Friday, November 19, 2010

Συνέντευξη στην ΝΕΤ (19/11/10)


(«Πρωινή ενημέρωση»,  Κώστας Αρβανίτης και Μαριλένα Κατσίμη)

Δ.  Έχουμε μαζί μας τον Υφυπουργό Παιδείας τον κύριο Πανάρετο. Καλημέρα σας. Διαβάσαμε σε εφημερίδες ότι ακυρώσατε εκλογή Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας σε Τμήμα που διοικούσε ο πατέρας του.

Ι.Π. Ναι. Υπάρχουν μια σειρά από προϋποθέσεις  που πρέπει τα Πανεπιστήμια να τηρούν για να εκλέγονται καθηγητές και το Υπουργείο Παιδείας έχει από το Σύνταγμα τον ρόλο να εποπτεύει την σωστή λειτουργία των Πανεπιστημίων. Υπάρχουν πράγματα που είναι ακαδημαϊκής μορφής και φύσης  και πρέπει τα ίδια τα Πανεπιστήμια να τα προσέχουν και να μην εκτρέπονται με τρόπο που να προκαλούν την ακαδημία και την κοινωνία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από ακαδημαϊκό υπήρχε και τυπικό θέμα, το γεγονός ότι ο πατέρας που ήταν πρόεδρος στο Τμήμα συμμετείχε στην διαδικασία  εκλογής  στην οποία υποψήφιος και εκλεγείς τελικά ήταν ο γιος του.

Δ. Και αν είχε τα προσόντα;

Ι.Π.   Το θέμα της οικογενειοκρατίας και ευρύτερα της ευνοιοκρατίας είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να το κρίνει κανείς από το ότι απλά κάποιος συγγενής καθηγητή εκλέγεται. Υπάρχουν όμως μια σειρά από στοιχεία, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για συγγενείς και πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για παιδιά τους, τα οποία θα έπρεπε το ίδιο το Πανεπιστήμιο να τα ελέγχει. Ένα παράδειγμα: Για έναν υποψήφιο που έχει μια συγγένεια με έναν καθηγητή θα πρέπει να δούμε, αν στέκει επιστημονικά μόνος του ή η επιστημονική του οντότητα οφείλεται στην  συγγένειά του, αν είχε άλλες εμπειρίες , αν έχει περάσει από άλλα πανεπιστήμια, αν έχει την ίδια στιγμή προσφορά από άλλα πανεπιστήμια για παρόμοια θέση. Αυτά θα πρέπει να τα βλέπει κανείς μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της αξιοκρατικής διαδικασίας, γιατί το Πανεπιστήμιο πρέπει να είναι φάρος αξιοκρατίας και διαφάνειας.

Δ. Κύριε Υπουργέ, έχετε μια εικόνα για το ποσοστό οικογενειοκρατίας μέσα στα ελληνικά Πανεπιστήμια, δηλαδή κατά μάνα κατά κύρη που λέμε;

Ι.Π.  Έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας να αποστείλουν στοιχεία τα Πανεπιστήμια-έχουν καθυστερήσει κάποια, κάποια άλλα έχουν στείλει στοιχεία.  Η εντύπωση που δημιουργείται από καταγγελίες που έχουν γίνει στο Υπουργείο, είναι ότι η αναλογία παιδιών που εκλέγονται σε τμήματα όπου οι γονείς τους είναι καθηγητές , είναι κάπως υπερβολική.

Δ. Και είναι ανά σχολή, για παράδειγμα στην Ιατρική, υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα και δεν το αγγίζει και κανείς.

Ι.Π.  Προς το παρόν. Κανονικά, κατά την γνώμη μου, ο ρόλος του Υπουργείου δεν θα έπρεπε να είναι αυτός και γι’ αυτό έχουμε πει ότι πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος διοίκησης του Πανεπιστημίου. Από την στιγμή όμως που το Σύνταγμα  έχει δώσει την ευθύνη στο Υπουργείο Παιδείας στο θέμα της εποπτείας της εκλογής καθηγητών, όταν αυτό δεν γίνεται - όπως δεν γινόταν μέχρι τώρα- σημαίνει ότι το Υπουργείο δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του.

Δ. Κύριε Υπουργέ, η τελευταία ερώτηση στο κομμάτι αυτό: ήταν συμβολική η κίνηση αυτή ή έπεσε στην αντίληψή σας  αυτή η περίπτωση;

Ι.Π.  Δεν ήταν συμβολική. Εκ των πραγμάτων, το Υπουργείο Παιδείας δεν ελέγχει όλες τις εκλογές, από το νόμο. Όταν όμως υπάρχει διαμαρτυρία από συνυποψήφιο, όπως υπήρχε στην συγκεκριμένη περίπτωση, έχω υποχρέωση να κάνω μόνο αυτό που μου επιβάλλει το Σύνταγμα.

Δ. Να ρωτήσω κάτι άλλο. Θα περιμένει δηλαδή ο πολίτης τις καταγγελίες για την καταπολέμηση της οικογενειοκρατίας στα Πανεπιστήμια;

Ι.Π.  Όχι. Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνει αλλαγή στον τρόπο διοίκησης των Πανεπιστημίων. Γιατί όλες αυτές οι εκλογές για τις οποίες μιλάμε έχουν περάσει από την έγκριση των  διοικήσεων των Πανεπιστημίων. Το γεγονός ότι οι διοικήσεις έχουν εκλεγεί με τρόπο απόλυτα εσωστρεφή - ουσιαστικά οι άνθρωποι που εκλέγουν τους Πρυτάνεις  είναι η ίδια η πανεπιστημιακή κοινότητα - είναι απόλυτα φυσιολογικό, οι Πρυτάνεις  να ενδιαφέρονται περισσότερο για το πώς δεν θα δυσαρεστήσουν την εκλογική τους βάση, να το πω έτσι, από το να κοιτάζουν το τι είναι καλό για την ελληνική κοινωνία.

Δ. Μάλιστα. Τι γίνεται με τα Κολλέγια κύριε Υπουργέ;

Ι.Π.  Με τα κολλέγια γίνεται αυτό που έπρεπε να γίνει.  Δηλαδή, το ελληνικό κράτος έχει αποδεχθεί την νομοθεσία και τις οδηγίες της ΕΕ.

Δ. Σας έχει βάλει θέμα η Κομισιόν;

Ι.Π.  Δεν έβαλε θέμα η Κομισιόν. Πρέπει να το διευκρινίσουμε αυτό. Αυτό που έγινε χθες, -δεν ήμουν παρών, αλλά ξέρω- ήταν να δουν αυτοί οι δύο εκπρόσωποι της Κομισιόν ότι η Ελλάδα εφαρμόζει την κοινοτική νομοθεσία.

Δ. Σας πιέζει να αναγνωρίσετε τα πτυχία των κολλεγίων;

Ι.Π.  Δεν υπάρχει και δεν μπορεί να υπάρξει πίεση. Η Ελλάδα σέβεται τις συμφωνίες που έχει υπογράψει, μερικές φορές με κάποιες επιφυλάξεις  και αυτό κάνει. Τώρα, αναφορικά με την ακαδημαϊκή αναγνώριση, υπάρχει εσωτερική νομοθεσία, η ΕΕ αναγνωρίζει την ευθύνη και την αποκλειστική αρμοδιότητα των χωρών μελών της να εξετάζουν και να λειτουργούν τα ακαδημαϊκά θέματα στο εσωτερικό τους και αυτό γίνεται.

Δ. Θέλω να ρωτήσω αν μπουν νέες διαδικασίες στην εισαγωγή νέων πολιτών στα κολλέγια. Δηλαδή ο πολίτης ο νέος που μπαίνει στην διαδικασία να πληρώσει σε φροντιστήρια, να κουραστεί, να δώσει εξετάσεις για να μπει στα πανεπιστήμια  και από την άλλη, ο άλλος έχοντας οικονομική δυνατότητα μπαίνει απευθείας σε ιδιωτικό κολλέγιο και όταν τελειώσει θα ‘ χει και αυτός δικαιώματα. Δεν είναι άδικο αυτό;

Ι.Π.  Δεν είναι εύκολο να πει κανείς όταν έχει μια τέτοια νομοθεσία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ότι αποκλείεται οποιαδήποτε άλλη δυνατότητα. Το κράτος έχει την υποχρέωση να ενημερώσει τους πολίτες, να ξέρουν δηλαδή ποια είναι τα δικαιώματα που μπορούν να αποκτήσουν  κάνοντας σπουδές με τον ένα ή άλλον τρόπο. Το πιο σημαντικό όμως είναι να διασφαλίσουμε ότι η δημόσια παρεχόμενη εκπαίδευση είναι τέτοιας ποιότητας, που δεν χρειάζεται κάποιος να μπει σε μια άλλη διαδικασία, να πάει στον ιδιωτικό τομέα για να σπουδάσει. Δεν μπορούμε όμως να το απαγορεύσουμε.

Δ. Κύριε Πανάρετε να σας ρωτήσω για τους αναπληρωτές καθηγητές που έχουν προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ. Είναι απλήρωτοι δύο μήνες και λένε θα πάνε σε απεργία.

Ι.Π.  Παρ’ όλο που το θέμα δεν είναι δικής μου αρμοδιότητας, γνωρίζω ότι η Υπουργός και η αρμόδια Υφυπουργός έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την διευθέτηση αυτού του θέματος.

Δ. Πρέπει να σας πω ότι έχουμε πολλά γραπτά μηνύματα για ακυρώσεις επίκουρων σε σχολές και ρωτούν πώς μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να βρουν το δίκιο τους αν θεωρηθεί ότι το έχασαν.

Ι.Π.  Οποιαδήποτε καταγγελία ή διαμαρτυρία, έλθει στο Υπουργείο, εξετάζεται.

Δ. Πώς συνεχίζεται η διαβούλευση για τις αλλαγές; Όλοι είναι εναντίον.

Ι.Π.  Ξέρετε, το «όλοι είναι εναντίον» είναι μια εντύπωση, την οποία πρέπει να την δούμε. Όταν κάποιος έχει συνηθίσει σε έναν τρόπο λειτουργίας και αυτός αλλάζει στην βάση του, είναι δύσκολο να δεχθεί την νέα βάση. Μέχρι τώρα αλλαγές στην τριτοβάθμια ήταν αν ο Πρύτανης θα εκλέγεται από αυτούς ή από εκείνους, εάν η θητεία του θα είναι τριετής ή τετραετής ή πενταετής, πόσες θητείες θα έχει. Αυτά δεν ενδιαφέρουν την κοινωνία, το θέμα είναι τα παιδιά μας να παίρνουν ένα πτυχίο με αντίκρυσμα και αυτό δεν μπορεί να γίνει με τον σημερινό τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων.

Δ. Για να έχουμε καλό πανεπιστήμιο χρειάζονται χρήματα. Είδαμε ένα πολύ δύσκολο προϋπολογισμό βαθειάς λιτότητας.

Ι.Π.   Τα χρήματα είναι πάντα ένας σημαντικός παράγοντας για την βελτίωση της εκπαίδευσης. Πρέπει όμως να σας πω το εξής. Ήμουν την προηγούμενη εβδομάδα   σε μια Σύνοδο Υπουργών Παιδείας του ΟΟΣΑ και ο ΓΓ του ΟΟΣΑ είπε κάτι πολύ ενδιαφέρον: Η δαπάνη για την εκπαίδευση, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, από το 2000-2006 αυξήθηκε κατά 40%, όμως  η απόδοση των μαθητών στο πρόγραμμα PISA που είναι μία αξιολόγηση μαθητών,  δεν βελτιώθηκε. Άρα, η χρηματοδότηση είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, αλλά-και αυτό το παραδέχονται πλέον όλοι- υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που πρέπει να προσέξει κανείς για να έχει μια αποτελεσματική εκπαίδευση.

Δ. Θα απαντήσετε τώρα;

Ι.Π.   Δεν απάντησα; Πάντως δεν προσπάθησα να αποφύγω την απάντηση.

Δ. Θέλω να καταλάβω, πώς γίνεται από την μια να έχουμε μείωση δαπανών και από την άλλη να έχουμε ένα πολύ δυνατό μέσο σχολείο, ισχυρό λύκειο και ένα πανεπιστήμιο που θα παράγει έρευνα. Το μεγάλο αίτημα των ανθρώπων του πανεπιστημίου είναι ότι δεν πριμοδοτείται από το κράτος η έρευνα στα πανεπιστήμια.

Ι.Π.  Είναι σωστό το επιχείρημα και η κριτική. Θα σας αντιστρέψω το ερώτημα για να κατανοήσετε την δυσκολία της πολιτικής. Η μέχρι σήμερα χρηματοδότηση της έρευνας τι αποτέλεσμα έχει φέρει; Το ερώτημα αυτό δεν είναι ρητορικό. Γνωρίζω τα αποτελέσματα. Πρέπει τα χρήματα –όσα είναι αυτά– να αξιοποιούνται σωστά.
Θα σας αναφέρω και ένα παράδειγμα: Υπάρχει ένα τμήμα πανεπιστημίου με 70 διδάσκοντες και  220 εισακτέους. Για να πάρει κανείς πτυχίο, χρειάζεται να πάρει περίπου 46 μαθήματα. Ξέρετε πόσα είναι τα μαθήματα επιλογής που έχουν τα παιδιά αυτά; Περισσότερα από 220. Δεν υπάρχει πανεπιστήμιο στον κόσμο στο οποίο να συμβαίνει κάτι ανάλογο. Ξέρετε γιατί υπάρχουν 220 μαθήματα επιλογής; Γιατί οι καθηγητές θα πρέπει να έχουν μαθήματα να κάνουν.

Δ.  Μάλιστα. Το πιάσαμε. Σας ευχαριστούμε πολύ.

Ι.Π.  Και εγώ σας ευχαριστώ

34 comments:

  1. Anonymous11:37 am

    "Δ. Και αν είχε τα προσόντα;"

    Και αν το καημένο το παιδί είχε τα προσόντα; Και οι φουκαράδες οι άλλοι οι υποψήφιοι, τους σκέφτεται κανείς αυτούς; Εκτός από το τυπικό κώλυμα στην ακύρωση του διορισμού Νεοφύτου, καλό θα ήτανε να πείτε και την υπόλοιπη ιστορία. Γιατί αυτές οι "διαδικασίες" ψήνονται συστηματικά και από νωρίς. Ας πούμε ξέρετε ότι ο υιός Νεοφύτου τελείωσε το διδακτορικό του στο ίδιο τμήμα που ήταν πρόεδρος ο πατέρας του και στο οποίο στην συνέχεια "εξελέγη"; Ξέρετε επίσης ότι μετά το διδακτορικό του προσελήφθη μέσω της επιτροπής ερευνών ως υπάλληλος στο ίδιο τμήμα μέχρι να "τακτοποιηθεί" σε θέση λέκτορα; Ξέρετε επίσης συγκριτικά τα προσόντα των υπολοίπων υποψηφίων για την θέση; Κάθε γόνος καθηγητή που "τακτοποιείται" τσαλαπατάει τα όνειρα άλλων νέων ανθρώπων που είχαν την ατυχία να είναι γόνοι κοινών θνητών.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:17 pm

    Σημερινό θέμα συζήτησης είναι η οικογενειοκρατία. Ενδιαφέρθηκε κανείς να μάθει πού πηγαίνουν οι ικανοί συνυποψήφιοι πανεπιστημιακών γόνων, οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να εκλεγούν; Σε μεγάλο βαθμό σε τμήματα ΤΕΙ. Τα τελευταία χρόνια η δυναμική ορισμένων τμημάτων ΤΕΙ έχει ανεβεί πολύ, παρά το τεράστιο μειονέκτημα της μη επίβλεψης διδακτορικών διατριβών.

    Σε άλλο thread γράφτηκε: «Σε προηγούμενο μήνυμα υπήρξε αιχμή για υποβάθμιση των ΤΕΙ. Αυτό που πιστεύω είναι ότι το Υπουργείο δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα για τα τμήματα ΤΕΙ ανά την επικράτεια, ούτε ενδιαφέρθηκε ποτέ να μάθει. Εάν κάποιος κρίνει το μέλλον ενός θεσμού μόνο από τις βάσεις εισαγωγής (που διαμορφώνονται από την ονομασία του ιδρύματος και την εγγύτητα στις 2-3 μεγάλες πόλεις) και τους συνομιλητές τους (Πρόεδροι, ΟΣΕΠ ΤΕΙ) τότε το μέλλον των ΤΕΙ δεν είναι ευοίωνο.»
    Πιθανώς αυτός που το έγραψε να είχε αυτό υπόψη του και να μιλά για εικόνα των ΤΕΙ. Και η δική μου άποψη είναι ότι χωρίς αξιολόγηση με ξεκάθαρους δείκτες δεν μπορεί να γίνει σωστή τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:38 pm

    Μόνο ο γυιός; Δηλαδή αυτή η κυρία που είναι στο μεταπτυχιακό του τμήματος ως γραμματέας και φέρει το ίδιο επίθετο τί ακριβώς είναι; σύζυγος, κόρη ή ανηψιά;
    Πριν λίγα χρόνια ο εν λόγω 'καθηγητής' αποφάσισε, προφανώς όχι μόνος του, ότι το Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής έπρεπε να κατατμηθεί και να γίνουν δύο διαφορετικά τμήματα. Το Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και το Τμήμα Γεωπονίας Ζωικής Παραγωγής και Υδάτινου Περιβάλλοντος με πρόεδρο τον ίδιο. Ενα τμήμα με τρία γνωστικά αντικείμενα!!! Στη συνέχεια άλλαξε το όνομα και αντικατέστησε την Ζωική παραγωγή με την Ιχθυολογία. Ο κλάδος αυτός είχε καλύτερες προοπτικές με πολλά προγράμματα τα οποία έως τότε τα είχαν σχεδόν αποκλειστικά τα τμήματα Βιολογίας.
    Ως Αντιπρόεδρος και Οργανωτικός γραμματέας στο ΓΕΩΤΕΕ έπεισε το τέως ΔΣ του επιμελητηρίου για την απευθείας εγγραφή στο ΓΕΩΤΕΕ και τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος Ιχθυολόγου των δικών του πτυχιούχων κατά παράβαση των διατάξεων του Ν. 1474/84. Την ίδια στιγμή έκανε τα αδύνατα δυνατά για να μην εγγράφονται οι ιχθυολόγοι πτυχιούχοι βιολογίας στο ΓΕΩΤΕΕ. Εκανε μάλιστα ανοικτή παρέμβαση στη δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Βιολογίας απαιτώντας από τον Υφυπουργό να μην περάσει το ΠΔ!!!
    Προκάλεσε, μαζί με τον πρώην πρόεδρο του ΓΕΩΤΕΕ, την παρ. 4 του ΠΔ 347/2003, δηλαδή του προσοντολογίου για τους Ιχθυολόγους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να διοριστούν άλλοι πτυχιούχοι εκτός αυτών του τμήματος του και ενός ακόμα.
    Μέχρι και στο Υπουργείο Παιδείας έφθασε η παρέμβαση του από το οποίοι απέσπασε έγγραφο ότι το πτυχίο του τμήματος του είναι ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδικότητας με αυτό της Ιχθυολογίας ενώ όπως είναι γνωστό το υπουργείο είναι αναρμόδιο να εκδίδει τέτοιου είδους έγγραφα.
    Αυτά είναι ελάχιστα από αυτά τα οποία έχει πράξει ο κύριος αυτός τον οποίο η κυβέρνηση σας τον έχει ορίσει και Πρόεδρο Εθνικού Πάρκου!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:28 pm

    Το πρώτο σχόλιο είναι πολύ αληθινό και επιβεβαιώνω και άλλες όμοιες περιπτώσεις. Ωστόσο δεν βλέπω καμία ουσιαστική αλλαγή να γίνεται. Η αδικία θα συνεχίσει να υπάρχει. Εάν δεν μπορείτε να αποκλίσετε τους γόνους από την θέση που πήραν, τουλάχιστον ας μεταφερθούν σε αντίστοιχη θέση σε άλλο πανεπιστήμιο. Εάν παραμείνουν στο ίδιο πανεπιστήμιο μόνο καταστροφή μπορούν να φέρουν. Γιατί δεν είναι μόνοι τους αλλά έχουν παρέα και με συστηματική βοήθεια κατέκτησαν ότι έχουν ή, ακόμη περισσότερο, να φαίνονται ικανοί. Λυπάμε όλους όσους προσπάθησαν πραγματικά στην ζωή τους. Θα παραμείνουν αδικημένοι.

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:07 pm

    Η οικογενειοκρατια δεν εξαντλειται μονο στα στενα πλαισια της κορης, του γιου ή του/της συζυγου. Οικογενειοκρατια ειναι νυφες, γαμπροι, ανιψιοι/ες.
    Αρκει μια ερευνα σε δημοσιευσεις (ονοματα συγγενων στην ιδια δημοσιευση), διατριβες (η κληρονομικοτητα σε ανωτατο βαθμο), ερευνητικα προγραμματα ...
    Ετσι "στρωνεται" το βιογραφικο για μελλοντικη υποψηφιοτητα ...

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:42 am

    Μερικές λεπτομέρειες ακόμη για το τμήμα Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος:

    Οι κύριοι Νεοφύτου (πατέρας και υιός) έχουν πτυχίο Δασολογίας. Το γνωστικό αντικείμενο του κ.Χρήστου Νεοφύτου είναι Ιχθυολογία-Υδροβιολογία και του κ.Νικολάου Ιχθυοκαλλιέργειες και Περιβάλλον [μάλλον δάσος]

    Η κ.Νεοφύτου Ελπίδα που ασκεί καθήκοντα γραμματέα (του Μεταπτυχιακου του συγκεκριμένου τμήματος) είναι Τοπογράφος Μηχανικός και κόρη του κ. Χρήστου Νεοφύτου. Η αμοιβή της, μέσω προγραμμάτων της επιτροπής ερευνών, ξεπερνάει το μισθό ενός Επίκουρου. Φέτος ήταν επιτυχούσα στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του τμήματος.

    Η κ. Λαμπρινή Τζιάντζιου είναι νύφη του κ. Χρήστου Νεοφύτου (παντρεμένη με το Νικόλαο Νεοφύτου). Έχει "εκλεγεί" σε θέση Ε.Τ.Ε.Π του ίδιου τμήματος αλλά διενεργεί χρέη γραμματέα.

    Ο γαμπρός του κ.Χρήστου Νεοφύτου (σύζυγος Ελπίδας Νεοφύτου) απέκτησε πρόσφατα το διδακτορικό του δίπλωμα από το συγκεκριμένο τμήμα.

    Η Μαρίνα Νεοφύτου (κόρη του κ. Χρήστου Νεοφύτου) είναι πρωτοετής φοιτήτρια στο ίδιο τμήμα [η μόνη μάλλον που έχει τη θέση αυτή με την αξία της] αλλά όπως προανάφερθηκε "αυτές οι "διαδικασίες" ψήνονται συστηματικά και από νωρίς".

    Υπάρχουν φυσικά αρκετά μέλη ΔΕΠ που είναι κουμπάροι και κομματικοί φίλοι ενώ, για να μην αδικούμε το σύνολο, περίπου 6-7 άτομα αξίζουν τις θέσεις που έχουν.

    Θέση μέλους ΔΕΠ προς πλήρωση (που βρίσκεται στο στάδιο της προκήρυξης) προορίζεται για τον αδερφό της Προϊσταμένης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η οποία έχει υποσχεθεί παχυλά προγράμματα περιφέρειας για το τμήμα. Ο συγκεκριμένος μελλοντικός υποψήφιος έχει διδακτορικό στη Φυτοπαθολογία και αυτή τη στιγμή είναι διδάσκων Π.Δ. 407/80 στο συγκεκριμένο τμήμα στα μαθήματα "Βιοχημεία" και "Μοριακή Βιολογία" [εξετάστε - σύμφωνα με τα στοιχεία που ζητάτε - πότε ήταν η τελευταία φορά που έγινε ανοιχτή πρόσκληση για αυτές τις θέσεις]

    Υ.Γ Μήπως θυμίζει λίγο το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας;

    ReplyDelete
  7. Anonymous1:42 am

    κ. Πανάρετε,

    Συγχαρητήρια για το έγγραφό σας για την κατάργηση του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

    Α.Α

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:25 am

    Κατόπιν όλων των παράπανω που αναφέρθηκαν για το NEOPHYTOS SHOP να προχωρήσει ο Υφυπoυργός και στην κατάργηση του εν λόγω τμήματος και την μεταφορά των φοιτητών στο Τμήμα Γεωπονίας και Φυτικής Παραγωγής από το οποίο αποσπάστηκε το εν λόγω κατάστημα για να βολευτεί οικογένεια.
    Αλήθεια πόσα ζητά ο κύριος αυτός για τις μέλέτες για τα σαλιγκάρια από τους επίδοξους επενδυτές; Διότι εκτός από Δασολόγος, Γεωπόνος, Περιβαλλόντολόγος,Ιχθυολόγος είναι και Σαλιγκαρολόγος. Έχει αναρτήσει μάλιστα στην ιστοσελίδα του τμήματος ότι μόνο αυτός μπορεί να πιστοποιεί μελέτες για τις επενδύσεις αυτές. Η ταρίφα είναι 10.000.
    Ασε που τον έχουν πιάσει να ψαρεύει παράνομα στο Εθνικό Πάρκο Αλονήσου στο οποίο είναι πρόεδρος.

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:35 am

    Ποιό ακριβώς είναι το πρόγραμμά σας για να μειώσετε τον αριθμό των τμημάτων, σχολών, πανεπιστημίων; (και συνακόλουθα μελών ΔΕΠ και εισακτέων)

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:53 am

    ΕΥΓΕ! επιτέλους καποιος που λέει ΣΤΟΠ στην ασυδοσία. Η τήρηση του νόμου και ο παραδειγματισμός έχουν και αποτρεπτικές ιδιότητες. Δεν είναι λοιπόν μόνο η ειδική περίπτωση που διορθώνετε, κάνετε ευρύτερα καλό. Είναι η ατιμωρισία και η ασυδοσία που μας έφεραν εδώ που είμαστε (γενικά, όχι μόνο στο πανεπιστήμιο). Όταν κανείς δεν κάνει τίποτα επί πολύ καιρό για να αντιμετωπίσει ένα φαινόμενο, αυτό γίνεται ταμπού, και οι υπεύθυνοι φοβούνται να το ακουμπήσουν. Διογκώνεται έτσι και γίνεται ο κανόνας παρά η εξαίρεση και κατά μεγάλη ειρωνία σχεδόν νομιμοποιείται από την αδράνεια των ελεγκτικών μηχανισμών! Για μένα είναι φοβερό αυτό που είπατε ότι το ΥΠΕΠΘ δεν είχε ποτέ ξανακυρώσει εκλογή! Είναι καιρός να σπάσουν τα ταμπού αυτά και κάποιος έπρεπε να κάνει την αρχή!

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:26 am

    Και μία προειδοποίηση: θα βρείτε μπροστά σας πολλούς πονηρούληδες που από την μία θα το παίζουνε θεσμικοί και δίκαιοι (για να μην φάνε κράξιμο) και από την άλλη θα προσπαθούν να σας σπρώξουν να δείτε το θέμα σε τέτοια γενικότητα που στο τέλος να μην γίνει τίποτα. Είναι οι γνωστοί προοδευτικούληδες υποκριτές του "ναι μεν αλλά". Που καταγγέλουν τα πάντα αλλά την κρίσιμη στιγμή σφυρίζουν αδιάφορα και αμπελοφιλοσοφούν. Μην καταντήσουμε σαν τις εξεταστικές, που λέει κάποιος να εξετάσουμε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και λένε οι πονηρούληδες, ναι αλλά να δούμε τα τελευταία 50 χρόνια. Μην τους αφήσετε να σας παρασύρουν σε συζητήσεις για το τι μπορούμε να κάνουμε που να ευοδώσει μετά από 30 χρόνια που θα έχουμε πεθάνει όλοι εκτός από τους γόνους που θα είναι ακόμα στην θέση τους ώς πρωτοβαθμιοι πλέον καθηγητές για να σαμποτάρουν την υποτιθέμενη μακροπρόθεσμη "ήπια προσαρμογή". Πρώτα βγαίνουν τα σάπια δόντια και μετά μπαίνουν τα σιδεράκια γιατί αλλιώς θα χρειαστούμε μασέλες. Εδώ και τώρα παρέμβαση γιατί ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.

    ReplyDelete
  12. Anonymous8:08 am

    κ. Πανάρετε,

    Νομίζω ότι πρέπεινα ασχοληθείτε και με την οικογενειοκρατία στο χώρο των ΤΕΙ. Εφόσον έχετε ζητήσει στοιχεία για γιους και κόρες μελών ΔΕΠ πρέπει να ζητήσετε και στοιχεία για συζύγους μελών ΔΕΠ (ΑΕΙ) και μελών ΕΠ (ΤΕΙ).

    Επίσης να ζητήσετε να μάθετε πως γίνεται κάποιος από καθηγητής εφαρμογών αναπληρωτής καθηγητής αλλάζοντας γνωστικό αντικείμενο;

    Κατά διαβολική σύμπτωση όλα τα προαναφερόμενα συμβαίνουν στη Θεσσαλία...

    ReplyDelete
  13. No future for us...10:38 am

    @ sxolio
    "Θέση μέλους ΔΕΠ προς πλήρωση (που βρίσκεται στο στάδιο της προκήρυξης) προορίζεται για τον αδερφό της Προϊσταμένης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η οποία έχει υποσχεθεί παχυλά προγράμματα περιφέρειας για το τμήμα."

    Σιγά το ΝΕΟ. Παντα τα Παιδιά των μελών των Διαχειριστικ'ων Αρχών κάνουν Διδακτορικα και Μαστερ με αντ'αλλαγμα προγραμμα που το δινει ο "μπαμπάς ' απο την Περιφέρεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα Περιφερεια Κρήτης, προγράμματα για ΥΔΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ και Πολυτεχνείο Κρητης !!! Επίσης οτι ειχε σχεση με ΝΕΡΑ δινόταν κατευθεία από τη Περιφέρειας στο γραφείο θειου ...που η ανηψία εκανε διδακτορικό....το οποιο ακομα και τωρα ειναι στην κλειστη συλλογή του ΑΠΘ !!! [Αλλο τρελό και αυτό] Διδακτορικά που ειναι ΑΠΟΡΡΗΤΑ !!!! Θυμάμαι πριν απο 10 χρονια ειχε ανατεθεί μελέτη ΥΔΑΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ σε αστροφυσικό ....

    Αγαπητέ Υφυπουργέ
    Αυτα που δινουν ΧΑΡΙΣΤΙΚΑ οι Περιφερειες και οι ΔΗΜΟΙ ειναι οσα κόψατε απο τις γιαγίαδες μας για το χρέος. Προσφατα [ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ} Ανατέθηκε απευθείας έργο 50.000 ευρώ διαρκειας ΔΥΟ ΜΗΝΩΝ απο Δημο της κρητης...για την ανάπτυξη ιστοσελίδας-πρακτικά. Το εργο θα το κανει μικρή εταιρεία εναντι 5.000 ευρω και τα υπολοιπα τα μοιράζονται ΕΠ/ΔΕΠ με ειδικότητες, μηχανολογία, ενεργειακή οικονομία, καθώς και 1-2 δημοτικοι πολιτευτές !!!

    ΑΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ....ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ !!!!

    ReplyDelete
  14. Anonymous12:18 pm

    Το τελευταίο σχόλιό σας στη συνέντευξη τύπου αφήνει αναπάντητα ερωτήματα. Σας παρακαλώ βοηθήστε και δώστε με σαφήνεια τα στοιχεία, ποιό είναι αυτό το Τμήμα με 70 μέλη ΔΕΠ και 220 μαθήματα επιλογής και 220 εισακτέους που χρηματοδοτήθηκε για έρευνα από την πολιτεία;

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:51 am

    Η ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
    Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

    Από 19-21 Νοεμβρίου 2010 πραγματοποιείται το 270ο Συνέδριο της Ελληνική Μαθηματικής Εταιρείας στην Χαλκίδα της Εύβοιας
    Εκδόθηκε μια ανακοίνωση του ΥΠΔΜΘ η οποία επιτρέπει την μετακίνηση των εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση του Συνεδρίου και μάλιστα βάζει και διαδικασίες για την επιλογή τους με υπογραμμισμένα τα σημεία « Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΔΑΠΑΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ» και « ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ»
    Πολύ καλά κάνετε και δεν εγκρίνετε τα έξοδα μετακίνησης σε μια εποχή εξαιρετικά δύσκολη για την εκπαίδευση και την πατρίδας μας
    ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ
    Ποια έγκριση για μετακίνηση και γιατί [Το συνέδριο γίνεται Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή ] οι περισσότεροι σύνεδροι ΔΕΝ χρειάζονται άδεια για να φτάσουν στην Εύβοια και να γυρίσουν στο τόπο διαμονής του ΚΑΙ όσοι χρειαζόμαστε θα πάρουμε κανονική άδεια που δικαιούμαστε για να μη σας έχουμε και υποχρέωση
    Το ίδιο ΔΕΝ συνέβη για την Ένωση Ελλήνων Φυσικών που έκανε το συνέδριο της κολλητά στις διακοπές του Πάσχα και τους πληρώσατε ΟΛΑ τα έξοδα σε 700 άτομα γιατί γι αυτούς το κράτος απλόχερα έδωσε δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να παρακολουθήσουν το συνέδριο επειδή επιβραβεύει την επιστημονική δραστηριότητα των συναδέλφων της ΕΕΦ στο να κάνουν σεμινάρια για κωφούς, τυφλούς και ψυχολόγους, μουσικούς, ΑΜΕΑ με το αζημίωτο βέβαια.
    Δεν θα πρέπει να μας δώσετε μια απάντηση
    Ντρεπόμαστε για το ΔΣ της ΕΜΕ που δεν επέστρεψε ως απαράδεκτη τη σχετική απόφαση
    Κρίμα και για το υπουργείο παιδείας για την ευνοιοκρατία, φαίνεται υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά ανάλογα με την περίσταση και τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται.

    Μαθηματικοί που θα παρακολουθήσουν το συνέδριο χωρίς να πάρουν μέρος στην απαράδεκτη διαδικασία του ΥΠΔΝΘ επειδή είμαστε αξιοπρεπείς

    ReplyDelete
  16. Anonymous2:59 am

    @12:51 πμ αναμενόμενο ο κύριος υφυπουργός μαθηματικός και με δείγματα γραφής!!!!! ο γγ φυσικός-χημικός

    ReplyDelete
  17. Anonymous3:03 am

    Διαβάζοντας τις τελευταίες ερωτήσεις στην συνέντευξη θα ήθελα να επιβεβαιώσω τρία πράγματα:
    1) Δεν είναι όλοι ενάντιοι στις αλλαγές, μάλιστα θα έλεγα ότι οι περισσότεροι τις θέλουν, αρκεί να εφαρμοστούν δίκαια και, εάν είναι δυνατόν, χωρίς πολλά λόγια και καθυστερήσεις γιατί αυτά ευνοούν αυτούς που φέρνουν αντίδραση μια και θίγονται τα συμφέροντά τους.
    2) Τα χρήματα πράγματι δεν είναι αρκετά, ώστε περισσότεροι να μπορέσουν να προχωρήσουν σε δημιουργία εργαστηρίων π.χ. με state-of-the-art εξοπλισμό ώστε να είναι συναγωνίσιμοι -συνήθως αναζητούμε αυτόν τον εξοπλισμό στο εξωτερικό, συχνά με έξοδα από την τσέπη μας.
    3) Αυτά τα λίγα χρήματα που υπήρχαν ξοδεύονταν αρκετά άσκοπα, π.χ. σε όργανα που αγοράστηκαν για να καλύψουν επιθυμίες παλαιότερων μελών που έφτασαν να έχουν την δύναμη πλέον να αποφασίζουν και τελικά αφού τα πήραν βγήκαν στην σύνταξη! (φέρνω αληθινά παραδείγματα!)
    Ωστόσο, οι νέοι άνθρωποι που μπαίνουν στα πανεπιστήμια έχουν διαφορετική φιλοσοφία, συνεργάζονται και πραγματικά διαφαίνεται μια καλύτερη διαχείριση των χρημάτων. Βέβαια, απαιτείται διαφοροποίηση στον τρόπο χρηματοδότησης για αγορά οργάνων, ώστε να μην αγοράζονται μισά μηχανήματα –μέχρι να έρθουν νέα χρήματα- ή να αγοράζονται καλύτερης ποιότητας μηχανήματα, υποστηρίζοντας το σύνολο της αγοράς και όχι εξαρτήσεις από τους ίδιους επιτήδειους προμηθευτές.
    Βέβαια, το σχόλιό μου δεν περιγράφει το σύνολο των περιπτώσεων αλλά το συμπέρασμα θα είναι το ίδιο: ενισχύστε τους νέους επιστήμονες (κυρίως αυτούς που έρχονται με πολλαπλές εμπειρίες), φέρτε τους πιο κοντά μεταξύ τους και μάθετέ τους και εσείς από κοντά, συζητήστε τα προβλήματά τους σε προσωπικό επίπεδο (τουλάχιστον στα αρχικά στάδια αυτής της νέας περιόδου μετά της αλλαγές). Επενδύστε μαζί τους και το κέρδος θα είναι πολλαπλό.

    ReplyDelete
  18. Συμφωνούμε.
    Γνωρίζουμε καλά πού βρίσκονται οι σύμμαχοι στην δύσκολη προσπάθεια και ξέρουμε ότι η φωνή τους δεν φτάνει εύκολα στα μίντια. Και από αυτούς περιμένουμε βοήθεια. Οχι επι τη βάσει ανταλλαγμάτων αλλά για την βελτίωση των πανεπιστημίων. Οι όποιες προτάσεις τους θα είναι εξαιρετικά χρήσιμες.

    ReplyDelete
  19. Anonymous4:58 am

    @2:59 πμ οι συντεχμίες και τα συμφέροντα αποδομούν την προσπάθεια του πρωθυπουργού και τον εκθέτουν

    ReplyDelete
  20. Anonymous6:31 am

    Το μόνο αντάλλαγμα που αυτοί οι σύμμαχοι απαιτούν είναι ένα: ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ! Εάν η φωνή τους δεν φτάνει στα μίντια, εσείς μπορείτε να την φτάσετε με τις πράξεις σας. Ίσως θέλουν και άλλο ένα αντάλλαγμα: η δύναμη να λένε την γνώμη τους με το όνομά τους και όχι ανώνυμα!

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:03 am

    Πραγματι το ανταλλαγμα που απαιτουν ολοι οσοι ελπιζουν ειναι Δικαιοσυνη.
    Αλλωστε εαν ολες οι διαδικασιες διεπωνται απο νομιμοτητα η δικαιωση οσων επληγησαν και ταλαιπωρηθηκαν θα ειναι εκ των πραγματων μονοδρομος.

    ReplyDelete
  22. Anonymous8:16 am

    suneheiste na kanete eseis auto pou prepei kai tha kanoume kai emeis auto pou mas analogei

    ReplyDelete
  23. Anonymous10:26 am

    @3:27 πμ ειναι σίγουρο ότι δεν γνωρίζετε που βρίσκονται ή δεν τους θέλετε για συνεργασία ουσία και με βάση αρχές που δεν θα αναπαραγάγουν την παθογένεια του συστήματος

    ReplyDelete
  24. Anonymous12:14 pm

    κ. Υφυπουργέ,
    με βάση τα αναφερόμενα στο κείμενο συμπερασμάτων της συνόδου Προέδρων-Αντιπροέδρων ΤΕΙ και τις δηλώσεις της κας Υπουργού, επήλθε σαφής διάσταση απόψεων ανάμεσά σας. Το ζήτημα είναι ότι από το 2001 και μετά πολλοί νέοι επιστήμονες εξελέγησαν σε τμήματα ΤΕΙ με προσόντα και διαδικασίες απολύτως αντίστοιχες εκείνων που ισχύουν για τα Πανεπιστήμια, γνωρίζοντας ότι, με βάση τη νομοθεσία και τις διακηρύξεις των πολιτικών, θα εργασθούν σε τριτοβάθμιο ίδρυμα.

    Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω του ωραρίου, των σπουδαστών χαμηλού επιπέδου, της έλλειψης ακαδημαϊκής κουλτούρας από τους παλαιούς καθηγητές των ΤΕΙ και κυρίως της εκ της Πολιτείας οριζόμενης απαγόρευσης να επιβλέψουν διδακτορικές διατριβές, βελτίωσαν τα τμήματα στα οποία εντάχθησαν, ισχυροποίησαν το ερευνητικό τους προφίλ, συνέστησαν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διεθνείς συνεργασίες. Κατανοώ ότι αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι πιθανόν ο κανόνας, ωστόσο υπάρχουν.

    Όταν επομένως, υπάρχουν τέτοια μέλη ΕΠ των ΤΕΙ με πραγματικά εντυπωσιακό έργο, όπως αυτό αξιολογείται με όλα τα γνωστά ακαδημαϊκά κριτήρια όπως δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά κύρους - ίδια με αυτά στα οποία δημοσιεύουν οι γνωστότεροι έλληνες και ξένοι πανεπιστημιακοί και ερευνητές -, εκατοντάδες ετεροαναφορές, συνδιοργανώσεις διεθνών συνεδρίων, ομιλίες σε διεθνή συνέδρια μετά από πρόσκληση, αναγνωρισιμότητα με βάση τους διάφορους δείκτες (h-index κ.λ.π.)ικανοποιητικά αποτελέσματα, κι όλα αυτά ΧΩΡΙΣ την επίβλεψη υποψήφιων διδακτόρων, πώς είναι δυνατόν αυτοί οι άνθρωποι να οδηγηθούν στο περιθώριο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή να αποβληθούν με νόμο από αυτήν;

    Την ώρα που γίνονται οι συζητήσεις για το μέλλον τρέχουν τα προγράμματα ΘΑΛΗΣ και ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ, προγράμματα εξοπλισμού μέσω ΕΣΠΑ, χρηματοδοτήσεις που θα πάνε στον κάλαθο των αχρήστων σε περίπτωση υποβάθμισης των ΤΕΙ.

    Πώς δικαιολογείτε εσείς προσωπικά αυτήν την κατάσταση, πρώτα ως επιστήμονας και μετά ως πολιτικός προϊστάμενος ενός εξαιρετικά ευαίσθητου χώρου; Γιατί δεν οργανώνετε μία πραγματική αποτίμηση της κατάστασης (εκπαιδευτικής-ερευνητικής) σε κάθε τμήμα Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, με δεδομένες όμως τις συνθήκες λειτουργίας τους; Θυμηθείτε ότι οι ετήσιες προτάσεις εσωτερικής αξιολόγησης θα μπορούσαν να διευκολύνουν μία αποτυπωση της κατάστασης.

    Ευχαριστώ για τη δυνατότητα επικοινωνίας που μας δίνει το blogs σας και ελπίζω σε ανάγνωση του μακροσκελούς μηνύματος.

    ReplyDelete
  25. Anonymous2:35 pm

    Αξιότιμε κ. Πανάρετε,

    Σας γράφω προκειμένου να σας μεταφέρω τα θερμά μου συγχαρητήρια και την υποστήριξή μου τόσο εμού του ιδίου όσο και δεκάδων συναδέλφων μου για την κάθαρση που επιχειρείτε στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς πραγματικά να υπολογίζετε το όποιο κόστος προκύπτει από τις συγκρούσεις που είστε αναγκασμένος να κάνετε με τα ισχυρά συμφέροντα που μέχρι σήμερα κυριολεκτικά μάστιζαν τον χώρο. Για το λόγο αυτό λοιπόν λαμβάνω το θάρρος να θέσω υπόψη σας στοιχεία που αποδεικνύουν πέρα από κάθε αμφιβολία την ανομία και το αντιακαδημαϊκό πνεύμα που έχει διαποτίσει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο καθώς και τη διαπλοκή και τη συνομωσία που βασιλεύει. Όπως σας έχω αναφέρει και σε προηγούμενο mail μου παράνομα και καταχρηστικά προστέθηκε όρος στη σύμβαση όλων των μελών ΣΕΠ που απαγορεύει να είναι κανείς μέλος διδακτικού προσωπικού σε πανεπιστήμια του εσωτερικού ή εξωτερικού που παρέχουν σπουδές με την μεθοδολογία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Έκπληκτος όμως πληροφορήθηκα ότι ο όρος αυτός δεν αγγίζει κατ’ ελάχιστο τα μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ αλλά μάλιστα ότι δημιουργήθηκε προκειμένου να τους προστατεύσει από τον πιθανό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από τους συναδέλφους τους που κάνουν αιτήσεις σε Πανεπιστήμια ομοειδή με το ΕΑΠ όπως το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και είναι μέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ. Για του λόγου το αληθές σας παραθέτω επίσημο έγγραφο του ΑΠΚΥ από το οποίο προκύπτει ότι σε μια μόνο συγκεκριμένη θεματική ενότητα απασχολούνται πάνω από το 50% των μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ της σχολής των κοινωνικών επιστημών οι κκ. Βασιλείου, Αστερίου, Κεχαγιάς, Δημητράς. Φανταστείτε τι συμβαίνει και στις άλλες. Εγώ όμως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι μέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ αναγκασθήκαμε δεσμευόμενοι από τις συμβάσεις που υπογράψαμε με το ΕΑΠ να επιλέξουμε μεταξύ ΕΑΠ και ΑΠΚΥ και να ωφελήσουμε όπως φαίνεται με την επιλογή μας αυτή τα μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ. Η διοίκηση του ιδρύματος μάλιστα προσφέρει την αμέριστη κάλυψή της στα μέλη ΔΕΠ αυτά αφού το αναπληρωματικό μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ κ. Ηρειώτης είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του εν λόγω προγράμματος στο ΑΠΚΥ και άρα υπεύθυνος για τις επιλογές των μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ σε μέλη ΣΕΠ ενώ ο ίδιος έχει σύμβαση με το ΕΑΠ με τους ίδιους όρους με εμάς!!

    ReplyDelete
  26. Anonymous7:03 am

    @3:27 πμ
    [Οι σύμμαχοι καλύτερα θα λέγαμε οι συμμετέχοντες σε μια προσπάθεια για επίλυση των παθογόνων καταστάσεων του εκπαιδευτικού μας συστήματος δεν βρίσκονται κατ΄ ανάγκη μόνο στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    Είναι επίσης ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι η όποια συνεισφορά δεν μπορεί να γίνεται επί τη βάσει ανταλλαγμάτων.
    Δεν μπορεί όμως η συμμετοχή , η ανάληψη ευθυνών, η έκφραση απόψεων να αυτοπεριορίζεται στην διατύπωση μόνο προτάσεων οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν ή θα αποτελούν το άλλοθι των προαποφασισθέντων.
    Δεν μπορεί η διατύπωση προτάσεων ή η υπεράσπιση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ να εκθέτει ΜΟΝΟ τους προτείνοντες
    Οι προτείνοντες θεωρούν αυτονόητη τη συμμετοχή τους στην διαμόρφωση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ. Συνήθως οι εν ΛΕΥΚΩ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ευνουχίζουν τις ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ οι οποίες αρνούνται τη συμμετοχή και προσφορά με κριτήρια την επάρκεια, [όλων των μορφών] την εμπειρία, την ανιδιοτέλεια.
    Η συμμετοχή σημαίνει και διαδικασίες.
    Θα πρέπει επιτέλους να γίνει πράξη αυτό που κουραστικά επαναλαμβάνει ο Πρωθυπουργός, και όχι μόνο, «ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ». Η άρνηση της συμμετοχής εξυπηρετεί αυτούς που η παρουσία των εχόντων άποψη αναδεικνύει την ανεπάρκειά τους .
    ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ «τους» ΘΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙ ΩΣ ΤΟ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ των ΟΠΟΙΩΝ «ΑΛΛΟΘΙ» τους
    Άλλωστε η εμμονή σ(μ)ας[διαχρονικά] στην λειτουργία των οργάνων συμμετοχής και κοινωνικού ελέγχου όταν επιχειρήθηκε η αναστολή της λειτουργίας τους εξυπηρετούσε και ορθά μια τέτοια προσέγγιση ενάντια «στη ΜΗ συμμετοχή για τη ΜΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ» που κάποιοι λοιδορούσαν 25 χρόνια πριν για να γίνουν ΟΙ ΤΙΜΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ.] , φιλικά με εκτίμηση …

    ReplyDelete
  27. Anonymous11:59 pm

    Σχετικά με τα ΤΕΙ, γράφτηκε ανωτέρω "Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω του ωραρίου, των σπουδαστών χαμηλού επιπέδου ... συνέστησαν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διεθνείς συνεργασίες".

    Αλήθεια, πως τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών καθώς και οι διεθνείς συνεργασίες υλοποιούνται με τους χαμηλού επιπέδου σπουδαστές; Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα λοιπόν, δημιουργώντας λάθος εντυπώσεις για τα συγκεκριμένα ιδρύματα και όσους σπουδάζουν σε αυτά.

    ReplyDelete
  28. Anonymous4:25 pm

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Συμφωνώ απόλυτα με τη μάχη κατά της οικογενειοκρατίας και με τη προσπάθεια να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα ελληνικά πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα. Ωστόσο, προκαλούν πραγματικά έκπληξη κάποιες από τις απαντήσεις σας.

    Λέτε σε κάποιο σημείο ότι «Η δαπάνη για την εκπαίδευση, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, από το 2000-2006 αυξήθηκε κατά 40%, όμως η απόδοση των μαθητών στο πρόγραμμα PISA δεν βελτιώθηκε» θέλοντας να υποστηρίξετε ότι τα χρήματα δεν είναι ο μόνος σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Να συμφωνήσουμε μαζί σας. Αυτή όμως θα ήταν η απάντηση ενός υφυπουργού παιδείας μίας χώρας στην οποία θα επενδύονταν πολλά χρήματα για την παιδεία και στην οποία θα υπήρχαν περιθώρια μείωσης των προϋπολογισμών. Στη χώρα μας τα περισσότερα τμήματα φυτοζωούν, οι κτιριακές εγκαταστάσεις καταρρέουν, οι ερευνητές (ειδικά οι νεότεροι) κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ολοκληρώσουν μία έρευνα και οι συμβασιούχοι καθηγητές χρηματοδοτούν τη δημόσια εκπαίδευση στην προσπάθεια τους να συμπληρώσουν διδακτικές ώρες. Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι. Μιλάμε ουσιαστικά για την ίδια την επιβίωση των ΑΕΙ και των ΤΕΙ.

    Ποιο είναι αυτό το Τμήμα με τους “70 διδάσκοντες και 220 εισακτέους”; Τα περισσότερα τμήματα που ξέρουμε έχουν το πολύ 30 διδάσκοντες και πολύ περισσότερους φοιτητές. Είναι πολύ περίεργο, επίσης, το ότι μετράτε μόνο τους εισακτέους. Στην απάντηση που δώσατε στο κ. Γκιόκα στη Βουλή πάλι μιλήσατε για αναλογία καθηγητών/ εισακτέων και όχι για αναλογία καθηγητών/ φοιτητών. Δηλαδή, οι διδάσκοντες ενός τμήματος κάνουν μάθημα μόνο στους εισακτέους; Πολύ επικοινωνιακή φαίνεται η προσέγγισή σας.

    ReplyDelete
  29. Anonymous5:11 am

    Δεν νομίζω πως είμαστε υπεύθυνοι όταν υποστηρίζουμε πως οι διδάσκοντες ασχολούνται μόνον με εισακτέους; Τα υπόλοιπα έτη σπουδών τι κάνουν, κάθονται; Οι μεταπτυχιακοί απολαμβάνουν τους καφέδες; Κάτι άλλο ίσως θα ήθελε να πει ο κ. Υπουργός!!!

    ReplyDelete
  30. Anonymous7:11 am

    @11:59

    1) Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στα προγράμματα των ΤΕΙ είναι στην πλειονότητά τους απόφοιτοι πανεπιστημίων!!

    2) Οι διεθνείς συνεργασίες δεν αφορούν τους σπουδαστές αλλά τους καθηγητές τους!!

    Επιτέλους η κακεντρέχεια έχει και τα όριά της. Εκτός εάν δεν περνάει καν από το μυαλό του συντάκτη του συγκεκριμένου μηνύματος ότι την έρευνα την κάνουν εκτός από τους δούλους του υποψήφιους διδάκτορες και οι ίδιοι οι καθηγητές. Όπως έμαθε ο καθένας τελικά ...

    ReplyDelete
  31. Φοιτητής2:14 am

    Σχετικά με τα κολλέγια και την αναγνωριση των πτυχιών τους πάντως, που έρχεται πάλι στο προσκήνιο, υπάρχει και η (σοβαρή) άποψη οτι η η ίδια η λειτουργία τους αντίκειται στο Σύνταγμα.

    Και αφού η λειτουργία τους είναι αντισυνταγματική, δεν θα έπρεπε καν να λειτουργούν και να χορηγούν πτυχία-βεβαιώσεις. Άρα το ζήτημα της αναγνώρισης των τελευταίων δεν θα ανέκυπτε καν.

    Η ΕΕ δεν λεει 'πρεπει να λειτουργουν κολλέγια' (όπως σωστα λέτε δεν μπορει καν να το πει βαση αρμοδιοτητων). Το μόνο που λεει είναι 'ΑΝ λειτουργουν κολλέγια συνεργαζόμενα με ευρωπαικά πανεπιστήμια πρεπει να αναγνωρίσετε τα πτυχία τους'. Στην Ελλάδα μια τέτοια λειτουργία όμως απαγορευεται από το άρθρο 16.

    Πρόσφατα σχετικά δημοσιευτηκε μια σχετική και πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη που λεει το ίδιο πράγμα (πιο αναλυτικά): http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1641374

    Αμα τα εξηγούσαμε αυτά στους ευρωπαίους σωστά και αναλυτικά, αντι να φωνάζουμε ως αδικημένοι, ίσως μας καταλάβαιναν καλυτερα...

    ReplyDelete
  32. Anonymous1:44 am

    @7:11 πμ

    Μιλώντας για κακεντρέχεια, να παραθέσουμε ορισμένες αλήθειες:

    Μεταπτυχιακές σπουδές γίνονται και απευθείας εκτός Ελλάδας, όχι μόνο σε συμπράξεις ΤΕΙ με Πανεπιστήμια εξωτερικού. Επειδή οι απόφοιτοι ΤΕΙ γίνονταν δεκτοί μετ'εμποδίων στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, έφευγαν σωρηδόν για το εξωτερικό - τουλάχιστον μέχρι την έναρξη των συμπράξεων - όπου γίνονταν δεκτοί χωρίς κανένα πρόβλημα και αποφοιτούσαν στην "ώρα" τους.
    Είναι εύλογο ότι απόφοιτοι Πανεπιστημίου οι οποίοι δεν αντιμετώπιζαν τα ίδια εμπόδια, δεν είχαν/έχουν λόγο να συμμετέχουν ως φοιτητές στις συμπράξεις αυτές, πόσο μάλλον όταν ορισμένοι κύκλοι εξακολουθούν να αναφέρουν τα απονεμόμενα πτυχία ως "μαϊμού".
    Καταρρίπτεται λοιπόν το επιχείρημα ότι "Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στα προγράμματα των ΤΕΙ είναι στην πλειονότητά τους απόφοιτοι πανεπιστημίων!!".
    Επίσης, δεν ισχύει ότι "οι διεθνείς συνεργασίες δεν αφορούν τους σπουδαστές αλλά τους καθηγητές τους!!" γιατί οι διεθνείς συνεργασίες αφορούν κατά πρωτεύοντα λόγο την μετακίνηση σπουδαστών μεταξύ ιδρυμάτων για εμπλουτισμό εμπειριών. Είναι σαφές ότι οι σπουδαστές μεταφέρουν μαζί τους το επίπεδο του ιδρύματος που σπουδάζουν και γίνονται δεκτοί ή όχι εξαιτίας του γεγονότος αυτού.
    Ας παραδεχτούμε λοιπόν ότι τα μεταπτυχιακά και οι διεθνείς συνεργασίες γίνονται με υψηλού επιπέδου σπουδαστές ΤΕΙ, δεν είναι κακό ...

    ReplyDelete
  33. Anonymous4:14 am

    Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ,

    Σε συνέχεια προηγούμενων σχολίων θα ήθελα να σας συμπληρώσω ότι καλή η χωροταξική κλπ αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μήπως θα έπρεπε πριν αποφασιστεί ποια ιδρύματα "μένουν" και ποια "φεύγουν" να ρίξετε μια ματιά σε έρευνες αξιολόγησης των ιδρυμάτων μας όπως η μελέτη του ΕΚΤ για τις ελληνικές επιστημονικές δημοσιεύσεις της τελευταίας δεκαετίας?
    http://www.ekt.gr/metrics/GreekScientificPublications_EKT.pdf
    Τα στοιχεία είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά και θα βοηθούσαν στην αναθεώρηση των απόψεων της Πολιτείας και του κόσμου για τις επιδόσεις κεντρικών και περιφερειακών ΤΕΙ, αλλά και Πανεπιστημίων. Μήπως επιτέλους τα κεντρικά ιδρύματα θα πρέπει να πάψουν να είναι στο "απυρόβλητο", λόγω της φήμης που έχουν αποκτήσει σε σχέση με τα νεότερα ιδρύματα, αλλά κυρίως λόγω των μακροχρόνιων διασυνδέσεών τους με την πολιτική ηγεσία?

    Και ένα σχόλιο αναφορικά με την οικογενειοκρατία - ευνοιοκρατία: όσο υπάρχουν φωτογραφικές προκηρύξεις είναι δύσκολο να ελεγχθεί το μέγεθός της! Εξάλλου, δεν αφορά μόνο συγγενείς καθηγητών (και διοικητικών υπαλλήλων), αλλά και "πνευματικά" παιδιά τους. Για ρίξτε μια ματιά στις εκλογές μελών ΔΕΠ που "προέρχονται" από το ίδρυμα στο οποίο εξελέγησαν.. Πόσες φορές έχει καταφέρει να επικρατήσει "εξωτερικός" υποψήφιος? Επίσης, σε πόσες περιπτώσεις έχει εκλεγεί μέλος ΔΕΠ ή ΕΠ σε θέση με γνωστικό αντικείμενο διαφορετικό από το αντικείμενο του διδακτορικού του (αφού το αντικείμενο του διδακτορικού του βέβαια δεν υφίσταται το εν λόγω τμήμα οπότε πρέπει να βρεθεί κάποιο άλλο αντικείμενο για να τακτοποιηθεί το "παιδί" μας...)

    Και τέλος, αν επικρατεί μία φορά οικογενειοκρατία σε εκλογές μελών ΔΕΠ, η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου σε ότι αφορά "τακτοποίηση" συγγενών σε διοικητικές θέσεις... Ρίξτε μια ματιά στο ΤΕΙ Κρήτης... αρκεί μια λίστα με τα επίθετα εργαζομένων (μονίμων και κυρίως συμβασιούχων διοικητικών υπαλλήλων, οι οποίοι σιγά σιγά γίνονται αορίστου..) Σε κάποιες περιπτώσεις οι απολαβές των συγγενών από συμμετοχές σε προγράμματα κλπ ξεπερνούν το μισθό καθηγητών πρώτης βαθμίδας! Άλλοι πάλι προσλαμβάνονται σε αντικείμενα διαφορετικά από τις σπουδές τους και με κάποιο τρόπο (αδιαφανή φυσικά) "μετακινούνται" αργότερα σε θέσεις σχετικές με τις σπουδές τους. ΝΤΡΟΠΗ σε όλους μας που ανεχόμαστε τέτοιες καταστάσεις!

    ReplyDelete
  34. Anonymous10:12 am

    Αγαπητέ κ. υφυπουργέ,

    συζητάμε για τις μεγάλες αλλαγές την ώρα που:
    - οι εκλεγμένοι περιμένουν απαξιωνόμενοι χρόνια και χρόνια να διοριστούν
    - πολλοί 407 πληρώνονται με 200 ως 300 ευρώ το μήνα για να κάνουν αυτοδύναμη διδασκαλία δύο μαθημάτων
    -υπάρχουν πανεπιστήμια που φοιτητές και οι καθηγητες κρυώνουν γιατί δεν έχει ή δεν λειτουργεί η θέρμανση
    - υπάρχουν πανεπιστημιακές αίθουσες με σάπιες στέγες, στις οποίες όταν βρέχει οι φοιτητές κάθονται κρατώντας ομπρέλα
    - υπάρχουν καθηγητές που μετά από 3-4 χρόνια δεν έχουν καταφερει να πάρουν έναν υπολογιστή για το γραφείο τους
    - δεν συζητάμε για ίντερνετ, άπειροι καθηγητές δεν έχουν ίντερνετ στο γραφείο τους
    - τα έξοδα για συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια δεν καλύπτονται σε πολλά ΑΕΙ παρά μόνο σε μικρό ποσοστό
    - οι δαπάνες για έρευνα είναι πραγματικά αστείες σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες που θέλετε να μοιάσουμε
    - υπάρχουν αίθουσες που έχουν καρέκλες δεμένες με αλυσίδες με το αιτιολογικό ότι αν δεν τις δέσουν θα τις κλέψουν
    - οι τουαλέτες βρωμάνε και κανονικός άνθρωπος δεν μπορεί να πλησιάσει
    - η βρώμα βρίσκεται παντού γιατί τα λεφτά για καθαρισμό δεν φτάνουν να καλύψουν ολόκληρη τη χρονιά
    - οι συνδρομές στα ηλεκτρονικά περιοδικά δεν ανανεώνονται παρά μετά από μήνες διαμαρτυριών
    - οι παραγγελίες νέων βιβλίων στη βιβλιοθήκη εκτελούνται μετά από χρόνια με αποτέλεσμα τα βιβλία να απαξιώνονται και οι καθηγητές να μην μπορούν να δουλέψουν αν δεν αγοράσουν από μόνοι τους τα βιβλία
    Χιλιάδες τέτοια απλά μικρά προβλήματα υποβαθμίζουν την καθημερινή ζωή των φοιτητών και των καθηγητών.
    Αντί να κάνετε πρώτα τη λειτουργία των πανεπιστημίων στοιχειωδώς ανθρώπινη σκέφτεστε τις μεγάλες αλλαγές. Είναι γνωστό ότι οι μεγαλες αλλαγές δεν θα φέρουν καμία βελτίωση σε ένα σύστημα που ακόμα και τα αυτονόητα δεν λειτουργούν. Αντίθετα το μπάχαλο θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο. Όλοι οι πολιτικοί ηγέτες της παιδείας είχαν στο μυαλό τους το ίδιο. Να κάνουν τη μεγάλη μεταρρύθμιση. Το τι τελικά κατάφεραν είναι γνωστό...

    ReplyDelete