Θα σας δώσω και
μία άλλη διάσταση για να αιτιολογήσω γιατί αισθάνομαι μελαγχολία με την τροπή
που παίρνουν τα πράγματα. Πίστευα ότι είχαν πάει κάπως μπροστά, όχι αρκετά,
αλλά είχαν πάει κάπως. Υπάρχει μία έρευνα η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, δεν
έχει ακόμη δημοσιοποιηθεί, η οποία εξετάζει το βαθμό καινοτομίας ή τον βαθμό
που συνεισφέρει στην καινοτομία σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η
τριτοβάθμια εκπαίδευσή της. Ξέρετε είναι αδύνατον να μιλάμε για αλλαγές στην
χώρα, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί μιλάνε για την ανάγκη να έχουμε ανάπτυξη, ανάπτυξη χωρίς καινοτομία δεν υφίσταται.
ΑΠ: Και θα προσέθετα εάν μου επιτρέπετε και χωρίς παιδεία, σε όλα τα επίπεδα.
Όχι μόνο στα πανεπιστήμια, χωρίς παιδεία από το πρώτο στάδιο, από το πιο πρώιμο
στάδιο.
ΙΠ: Ακόμα
περισσότερο. Εγώ αναφέρομαι τώρα σε ένα χαρακτηριστικό, στην καινοτομία, που
είναι το αντικείμενο, είναι ο παράγων, είναι η ουσιαστική παράμετρος που έχει
οδηγήσει χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Σουηδία στο να βρίσκονται στην
κορυφή της οικονομικής ανάπτυξης. Είναι η καινοτομία. Σε αυτή λοιπόν την
αξιολόγηση σε σχέση με την καινοτομία, η Ελλάδα ξέρετε ποια θέση καταλαμβάνει
στις χώρες της ΕΕ;
ΑΠ: Υποθέτω από τις τελευταίες.
ΙΠ: Όχι. Την
τελευταία. Μακράν.
ΑΠ: Μάλιστα.
ΙΠ: Λοιπόν
αναρωτιέμαι και θέτω πάλι ερώτημα. Με τις αλλαγές που γίνονται τώρα στον νόμο
πηγαίνουμε ουσιαστικά, λίγο ως πολύ, στον νόμο Γιαννάκου του 2007. Αναρωτιέμαι, σε αυτά τα πέντε χρόνια που
μεσολάβησαν και στα προηγούμενα χρόνια που υπήρχε μία άλλη προσέγγιση, αυτή που
σας είπα, η εσωστρέφεια σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργούν τα πανεπιστήμια,
τί πέτυχε η χώρα μας στον τομέα της καινοτομίας; Βάζω έναν τομέα.
(συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment