Tuesday, November 23, 2010

Ακαδημαϊκή και Δημοσιογραφική Δεοντολογία

Μερικές φορές, δημοσιογράφοι αναπαράγουν «ειδήσεις» χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να τις διασταυρώσουν. Στην συνέχεια, οι «ειδήσεις» αυτές πολλαπλασιάζονται με ευκολία και στο τέλος μετατρέπονται σε «γεγονός».
 Ευτυχώς, υπάρχουν δημοσιογράφοι που έχουν την εντιμότητα  να επανορθώσουν.
Αναφέρομαι στο σχόλιο του Α. Πορτοσάλτε την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου στο ραδιόφωνο του Σκάι. Το παραθέτω.

Τον πίκρανα, τον στεναχώρησα και ζητώ συγνώμη γι αυτό. Νομίζω ότι του έκανα όπως μου είπε, έτσι, μια από τις χειρότερες προσεγγίσεις γιατί τον έθιξα ως προς την ηθική την πανεπιστημιακή και την δεοντολογία, την ακαδημαϊκή για την ακρίβεια, ηθική και δεοντολογία, γιατί αυτή την ακαδημαϊκή ηθική και δεοντολογία δεν τις έχει παραβιάσει ποτέ.  Και αναφέρομαι στον κ. Πανάρετο, διότι με
αφορμή ένα μήνυμα -δεν φταίει το μήνυμα του ακροατή  σε καμία περίπτωση- κάτι που μου έλεγε ως προς την εμπλοκή των πολιτικών που έρχονται μόνο έχοντας υπηρετήσει στο δημόσιο. Ετσι λοιπόν εγώ πήγα την κουβέντα στον κ. Πανάρετο, επικαλέστηκα το δημοσίευμα της Καθημερινής,  βγήκα πιο μπροστά από αυτό, είπα ότι τον εξέλεξε η σύζυγός του. Λάθος μου το παρατράβηξα,  λοιπόν δεν έγινε έτσι. Δεν έγινε η εκλογή μέσω συζύγου. Δεν συμμετείχε σε καμία διαδικασία εκλογής του στο πανεπιστήμιο -τότε ΑΣΟΕΕ, σήμερα Οικονομικό Πανεπιστήμιο- η σύζυγος του κ. Πανάρετου. 

Ο ίδιος επέστρεψε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όντας ήδη αναπληρωτής καθηγητής,  και μετά μπήκε σε μια διαδικασία όπου το σώμα το εκλεκτορικό τον εξέλεξε καθηγητή στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.  
Ζητώ συγγνώμη γιατί το πήγα και εγώ πολύ παρακάτω, νομίζω τέτοια ώρα ειπώθηκε και τώρα  οφείλω να κάνω την επανόρθωση.

Σημείωση: Τον κ. Πορτοσάλτε δεν τον έχω συναντήσει ποτέ.

4 comments:

  1. Κύριε Υπουργέ
    αναβαθμίζετε την παιδεία συγχωνεύοντας σχολεία και δημιουργώντας τμήματα 30 ατόμων;
    ποιός καθηγητής θα αντέξει να κάνει μάθημα σε τέτοια τμήματα, πόσο γρήγορα θα γνωρίσει τους μαθητές του, πώς θα καταφέρει αν τους αξιολογήσει, πώς θα προλαβαίνουν οι μαθητές να εκφράζουν απορίες, πόσες φορές στο τρίμηνο θα εξετάζονται, πώς θα ελέγχει ο καθηγητής 30 τετράδια;΄
    Για θυμηθείτε στα δικά μας μαθητικά χρόνια με κείνα τα πολυπληθή τμήματα πόσες φορές ανοίγαμε το στόμα μας να πούμε μάθημα;
    Τι θέλουμε να φτιάξουμε;
    Ανθρώπους αμόρφωτους, απαίδευτους, αδιαμόρφωτες προσωπικότητες;
    Ποια θα είναι η προσωπική επαφή του δασκάλου με τον μαθητή μέσα σε μια τέτοια τάξη;
    Να μην πούμε για τα πιο πεζά και πρακτικά, ασθένειες, ιώσεις, ελλειπής έλεγχος, έλλειψη πειθαρχίας
    Πού οδηγείται η παιδεία μας;

    οχι στις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων"

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:13 am

    Η είδηση είναι μία σχέση αντικειμένου(γεγονός) και υποκειμένου(δημοσιογράφος). Όπως και η Ιστορία είναι ένας διάλογος ανέμεσα στον ιστορικό και τις πηγές του όπως έλεγε ένας από τους μεγαλύτερους ιστορικούς της εποχής μας.
    Πολύ καλή και δεοντολογική η πρωτοβουλία του δημοσιογράφου να αναθεωρήσει την αρχική άποψη του.
    Ακόμα καλύτερη η πρωτοβουλία σας να βάλετε τέλος στην οικογενειοκρατία. Αλλά προσοχή διότι δεν θα πρέπει από αυτό το γεγονός να οδηγηθούμε σε μία πλήρη απαξίωση της συμβολής του πανεπιστημίου στην εξέλιξη και την έρευνα. Ούτε και του δημόσιου χαρακτήρα του. Πραγματικός διάλογος με την πανεπιστημιακή κοινότητα και εμπιστοσύνη στη συνολική της έκφραση.
    Εαν θελήσετε να μην ακούσετε τότε τα αποτελέσματα θα είναι κάτι παραπάνω από τραγικά. Υπάρχουν τεράστιες δυνάμεις οι οποίες θα κινητοποιηθούν. Οι σημερινοί νέοι, αρκετοί από αυτούς πολιτικά αδιάφοροι, οι υπόλοιποι της κοινωνίας που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχιας. Αυτό θα δημιουργήσει νέους Μάηδες.
    Ελπίζω ότι οι αλλαγές θα γίνουν με διάλογο όχι προσχηματικό αλλά πραγματικό με εμπιστοσύνη στη πανεπιστημιακή κοινότητα.

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:50 am

    Μια που τόσο σας απασχολεί η δεοντολογία, θα σας πρότεινα να ασχοληθείτε παράλληλα με την 'οικογενειοκρατία' και με την διπλοθεσία.

    Τα ονόματα μελών ΔΕΠ (ΟΠΑ και ΕΑΠ) που εμφανίζονται να απασχολούνται και στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Κύπρου είναι απλή συνωνυμία και σύμπτωση γνωστικών αντικειμένων;

    http://eclass.ouc.ac.cy/course/info.php?id=199

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:47 pm

    στο 9.13πμ

    Ακούω πολλές φωνές τελευταία προς τον κ. Πανάρετο να μην απαξιώσει το Ελληνικό πανεπιστήμιο. Δηλαδή το πανεπιστήμιο δεν έχει απαξιωθεί χρόνια από τους λειτουργούς του;

    Πώς αναβαθμίζει η οικογενειοκρατία το Ελληνικό πανεπιστήμιο;

    Για ποια έρευνα μιλάτε, αυτήν που θα μοίραζαν οι θεματικές επιτροπές πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων στους εκλεκτούς τους μέσω των ΘΑΛΗΔΩΝ.

    Αντί να αρχίζουμε τις δακρύβρεχτες κορώνες περί ανεξαρτησίας (βλέπε ασυδοσίας) του πανεπιστημίου καλό θα είναι να μιλάμε με στοιχεία για όλα τα ζητήματα, ακόμη και για τον τρόπο εκλογής του κ. Πανάρετου και οποιουδήποτε άλλου.

    Για τη δε τσαπατσούλικη ή και συκοφαντική δημοσιογραφία, θα σύστηνα το άκρως διαφωτιστικό βιβλίο “Flat Earth News” του Nick Davies που εξηγεί αναλυτικά το πως μία φήμη ανυπόστατη ή φυτεμένη είδηση μπορεί να κάνει τον παγκόσμιο κύκλο.

    Προσωπικά δεν έχω αμφιβολία ότι στην προκειμένη περίπτωση η είδηση ήταν φυτεμένη.

    ReplyDelete