάθμιση του πανεπιστημίου (το υλικό είναι το ίδιο, παρωχημένο, διευθαρμένο, αναποτελεσματικό)
3. με το υπάρχον υλικό δεν θα μπορέσετε ποτέ να ελπίζετε σε απορρόφηση κονδυλίων από την ΕΕ (δεδομένης της έλλειψης ελληνικών)
4. καταστρέφετε μια γενιά επιστημόνων που έχει δουλέψει και εξειδικευτεί στο εξωτερικό, έχει μάθει σε διαφορετικούς κανόνες και νοοτροπίες και γύρισαν στη χώρα τους να προσφέρουν. Αν αυτοί δεν είναι η ελπίδα, τότε ποιός είναι? Κι εσείς τους τιμωρείτε στο βωμό του ψευτοπολέμου σας στα κυκλώματα των πανεπιστημίων.
Θα ήθελα την γνώμη σας. Θα είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα.
Μπορεί ο κύριος Πανάρετος να γνωρίζει εκ των έσω τι γίνεται στην εκπαίδευση και να βάζει το μαχαίρι εκεί που πρέπει απο την άλλη όμως η κυρία Διαμαντοπούλου σαν εξέχων μέλος του ΤΕΕ (διπλωματούχος μηχανικός ) κάνει το αντίθετο στους στους πτυχιούχους μηχανικούς των ΤΕΙ.
ReplyDeleteΟ πρώτος είναι στην δεύτερη περίπτωση και η δεύτερη στην πρώτη περίπτωση..
Συμπέρασμα?
Δεν μπορεί ένας μόνο να βγάλει το φίδι απο την τρύπα
Στην ελλάδα είστε κύριοι και το παιχνίδι είναι προκαθορισμένο - χαμένο
Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΛΩΝ[ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΗ ΑΝΑΚΟΙΩΝΣΗ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΠΑΣΚΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ, ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΚΟΥΚΙΩΝ ΚΑΙ Η ΔΑΚΕ] ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΓΛΑΦΥΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΣΚΕ- ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΔΕ
ReplyDelete"Σύντροφοι μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρώσει τις εκλογικές διαδικασίες 57 ΕΛΜΕ. Συγχαρητήρια σε όλους για τις μεγάλες μάχες που δίνετε σε όλα τα επίπεδα σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία. Ο αγώνας για το Συνέδριο συνεχίζει να είναι δύσκολος και μακρύς. Έχουμε πολλές επιτυχίες και πρωτιές αλλά και άσχημα αποτελέσματα. Ήδη έχουν αρχίσει υπόγειες διαβουλεύσεις μεταξύ Αγ. Συνεργασίας και Παρεμβάσεων για το πώς θα εκμεταλλευτούν τα υπόλοιπά τους στο Συνέδριο. Επομένως χρειάζεται μεγάλη προσοχή! Θα δώσουμε τη μάχη μέχρι το τέλος! Δεν αφήνουμε καμία ψήφο να πάει χαμένη! Κανένα αντιπρόσωπο! Καλή επιτυχία για τη συνέχεια!
ΚΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΜΕ ΤΗ ΝΙΚΗ!"
ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΟΥΠΙΩΤΗΣ ΟΣΟ ΠΟΤΕ....
Δύο παρατηρήσεις:
ReplyDelete1. Οι περιπτώσεις ανθρώπων που αναλαμβάνουν υπουργικές θέσεις σχετικές με το αντικείμενο εργασίας τους δεν είναι δυνατό να είναι μόνο δύο. Είναι πολύ περισσότερες.
Γενικά η ζωή είναι πολύ πιο σύνθετη από όσο φαντάζεται ο κ. Τρουπιώτης.
2. Αν όμως δεχόμασταν ότι γενικά "υπάρχουν δύο περιπτώσεις" ανθρώπων, για τους δημοσιογράφους θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχουν αυτοί που δεν γνωρίζουν ένα θέμα και παρόλα αυτά γράφουν για αυτό και εκείνοι που γνωρίζουν ένα θέμα και γράφουν για αυτό. Ο κ. Τρουπιώτης είναι φανερό ότι ανήκει στην πρώτη κατηγορία.
Κύριε Υπουργέ.
ReplyDeleteΠαρακολουθώ την προσπάθεια για μείωση των εξόδων του Υπουργείου και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Θα ήθελα να θίξω ένα θέμα που θα μπορούσε να επιφέρει σημαντική μείωση των εξόδων σε ετήσια βάση χωρίς τη μείωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Κι αναφέρομαι στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων.
Θα γνωρίζετε πως στις ΗΠΑ, αλλά και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, οι εξετάσεις διεξάγονται με το σύστημα πολλαπλών επιλογών σε όλα τα μαθήματα. Ο τρόπος αυτός εξέτασης έχει τα εξής πλεονεκτήματα.
1. Σχεδόν μηδενικό κόστος για διόρθωση γραπτών, αφού η διόρθωση γίνεται αυτόματα με σαρωτές.
2. Πλήρης εξάλειψη της υποκειμενικότητας των διορθωτών στην αξιολόγηση. Γνωρίζεται πως υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις, που μπορεί να αδικήσουν απίστευτα κάποιους μαθητές που θα έχουν την ατυχία να πέσει το γραπτό τους σε λάθος άνθρωπο.
3. Δυνατότητα σε κάθε μαθητή να δει το γραπτό του και να καταλάβει τι δεν πήγε καλά. Έχω δει on line αποτελέσματα εισαγωγικών σε Πολυτεχνική σχολή της Ιταλίας, όπου κάθε μαθητής βλέπει τις ερωτήσεις, τις σωστές απαντήσεις, καθώς και αντίγραφο των δικών του επιλογών.
4.Με την εισαγωγή πολλών ερωτήσεων κλιμακούμενης δυσκολίας μπορούμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σε ένα σύστημα στο οποίο διαγωνίζονται ταυτόχρονα υποψήφιοι για το Πολυτεχνείο και την Ιατρική και υποψήφιοι για τις σχολές Ανθοκομίας και Κατεργασίας Ξύλου. Σήμερα στις υψηλής βαθμολογίας σχολές έχουμε απίστευτο ανταγωνισμό γύρω από το 19, που η ελάχιστη αποτυχία ή ένας κακός διορθωτής μπορεί να οδηγήσει τον καλύτερο μαθητή πολύ μακριά από τις επιδιώξεις του.
5. Θα μειωθεί η παπαγαλία και η τυποποίηση της λύσης ασκήσεων που προωθείται από τα φροντιστήρια.
6. Η αποφυγή αντιγραφής είναι ευκολότερη με την αλλαγή της σειράς των πιθανών απαντήσεων σε κάθε εξεταζόμενο.
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Κουτσουρέλης,
Μηχανικός Η/Υ MSc
@5:56 AM
ReplyDeleteδεν 8έλουμε να γίνουμε συνήγοροι του κ. αρθρογράφου, άλλωστε διαφωνούμε με τις κατά καιρούς αναλύσεις του και διαφοροποιήσεις του.
Θα θέλαμε όμως να σου πούμε ότι ο κ. Π. Τρουπιώτης όταν ήταν μικρός σε ηλικία , νέος δημοσιογράφος και μέλος τότε του ΠΑΣΟΚ έζησε από κοντά πολύ κοντά- ήταν και εργαζόταν στην οδό ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ αρ 12] τα θέματα που σχετίζονται με τα συμβαίνοντα στο χώρο των Πανεπιστημίων.
Ιδιαίτερα την εποχή του αείμνηστου, του οραματιστή Αντώνη Τρίτση που είχε ιδίαν αντίληψη για τα συμβαίνοντα και στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και προσπάθησε και αυτός για αλλαγές που σήμερα και ο υφυπουργός ασπάζεται και σωστά. Αλλά θα πρέπει να πούμε ότι τον Αντώνη τον πρόδωσαν πολλοί και ιδιαίτερα οι φίλοι του [όχι βέβαια όλοι – γιατί υπάρχουν και αυτοί που δεν κέρδισαν τίποτε και συστρατεύτηκαν τότε γιατί πίστεψαν και πιστεύουν σε οράματα … και που κάποτε θα μιλήσουν επειδή το οφείλουν και στο ΠΑΣΟΚ που σήμερα το ισοπεδώνουν όλοι αυτοί που κέρδισαν και οδήγησαν μαζί και με πολλούς άλλους τη χώρα στο τέλμα – και είναι πολλοί αυτοί και ανήκουν σε όλα τα κόμματα και σήμερα παριστάνουν τους τιμητές , ενώ έπρεπε να σιωπούν , επειδή κέρδισαν για τους εαυτούς τους και όχι μόνο αλλά επειδή κύρια συνέβαλαν στη διαιώνιση του τέλματος].
Με αυτές τις σκέψεις δεν είναι στις προθέσεις μας να κρίνουμε τον αρθρογράφο, είναι όμως στις προθέσεις μας να πούμε ότι αυτά που διαπιστώνει ως δημοσιογράφος αντανακλούν μια υπαρκτή πραγματικότητα που όσοι θέλουν να μην αποδέχονται κατατάσσονται σε αυτούς που συνεισφέρουν στη διαιώνιση του τέλματος .
Συμπερασματικά σίγουρα η εκτίμηση που έχετε ότι « υπάρχουν δημοσιογράφοι που δεν γνωρίζουν ένα θέμα και γράφουν γι αυτό» και η διαπίστωση σας ότι σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο αρθρογράφος είναι λανθασμένη Επομένως την όποια κρίση στηρίζεται σε ένα κατά συνθήκη ψεύδος.
Εκείνο που σε τελευταία ανάλυση μπορούμε να πούμε είναι και τα εξής:
Είναι σίγουρο ότι υπάρχούν σχολιαστές που γράφουν χωρίς να γνωρίζουν το τι συμβαίνει σύμφωνα με το προσωπικό τους συμφέρον ή πιστεύω ΟΠΩΣ υπάρχουν δημοσιογράφοι που γράφουν και μεταλλάσσονται διαχρονικά
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ συνεισφέρουν στη διαιώνιση του τέλματος διαχρονικά.
Συνήθως οι ασπαζόμενοι την αρχή να λένε «τα σύκα- σύκα και τη σκάφη – σκάφη» και να πορεύονται με ανιδιοτέλεια τρελοί και επικίνδυνοι, γι αυτό και η υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ μετατοπίζεται στο μέλλον
ΤΡΕΛΟΙ όσοι πίστεψαν στην αναγκαιότητα διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών
ΤΡΕΛΟΙ όσοι πίστεψαν στην αξιοποίηση της πανεπιστημιακής και εκκλησιαστικής περιουσίας
ΤΡΕΛΟΙ όσοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πίστεψαν στην αξιολόγηση, τη διαφάνεια, τη συμμετοχή, τον δημοκρατικό προγραμματισμό.
ΤΡΕΛΟΙ όσοι…. ΤΡΕΛΟΙ όσοι…
ΤΡΕΛΟΙ μαζί με τους ΤΡΕΛΟΥΣ που πρότειναν την αναμόρφωση της ΠΛΑΚΑΣ, την πεζοδρόμηση μέχρι το ΓΚΑΖΙ και την πεζοδρόμηση της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Τι να την κάνουν την δικαίωση ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ μετά τριάντα χρόνια ….. και μάλιστα από αυτούς που συνεισφέρουν στο ΤΕΛΜΑ
…. Μερικοί ΤΡΕΛΟΙ θέλουμε να πιστεύουμε ότι στο ΥΠΔΜΘ κάποιοι ταράσσουν νερά και σήμερα ΓΙ΄ ΑΥΤΟ και επικίνδυνοι και αυτοί ….. Πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν όλοι μαζί ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ συνεισέφεραν στην προσπάθεια για υλοποίηση ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΚΡΙΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ… τότε οι από μέσα και οι από έξω που επιθυμούν την ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΝΤΡΟΠΙΑ αλλά διαπιστώνουν εκ του ασφαλούς και πράττουν [συνήθως διαβάλλοντας ] για το προσωπικό τους συμφέρον …θα ανησυχούσαν πραγματικά… τότε θα υπήρχε ελπίδα για ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ – ΡΙΖΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ […]
Κύριε Πανάρετε, εκτιμώ κάποιες από τις ενέργειές σας, αλλά η τελευταία εγκύκλιος περί αναστολής των διαδικασιών εκλογής σε όσα τμήματα πρόκειται να αλλάξουν οι πρόεδροι, δεν εμπίπτει σ'αυτές. Είναι εντελώς σαφές ότι η εγκύκλιος αυτή δεν κινείται "στα όρια της νομιμότητας" όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος, αλλά αντίκειται σαφώς στο νόμο, ο οποίος ορίζει αποκλειστικές προθεσμίες για τις διαδικασίες. Η υπακοή στους νόμους είναι στοιχειώδης υποχρέωση κάθε πολίτη, πόσο μάλλον αν ανήκει στην εκτελεστική εξουσία. Μου κάνει μάλιστα εντύπωση ότι εξακολουθείτε να προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα, αναδημοσιεύοντας ένα άρθρο που επικροτεί την παρανομία σας.
ReplyDeleteΠροσωπικά εμένα το άρθρο δεν με πείθει καθόλου μια και δίπλα μου έχω περιπτώσεις άξιων εκλεγμένων συναδέλφων που περιμένουν και ταυτόχρονα έχω τρανταχτή περίπτωση γόνου που προσλήφθηκε εκτός σειράς. Ταυτόχρονα, όσο βρίσκομαι στον χώρο μου ανακαλύπτω συγγένειες πρώτου βαθμού που δεν είχα καταλάβει (αλλαγή επωνύμου μετά από γάμο π.χ.). Άρα ΤΙΠΟΤΑ δεν γίνεται πραγματικά, απλά κάποιοι άνθρωποι δεν προσλαμβάνονται ώστε να γλυτώνει το κράτος χρήματα. Η ζωή αυτών των ανθρώπων και η καριέρα τους καταστρέφονται. Εδώ, μέσα στο χώρο του πανεπιστημίου είμαι και νοιώθω ότι «κόλλησα», πόσο μάλλον αυτοί που περιμένουν ακόμη απ’ έξω. Παρόλα αυτά, κάνουν χρήση χώρων και υποδομών πανεπιστημίου άνθρωποι που πλέον δεν ανήκουν σε αυτό, εξυπηρετώντας την ματαιοδοξία τους, όπως π.χ. οι συνταξιούχοι: μεγάλα γραφεία, τηλέφωνα, φωτοτυπίες, δεσμευμένα μηχανήματα και υπολογιστές κτλ. Εάν θέλατε κε Πανάρετε να δώσετε κάποιες λύσεις, με μια σύντομη αυτοψία στα πανεπιστήμια θα τα κάνατε να ανασάνουν αρκετά ξεκαθαρίζοντας τέτοιες τοπικού χαρακτήρα καταστάσεις που δεν γενικεύονται αλλά είναι πολλές και διαφορετικές, οπότε χωρίς κανένα πολιτικό κόστος. Η διαπλοκή και η οικογενειοκρατία δεν αφήνουν να γίνει αυτοκάθαρση, οπότε κάποιος τρίτος πρέπει να το κάνει.
ReplyDelete@11.10AM. "ταυτόχρονα έχω τρανταχτή περίπτωση γόνου που προσλήφθηκε εκτός σειράς".
ReplyDeleteΠαρακαλώ να μου δώσετε τα στοιχεία.
Κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteΜου λένε ότι ο κ Τρουπιώτης δουλεύει στο Υπουργείο Παιδείας [ή όπως θέλετε να το αποκαλείτε]. Είναι αλήθεια;
Χωρίς να σταθώ στο παραπάνω, δράττομαι της ευκαιρίας να δηλώσω την απόλυτη συμφωνία μου με αυτά που περιγράφει. Ξέρω ότι έτσι έχουν τα πράγματα. Και χειρότερα. Π.χ. πόσα από τα σημερινά ΔΕΠ ήταν πρώην αρχηγοί ή παρατρεχάμενοι φοιτητικών νεολαιών [ΠΑΣΠ, ΔΑΠ κλπ]; Εννοώ ότι το κομματικό κύκλωμα δουλεύει και εδώ. Για να μην προχωρήσω στις προκηρύξεις των θέσεων και προφανώς και στα εκλεκτορικά. Παντού οι κλίκες και τα κόμματα.
Αλλά το να τα λέτε αυτά εσείς το θεωρώ υποκρισία. Η κομματοκρατία βασιλεύει και τώρα. Ακόμα και οι «Ηράκλειτοι» προσφάτως δόθηκαν σκανδαλωδώς μέσα από τα γραφεία των πασόκων βουλευτών. Ενάντια σε κάθε έννοια αξιοκρατίας. Δε σεβαστήκατε ούτε τα τυπικά προσόντα που αναφέρονταν στην προκήρυξη: Εγκρίνατε προτάσεις υποψηφίων χωρίς Master (γνωρίζω την κολοτούμπα που επικαλεσθήκατε αλλά αυτά είναι πολιτικαντισμοί και το ξέρετε) και κόψατε τις προτάσεις των «αντιφρονούντων». Γιατί;
Κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteΘα σας ήμουν ευγνώμων αν μπορούσατε να δώσετε μια εξήγηση για το λόγο για τον οποίο αφαιρέσατε τα προηγούμενα σχόλια σε αυτό το post.Δε νομίζω ότι συνάδει με τους σκοπούς της λειτουργίας αυτού του blog.
Dεν αφαίρεσα σχόλια. δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην διακοπή της Google.
ReplyDeleteΑς κάνουμε την παραδοχή κ. Πανάρετε ότι έχετε τις καλύτερες δυνατές προθέσεις.
ReplyDeleteΔεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσετε ένα όργανο (εκλεκτορικό σώμα) 30 ατόμων με την κρίση σας στο ποια εκλογή ήταν αξιοκρατική και ποια όχι. Στην πορεία σας στο Ελληνικό ή στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον θα έχετε παρατηρήσει το φαινόμενο άνθρωποι με σημαντικό έργο που πράγματι θέλουν να εκλέξουν τον καλύτερο υποψήφιο (και όχι να κάνουν συνδιαλλαγές με γόνους και πατρόνες) να διαφωνούν με ένταση για το ποιος είναι αυτός.
Δεν πιστεύω επίσης ότι είναι δυνατόν να συμφωνείτε με τη άποψη:
"Πρόσφατο παράδειγμα, η εμπλοκή που προκάλεσε στον διορισμό νέων μελών του Εκπαιδευτικού Διδακτικού Προσωπικού στα ΑΕΙ, θέμα που αποτέλεσε «κάζους μπέλι» για τους συνδικαλιστές των καθηγητών."
Νομίζαμε ότι η εμπλοκή στους διορισμούς γίνονταν για οικονομικούς λόγους και όχι ως τιμωρία ενός φαύλου συστήματος.
Θα συμφωνήσω ότι στο σύστημα υπάρχουν πολλές κακές περιπτώσεις πανεπιστημιακών. Με τις καθυστερήσεις στους διορισμούς επιτυγχάνετε ακριβώς το αντίθετο από την εξυγίανση: Οι καλές περιπτώσεις υπό διορισμό πανεπιστημιακών έχουν προσφορές εργασίας και στο εξωτερικό και μετά από κάποιο χρόνο θα δεχτούν θέσεις σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Γνωρίζω δύο τέτοιες περιπτώσεις στο τμήμα μου τις οποίες και τις χαρακτηρίζω ως "μεγάλες απώλειες" (το ότι στο διάστημα 2 ετών μέχρι τον διορισμό τους επέλεξαν άλλες θέσεις στο εξωτερικό).
Από την στιγμή που δεν μπορείτε να καθαρίσετε το τοπίο από τους άχρηστους και αντιπαραγωγικούς πανεπιστημιακούς ο μόνος τρόπος να αλλάξει η αναλογία είναι να διοριστούν οι άξιοι. Αλλά ποιος θα ξεχωρίσει ποιοι είναι αυτοί; Σας ξαναγράφω ότι δεν μπορεί ένα μόνο άτομο όσο καλές προθέσεις και να έχει να αντικαταστήσει την συλλογική κρίση.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΠΙΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΣΧΟΛΙΩΝ το σχόλιο μου στην ανάρτηση :
ReplyDeleteFriday, May 13, 2011
Ομιλία κατά την συζήτηση του Νομοσχεδίου Παιδείας στη Βουλή – (11/5/2011)
"Τι συνέβη στον κυβερνοχώρο των ΜΠΛΟΚΣ και εξαφανίστηκαν σχόλια και μηνύματα.»
….Ίσως για να σκεφτούμε το προβλημα δημοκρατίας που εμπεριέχει το συμβάν αναφορικά με τις ΑΝΩΘΕΝ επεμβάσεις που επεμβαίνουν κατά το ΔΟΚΟΥΝ.
Για να μην θεοποιείται η "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ" της ΙΝΤΕΡΝΕΤ επικοινωνίας.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
για τους γνωρίζοντες και τους δημιουργικά σκεπτόμενους.
ΜΗΠΩΣ Ο ΠΑΡΟΧΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΧ ΧΡΗΣΤΕΣ
11:48 AM "
Και κάτι σαν υστερόγραφο: Είναι αλήθεια ότι εξαφανίστηκαν σχόλία … είναι αλήθεια ότι υπήρξε γενικό πρόβλημα στα ΜΠΛΟΚΣ που είχε σχέση με τον πάροχο… είναι αλήθεια ότι ο υφυπουργός δεν ευθύνεται ….για τους γνωρίζοντες και τους προβληματισμένους πολίτες το σχόλιο μου … το οποίο δημοσίευσε ΑΜΕΣΩΣ ο υφυπουργός … ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ … και μένα με πειραξε η εξαφάνιση σχολίων που προφανώς δεν είναι αυτά για τα οποία υπάρχουν διαμαρτυρίες επειδή ανασύρουν ΑΛΗΘΕΙΕΣ που προκαλούν την μνήμη
ΣΗΜ: αν προσεχε η διαμαρτυρόμενη και σε άλλες αναρτήσεις εξαφανίστηκαν σχόλια.... αν πρόσεχε...[...]
για τον Πελοποννήσιο
ReplyDeleteΛαθος σας πληροφόρησαν. Δεν εργαζομαι στο Υπουργειο παιδειας και δεν γνωριζω προσωπικα τον υφυπουργο. ευχαριστω
Π. Τρ.
Συνήθως οι επεμβάσεις των παρόχων στον κυβερνοχώρο συνεισφέρουν στο να μην αναδεικνύονται θέματα που αποτυπώνουν την πραγματικότητα που συνήθως δεν είναι αρεστή.
ReplyDeleteΈτσι στο σχόλιο που χάθηκε στο ΧΑΟΣ της «Googlιανής ακυβερνησίας» ο/η @5:56 AM σημείωνε: «…..2.. Αν όμως δεχόμασταν ότι γενικά "υπάρχουν δύο περιπτώσεις" ανθρώπων, για τους δημοσιογράφους θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχουν αυτοί που δεν γνωρίζουν ένα θέμα και παρόλα αυτά γράφουν για αυτό και εκείνοι που γνωρίζουν ένα θέμα και γράφουν για αυτό. Ο κ. Τρουπιώτης είναι φανερό ότι ανήκει στην πρώτη κατηγορία. …»
Δεν 8έλουμε να γίνουμε συνήγοροι του κ. αρθρογράφου, άλλωστε διαφωνούμε με τις κατά καιρούς αναλύσεις του και διαφοροποιήσεις του.
Θα θέλαμε όμως να σου πούμε ότι ο κ. Π. Τρουπιώτης όταν ήταν μικρός σε ηλικία , νέος δημοσιογράφος και μέλος τότε του ΠΑΣΟΚ έζησε από κοντά πολύ κοντά- ήταν και εργαζόταν στην οδό ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ αρ 12] τα θέματα που σχετίζονται με τα συμβαίνοντα στο χώρο των Πανεπιστημίων.
Ιδιαίτερα την εποχή του αείμνηστου, του οραματιστή Αντώνη Τρίτση που είχε ιδίαν αντίληψη για τα συμβαίνοντα και στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και προσπάθησε και αυτός για αλλαγές που σήμερα και ο υφυπουργός ασπάζεται και σωστά. Αλλά θα πρέπει να πούμε ότι τον Αντώνη τον πρόδωσαν πολλοί και ιδιαίτερα οι φίλοι του [όχι βέβαια όλοι – γιατί υπάρχουν και αυτοί που δεν κέρδισαν τίποτε και συστρατεύτηκαν τότε γιατί πίστεψαν και πιστεύουν σε οράματα … και που κάποτε θα μιλήσουν επειδή το οφείλουν και στο ΠΑΣΟΚ που σήμερα το ισοπεδώνουν όλοι αυτοί που κέρδισαν και οδήγησαν μαζί και με πολλούς άλλους τη χώρα στο τέλμα – και είναι πολλοί αυτοί και ανήκουν σε όλα τα κόμματα και σήμερα παριστάνουν τους τιμητές , ενώ έπρεπε να σιωπούν , επειδή κέρδισαν για τους εαυτούς τους και όχι μόνο αλλά επειδή κύρια συνέβαλαν στη διαιώνιση του τέλματος].
Συμπερασματικά σίγουρα η εκτίμηση που έχετε ότι « υπάρχουν δημοσιογράφοι που δεν γνωρίζουν ένα θέμα και γράφουν γι αυτό» και η διαπίστωση σας ότι σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο αρθρογράφος είναι λανθασμένη Επομένως την όποια κρίση στηρίζεται σε ένα κατά συνθήκη ψεύδος.
Εκείνο που σε τελευταία ανάλυση μπορούμε να πούμε είναι και τα εξής:
Είναι σίγουρο ότι υπάρχούν σχολιαστές που γράφουν χωρίς να γνωρίζουν το τι συμβαίνει σύμφωνα με το προσωπικό τους συμφέρον ή πιστεύω ΟΠΩΣ υπάρχουν δημοσιογράφοι που γράφουν και μεταλλάσσονται διαχρονικά
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ συνεισφέρουν στη διαιώνιση του τέλματος διαχρονικά.
Συνήθως οι ασπαζόμενοι την αρχή να λένε «τα σύκα- σύκα και τη σκάφη – σκάφη» και να πορεύονται με ανιδιοτέλεια τρελοί και επικίνδυνοι, γι αυτό και η υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ μετατοπίζεται στο μέλλον
ΤΡΕΛΟΙ όσοι πίστεψαν στην αναγκαιότητα διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών
ΤΡΕΛΟΙ όσοι πίστεψαν στην αξιοποίηση της πανεπιστημιακής και εκκλησιαστικής περιουσίας
ΤΡΕΛΟΙ όσοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πίστεψαν στην αξιολόγηση, τη διαφάνεια, τη συμμετοχή, τον δημοκρατικό προγραμματισμό.
ΤΡΕΛΟΙ όσοι…. ΤΡΕΛΟΙ όσοι…
ΤΡΕΛΟΙ μαζί με τους ΤΡΕΛΟΥΣ που πρότειναν την αναμόρφωση της ΠΛΑΚΑΣ, την πεζοδρόμηση μέχρι το ΓΚΑΖΙ και την πεζοδρόμηση της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
Τι να την κάνουν την δικαίωση ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ μετά τριάντα χρόνια ….. και μάλιστα από αυτούς που συνεισφέρουν στο ΤΕΛΜΑ
…. Μερικοί ΤΡΕΛΟΙ θέλουμε να πιστεύουμε ότι στο ΥΠΔΜΘ κάποιοι ταράσσουν νερά και σήμερα ΓΙ΄ ΑΥΤΟ και επικίνδυνοι και αυτοί ….. Πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν όλοι μαζί ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ συνεισέφεραν στην προσπάθεια για υλοποίηση ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ, ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΚΡΙΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ… τότε οι από μέσα και οι από έξω που επιθυμούν την ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΝΤΡΟΠΙΑ αλλά διαπιστώνουν εκ του ασφαλούς και πράττουν [συνήθως διαβάλλοντας ] για το προσωπικό τους συμφέρον …θα ανησυχούσαν πραγματικά… τότε θα υπήρχε ελπίδα για ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ – ΡΙΖΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ […]
@ petros
ReplyDelete"... Λαθος σας πληροφόρησαν. Δεν εργαζομαι στο Υπουργειο παιδειας και δεν γνωριζω προσωπικα τον υφυπουργο"...
Ας μην παίζουμε με τις λέξεις. Δεν ξέρω αν εργαζεστε τώρα, αλλά είστε από τους πολύ ενοημένους (εκ των έσω) του υπουργείου. Και τα παρακάτω links το αποδεικνύουν
"ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ"
http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/newphonesypepth.pdf
http://www.aristia-sde.gr/default.asp?pid=18&la=1)
Αυτό δεν σας στερεί βέβαια το δικαίωμα της κρίσης, αλλά εμείς οι πανεπιστημιακοί στις δημοσιεύσεις μας πάντα δηλώνουμε από κάτω το "conflict of interest".
Εσείς οι δημοσιογράφοι-πολιτικοί γιατί δε το κάνετε?
... ή μάλλον γιατί το κρύβετε?
Ενδεχομένως η ευθύνη για τη διαγραφήτων σχολίων να βρίσκεται στην google.
ReplyDeleteΤο αναγνωρίζω και σας ξαναέστειλα το post μου, αλλά δυστυχώς δεν είχε τύχη.
O/H @1:34 AM δίκιο έχει ΜΟΝΟ που η έκδοση του καταλόγου παραπέμπει στην εποχή της Νέας Δημοκρατίας [υπουργίας Μ. Γιαννάκου] όπου ήταν υπεύθυνος το γραφείου τύπου και συγγενής της...
ReplyDeleteθα θέλαμε να παρατηρήσουμε ότι η αναζήτηση πληροφοριών στον κυβερνοχώρο και ταύτισή τους με πραγματικά γεγονότα απαιτεί και στοιχειώδεις γνώσεις ΝΤ και οπωσδήποτε λίγη κριτική σκέψη.
ΑΛΛΑ και μια παρατήρηση και στο σημερινό ΥΠΔΜΘ, ως πολιτική ηγεσία θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ορισμένα πράγματα κινούνται με ταχύτητα χελώνας. Έτσι και ο εκσυγχρονισμός λειτουργίας του ΥΠΔΜΘ κρύβει πολλές εκπλήξεις οι οποίες σας έχουν επισημανθεί, αλλά δεν κάνετε τίποτε μη στεναχωρήσετε μερικούς και μερικές που με την απραξία τους διαιωνίζουν το τέλμα.. ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ κα ικάποιοι /ες δικαιώνονται μετά τριάντα χρόνια ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ για ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ….πρέπει να συμφωνείτε… αλλιώς .. τι άλλο να πούμε…
ΤΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Ο Πέτρος έχει δίκιο "δεν εργάζεται στο ΥΠΔΜΘ" ...."εργαζόταν στο ΥΠΕΠΘ"!!!
Η κυβέρνηση ακολουθεί και στο χώρο των πανεπιστημίων τον εύκολο αλλά λανθασμένο δρόμο. Δηλ. αντί να προχωρήσει την εξωτερική αξιολόγηση και να νομοθετήσει συνέπειες για αυτούς που δεν αναταποκρίνονται στο ρόλο τους και να στείλει κάποιους σπίτι τους, παγώνει διορισμούς, εξελίξεις και χρηματοδοτήσεις αδιακρίτως με αποτέλεσμα όσοι πραγματικά αξίζουν να βρουν άλλες διεξόδους και τελικά τα πανεπιστήμια να μείνουν ΜΟΝΟ με αυτούς τους οποίους θα έπρεπε να διώξουν.
ReplyDeleteΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!