Για τις βάσεις φέτος: Περιμένουμε να ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση. Προσωπικά δεν έχω εικόνα. Περιμένω να ολοκληρωθούν οι βαθμολογίες. Θα ήθελα να τονίσω ότι οι υποψήφιοι και οι γονείς τους δε θα πρέπει να προβληματίζονται και να συγκρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών με τη περυσινή χρονιά γιατί έχουμε ένα διαγωνισμό. Σημασία έχει να δούμε την σχετική κατάταξη , πέρυσι κάποιος με 19 μπορεί να μπήκε σε κάποια σχολή και άλλος με 18 να μη μπήκε ενώ φέτος να συμβεί αυτό με βαθμούς 16 και 15. Δεν αποτελεί ένδειξη διαφοράς ποιότητας της εκπαίδευσης που πήραν τα παιδιά ούτε αρνητικό στοιχείο για την απόδοση των μαθητών. Θα έχουμε όμως φέτος μεγαλύτερο εύρος κατανομής των βαθμολογιώνς ώστε να μην έχουμε υπερσυγκεντρωση αριστούχων όπου η επιτυχία να εξαρτάται από ένα μόριο που μπορεί να είναι μια έκφραση στο γραπτό ή μια διαφορετική αξιολόγηση από καθηγητή. Επομένως νομίζω ότι θα έχουμε ένα πολύ καλύτερο τρόπο διαχωρισμού των υποψηφίων και εισαγωγή αυτών με την καλύτερη απόδοση στις σχολές μεγάλης ζήτησης αλλά και των υπολοίπων υποψηφίων στις άλλες σχολές.
Για τους εκπαιδευτικούς των ξένων γλωσσών πλην της αγγλικής που διαμαρτύρονται για την κατάργηση της επιλογής 2ης ξένης γλώσσας: Αυτό που αντιλαμβάνομαι ότι προσπαθούμε να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε το σύστημα. Το να έχει κανείς τη δυνατότητα επιλογής πολλών γλωσσών ανεξάρτητα από την ανταπόκριση που έχουν τα παιδιά στις γλώσσες αυτές είναι μιας πολυτέλεια που η χώρα δεν μπορεί να την αντέξει. Δηλαδή το να έχεις ένα πολύ μικρό αριθμό μαθητών που επιλέγουν ρώσικα, γερμανικά, γαλλικά και να προσφέρεις όλο αυτό το πλέγμα των γλωσσών, ειδικά όταν τα παιδιά δε δείχνουν να επιθυμούν σε μεγαλύτερους αριθμούς αυτή τη γλώσσα, δεν υπάρχει η δυνατότητα. Αντιλαμβάνομαι ότι οι επιλογές θα γίνονται με βάση τις προτιμήσεις των παιδιών και δεν θα υπάρχει μια ευρεία γκάμα ξένων γλωσσών με πολύ μικρούς αριθμούς μαθητών.
Για το μέλλον των ΑΕΙ ΤΕΙ, λόγω υποχρηματοδότησης: Θίγετε από μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση ένα θέμα, το που πηγαίνουν τα πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τα νέα δεδομένα και πως ανταποκρίνονται. Η εντύπωση που έχει δημιουργηθεί ότι κόβονται οι έκτακτοι δεν είναι ακριβής. Θα πρέπει το κάθε τμήμα να τεκμηριώνει την ανάγκη για κάθε συγκεκριμένη θέση. Φέτος είχαμε προβλήματα, όπως αναφέρατε στο ρεπορτάζ σας νωρίτερα. Τα ΤΕΙ κυρίως είχαν προσλάβει προσωπικό σε μεγάλους αριθμούς για το οποίο δεν υπήρχε κάλυψη, οικονομικές δυνατότητες. Όπου χρειάζεται θα υπάρξει χρηματοδότηση. Αυτό το λέει και το έγγραφο που έχω στείλει. Αυτή η καλύτερη καταγραφή των αναγκών θα βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις. Εχω μια σειρά από παραδείγματα όπου βλέπει κανείς παρόμοια τμήματα σε διαφορετικά πανεπιστήμια να έχουν τελείως διαφορετικά μεγέθη διδακόντων και μαθημάτων. Δηλαδή, ένα τμήμα κάπου να έχει 50 μαθήματα προαιρετικά και άλλο παρόμοιο 90. Υπάρχει τμήμα στο ΑΠΘ που έχει 224 προαιρετικά μαθήματα. Αυτό δεν είναι μόνο θέμα κόστους. Εχει και άλλες παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οταν απαιτούνται πολύ περισσότερα μαθήματα για να πάρει πτυχίο ο φοιτητής, ο φοιτητής μένει πολύ περισσότερα χρόνια στο πανεπιστήμιο χωρίς να αποκτά περισσότερα εφόδια. Εχουμε παράδειγμα γνωστικού αντικειμένου που στη χώρα μας χρειάζεται κανείς για να πάρει πτυχίο, 70 μαθήματα και στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού χρειάζεται 35 μαθήματα. Τα 70 μαθήματα πέραν του ότι προσθέτουν βάρος στους φοιτητές, προσθέτουν και κόστος στο παν/μιο.
Για τον περιορισμό της αυτονομίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από το κράτος: Ο κεντρικός στόχος του υπουργείου παιδείας είναι η αυτοτέλεια. Ομως πώς αυτή την στιγμή θα λειτουργήσει καλύτερα η αυτοτέλεια όταν το κόστος του προσωπικού, που είναι το μεγαλύτερο κόστος για ένα ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προέρχεται αποκλειστικά από το κράτος; Αυτό που έχει σημασία και με το οποίο θα συμφωνήσουμε και με τα παν/μια και τα Τει είναι να έχουν ένα συνολικό προϋπολογισμό και μέσα από αυτόν να προσδιορίζουν καλύτερα τις ανάγκες τους. Τώρα οι ανάγκες όσον αφόρα το διδακτικό προσωπικό είναι ευθύνη άλλου, είναι της κεντρικής διοίκησης δηλαδή χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους.
Να παρατηρήσω όμως ότι σε στιγμές οικονομικής κρίσης τα παν/μια δε χρειάζεται απλώς να προσαρμοστούν στα δεδομένα, πρέπει να είναι πρωτοπόρα στην αντιμετώπιση της κρίσης. Το 2008 όταν ξεκίνησε η παγκόσμια οικονομική κρίση, πανεπιστήμια τα οποία δεν είχαν τόσο μεγάλη εξάρτηση από την κεντρική κυβέρνηση, έκαναν εντυπωσιακές ενέργειες για να ανταποκριθούν στην κρίση. Για παράδειγμα, τα παν/μια του Stanford και του Berkeley, ένα ιδιωτικό και ένα δημόσιο έκαναν μεγάλες περικοπές. Το μεν Stanford αναγκάστηκε να απολύσει διοικητικό προσωπικό και να παγώσει όλους τους διορισμούς για ένα χρόνο, το δε Berkeley έκοψε ένα μισθό από τους καθηγητές του. Αυτό δεn σημαίνει ότι πρέπει να το ακολουθήσουμε και εμείς αλλά στην προκειμένη περίπτωση- στους έκτακτους καθηγητές- τα ίδια τα πανεπιστήμια να βρουν τρόπους περιορισμού των αναγκών. Μπορεί να χρειαστεί να συγχωνεύσουν τμήματα ή προγράμματα. Δεν έχει έννοια σε ένα πανεπιστήμιο να έχουμε ταυτόχρονα τμήμα μαθηματικών και τμήμα εφαρμοσμένων μαθηματικών. Το ΑΠΘ έχει κάνει ενδιαφέρουσες σκέψεις πώς να πάει μπροστά το παν/μιο, να ξεφύγει από αυτή τη σχέση με το υπουργείο, τι δίνει και τι δε δίνει, και να γίνει ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο.
Τα προβλήματα της τριτοβάθμιας παιδείας, το μνημόνιο και οι αποφάσεις του υπουργείου.
ReplyDeleteΑγαπητέ κ Πανάρετε παίρνω το θάρρος να γράψω τις απόψεις μου πάντα προσπαθώντας να εκφράζομαι λογικά με βάση την εμπειρία μου, έχοντας πολλά χρόνια στα πανεπιστήμια ως φοιτητής και αργότερα ως εκπαιδευτικός σε ΑΕΙ & ΤΕΙ.
1. Τα προβλήματα της τριτοβάθμιας παιδείας
Την περίοδο που μας πέρασε (πριν την κρίση) τμήματα ΤΕΙ και ΑΕΙ ιδρύθηκαν πολύ γρήγορα και πρόχειρα. Το ίδιο πρόχειρη ήταν η στελέχωσή τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα ιδρύματα αυτά εκπλήρωσαν τις απαιτήσεις τόσο του πολιτικού συστήματος όσο και της κοινωνίας για την απόκτηση από τους νέους ενός πτυχίου με κάθε τρόπο. Παράλληλα ιδρύθηκε η Ελληνική βιομηχανία σπουδών για την αποφυγή εκροής συναλλάγματος σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, και η οικονομική τόνωση των περιφερειακών κοινωνιών από την εσωτερική μετακίνηση των φοιτητών. Αυτά θέλαμε όλοι τότε και δεν ήταν (τότε) κατ ανάγκη λάθος.
Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθούν παράδοξα που γενικά περιγράφονται ως εξής:
Τμήματα που είχαν άμεση σχέση με την παραγωγική βάση των περιοχών (Φυτική παραγωγή, Ζωική παραγωγή, Ιχθυοκαλλιέργειες, Τουριστικών επαγγελμάτων) απαξιώθηκαν μαζί με όλα τα τμήματα που δεν έβρισκαν διέξοδο στο δημόσιο διορισμό (Μαθηματικών, Φιλολογίας, Χημικών, Πολυτεχνικές κ.α). Ταυτόχρονα τμήματα με πτυχία που προσέφεραν κατά καιρούς δυνατότητα διορισμού στο δημόσιο εκτοξεύτηκαν (Πληροφορικής, Παιδαγωγικά κ.α) σε αριθμό εισακτέων.
Πάντα η πολιτεία κρατούσε το κλειδί και την κλειδαριά σε αυτό που ονομάζουμε αυτοτέλεια των ιδρυμάτων αποφασίζοντας πόσους και που θα στείλει, το επίπεδο τους (βάση του 10) και την επαγγελματική τους αποκατάσταση τους μέσω διορισμών σκούπα στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ.
Θέλοντας και μη οι νέοι και οι οικογένειες τους ωθήθηκαν να συμμετέχουν στο παιχνίδι με αυτούς τους κανόνες. Γιατί κάποιος να μην σπουδάσει όταν τον το πτυχίο του θα τον διόριζε αργά ή γρήγορα κάπου στο σύμπαν του δημοσίου !!!. Από την άλλη γιατί κάποιος που δεν μπορεί να κάνει διαίρεση να μην εισαχθεί σε ένα ΤΕΙ με βαθμό μικρότερο του 5 όταν αυτό του το κάνουν δώρο !!!
Κύριε Πανάρετε, είναι λογικά λάθος ο διαχωρισμός των σχολών με βάση το αριθμό εισερχομένων και εξερχομένων. Ότι και να έγινε μέχρι τώρα, όλα τα τμήματα έχουν επιστημονικά αντικείμενα και όλα μπορούν να προσφέρουν στην οικονομική δραστηριότητα. Αρκεί να αφεθούν ελεύθερα να αποφασίζουν για τους πόσους θα πάρουν, το επίπεδό τους (βάση 10) και το πρόγραμμα σπουδών. Να ανοίγουν ή να κλείνουν καινούργια τμήματα. Τα υπόλοιπα θα τα ρυθμίσει η ίδια η οικονομία μαζί με την κοινωνία ενώ την ευθύνη των αποφάσεων θα την έχουν τα ίδια τα ιδρύματα με τους εκπαιδευόμενούς τους. Να αποδεσμευτούν τα πτυχία από τις ανάγκες προσωπικού του Δημοσίου, αυτός πρέπει να είναι και ο ρόλος του ΑΣΕΠ.
ReplyDelete2. Το μνημόνιο και η χρηματοδότηση
Ήρθε λοιπόν η ανάγκη για περικοπή των εξόδων και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαζί με το συνολικό ψαλίδισμα σε οτιδήποτε άλλο στην χώρα αυτή. Όσο και αν αυτό θέλετε να το πλασάρετε σαν εξορθολογισμό δαπανών, αναβάθμιση λειτουργίας ή διοικητική πρωτοπορία των ΑΕΙ & ΤΕΙ δεν πείθετε κανέναν.
Η απόφασή σας φαίνετε διάφανα. Πετάτε το πρόβλημα στις διοικήσεις. Αποφασίσατε να κλείσουν τα ΤΕΙ & ΑΕΙ που βγάζουν μάτι. Τα υπόλοιπα θα λάβουν τα χρήματα που θα τους δώσετε και ας τα βγάλουν πέρα όπως νομίζουν. Έτσι δεν είναι ? Πάλι όμως εσείς θα του πείτε πόσους και ποιους φοιτητές θα πάρουν. Γιατί είναι δύσκολο να γίνει το εξής ?
Ανακοινώσατε το αριθμό εισακτέων όπως κάθε χρόνο. Ανακοινώστε και το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης για τα όλα τα ιδρύματα. Κάντε την διαίρεση για το κόστος ανά φοιτητή και ορίστε κάποια κοινωνικά κριτήρια για την ενίσχυση των πιο αδυνάτων. Επιτρέψτε στα ιδρύματα να συναγωνιστούν μεταξύ τους για την προσέλκυση φοιτητών. Ο προϋπολογισμός τους να είναι το άθροισμα της χρηματοδότησης του κάθε φοιτητή. Ενισχύστε όλα τα ιδρύματα με προγράμματα έρευνας από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Γιατί όχι απελευθερώστε όλες τις αμοιβές των μόνιμων και εκτάκτων. Επιτρέψτε την αύξηση της αμοιβής εκείνων που παράγουν περισσότερο μέσα από την εσωτερική αξιολόγηση. Επιτρέψτε την εργασία των φοιτητών μας μέσα στο ίδρυμα. Επιτρέψτε την ελεύθερη παραγωγή και πώληση προϊόντων και υπηρεσιών από τα ιδρύματα. Δώστε μας την ευκαιρία να δουλέψουμε ανταγωνιστικά.
Τέλος μεταφέρετε πόρους από αυτό που ονομάζουμε παραπαιδεία στην πραγματική παιδεία με κάθε τρόπο.
Όλες οι προσπάθειες αξιολόγησης, αναβάθμισης και αξιοκρατίας των ΑΕΙ & ΤΕΙ της χώρας μας συνθλίβονται στις εξαρτήσεις τους με το πελατειακό πολιτικό κατεστημένο που παγιώθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Σίγουρα το έχετε καταλάβει από την μέχρι τώρα θητεία σας. Όσα μέτρα και να ανακαλύψετε πάντα το σύστημα είναι ικανό να δημιουργεί αντίμετρα. Δεν μπορώ να ξέρω εάν συμφωνείται με τα παραπάνω αλλά νομίζω ότι είναι η χρυσή ευκαιρία αυτή την περίοδο να κοπεί μια και καλή η τόση μεγάλη εξάρτηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τον στρεβλό κρατικό μηχανισμό έτσι ώστε να μπορέσει να αυτο-ιαθεί.
κ. Πανάρετε, θα ήθελα να σας επισημάνω ένα ζήτημα που πιθανόν να έχει ξεφύγει της προσοχής σας:
ReplyDeleteΤο πλέον "συμμαζεμένο" πρόγραμμα σπουδών σε ένα τμήμα ΤΕΙ, όπου ως γνωστόν απαιτούνται 40 μαθήματα για τη λήψη πτυχίου, περιλαμβάνει 36 υποχρεωτικά μαθήματα και 4 επιλογής. Τα 4 επιλογής προέρχονται κατ’ ελάχιστο από 2x4=8 επιλογές. Κατά συνέπεια κατά τη διάρκεια ενός ακαδημαϊκού έτους θα πρέπει να διδαχθούν 44 μαθήματα στην καλύτερη περίπτωση, κάτι βέβαια που δε συμβαίνει σε κανένα τμήμα.
Ένα τμήμα που οριακά δεν πληρεί το αριθμητικό κριτήριο των 15 μελών ΕΠ – έστω ότι διαθέτει 16 – και έχει 220 ενεργούς σπουδαστές ανά έτος κατά την τελευταία τετραετία, θα πρέπει να καλύψει όλο το πρόγραμμα σπουδών εκ των ενόντων. Παραθέτω μία ακραία περίπτωση κατά την οποία:
(α) Από το σύνολο των μελών ΕΠ οι μισοί είναι καθηγητές εφαρμογών, άρα θα είχαν το μέγιστο δυνατό ωράριο των 16 ωρών ανά εβδομάδα, και οι μισοί επίκουροι με ωράριο 14 ωρών. Γνωρίζετε βέβαια πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο καθώς οι εφαρμογών είναι λιγότεροι και υπάρχουν αναπληρωτές και πρωτοβάθμιοι καθηγητές.
(β) Λόγω των εκτάκτων συνθηκών εργαστήρια και θεωρίες διδάσκουν αγόγγυστα οι πάντες, καθ’ υπέρβαση της νομοθεσίας. Επίσης δε θα έχουν δοθεί απαλλαγές στους υπευθύνους τομέων και σε άλλα μέλη ΕΠ για οποιονδήποτε λόγο.
(γ) Δεν υπάρχει πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στο Τμήμα, άρα ολόκληρο το ωράριο εξαντελίται στις προπτυχιακές σπουδές.
Οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας που μπορούν να καλύψουν τα μέλη ΕΠ είναι (o Προϊστάμενος διδάσκει 7 ώρες): 8 x 16 + 7 x 14 + 1 x 7 = 233
Έστω ότι κάθε εξάμηνο διδάσκονται τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών (22). Εφόσον ο αριθμός των σπουδαστών ανά έτος είναι ο ίδιος, το γεγονός ότι στα εξάμηνα 4-7 τα μαθήματα θα διδαχθούν 2 φορές στους μισούς σπουδαστές οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα. Από τη διαίρεση 233/22 προκύπτει ότι κάθε μάθημα μπορεί να καταναλώσει 10.6 ώρες του φόρτου εργασίας των μελών ΕΠ.
Με βάση τις 10.6 ώρες μπορούμε να έχουμε την ακόλουθη κατανομή (θα κρατήσω τα δεκαδικά ψηφία γιατί ενισχύουν τον παραλογισμό της κατάστασης):
1) 2 (μόνο) ώρες θεωρίας – πράγμα επίσης αδύνατο – και 8.6 ώρες εργαστηρίου. Εάν το εργαστήριο είναι 2ωρο οδηγούμαστε σε 4.3 τμήματα, με το καθένα να έχει 51.16 σπουδαστές, οι οποίοι θα καλύπτονται από ένα μόνο διδάσκοντα (θυμηθείτε ότι στα ΤΕΙ δεν υπάρχουν μόνιμοι ΕΔΙΠ, μεταπτυχιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες)!!! Φυσικά τα εκ του νόμου οριζόμενα όρια των 80 ενεργών σπουδαστών ανά τμήμα θεωρίας και των 15 σπουδαστών ανά εργαστηριακό τμήμα φαντάζουν αστεία.
2) 3 ώρες θεωρίας και 7.6 ώρες εργαστηρίου. Εάν το εργαστήριο είναι 1ωρο οδηγούμαστε σε 7.6 τμήματα, με το καθένα να έχει 28.94 σπουδαστές.
3) Κατάργηση των εργαστηρίων σε αρκετά μαθήματα και λύσαμε το πρόβλημα.
Παράλληλα τα μέλη ΕΠ θα είχαν να επιβλέψουν κατά μέσο όρο 220 / 16 = 13.75 πτυχιακές εργασίες το εξάμηνο και να διαχειρισθούν όλο το διοικητικό φόρτο του Τμήματος. Τέλος, θα έπρεπε να κάνουν έρευνα, να υποβάλουν προτάσεις στο Θαλή, τον Αρχιμήδη και το FP7, να κάνουν κρίσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά κ.λ.π.
Με βάση τα παραπάνω, τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα ουτοπικά αισιόδοξο σενάριο, θα ήθελα ειλικρινά να επανεξετάσετε το ζήτημα της πρόσληψης συνεργατών, σκεπτόμενος κατά πόσον το πλέον ακαταπόνητο μέλος ΔΕΠ του Τμήματος στο οποίο υπηρετείτε θα μπορούσε να αντέξει έναν τέτοιο φόρτο διατηρώντας ενα στοιχειώδες επίπεδο διδασκαλίας.
Υπογράφων: Ένας πρωτοβάθμιος καθηγητής που ανέκαθεν κάλυπτε το σύνολο του ωραρίου του με αυτοδύναμη διδασκαλία υποχρεωτικών μαθημάτων
Πράγματι σ' έναν διαγωνισμό η δυσκολία των θεμάτων αυξάνει τη διακριτική λειτουργία του κριτηρίου.
ReplyDeleteόμως:
α) άλλο δύσκολα θέματα κι άλλο κακής ποιότητας (Μαθηματικά Γενικής, Β1 -και όχι μόνο- Γλώσσας, το αδίδακτο των Αρχαίων, Φυσική Κατεύθυνσης, Μαθηματικά Επαναληπτικών, οδηγίες βαθμολόγησης Λατινικών Γ2β)
β)πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι η διακριτική λειτουργία θεμάτων στα οποία ο μαθητής δεν τεκμηριώνει την απάντησή του και ενθαρρύνεται εμμέσως να αντιγράψει ή να απαντήσει στην τύχη;
γ)πόση διακριτική αξία μπορεί να έχει ένας θεσμός όταν παρά τα όσα κατά καιρούς αποκαλύπτονται, δεν περιορίζεται δραστικά η δυνατότητα εξόδου των μαθητών από την αίθουσα εξέτασης μετά την παράδοση των θεμάτων;
δ)πόση διακριτική αξία έχει μια βαθμολόγηση στην οποία δεν υπάρχει κανείς αξιόπιστος και διαφανής μηχανισμός συντονισμού της βαθμολόγησης πανελλαδικώς;
Με εκτίμηση
Π.Τσουκαλάς
Κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteΓνωρίζετε τον μισθό των καθηγητών του Μπέρκλευ και των λοιπών πανεπιστημίων της Ivy League; Πώς τολμάτε να αναφέρεστε σε τέτοια πράγματα;
Απαράδεκτο κατά την γνώμη μου.
Ευχαριστώ και συγνώμη.
Kyrie Panarete,
ReplyDeletepote epitelous tha katalavete oti oi sygkriseis kai ta paradeigmata apo panepistimia ivy league stin ameriki den ofeloun katholou to epixeirima sas kai mono mperdeuoun tin katastasi? an einai dynaton na milame gia to stanford kai to berkeley, otan exoume na kanoume me ta aei kai ta tei tis elladas! ti sxesi exoun? kai epipleon tha eprepe na gnorizete oti allo pedio einai ta mathimatika kai allo ta efarmosmena mathimatika. epeidi exoun koini ti leksi mathimatika de simainei oti prepei na sygxoneuthoun kiolas.
me timi
ΑΣΧΕΤΟ με την συγκεκριμένη ανάρτηση.
ReplyDelete1 βήμα μπρος 2 βήματα πίσω?
Με το ν. 3448/2006 καθιερώθηκε στη χώρα μας η αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών από δ.υ.
Με κοινές υπουργικές αποφάσεις καθορίστηκαν τα σχετικά πιστοποιητικά που θα αναζητούνται από τις δ.υ. αυτεπάγγελτα.
Ένα από αυτά είναι το πιστοποιητικό γέννησης.
Πώς γίνεται η υφυπουργός παιδείας να υπογράφει αβασάνιστα μια "εγκύκλιο" η οποία καταστρατηγεί διάταξη νόμου και ιδίως ακυρώνει στην πράξη την προσπάθεια για μια δημόσια διοίκηση φιλική και εξυπητερική;
Χρειαζόταν το έγγραφο του υφυπουργού εσωτερικών (ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.3./10600/26-5-2011) για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους;
Το πιο σημαντικό:
Γιατί η διοίκηση χρειαζόταν την υπογραφή της κας Χριστοφιλοπούλου (με τη μορφή εγκυκλίου) για την άσκηση του έργου της;
Και καλά οι άμοιροι οι μαθητές δεν γνωρίζουν. Οι χιλιάδες γονείς θα πρέπει να χάσουν κάποιες ώρες εργασίας για να προσκομίσουν στο σχολείο ένα πιστοποιητικό γέννησης;
Κι αν ένας διευθυντής σχολείου αρνιόταν να "συμμορφωθεί" στις οδηγίες της εγκυκλίου;
Ξανά από την αρχή...
Γ.Χ.
@5:52 AM ποιός εμποδίζει τα περισσότρτα αυτά να γίνουν από τα ίδια τα πανεπιστήμια με βάση το αυτοδιοίκητο ή να προτείνουν στο ΥΠΔΜΘ?
ReplyDeleteΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΜΕΘΟΔΕΥΟΥΝ ΟΣΟΙ ΑΠΟΔΟΜΟΥΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ? Οι καλόγηροι του μεσaίωνα που βάπτισαν τα ραπανάκια φιλετάκια για να ικανοποιήσουν το σαρκείο τους... σε δράση... και σεις πασχίζετε για την ΟΥΤΟΠΙΑ της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά, αν δεν υπάρξουν ορατές ενέργειες προφύλαξης των όsων διακηρύσσει ο πρωθυπουργός. Γιατί τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ υλοποιούνται ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. Αλλιώς η ΜΗ υλοποίησή τους, το άλλοθι της συνυπευθυνότητας.
ReplyDeleteΚε Πανάρετε, έχετε ένα δύσκολο έργο. Είμαι απο το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Η δυσφήμηση για το Πανεπιστήμιό μας πριν το μηχανογραφικό, δεν είναι τυχαία. Ποιος γονέας θα επιτρέψει στο παιδί του να κάνει αίτηση στο Πανεπιστήμιο όταν βλέπει συστηματική δυσφήμηση? Ο ρόλος σας θα είναι εύκολος όταν δεν έχουμε ενδιαφερόμενους φοιτητές. Σας θυμίζω ότι το ΠΑΣΟΚ ίδρυσε το πανεπιστήμιο και ο σημερινός πρύτανης υποστηρίχθηκε άμεσα από το ΠΑΣΟΚ για να εκλεγεί ως πρύτανης, και ήταν μέλος στην ιδρυτική διοικούσα επιτροπή του πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Δηλαδή το ΠΑΣΟΚ τον έβαλε και τον υποστήριξε. Δεν μπορείτε να πείτε ότι το κόμμα σας δεν είναι υπεύθυνο για τα νέα ιδρύματα και την κατάστασή τους. Αλλά δυστυχώς άλλοι θα πληρώσουν τα λάθη σας. Ήταν λάθος μας που πιστέψαμε ότι το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ που συνέχισε το έργο σας θα έκαναν αξιοκρατική δουλειά και θα τα στηρίζατε και συντελέσαμε στα καινούργια πανεπιστήμια και σας ρωτώ, γιατί να σας πιστέψουμε σήμερα ότι δεν θα κάνετε πάλι λάθος?
ReplyDeletehttp://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=13068:kollegia-entos-triminou-i-anagnorisi-ton-epaggelmatikon-dikaiomaton-ptixia-kai-oxi-bebaioseis-stous-ptixiouxous-me-apofasi-tou-ip-paideias&Itemid=842
ReplyDeleteΟρίστε οι προτεραιότητές σας στη παιδεία κύριε Πανάρετε...
Υ.Σ. Περισσότερο απ' όλα μου αρέσει η παράγραφος που λέει ότι τα κολλέγια δεν ανήκουν στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και δεν μπορούν να ανήκουν αν δεν αλλάξει το σύνταγμα. ΩΣΤΟΣΟ χορηγούν επαγγελματικά δικαιώματα ισότιμα των ελληνικών ΑΕΙ... Με λίγα λόγια θα υπάρχουν δευτεροβάθμια (ιδιωτικά) εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα χορηγούν ΕΔ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όταν υπάρχουν σχολές της τριτοβάθμιας (δημόσιας) εκπαίδευσης που δεν χορηγούν τίποτα απολύτως... και αυτό ονομάζεται μεταρρύθμιση στη παιδεία...
Υποστηρίζετε ότι η αύξηση της δυσκολίας στις πανελλήνιες, δεν θα έχει ουσιαστική διαφορά για τους διαγωνιζόμενους για εισαγωγή στα ελληνικά ΑΕΙ. Αυτό είναι σωστό.
ReplyDeleteΌμως, για μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν σε καλά πανεπιστήμια του εξωτερικού, το μέτρο είναι πολύ άδικο. Τα ξένα πανεπιστήμια έχουν κανονίσει τις απαιτήσεις τους με βάση το ότι ίσχυε μέχρι τώρα, και πρακτικά δεν μπορούν να ξέρουν κάθε χρόνο που θα "καθίσουν" οι βαθμοί.
Το πρόβλημα λύνεται απλά με την αναφορά στο απολυτήριο για κάθε μάθημα στις πανελλήνιες της θέσης του βαθμού του μαθητή σε σχέση με το σύνολο των εξεταζόμενων (percentile).
Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν διάφορες επαρχιώτικες ιδεοληψίες σχετικά με τις σπουδές στο εξωτερικό αλλά νομίζω είναι απολυταρχικό να προσπαθεί να τις επιβάλλει με αυτό τον τρόπο σε αυτούς που δεν επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Ελλάδα.
Υ.Γ. Γιατί να μην γίνεται γενικά κανονικοποίηση (normalization) του βαθμού εισαγωγής στις πανελλήνιες οπότε θα έχουμε και μια σωστή εικόνα από χρόνο σε χρόνο του πως πάει το εκπαιδευτικό σύστημα (δεχόμαστε ότι τα παιδιά δεν γίνονται εξυπνότερα η χαζότερα χρονιά με τη χρονιά).
@7:06, πολύ σωστή παρατήρηση, Μια τέτοια προσέγγιση θα ήταν και πιο δίκαιη ως προς τις συγκρίσεις βαθμού απολυτηρίου μεταξύ μαθητών που εξετάστηκαν μόνο ενδοσχολικά, με μαθητές που εξετάστηκαν σε πανελλήνιες
ReplyDeleteΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ
ReplyDeleteΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΛΥΣΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΝΑ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 14:00 ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ , ΟΠΟΥ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΎΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ, εκτός και αν δεν το θέλουν οπότε η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας ήταν καταναγκαστικό έργο και γινότανε για να γίνεται.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ , ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ
ΓΟΝΙΟΣ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΓΟΝΙΟΣ
Επειδή δεν σας ρώτησαν για το θέμα
ReplyDeleteΓια τις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης… και όχι μόνο.
[ΤΜΗΜΑ Α: οι διαπιστώσεις]
Σημεία των καιρών. Απαξία των πάντων. Η λογική στο χρονοντούλαπο της παράνοιας. Το θέμα μας: η επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης: Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε και Δ.Ε.
Η συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων. Δεν έχουμε ποιους να βάλουμε και καταφύγαμε σε Διευθυντές που συνταξιοδοτούνται ή δεν επιθυμούν «θεσούλα» αλήθεια γιατί? Μάλλον δεν συγκεντρώνουν κανένα μόριο επιστημονικής και διοικητικής κατάρτισης και επιστρατεύθηκαν να κρίνουν, αυτοί που ποτέ δεν αξιολογήθηκε το έργο τους.
Είναι και μερικοί που βάζουν υποψηφιότητα για την μία ή την άλλη θέση!!!
Και στα Υπηρεσιακά Συμβούλια [ΥΣ] για τους σχολικούς συμβούλους συμμετέχουν σχολικοί σύμβουλοι που θα κρίνουν διευθυντές για σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι συμμετέχουν στα ΥΣ των διευθυντών που θα κρίνουν συμβούλους που έχουν θέσει υποψηφιότητα για διευθυντές. Η παράνοια ή η συνδιαλλαγή σε όλο της το μεγαλείο.
Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά τα περισσότερα μέλη των ΥΣ υπολείπονται προσόντων και εμπειρίας από ένα μεγάλο αριθμό υποψηφίων
Και θα κρίνουν από τις απαντήσεις που θα τους έχουν δοθεί για τη «μελέτη περίπτωσης» που δεν έχουν ιδέα τι είναι, γιατί ποτέ δεν ασχολήθηκαν με την εκπαιδευτική έρευνα, ποτέ δεν οργάνωσαν πρόγραμμα.
Και οι αιρετοί του κλάδου χωρίς το όποιο προσόν θα κρίνουν αυτούς που έχουν όραμα και προσόντα με τα ίδια κριτήρια που ευλαβικά ακολούθησαν στις προηγούμενες κρίσεις. Τότε βέβαια οι περισσότεροι διόρισαν τους εαυτούς τους και τα δικαστήρια δικαίωσαν τους αδικηθέντες [κατόπιν εορτής… βέβαια]
Και βέβαια έχουμε και τις περιπτώσεις αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια που σήμερα κατέχουν θέσεις επειδή δήλωσαν μεταπτυχιακούς τίτλους «όχι μαϊμού» αλλά που ποτέ δεν είχαν. Θράσος απύθμενο
Και το μπάχαλο ολοκληρώνεται με τη μη μοριοδότηση προσόντων κατά παράβαση κάθε έννοιας νομιμότητας. Επειδή αν προσμετρηθούν τα μόρια τότε πως θα επιλεγούν «οι άξιοι» οι φίλοι των συσχετισμών διαχρονικά.
Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά κάποιοι απειλούν, επειδή ενδεχόμενο λάθος στις επιλογές στελεχών θα τους χαλάσει την ησυχία στη σχολική μονάδα που διαφεντεύουν οι παρέες.
Και το μπάχαλο ολοκληρώνεται με προτάσεις για διορισμό των διευθυντών με κλήρωση ή με «λαϊκές συνελεύσεις» στα σχολεία για να καταλάβουμε τα «χειμερινά ανάκτορα» και να διαιωνίζεται το τέλμα στην παιδεία
Και στην περιβόητη συνέντευξη κανένας δεν θα μας ρωτήσει για το όραμα, τις προτάσεις μας, την εμπειρία μας για το τι θα προσπαθήσουμε στο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, διοικητικό επίπεδο της σχολικής μονάδας που ζητάμε να διευθύνουμε.
ΓΙΑΤΙ απλά κανένας δεν θα έχει ασχοληθεί με το βιογραφικό μας.
Θα μας κρίνουν όμως με βάση το σκονάκι που θα έχουν και βέβαια δεν θα μπορούν να αξιολογήσούν κάθε επιστημονική και παιδαγωγική προσέγγιση, κάθε καινοτόμο πρόταση επειδή ποτέ δεν τη γνώρισαν, οι μη γνωρίζοντες.
Κρίμα, πραγματικά κρίμα, τι να πεις όταν και στο ΥΠΔΜΘ οι γραφειοκράτες της άγνοιας δεν καταλαβαίνουν τίποτε επειδή το επίπεδο της κρίσης τους είναι σε ένα διάγραμμα ορθογωνίων συντεταγμένων παράλληλη ευθεία προς τον άξονα τον χ με τιμή y να τείνει στο μείον .άπειρο [όπου χ ο άξονας των χρόνων και y ο άξονας της κρίσης, των προσόντων κλπ του αρτηριοσκληρωτικού γραφειοκράτη που είναι γαντζωμένος στην καρέκλα του «υπηρεσιακού του αντικειμένου» που ποτέ δεν κατάλαβε από την ημέρα που διορίστηκε].[συνεχίζεται]
Για τις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης… και όχι μόνο.
ReplyDelete[ΤΜΗΜΑ Β: οι προτάσεις]
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ… εκεί δίπλα στο σιντριβάνι… όπου καθημερινά επαναλαμβάνεται μονότονα η «μελέτη περίπτωσης» όπου μωρά ηλικίας 8-12 ετών αναλύουν τα κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα της χώρας ….. απαξιώνοντας τις παιδαγωγικές θεωρήσεις του Piaget
Αλήθεια αν τα έλεγε κάποιος όλα αυτά στην διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης τι βαθμό θα έπαιρνε στην συνέντευξη?
Αλήθεια πόσοι θα έπρεπε να παραιτηθούν από τα υπηρεσιακά συμβούλια αν είχαν κάποια αξιοπρέπεια αναφορικά με το επίπεδο των προσόντων τους και της προσφοράς τους.?
ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ: όλοι αυτοί που ζήτησαν να είναι στα υπηρεσιακά συμβούλια μερικές μέρες πριν την συνταξιοδότηση τους, σε τι αποβλέπουν. ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΉ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥΣ? Αλήθεια ποια ήταν η άποψη τους για την «αυτοαξιολόγηση» την οποία θα υπερασπιστούν από την ασφαλή θέση του κριτή, ενώ την αρνήθηκαν στο σχολειό που διοικούσαν για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους και επειδή δεν τους συνέφερε προσωπικά…???.
ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΠΟΡΙΑ: Είναι δυνατό να επιχειρείται «ο εξευτελισμός» της όποιας αξιοπρέπειας μας έμεινε, όσων από εμάς έχουμε ευαισθησίες και δεν συμβιβαζόμαστε με την αποδόμηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ.?