Monday, July 05, 2010

Στατιστικά Στοιχεία των Πανελληνίων Εξετάσεων

Εχουν αναρτηθεί εδώ.

8 comments:

  1. Anonymous11:50 pm

    Αναφέρομαι στο ποσοστό των αναβαθμολογηθέντων γραπτών. Αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι η αχίλλειος πτέρνα της βαθμολόγησης είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Η Λογοτεχνία της θεωρητικής.
    Εστιάζω στην Γλώσσα. Η αλλαγή στη βαθμολογία των ασκήσεων (από 25 σε 35) και της παραγωγής λόγου (από 50 σε 40) δεν απέδωσε στο στόχο του εξαντικειμενισμού της βαθμολόγησης. Η επίμονη εμφάνιση βαθμολογικών αποκλίσεων μπορεί να αποδίδεται στην ιδιαίτερη φύση του μαθήματος. Στην πραγματικότητα όμως οφείλεται στο ότι δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια στον τομέα αυτό.
    Αντί αιτιολογίας προτείνω:
    α) να γίνει ακριβέστερη η διατύπωση των ερωτήσεων του Β μέρους (όπως στις ΠΑγκύπριες)
    β) να δίδονται σαφέστερες και ακριβέστερες οδηγίες βαθμολόγησης από την ΚΕΓΕ (όπως στις Παγκύπριες)
    γ)το σπουδαιότερο:με ευθύνη του σχολικού συμβούλου να καλούνται οι φιλόλογοι που διδάσκουν το μάθημα, σε τακτικές συναντήσεις κατά τη διάρκεια του έτους με αποκλειστικό θέμα τη μεθοδολογία και την πρακτική αξιολόγησης γραπτών στη Νεοελληνική Γλώσσα.

    ReplyDelete
  2. Ευχαριστώ για τις ενδιαφέρουσες επισημάσεις και προτάσεις.

    ReplyDelete
  3. Παρα το οτι οι περισοτεροι μαθητές/φοιτητες και ενδεχομενα αποφοιτοι στην Ελλάδα πιστευουν οτι η ζωή σταματα στις Πανελλαδικες και απαξ και εβγαλες καλο βα8μο και "τρουπωσες" σε ενα ΑΕΙ...καταξίωσες στην υπαρξη σου σ'αυτη τη Γη.....για καποιους αλλους ...υπάρχει και η μετα "εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Ζωή"

    take a look
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/10506798.stm

    ReplyDelete
  4. Δημήτρης1:47 pm

    Θα ηθελα να ρωτησω ποτε θα βγει στη δημοσιοτητα η κλιμακωση του γενικου βαθμου προσβασης για τις πανελλαδικες εξετασεις.Τα στοιχεια που εχουν βγει ειναι χρησιμα,αλλα θα ηταν σημαντικο να δουμε και την κλιμακωση του ΓΒΠ αλλα και τα ποσοστα επιτυχιας ανα κατευθυνση,ωστε να γινουν ασφαλεις συγκρισεις με αλλες χρονιες.Ευχαριστω για το χρονο σας.

    ReplyDelete
  5. Το αργότερο την Πέμπτη.

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:49 am

    ΜΟΝΟ στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ στο τμήμα Νομικής γίνονται εισακτέοι κάθε χρόνο 600 άτομα χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα άτομα που προβλέπετε να μπουν χωρίς εξετάσεις λόγο προβλημάτων υγείας καθώς και των ατόμων που εισέρχονται στο τμήμα μέσω των κατατακτηρίων εξετάσεων !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) τι θα κάνετε για αυτό ? πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα "Καλλικράτης" και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση? έχετε υπολογίσει με μελέτες το αποτέλεσμα του "Καλλικράτη" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο στο οικονομικό σκέλος όσο και στο κοινωνικό ????

    ReplyDelete
  7. Δημήτρης7:01 am

    Σας ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση,εγω και οι υπολοιποι υποψηφιοι περιμενουμε με αγωνια.

    ReplyDelete
  8. Οι επιδόσεις στις εξετάσεις και η ποιότητα της παιδείας στην Κύπρο

    11/07/2010 - 16:26


    Ανδρέας Δημητρίου

    Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού


    Κάθε χρόνο γίνεται πολλή συζήτηση για τα αποτελέσματα των παγκύπριων εξετάσεων. Η όλη συζήτηση εστιάζεται στο γεγονός ότι οι βαθμοί στα κύρια μαθήματα κυμαίνονται γύρω στο μέσο όρο. Αυτό συνήθως ερμηνεύεται υπό το πρίσμα της "δημοσιογραφίας του δράματος" ή "της καταστροφής" (π.χ. πάτωσαν οι μαθητές μας, Βατερλώ στις εξετάσεις κλπ), γιατί θεωρείται ότι εντυπωσιάζει ή των αναγκών της αντιπολίτευσης (π.χ. οι επιδόσεις είναι χαμηλές, γιατί απέτυχε η κυβερνητική πολιτική στην παιδεία). Συχνά, ενεργοποιείται και η πατριδοκαπηλία που ανθούσε και ακόμη επιβιώνει σε κάποιους κύκλους. Η πατριδοκαπηλία επικεντρώνεται στις επιδόσεις στα ελληνικά για να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η Κυβέρνηση τάχα αδιαφορεί ή υπονομεύει την καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας στην Κύπρο, με υπονοούμενα που αφορούν την ελληνική ταυτότητα.
    Η όλη συζήτηση είναι άσχετη προς την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά και την επιστήμη της αξιολόγησης. Σε κάθε καλή εξέταση σχολικών επιδόσεων, δηλαδή σε κάθε εξέταση που απαιτεί τη χρήση περίπλοκων γνώσεων και νοητικών λειτουργιών, οι επιδόσεις αναμένεται να έχουν τη μορφή κανονικής κατανομής και να διακυμαίνονται ομαλά γύρω από τον μέσο όρο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εξετάσεις αυτές γίνονται και για να έχουν υψηλό βαθμό διάκρισης μεταξύ μαθητών. Πάντα, όταν μετέχει όλος ο πληθυσμός, υπάρχουν άριστοι, μέτριοι και αδύνατοι μαθητές και οι βαθμολογίες όλων καθορίζουν τον μέσο όρο, ο οποίος, όμως, από μόνος του δεν είναι πάντοτε αντιπροσωπευτικός δείκτης των επιδόσεων. Οι επιδόσεις στις εξετάσεις αντανακλώνται από την κατανομή τους. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι εξετάσεις στα κύρια μαθήματα, δηλαδή τα μαθηματικά, τη φυσική και τα ελληνικά, αλλά και σε πολλά άλλα απαιτητικά μαθήματα, όπως είναι η ιστορία και η βιολογία, έχουν ακριβώς αυτήν την κατανομή τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι οι εξετάσεις γίνονται καλά και εξυπηρετούν το σκοπό τους.
    Η διακύμανση αυτή δεν αντανακλά την ποιότητα της παιδείας. Ακόμη κι αν σε συγκριτικούς όρους, από χρόνο σε χρόνο, οι γνώσεις και οι δεξιότητες των μαθητών μας αναβαθμίζονται σε κάθε μάθημα, η κατανομή των βαθμών στις παγκύπριες εξετάσεις δε θα αλλάξει. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα θέματα των εξετάσεων πρέπει την κάθε χρονιά να διαμορφώνονται ώστε να αντανακλούν τα νέα επίπεδα και να διαφοροποιούν μεταξύ των αρίστων, των μέτριων και των αδυνάτων. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που επιχειρείται θα βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης σε όλα τα μαθήματα. Οι μέθοδοι αξιολόγησης επίσης θα βελτιωθούν. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι θα αλλάξει η κατανομή των βαθμών, γιατί αυτή πρέπει να διαφοροποιεί τους μαθητές σύμφωνα με τα νέα επίπεδα. Αυτό, όμως, που πρέπει και ελπίζουμε να συμβεί είναι η βελτίωση της θέσης μας στις διεθνείς συγκρίσεις. Αυτό θα αντανακλά τη μετακίνησή μας στη διεθνή κατανομή, εξαιτίας των αλλαγών που έχουμε επιφέρει στο εκπαιδευτικό σύστημα.
    Μια ειδική αναφορά ως προς την ελληνική γλώσσα. Η εξέταση σε αυτήν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά όπως σε κάθε άλλο απαιτητικό μάθημα. Εξετάζεται η γνώση περίπλοκων γλωσσικών φαινομένων και οι ομιλητές, όπως σε κάθε γλώσσα, επίσης κατανέμονται σε άριστους, μέτριους και αδύνατους. Όσο και να το θέλουμε, ακόμη κι αν όλοι χρησιμοποιούσαμε πολύ καλά την ελληνική γλώσσα στην καθημερινή μας ομιλία, στις εξετάσεις για τα γλωσσικά φαινόμενα δεν θα τα πηγαίναμε όλοι εξίσου καλά. Οι αλλαγές που έρχονται στο αναλυτικό πρόγραμμα των ελληνικών θα βελτιώσουν και την κατανόηση των γλωσσικών φαινομένων και την καθημερινή χρήση της γλώσσας. Αλλά και πάλι η κατανομή των βαθμών θα παραμένει, περίπου, η ίδια αν οι εξετάσεις γίνονται σωστά. Εν κατακλείδι, η συνθηματολογία για τη διακύμανση των αποτελεσμάτων στις σχολικές επιδόσεις δε συμβάλλει στη νηφάλια συζήτηση που απαιτείται για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσής μας, γιατί δεν σχετίζεται καν με αυτήν. Δημιουργεί απλώς εντυπώσεις που έχουν άλλες σκοπιμότητες.

    ReplyDelete