ΦΚ: Αυτές τις ημέρες πέρασε σχεδόν απαρατήρητο ένα σχέδιο-πρόταση για αλλαγές στα πανεπιστήμια. Πρόκειται για σταδιακές αλλαγές, με αργά βήματα, έτσι όπως πρέπει, αλλά σημαντικές αλλαγές. Το σχέδιο συζητήθηκε στην σύνοδο των πρυτάνεων και έχουμε στο τηλέφωνο τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Γιάννη Πανάρετο με τον οποίο θα προσπαθήσουμε να συζητήσουμε λίγο αναλυτικά το νόημα αυτού του σχεδίου και τις βασικές του κατευθύνσεις. Καλή σας μέρα.
ΙΠ: Καλή σας μέρα κ. Καρζή.
ΦΚ: Βλέπω ότι ένας από τους στόχους σε αυτό το σχέδιο, είναι η σύνδεση των πανεπιστημίων με την κοινωνία και την οικονομία και η ανταπόκρισή τους στην σύγχρονες κοινωνικές αλλαγές. Επειδή, πολλές φορές έχουμε πει ότι πρέπει να συνδεθούν τα πανεπιστήμια με την παραγωγή, πώς ακριβώς το εννοείτε;
ΙΠ: Θα μου επιτρέψετε πριν σας πω αυτό, να κάνω ένα σχόλιο στην αρχική σας αναφορά. Έχει παρατηρηθεί ιστορικά ότι οι οικονομικές κρίσεις σε πολλές χώρες έρχονται ταυτόχρονα με κρίσεις στα πανεπιστήμια και η μεταβολή και το ξεπέρασμα της οικονομικής κρίσης έχει αποτελέσει αφορμή για να αλλάξουν τα πανεπιστήμια και να αποτελέσουν τον μοχλό που θα βοηθήσει στο ξεπέρασμα αυτής της κρίσης.
Έρχομαι τώρα στην ουσία. Για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα πιστεύω ότι πρέπει να απαντήσει σε τέσσερα βασικά ερωτήματα: Πού είμαστε; Γιατί είμαστε εδώ που είμαστε; Πού θέλουμε να πάμε; Και πώς θα πάμε;
Για το πού είμαστε είναι βέβαιο ότι όλοι έχουμε την ίδια περίπου εικόνα, ότι τα πανεπιστήμια μας αυτή τη στιγμή δεν είναι αποδοτικά.
Γιατί είμαστε εδώ που είμαστε; Είμαστε εδώ γιατί τα πανεπιστήμια εδώ και χρόνια λειτουργούν με μία απόλυτη ομοιομορφία, έχουν μία άκρα εξειδίκευση και ο τρόπος διοίκησής του είναι εντελώς εσωστρεφής ώστε δεν επιτρέπει στα πανεπιστήμια και στην κοινωνία να έχουν μια αλληλεπίδραση.
Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν αυτό που κάναμε ήταν κάτι όπως όταν έχει κανείς έναν ασθενή, ο οποίος βήχει διαρκώς, έχει έναν χρόνιο βήχα και αντί να δούμε ποιο είναι το πρόβλημά του, του δίνουμε ένα σιρόπι για να περάσει ο βήχας.
Το πού θέλουμε να πάμε επομένως είναι προς ένα πανεπιστήμιο που να είναι ανταγωνιστικό διεθνώς και να έχει όλα εκείνα τα κριτήρια που θα το κάνουν επιτυχές. Αυτά τα πράγματα μπορούν να επιτευχθούν σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία με τρεις κρίσιμες επιλογές: αυτοτέλεια, κοινωνική λογοδοσία και διεθνοποίηση.
ΦΚ: Λέτε αυτοτέλεια. Αυτό σημαίνει ότι εσείς ως Υφυπουργός Παιδείας θα έχετε λιγότερη δυνατότητα παρέμβασης στα των πανεπιστημίων.
ΙΠ: Ναι, ακριβώς. Και ιδιαίτερα το Υπουργείο Παιδείας. Και αυτή είναι, αν θέλετε, μια άλλη παράμετρος αποτυχίας της μέχρι σήμερα πρακτικής. Ότι δηλαδή, σύμφωνα με το σύνταγμα, την εποπτεία της λειτουργίας των πανεπιστημίων είχε το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο είναι ένας διοικητικός μηχανισμός. Δεν έχει την ουσιαστική δυνατότητα να ασκήσει κάποιον έλεγχο. Και για να πάμε λίγο παραπέρα σε αυτό που σας είπα, δηλαδή, στο πώς θέλουμε να πάμε εκεί πού θέλουμε να πάμε, αν κοιτάξει κανείς τι γίνεται διεθνώς στα πανεπιστήμια που έχουν τη μεγαλύτερη επιτυχία, θα δει ότι αυτά που βρίσκονται στην κορυφή όλων των διεθνών αξιολογήσεων, είναι τα πανεπιστήμια που έχουν πλήρη αυτοτέλεια. Συμβαίνει όμως, αυτά τα ίδια πανεπιστήμια να έχουν και πλήρη οικονομική αυτοτέλεια, να έχουν δηλαδή τους δικούς τους πόρους.
ΦΚ: Δημόσιοι πόροι; Να το πω αλλιώς, κρατικοί πόροι; Ιδιωτικοί πόροι; Ή και δημόσιοι πόροι που στην Ελλάδα δεν είναι πολύ δημοφιλές;
ΙΠ: Στα μεγάλα πανεπιστήμια, π.χ. το Harvard, το Yale, το Stanford, οι πόροι δεν είναι δημόσιοι και γι’ αυτό έχουν και αυτή την ευχέρεια να έχουν την πλήρη αυτοτέλεια. Τα πανεπιστήμια όμως που χρηματοδοτούνται από το κράτος ή από τις πολιτείες στην Αμερική έχουν υποχρέωση να έχουν μία λογοδοσία στους πολίτες που με τους φόρους τους, τούς χρηματοδοτούν. Χρειάζεται λοιπόν εδώ στην Ελλάδα και σε όλες στις χώρες της Ευρώπης γενικότερα όπου έχουμε μία έντονη μορφή κρατικής λογικής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στον έλεγχο και στην αυτοτέλεια. Έχει αποδειχθεί, όπως είπα προηγουμένως, ότι ο έλεγχος και η εποπτεία που ασκείται από το κράτος είναι ανεπιτυχής. Γι’ αυτό πρέπει να οδηγηθούμε σε μια άλλης μορφής διοίκηση, όπως οδηγούνται πια τα περισσότερα πανεπιστήμια -μεταξύ αυτών και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια- με τα χαρακτηριστικά ενός συμβουλίου διοίκησης στην οποία δε συμμετέχει ο διοικητικός μηχανισμός του υπουργείου παιδείας, αλλά συμμετέχουν εκπρόσωποι της κοινωνίας ευρύτερα και φυσικά επιστήμονες, οι οποίοι μπορούν να έχουν άποψη για την καλύτερη λειτουργία του πανεπιστημίου.
ΦΚ: Είναι εδώ δίπλα μου ο πολιτικός μας αναλυτής, ο κ. Γιώργος Σεφερτζής και ήθελε να σας ρωτήσει κάτι.
ΙΠ: Παρακαλώ.
ΓΣ: Κύριε Υπουργέ καλημέρα και καλό μήνα.
ΙΠ: Ευχαριστώ, καλημέρα.
ΓΣ: Λύστε μου μία απορία που μου δημιουργήθηκε ακούγοντας την τοποθέτησή σας. Αντιλαμβάνομαι απολύτως τον ρόλο του Υπουργείου ως διοικητικού μηχανισμού, ποιος όμως θα παράξει το σχέδιο που θα επιτρέψει στα πανεπιστήμια να λειτουργήσουν ακριβώς όπως τα περιγράψατε προηγουμένως, ως εργαλεία υπέρβασης της οικονομικής κρίσης;
ΙΠ: Το κράτος, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, που έχει μία μεγαλύτερη εμπλοκή στη λειτουργία των πανεπιστημίων μπορεί να βάλει γενικούς κανόνες, αλλά στα επί μέρους θέματα για το πώς μπορεί το πανεπιστήμιο να εξυπηρετήσει καλύτερα για την κοινωνία, δεν έχει την ευχέρεια αυτή διότι αναλώνεται σε διοικητικούς ελέγχους. Ένα τοπικό συμβούλιο, δηλαδή ένα συμβούλιο διοίκησης που μπορεί να εποπτεύει είτε μόνο ένα πανεπιστήμιο, είτε μία ομάδα πανεπιστημίων γεωγραφικά, έχει την ευχέρεια να καθορίσει τόσο τις ανάγκες της συγκεκριμένης περιφέρειας, όσο και να προσδιορίσει τους καλύτερους στόχους που μπορεί να επιδιώξει το πανεπιστήμιο.
Όσον αφορά στον τρόπο διοίκησης και το συμβούλιο διοίκησης που αναφέρθηκα, γιατί είναι ένα σημαντικό κομμάτι, υπάρχουν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Η μία είναι, όπως σας είπα, ένα συμβούλιο διοίκησης που αφορά ένα πανεπιστήμιο και η άλλη είναι ένα συμβούλιο διοίκησης που περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια σε μία ολόκληρη περιοχή. Τέτοια πρακτική ακολουθείται στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου, που έχει τις επί μέρους μονάδες, το Kings College, το Queens College κτλ. Υπάρχει επίσης στην Καλιφόρνια που για όλο το σύστημα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας των δέκα campuses υπάρχει ένα συμβούλιο. Υπάρχει και στην Ελβετία, για να πω και ένα τρίτο παράδειγμα, όπου τα δύο πολυτεχνεία, τα ομοσπονδιακά πολυτεχνεία, της Ζυρίχης και της Λωζάννης έχουν ένα συμβούλιο διοίκησης.
ΓΣ: Να σημειώσω την δυνατότητα ίδρυσης καθηγητικών θέσεων με χορηγία από ιδιωτικές επιχειρήσεις ή από κοινωφελείς οργανισμούς ή από ιδρύματα, από κληροδοτήματα. Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή και είμαι βέβαιος ότι θα είναι επίμαχη στο ελληνικό πανεπιστήμιο.
ΙΠ: Θα είναι επίμαχη και είναι γενικά επίμαχη κύριε Καρζή, αλλά, ξέρετε πάντοτε επειδή βλέπουμε τους κινδύνους …
ΓΣ: Καλά, στην Αμερική οι περισσότερες μεγάλες έδρες έτσι είναι, δεν υπάρχει αμφιβολία.
ΙΠ: Ακριβώς. Δεν είναι μόνο στην Αμερική. Και στην Ευρώπη πια συμβαίνει αυτό. Επειδή λοιπόν βλέπουμε τους κινδύνους, ότι μπορεί να έρθει η επιχείρηση ή ο επιχειρηματίας να επηρεάσει κτλ, πάντοτε έχει σημασία πώ κάνει κανείς κάτι. Το να μπορέσει κάποιος να χρηματοδοτήσει μία δραστηριότητα στο πανεπιστήμιο, αλλά το πανεπιστήμιο να έχει την αποκλειστική ευθύνη, το τονίζω την αποκλειστική ευθύνη για το ακαδημαϊκό μέρος του πώς θα χρησιμοποιούνται τα χρήματα.
ΓΣ: Αυτό είναι.
ΙΠ: Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που αποδεικνύεται στην πράξη, και δεν μπορεί κανείς να εμποδίσει μια σωστή διαδικασία. Εδώ μπορεί ένας ιδιώτης ή κάποιος άλλος να χρηματοδοτήσει οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Ξέρετε πόσοι Έλληνες χρηματοδοτούν έδρες σε πανεπιστήμια του εξωτερικού; Έχει χαλάσει κάτι; Έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο επειδή χρηματοδότησε κάποιος μία δραστηριότητα;
ΓΣ: Να ρωτήσουμε κάτι τελευταίο. Θα υπάρχει μαγιά στην ακαδημαϊκή κοινότητα για να υποστηρίξει, να αποδεχτεί και να εφαρμόσει μέσα στο πανεπιστήμιο τέτοιες μεταρρυθμίσεις;
ΙΠ: Νομίζω ότι υπάρχει και πιστεύω ότι είναι κάτι περισσότερο από μαγιά. Στη συνεδρίαση στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, οι Πρυτάνεις έδειξαν μία αποδοχή και ξέρετε γιατί; Δεν είναι τυχαίο νομίζω. Υπάρχει μία ωριμότητα πια και στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Μέχρι σήμερα αυτό που γινόταν ήταν ότι το ίδιο το κράτος, η ίδια η πολιτεία με τα θέματα που έθετε ως θέματα συζήτησης για αλλαγές στα πανεπιστήμια, τα εκλεκτορικά σώματα, το άσυλο, το άλφα ή το βήτα, τα οποία ήταν επί μέρους προβλήματα και όχι ουσιαστικά, οδηγούσε και την πανεπιστημιακή κοινότητα σε έναν διάλογο για δευτερεύοντα ζητήματα, τα οποία προκαλούν αντιπαραθέσεις. Πιστεύω ότι σήμερα βάζοντας αυτές τις βάσεις για κάτι τελείως διαφορετικό, και τα ίδια τα πανεπιστήμια και οι διοικήσεις τους θα συμβάλουν για να οδηγηθούμε σε ένα πανεπιστήμιο που όλοι το θέλουμε, που ουσιαστικά θα μπορεί να στέκεται ανταγωνιστικά διεθνώς.
Και για να προσθέσω ένα ακόμα πράγμα για την μαγιά που είπατε και για τους πρυτάνεις, είναι πολύ ενδιαφέρον ότι στην τελευταία Σύνοδο των Πρυτάνεων προτάθηκε από τον Πρύτανη της Θεσσαλονίκης και υιοθετήθηκε ομόφωνα η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού βιβλίου. Ξέρετε πόσο έντονες απόψεις έχω γι’ αυτό. Και αυτό δείχνει ότι και το πανεπιστήμιο είναι έτοιμο να οδηγηθεί σε καινούρια μονοπάτια που βοηθούν ουσιαστικά την ποιότητα της εκπαίδευσης.
ΓΣ: Μάλιστα. Κύριε Πανάρετε μιας και σας «λοκάραμε», όπως λένε οι πιλότοι, στον αέρα, μου θυμίσατε με τα όσα είπατε για το πανεπιστήμιο, πολλές από τις βασικές αρχές που ήταν καθοδηγητικές για το opengov. Της έμπνευσης δηλαδή περί ανοιχτής διακυβέρνησης της οποίας είσαστε ένας από τους βασικούς δημιουργούς. Τώρα που φτάσαμε εννέα μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας από το ΠΑΣΟΚ και βρισκόμαστε πια στην κορύφωση μιας κρίσης πλήρους μετασχηματισμού οικονομίας και κοινωνίας, πώς θα κάνατε τον απολογισμό αυτής της ιδέας; Ήταν καλή η ιδέα την κατάλληλη στιγμή; Αυτή η προσπάθεια για την ανοιχτή διακυβέρνηση υπό τις συνθήκες στις οποίες ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ την εξουσία;
ΙΠ: Το πιστεύω απόλυτα κ. Σεφερτζή ότι ήταν μία αναγκαία τομή για την χώρα. Αν τώρα με ρωτήσετε, αν η τομή λειτούργησε όπως θα θέλαμε να λειτουργήσει, θα σας πω όχι. Και εγώ ο ίδιος ως πρόσωπο και υπεύθυνος της διαδικασίας δεν είμαι ευχαριστημένος. Ξέρετε όμως γενικά είμαστε ένας λαός παρορμητικός. Όταν γίνεται κάτι περιμένουμε να γίνει τέλεια και αν δεν γίνει τέλεια, αμέσως λέμε «α! αυτό απέτυχε».
Ξέρετε, έγινε ένα πολύ σημαντικό βήμα. Καταρχήν το κράτος υποχρεώθηκε να αποτυπώσει τους οργανισμούς που έχει. Μέχρι σήμερα η πρακτική που υπήρχε ήταν ότι οι Υπουργοί μάθαιναν πολλούς από τους εποπτευόμενους οργανισμούς τους γιατί κάποιος από τους ενδιαφερόμενους πήγαινε στον Υπουργό κι έλεγε «ξέρεις, υπάρχει αυτός ο οργανισμός, εγώ είμαι κατάλληλος. Αν θέλεις, τοποθέτησέ με εκεί». Σήμερα οι οργανισμοί έχουν καταγραφεί και είναι γνωστοί σε όλους. Επίσης, υπάρχουν βιογραφικά. Στην πολιτική τα βιογραφικά ήταν άγνωστη λέξη. Ήταν «ξέρεις κάποιον; Ναι ξέρω τον τάδε. Καλός είναι; Ναι, καλός είναι.» Επίσης, τώρα τα βιογραφικά δημοσιοποιούνται. Όλα; Όχι όλα. Κακώς. Κάτι γίνεται όμως και το πιο σημαντικό από όλα, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι δεν πρόκειται να πάμε πίσω στην προηγούμενη κατάσταση. Αυτό που θα έχουμε την επόμενη φορά θα είναι πολύ καλύτερο. Αν σας πω ότι στα πρώτα βήματα υπήρχε ακόμη και αμφιβολία για την νομική δυνατότητα να συμπληρώνουν βιογραφικά οι ενδιαφερόμενοι.
ΓΣ: Πότε βλέπετε να είναι η επόμενη φορά;
ΙΠ: Πότε βλέπω να είναι η επόμενη φορά;
ΓΣ: Ναι.
ΙΠ: Όταν θα χρειαστεί να ξαναγίνει στελέχωση της δημόσιας διοίκησης. Αλλά, η στελέχωση της δημόσιας διοίκησης ξέρετε, ακόμα και στη θητεία μίας κυβέρνησης, δεν γίνεται άπαξ. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι παραιτούνται, κάποιοι κρίνονται ακατάλληλοι και επομένως οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί να γίνει, ακόμα και τώρα που γίνονται επιλογές, είμαστε πιστεύω σε πολύ καλύτερη κατάσταση και τις κάνουμε πιο σωστά από ότι τις κάναμε στην αρχή.
ΓΣ: Κύριος Γιάννης Πανάρετος, Υφυπουργός Παιδείας και τον ευχαριστούμε πολύ.
Thursday, July 01, 2010
Συνέντευξη Ι. Πανάρετου στον Αθήνα 984, στην εκπομπή «Ο Σφυγμός της Μέρας» (Φοίβος Καρζής 1/7/2010)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κύριε υφυπουργέ
ReplyDeleteΣήμερα πρώτο θέμα στις ειδήσεις είναι η έκθεση του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης
Σε αυτή την έκθεση αναφέρεται μια κυρία η οποία ήταν μέλος 30 αμοιβόμενων επιτροπών
Τι θέλω να πω
Σήμερα ανακοινώθηκαν οι Διευθυντές των ΠΕΚ ανά την Ελλάδα
Αν προσέξει κανείς τα ονόματα των τοποθετιθέντων ως διευθυντών και αν έχει την εμμονή να παρακολουθεί τα τεκμαινόμενα στο υπουργείο της παιδείας θα δει ότι οι τοποθετιθέντες κατέχουν ήδη και μια και δύο και τρεις αμοιβόμενες θέσεις ή είναι και μέλη σε επιτροπές αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης
Εικαζουμε ότι δεν είναι μαϊντανοί, αλλά ότι ο χώρος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, αρμοδιότητας σας, δεν έχει άλλα αξιόλογα στελέχη ώστε να καταργηθεί στην πράξη η επάρατος πολυθεσία
Μέλος ΔΕΠ που δεν κατεχει καμία θέση και δεν θέλει, για να μπορεί να λεει τα "σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη" που λέει ο λαός μας ... με συγχωρείτε ο ποιητής ήθελα να πω....
Κύριε Υπουργέ,
ReplyDeleteΜια παράμετρος που θα μπορούσε να συμβάλει στην αναβάθμιση των ΑΕΙ της χώρας είναι η προσέλκυση καλών επιστημόνων από το εξωτερικό. Όμως υπάρχουν αρνητικοί παράγοντες και ένας από αυτούς είναι ο μισθολογικός.
Ο επίκουρος καθηγητής χρειάζεται τουλάχιστον 11-13 χρόνια για να φτάσει στο επίπεδο αυτό (4-5 χρόνια πτυχίο, 4-5 χρόνια διδακτορικό, 3 χρόνια προϋπηρεσία σύμφωνα με το νόμο). Η αμοιβή του είναι περίπου 1600-1700 Ε μηνιαία καθαρά.
Η καθαρίστρια της Βουλής χρειάζεται 0 χρόνια και η αμοιβή είναι μεγαλύτερη.
Ο τελωνειακός ΠΕ χρειάζεται 4 χρόνια και η αμοιβή είναι μεγαλύτερη.
Ο μηχανολόγος της ΔΕΗ χρειάζεται 5 χρόνια και η αμοιβή είναι μεγαλύτερη.
Ο Θυρωρός στο Υπουργείο Οικονομικών χρειάζεται 0 χρόνια και η αμοιβή είναι μεγαλύτερη.
Ο γιος μου λαμβάνει πρώτο μισθό ως assistant professor (tenure track) στις ΗΠΑ 106.000$ μεικτά + 8.000$ moving expenses και startup funds. Γιατί να επιδιώξει θέση επίκουρου καθηγητή στην Ελλάδα; Το παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό κατά τη γνώμη μου.
Αυτός είναι ένας από τις λόγους που περιλάβαμε στις προτάσεις την δυνατότητα κατοχής θέσης και στην ελλάδα και το εξωτερικό (dual appointments)
ReplyDeleteΑγαπητέ Κε Παναρετε,
ReplyDeleteΘΕΩΡΗΤΙΚΟ το ερώτημα.
Οι τελευταίες κρίσεις που ξέρουμε είναι: Ουγγαρία, Εσθονία, Ρουμανία, Ισλανδία, Εκουαδόρ, Πακιστάν, Αργεντινή, Σουηδία, Αγγλία, Χιλή. Οι Ισλανδία, Εκουαδόρ, Αργεντινή, Ρωσία αφορούν μάλιστα κρίσεις με “επιθετική” (προς τους πιστωτές) αναδιάρθρωση του χρέους. Η κρίση της Σουηδίας είχε χαρακτηριστικό την συνολική και ολοκληρωτική κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος, της Χιλής αφορούσε την πλήρη κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος. Αν πάμε και στις παλαιότερες, έχουμε την παγκόσμια κρίση του 1929-1932 και την επι Ε. Βενιζέλου πτωχευση της Ελλάδας. Έχετε να καταθέσετε, μιας και είναι και “ιστορικά αποδεδειγμένο”, στοιχεία για το πώς άλλαξε το πανεπιστήμιο με την κρίση και πώς βοήθησε το πανεπιστήμιο στην έξοδο από την κρίση?
Θα χαρω να εχω μια πιστευω ενδιαφερουσα απαντηση
Για μια αντικειμενικη ενημερωση, θα θελαμε να δουμε και αναρτησεις που δεν ειναι ακριβως 'υπερ' σας. Γιατι δεν μας γραφετε τι ειπωθηκε στη συναντηση σας με τους αδιοριστους/ ωρομισθιους εκπαιδευτικους; Tι σας ρωτησαν και τι απαντησατε. Ευχαριστω
ReplyDelete"Σήμερα οι οργανισμοί έχουν καταγραφεί και είναι γνωστοί σε όλους"
ReplyDeleteΠού μπορώ να βρω αυτό που είναι «γνωστό σε όλους»?
Τα σχολια σας για τη Συνοδο της Καλαματας ???
ReplyDeleteΑυτό που δεν έχουμε δει είναι τα βιογραφικά όλων όσων τοποθετείτε σε Δ.Σ. και σε διευθύνσεις.
ReplyDeleteΘυμάμαι πολύ καλά την προσωπική σας δέσμευση σε αυτό το θέμα. Μήπως θα έπρεπε να επιληφθείτε του θέματος; Έχουν γίνει ένα σωρό τοποθετήσεις και βιογραφικά δεν έχουμε δει.
Το προσπαθώ.
ReplyDeleteΓιατί δεν ξεκινάτε από το βιογραφικό του προέδρου της ΓΑΙΑΟΣΕ ή του Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών;
ReplyDeleteΕντυπωσιακά βιογραφικά που δείχνουν την νέα αντίληψη για τη στελέχωση της διοικητικής μηχανής. Δυστυχώς δεν είναι οι μόνες περιπτώσεις.
Αγαπητέ κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteμε αφορμή τη συνέντευξή σας στον 9,84 στην οποία καθώς φαίνεται κεντρική θέση στη συζήτηση έλαβε το επικείμενο νομοσχέδιο-πρόταση για αλλαγές στα πανεπιστήμια, θα ήθελα να σάς επισημάνω την αναγκαιότητα πρόβλεψης στο νέο νόμο-πλαίσιο ενός σαφώς καθορισμένου επαρκούς σε διάρκεια μεταβατικού διαστήματος για την προσαρμογή των ανωτάτων ιδρυμάτων στη νέα πραγματικότητα. Με αυτό τον τρόπο, θα εξασφαλιστεί τόσο η ομαλότητα στη μετάβαση από το παλαιό στο νέο σύστημα, όσο και η αποφυγή ακραίων καταστάσεων στις οποίες έρμαια θα γίνονται στελέχη της ακαδημαϊκής κοινότητας, φοιτητές και μέλη ΔΕΠ.
Ειδικότερα όσον αφορά ενδεχόμενες ρυθμίσεις που μπορεί να περιλαμβάνονται στο νέο νόμο σχετικά με την υπέρβαση του ορίου του χρόνου σπουδών (το ζήτημα των λεγομένων 'αιώνιων φοιτητών') , καλό θα ήταν να προβλεφθεί κεντρικά μέσα από το νομοσχέδιο μια ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ στη ρύθμιση για τους σημερινούς φοιτούντες σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (ή τουλάχιστον να διατηρηθεί η μέχρι σήμερα προβλεπόμενη ρύθμιση που προβλέπει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης των σπουδών και λήψης πτυχίου μέχρι το 2012 για τους παλαιούς 'αιώνιους' φοιτητές) και να μην αφεθεί ένα τέτοιο ζήτημα να υπαχθεί στην κρίση του συμβουλίου του κάθε περιφερειακού ιδρύματος.
Με τον τρόπο αυτό θα προστατευθούν τόσο τα μέλη ΔΕΠ όσο και οι φοιτητές από αυθαιρεσίες, δοσοληψίες και εκβιασμούς, με την επισήμανση βέβαια ότι η προβλεπόμενη νομοθετική ρύθμιση δε θα αιφνιδιάσει αλλά με την απαραίτητη ευαισθησία θα προσφέρει το ΙΚΑΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ που προβλέπεται και σήμερα και το οποίο θα επιτρέψει και στους παλαιούς φοιτούντες (νυν 'αιώνιους' φοιτητές όπως αποκαλούνται, και μη) την ομαλή ολοκλήρωση των σπουδών τους, χωρίς να ακυρώνει πορείες ζωής.
Σάς ευχαριστώ εκ των προτέρων και αναμένω σε σχολιασμό σας .
Η οποιαδήποτε ρύθμιση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της όλα τα δεδομένα.
ReplyDeleteΟι προτάσεις του Υπουργείου είναι προωθημένες και για πρώτη φορά (στα 24 χρόνια μου στο ελληνικό παν/μιο) σε επαφή με το διεθνές ακαδημαικό γίγνεσθαι. Το ελληνικό παν/μιο αξίζει αυτή σας τη προσπάθεια, θα βρείτε πολλούς συμμάχους και είναι ευκαιρία να προσπαθήσουμε για ένα νέο ξεκίνημα. Οι τυχόν αντιδράσεις (θα υπάρξουν από την 'προοδευτική' συντήρηση)δεν πρέπει να αναστείλουν τη διάθεση για τη πραγματική μεταρύθμιση που σχεδιάζετε να προτείνετε. Είναι καλύτερα το δημόσιο παν/μιο να κλείσει και όταν ξανανοίξει να είναι διαφορετικό, ποιοτικό, πραγματικά πολιτικοποιημένο με συνείδηση του ρόλου του, απαλλαγμένο από την κομματική, οικονομική και ακαδημαική διαπλοκή.
ReplyDeleteθα είμαστε κοντά σας! Και είμαστε πολλοί, πιστέψτε μας!
ΚΑΘ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
@11.46 Υπολογίσω πολύ σε αυτή την στήριξη. Και σε προτάσεις, κριτικές επισημάνσεις λαθών, ιδέες και συνεργασία.
ReplyDeleteΠιστεύω και εγώ ότι η αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας θα βοηθήσει να κάνουμε επιτέλους ένα ουσιαστικό βήμα αλλαγής στα πανεπιστήμια.
Αγαπητε Κε Παναρετε
ReplyDeleteΠροσφατα εγινε η Συνοδος των Προεδρων ΤΕΙ.
Στο δελτιο τυπου διαβαζουμε οτι οι Προεδροι κατεθεσαν
"επιπλέον σύνολο θεσμικών θεμάτων για ρύθμιση, που αφορούν το Ε.Π. κ.ά. και ζητεί την προώθηση και ψήφισή τους από την Βουλή με το επόμενο νομοσχέδιο για την Δια Βίου Μάθηση"
Λαμβανοντας, υπόψην οτι ΟΥΔΕΜΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ εχει γινει για τις προτασεις που ΦΙΜΟΛΟΓΟΥΝΤΕ, μηπως, μιας και οι προεδροι μας δεν εχουν ιχνος Δημοκρατικης ευαισθησιας, μορειτε να τις ΔΩΣΕΤΕ στη ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ???
ΥΣ ετσι θα μαθουμε πους ...αφορουν...OI ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΚΤΟς απο το ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ αιτημα για εκομα μια θητεια προεδρων/Αντιπροεδρων.
Ελπιζοντας σε εσας...
Μάλλον σας έστειλα ένα λίνκ ως Μολιέρος, εκ παραδρομής.
ReplyDeleteΣε ποιο πόστ σας το έστειλα, δεν πρόσεξα.
Συγγνώμη για την ενόχληση, παρόλα αυτά το λίνκ είναι μάλλον ενδιαφέρον.
Κε Πανάρετε,
ReplyDeleteθα απαντήσετε ποτέ με τον Ηράκλειτο τι θα γίνει και γιατί υπάρχει αυτή η μεγάλη καθυστέρηση, που εσείς ο ίδιος είχατε πει "για μήνα" και έχει περάσει 4μηνο;
Επιτέλους, γράψτε κάτι, μην κάνετε ότι δεν το ακούτε το θέμα. Τόσα μηνύματα έχετε πάρει
Μήπως δεν υπάρχουν πιά τα χρήματα; Πες τε μας σας παρακαλώ αν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Αν δεν υπάρχει, και δεδομένου ότι μέσα στο καλοκάρι δύσκολα βλέπω να γίνεται κάτι, να ελπίζουμε για τον Σεπτέμβρη τουλάχιστον;
ReplyDeleteΚαταλαβαίνω την αγωνία και την ανάγκη να ολοκληρωθεί η διαδικασία το συντομότερο δυνατόν.
ReplyDeleteΚατ' αρχήν, τα χρήματα υπάρχουν.
Έχει υπάρξει καθυστέρηση στις αξιολογήσεις. Μέχρι πρόσφατα, υπήρχαν αρκετές προτάσεις που δεν είχαν περάσει ούτε την πρώτη φάση της αξιολόγησης. Επίσης, κάποιοι κριτές από το εξωτερικό έχουν καθυστερήσει να απαντήσουν.
Καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια να ολοκληρωθούν όλες οι αξιολογήσεις το συντομότερο δυνατόν (παρακολουθώ πλέον προσωπικά την διαδικασία καθημερινά). Πιστεύω ότι το Σεπτέμβριο θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
κ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΟι καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί οφείλονται σε σημαντικό βαθμό και στο μικρό αριθμό αξιολογητών, διότι οι προτάσεις είναι γραμμένες στα ελληνικά και χρήζουν αξιολόγησης αποκλειστικά από ελληνόφωνους κριτές! Είναι άκρως απαραίτητο από δω και πέρα να γράφονται όλες οι προτάσεις στα αγγλικά (πιθανά εκτός αυτών που αφορούν σε θέματα ελληνικής γλώσσας και γραμματείας) ώστε να είναι δυνατή η ενεργοποίηση και ξένων κριτών. Εξ άλλου αυτή είναι και η διεθνής πρακτική!. Πολλοί συμμετέχουμε στη κρίση προγραμμάτων από την Ιταλία, Πορτογαλία κλπ. Η αγωνία των συναδέλφων είναι απόλυτα δικαιολογημένη εάν σκεφθεί κάνεις ότι επί 6 χρόνια δεν υπήρξε ούτε μία προκήρυξη!!
ΚΑΘ ΠΑΝΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ο λόγος για το γνωστό καθηγητή ΆΤ , ο οποίος έπεσε θύμα διαρρηκτών ενώ κοιμόταν με την σύζυγο και τη νεογέννητη κόρη του .
ReplyDelete......Μετά το πρώτο σοκ και την σύγχυση, ο γνωστός καθηγητής ΑΤ διαπίστωσε ότι οι διαρρήκτες είχαν κλέψει από το πορτοφόλι του το ποσό των 800 ευρώ, ενώ είχαν πάρει από τον πάγκο, κοντά στην κύρια είσοδο, τα κλειδιά του αυτοκινήτου του, το οποίο έκανε «φτερά». Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο γαλάζιου χρώματος, μάρκας Μερσεντές, μοντέλο Ε200 κομπρέσορ με αριθμό κυκλοφορίας ΑΧΧ 2800.
ερωτηση
Πως με μισθό καθηγητή αγοραζει καποιοσ ενα τετοιο πανακρινο ΙΧ.
ΜΗΠΩΣ πρεπει να θεσπιστει ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ σε ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΕΙ-ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ-ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΕΣΥ εκτος των αλλων!!!
Το παραδειγμα δεν ειναι τυχαιο....και το ονομα ΑΤ ...γνωστο...
Ιδέα για την αξιολόγηση των φοιτητών --- αντί για τη διόρθωση των διαγωνισμάτων από τους ΥΔς/ βοηθούς διδασκαλίας
ReplyDeletehttp://agtb.wordpress.com/2009/11/24/grading-a-game-theory-course/
Σχετικα με τον Ηρακλειτο ΙΙ, μπορει τα χρηματα να υπαρχουν οπως λετε, ομως μεχρι ποτε θα υπαρχουν οταν βλεπει η ΕΕ οτι καθυστερουμε τραγικα να τα απορροφησουμε και ηδη βρισκομαστε στο μεσον της χρονικης περιοδου για την οποια εχουν χορηγηθει χωρις να εχει παρει ουτε 1 ευρω κανενας ΥΔ? Ελεγχος δεν υπαρχει απο την Ευρωπη για την καταληξη αυτων των χρηματων, σε ο,τι αφορα το ποσοστο που βαζει η ΕΕ τουλαχιστον? Λεξεις-κλειδια: ΕΥΕΛΙΞΙΑ κ ΣΥΝΤΟΜΕΥΣΗ των διαδικασιων παρακαλουμε!! Δεν υπαρχει χρονος πια!!
ReplyDeleteΚατά τα άλλα λαλίστατε και πολυγραφότατε κύριε Υφυπουργέ, γιατί - επιτέλους - δεν καταθέτετε την άποψή σας και γενικότερα δε θίγετε το θέμα του εμπαιγμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της δήθεν μεταβατικής περιόδου, η οποία αποδεδειγμένα αφήνει απ' έξω τη μόνη κατηγορία (πλην των διοριστέων του ΑΣΕΠ) η οποία αξιοκρατικά εργάστηκε και ταλαιπωρήθηκε όσο καμία άλλη. Αναφέρομαι σε όσους έχουν 24μηνη τουλάχιστον προϋπηρεσία και επιτυχία-ες στο ΑΣΕΠ. Γιατί μας εξαναγκάζετε να προσφεύγουμε στα δικαστήρια και τις πενιχρές οικονομίες τόσων ετών να τις διαθέτουμε για να βρούμε το δίκιο μας; Δε σας φτάνει η ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού μας, ο εξευτελισμός των ζωών μας, τι άλλο θέλετε; Η σιωπή σας σημαίνει συνενοχή. Όσο δεν απαντάτε, τόσο θα επιμένουμε.
ReplyDeleteΚαλησπέρα κε Υφυπουργέ, αναρωτιέμαι...ποιοι έκαναν την μετάφραση των όρων των προτάσεων ΘΑΛΗΣ, που είναι ένα συνεργατικό πρόγραμμα και όχι ένα "προσωπικό" πρόγραμμα, και έτσι ο Συντονιστής μεταφράστηκε ως Principal Investigator, αντί για Coordinator που είναι και το σωστό; Είναι σοβαρό το θέμα αφού δεν συμπίπτουν οι δύο έννοιες άρα δεν συμπίπτουν τα 'δυνατά' σημεία που πρέπει να έχει ο ένας σε σύγκριση με τον άλλο (πχ διοικητική εμπειρία vs έρευνητική εξειδίκευση). Εν ολίγοις προτάσεις με καλό συντονιστή και άριστους υπεύθυνους ομάδων της ΚΕΟ μπορεί να αδικηθούν γιατί στα μάτια των κριτών το βιογραφικό του δεν θα δικαιολογεί την έννοια Principal Investigator που του απέδωσε ο μεταφραστής σας.
ReplyDeleteγια να εξηγούμαι, δε διαφωνώ με την αξιολόγηση στα αγγλικά, σαν νέος ερευνητής την προτιμώ.... όχι όμως "κατόπιν εορτής", με αναντιστοιχία με την ελληνική πρόταση, με κακομεταφρασμένο template, απίθανα όρια (350 words για management structures and procedures!)και παντελή έλλειψη οδηγιών συμπλήρωσης! πιο ειλικρινές θα ήταν να δίνατε ένα ουσιαστικό χρονικό περιθώριο για να επανακαταθέταμε τη πρόταση στα αγγλικά χρησιμοποιώντας ένα δοκιμασμένο tεmplate από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα (οκ όχι στην έκταση, αλλά στη δομή και χρήση της ορολογίας). φιλικά,
ReplyDelete