ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):Θα συζητηθεί η με αριθμό 831/2.5.2011 επίκαιρη ερώτηση του Ζ’ Αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Αναστασίου Κουράκη προς τους Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, σχετικά με την επιμήκυνση του χρόνου αναμονής για πρόσληψη των εκλεγμένων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού.
Εκ μέρους της Κυβερνήσεως, την ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος.
Το λόγο έχει ο Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Αναστάσιος Κουράκης.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, είμαστε στην δυσάρεστη θέση να επανερχόμαστε για ένα θέμα, το οποίο έχετε διαβεβαιώσει και εσείς προσωπικά ότι θα λύνονταν. Να θυμίσω ότι στις 23.11.2010 είχαμε καταθέσει γραπτή ερώτηση και μετά από δέκα μέρες πήραμε απάντηση με δική σας υπογραφή που λέγατε επί λέξει ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εξασφάλισε από το Υπουργείο Οικονομικών πιστώσεις για το διορισμό τριακοσίων μελών ΔΕΠ σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Ακόμα προσθέτατε για τις υπόλοιπες θέσεις που εκκρεμούν ότι θα δοθούν σε δύο φάσεις, την άνοιξη του 2011, δηλαδή τώρα, και τον Αύγουστο του 2011.
Απ’ αυτά που είχατε πει τότε, δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα. Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα στα πανεπιστήμια αυτή τη στιγμή που μιλάμε όσον αφορά το διορισμό των μελών ΔΕΠ που έχουν υποστεί όλη την ταλαιπωρία και διαδικασία και επί δύο χρόνια δεν διορίζονται. Οι συνάδελφοι αυτοί προσφέρουν απλήρωτη εργασία συνεχίζοντας με την παρουσία τους και εξασφαλίζοντας τη συνέχιση των πανεπιστημιακών σπουδών. Επιπλέον, η μείωση κατά 30% του αριθμού των έκτακτων επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών στα ΤΕΙ δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα, με αποτέλεσμα ορισμένα ΤΕΙ όπως του Πειραιά να αναστέλλουν για λίγες μέρες τη λειτουργία τους. Επίσης, έχει μειωθεί ακόμη περισσότερο ο αριθμός των συμβασιούχων διδασκόντων του Ανοικτού Πανεπιστημίου. Καταλαβαίνετε ότι όλο αυτό το περιβάλλον δημιουργεί μία εξαιρετικά αρνητική εικόνα για το Πανεπιστήμιο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω αμέσως, κύριε Πρόεδρε.
Στις απαντήσεις που δίνετε κατά καιρούς λέτε ότι εν μέρει θα τακτοποιηθεί αυτό το ζήτημα. Ρωτάμε για μία ακόμα φορά και θα παρακαλούσαμε αυτή τη φορά αυτά που θα πείτε να έχουν μία εγκυρότητα όσον αφορά την πραγματοποίησή τους και την υλοποίησή τους: Πότε θα προχωρήσουν οι διορισμοί των εκλεγμένων μελών του ΔΕΠ στα πανεπιστήμια;
Θα πω και στη δευτερολογία μου –αν μπορείτε, να το συμπεριλάβετε εσείς τώρα- για τη δημοσιοποίηση του πίνακα των υπό διορισμό μελών του ΔΕΠ. Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα γιατί δημιουργεί και εγείρει αμφιβολίες για την τήρηση μίας αδιάβλητης διαδικασίας περί των διορισμών.
Επίσης, ερωτάμε αν η Κυβέρνηση θα δεσμευτεί ότι θα τηρηθούν το επόμενο ακαδημαϊκό έτος οι τετραετείς προγραμματισμοί των πιστώσεων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα πανεπιστήμια.
Στη δευτερολογία μου θα χρειαστεί να πω και μερικά άλλα στοιχεία.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κύριο Κουράκη.
Παρακαλείται ο Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννης Πανάρετος να απαντήσει στον ερωτώντα συνάδελφο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σας ευχαριστώ.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, κύριε Πρόεδρε, με την άδεια φυσικά και του κυρίου Κουράκη, εάν μπορώ να πω δύο-τρία πράγματα για το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων εκτός της επίκαιρης ερώτησής του.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Να πείτε ό,τι θέλετε, φτάνει να τηρήσετε το χρόνο. Σας παρακαλώ ιδιαιτέρως.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Δεν ξέρω αν θέλει ο κ. Κουράκης.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Μπορείτε να απαντήσετε όπως θέλετε, αφού καλύψετε πρώτα τα ερωτήματα του κυρίου Κουράκη. Μετά πείτε ό,τι άλλο θέλετε, αλλά υφ’ όρον τηρήσεως του χρόνου.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Τον τηρώ πάντα, κύριε Πρόεδρε.
Είναι ένα σοβαρό θέμα αυτό που θέτει ο κ. Κουράκης. Είναι το θέμα του διορισμού των μελών ΔΕΠ των Πανεπιστημίων, καθηγητών, αναπληρωτών καθηγητών, επικούρων καθηγητών και λεκτόρων που έχουν ήδη εκλεγεί και για τους οποίους έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες. Ο κ. Κουράκης αναφέρθηκε στην απάντηση που έδωσα πέρσι και είναι ακριβής. Aυτή ήταν η απάντηση και αυτή ήταν και η κατάσταση εκείνη την εποχή. Αυτό που είχα υποσχεθεί για πέρσι, για το 2010, έγινε. Mέχρι το τέλος του 2010 διορίστηκαν 300 από αυτούς που είχαν εκλεγεί μέχρι τότε με τη σειρά που είχαν εκλεγεί. Αυτό που είχα υποσχεθεί είναι ότι την άνοιξη θα διοριστούν κάποιοι και το καλοκαίρι οι υπόλοιποι.
Μεσολάβησε όμως η γενική απαγόρευση διορισμών στο Δημόσιο. Αυτό είναι που άλλαξε τα δεδομένα. Δεν υπήρξε μία δέσμευση η οποία ακυρώθηκε. Υπήρξε μία γενικότερη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι διορισμοί στο Δημόσιο.
Όπως πιθανόν γνωρίζετε, εγώ και τότε έστειλα επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών θέτοντας το θέμα ότι, επειδή αυτές οι διαδικασίες είχαν ολοκληρωθεί, ίσως θα έπρεπε να υπάρξει εξαίρεση. Δεν έγινε αυτό.
Αυτό που περιμένουμε τώρα είναι να υπάρξει η γενική κατανομή από το Υπουργείο Εσωτερικών σ’ όλα τα Υπουργεία των θέσεων που θα δοθούν με βάση το 1 προς 5.
Έχει γίνει, όμως, ήδη συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών και θα υπάρξει προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας και ειδικά για αυτές τις θέσεις ΔΕΠ που εκκρεμούν. Το αίτημα που θα απευθύνουμε ξανά αυτές τις ημέρες είναι να δοθεί προτεραιότητα σε τριακόσιους έως τετρακόσιους από τους εκκρεμείς διορισμούς. Αυτό ισχύει και για τα ΤΕΙ, ισχύει και οπουδήποτε υπάρχουν διορισμοί σε εκκρεμότητα.
Κύριε Κουράκη, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα τηρηθεί αυστηρά η σειρά που έρχονται οι διορισμοί στο Υπουργείο. Είναι ο μόνος δίκαιος τρόπος. Μπορεί να υπάρξει κάποια εξαίρεση, αλλά αυτή η εξαίρεση θα γίνει δημόσια γνωστή.
Για παράδειγμα…
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Σταματάω, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Όχι, ολοκληρώστε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Για παράδειγμα, υπάρχει σε εκκρεμότητα ο διορισμός καρδιοχειρουργού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο. Δεν ξέρω σε ποια σειρά είναι. Δεν έχω κοιτάξει. Είναι, όμως, ένα θέμα. Είναι ο μόνος καρδιοχειρουργός κι εκεί θα πρέπει να κάνουμε μία εξαίρεση αν δεν βρίσκεται μεταξύ των θέσεων που θα εγκριθούν. Οποιαδήποτε εξαίρεση αν υπάρξει, θα το κάνουμε μόνο με σαφή και πειστική αιτιολογία και φυσικά με διαφάνεια.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Πανάρετο.
Παρακαλείται ο κ. Κουράκης να λάβει το λόγο για τη δευτερολογία του.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Κύριε Υφυπουργέ, αν κατάλαβα καλά από αυτά που είπατε, ναι μεν υποσχεθήκατε ότι θα διοριστούν, αλλά επειδή υπήρξε γενική απαγόρευση, περίπου θα ζητήσετε –δεν μας δώσατε κάτι συγκεκριμένο- από το Υπουργείο Εσωτερικών να προηγηθούν ορισμένες θέσεις.
Σε ελεύθερη μετάφραση, αυτό που καταλαβαίνω εγώ και οι ενδιαφερόμενοι είναι ότι σε επιστήμονες οι οποίοι έχουν συμμετάσχει σε όλες τις διαδικασίες της προκήρυξης -κατάθεση βιογραφικών, εκλεκτορικά σώματα, έχουν εκλεγεί, περιμένουν δύο χρόνια απλήρωτοι, δεν είναι διορισμένοι αυτοί οι άνθρωποι, είναι μέσα στους 4ετείς προγραμματισμούς- έρχεστε και λέτε «όχι». Και αυτό περιμένετε να ικανοποιήσει όχι εμάς, αλλά τους ενδιαφερόμενους.
Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο –αδιανόητο!- για ανθρώπους οι οποίοι είναι υπό διορισμό σε εγκεκριμένες θέσεις με πιστώσεις, να λέτε αυτή τη στιγμή όλα αυτά που είπατε.
Σχετικά με τον πίνακα και τη σειρά κατάταξης, θα παρακαλούσαμε για δύο πράγματα. Αν γίνει το πρώτο, δεν χρειάζεται το δεύτερο. Να δημοσιοποιηθεί ο πίνακας. Στο site του Υπουργείου να μπορεί ο καθένας να βλέπει τη σειρά πρωτοκόλλου και τη σειρά με την οποία έχει υποβάλλει την αίτησή του, ώστε να μπορεί να παρακολουθηθεί όλη η διαδικασία και να είναι αδιάβλητη. Εάν δεν γίνει αυτό, θα καταθέσουμε αίτηση κατάθεσης εγγράφων και θα το αναρτήσουμε στην ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ και της ΠΟΣΔΕΠ. Θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια. Ως προς αυτό που είπατε, ναι βεβαίως, πάλι με διαφάνεια να γίνει η κατ’ εξαίρεση με ό,τι σημαίνει αυτό και θα μπορεί ο καθένας να κρίνει.
Θα παρακαλέσω να τοποθετηθείτε –κι αν είναι δυνατόν θετικά- για τη δημοσιοποίηση στο site του Υπουργείου της λίστας.
Έρχομαι στο δεύτερο. Η Σχολή Καλών Τεχνών έκλεισε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης για δύο μέρες. Η Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κατεβάζει ρολά για δεκαπέντε ημέρες. Οι καθηγητές του Μετσόβιου Πολυτεχνείου καταγγέλλουν ότι πριν από δύο χρόνια στην Αρχιτεκτονική υπήρχαν εκατόν είκοσι πέντε καθηγητές, σήμερα έχουν μείνει είκοσι τρεις και στο επόμενο διάστημα, τους επόμενους μήνες, θα φύγουν άλλοι είκοσι. Δηλαδή, από τους εκατόν είκοσι πέντε θα πάνε στους πενήντα. Πόσο πιο κάτω να πάμε για να μπορεί αυτή η Σχολή να βγάζει καταρτισμένους επιστήμονες; Εκτός αν θέλετε με την πολιτικής σας να καταργήσουμε το δημόσιο Πανεπιστήμιο και να οδηγήσουμε όλο τον κόσμο στην ιδιωτική εκπαίδευση, στα διάφορα κολλέγια.
Αν είναι αυτή η πρόθεσή σας, λυπούμεθα πάρα πολύ, εμείς θα το αντιπαλέψουμε με κάθε τρόπο.
Στη Σχολή Καλών Τεχνών η υποχρηματοδότηση έχει φέτος αγγίξει το 50%. Δεν μας ενδιαφέρουν οι καλές τέχνες και όλα τα φληναφήματα περί πολιτισμού είναι για το καλάθι των αχρήστων. Δεν λένε απολύτως τίποτα.
Παρόλα αυτά, πρέπει να σας πω ότι όλοι οι ενδιαφερόμενοι κινητοποιούνται. Αύριο το πρωί να τους περιμένετε στο Υπουργείο Παιδείας στις 11.00’. Έχουν μία πανελλαδική κινητοποίηση, υπερασπιζόμενοι όχι μόνο το εργασιακό τους δικαίωμα και το δικαίωμα στη ζωή, αλλά και το δικαίωμα για το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Το απόγευμα στις 18.30’ θα γίνει μία εκδήλωση στη Νομική με το ίδιο θέμα.
Δεν θεωρούμε καθόλου ικανοποιητική την απάντηση, λυπούμεθα πάρα πολύ. Στις 14/04/2011, η Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ είχε συνάντηση μ’ εσάς και με τον κ. Παπάζογλου. Τους διαβεβαιώσατε, από όσο γνωρίζω από ανθρώπους που συμμετείχαν στην αντιπροσωπεία, ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τις εξελίξεις. Δεν ξέρω αν μπορείτε να επαναλάβετε αυτήν τη θέση και σήμερα.
Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική του μνημονίου έχει προσβάλλει σοβαρά το χώρο των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Έχουμε μια συρρίκνωση, μια στροφή στην ιδιωτικοποίηση, μια παγίωση της επισφάλειας και την υπαγωγή της έρευνας και της διδασκαλίας σε αγοραίες κατευθύνσεις.
Εμείς θα συνεχίζουμε να υπερασπίζουμε και το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια των συναδέλφων που περιμένουν το διορισμό τους και το δικαίωμα στη δημόσια παιδεία.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Κουράκη.
Παρακαλείται ο Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Γιάννης Πανάρετος να λάβει το λόγο, προκειμένου να ολοκληρώσει την απάντησή του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Η τοποθέτηση του κ. Κουράκη, σε σχέση με την Αρχιτεκτονική Σχολή και με προβλήματα που υπάρχουν λόγω συνταξιοδοτήσεων θέτει άλλο ένα σοβαρό θέμα. Πιστεύω ότι αυτό το ζήτημα μας οδηγεί να αντιληφθούμε ότι θα πρέπει να διαμορφώσουμε έναν καλύτερο σχεδιασμό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ξέρετε, με την πρακτική που ακολουθούσαμε μέχρι τώρα, όπως οι τετραετείς προγραμματισμοί και με τον τρόπο που δίνονταν οι θέσεις στα Πανεπιστήμια υπήρξαν περιπτώσεις Τμημάτων με εκατόν πενήντα διδάσκοντες που, λόγω εσωτερικών ισορροπιών στα Πανεπιστήμια έπαιρναν και άλλες θέσεις. Ταυτόχρονα, άλλα Τμήματα λιγότερο ισχυρά και με μικρότερη πρόσβαση στην εσωτερική εξουσία έπαιρναν λιγότερες θέσεις.
Εγώ αναγνωρίζω ότι η περίοδος είναι δύσκολη και αναγνωρίζω ότι και τα Πανεπιστήμια αντιμετωπίζουν δυσκολίες, γιατί είχαν ένα προγραμματισμό. Δεν λέω για σπατάλη ή για οτιδήποτε άλλο, μιλάω για τον προγραμματισμό και αναφέρομαι στην καλύτερη περίπτωση. Αυτό, λοιπόν, που χρειάζεται να κάνουμε από εδώ και πέρα, δεν είναι να συνεχίσουμε έναν τετραετή προγραμματισμό που δεν απέδωσε, αλλά να δούμε με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τα υπαρκτά προβλήματα με τις διαθέσιμες πιστώσεις.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, που σας περιέγραψα και ανάλογα με τις διαθέσιμες θέσεις, θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα εκείνα τα τμήματα, τα οποία έχουν δυσκολίες και όχι εκείνα τα τμήματα, που όπως είπα προηγουμένως είναι ευνοημένα. Φαντάζομαι, άλλωστε ότι και εσείς το ξέρετε πολύ καλά ότι έχοντας εκατόν σαράντα διδάσκοντες σε ένα Τμήμα, οδηγούμαστε και στα εκατόν τριάντα μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών. Προστίθενται, δηλαδή και στους φοιτητές υποχρεωτικά μαθήματα και προαιρετικά μαθήματα, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο στην εκπαίδευση. Αυτά, λοιπόν, πρέπει να τα δούμε και να τα αντιμετωπίσουμε.
Θα ήθελα, αν μου επιτρέπετε τώρα για ένα λεπτό, να κάνω δύο σχόλια για το θέμα των πανελληνίων εξετάσεων, γιατί έχουν τεθεί πολλά θέματα και δεν θα ήθελα να μένουν σε εκκρεμότητα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Βεβαίως.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ένα από τα θέματα αυτά είναι το θέμα του Εξεταστικού Κέντρου στην Κρήτη για τα παιδιά με δυσλεξία.
Θέλω να διαβεβαιώσω το Κοινοβούλιο ότι δεν τίθεται θέμα εξοικονόμησης πόρων. Είναι αποκλειστικά και μόνο θέμα του αδιάβλητου της διαδικασίας των εξετάσεων. Γιατί; Δεν πρόκειται για εκατόν εξήντα παιδιά, τα οποία δίνουν εξετάσεις οπότε αμέσως δημιουργείται ένα Εξεταστικό Κέντρο. Έχουμε τριάντα μία ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, που για την κάθε μια ειδικότητα πρέπει να δημιουργηθεί μια επιτροπή ώστε οι καθηγητές να μην είναι από τους καθηγητές που διδάσκουν τα παιδιά αυτά. Οι ειδικότητες αυτές είναι σπάνιες ειδικότητες.
Αυτό, λοιπόν, που γίνεται σ’ όλη την Ελλάδα για να εξασφαλίσουμε -επαναλαμβάνω- το αδιάβλητο των εξετάσεων είναι ότι συγκεντρώνονται οι μαθητές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Πέρσι, είχαμε στην Κρήτη ένα Εξεταστικό Κέντρο και βρεθήκαμε ξαφνικά μέσα στις εξετάσεις σε μια ειδικότητα να μην έχουμε καθηγητές να εξετάσουν τους υποψηφίους και αναγκαστήκαμε να πούμε στους γονείς: «Πρέπει να μετακινηθείτε στην Αθήνα».
Γι’ αυτό, λοιπόν, φέτος από την αρχή και από νωρίς είπαμε ότι θα έχουμε τα Εξεταστικά Κέντρα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Πρέπει να σας πω ότι υπάρχει και ένα γενικότερο θέμα που θα πρέπει να το εξετάσουμε περισσότερο. Τον εξαιρετικά υψηλό αριθμό των παιδιών που εμφανίζονται να έχουν δυσλεξία την περίοδο των εξετάσεων. Όπως καταλαβαίνετε οι εξετάσεις αυτές είναι λίγο διαφορετικές από τις άλλες στις οποίες συμμετέχουν ενενήντα χιλιάδες παιδιά. Εδώ δίνουν προφορικά σε μια επιτροπή.
Πρέπει, λοιπόν, να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Αποκλειστικό μας κριτήριό στον τρόπο και στις διαδικασίες των εξετάσεων είναι πώς θα είναι αδιάβλητες, πώς θα είναι δίκαιες και αντικειμενικές για όλα τα παιδιά.
Αυτά ήθελα να πω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Λογικές είναι οι εξηγήσεις σας. Δεν χωρεί αμφιβολία.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τις θέσεις που δόθηκαν και ήταν στον τετραετή προγραμματισμο. Δεν είναι υποχρεωτικός ο διορισμός των μελών ΔΕΠ όπως στην περίπτωση των διορισμών του ΑΣΕΠ που ανακοίνωσε ο κος Ραγκούσης προ μερικών ημερών ότι θα πραγματοποιηθούν γιατι έτσι επιβάλλει ο νόμος, επειδή ακριβώς προβλέπονταν οι θέσεις αυτές απο το ΦΕΚ? Αντίστοιχη περίπτωση δεν είναι και οι θέσεις που ήδη είχαν προκυρυχθεί (άρα είχε εγγκριθεί το κοστος τους για το κράτος)
ReplyDeleteΟσοι έχουν εκλεγεί θα διοριστούν.
ReplyDeleteΕχουν επίσης προχωρήσει όλοι οι διορισμοί που ήταν σε εκκρεμότητα στο υπουργείο για μονιμοποιήσεις και εξελίξεις.
Σήμερα έλαβα την διαβεβαίωση από τον υπουργό εσωτερικών ότι αποστέλλει εγγράφως την σύμφωνη γνώμη του για την προώθηση των προκηρύξεων θέσεων που προέρχονται από αίτηση εξέλιξης ήδη υπηρετούντων.
Ότι θα διοριστούν οι εκλεγμένοι το έχετε ξαναπεί και εσείς και η Υπουργός. Το θέμα είναι πότε θα διοριστούν και αν θα ισχύσει η λίστα.
ReplyDeleteΚύριε υφυπουργέ, χθες είπατε στη βουλή ότι θα ζητήσετε από τον υπουργό εσωτερικών να εγκρίνει 300-400 διορισμούς εκλεγμένων μελών ΔΕΠ, πέραν της κύριας κατανομής διορισμών στα υπουργεία.
ReplyDeleteΠότε σκοπεύετε να αποστείλετε το αίτημα? Η όλη επικοινωνία με τον ΥΠΕΣ για το θέμα αυτό θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα σας?
Πολύ ευχάριστο το προηγούμενο σχόλιο σας. Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε και το βάθος χρόνου που πιστεύετε ότι θα ολοκληρωθούν οι διορισμοί.
ReplyDeleteΜε την περίπτωση εκλεγμένων (αλλά μή διορισμένων ακόμα) μελών Ε.Π. των ΤΕΙ που ίσως καταργηθούν ή ενωθούν με άλλα, τι θα γίνει; Θα υπάρξει πρόβλεψη για αυτούς ή θα χαθεί η θέση τους με την κατάργηση κάποιων τμημάτων;
Επίσης θα υπάρξει πρόβλεψη για τη δυνατότητα προσμέτρησης των χρόνων αναμονής διορισμού των μελών Δ.Ε.Π. και E.Π., στην εξέλιξή τους;Μιας και όπως είναι τα πράγματα με το 1:5 στην παιδεία ο διορισμός μπορεί να πάρει και πάνω απο 3-4 χρόνια.
κ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteτο "θα διοριστούν" δεν είναι ικανοποιητική απάντηση και το καταλαβαίνετε, καθώς, θεωρητικά, αυτό μπορεί να συμβεί σε τόσο μεγάλο διάστημα (ήδη υποψιαζόμαστε ότι θα προσεγγίσει την πενταετία) που είτε ο εκλεγμένος θα έχει φύγει στο εξωτερικό, είτε θα κάνει άλλη δουλειά, είτε θα έχει κουραστεί (και λόγω ηλικίας) τόσο πολύ που δεν θα μπορεί να προσφέρει. Πείτε μας, επί τέλους, ότι θα διοριστούμε σε 5, σε 10 χρόνια ώστε να δούμε κι εμείς τι θα κάνουμε. Παίζεται η ζωή σχεδόν 2000 ανθρώπων (οι εκλεγμένοι και οι οικογένειές τους). Η αβεβαιότητα είναι πολύ χειρότερη από μία πολύ πικρή αλήθεια.
Γεια σας κε Πανάρετε, για να αποφύγετε την 'διαρροή' εγκεφάλων από την χώρα, αλλά και για να μετριάσετε τις συνέπειες της καθυστέρησης διορισμού, πρέπει να συμπεριλάβετε τον χρόνο καθυστέρησης διορισμού ΔΕΠ στον ελάχιστο χρόνο για να έχει δικαίωμα αίτησης εξέλιξης στην επόμενη βαθμίδα. Δεν είναι πχ 'αγροφύλακας΄που μέχρι να διοριστεί δουλεύει σε... πιτσαρία. Ο εκλεγμένος ΔΕΠ δεν παρατά το εργαστήριο ή το αμφιθέατρο μέχρι να τον διορίσει το κράτος. Κάποιοι έχουν ένα γελοίο % θέσης 407 - κάποιοι δεν έχουν ούτε αυτό, όλοι τους όμως συνεχίζουν και προσφέρουν και φυσικά 'εξελίσσονται' επιστημονικά. Ιδιαίτερα επειδή έχετε αναφερθεί στην κατάργηση της βαθμίδας του λέκτορα, ας 'μετρήσει' αυτή η καθυστέρηση με κάποιον τρόπο υπέρ των εκλεγμένων. Δεν μπορεί δυο χρόνια να πάνε 'στράφι'.
ReplyDeleteΕπιπλέον, πρέπει να προσέξετε τρομερά αυτή την απαίτηση του 1 προς 5. Όπως αναφέρατε, υπάρχουν ευνοημένα τμήματα, με πληθώρα μελών ΔΕΠ - στην περιφέρεια όμως δεν ισχύει αυτό. Συνδέστε το όλο θέμα και με την αξιολόγηση - υπάρχουν 'διαμάντια' κρυμμένα ανά την επικράτεια - μην παροπλίσετε αυτές τις δυναμικές ερευνητικές μονάδες (είτε σε ΑΕΙ/ΑΤΕΙ είτε σε Ερευνητικά Κέντρα) λόγω ενός αδιάκριτου rule of thumb.
Κύριε Υπουργέ,
ReplyDeleteΕμείς οι φοιτητές στο ΠΣ Σπουδές στις Φυσικές επιστήμες του ΕΑΠ οργανώνουμε μία εκδήλωση για να συζητήσουμε το κατά πόσο οι σπουδές μας συμβάλουν στην ενίσχυση του εθνικού επιστημονικού ιστού στην εκπαίδευση, στην επιστήμη, στις τεχνολογίες και στο περιβάλλον. Θα ακουστούν προτάσεις, ιδέες και θα δοθεί μια διαφορετική οπτική γωνία για την εξέλιξη της παιδείας στην κοινωνία μας. Αν και όπως έμαθα το ΔΣ του συλλόγου μας σας έστειλε πρόσκληση αποφάσισα να την αντιγράψω και να σας τη στείλω και στο blog σας
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Ε.Α.Π. έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην ημερίδα με θέμα:
Προπτυχιακές και Μεταπτυχιακές Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες
Eξ' αποστάσεως και δια βίου μάθηση
Συμβολή στην ενίσχυση του Εθνικού Επιστημονικού Ιστού, στην Εκπαίδευση, στην Επιστήμη, στις Τεχνολογικές Εφαρμογές και στο Περιβάλλον
τη Κυριακή 15 Μαίου 2011 στο Ξενοδοχείο Hilton αίθουσα Θάλεια 10.00 π.μ. - 16.00.μ.μ.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
10.00 - 10.30 Προσέλευση - Εγγραφές
10.30 - 11.00 Προσφωνήσεις - Χαιρετισμοί
11:00 - 11:30 Εισαγωγή απο το μέλος του Δ.Σ Κ. Σγάντζο
11.30 - 13.00 Εξ αποστάσεως και διαβίου παν/κη εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες: συμβολή στη Κοινωνία και στην Επιστήμη
Ομιλητής: Καθηγητής Σπυρίδων Ε Τζαμαρίας - Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του προγράματος σπουδών : Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες
13.00 - 13.30 Εμπειρίες απο τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες στο ΕΑΠ
Ομιλητές: Απόφοιτοι προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών του ΕΑΠ στις φυσικές Επιστήμες
13.30 - 14.00 Διάλλειμα
14.00 - 15.00 Συζήτηση με θέμα : Ο ρόλος του ΕΑΠ στην ενίσχυση του Εθνικού Επιστημονικού Ιστού στην Εκπαιδευση, στις Τεχνολογικές Εφαρμογές και στο Περιβάλλον
15.00 - 16.00 Ερωτήσεις - Συζήτηση
Όπως θα παρατηρήσετε η εκδήλωση γίνεται στο Hilton γιατί το ΕΑΠ δεν μας διαθέτει αίθουσα στα κτήρια που ενοικιάζει για να γίνονται μαθήματα στην Αθήνα ούτε οι διοικούντες (εκτός από έναν καθηγητή μας που δέχτηκε να μιλήσει) είναι εύχεροι για να συμμετέχουν, να μας ακούσουν ή τουλάχιστον να χαιρετίσουν από ευγένεια την εκδήλωσή μας (που δεν είναι κινητοποίηση, κατάληψη αλλά απλά πολιτισμένη συζήτηση και διακίνηση ιδεών). Εάν νομίζετε ότι έχει ενδιαφέρον να ακούσετε εργαζόμενους να συζητούν για το όνειρό τους να γίνουν επιστήμονες και να προσφέρουν στο τόπο τους και να καλυτερέψουν τη ζωή τους σας παρακαλώ να μας τιμήσετε με την παρουσία σας γιατί εκείνοι που διοικούν το πανεπιστημιό μας φαίνεται να έχουν άλλες προτεραιότητες.
Ένας από εκείνους τους φοιτητές που δεν ζεί από το κράτος αλλά αγαπά τον τόπο του και την οικογενειά του
Ναι! να βγουν στο Internet οι λίστες προτεραιότητας. Γιατί μέχρι τώρα φαίνεται ότι μόνο γόνοι προσλήφθηκαν, εκτός σειράς βέβαια (100% του δείγματος που έχω!).
ReplyDeleteΛυπάμαι για αυτό που λέω αλλά στην αρχή πίστεψα ότι ίσως γίνει κάποια αλλαγή… ενώ συνεχίζουν να γίνονται τραγικά πράγματα στα πανεπιστήμια από κάποιους.
Κύριε Πανάρετε, είναι απολύτως σωστή η αρχική θέση σας (από την οποία διαφαίνεται τάση υποχώρησης, μετά τις αντιδράσεις) ότι κατά προτεραιότητα οι διορισμοί θα πρέπει να γίνουν σε τμήματα με λίγα μέλη ΔΕΠ. Δεν είναι δυνατόν σε τμήματα με πάνω από 100 μέλη ΔΕΠ, όπου η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης προτείνει "δραματική μείωση του αριθμού των μελών ΔΕΠ" και επισημαίνει με ιδιαίτερη έμφαση τις αρνητικές επιπτώσεις του πελώριου αριθμού τους στο πρόγραμμα σπουδών, να διορίζονται και άλλοι. Βλέπε έκθεση για το Τμήμα Χημείας του ΑΠΘ,
ReplyDeletehttp://www.hqaa.gr/eks/Final%20Report%20Chemistry%20AUTH.pdf
Αγαπητέ κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteΠαρά την παρίνεσή σας, οι εκλογές ΔΕΠ συνεχίζονται με έντονους ρυθμούς. Προχθές σε Πολυτεχνική Σχολή εξελέγησαν 2 επίκουροι και χθες ένας Λέκτορας. Σε μια από αυτές τις θέσεις που υπήρχε ένας καλός υποψήφιος, πήρε μόνο μία ψήφο (φυσιολογικό).
Είναι σημαντικό να ρυθμισθεί νομικά η αναστολή των διορισμών και η άρση ενδεχομένων νομικών δεσμεύσεων της Πολιτείας. Πράγματι ποιο είναι το νόημα διορισμού μετά από 5 χρόνια ενός υποψηφίου ; Τι άραγε έκανε αυτός στο μεταξύ; Αν είναι καλός και βρήκε στο μεταξύ το δρόμο του στο εξωτερικό, τότε ίσως αξίζει και μία καλύτερη θέση. Αν όχι (το πιθανότερο) και αν στο μεταξύ ασχολήθηκε για τον βιοπορισμό του με κάτι άσχετο, γιατί να δεσμευθεί τότε το Πανεπιστήμιο με συτόν ;
Επίσης σταματείστε ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ των ΕΠΙΚΟΥΡΩΝ !!! ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ ! Γίνονται εσπευσμένα και ιδιαίτερα με αφορμή τις μονιμοποιήσεις των γόνων ....
Είναι αναξιοπρεπές και βαθύτατα αρρωστημένο, τουλάχιστο για την Ελληνική Βαλκανική πραγματικότητα το να υπάρχουν γονείς και παιδιά μέλη ΔΕΠ στο ίδιο Τμήμα και ακόμη και στην ίδια Σχολή.
Το Πανεπιστήμιο αυτό δεν διορθώνεται. Χρειάζεται γκρέμισμα. Τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά εκφυλλίζονται. Όμως ας μην φορτώνουμε και με άλλους άχρηστους τους φορολογούμενους ...
Με την ευκαιρία, φέρνω στην προσοχή σας, ένα από τα πολλά σχόλια σχετικά με τη συνεχιζόμενη σπατάλη που είδα στο http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=2241943&nid=1198373 :
"... στο ΑΠΘ ο Πρυτανης δινει 3000 το μηνα εξτρα στην ιδιαιτερα του για"ερευνες",ενω την ιδια ωρα πεινανε ανεργοι,πρεπει να τρεξει αιμα."
Μήπως θα έπρεπε να επανορισθεί το αντικείμενο εργασίας των ήδη υπαρχόντων μελών ώστε να δούμε σε τι θέσεις ακριβώς θα τοποθετηθούν οι νεοεκλεγείς...ή λόγω ποιάς συγκυρίας χρέους χρήσης αχρησίας εκλέχτηκαν? Πάντως 10 χρόνια στο πανεπιστήμιο με ερευνητικό έργο και μεγάλη έφεση στη διδασκαλία δεν διακρίθηκα. Για να ακριβολογώ με έχουν θέσει εκτός διδασκαλίας, πλέον, σε πεδίο έρευνας, προφανώς δημιουργούσα μια μορφή ανασφάλειας. Ενώ μυσαροί, μη γνωρίζοντας τη ουσία του αντικειμένου, παρουσίαση εφέ συμπλήρωση βιογραφικού - μπαίνουν στο κύκλωμα, μισαλλόδοξοι χωρίς ουσία. Βαρέθηκα πια, εξόριστος, τρέχοντας να αποδείξω ότι είμαι ανταγωνίσιμος σε μια αυλή ευνουχισμένων και ΄δεν αποτελώ απειλή εκτός ορίων, ούτε εξαίρεση. Χωρίς χρόνο να παράγω αληθινό έργο όπως παλαιότερα. Βαρέθηκα… τι εννοούν προγραμματισμό? Μια τυπική διαδικασία είναι η φήμη τους, με τι έργο πίσω τους και με ποιο τρόπο? Ποιο το ποιόν ? ανούσιοι άνθρωποι που καλύπτουν ανούσια τις θέσεις των πανεπιστημίων για ένα μισθό και ένα τίτλο και να κάνουν τη δουλειά τους βαρετά σαν δημόσιοι υπάλληλοι, χωρίς πάθος, αγάπη και όραμα. Οι όσοι ερευνητές.. τιμωρούνται. ..υπό κρίση..
ReplyDeletePeople, in the eye of the world.
Καλεστήκαμε σε συνέλευση στη σχολή την οποία υπηρετώ. Μίλησε ο Πρύτανης για το πώς έχει η οικονομική κατάσταση… κάποιοι συνάδερφοι έθιξαν ποιο ουσιαστικά θέματα.. οι φοιτητές έθεταν τις προτάσεις τους χωρίς να εμπιστεύονται κανέναν και πράγματι δεν διαψεύστηκαν. Το κάλεσμα όσο πέρναγε η ώρα γινόταν συγκεκριμένο. Νέα προσπάθεια κάποιων να πάνε παρά κάτω τον προβληματισμό.. άλλα ζητούμενα στο σκαμνί από τους φοιτητές.. πάλι στο συγκεκριμένο αίτιο του καλέσματος.. πίσω.
Μια φίλη συνάδελφος, μου έκανε την εξης περιγραφή:
"Μετά 4 ώρες πήγα στο γραφείο μου, αδύνατον, να εργαστώ. Γύρισα σπίτι. Ξάπλωσα μέσα σε έναν εφιάλτη. Έστηνα σχεδιάζοντας έναν οργανισμό, με ξυλάκια ορθογώνια. Είχα προχωρήσει το έργο σε ένα ικανοποιητικό στάδιο.. και κάποιος μου εντοπίζει πως ο όρος με τον οποίο έχω τοποθετήσει ένα ξυλάκι στη βάση , δεν είναι ο ζητούμενος. Θα πρέπει να αλλάξει να μετονομασθεί, σκέψου έναν οργανισμό με λάθος εντολή σε ένα γονίδιο κάποιας αλυσίδας.. ξύπνησα έντρομη. Ήταν αδύνατον να μετακινήσω αυτό το ξυλάκι που υπό συνθήκη είχα τοποθετήσει. Όμως το σύμπαν κινδύνευε.. κι ο θάνατος του οργανισμού ερχόταν."
Θυμήθηκα τον συνάδελφο ιστορικό που στην ομιλία του, αναφέρθηκε στο ερώτημα.. και τώρα για τι καλούμαστε να διαμαρτυρηθούμε συνάδελφοι? Τότε που συνυπογράφαμε τη συνθήκη?
Άλλος … 'κύριοι έχουμε ζήσει στην ιστορία, κρίσεις.. που βγήκε σημαντικό έργο, χωρίς χρήματα.. ας δούμε την αρχική σύσταση..'
Όχι
"Οι φοιτητές έχουμε τη δυνατότητα μιας εν δυνάμει λειτουργικής κοινότητας, να το ερευνήσουμε?/"
Όχι
Μια θεωρητικός συνάδελφος.. καλείστε να σχεδιάσετε έχετε φαντασία… φαντασία ? τι εννοεί? Δεν είμαι γραφίστας δεν με χαρακτηρίζει η φαντασία.. έχω εκπαιδευτεί σκληρά, χρόνια ολόκληρα να είμαι το ένστικτο..καθαρό ανεξίτηλο για να δύναμαι , το ενεργό μάτι που διεισδύει με έντονη διαίσθηση στα μυστικά που κρύβονται στα πεπραγμένα βιώματα,.. τα αποκωδικοποιεί και ανασυντάσσει μεταφράσεις για να δώσει νέες φόρμες και εικόνες.. να τοποθετήσει την νέα αισθητική συγκυρία. φαντασία..?
Όχι
Κατέβαινα με το τρένο, από το νέο Ηράκλειο.. είδα στον τοίχο ένα σύνθημα..
«Λευτεριά στον Αυνανιζόμενο λαό».
Δεν αποδέχομαι τον ευνουχισμό που θα επιβάλει στο λαό μας το ΔΝΤ, αλλά οφείλουμε να δουλέψουμε γι’ αυτό.
Συγνώμη...Προτιμώ την ανωνυμία.
Προτάσεις απ’ ότι παρακολουθώ δίνονται πολλές.. απλά μια ποιητική.. και μια κούραση.. ελπίζω άξιοι συνάδελφοι να μην επομισθούν την ίδια απαγοήτευση..