Friday, March 05, 2010

Ομιλία Πρωθυπουργού για την Παιδεία στη Συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου (4/3/10)

Κυρίες και  κύριοι, γνωρίζουμε ότι η χώρα μας, η πατρίδα μας, όλοι βρεθήκαμε στη δίνη ενός στροβίλου. Οι αποφάσεις που πήραμε, μπορεί να είναι δύσκολες, αλλά είναι και απόλυτα αναγκαίες, για να σταθούμε πρώτα απ’ όλα στα πόδια μας, να έχουμε το δικαίωμα να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο μέλλον και για τη χώρα και, βεβαίως, για όλους τους πολίτες. Να ανακτήσουμε τη χαμένη αξιοπιστία της πατρίδας μας. Ξέρουμε ότι μπορούμε, και αυτό κάνουμε.
Τους επόμενους  μήνες, τα επόμενα χρόνια, έχουμε την  υποχρέωση να δουλέψουμε όλοι μαζί, συλλογικά, για τη χώρα, η Κυβέρνηση βεβαίως πρώτη από όλους, μαζί όμως και σε στενή συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, τους υπεύθυνους φορείς, τους εργαζόμενους, τις υγιείς δυνάμεις από το χώρο των επιχειρήσεων, όλους τους πολίτες.
Να αποκαταστήσουμε  την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη  των πολιτών, ώστε να βελτιώσουμε  τη ζωή όλων μας και να αποδείξουμε ότι δεν εξαρτιόμαστε από κανέναν και ότι μπορούμε να ορίζουμε ως χώρα, ως λαός, τις δικές μας τύχες. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα.
Και βέβαια, δεν θα αφήσουμε την σημερινή κρίση να μας  αποπροσανατολίσει από τις μεγάλες αλλαγές που έχουμε στο Πρόγραμμά μας, από τις δεσμεύσεις μας, που και αυτές ανασυγκροτούν τη χώρα μας σε μια νέα βάση.
Και δέσμευσή μας είναι ότι αλλάζουμε τα πάντα στη χώρα, πάμε σε μια διαφορετική, μια καλύτερη Ελλάδα για όλους. Σε μια Ελλάδα, που αναπτύσσεται με τρόπο βιώσιμο, με τρόπο δίκαιο για όλους τους πολίτες.
Κοιτάμε πάντοτε  μπροστά και συνεχίζουμε, ανοίγοντας και πάλι την ατζέντα των μεγάλων αλλαγών. Για εμάς, βασικός, κεντρικός πυλώνας αυτών των αλλαγών, είναι η παιδεία. Είναι το βασικό θέμα του σημερινού μας Υπουργικού Συμβουλίου, το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας, γιατί εμείς βάζουμε στο επίκεντρο της πολιτικής μας τον άνθρωπο.
Θέλουμε να πάμε σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης. Και για να κάνουμε αυτή τη στροφή σε μια ανάπτυξη βιώσιμη και πράσινη, σε μια άλλη νοοτροπία, σε ένα κράτος λειτουργικό, με την εμπέδωση ακόμα μεγαλύτερης κοινωνικής ευθύνης, συνείδησης και αλληλεγγύης, που χρειάζεται ο τόπος, υποχρεωτικά, ο δρόμος περνάει μέσα από τη δημιουργία ενός διαφορετικού, νέου εκπαιδευτικού συστήματος και δια βίου μάθησης, που απελευθερώνει τον μαθητή, τον φοιτητή, τους δασκάλους, τους καθηγητές, και περνά την έννοια της μάθησης, ως κάτι που δεν γίνεται απλά στα θρανία, αλλά καθημερινά, παντού και σε όλη τη διάρκεια της ζωής.
Μια εκπαιδευτική πολιτική, που δίνει στα παιδιά γερές βάσεις για να παλέψουν στη ζωή τους, να διεκδικήσουν με ίσους όρους την προσωπική τους ανάπτυξη, την ενεργή συμμετοχή μιας νέας γενιάς, της δικής τους γενιάς, στη διαμόρφωση της κοινωνίας και της Πολιτείας στην οποία θέλουν να ζουν.
Εγώ είχα την εμπειρία, δύο φορές ως Υπουργός Παιδείας, να γνωρίσω σε βάθος τις αδυναμίες, αλλά και τις δυνατότητες που έχει αυτό το κομμάτι της κοινωνίας μας. Μεγάλες δυνατότητες, αλλά και τεράστιες αβελτηρίες, αγκυλώσεις, δυσκολίες και αναχρονισμούς.
Οι αλλαγές  στο χώρο της παιδείας απαιτούνται – και απαιτείται να είναι ουσιαστικές και βαθιές. Να αντιμετωπίζουν τόσο το χρόνιο ανορθολογισμό, που οδήγησε σε ουσιαστική διάλυση, αλλά και την ανατροπή ενός παιδαγωγικού μοντέλου, που πνέει πια τα λοίσθια. Ένα παιδαγωγικό μοντέλο, το οποίο πρέπει να αλλάξει, για το πώς μαθαίνει και τι μαθαίνει κάθε παιδί, που είναι βεβαίως και η ουσία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σήμερα, έχουμε ένα σύστημα ξένο προς τις ανάγκες των νέων, ξένο προς τις ανάγκες της κοινωνίας, ξένο προς τις ανάγκες της οικονομίας, ξένο προς τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζει η σημερινή νέα γενιά. Και δεν είναι τυχαίο ότι αισθάνεται αποξενωμένος και από το χώρο της παιδείας ο ίδιος ο νέος. Γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα θα έπρεπε να αντιμετωπίζει και να προετοιμάζει τη νέα γενιά για τις τεράστιες προκλήσεις της εποχής, την ψηφιακή εποχή, τις κλιματικές αλλαγές και τα «πράσινα» επαγγέλματα, για την παγκόσμια κοινότητα, στην οποία ο νέος και η νέα της πατρίδας μας θέλουμε να μπορούν να στέκονται ισότιμα, με πρωτοβουλία και περηφάνια.
Θέλουμε μια εκπαίδευση, που να δίνει όλα τα φόντα, όλη τη γνώση, ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί, σε μια δύσκολη και ανταγωνιστική παγκόσμια οικονομία, προωθώντας τις αξίες μας και τον πολιτισμό μας με ισότιμο και αποτελεσματικό τρόπο.
Η Ελλάδα έβαλε τις βάσεις για τη σύγχρονη παιδεία, τη διδασκαλία και τον πολιτισμό, αλλά ζούμε το παράδοξο να έχουμε ως χώρα μια παιδεία αναχρονιστική, που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής.
Αυτή είναι  η πορεία που πρέπει να ανατρέψουμε, αντιμετωπίζοντας καταρχήν την ανάγκη να εξασφαλίσουμε σε όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις, ίσες δυνατότητες πρόσβασης και εξέλιξης σε ένα υψηλής ποιότητας δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Αυτό βεβαίως σημαίνει ότι θα πρέπει να χτυπηθεί το τεράστιο κόστος, γιατί παρότι λέγεται «δωρεάν παιδεία», δεν είναι καθόλου δωρεάν για τις περισσότερες οικογένειες. Και μάλιστα, σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά εποχή, είναι ακόμα μεγαλύτερη η ανάγκη να δώσουμε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα, καθώς οι κοινωνικές δαπάνες, είτε είναι στην υγεία, είτε στην παιδεία, πέφτουν τελικά στις πλάτες των ελληνικών νοικοκυριών, της μεσαίας και της φτωχότερης τάξης στη χώρα μας.
Έχουμε μεγάλες  αλλαγές να κάνουμε, σε μια εποχή όπου οι εξελίξεις τρέχουν με τεράστια ταχύτητα. Και το λέω αυτό, διότι δεν χρειάζεται παρά να δούμε τους δείκτες, να συγκρίνουμε – και εδώ, δυστυχώς – την πορεία της χώρας μας τα τελευταία χρόνια, και να δούμε πόσο έχουμε μείνει πίσω, σε σύγκριση με άλλες χώρες, και σε αυτό τον τομέα.
Οι δείκτες  δείχνουν, δυστυχώς, ότι είμαστε πίσω στην καινοτομία, είμαστε πίσω στην αριστεία, στην ποιότητα, στην επιβράβευση, στην υποστήριξη αυτών που έχουν ανάγκη – έννοιες, που θα πρέπει να είναι ταυτόσημες με μια ποιοτική παιδεία, έχουν περίπου ξεχαστεί.
Είμαι πεισμένος  ότι υπάρχει σήμερα η ωριμότητα, θα έλεγα η απαίτηση, για βαθιές αλλαγές στο χώρο της δημόσιας παιδείας. Και εδώ, χρειάζεται να δουλέψουμε συλλογικά.
Οι εκπαιδευτικοί, από τους οποίους ζητώ ποιότητα στη δουλειά τους, με μετρήσιμα αποτελέσματα, να μην φοβηθούν την αξιολόγηση, που θα μας βοηθήσει να στηρίξουμε και το εκπαιδευτικό τους έργο. Όμως, ζητώ και το σεβασμό τους στο γονιό και τον μαθητή, με τους οποίους η σχέση τους πρέπει να είναι ξεκάθαρη. Και θα πρέπει να μπορούν και αυτοί να συνδιαμορφώνουν σημαντικές προτεραιότητες σε τοπικό επίπεδο, για τις κατευθύνσεις και τις αδυναμίες ή τις δυνατότητες που έχει ο κάθε μαθητής.
Ζητώ από  τους  γονείς να πιστέψουν στη  συμμετοχή τους, στην προσπάθεια της βελτίωσης του σχολικού εκπαιδευτικού μας συστήματος. Από τους μαθητές, ζητώ την πρωτοβουλία τους, την ελευθερία τους, τη σκέψη τους, την οργανωμένη τους προσπάθεια, για να μπορέσουμε να κάνουμε το σχολείο έναν χώρο προβληματισμού, αλλά και αντιμετώπισης αυτών των πολλών κοινωνικών προβλημάτων και ζητημάτων, που αντιμετωπίζει η σημερινή γενιά. Είναι φορείς αλλαγής, και γιατί είναι η νέα γενιά, και γιατί αντιμετωπίζει αυτή η γενιά τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπισε ποτέ η ανθρωπότητα.
Σήμερα, θα ανακοινωθεί το σχέδιο για τις παρεμβάσεις στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που θα προωθήσουμε από αύριο κιόλας.
Ξεκινούμε από το Δημοτικό σχολείο, που είναι η βάση όλων των αλλαγών. Ξεκινούμε από την πρωτοβάθμια και την προσχολική εκπαίδευση, που έχει τόση σημασία στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και των δυνατοτήτων του κάθε ανθρώπου.
Θέτουμε ως απολύτως άμεσο στόχο – και δεν έχουμε περιθώριο να χάσουμε χρόνο – να πάμε στο καινοτόμο, αλλά και στο ψηφιακό σχολείο. Ένα ψηφιακό σχολείο, που δεν σημαίνει απλώς την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας σε αυτό, αλλά τη δυνατότητα πρόσβασης κάθε πολίτη, κάθε μαθητή, κάθε δασκάλου, κάθε καθηγητή, κάθε εργαζόμενου, μέσα από το διαδίκτυο, σε ένα ψηφιακό σχολείο, με μαθήματα, με τα βιβλία σε ψηφιοποιημένη μορφή και με ανταλλαγή πρωτοβουλιών, γνώσης, ερωτήσεων, απαντήσεων ακόμα και αξιολογήσεων, που θα μπορούν να γίνουν μέσα από αυτή τη νέα διαδικασία.
Είναι ανάγκη να πάμε στη λογική των ηλεκτρονικών βιβλίων, στη χρήση του διαδικτύου για μια γνώση χωρίς σύνορα, για τη διαδραστική επικοινωνία των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, αλλά και την επικοινωνία τού εκπαιδευτικού με τον μαθητή και του γονέα με το σχολείο. Όλα αυτά είναι προϋπόθεση, για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε και να αναβαθμίσουμε το σημερινό σχολείο. Να ανοίξουμε το σχολείο στον τεράστιο πλούτο γνώσης, που είναι μια κοινοκτημοσύνη πια, σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αυτό, το έχω θέσει από την πρώτη ημέρα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, και ξέρω ότι προχωρούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, από το νηπιαγωγείο μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές, θα αποκτήσει ξανά και γρήγορα την αξιοπιστία και την αίγλη, που ταυτίστηκε ανά τους αιώνες με την ελληνική παιδεία.
Πολλές φορές, ακούω τη φράση «αυτά δεν γίνονται στη χώρα μας», «αυτά δεν αλλάζουν στην Ελλάδα, έτσι ήταν τόσα χρόνια, πώς θα αλλάξουν τώρα»; Ακριβώς αυτό είναι που αντιστρέφουμε εμείς. Αυτή είναι η διαφορά της δικής μας Κυβέρνησης – ότι φέρνουμε μια άλλη εμπιστοσύνη και αισιοδοξία, λέγοντας ότι ναι, μπορούμε να αλλάξουμε. Είτε είναι δύσκολες οι αποφάσεις, είτε είναι χρόνιες οι παθήσεις, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τις μεγάλες τομές.
Τώρα θα αλλάξουν, και τώρα θα αλλάξουν όλα. Δεν υπάρχει «δεν μπορώ» από κανέναν. Είναι η ώρα να αφήσουμε πίσω το συντηρητισμό, κάθε συντεχνιακή αντίληψη, κάθε νοοτροπία που λέει «έτσι μάθαμε, έτσι θα συνεχίσουμε, έτσι είμαστε», ουσιαστικά, παραδομένοι στη μοίρα μας.
Είναι ώρα να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας, και στον χώρο της παιδείας, όπως και σε τόσους άλλους χώρους τους οποίους συζητάμε, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια, στα εργασιακά θέματα, στο πρόβλημα της ανεργίας, στην ανάπτυξη, στην πράσινη ανάπτυξη. Και βεβαίως, η παιδεία είναι η αιχμή του δόρατος αυτής της αλλαγής της νέας εποχής, διότι δίνει ακριβώς αυτά τα εργαλεία και αυτή την αυτοπεποίθηση στον άνθρωπο, στη νέα γενιά, για να γίνουν αυτές οι αλλαγές.

Εισήγηση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου.

Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Ευχαριστώ Άννα, για την παρουσίαση αυτού του προγράμματος. Πράγματι, είναι φιλόδοξο και είμαι σίγουρος ότι αυτό το πρόγραμμα θα μπορέσει να συμβάλει και στη διαβούλευση, αλλά και στην ευρύτερη στήριξη των αλλαγών που χρειάζονται.

Εισήγηση της Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου.

Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Ευχαριστώ Εύη και Άννα. Νομίζω ότι το φιλόδοξο είναι ακριβώς να φτιάξουμε το σχολείο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής. ‘Ένα μόνιμο κέντρο μάθησης, ανοιχτό για όλους, για όλες τις ηλικίες, καινοτόμο, για τις ανάγκες της ζωής, όχι μόνο της επιστήμης και του επαγγέλματος, αλλά και για την επιστήμη της καθημερινής ζωής, από την ελληνική διατροφή, τον οικογενειακό προγραμματισμό, τον αθλητισμό που είναι συνδεδεμένος με την υγεία, με την άσκηση, μέχρι τις τέχνες και τον πολιτισμό, την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση ενέργειας και τα μεγάλα περιβαλλοντικά θέματα.
Τη δυνατότητα να επικοινωνεί και να κατανοεί τον  άλλο πολιτισμό μέσα σε μια παγκόσμια κοινωνία. Τη δυνατότητα, αλλά και την αγάπη, η καθημερινή ζωή να είναι μία συνεχής έρευνα, μία καθημερινή ανακάλυψη, μία καινοτομία, κάτι το οποίο νομίζω δίνει ζωντάνια, αλλά είναι και απαίτηση των καιρών σε μια εποχή που αλλάζει τόσο γρήγορα, και κάνει το σχολείο ζωντανό, όχι αγγαρεία ή ξένο.
Εύχομαι καλή επιτυχία στις προσπάθειές σας.
http://www.primeminister.gr/2010/03/04/1037

33 comments:

  1. Αυτά που λέει το κείμενο ακούγονται πολύ ωραία και συγκινητικά. Να ρωτήσω κάτι όμως:

    Όταν πολλά σχολεία υποβαθμίζονται και οι μαθητές αναγκάζονται να κοιμούνται μια ώρα λιγότερο για να πάνε σε διπλανό σχολειό (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μαθησιακή τους ικανότητα- όπως έγινε φέτος στο νομό που μένω), όταν σε κάθε σχολειό λείπουν δασκάλοι και ειδικότητες (με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι γονείς τους να αναζητούν λύσεις στην αγορά), όταν ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται μέσα στην τάξη απαξιώνεται οικονομικά και κοινωνικά, στοχοποιείται ως τεμπέλης κ.τ.λ., πώς αυτά θα γίνουν πράξη; Αν η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, μάλλον πως τους επόμενους μήνες θα έχουμε καταιγίδες...

    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: κ. Πανάρετε πείστε τους να αφήσουν τα λόγια, τα εύηχα συνθήματα και τις μεγαλεπήβολες διακυρήξεις και να κάνουν έργα. Στο κάτω κάτω από αυτά θα κριθούν....

    ReplyDelete
  2. φιλελεύθερος2:12 am

    "Οι δείκτες δείχνουν, δυστυχώς, ότι είμαστε πίσω στην καινοτομία, είμαστε πίσω στην αριστεία, στην ποιότητα, στην επιβράβευση, στην υποστήριξη αυτών που έχουν ανάγκη – έννοιες, που θα πρέπει να είναι ταυτόσημες με μια ποιοτική παιδεία, έχουν περίπου ξεχαστεί.

    Μια απορία θα ήθελα να μοιραστώ: α) έχουμε δύο νοήματα εδώ, ή ένα; δηλαδή, οι "έννοιες" είναι "καινοτομία, αριστεία κλπ";
    β) αν τα νοήματα είναι δύο, τότε γιατί το πρώτο τμήμα έχει σαφήνεια, το δεύτερο απαιτεί αποκρυπτογράφηση;

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:12 am

    Κύριε Υπουργέ,

    Δυστυχώς το κύριο πρόβλημα των πολιτικών είναι ότι έχουν πρόβλημα (έλλειψη ικανοτήτων μάλλον κατά τη γνώμη μου) να εφαρμόσουν το πρόγραμμα και το όραμα τους. Οι αλλαγές που που προτείνει ο Πρωθυπουργός μάλλον είναι προς τη σωστή κατεύτυθυνση αλλά είναι δύσκολο να υλοποιηθούν/εφαρμοσθούν, λόγω της οικονομικής συγκυρίας.

    Η κατάσταση στη ΠΑΙΔΕΙΑ είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.

    1) Η ποιότητα σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι απαράδεκτη. Οι δάσκαλοι & οι καθηγητές έχουν καταντήσει από Λειτουργοί Δημόσιοι Υπάλληλοι. Σε μεγάλο βαθμό φταίει και η μισθοδολογική στασιμότητα. Δεν υπάρχει καμια αξιολόγηση σε σχέση με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτούν (?) οι μαθητές.
    2) Έχει δημιουργηθεί ένας υπερβολικός αριθμός από Παν/μια & ΤΕΙ.
    Σε πάρα πολλές περιπτώσεων τα Νέα αυτά Τμήματα (τα οποία είναι διάσπαρτα στην περιφέρεια) στεγάζονται σε Κτίρια ΠΡΟΚΑΤ. Το Μόνιμο Προσωπικό είναι ανεπαρκές και η ποιότητα σπουδών μέτρια. Έχετε επίσης δημιουργήσει στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Καθηγητές 2 ταχυτήτων. Τους μόνιμους οι οποίοι πληρώνονται κάθε 15 ημέρες & το Έκτακτοι Προσωπικό (ΠΔ 407/80, Εκτακτο Προσωπικό) στο οποίο οι οι πληρωμές καθυστερούν ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ(τουλάχιστον 3 μήνες). Η Διαδικασία Εκλογής Νέων Μελών ΔΕΠ και ΕΠ πολλές φορές είναι χρονοβόρες (σε πολλές περιπτώσεις Άνω των 2 Χρόνων)
    3) Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, η πλειοψηφία των αποφοίτων των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ δεν έχουν τις δεξιότητες για να στελεχώσουν επαρκώς τις Επιχειρήσεις και τις Βιομηχανίες. Η βιομηχανική παραγωγή είναι πλέον ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ.

    Και κλείνοντας σχετικά με τα Νέα Οικονομικά Μέτρα. Αν οι Υπεύθυνοι δεν πάνε φυλακή και ΔΕΝ ΔΗΜΕΥΘΕΙ ΚΙΝΗΤΗ-ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ τότε όλοι οι ΙΚΑΝΟΙ θα σηκωθούν και θα φύγουν για το ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ και θα μείνετε να κυβερνάτε τους ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ και τους ΦΕΛΟΥΣ.

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:51 pm

    Κύριε υφυπουργέ,
    Δόθηκε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου : «Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια- Σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων» το οποίο θα ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπειγόντως.

    Επειδή το σχέδιο νόμου δεν θα τεθεί στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης θα ήθελα να παρατηρήσω το εξής σημείο σχετικά με το άρθρο 1 το οποίο αναφέρει ποιοι έχουν το δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας και πιο συγκεκριμένα στο σημείο γ που αναφέρει «.. έχουν δεκαοκτώ (18) τουλάχιστον έτη υπηρεσίας και έχουν διατελέσει προϊστάμενοι Διεύθυνσης για ένα (1) τουλάχιστον έτος.»

    Αν έχω καταλάβει καλά κάποιος ο οποίος έχει ΟΛΑ τα μοριοδοτούμενα προσόντα που αναφέρονται στο σχέδιο νόμου ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΘΜΟ [ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΠΤΥΧΙΑ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ, ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ , ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ κλπ, κλπ ] και 18 έτη υπηρεσίας ΚΑΙ αποδεδειγμένη διοικητική εμπειρία ΑΛΛΑ δεν έχει διατελέσει προϊστάμενος Διεύθυνσης για (1) τουλάχιστον έτος ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ δεν υπήρξε ποτέ αρεστός στις προηγούμενες ΜΗ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΛΗΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ αποκλείεται, για να διεκδικήσει τη θέση εκείνος που έχει ένα [1] χρόνο στη διεκδικούμενη θέση επειδή είχε «μπάρμπα στην …..» και κανένα προσόν
    Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης και η σχετική πρόσφατη επισήμανση της υπουργού παιδείας η οποία υποστήριξε ΔΗΜΟΣΙΑ ότι ΔΕΝ θα υπάρξουν τέτοιοι αποκλεισμοί που θυμίζουν φωτογραφικές αντίστοιχες ρυθμίσεις του ρουσφετιού , της αναξιοκρατίας, της αδιαφάνειας και του κομματισμού της Νέας Δημοκρατίας
    ΚΡΙΜΑ που πάλι οι μη αρεστοί αλλά έχοντες προσόντα, εμπειρία και επάρκεια τίθενται στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
    ΚΡΙΜΑ… ΑΛΗΘΙΝΑ ΚΡΙΜΑ
    ΥΣΤ: Θα μπορούσαν να γίνουν και άλλες σημαντικές παρατηρήσεις στην κατεύθυνση αριστοποίησης του συστήματος επιλογής των στελεχών του δημόσιου τομέα… θα μπορούσε ….
    [Ο ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΣ]

    ReplyDelete
  5. 1. Μήπως πριν την εφαρμογή του νέου σχολείου κάνετε μία έρευνα ως προς το προφίλ των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης που καλούνται να το εφαρμόσουν; Είναι γνωστό πως χωρίς τον εκπαιδευτικό μεταρρύθμιση δεν γίνεται.
    2. Η κτιριακή υποδομή των σχολείων είναι επαρκής για να εφαρμοστεί όλο αυτό το πρόγραμμα; Γνωρίζω σχολεία σε λυόμενα, σχολεία σε άθλια κτίρια, χωρίς καν τα βασικά, αλλά και καινούρια σχετικά σχολεία, τα οποία δεν έχουν αρκετές αίθουσες για όλους τους μαθητές.
    3. Αυτά που λέτε για την ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι πολύ καλά. Δεν γνωρίζω πώς θα γίνει ο σχεδιασμός, αλλά εάν δεν χωριστούν οι μαθητές σε επίπεδα ανάλογα με τις γνώσεις τους και όχι την ηλικία ή την τάξη τους, καμία πιστοποίηση δεν θα μπορέσουν να πάρουν. Εάν επίσης δεν φύγουν αυτά τα απαράδεκτα βιβλία του ΟΕΔΒ δουλειά δεν θα γίνει. Η αύξηση των ωρών είναι επίσης προϋπόθεση. Δεν γίνεται να προετοιμάζουμε παιδιά για διπλώματα με δύο 40λεπτα την εβδομάδα.
    4. Πιστεύετε πως οι μειώσεις στους ήδη χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών θα δώσουν κίνητρο για καλύτερη απόδοση, περισσότερη δουλειά και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών;
    5. Μήπως πρέπει επιτέλους ο εκπαιδευτικός να απαλαχθεί από όλο αυτό το άχρηστο διοικητικό έργο (πρωτόκολλα, απουσίες, μισθοδοσία κτλ.), ώστε να συγκεντρωθεί στο μάθημα του; Δεν έχει βρεθεί ακόμη το λογισμικό για την ηλεκτρονική καταχώρηση των απουσιών να σταλεί στα σχολεία;

    Θα πρότεινα πριν εφαρμόσετε το οτιδήποτε να εκπονήσετε μία σοβαρή έρευνα για την παρούσα κατάσταση σε σχέση με ανθρώπινο δυναμικό και υλικές υποδομές και να εξετάσετε σοβαρά το θέμα της μισθοδοσίας. Τα 1000 και τα 1300 ευρώ, κι αυτά κουτσουρεμένα, δεν βοηθάνε την καινοτομία.

    Οι ιδέες πάντως είναι καλές, αρκετές είναι εφαρμόσιμες. Σας εύχομαι να μπορέσετε να τις υλοποιήσετε. Εάν όχι όλες τουλάχιστον τις περισσότερες.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Anonymous1:05 am

    Μπράβο στον σχολιαστή @2:51 μμ θεωρώ ότι έπιασε το πραγματικό νόημα του άρθρου 1. ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΤΕΛΕΣΕΙ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΛΙ
    Μα αν είναι έτσι η μιζέρια και η μη λειτουργία του δημόσιου τομέα θα συνεχιστεί αφού αυτοί που κατείχαν τις θέσεις θα τις ξανακαταλάβουν
    Έχετε καταλάβει ότι με τα όσα αναφέρει το άρθρο 1 ουσιαστικά δημιουργεί ένα σώμα διεκδίκησης των θέσεων το οποίο αποτελείται από όσους κατέχουν ή κατείχαν τις θέσεις
    Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΣΤΟ "Χρονοντούλαπο της Ιστορίας", Όσοι διετέλεσαν "στελέχη" τα τελευταία 20 χρόνια με τις "αδιάβλητες" διαδικασίες επιλογής από υπηρεσιακά συμβούλια η(υ)μετέρων που πάντα είχαν λιγότερα προσόντα από τους υποψήφιους θα αναπαραγάγουν την "φαρσοκωμωδία» της αναβάθμισης και παραγωγικής λειτουργίας του Δημόσιου Τομέα
    Και σε όλα αυτά δεν αντιδρά κανείς… ξέρετε κανείς γιατί στους περισσότερους λείπει ο κοινός νους και λογική .. είναι αυτοί «οι χωρίς άποψη» που καταλαμβάνουν τις θέσεις των στελεχών και οδηγούν τα πράγματα σε αδιέξοδες καταστάσεις.. στο τέλμα.
    Είναι αυτοί που στις συνεντεύξεις θα ρωτούν: Ποιος είναι ο αριθμός του Γραφείου του Υπουργού? Αντί να ρωτούν αν μπορεί να βρει ο υποψήφιος τη συγκεκριμένη πληροφορία με διαδικτυακή αναζήτηση [καταλαβαίνετε τι θέλω να πω… και το πικρο χιούμορ που απορρέει από την τοποθέτηση.
    Αλλά αυτή τη δυνατότητα τη δίνει η θεματική που καλύπτει η περιβόητη πάλι συνέντευξη.
    Καλό είναι σαν υπουργείο να πάρετε θέση
    Δεν αρκεί μόνο να δημοσιεύονται σχόλια και θέσεις χωρίς να γίνονται πολιτικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση υλοποίησης των όσων διακηρύσσετε[...]

    ReplyDelete
  8. @Ελενη
    Είναι πολλές οι τρύπες και τα προβλήματα στο υπάρχον σχολείο που όντως καταρρέει.
    Θα περιμένουμε να τις κλείσουμε πρώτα ή θα χτίσουμε ένα νέο σε σωστές βάσεις?
    Οι νέοι δάσκαλοι, που μπήκαν μαζικά τα τελευταία χρόνια στο δημοτικό, αποτελούν μια πολύ καλή μαγια, αρκεί να τους δωθούν ευκαιρείες.
    Σχετικά με τις αποδοχές των εκπαιδευτικών, πιστεύει κανείς ότι αν με ένα θάυμα, πήγαιναν οι αποδοχές τους στις 3000, θα άλλαζε κάτι στην εκπαίδευση?
    Αν θέλουμε να γίνει δουλειά, κάποιος πρέπει να βάλει το γενικό πλαίσιο, από το τέλος μέχρι την αρχή, βάζοντας συγκεκριμένα ζητήματα και συγκεκριμένες προτάσεις. Κομματάκι κομματάκι δεν γίνεται δουλειά, καθώς κάθε αλλαγή θα κολλάει στην επόμενη.
    Άν υποθέσουμε ότι σήμερα ένα ιδανικό ίδρυμα, ετοιμάζει τους ιδανικούς εκπαιδευτικούς. Σε 4 χρόνια ένα παιδί μπαίνει στο ιδανικό νηπιαγωγείο και έχοντας μόνο αυτούς τους ιδανικούς εκπαιδευτικούς, αποφοιτά μετά από 18 χρόνια από το προπτυχιακό του. Αρα μετά από 22 χρόνια, αν όλα πάνε ιδανικά, θα έχουμε τους πρώτους ιδανικά εκπαιδευμένους πολίτες.
    Τόσο θα πάρει τελικά, αλλά ενδιάμεσα μπορούν να γίνονται και όλες οι άλλες βελτιώσεις..

    ReplyDelete
  9. Κυριε υφυπουργε,
    Καταρχην σας ευχαριστουμε για την αμεση επικοινωνια που εχετε μαζι μας. Ειναι ΠΟΛΥ σημαντικη.
    Σαν μητερα δυο αγοριων στο Δημοτικο και Γυμνασιο και εργαζομενη στον ιδιωτικο τομεα δεν ζητω πολλα. Ενα οργανωμενο σχολειο με εκπαιδευτικους που εχουν περασει απο αξιολογηση και ενα ευχαριστο περιβαλλον για ν αγαπησουν τα παιδια το σχολειο. Αν ειχα τα παραπανω δεν θα αναγκαζομουν να στραφω στην ιδιωτικη εκπαιδευση και να πνιγομαι απο τα διδακτρα!
    Ειναι τοσο δυσκολο; Εσεις που ταξιδευετε τοσο πολυ ποια ειναι αυτη η περιφημη συνταγη στην Ολλανδια, Δανια, Γαλλια κλπ.
    Ευχαριστω
    Ηλιαδα Διαμαντωνη

    ReplyDelete
  10. Κύριες Πανάρετε καλημέρα!

    Τι κι αν στειλατε γραπτη επιστολή στην ειδική Γραμματέα Κ. Ορφανού, καποιων το αυτι δεν ιδρωσε καθολου!!! Αν τηλεφωνήσετε στο γραφείο για τα θέματα του Ηρακλειτου θα σας απαντησουν πως εχουμε περάσει στη Β' φάση αξιολόγησης απο τους Πρυτάνεις!!!!!!!! Τραγικά τα γεγονότα!!!!!

    ReplyDelete
  11. Vaggelis4:59 am

    Απορία "ψάλτου" ...(ελπίζω ΟΧΙ) βηξ!

    "Για τον Ηράκλειτο"

    Γιατί να μη θεωρηθούν ως τελικά τα αποτελέσματα που έχουν προκύψει από τους αξιολογητές της 1ης φάσης;

    Εσείς κ. Καθηγητά, που έχετε αναμφισβήτητα μεγάλη ευαισθησία σε αυτά τα θέματα, αντιλαμβάνεστε πόσο ζωτικής σημασίας για την έρευνα των ΥΔ είναι να ξέρουμε "χτες" αν τελικά θα χρηματοδοτηθουμε...

    Δάσκαλε:
    θα ήθελα (να σκεφτείτε σοβαρά)να πάρετε αυτή τη γενναία απόφαση (τελικός βαθμός=Βαθμός Αξιλογητών 1ης Φάσης) χωρίς άλλες χρονοτριβές!

    ReplyDelete
  12. Alkythira7:17 am

    http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7119:2010-03-08-15-00-32&catid=336:2009-12-02-06-42-26&Itemid=674

    Ξέρουν κάτι που δεν ξέρουμε; Και αν το ξέρουν αυτοί που τα γράφουν γιατί δεν το λέτε και εσείς εδώ να τελειώνουμε. Αυτός δεν είναι ο στόχος του blogs σας; η επικοινωνία με τους πολίτες;
    Φαντάζομαι ότι ούτε τώρα θα βρείτε λίγο χρόνο να απαντήσετε γι' αυτό το δημοσίευμα.

    ReplyDelete
  13. Anonymous10:58 am

    Θα συμφωνήσω με το σχόλιο της Ελένης και θα προσπαθήσω να προσθέσω και δύο πραγματάκια ακόμα:

    Όταν σε μια τάξη υπάρχουν 25 μαθητές μπορεί ο εκπαιδευτικός να διαχειριστεί, όπως πρέπει, τη διδασκαλία του; Μάλλον όχι, ειδικά όταν μερικοί από αυτούς χρειάζονται εξατομικευμένη από ειδικούς βοήθεια. Ήδη στα σχολεία μας, τουλάχιστον εκεί όπου κάνω μάθημα, υπάρχουν μαθητές που έρχονται σε επαφή με την ελληνική γλώσσα για πρώτη φορά στα μέσα Οκτωβρίου, ως αλλοδαποί. Επίσης υπάρχουν μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Αυτούς πως τους βοηθάμε χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό (ξέροντας ότι Τάξεις Υποδοχής και Τμήματα Ένταξης δεν λειτουργούν);

    ΕΚΚΛΗΣΗ: Μην εστιάσετε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στα νέα μέσα, εστιάστε στους ανθρώπους (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς)...

    ReplyDelete
  14. Αγαπητέ κύριε Υπουργέ, Εγώ θα ήθελα αναφερθώ στις δηλώσεις της κας Χριστοφιλοπούλου. Είναι ποτέ δυνατόν υφυπουργός Παιδείας να δηλώνει ότι θα αυξηθεί το παιδαγωγικό αντικείμενο στον ΑΣΕΠ και θα μειωθεί το γνωστικό;

    Δηλαδή, δε μας ενδιαφέρει να δούμε πόσο καλά μαθηματικά ξέρει ο υποψήφιος καθηγητής, αλλά μόνο πόσο καλά ξέρει τις παιδαγωγικές θεωρίες;

    Θεωρώ ότι κάποτε πρέπει να αλλάξει η τακτική του Υπουργείου να πριμοδοτεί τους παιδαγωγικούς τίτλους σε βάρος των τίτλων βασικής έρευνας. Δε είναι σωστό στον ΑΣΕΠ να μετράει περισσότερο ένα διδακτορικό στα παιδαγωγικά (εσείς ξέρετε πολύ καλά πως γίνονται τα περισσότερα από αυτά τα "διδακτορικά") από ένα διδακτορικό έρευνας...

    ReplyDelete
  15. Κύριε Πανάρετε, ήμαρτον πια με τις καθυστερήσεις του Ηράκλειτου! Κάνω διδακτορικό εδώ και ένα χρόνο και ζητώ ακόμη χρήματα από τους γονείς μου, αφού προσπαθώ να αφιερώνω ολοκληρωτικά τον χρόνο μου σε αυτό. Αν είναι δυνατόν πια, έχει καταντήσει αηδιαστική η όλη κατάσταση.
    Πολύ σωστή η άποψη σας και η παρέμβασης σας για την διαδικασία αξιολόγησης. Γιατί δεν ζητάτε να μετράει 100% η Α' φάση και να βγουν τα αποτελέσματα αμέσως;

    ReplyDelete
  16. Anonymous2:06 pm

    Κύριε υφυπουργέ
    μήπως το σχέδιο νόμου για το «Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια" είναι μια κακέκτυπη έκδοση του αντίστοιχου νόμου της ΝΔ

    μήπως δίκαια αγανάκτησε αν και μόνο επί της διαδικασίας ο π.προεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης

    μήπως η συνέντευξη θα αναπαραγάγει τα γνώστα προβλήματα και γελειότητες που συνέβαιναν στις συνεντεύξεις επιλογής

    μήπως οι δήθεν εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αναπαραγάψουν σύστημα εξέτασης ανούσιων γνώσεων. Υποθέτω οτι δεν επιητείται να ελεγχούν οι γνώσεις αναφορικά με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα ..... και επίσης υποθέτω ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η έμεση ... χρηματοδότηση ... γνωστού φροντιστήριου .....

    μα είναι δυνατόν τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης να επιλέγονται με τέτοιες διαδικασίες

    είναι δυνατόν να θεσμοθετούνται τέποιες διαδικασίες που αναπαραγάγου τη διαδικασία επιλογής των ίδιων προσόπων που μας διοικούσαν επί δεκαετίες

    Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΜΕΤΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΝ
    ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΠΡΟΝΟΗΣΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΘΕΣΗ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΡΟΝΟ ή ΕΙΧΑΝ ΘΗΤΕΥΣΕΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΗΡΘΕ Η ΝΔ ΤΟΥΣ ΕΔΙΩΞΕ

    ΛΙΓΗ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ
    ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΕΙΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΕΝΩ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΙΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΑ .....

    ποιο επομένως το νόημα της μη ψηφισης με την διαδικασία του κατεπείγοντως
    επι της ουσίας μηδεν εις το πηλ'ικον

    ReplyDelete
  17. Anonymous12:30 am

    Κύριε Υφυπουργέ,
    Ενώ έχετε διακηρύξει την θέση σας γιά ΑΠΟΛΥΤΗ διαφάνεια των πανεπιστημιακών ερευνητικών λογαριασμών (ΕΚΛΕ) που τηρούν διάφοροι στα ΑΕΙ ονομαστικώς, το ΣΚΟΤΑΔΙ εξακολουθεί να υπάρχει και ΟΥΔΕΙΣ έχει λάβει εντολή να ανοίξει το ΦΩΣ....

    ReplyDelete
  18. Alkythira4:40 am

    Δεν αισθάνεστε καν την ανάγκη, να πείτε μία κουβέντα κύριε Πανάρετε?

    ReplyDelete
  19. Anonymous6:37 am

    Ο νόμος για την επιλογή διευθυντών και προϊσταμένων αναπαράγει το κομματικό κράτος, την ανικανοτητα και την φαυλότητα των προγούμενων ετών. Όλοι αυτοί που συμμετείχαν στη διάλυση του κράτους και που πήραν τις θέσεις γλείφοντας και έρποντας αυτή τη στιγμή έχουν τα περισσότερα μόρια από τις προϋπηρεσίες τους. Εάν θέλτε δυναμικότητα και γνώση στις θέσεις αυτές καταργήστε επιτέλους τα υπερβολικά πολλά χρόνια που απαιτούνται ως προϋπηρεσία σε θέσεις του δημοσίου, μετρήστε την αντίστοιχη προϋπηρεσία σε θέσεις του ιδιωτικού τομέα, βάλτε ικανούς, νέους ανθρώπους με προσόντα στη διοίκηση. Βαρεθήκαμε να συνεργαζόμαστε με αγράμματους και προσκυνημένους στα μικροκομματικά συμφέροντα διευθυντές. Έλεος!
    Η θητεία σε υψηλές θέσεις κατά τα προηγούμενα έτη, ειδικά της τελευταίας πενταετίας, έπρεπε να αφαιρεί μόρια όχι να προσθέτει.
    Κάντε επιτέλους σοβαρές τομές και ξηλώστε όσους τόσα χρόνια κατέστρεωαν το δημόσιο με την ανικανότητα τους.

    ReplyDelete
  20. Anonymous11:12 am

    αντι να μιλάμε για την παιδεία και τα προβλήματά της, αντί να υπάρχουν θετικές παρεμβάσεις για βελτιστοποίηση των θέσεων που ανακοινώνονται ή συμμετοχή στη διαμόρφωσή τους προτού ανακοινωθούν ...

    Η ΠΑΣΚ – ΔΑΣΚΑΛΩΝ με περισσή «φαντασία» προτείνει τον αδιέξοδο δρόμο των επαναλαμβανόμενων πενθήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων
    Ο πρόεδρος της δάσκαλος νομίζει ότι η επιβίωση του ταυτίζεται με τις αναγκαίες αλλαγές στην παιδεία. Είναι βαθιά νυχτωμένος
    Αφού εκβίαζε για ποσοστώσεις και την προώθηση των ημετέρων του σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης συνεχίζει το θεάρεστο έργο του παραγοντίζοντας και προτείνοντας μέτρα «επαναστατικής γυμναστικής»
    Η ΠΑΣΚ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ με περισσή «φαντασία» έχει εξαφανιστεί αφού έκανε «λάθος» και εξέλεξε πρόεδρο της ΔΑΚΕ στην ΟΛΜΕ.
    Εκεί εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι η επιβίωση των θεσιθηρών στα υπηρεσιακά συμβούλια και η διατήρηση αιωνίως της καρέκλας στο συνδικάτο μαζί με τους «συντρόφους τους» της ανανεωτικής αριστεράς.
    Από προτάσεις, φαντασία, τεκμηριωμένη επιστημονική άποψη ας μη μιλάμε.
    Το ΚΕΜΕΤΕ [ Το επιστημονικό τμήμα τη ΟΛΜΕ]της ΟΛΜΕ είναι στελεχωμένο με συνδικαλιστικά διακομματικά κριτήρια συσχετισμών.
    Και σαν να μην φτάνουν αυτά σε επίπεδο οργάνων της παράταξης αλλά και οτυ κινήματος για θέματα παιδείας οι γνωρίζοντες, οι επαρκείς, οι έχοντες φαντασία, προσφορά, επιστημονική επάρκεια μόνιμα στο περιθώριο
    Και αυτά σε βάρος κάθε προσπάθειας για την αναβάθμιση της παιδείας.
    Και σε όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του ΥΔΒΜΘ με την πολική – κομματική της ιδιότητα ανέχεται αυτή τη τακτική επειδή το επιβάλλει ο συσχετισμός του σταυρού [δεν έχει κανείς παρά να δει ποιοι συμβουλεύουν και έχουν στελεχώσει πολιτικά γραφεία του υπουργείου και ποια η διαχρονική διαδρομή τους και συνέπεια ( διαχρονικοί κολοτούμπες)
    ΑΥΤΑ ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΟΣΑ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΚΤΥΑΚΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΣΕΙΑΣ
    [σοφία ΠΑΣΟΚ]

    ReplyDelete
  21. Anonymous1:53 pm

    Συμπληρωματικά σε όσα γράφει ο 6:37 δείτε και το καινούριο φρούτο που ξεφούρνισαν από το σωματείο τους οι σχολικοί σύμβουλοι!!!
    Όλα για τα μόρια-όπως λέμε "όλα για το χρήμα"
    http://www.pess.gr/docs/2010-03-05_EGG_PESS_050310_TPE_Q.pdf

    και με αγωνιστική διάθεση παρακαλώ!!!
    "Τα καταφέραμε....." λένε....


    Πολύβιος Κ.
    εκπαιδευτικός συμμετέχων στο LabsOpengov

    ReplyDelete
  22. Anonymous2:18 am

    κ. Πανάρετε, πολύ αξιόλογη η ενέργειά σας να επέμβετε στην κακοστημένη δεύτερη φάση αξιολόγησης του προγράμματος "Ηράκλειτος", αλλά μην ξεχνάτε ότι 2500 υποψήφιοι διδάκτορες αγωνιούν να μάθουν τα αποτελέσματα που έχουν καθυστερήσει 6 μήνες, από τα οποία κρέμεται σε αρκετές περιπτώσεις η εξέλιξη του διδακτορικού τους. Θα μπορούσε τουλάχιστον να υπάρχει τακτική και έγκυρη ενημέρωση για την πορεία της αξιολόγησης;

    ReplyDelete
  23. φιλελεύθερος6:50 am

    Συμπληρωματικά προς τον/την 11:12, παραπέμπω και στο άρθρο του Γ. Πανούση: Εξεταστικές και για τα πανεπιστήμια;

    ReplyDelete
  24. Anonymous9:30 am

    K. Πανάρετε,

    οι δαπάνες για τις νέες τεχνολογίες που ανακοινώνει η Υπουργός αξίζουν τον κόπο; Γιατί αυτή εμμονή με τους φορητούς υπολογιστές; Αφού δεν δούλεψε φέτος, λέτε να δουλέψει του χρόνου; Όσο ο σχεδιασμός είναι από τις ομάδες των δεινοσαύρων και των έως τώρα συμβούλων εκπαίδευσης μην περιμένετε τίποτα. Για να μην μιλήσω για το ανέκδοτο της επιμόρφωσης. Ποιοί να σχεδιάσουν επιμόρφωση και να επιμορφώσουν κ. Πανάρετε; Οι άσχετοι; Θα γίνει ποτέ καμιά σοβαρή έρευνα για να σχεδιαστεί πάνω της η επιμόρφωση ή θα λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του;
    Πιο καλά επιμορφωνόμαστε μόνοι μας. Τα καλύτερα σεμινάρια που έχω πάει ήταν συναδελφων, που εθελοντικά μετέδωσαν τις γνώσεις τους και στήριξαν συναδέλφους. Μόνοι μας στηρίζουμε ο ένας τον άλλον, με πολύ καλύτερο αποτέλεσμα.Περάστε τα θέματα επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς που ξέρουν τις ανάγκες τους και αφήστε ο,τι είναι της μόδας.

    Διαβάζω και τα σχετικά με τον Ηράκλειτο. Υπάρχει ένα πρόβλημα χρόνου στην διεκπεραίωση σοβαρών υποθέσεων και στον τρόπο λειτουργίας του δημοσίου γενικότερα. Υπάλληλοι που βαριούνται ή που είναι άχρηστοι αφήνουν στο γραφείο τους υποθέσεις να στοιβάζονται για αιώνες. Μήπως η κυβέρνηση θα μπορούσε να λύσει αυτό το θέμα που ταλαιπωρεί όλον τον κόσμο επί σειρά ετών; Διοικητικές και πειθαρχικές κυρώσεις δεν προβλέπονται για τους τεμπέληδες;

    ReplyDelete
  25. Anonymous9:37 am

    Μία ερώτηση σχετικά με την βράβευση των εκπαιδευτικών που καινοτομούν:

    Με ποιά κριτήρια επιλέχθηκαν οι 85 καινοτόμοι δάσκαλοι; Πότε έγινε κάλεσμα των εκπαιδευτικών να υποβάλουν τις δράσεις τους;
    Καλά κάνει το υπουργείο και τους βραβεύει και συγχαρητήρια τους, αλλά μήπως μπορείτε να μας πείτε μέσα από ποιές διαδικασίες επιλέχθηκαν και από ποιούς;

    ReplyDelete
  26. Anonymous10:55 am

    ΕΠΕΙΔΗ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

    ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΗΜΕΡΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ.....

    ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ....

    ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΟ ΕΝΟΣ ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ....

    ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΕΙΜΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ?

    ΕΓΩ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΩ ΑΥΡΙΟ:

    ΠΟΣΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ

    ΠΟΣΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΣ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ

    ΠΟΣΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ

    ΠΟΣΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

    ΠΟΣΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ , ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ

    ΜΗΠΩΣ ΑΠΕΡΓΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ Ο ΕΥΡΥΤΕΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ


    ΜΗΠΩΣ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΑΛΛΟΘΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΧΩ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΑ ΕΓΩ ΠΟΥ ΑΠΕΡΓΩ

    ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΩ ΝΑ ΔΙΑΔΗΛΩΣΩ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ή ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΤΙ ΚΟΙΝΟ ΕΧΩ ΕΓΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΓΣΕΕ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ [ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΜΕ] ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

    Ε ΛΟΙΠΟΝ ΕΓΩ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΩ ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΕΓΩ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΟΥ ΜΕ ΕΧΕΙ ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΑΠΕΡΓΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

    ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΙΑ , ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΑ , ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ...

    ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΗ ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΜΑ ΑΝ ΑΡΘΕΙ ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΕΡΓΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΕΡΓΗΣΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ

    ΜΑ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΘΑ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ

    ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ ΕΡΓΑΤΙΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΙ Ι ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟ ΚΟΡΟΙΔΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ!!!!!

    ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΩ

    ΤΕΡΜΑ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΣΣΕΣ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΤΕΡΜΑ....

    [Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ- Ο ΒΟΛΕΜΕΝΟΣ - Ο ΕΠΙΟΡΚΟΣ- Ο ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΣ]

    ReplyDelete
  27. Anonymous11:14 pm

    ΠΕΣ ΤΑ [10:55 π.μ.]ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙΣ ΑΓΑΠΗΤΕ/Η ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ/ΣΤΡΙΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΜΑΙ ΤΩΝ 1300 ΕΥΡΩ

    ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΩΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ 15000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ 2500 ΕΥΡΩ/ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

    ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ
    ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΗ ΕΙΝΑΙ:

    2500 ΕΥΡΩ/ΜΑΘΗΤΗ* [ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ]/[ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ] <<<<< 2500!!!!!!! ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΑΣ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

    ΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΚΟΡΟΙΔΑ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ !!!!!

    ReplyDelete
  28. Anonymous11:39 pm

    Μια σύντομη απάντηση στην κα. Ηλιαδα Διαμαντωνη ,
    Η δημόσια παιδεία έχει πολλά και σοβαρά προβλήματα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν είναι καλή ή ότι οι εκπαιδευτικοί (οι μη αξιολογημένοι) δεν είναι επαρκής. Από ποιά αξιολόγηση έχουν περάσει οι δάσκαλοι/καθηγητές των ιδιωτικών σχολείων (τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια οι καθηγητές του δημόσιου σχολείου έχουν περάσει την δοκιμασία του ΑΣΕΠ, σε μια διαδικασία που μάλλον του ιδιωτικού σχολείου δεν τα κατάφεραν).
    Έχω δύο παιδιά σε δημόσιο Δημοτικό και μέχρι στιγμής οι δάσκαλοι που έτυχαν στα παιδιά μου ήταν και είναι εξαιρετικοί. (φυσικά αξιολογούνται από τα παιδιά, τους γονείς και την κοινωνία)
    Το δημόσιο σχολείο πάσχει από κτιριακές υποδομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.
    Σχετικά με το «νέο σχολείο» έχω να πω, ότι οι άνθρωποι που συνέταξαν το κείμενο μάλλον δεν έχουν περάσει ούτε έξω από το προαύλιο ενός δημόσιου σχολείου, είναι εκτός τόπου και χρόνου.
    Όσοι έχουν παιδιά στο δημοτικό θα έχουν ΗΔΗ διαπιστώσει ότι η αποστήθιση έχει από καιρό ‘καταργηθεί ‘.
    Το ολοήμερο σχολείο απασχολεί τα παιδιά μέχρι τις 4:15μμ που σημαίνει ότι οι μαθητές κατά τις 2:00μμ πρέπει να γευματίσουν. Δηλαδή, πηγαίνουν στην τραπεζαρία να φάνε (φαγητό έτοιμο από το σπίτι ή θα υπάρχει εστιατόριο;). Πόσα δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα του 2010 διαθέτουν εστιατόριο ή τραπεζαρία;
    Αν πιάσουμε το κείμενο του «νέου σχολείου» γραμμή γραμμή θα βρούμε δεκάδες αοριστολογίες.
    Νομίζω ότι το «Νέο σχολείο» είναι μία «νέα υποκριτική πρόταση» βελτιώσεις του εκπαιδευτικού μ ας συστήματος.
    Ο φίλος 10:55 έχει απόλυτο δίκιο, αλλά πολλές φορές κάνουμε πράγματα για να τα έχουμε καλά με τον εαυτό μας και με την συνείδηση μας ότι κάνουμε το ΣΩΣΤΟ. Υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων που ξέρει ότι όλοι των φωνάζουν ΚΟΡΟΪΔΟ αλλά συνεχίζει κάνει αυτό που αισθάνεται ότι είναι το ΣΩΣΤΟ.
    Όσο για το οικονομικό δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μέτρο είναι άδικο και σίγουρα δεν ταιριάζει με το μοντέλο του εκπαιδευτικού που προτείνει το «Νέο Σχολείο», με οικονομικά εξαθλιωμένο εκπαιδευτικό δεν ελπίζεις σε καλύτερη παιδεία (μέσος όρος €1200 αν δε κάνω λάθος).

    ReplyDelete
  29. Σε απαντηση του κ.Ανωνυμου 11:39 μμ, η εμπειρια μου στο δημοσιο δημοτικο σχολειο ηταν πραγματι ικανοποιητικη απο συγκεκριμενους ομως εκπαιδευτικους που αγαπουσαν τη δουλεια τους και οχι το μισθο τους. Οταν ομως ηρθε η ωρα του Γυμνασιου επρεπε να παμε σε σχολειο της Γκραβας. Γνωριζετε τα σχολεια της Γκραβας;
    Ξερω πολυ καλα οτι στα συγκεκριμενα σχολεια ενα ποσοστο 20% των εκπαιδευτικων πασχουν απο ψυχικες διαταραχες. Γνωριζετε οτι δεν μπορει κανεις να τους σταματησει; Οσοι εχουν παιδια στο Γυμνασιο η Λυκειο μπορουν να τα ρωτησουν ποσοι καθηγητες τους ΠΑΣΧΟΥΝ!
    Η αξιολογηση δεν μπορει να γινεται ουτε απο τα παιδια ουτε απο τους γονεις και σιγουρα οχι απο την κοινωνια.
    Εργαζομαι στον ιδιωτικο τομεα 21 χρονια, 40 ωρες την εβδομαδα, 12 μηνες, και το εισοδημα μου δεν ξεπερνα αυτο του δημοσιου εκπαιδευτικου. Αξιολογουμαι ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ απο την εργοδοσια μου. Και αν για οποιοδηποτε λογο δεν μπορεσω να ανταποκριθω στις απαιτησεις της εργασιας ειναι πολυ ευκολο να χασω τη δουλεια μου. Εστω και αν εχω δωσει τον καλυτερο μου εαυτο ολα αυτα τα 21 χρονια.
    Επαναλαμβανω δεν εχω τρελες απαιτησεις απο το σχολειο.
    Χρειαζομαστε εκπαιδευτικους που ν αγαπανε τη δουλεια τους και να δινουν εμπνευση στη νεα γενια. Αυτο δεν μπορει να βασιζεται στο ελληνικο φιλοτιμο που εχει πια εξαφανιστει.
    Οσο για τους δημοσιους ανωνυμους εκπαιδευτικους πιο πανω που δεν θα ξανακανουν απεργια δηθεν για τα δικαιωματα των ιδιωτικων υπαλληλων, εχω να πω μονο οτι λυπαμαι που δεν καταλαβαινουν την διαφορα μεταξυ μας.

    Ηλιαδα Διαμαντωνη

    ReplyDelete
  30. Ένα σχόλιο θα κάνω, με μορφή ερώτησης, σχετικά με το μεγάλο αριθμό υπαλλήλων ΙΔΑΧ στα πανεπιστήμια, κατόχους διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου...
    Όταν ο σκοπός της παρούσας κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση της παιδείας (όπως και των προηγούμενων βέβαια, αλλά ας μην το πιάσουμε αυτό το θέμα τώρα), δώστε μου έναν καλό λόγο που αφήνετε (ως κυβέρνηση εννοώ) το εν λόγω προσωπικό στην αφάνεια και στην ανυποληψία, ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση της αναβάθμισης, τόσο στα Ανώτατα Ιδρύματα, όσο και στα Ερευνητικά Ιδρύματα.
    Απλά να κάνω σαφές ότι το σχόλιό μου γίνεται γιατί έχω προσωπικό ενδιαφέρον για το θέμα.

    ReplyDelete
  31. Anonymous1:22 pm

    Από 11:39
    απάντηση στην κα. Ηλιαδα Διαμαντωνη
    Ξεφεύγουμε λίγο από το θέμα μας (αν και μπορεί τελικά αυτά να είναι τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας σήμερα). Θέλω να ρωτήσω, αφού δεν δέχεστε την αξιολόγηση από τα παιδιά, ούτε από τους γονείς αλλά ούτε και από την κοινωνία, εσείς πως γνωρίζεται ότι στο συγκεκριμένο σχολείο 2 στους 10 καθηγητές έχουν Ψυχικές Διαταραχές, ποιος τους έχει εξετάσει;
    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι πολύ εύκολα κρίνουμε και κατακρίνουμε ανθρώπους και συμπεριφορές, ειδικά όταν αυτοί είναι και δημόσιοι υπάλληλοι. Είναι Λογικό αλλά όχι Δίκαιο, κάποιος που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα (εργασιακός μεσαίωνας) να αισθάνεται εχθρικά απέναντι στον βολεμένο Δ.Υ.. Δυστυχώς αυτή η εικόνα του απαξιωμένου ΔΥ περνάει και στα παιδιά μας (χωρίς αυτά να έχουν καν δοκιμάσει το σύστημα)και βλέπουν το καθηγητή σαν βολεμένο δημόσιο υπάλληλο που βρέχει χιονίσει θα πάρει το μισθουλάκο του.
    Πολλοί γονείς θέλουν να προστατέψουν και να δώσουν στα παιδία ότι καλύτερο μπορούν για την μόρφωσή τους. Αφού λοιπόν η εικόνα του δημόσιου σχολείου είναι κακή, πηγαίνουν στο ιδιωτικό που η σχέση μεταξύ γονέα και επιχείρησης είναι ξεκάθαρη (εγώ πληρώνω και εσύ εκτελείς αυτά που υπόσχετε το φυλλάδιό σου). Δεν σας κρίνω μπορεί και εγώ στην θέση σας να έκανα το ίδιο. (Τα ιδιωτικά σχολεία πολλά στραβά κάνουν και κανείς δεν τους ελέγχει)
    Αυτό που πρέπει όμως να ζητάμε είναι, όχι να μπουν όλα στην λογική του «εργασιακού μεσαίωνα» αλλά να υπάρχει ένας μηχανισμός (ταχύτατος) όπου αν κάποιος καθηγητής ΠΑΣΧΗ, να απομακρυνθεί από την σχολική μονάδα και γενικά να μην εκτελεί καθήκοντα παιδαγωγού.
    Όταν όμως μιλάμε για εκπαίδευση νομίζω ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο καθηγητής δεν μεταφέρει μόνο γνώσεις αλλά την προσωπικότητά του, τις ανησυχίες του, τους προβληματισμούς του και μέσα από το γνωστικό του αντικείμενο βοηθάει τον μαθητή να αναδείξει τις δεξιότητές του.(Γνωρίζοντας πολλούς καθηγητές/δασκάλους ο μαθητής έχει την δυνατότητα να γνωρίσει διαφορετικές απόψεις για διάφορα θέματα έτσι ώστε να διαμορφώσει τελικά την δική του).

    ReplyDelete
  32. Anonymous1:40 am

    Θυμαμαι μια φορα,πηκα σε ια ταξη σε Γυμασιο της Γκραβας,να δω κατι σταφωτα και στα καλοριφερ,καθως εκανα και τον επιστατη τοτε,και ειδα μια ταλαιπωρη καθηγητρια,πασχουσα προφανως απο βαρια καταθλιψη,και λαμβανουσα ψυχοφαρμακα,να εχει βαλει ενα ταλαιπωρο παιδακι,να διαβαζει το μαθημα απο το βιβλιο,ενω εκεινη ηταν μεταξυ υπνου και ξυπνιου, με το κεφαλι πεσμενο,και τα υπολοιπα παιδακια,κοιμοντουσαν τα καυμενα.
    Τι να πω,επαθα πλακα με το θεαμα ,και με την ολη ατμοσφαιρα γκραν γκινιολ που αντικρυσα.
    Οπως καταλαβαινετε,τα παιδακια αυτα,μια χαρα γραμματα μαθαιναν,απο το ΔΗΜΟΣΙΟ Σχολειο,που ευαγγελιζονται οι φιλοι.
    Φανταζεστε να γινοταν αυτο σε ιδιωτικο;

    ReplyDelete