ΑΠ: Ναι. Σε πολιτικό επίπεδο εκτιμάτε ότι ήταν λάθος της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ
να συναινέσει σε αυτές τις αλλαγές; Γιατί από ότι φαίνεται, και αυτό δεν το
αμφισβητεί κανείς, υπήρξε συναίνεση των τριών κυβερνητικών εταίρων για να
προχωρήσει ο Υπουργός Παιδείας σε αυτή την κίνηση.
ΙΠ: Δεν είμαι
ίσως ο καταλληλότερος να κάνω σχόλιο πάνω σ’ αυτό, αλλά θα σας δώσω μία
γενικότερη άποψη που έχω για το θέμα. Μου προκάλεσε εντύπωση ότι οι πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων που
συνεργάζονται στην κυβέρνηση χρειάστηκαν ελάχιστο χρόνο να συμφωνήσουν ότι θα
προχωρήσουν σε αυτές τις αλλαγές. Πολύ λιγότερο χρόνο θα έλεγα από τον
χρόνο που αφιερώνουν μέχρις ότου αποφασίσουν για το ποιές θα είναι οι αποφάσεις
που θα πάρουν σε σχέση με τους δανειστές μας. Χωρίς να υπερβάλω, πιστεύω ότι τα
πανεπιστήμια και ο τρόπος λειτουργίας τους είναι εξίσου σημαντικά με το θέμα
των δανειακών συμβάσεων. Μου προκαλεί
εντύπωση το πόσα εύκολα συμφώνησαν. Με βάση ποια στοιχεία και ποια δεδομένα; Για
να προσπεράσουμε την γενικότερη πολιτική
αξιολόγηση, εγώ θα ρωτήσω εσάς που παρακολουθείτε τα πράγματα, παίρνετε
συνεντεύξεις, πήρατε από τον Υπουργό, έχετε ακούσει μία τεκμηρίωση βασισμένη σε
στοιχεία που να οδηγεί στην ανάγκη αλλαγών στον νόμο;
ΑΠ: Το μόνο το οποίο έχω ακούσει κύριε καθηγητά είναι ότι οι αλλαγές αυτές
πρέπει να προχωρήσουν και μάλιστα με την διαδικασία του κατεπείγοντος γιατί
πρέπει να προλάβουμε την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, τίποτα παραπάνω
ομολογώ.
ΙΠ: Ναι. Εάν
αυτό είναι δικαιολογία και είναι επαρκής αιτιολόγηση για να πισωγυρίσουμε εντάξει.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το πισωγυρίσουμε είναι μια εκτίμηση. Εγώ όμως προκαλώ δημόσια, μιλάμε τώρα σε
έναν δημόσιο χώρο, προκαλώ να παρουσιάσει κάποιος υποστηρικτής των τροπολογιών αυτών
μια οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υιοθετεί σήμερα τέτοιες
ρυθμίσεις όπως αυτές που προωθεί η κυβέρνηση. Να το παρουσιάσει τώρα με
στοιχεία όμως. Παλαιότερα υπήρχαν χώρες που είχαν συντηρητικές νομοθεσίες,
υπήρχε η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Γερμανία. Σήμερα δεν υπάρχει καμιά. Η δημόσια
αντιπαράθεση δεν μπορεί να γίνεται για το εάν θα πρέπει η ΓΣ του Τμήματος να
ασχολείται με το Α ή με το Β θέμα και αν θα πρέπει να υπάρχουν τομείς. Πρέπει
να αφορά το ποια πρέπει να είναι η κατεύθυνση των πανεπιστημίων, η ουσιαστική
κατεύθυνση.
(συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment