Από το δελτίο τύπου
Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της οικονομικής συγκυρίας, προτίθεται να προχωρήσει σε ρυθμίσεις στο πλαίσιο των μετεγγραφών που αφενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους και αφετέρου θα ενισχύουν τη σωστότερη λειτουργία των Ιδρυμάτων.
Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δε θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφομένων.
Η τροπολογία αναφέρεται στα εξής:
- Επιτρέπεται η μετεγγραφή νεοεισαχθέντων φοιτητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για οικονομικούς λόγους, εφόσον ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, των τριών τελευταίων οικονομικών ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 €, σε ποσοστό θέσεων 4% επί του αριθμού των εισακτέων, με βάση το σύνολο των μορίων που πέτυχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
- Στη δυνατότητα αδελφών να μετεγγράφονται ελεύθερα προς τα αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ εκτός λεκανοπεδίου Αττικής και νομού Θεσσαλονίκης, απαλλάσσοντας τις οικογένειες από το βάρος της συντήρησης τριών νοικοκυριών.
- Στην ομαλότερη λειτουργία των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με ισοκατανομή των μετεγγραφομένων, βάσει του συνολικού αριθμού μορίων που πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, όταν υπάρχουν αντίστοιχα Τμήματα στην ίδια γεωγραφική περιοχή.
Friday, July 09, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
κε. Πανάρετε, στην περίπτωση 3 ποιος θα αποφασίζει για την ισοκατανομή, το υπουργείο ή το κάθε τμήμα? Ευχαριστώ!
ReplyDeleteΠαυλάκος Νίκος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Orientum - Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας.
Δεδομένης της έκτασης της φοροδιαφυγής και της σχετικής με τη φορολογία παραβατικότητας στη χώρα μας, η θέσπιση ορίων εισοδήματος στην περίπτωση 1 ουσιαστικά θα οδηγήσει (σε πολλές περιπτώσεις) στην πριμοδότηση των φοροφυγάδων και φοροκλεπτών έναντι των ειλικρινών φορολογουμένων.
ReplyDeleteΜεταφέρω σκέψεις μου
α)η έγκριση της μεταγραφής στην περίπτωση αυτή να συναρτάται με υποχρεωτικό φορολογικό έλεγχο σε εύλογο χρονικό διάστημα. Αν διαπιστώνονται παραβάσεις, να ακυρώνεται η μεταγραφή και να καταλογίζεται πρόστιμο στον παραβάτη.
β)η αίτηση της μεταγραφής να συνδέεται με την κατάθεση πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας
Κ. Πανάρετε δηλαδή θεωρείτε πλούσιους όσους είχαν 45.000 ευρώ και πάνω δηλαδή 49.000 πχ και ότι μπορούν να σπουδάσουν ένα παιδί σε άλλη πόλη και μια οικογένεια πίσω να μπορεί να ζήσει; Μιλάτε για την προηγούμενη τριετία.Δεν σκέφτηκε κανείς ότι οι περικοπές άρχισαν από το 2010;Σκεφτήκατε καθόλου την παραπαιδεία;Δηλαδή εγώ σαν μητέρα θα τα δώσω όλα για το πρώτο παιδί μου και το δεύτερο που πάει ακόμη λύκειο τίποτα;
ReplyDeleteΑυτό εμένα δεν μου το επιτρέπει η συνείδησή μου.
Ποιος είναι αυτός που κρίνει ότι εγώ με 49000 οικογενειακό εισόδημα είμαι πιο πλούσια από την οικογένεια που παίρνει 45000 ευρώ;Σας πληροφορώ ότι και οι δύο είμαστε φτωχοί.Δυστυχώς όμως θα γίνουμε φτωχότεροι.
Από τώρα και στο εξής θα σπουδάσουν μόνο τα παιδιά των πλουσίων.
Όλοι οι πολίτες δεν είναι ίσοι;
Αναφέρομαι στην περίπτωση 1.
ReplyDeleteΔεδομένης της έκτασης της φοροδιαφυγής στη χώρα μας η θέσπιση ορίου οικογενειακού εισοδήματος (και μόνο) οδηγεί σε αδικίες:
Α. ενδεχομένως επιβραβεύει τους φοροδιαφεύγοντες έναντι των ειλικρινών φορολογουμένων
Β. παραγνωρίζει την περιουσιακή κατάσταση των οικογενειών (αν μια οικογένεια με εισόδημα 40.000 ευρώ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία -πχ διαμερίσματα και οικίες- ανήκει στην ίδια κατηγορία με άλλη ιδίου εισοδήματος που δεν έχει ακίνητη περιουσία;)
Προτάσεις
α. η αίτηση της μετεγγραφής να συνοδεύεται από πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας και αντίγραφο του Ε9 του αιτούντος
β. η έγκριση της μετεγγραφής να συνεπάγεται υποχρεωτικό φορολογικό έλεγχο σε εύλογο χρόνο. Η διαπίστωση παραβάσεων να επιφέρει ακύρωση της μετεγγραφής και καταλογισμό προστίμου.
Eίμαι ένας άτυχος δίτεκνος.Μένω στην Αθήνα.Το ένα παιδί (το πρώτο) σπουδάζει στην Ιατρική Θεσσαλονίκης και το άλλο (το δεύτερο) Ηλ.Μηχανικός στη Ξάνθη.Εχω δηλαδή τώρα τρία σπίτια .Τώρα η κυβέρνηση με αλλαγή στον τρόπο μεταγραφών λόγω οικονομικής κρίσης υποτίθεται ότι θέλει να με βοηθήσει.Κανονικά το δεύτερο θα έπρεπε να ακολουθήσει το πρώτο.Τι γίνεται όμως στην πράξη;Το ένα μου παιδί δεν μπορεί να πάει στην στη Ξάνθη γιατί δεν έχει Ιατρική Σχολή και το άλλο δεν μπορεί να πάει στην Θεσσαλονίκη γιατί το Υπουργείο Παιδείας εξαιρεί από τις μεταγραφές το νομό
ReplyDeleteΘεσσαλονίκης.Παραμένω λοιπόν στα ίδια .Με τρία σπίτια.Αυτή είναι η διευκόλυνση που μου γίνεται;Είναι δίκαιο αυτό; Υπάρχει δικαιοσύνη;Και άν υπάρχει, μπορώ κάπου να τη βρώ;Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στο ένα μου παιδί να πάει στη Θεσσαλονίκη,αφού το άλλο δε μπορεί να πάει στην Ξάνθη,γιατί εκεί δεν υπάρχει Ιατρική Σχολή.Κάποιος πρέπει να δώσει μια δίκαια λύση.
Σχολεία παραγωγής άεργων και δούλων
ReplyDeleteΤου Νικου Γ. Ξυδακη
Λίγες μέρες αφότου τα δεκαπεντάχρονα λαχτάρησαν για το απολυτήριο του Γυμνασίου (πέρασα, με τι βαθμό;), εκεί στο τέλος της υποχρεωτικής εννεάχρονης εκπαίδευσης, όπου η βάση του 10 έχει σημασία, βγήκαν τα αποτελέσματα των περίφημων Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους δεκαοκτάχρονους απόφοιτους Λυκείου. Από αυτή λοιπόν τη γιγάντια και θεαματική τελετή των Πανελλαδικών, οι πιτσιρικάδες του Γυμνασίου έμαθαν ότι το 10 της βάσης, για το οποίο κουράστηκαν και λαχτάρησαν, δεν ισχύει• στις ανώτερες σχολές περνάς και με μέσο όρο κάτω από τη βάση. Περνάς και με 7 μόσο όρο, και με 6, μπορεί και με 5.
Παράδοξο, αλλά έτσι συμβαίνει. Για να περάσει την τάξη στο Γυμνάσιο ο μαθητής χρειάζεται βαθμό 10 κατά μέσο όρο και να μην πέφτει κάτω από τη βάση σε ορισμένo αριθμό βασικών μαθημάτων (αρχαία, μαθηματικά κ. λπ.). Για να περάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ δεν χρειάζεται τίποτε, χρειάζεται ό, τι να ’ναι... Πρόκειται για διπλό μήνυμα, για το double bind των ανθρωπολόγων, αυτό που οδηγεί σε σχιζοφρένεια κατά τους ψυχαναλυτές...
Ολο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εκπέμπει τέτοια σχιζοφρενιογόνα μηνύματα, σήματα καταστροφής. Με τη χώρα επισήμως σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, το σχολείο εξακολουθεί να βρίσκεται σε λήθαργο, να αφίσταται από τις πνευματικές επιθυμίες και ανάγκες των πολιτών, να αφίσταται από τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας, να αφίσταται από την κοινή λογική.
Η υπουργός Παιδείας άρχισε τη μεταρρύθμσή της (κάθε υπουργός κάνει μεταρρύθμιση...) καταργώντας τη βάση του 10. Για να μη μείνουν κενές θέσεις στα ανεπιθύμητα ΑΕΙ και ΤΕΙ• για να μη μείνουν άδειες οι επαρχιακές πόλεις, οι γκαρσονιέρες τους και οι καφενειοταβέρνες τους• για να μη μείνουν άδεια τα ΚΤΕΛ και οι πτήσεις• για να παρκάρουν οι νέοι σε σχολές και να μην εμφανιστούν στη μετρούμενη, ήδη τρομακτική, νεανική ανεργία• για να εξακολουθήσουν οι φοιτητές να αφαιμάσσουν τις ήδη εξαντλημένες οικογένειες καταγωγής.
Η εισαγωγή χωρίς βάση, ουσιαστικά χωρίς κριτήρια, σε σχολές-φαντάσματα, για ανύπαρκτες γνώσεις και αστεία πτυχία, το κυνικό παρκάρισμα των νέων εκτός παραγωγής και κοινωνίας, η πρωτοφανής παραγωγή αέργων και ημιμαθών, είναι διαρκές έγκλημα: διαρκεί δεκαετίες και έχει υπονομεύσει το μέλλον του ελληνικού λαού, βαθύτερα και από το δημόσιο χρέος.
Η χώρα δεν χρειάζεται κι άλλους εκατοντάδες απόφοιτους φιλοσοφικών και θεατρικών σπουδών, δεν χρειάζεται απόφοιτους ΤΕΙ με ασαφή ή ακατανόητο αντικείμενο σπουδών. Τα παιδιά του 9 ή του 7 δεν χρειάζεται να σπουδάσουν θεωρία για να ζήσουν δυστυχισμένα και άεργα, εκλιπαρώντας δουλικά για ένα διορισμό, μια σύμβαση, ένα σταζ, ένα ό, τι να ’ναι. Η χώρα δεν χρειάζεται δούλους ανέργους. Η χώρα χρειάζεται ελεύθερους πολίτες, τεχνίτες, μηχανικούς, υδραυλικούς, ψυκτικούς, ηλεκτρολόγους, τεχνικούς ηλιακών συσκευών και συσκευών φωταερίου, νοσηλευτές, φυσικοθεραπευτές, ντιζάινερ, μαγείρους, ζαχαροπλάστες, φωτιστές, σχεδιαστές WEB, συντηρητές δικτύων.
Γιατί να υποτιμώνται τόσα και τόσα επαγγέλματα και να ωθούνται όλα, μα όλα, τα παιδιά σε αυτή τη σισύφεια ακαδημαϊκή οδό, που βγάζει μόνο στην αδράνεια, τη ματαίωση και την αεργία; Η πολιτεία, οι κυβερνήσεις, οι «μεταρρυθμιστές» υπουργοί Παιδείας περιφρόνησαν τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις επαγγελματικές σχολές - από τερατώδη άγνοια, από αδράνεια, από έλλειψη κριτηρίων και βούλησης. Και από τερατώδη λαϊκισμό: άλλο να τάζεις πανεπιστήμιο σε κάθε κωμόπολη, και άλλο να ιδρύεις επαγγελματική σχολή εστίασης ή ένδυσης: το ένα εξασφαλίζει γκλάμουρ και ψήφους, το άλλο απαιτεί οργάνωση, εργασία, υποδομή, σύνδεση με την κοινωνία και την παραγωγή. Αρα, όποιος θέλει να σπουδάσει μάγειρας ή μοντελίστ και να γίνει τεχνίτης, περήφανος μαΐστορας, ελεύθερος επαγγελματίας, ας πάει στο εξωτερικό. Οποιος θέλει να σπουδάσει υποψήφιος άεργος, άνεργος, δούλος του πολιτευτή, επισφαλής υπάλληλος, είναι καλόδεχτος σε δεκάδες πανεπιστήμια ανά την ελληνική επικράτεια. [Ο περιορισμός των 4096 χαρακτήρων δεν επιτρέπει την δημοσιεύσει όλου του άρθρου ]
ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ:http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_11/07/2010_407650
κύριε Υπουργέ οι πλούσιοι Δημόσιοι Υπάλληλοι που είχαν φορολογητέο εισόδημα τα τρία τελευταία χρόνια μέσο όρο 45000 ευρώ το 2010 και μετά σίγουρα θα έχουν 35.000 ευρώ αυτό δεν το λαμβάνεται στα υπόψη .Επίσης κύριε Υπουργέ οι φοιτητές του 2009 δεν δικαιούνται μεταγραφή παρά το γ εξάμηνο και με την προυπόθεση να έχουν περάσει τα μαθήματα α και β εξαμήνου για αυτούς τους φοιτητές τι μέριμνα θα λάβεται; Πιστεύω όυι οι μόνοι που δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι και είναι εκείνοι που έχουν τιμωρηθεί με όλα τα οικονομικά μέτρα γιατί δεν ελέγχεται και το φορολογικό εισόδημα όλων των κατηγοριών τρίτεκνων,κλπ ;είμαστε σε απόγνωση δεν μπορούμε να πούμε στα παιδιά μας αν μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους;
ReplyDeleteΕίμαι μητέρα και φοιτήτρια. Η οικογένεια μένει στα Τρίκαλα. Νοικιαζω σπίτι στην Λάρισα που σπουδάζω. Στο πανεπ/ο της Λάρισας φοιτά και η μέγαλη μου κόρη. Η δευτερη εχει δικαίωμα μεταγραφης κάπου κοντά μιας και η Λάρισα δεν έχει κάποιο πανεπ/ο από την θεωρητική κατ/ση.Είμαστε τρεις φοιτητές μέσα στην οικογένεια.
ReplyDeleteΣήμερα διαβασα την τροπολογία περι μετεγγραφών. Συγκεκριμμένα στην περίπτωση των 2 αδελφών που σπουδάζουν, εντόπισα ασυνέπεια με το δελτίο τυπου της 9/7. Στο δελτίο ξεκάθαρα αναφερεται ότι στην 1η περίπτωση υπάρχει πλαφόν, νω στη δεύτερη πρίπτωση δεν αναφέρει πλαφον (άρα δεν υπάρχει). Με βάση αυτη τη "δημόσια δεσμευση", συμπληρώνονται τα μηχανογραφικά και τελος Ιουλίου (σε λιγότερο από ενα μηνα) το Υπουργείο ανατρέπει τη δέσμευσή του. Φυσικά οι υποψήφιοι δεν μπορούν να διορθώσουν τα μηχανογραφικά τους, απλά να υπομείνουν τη μοίρα τους. Δηλαδή να επωμιστεί μια οικογένεια που τα τρια προηγούμενα χρόνια είχε το εκπληκτικό εισόδημα των 45000 ευρώ, και σαφώς δεν θα το έχει στα επόμενα χρόνια που θα σπουδάζουν τα παιδιά της, ακόμα 12000 ευρώ και να δεχτεί αδιαμαρτύρητα την αναιρεση υποσχέσεων αλλά και την μαθηματικη εξισωση 1 παιδί = 45000 άρα 2 παιδια πάλι 45000. Αν δεν αναιρεθεί τελικά το πλαφον στους 2 φοιτητες, αβιαστα προκυπτει το συμπέρασμα ότι δεν κατανοεί το Υπουργείο τις θυσίες στις οποίες υποβάλλεται η ελληνική οικογένεια και το χειρότερο αναιρεί αυτά που υπόσχεται σε καιρούς που δεν υπάρχουν τετοιες πολυτέλειες
ReplyDeleteΚύριε Υφυπουργέ, Κακώς έγινε συμβιβασμός. Επρεπε να ΜΗΝ υπάρχουν ΚΑΘΟΛΟΥ μετεγγραφές. Φανταστείτε π.χ. να πείτε στην Μ.Βρεττανία ότι ο Α μεταγράφεται από την ιατρική σχολή του Εδιμβούργου στο Κάρντιφ γιατί έχει αδελφό που σπουδάζει χημεία εκεί...
ReplyDeleteΚύριε Πανάρετε.
ReplyDeleteΈρχομαι λίγο πριν την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς ,όπου θα ισχύουν οι νέες διατάξεις για τις μετέγραφες και θα ήθελα αν γίνεται να διευκρινιστεί αν το εισόδημα των 45.000 είναι για κάθε χρονιά και όχι ο μέσος όρος του αθροίσματος των τριών χρόνων και επίσης τι θέμα με τις αντιστοιχίες τμημάτων. Το καταλαβαίνω ότι για την πλειοψηφία των φοιτητών που προέρχεται από τα αστικά κέντρα της Αθήνας και Θεσσαλονίκης πρέπει αν δικαιούνται μεταγραφής να γίνεται σε παρόμοιο τμήμα με αυτό που είχαν αρχικά περάσει αφού στα δύο κέντρα υπάρχει σχεδόν το σύνολο των σχολών που υπάρχει και στην περιφέρεια. Αλλά σε κάποιον φοιτητή από την επαρχία που στον τόπο κατοικίας του υπάρχει τμήμα είτε σε ΑΕΙ είτε σε ΤΕΙ που δεν αντιστοιχείτε με κάποιο άλλο δεν θα ήταν λογικό και κοινωνικό να μπορεί να εισαχθεί;
Ευχαριστώ .
Κυριε Πανάρετε,
ReplyDeleteΕΙΜΑΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΕΤΟΥΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΑΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ.ΚΑΤΑΓΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΠΑΡΩ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΑΘΗΝΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ,ΔΙΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΩ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 2 ΠΡΩΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΩΝ.Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΜΟΥ ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΧΡΩΣΤΑΩ 3 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠ'ΤΑ 14 ΣΥΝΟΛΙΚΑ -ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΟΥ- ΜΕ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΝΑ ΕΡΘΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.ΚΑΙ ΣΑΣ ΡΩΤΑΩ ,ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΑΥΤΟ;ΔΗΛΑΔΗ ΜΙΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΜΕΝΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 2 ΠΡΩΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΩΝ;ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ.ΚΑΙ Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ,ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΙ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΕΓΡΑΦΟΥΝ ΑΜΕΣΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΤΟ 92 ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ 91 ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΑΘΗΝΑ !!!!ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΜΟΥ (18.980) ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΜΑΙ ΑΞΙΑ ΝΑ ΦΟΙΤΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ !!ΚΑΙ ΣΑΣ ΡΩΤΑΩ.ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ;ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΩ ΠΑΝΕΛΗΝΝΙΕΣ;ΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;ΠΟΣΟ ΤΥΦΛΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΤΑΞΑΝ ΤΟ ΝΟΜΟ;ΠΟΣΟ ΠΙΣΩ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΟΤΑΝ ΠΕΤΑΕΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ;ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΙΞΩ ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΡΑ ΠΙΣΩ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΩ.ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΗΡΕΜΑ ΣΤΗ ΚΑΡΕΚΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΕΤΣΙ ΑΨΗΦΙΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.ΘΑ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΑΠΛΑ ΔΙΑΒΑΖΑΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΣΤΕΙΛΕΙ ΚΑΙ Ε-ΜΑΙL ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.