Wednesday, April 27, 2011

Συνέντευξη στον ΒΗΜΑ FM ( Γ. Κορωναίος, 27/04/11)


Δημοσιογράφος: Έχουμε στην τηλεφωνική γραμμή τον Υφυπουργό Παιδείας, τον κ. Γιάννη Πανάρετο. Προσπαθώντας να προετοιμαστώ για την εκπομπή, άνοιξα την ιστοσελίδα του. Και στην ιστοσελίδα του βρήκα δεκάδες πράγματα. Βρήκα στοιχεία για την άποψή του για την παιδεία, βρήκα ομιλίες, βρήκα ερωτήσεις, βρήκα τοποθέτηση. Μια διαφάνεια. Βέβαια μπαίνει ένα ερώτημα. Η διαφάνεια στην Κυβέρνηση πρέπει να είναι παντού; Για παράδειγμα, όλα δημοσίως: μάλιστα. Το θέμα της αναδιάρθρωσης όμως γιατί μας λένε ότι αυτό δε συζητείται ή τουλάχιστον δεν πρέπει να συζητείται δημοσίως. Τελικά κ. Υπουργέ πρέπει όλα να συζητούνται διαφανώς και μπροστά στους πολίτες ή υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία πρέπει να συζητούνται πίσω από κλειστές πόρτες; Καλή σας μέρα και χρόνια πολλά.

Υφυπουργός: Καλή σας μέρα και χρόνια πολλά. Εγώ μπορώ να σας πω για τα πράγματα που εγώ διαχειρίζομαι και έχω ευθύνη. Και σε αυτά πιστεύω ότι δεν υπάρχει κάτι, ή τουλάχιστον δεν έχω συναντήσει κάτι μέχρι τώρα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κτήμα και των υπόλοιπων πολιτών. Δεν μπορώ να σας μιλήσω για πράγματα για τα οποία, αν δεν έχω πλήρη εικόνα για να ξέρω, υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι μη δημοσιοποίησής τους.

Δημοσιογράφος: Η αντίληψή σας όμως είναι ότι η διαφάνεια βοηθάει.

Υφυπουργός: Η αντίληψή μου είναι ότι έχει μεγάλη σημασία ο δημόσιος λειτουργός να έχει μια απ’ ευθείας επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο πολίτη. Να διατυπώνει τις απόψεις του ακόμα και όταν είναι σε πρώϊμο στάδιο - όχι απλά τις αποφάσεις. Τις αποφάσεις μπορεί να τις δει κανείς και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αλλά, επειδή ίσως θυμάστε ότι είχα δεχθεί κριτική γι’ αυτό το πράγμα, είναι κάτι που το πιστεύω, το πιστεύω έντονα, ότι πρέπει, αφ’ ενός μεν να υπάρχει μια πλήρης εικόνα, να δίνεται η δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο πολίτη, να ξέρει τι αποφάσεις έχουν ληφθεί, αλλά ταυτόχρονα πιστεύω ότι ο δημόσιος λειτουργός έχει μια υποχρέωση να διατυπώνει τις απόψεις του, να τις βασανίζει αν θέλετε, με τον πολίτη που έχει το ενδιαφέρον να έχει μια άμεση ανταπόκριση. Όχι απλώς με μια συνέντευξη όπως κάνουμε τώρα. Πρέπει να σας πω ότι έχω ωφεληθεί πολύ, έχω πάρει πάρα πολλά, και σχόλια και απόψεις, που με έχουν βοηθήσει στην καλύτερη αντιμετώπιση των θεμάτων που διαχειρίζομαι.

Δημοσιογράφος: Το λέμε διότι, και με αφορμή μια συνέντευξη της κ. Μπιρμπίλη εδώ στο Βήμα , στον συνάδελφο τον Βασίλη τον Χιώτη και τον Νότη Παπαδόπουλο, έγινε ολόκληρη κουβέντα, και συνεχίζεται αυτή η κουβέντα, για το αν πρέπει η κ. Μπιρμπίλη να έχει αυτές τις θέσεις για τα αυθαίρετα, για το αν πρέπει να τα λέει, αν δεν πρέπει να τα λέει κτλ. Εσείς είστε υπέρ της διαφάνειας, είναι σαφές με αυτό το οποίο είπατε.

Υφυπουργός: Αν θέλετε να σας κάνω και ένα σχόλιο γι’ αυτό που λέτε.

Δημοσιογράφος: Βεβαίως, βεβαίως.

Υφυπουργός: Νομίζω ότι ο Πρωθυπουργός, ο κάθε Πρωθυπουργός, έχει την ευχέρεια επιλογών σε πρόσωπα που θεωρεί κατάλληλα να υλοποιήσουν μια πολιτική. Στο συγκεκριμένο θέμα, θα μπορούσε ο Πρωθυπουργός να έχει επιλέξει ένα κατασκευαστή για Υπουργό. Έχει γίνει αυτό στο παρελθόν, με τον Υπουργό…

Δημοσιογράφος: …Περιβάλλοντος.

Υφυπουργός: Περιβάλλοντος. Οπότε, θα ήταν όλοι ευχαριστημένοι.

Δημοσιογράφος: Όχι, όλοι. Οι κατασκευαστές θα ήταν ευχαριστημένοι κ. Πανάρετε.

Υφυπουργός: Αυτό εννοώ. Επομένως, υπάρχουν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος εκείνοι οι οποίοι έχουν σαφείς απόψεις, κάτω από τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού. Από το άλλο μέρος, για να μη θεωρηθεί ότι υπάρχει μια μονομέρεια, είναι φυσικό να προβληματίζεται το Υπουργείο Οικονομικών, ότι εδώ έχουμε μια κατάσταση, ότι έχουμε χάσει τον έλεγχο για τα αυθαίρετα. Τι πρέπει να κάνουμε; Δεν είναι δηλαδή υποχρεωτικά μια, κατά την γνώμη μου, αντιπαράθεση Υπουργών. Είναι διατύπωση απόψεων από την οπτική γωνία που ο καθένας από τη θέση του έχει για το συγκεκριμένο θέμα για το οποίο συζητάμε.

Δημοσιογράφος: Ακριβώς. Στο τέλος –τέλος ο Υπουργός Περιβάλλοντος, η δουλειά του είναι να υπερασπίζεται το περιβάλλον. Να έρθουμε όμως στα δικά σας. Διάλογος λοιπόν, τον έχετε τον διάλογο. Το βασικό το οποίο σας καταμαρτυρούν είναι ότι κάνετε διάλογο, αλλά δεν ακούτε το τι λένε οι συνομιλητές σας. Έχω μπροστά μου για παράδειγμα τους Καθηγητές του Αριστοτέλειου Παν/μιου. Λένε ότι η κυβερνητική πολιτική στον χώρο των ΑΕΙ οδηγεί νομοτελειακά στην υπονόμευση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Έχω την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού & Εργαστηριακού Προσωπικού - είναι ορισμένα από τα οποία συνέλεξα με αφορμή την συνέντευξή μας- λένε «το κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου». Οι ίδιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι με την απόφαση των Πρυτάνεων στο Λαύριο ότι το κείμενο διαβούλευσης δεν αποτελεί βάση διαλόγου. Τελικά, γίνεται διάλογος μεταξύ ατόμων τα οποία λαμβάνουν υπ’ όψη τις απόψεις των υπόλοιπων ή δεν τις λαμβάνουν υπ’ όψη;

Υφυπουργός: Να ξεκινήσω από το δεύτερο και να έρθω στο πρώτο.

Δημοσιογράφος: Βεβαίως.

Υφυπουργός: «Το κείμενο διαβούλευσης δεν αποτελεί βάση διαλόγου». Ας έρθουμε στην ουσία αυτής της παρατήρησης, αυτού του σχολίου. Εάν η Κυβέρνηση - η οποία είναι εκλεγμένη από τον ελληνικό λαό- και οι εκπρόσωποί της, οι Υπουργοί της, δεν διαμορφώσουν ένα κείμενο πάνω στο οποίο θα γίνει η συζήτηση για το επόμενο βήμα, ποιός θα πρέπει να το διαμορφώσει;

Δημοσιογράφος: Μάλιστα.

Υφυπουργός: Υποτίθεται η Κυβέρνηση, όχι υποτίθεται, είναι βέβαιο, έχει εκλεγεί, έχει ένα κυβερνητικό πρόγραμμα. Με βάση αυτό το κυβερνητικό πρόγραμμα και τα όποια νέα στοιχεία έχουν προκύψει, διαμορφώνει ένα κείμενο. Σε αυτό το κείμενο, μπορεί ο καθένας να πει ότι διαφωνώ, διαφωνώ εδώ, διαφωνώ πλήρως με αυτό το κείμενο, θέλω κάτι άλλο. Αυτό όμως μπορεί να γίνειμε βάση το κείμενο της κυβέρνησης. Διαφορετικά, αυτός που διαφωνεί πλήρως θα μπορούσε να είχε γίνει αυτός Κυβέρνηση και να παρουσιάσει το δικό του κείμενο. Και να είναι το δικό του το κείμενο εκείνο στο οποίο θα γίνει η διαβούλευση. Όμως, θέλω να δείτε στα κείμενα διαβούλευσης, τουλάχιστον σε αυτά που έχουμε κάνει στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά και σε όλα, σε όλη την διαβούλευση που γίνεται από την Κυβέρνηση, πάντοτε υπάρχει ένα κείμενο, μια σύνοψη, που καταγράφει τις απόψεις των πολιτών στα κυριότερα σημεία της. Καταγράφει και απόψεις, οι οποίες είναι συγκεκριμένες και μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την διαμόρφωση πολιτικής. Και στο τέλος, λαμβάνοντας υπ’ όψη αυτές τις απόψεις, οδηγούμεθα σε ένα κείμενο που νομοθετούμε. Επομένως, όχι μόνο λαμβάνεται υπ’ όψη η διαβούλευση, αλλά έχει σημασία στις βασικές αρχές, να ξέρουμε πώς ξεκινάμε. Αλλιώς, θα πάμε στην λογική, με την οποία πιθανόν γνωρίζετε ότι είχα διαφωνήσει πλήρως, του διαλόγου από μηδενική βάση. Λέει ο καθένας ό, τι θέλει, και στο τέλος δεν κάνουμε τίποτα.

Δημοσιογράφος: Δεν καταλήγουμε πουθενά και κάπου πρέπει να καταλήξουμε.

Υφυπουργός: Το δεύτερο που θέλω να σας πω, αφορά την ανακοίνωση που αναφέρατε για υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Φοβάμαι ότι μερικές φορές χρησιμοποιούμε τις λέξεις χωρίς να αντιλαμβανόμαστε την ώρα που τις διατυπώνουμε την έκταση και την σημασία τους. Ποιος Υπουργός Παιδείας θα υπονόμευε το δημόσιο Πανεπιστήμιο; Με ποια λογική μπορεί να το ισχυρισθεί κανείς αυτό το πράγμα; Να πει «διαφωνώ με την πολιτική σας», να πει «η πολιτική σας θεωρώ ότι δε είναι αυτή που θα κάνει τα Πανεπιστήμιά σας καλύτερα», να το πει. Υπονόμευση του δημόσιου Πανεπιστημίου; Για ποιο λόγο; Δημιουργείται δηλαδή μια θεωρία συνομωσίας, η οποία έχει ως παράγοντές της ανθρώπους που προσπαθούν και κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν την υφιστάμενη κατάσταση. Να τους γίνει κριτική ότι κάνουν λάθος, να τους γίνει κριτική ότι δεν έχουν αποτιμήσει σωστά τα πράγματα, το καταλαβαίνω. Αλλά τόσο απαξιωτική και με μονοκονδυλιά αμφισβήτηση της ουσίας των προθέσεών τους;

Δημοσιογράφος: Πριν πάμε σε επιμέρους στοιχεία, θα ήθελα να μου πείτε και αν βασικό στοιχείο στο πώς χαράζετε την πολιτική για τον τομέα ευθύνης σας, ως Υφυπουργός Παιδείας, είναι και τα οικονομικά. Πάρα πολλοί σας καταμαρτυρούν, το βλέπω και στις ανακοινώσεις που υπάρχουν, ότι βασικός πυλώνας τέλος πάντων της πολιτικής είναι πώς θα εξοικονομήσουμε χρήματα και ότι χαράσσουμε μια πολιτική για την Παιδεία με κριτήριο αυτό: πώς θα είναι πιο φτηνή η Παιδεία, πώς θα κοστίσει λιγότερο στο ελληνικό Κράτος. Κι εδώ θέλω να σας βάλω το ερώτημα: είναι ακριβή η παιδεία ή τα λεφτά τα οποία δίνουμε δεν πάνε σωστά; Πάνε αλλού; Πάνε στο βρόντο;

Υφυπουργός: Αυτό που μπορεί να διαπιστώσει κανείς εάν καθήσει και μελετήσει για κάθε δραστηριότητα τα οικονομικά δεδομένα, μπορεί να δει ότι υπάρχουν πολλές δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικά περιορίζοντας την γραφειοκρατία που εκ των πραγμάτων οδηγεί και σε μεγαλύτερο κόστος. Αυτό όμως δεν μπορεί και δεν είναι ο καθοριστικός παράγων που διαμορφώνει την πολιτική μας. Εάν δηλαδή κανείς διαπιστώσει ότι βελτιώνοντας μια διαδικασία, επιφέρει και μια μείωση του κόστους, αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και ελκυστικό. Δεν σημαίνει όμως ότι ξεκινάει κανείς να κάνει μείωση του κόστους και χωρίς να παίρνει υπ’ όψη του την ουσία της εκπαίδευσης.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα.

Υφυπουργός: Μπορώ να σας πω και παραδείγματα αν θέλετε. Για παράδειγμα, το ότι τα παιδιά των Εσπερινών Λυκείων εφέτος θα δώσουν εξετάσεις πρωΐ, είναι ένα ουσιαστικό στοιχείο βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας που μπορώ να σας το εξηγήσω. Αυτό θα επιφέρει και μια μείωση του κόστους. Εάν όμως αυτό εκπαιδευτικά δεν ήταν χρήσιμο, δεν θα λέγαμε ότι κάνουμε μια υποχώρηση στην ουσία της εκπαίδευσης για να κάνουμε μια εξοικονόμηση πόρων σε αυτή την δραστηριότητα. Είναι εύκολο - και το αντιλαμβάνομαι - να σκέφτεται κανείς «α! το κάνουν για να γλυτώσουν λεφτά».

Δημοσιογράφος: Έχετε πάντως περικόψει τους τακτικούς προϋπολογισμούς των πανεπιστημίων κατά 30% το 2010; Είναι έτσι;

Υφυπουργός: Αυτό είναι αλήθεια και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν έγινε με κριτήριο ότι υπάρχουν - που υπάρχουν- περιπτώσεις όπου θα μπορούσε να γίνει μια καλύτερη διαχείριση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας συμφωνίας που έκανε η χώρα με τους δανειστές της για να ξεφύγουμε από μια ακραία κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα. Δεν είναι κάτι δηλαδή που θα ερχόταν ξαφνικά μια Κυβέρνηση και θα έλεγε «ας κόψω το 30%».

Δημοσιογράφος: Μάλιστα. κ. Υπουργέ, δώστε μου 1 λεπτό να ακούσουμε κάποια μηνύματα και συνεχίζουμε με θέματα που ακριβώς είναι στην αρμοδιότητά σας.

Δημοσιογράφος: Η ώρα είναι 11:24 έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Γιάννη Πανάρετο και αρχίσαμε να κουβεντιάζουμε τα θέματα της Παιδείας, τώρα μπαίνουμε στην ουσία, ας το πούμε έτσι, στην καρδιά των θεμάτων. κ. Υπουργέ τελικά ποιος θα είναι ο τρόπος που θα μπαίνουν στα Πανεπιστήμια οι νέοι και εάν εσείς υιοθετείτε την πρόταση να υπάρχει ένας χρόνος ή δυο χρόνια στα οποία θα μπαίνουν στην Σχολή και μετά θα ακολουθούν Τμήμα. Θα ξεκινούν μπαίνοντας για παράδειγμα στην Νομική σχολή, στο Πανεπιστήμιο, και μετά θα πηγαίνουν, θα τους κατευθύνει το ίδιο το Πανεπιστήμιο σε κάποιες επι μέρους Σχολές. Είναι αυτό μέσα στις δικές σας σκέψεις;

Υφυπουργός: Να ξεχωρίσουμε το ενδεχόμενο του λεγόμενου προπαρασκευαστικού έτους που υπήρχε παλιά ως πρόταση και ως άποψη και του ενδεχομένου να εισάγονται τα παιδιά σε Σχολές και στην συνέχεια να επιλέγουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Ουσιαστικά, η πρώτη πρακτική μεταφέρει το φροντιστήριο στο Πανεπιστήμιο. Η δεύτερη πρακτική επιτρέπει στα παιδιά, στους νέους, να επιλέξουν ένα ευρύτερο τομέα στον οποίο θέλουν να σπουδάσουν, να δραστηριοποιηθούν, και στην συνέχεια, έχοντας μια καλύτερη εικόνα των εξειδικεύσεων που είναι διαθέσιμες να επιλέξουν μια εξειδίκευση. Αυτό το δεύτερο είναι κάτι το οποίο έχει προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, είναι μέσα στις προτάσεις μας για τις αλλαγές στο Πανεπιστήμιο. Δεν πρέπει υποχρεωτικά να το συνδέουμε με τον τρόπο μετάβασης από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο.

Θα ήθελα να επιμείνω στο ότι έχει μεγάλη σημασία να ξεκαθαρίσουμε - πρέπει να αποφασίσουμε - τι θέλουμε από το Λύκειο, τι θέλουμε από το Πανεπιστήμιο και, αφού αυτά τα διαμορφώσουμε, να βρούμε έναν απλό τρόπο που θα είναι η γέφυρα από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο. Γιατί αυτό που σήμερα νομίζω συμβαίνει και πιστεύω δημιουργεί μεγάλα προβλήματα και στα ίδια τα παιδιά αλλά και στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι ότι, σχεδόν αποκλειστικά, δίνουμε έμφαση στην γέφυρα, αγνοώντας τις δύο πλευρές της γέφυρας, από πού ξεκινάνε και πού πάνε.

Δημοσιογράφος: Απολύτως σαφές αυτό. Βέβαια και ένα σημαντικό είναι μετά από το πτυχίο ναν θα έχει σχέση με την αγορά εργασίας και εάν θα μπορέσεις τελικά να βρεις εύκολα δουλειά, ή αν θα είναι ένα ακόμα πτυχίο το οποίο μπορεί να προστεθεί στο CV σου και τίποτα παραπάνω.

Υφυπουργός: Είναι πολύ σημαντικό αυτό που λέτε ότι θα πρέπει οι σπουδές να είναι τέτοιες που να συνδυάζουν και την επιστημονική γνώση που πρέπει να πάρει κανείς στο Πανεπιστήμιο, αλλά ταυτόχρονα να δίνουν και τα εφόδια στο νέον άνθρωπο για να έχει μια μεγαλύτερη δυνατότητα να ανταποκριθεί στα δεδομένα ώστε να έχει απασχόληση. Αυτό θα πρέπει να είναι καθοριστικό στοιχείο της προσπάθειάς μας.

Δημοσιογράφος: Για να έχουμε καλύτερα Πανεπιστήμια, έτσι όπως τα σκεφτόσαστε, έτσι όπως μας προλάβατε και μας τα περιγράψατε, θα έχουμε όσα Πανεπιστήμια έχουμε σήμερα; Όσα ΤΕΙ έχουμε σήμερα; Σκεφτόσαστε να πάτε σ’ έναν Καλλικράτη Πανεπιστημίων – ΤΕΙ, να συμμαζευτούν κάπως, διότι αυτό που ακούγαμε επί χούντας, «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο», πάει περίπου, κάθε νομός και Πανεπιστήμιο, κάθε χωριουδάκι και ΤΕΙ;

Υφυπουργός: Θα σας κάνω μια ρητορική ερώτηση, για να συνεχίσω την σκέψη μου πάνω στην ρητορική ερώτηση. Εάν σήμερα δεν υπήρχε κανένα Πανεπιστήμιο και κανένα ΤΕΙ, θα φτιάχναμε αυτά που έχουμε και θα τα είχαμε να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα;

Δημοσιογράφος: Ούτε κατά διάνοια.

Υφυπουργός: Έχοντας όμως τα δεδομένα, πιστεύω ότι πρέπει κανείς να αντιληφθεί ότι το να διορθώσει μια κατάσταση είναι πολύ πιο δύσκολο από το να την δημιουργήσει.

Δημοσιογράφος: Σαφώς.

Υφυπουργός: Διότι με ευκολία έγιναν πολλά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ -και Τμήματα ιδιαίτερα- και σήμερα έχουμε κάποια δεδομένα. Πρέπει, επομένως, ο τρόπος που θα αντιμετωπίσουμε το υπαρκτό πρόβλημα να είναι τέτοιος που και να ικανοποιεί τις ανάγκες της Παιδείας και της χώρας, αλλά και να μη γίνει με τρόπο που να προκαλέσει μια έντονη κοινωνική αντίδραση.

Δημοσιογράφος: Καλό είναι να το λέτε, πώς θα γίνει; γιατί αν από οποιοδήποτε χωριουδάκι αφαιρέσετε κάτι το οποίο ρουσφετολογικά τοποθετήθηκε, ένα ΤΕΙ, ένα Τμήμα, θα διαμαρτυρηθούν. Έτσι δεν είναι;

Υφυπουργός: Θα σας επαναλάβω μια σκέψη που είχα πει και στο παρελθόν και επομένως δεν είναι κάτι που έχω δυσκολία να το πω. Ας μιλήσουμε για τις περιοχές εκείνες στις οποίες έχουν δημιουργηθεί Τμήματα Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ, τα οποία δεν έχουν απήχηση στους νέους. Ποιά είναι εκείνα που δεν έχουν απήχηση μπορεί να το δει κανείς εύκολα σήμερα. Τώρα που έχουμε τα στοιχεία το βλέπουμε καλύτερα. Όταν έχεις 200 εισακτέους, τελικά μπαίνουν 150 γιατί δεν τα δηλώνουν καν οι υποψήφιοι, από τους 150 οι 70 παίρνουν μετεγγραφή και οι άλλοι 30 δεν πηγαίνουν καν να εγγραφούν, τότε το συγκεκριμένο τμήμα έχει πρόβλημα.

Δημοσιογράφος: Έχετε δίκιο. Ε, βέβαια.

Υφυπουργός: Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνεις δεν είναι να το διατηρήσεις αλλά να εξετάσεις αν μπορείς να φτιάξεις μια εκπαιδευτική μονάδα, μια μονάδα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που να ικανοποιεί τις τοπικές ανάγκες και να είναι ελκυστική για τα παιδιά που θα πάνε εκεί. Δεν μπορείς πια σήμερα να υποχρεώνεις κάποιον να πάει σε μια πόλη μόνο και μόνο για να επιτύχεις τοπική ανάπτυξη. Πρέπει αυτό που του προσφέρεις να είναι ελκυστικό είτε για να τον κάνεις να μείνει, είτε για να κάνεις κάποιον να φύγει από κάπου αλλού και να πάει εκεί.

Δημοσιογράφος: Αυτό όπως μας το περιγράψατε και με αυτό να κλείσουμε γιατί είναι 11:30 και πρέπει να περάσουμε σε τίτλους ειδήσεων, αυτό όπως μας το περιγράψατε πότε θα το δούμε σ’ ένα συγκεκριμένο σχέδιο;

Υφυπουργός: Δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό γιατί η προσπάθειά μας – αυτό που σας λέω τώρα είναι η συνέχεια του προηγούμενου ερωτήματος – δεν είναι απλώς να πούμε αυτό κάνουμε και τελείωσε, χρειάζεται να κάνουμε τον διάλογο, να δούμε όλες τις πλευρές της όποιας πρωτοβουλίας πάρουμε, και το αποτέλεσμα το τελικό να είμαστε σίγουροι ότι είναι θα καλύτερο από αυτό που είχαμε σήμερα.

Δημοσιογράφος: Άρα δεν έχουμε χρονικό προσδιορισμό, πότε θα γίνει.

Υφυπουργός: Οι χρονικοί περιορισμοί στην παιδεία ξέρετε και οι περιγραφές χρόνων – και όχι μόνο στην παιδεία στην πολιτική γενικά – είναι από τα πράγματα που είναι μεν ελκυστικά, αλλά όταν δεν γίνουν στον χρόνο που προσδιορίζει κανείς για λόγους ανωτέρας βίας, θέτουν θέμα αξιοπιστίας αυτού που κάνει την πρόβλεψη.

Δημοσιογράφος: Να είστε καλά κ. Υπουργέ, ευχαριστώ πολύ και χρόνια πολλά.

Δημοσιογράφος: Μετά την ιδιαίτερα σημαντική κατά την άποψη μου συνέντευξη που μας έδωσε ο κ. Πανάρετος, ο Υφυπουργός Παιδείας, συμφώνησε με την τοποθέτηση της κυρίας Μπιρμπίλη, ότι στα θέματά της τέλος πάντων, δικαιούται να έχει την, όχι απλά δικαιούται δηλαδή, επιβάλλεται να έχει την άποψη κι ας είναι και διαφορετική οπτική, δημοσίως και με ορισμένα στοιχεία τα οποία πιστεύω ότι ήταν ιδιαίτερα σημαντικά σε σχέση με την πολιτική που θα ακολουθήσει, που σκέφτεται να ακολουθήσει το Υπουργείο στην Παιδεία.

28 comments:

  1. Anonymous9:05 am

    Κύριε Υφυπουργέ,


    Είμαστε γονείς ενός παιδιού που φοιτά στη Β΄ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης.
    Με ιδιαίτερα δυσάρεστη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόσφατη τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο νομοσχέδιο για το «θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων-πειραματικών σχολείων» και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στο άρθρο 59 Λοιπές διατάξεις-Παράγραφο 14. Μεταξύ άλλων καταργείται από το 2012, η δυνατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας, αποφοίτων Λυκείων προηγούμενων ετών, οι οποίοι καταθέτοντας μόνο μηχανογραφικό δελτίο διεκδικούσαν ποσοστό 10% επί του συνόλου των θέσεων.
    Κατ’ αρχήν η τροπολογία κατατέθηκε αιφνίδια, χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσια ηλεκτρονική ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ για τη συγκεκριμένη διάταξη, τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο πρωθυπουργός σύμφωνα με δηλώσεις του τάσσεται υπέρ της διαβούλευσης , συναίνεσης και συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς πριν την ψήφιση οποιουδήποτε νομοσχεδίου.
    Πρόκειται για μια αλλαγή, η οποία αδικεί τους μαθητές της φετινής Β΄Λυκείου, όσο και της Α΄ Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί είναι οι τελευταίοι που θα εξεταστούν με το ισχύον σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, ωστόσο με σημαντικά μικρότερες ευκαιρίες να εισαχθούν σε κάποια σχολή, σε σχέση με όσους μέχρι σήμερα είχαν υπαχθεί στο συγκεκριμένο σύστημα .
    Οι μαθητές μάλιστα της φετινής Β΄ Λυκείου βρίσκονται σε ακόμη μειονεκτικότερη θέση με δεδομένο ότι από τις προσφερόμενες προς αυτούς θέσεις θα έχουν ήδη αφαιρεθεί προς όφελος των υποψηφίων της προηγούμενης χρονιάς (εφόσον θα ισχύει το ποσοστό μέχρι και το ακαδημαικό έτος 2011-2012) το 10% των θέσεων (10.000 θέσεις περίπου) και χωρίς όμως να τους δίνεται το ίδιο δικαίωμα για την επόμενη χρονιά. Στη μείωση αυτή βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί η ήδη εξαγγελθείσα και αναμενόμενη μείωση των εισακτέων κατά 5.000 περίπου καθώς και η διάθεση ποσοστού 20% των θέσεων με κοινωνικά και όχι βαθμολογικά κριτήρια!!! (για τις ειδικές κατηγορίες).
    Τους αφαιρείται λοιπόν η δυνατότητα για μια δεύτερη ευκαιρία.
    ης.
    Τελικά ποιον εξυπηρετεί η αλλαγή αυτή; Τα παιδιά μας ή εντέλει τα σχέδια να μειωθούν με κάθε τρόπο οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια;
    Διατυπώθηκε η άποψη ότι με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα κρίνονται επί ίσοις όροις. Ωστόσο η δίκαιη κρίση δεν αναιρείται από το γεγονός ότι οι υποψήφιοι αυτοί θα έχουν εξεταστεί την προηγούμενη χρονιά, γιατί θα έχουν εξεταστεί στα ίδια γνωστικά αντικείμενα, πράγμα που είναι και το ζητούμενο, και θα έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογία που απαιτεί η βάση της σχολής. Επιπλέον με την κατάργηση που προτείνεται, πλήττεται η ισότητα των ευκαιριών, αφού οι μαθητές αυτών των δύο τάξεων είναι οι μοναδικοί από τις γενιές που αξιολογήθηκαν με το ισχύον σύστημα, που θα έχουν μειωμένες ευκαιρίες για την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο. Εξάλλου σε κάθε σοβαρή θεσμική κοινωνική αλλαγή η έννοια του δικαίου προϋποθέτει την πρόβλεψη μιας μεταβατικής περιόδου προσαρμογής.
    Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας διατείνεται ότι τα κίνητρα των αλλαγών είναι η άρση των ανισοτήτων και μέλημά του η μόρφωση των παιδιών μας, θα ήταν επιβεβλημένο από την άποψη της ίσης και δίκαιης αντιμετώπισης, να παραταθεί αμετάβλητη η ισχύς του σημερινού συστήματος για τους μαθητές της Α΄και της Β΄Λυκείου. Κλείνοντας λοιπόν προτείνουμε:

    Η εν λόγω διάταξη να ισχύσει μέχρι την κατάργηση του ισχύοντος εξεταστικού συστήματος και όχι μέχρι το ακαδημαικό έτος 2011-2012.
    Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει τουλάχιστον να δοθούν στους μαθητές που φοιτούν σήμερα στη Β΄Λυκείου οι 10.000 θέσεις που θα χαθούν από τους μαθητές της Γ΄Λυκείου για τους οποίους θα ισχύσει το 10%. Γιατί τελικά και δε θα έχουν δεύτερη ευκαιρία, αλλά θα χάσουν και 10.000 θέσεις….

    Ευελπιστώντας στο ενδιαφέρον σας,

    Με εκτίμηση,

    Γονείς μαθήτριας Β΄Λυκείου

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:22 pm

    Λετε "Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνεις δεν είναι να το διατηρήσεις αλλά να εξετάσεις αν μπορείς να φτιάξεις μια εκπαιδευτική μονάδα, μια μονάδα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που να ικανοποιεί τις τοπικές ανάγκες και να είναι ελκυστική για τα παιδιά που θα πάνε εκεί. " ΚΑΝΤΕΤΟ !!! το ακουμε αλλα ΔΕΝ το βλεπουμε ενα χρονο τωρα !!!
    Κλειστε ΤΕΙ και Πανεπιστημια που ειναι αδεια. Υπαρχουν ΔΕΠ/ΕΠ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ...ΕΝΩ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ !!!

    ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ ..ΕΡΓΑ
    παντα φιλικα

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:16 pm

    (Μέρος 1 από 3)

    Καλό θα ήταν να μιλάμε για αλλαγή σε διαδικασίες και όχι για βελτίωση.

    Οι αλλαγές έχουν συνήθως επιπτώσεις, και θετικές και αρνητικές.

    Η βελτίωση όμως ή η επιδείνωση κρίνεται σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικά. Οι αλλαγές μπορεί να επιφέρουν βελτίωση σε κάτι και επιδείνωση σε κάτι άλλο.
    Όπως συχνά συμβαίνει στη ζωή υπάρχει ένα trade off: για να κερδίσεις κάπου χάνεις κάπου αλλού. Δεν μπορούμε συχνά να τα έχουμε όλα. Οπότε είναι θέμα

    προτεραιοτήτων.
    Και η παρούσα κυβέρνηση (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι προηγούμενες δεν έπραταν ανάλογα) αυτό που έχει ως πρώτη προτεραιότητα είναι η βελτίωση στα

    οικονομικά, και συγκεκριμένα στα οικονομικά του Κρατικού Προϋπολογισμού μέσω μείωσης των δαπανών.

    Θα αναφέρω παρακάτω μερικά παραδείγματα. Κάποια από αυτά δεν εμπίπτουν στις αυστηρά καθορισμένες αρμοδιότητες σας ως Υφυπουργού αλλά ως θέματα του Υπουργείου

    Παιδείας αφορούν και εσάς.
    Οποιοσδήποτε μάχιμος εκπαιδευτικός της τάξης θα συμφωνήσει. Αλλά και οποιοσδήποτε εκτός σχολείου τα δει καλόπιστα και με κοινό νου επίσης θα συμφωνήσει.

    Από πέρυσι μειώσατε τα εξεταστικά κέντρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, προκειμένου να μειώσετε το κόστος των λυκειακών επιτροπών, των συνοδών γραπτών και του

    πλήθους των επιτηρητών.

    Είναι χαμηλότερης προτεραιότητας για σας το γεγονός ότι έτσι δημιουργείται μια κατάσταση στην οποία υπάρχει άνιση μεταχείριση των υποψηφίων. Κάποιοι

    υποψήφιοι εξετάζονται σε οικείο περιβάλλον ενώ άλλοι σε ξένο περιβάλλον. Προφανώς οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης σε ορισμένους υποψηφίους δεν μπορεί να

    αποδειχτούν μαθηματικά, αλλά σαφώς και υπάρχουν.

    Επίσης, με την οδηγία που δίνεται για μεγάλο αριθμό εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα (πέρυσι στον Πειραιά η οδηγία ήταν "όχι κάτω από 20") δημιουργείται ένα

    ζήτημα σχετικά με το αδιάβλητο της διαδικασίας. Οι περισσότερες αίθουσες που έχω υπόψη μου (και είναι αρκετές) είναι κατάλληλες για 15-16 εξεταζόμενους.

    Γεμίζοντάς τες με 20-22, οι εξεταζόμενοι είναι τόσο κοντά μεταξύ τους που δημιουργούνται συνθήκες κατάλληλες για συνεννόηση και αντιγραφή. Και για να προλάβω

    την ερώτησή σας "και οι επιτηρητές τι κάνουν;", είναι γνωστό ότι υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι για διάφορους λόγους δεν επιτηρούν όπως πρέπει. Αυτοί οι

    επιτηρητές, και 10 εξεταζόμενους να έχουν, δε θα επιτηρήσουν σωστά, οπότε κακώς υφίστανται ως επιτηρητές.
    Υπάρχουν όμως οι άλλοι, η πλειοψηφία των επιτηρητών, που είναι ευσυνείδητοι και έχουν τη διάθεση να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ώστε να διασφαλίσουν το

    αδιάβλητο των εξετάσεων στο μέτρο που τους αναλογεί χωρίς να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα και εντάσεις στις αίθουσες. Ε, αυτοί οι ευσυνείδητοι επιτηρητές δεν

    μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους όταν σε αίθουσες 15-16 ατόμων υπάρχουν 20-22.

    Ακόμη, με την οδηγία που δίνεται "ένας αναπληρωματικός επιτηρητής ανά πέντε αίθουσες" δημιουργείται συχνά σοβαρό πρόβλημα για τον εξής λόγο: παρατηρείται εδώ

    και χρόνια το φαινόμενο αυξημένης συχνότητας επίσκεψης των εξεταζομένων στις τουαλέτες κατά την ώρα της εξέτασης. Όσοι συμμετέχουμε ως επιτηρητές και

    αντιλαμβανόμαστε τι μας γίνεται, καταλαβαίνουμε ότι η αυξημένη συχνότητα δε σχετίζεται πάντα με βιολογικές ή ψυχολογικές ανάγκες. Αν και υπάρχει απλός τρόπος

    να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, το οποίο δημιουργεί μείζον θέμα διαβλητότητας, και να συμβαίνει μόνο όταν υπαρχει πραγματική ανάγκη, δε θα επεκταθώ εδώ

    παραπάνω.
    Επισημαίνω όμως ότι με έναν επιτηρητή ανά πέντε αίθουσες, άρα ανά 100+ εξεταζόμενους, χρειάζεται συχνά οι εξεταζόμενοι (και αναφέρομαι σε εκείνους που έχουν

    πραγματικά ανάγκη, τους οποίους δεν μπορεί να διακρίνει ο επιτηρητής από εκείνους που έχουν άλλους λόγους) να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι να ικανοποιήσουν

    την ανάγκη τους. Προφανώς αυτό δημιουργεί πρόβλημα σε κάποιους από αυτούς τους υποψηφίους. Και όπως είναι γνωστό, δεν επιτρέπεται ο επιτηρητής της αίθουσας

    να συνοδεύσει, αφού στην αίθουσα πρέπει να υπάρχουν πάντα δύο. Θα έπρεπε λοιπόν να υπάρχει ένας αναπληρωματικός ανα 3 αίθουσες.

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:16 pm

    (Μέρος 2 από 3)

    Από πέρυσι δεν αποστέλλονται από το Υπουργείο τα δελτία των εξεταζομένων σε προτυπωμένη μορφή (χαρτόνι) στα σχολεία. Αντί αυτού, στέλνεται ένα αρχείο του MS

    Word με το υπόδειγμα του δελτίου, με την οδηγία να συμπληρωθεί, να διπλωθεί στα δύο (η εμπρός όψη τα στοιχεία και η πίσω όψη οι οδηγίες) και αν είναι δυνατόν

    να πλαστικοποιηθεί.
    Προφανώς αυτό γίνεται για να εκλείψει η αντίστοιχη δαπάνη από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου. Όντως αυτό επιτυγχάνεται.
    Ουσιαστικά όμως αυτό που συμβαίνει είναι το κόστος να μετακυλίεται κατανεμημένο στις σχολικές επιτροπές. Αυτό δεν το απασχολεί το Υπουργείο. Ξεφορτώθηκε τη

    δαπάνη.
    Έτσι λοιπόν, με δεδομένο ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει γραμματεία, εν έτει 2011, κάποιοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει:
    1. Να φτιάξουν το υπόδειγμα που στάλθηκε σε κατάλληλη μορφή ώστε η εκτύπωση να γίνει με όσο το δυνατόν λιγότερα χαρτιά (αυτός που έφτιαξε το υπόδειγμα δεν

    έκανε καν τον κόπο να το φτιάξει έτσι ώστε μη χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη χρήση χαρτιού (π.χ. να βάλει δύο υποδείγματα ανά

    σελίδα)).
    2. Να πληκτρολογήσουν στον επεξεργαστή κειμένου τα στοιχεία των εξεταζομένων. Τα στοιχεία αυτά όπως ξέρετε υπάρχουν ήδη καταχωρισμένα σε ηλεκτρονική μορφή

    στο σύστημα Νέστωρ και παρολαυτά, εν έτει 2001, το Υπουργείο Παιδείας ζητάει την επαναπληκτρολόγησή τους σε επεξεργαστή κειμένου. Η αποθέωση της χρήσης των

    ΤΠΕ. Θυμίζει την πάλε ποτέ τιμωρία του γραψίματος στίχων από την Ιλιάδα. Εναλλακτικά μπορούν να εκτυπωθούν κενά τα δελτία και να συμπληρωθούν με το χέρι!
    Μα είναι δυνατόν κ. Πανάρετε, εν έτει 2011 να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα; Ζητήσατε από την εταιρεία που έχει αναπτύξει και συντηρεί το σύστημα Νέστωρ να

    προσθέσει τη δυνατότητα εκτύπωσης των δελτίων εξεταζομένων; Είναι τόσο απλό για εκείνην να το κάνει, που κανονικά δε θα πρέπει να χρεώσει πάνω από 3

    ανθρωποημέρες (και πολύ λέω).
    Όχι μόνο δεν προστέθηκε η δυνατότητα στο σύστημα Νέστωρ ώστε να γίνεται η εκτύπωση των δελτίων με μερικά κλικ, αλλά ούτε η Υπηρεσία σας που έστειλε το

    υπόδειγμα στα σχολεία δεν έκανε τον κόπο να το φτιάξει με τέτοιον τρόπο ώστε χρησιμοποιώντας κάθε σχολείο τη λειτουργία της συγχώνευσης αλληλογραφίας να

    γίνει κάπως αυτοματοποιημένα η διαδικασία.
    3. Να κάνουν χαρτοκοπτική.
    4. Να κάνουν πλαστικοποίηση (ή να τα δώσουν έξω, με επιπλέον κόστος)

    Αλλά παρόμοια πράγματα συμβαίνουν και με την περιβόητη Ενιαία Αρχή Πληρωμών. Σε πολλές Διευθύνσεις, λαμβάνει χώρα μια απίστευτα γραφειοκρατική διαδικασία που

    είναι επίσης ψηφιακό καψόνι. Τα σχολεία παίρνουν τις τυπωμένες μηχανογραφικές καταστάσεις από τις Διευθύνσεις, τα καταχωρίζουν σε αρχείο excel, και το

    στέλνουν στο Γραφείο, το οποίο Γραφείο στέλνει τα στοιχεία στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ).
    Για υπερωρίες και άλλες πρόσθετες αμοιβές, θα πρέπει το σχολείο να υπολογίζει τα ποσά με κάποιον τρόπο (με το χέρι, με λογιστικό φύλλο, με άλλες εφαρμογές),

    στη συνέχεια να καταχωρίζει τα στοιχεία σε συγκεκριμένη εφαρμογή που έχει δημιουργήσει η ΓΓΠΣ προκειμένου να δημιουργήσει το περιβοήτο αρχείο XML της ΕΑΠ,

    και να στελνει το αρχείο (και τις τυπωμένες καταστάσεις) στη Διεύθυνση η οποία θα το στείλει στην ΕΑΠ.
    Έλεος. Στοιχεία τα οποία υπάρχουν ήδη καταχωρισμένα (τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στις τακτικές αποδοχές) στη μηχανογράφηση της Διεύθυνσης, και να απαιτείται

    όλη αυτή η απίστευτα γραφειοκρατική διαδικασία γιατί λέει "δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στο πρόγραμμα της μηχανογράφησης ώστε να δημιουργεί το αρχείο για την

    ΕΑΠ". Αστειότητες.

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:16 pm

    (Μέρος 3 από 3)

    Από φέτος η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) ουσιαστικά καταργήθηκε. Ξεκίνησε το Δεκέμβριο μόνο για την Γ Λυκείου μόνο για δυσπρόσιτες περιοχές και μόνο για

    τα μαθήματα που δίνονται Πανελλαδικώς.
    Προφανώς και εδώ η μείωση του κόστους ήταν ο καθοριστικός παράγοντας.
    Διατυπώθηκε επισήμως ο ισχυρισμός ότι θα γίνει φέτος για όσους την έχουν ανάγκη. Δηλαδή μόνο όσοι είναι σε δυσπρόσιτες περιοχές την έχουν ανάγκη. Γιατί;

    Γιατί δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστήρια; Απίστευτος ισχυρισμός. Πώς διαπιστώθηκε ότι δεν την έχουν άλλοι ανάγκη; Απίστευτος και ο ισχυρισμός ότι "τα

    προηγούμενα χρόνια, δηλώνονταν κάποιοι μαθητές και τελικά την παρακολουθούσαν λιγότεροι". Άρα δεν την είχαν ανάγκη.
    Αντί να βρούμε τι έφταιγε και να διορθώσουμε τα προβλήματα που όντως είχε ο θεσμός της ΠΔΣ, διατυπωνουμε τους παραπανω ισχυρισμούς και ουσιαστικά την

    καταργούμε.
    Φτιάχνουμε και τα ψηφιακά βοηθήματα και λέμε ότι δε χρειάζεται πλέον η ΠΔΣ.
    Αλήθεια, ποιος σας είπε ότι το ψηφιακό βοήθημα μπορεί να αντικαταστήσει την ΠΔΣ; Ο αριθμός των "χτυπημάτων" που ανακοινώνονται σα να πρόκειται να

    ανακαλύφθηκε η Αμερική;
    Προφανώς καλό και χρήσιμο είναι το ψηφιακό βοήθημα (όχι βέβαια με τις θλιβερά απρόσωπες βιντεοδιαλέξεις εμπρός από τον πρασινοπίνακα).
    Αλλά συμπληρωματικά ως προς την ΠΔΣ, την οποία αρκετά παιδιά (σε όλες τις πόλεις και σε όλες τις τάξεις) τη χρειάζονται, ειδικά στην παρούσα δύσκολη

    οικονομική συγκυρία, και η οποία θα έπρεπε αντί να καταργηθεί να οργανωθεί σωστά.

    Να αναφερθώ τέλος στην αδυναμία του Υπουργείου να αντιληφθεί την αξία της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως αυτόνομου επιστημονικού αντικειμένου.
    Όπως έχει δηλωθεί, "τα παιδιά ξέρουν Πληροφορική..." και λίγο παρακάτω, στην ίδια ομιλία "...τα παιδιά ξέρουν να πατάνε τα πλήκτρα".
    Αλήθεια, ποιος σας είπε ότι τα παιδιά σήμερα ξέρουν Πληροφορική; Για ρωτήστε και τους Πληροφορικούς που τη διδάσκουν να σας πουν τι ξέρουν και τι δεν ξέρουν

    τα παιδιά. Επίσης, ποιος σας έδωσε το δικαίωμα (όχι σε εσάς προσωπικά, σε όσους κάνουν αυτές τις δηλώσεις) να ταυτίζετε την Επιστήμη της Πληροφορικής με το

    το πάτημα των πλήκτρων; Το μόνο που κάνετε είναι να δείχνετε (όχι εσείς προσωπικά, όσοι κάνουν τέτοιες δηλώσεις) την παντελή άγνοιά σας για την Επιστήμη της

    Πληροφορικής. Και να την ταυτίζετε (όχι εσείς προσωπικά, όσοι το κάνουν) με χρήση gadgets. Και να παρουσιάζουν κραδαίνοντας ebook readers στους μαθητές σα να

    δείχνουν καθρεφτάκια σε ιθαγενείς λέγοντάς τους "ξέρετε ότι μπορείτε εδώ να έχετε όλα σας τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή;".
    Αν ήταν στο ακρωατήριο ο μακαρίτης ο Δερτούζος* (δείτε την παραπομπή παρακάτω σχετικά), ίσως έλεγε: "ε, και;". Ποιες αξιόπιστες επιστημονικές έρευνες έχουν

    δείξει ότι η χρήση ebook readers μπορεί να αντικαταστήσει τα τυπωμένα βιβλία και να βελτιώσει την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία στη δευτεροβάθμια

    εκπαίδευση;
    Αλήθεια, αν και δεν είναι της αρμοδιότητάς σας, μήπως γνωρίζετε κάτι για τις παραγγελίες βιβλίων για την επόμενη χρονιά;


    *Από το βιβλίο του Μ.Δερτούζου "Η ανολοκλήρωτη επανάσταση", 2001, εκδόσεις Λιβάνη, σελ. 242:
    "...
    Στα τέλη της δεκαετίας του '90, συμμετείχα σε μία συνάντηση όπου ο Μπέντζαμιν Νετανιάχου, ο τότε πρωθυπουργός του Ισραήλ, εξήγησε σε μια ομάδα πολιτικών και

    επαγγελματιών στο χώρο των υπολογιστών πώς ήθελε να παράσχει σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες μικρούς μαθητές στη χώρα του διασυνδεδεμένους υπολογιστές. Είπε

    όμως ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τη χρηματοδότηση του προγράμματος. Αντέστρεψα το ερώτημα και τον ρώτησα γιατί ήθελε να το κάνει σε πρώτη φάση. Έμεινε

    άφωνος, μιας και θα έπρεπε να είναι προφανές -ειδικά σε έναν τεχνολόγο του MIT- ότι οι υπολογιστές είναι καλοί για τη μάθηση.
    ..."

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:15 pm

    κ. Υφυπουργέ, με το αποσπασματικό κλείσιμο Τμήμάτων που τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν είναι αρεστά δεν επιλύεται το πρόβλημα της Εκπαίδευσης.

    1) Έστω ότι σε ένα ΤΕΙ υπάρχουν 10 τμήματα εκ των οποίων τα 2 έχουν πρόβλημα. Πού θα γίνει ο μεταλυκειακός φορέας, μέσα στις εγκαταστάσεις του ΤΕΙ; Θα υπάρξει ποτέ δρόμος επιστροφής γι' αυτό το αντικείμενο ή μόνο προς το κλείσιμο θα οδεύουν τα Τμήματα;

    2) Η "αγορά" θα καθορίζει κάθε χρόνο το τι θα συμβαίνει στην εκπαίδευση; Με αυτή τη λογική οι Θεολογίες, τα τμήματα Γεωγραφίας και Μουσικών Σπουδών θα πρέπει να κλείσουν αφού δεν έχουν ζήτηση. Επίσης τα Τμήματα Φυσικής-Χημείας, μετά από μερικά χρόνια ίσως τα παιδαγωγικά, δυνητικά είναι υποψήφια.

    3) Είναι λογικό να υπάρχουν Πανεπιστήμια με 2 ή 3 Τμήματα; Με αυτά τι θα γίνει;

    Κλείστε τα ΤΕΙ, ενσωματώστε το προσωπικό στα πανεπιστήμια (μετά από σοβαρή αξιολόγηση), μειώστε τα πανεπιστήμια σε 10-12 και αποδώστε τις υποδομές των ΤΕΙ και των μικρών πανεπιστημίων στη μεταλυκειακή βαθμίδα που θα δημιουργήσετε. Πρώτη μαγιά προσωπικού να γίνουν οι καθηγητές ΤΕΙ χωρίς προσόντα και οι αιώνιοι "βοηθοί" των πανεπιστημίων.

    ReplyDelete
  7. Μήπως είναι καιρός αντί να περιμένετε να σας στείλουν οι σχολες τις λίστες με τους διδάσκοντες που έχουν συγγενικές σχέσεις να οργανώσετε μια προσπάθεια όπου όσοι γνωρίζουν να δίνουν τα ονόματα αυτών που γνωρίζουν και να κάνετε απευθείας έλεγχο (πχ ενα site που θα μπορεί ο καθένας να γράφει ονοματα και καταστάσεις). Θεωρώ ότι αυτό δεν είναι ρουφιανιλίκη αλλά μια προσπάθεια εξυγείανσης. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε σύντομα να διώξετε όσους έχουν μπεί απο το παραθυρο και να δώσετε τις θέσεις τους σε όσους περιμένουν διορισμό, ωστε να μην περιμένουν να περάσουν 10 χρονια για να διοριστούν με το 1:5.
    Στη συνεχεια ο ελεγχος θα μπορούσε να επεκταθει και στους διοικητικούς υπαλλήλους που είναι συγγενείς καθηγητών.

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:40 am

    Συμφωνώ με τον/την Jerry.Μπορείτε να πάρετε πληροφορίες απο τα ΑΕΙ επίσημα αλλά μπορείτε να δείτε και στα site τι γίνεται τόσο με διορισμούς συγγενών σε θέσεις ΔΕΠ και όχι μόνον 407 (συγγενείς ΔΕΠ και διοικητικών έχουν εκλεγεί ή αναμένεται διορισμός τους σε θέσεις ΔΕΠ...το 407 είναι απλά καμουφλάζ).
    Επίσης, πόσοι διοικητικοί συγγενεύουν κουμπαρεύουν κ.ο.κ.
    Οι κατάλογοι είναι στη διάθεσή σας στα site των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Με ποιό τρόπο προσλήφθηκαν διοικητικοί, επίσης μέσω ΕΛΕ, φωτογραφίες πρόσληψης κ.ο.κ και, ακόμα και σε τι θέσεις κλειδιά υπηρετούν...εκεί να δείτε την πελατεία....

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:34 pm

    Απολυτα σωστη η προταση του Jerry. Μονο με τον τροπο αυτο θα γινει η καλυτερη δυνατη καταγραφη.
    Επισης σωστη και η επισημανση του 2:40ΑΜ σε οτι αφορα και το διοικητικο προσωπικο οπου γινεται επισης το ελα να με δεις ...
    Σημαντικο βεβαια ειναι και να γινουν γνωστα τα στοιχεια αυτα. Ο καλυτερος τροπος θεωρω οτι ειναι να αναρτηθουν στη ιστοσελιδα του Υουργειου.

    ReplyDelete
  10. Anonymous11:48 pm

    Μια ματιά στα επώνυμα του διοικητικού προσωπικού του ΕΑΠ ;
    Θα εκπλαγείτε με τις συνωνυμίες!!!!!

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:00 am

    Και όχι μόνον του ΕΑΠ...και άλλων ΑΕΙ (περιφερειακών και μη). Ποιοί, άραγε, τους προσέλαβαν και με ποιές διαδικασίες εδώ και χρόνια. Και προφανώς τους τοποθέτησαν, όχι σε τυχαίες θέσεις αλλά σε θέσεις κλειδιά για τη συνέχιση της πελατείας...Επίσης, οι συνδικαλιστές έχουν διορίσει συγγενείς τους; Με ποιό τρόπο; Με διαφανείς διαδικασίες ή απλά μια ημέρα παρουσιάστηκαν κι έπιασαν δουλειά; Τηρούνται οι προϋποθέσεις και στους ειδικούς λογαρισμούς έρευνας ή μήπως είναι απλές φωτογραφίες; Ουρές οι άνεργοι κύριε Υπουργέ...κρίμας είναι για τους απέξω απο τη συντεχνία...
    Νάστε καλά!

    ReplyDelete
  12. Anonymous3:11 am

    Δεν χρειαζονται πολλά!Ένας υπάλληλος του υπουργείου να κατεβασει τα προγράμματα σπουδων απο τα sites των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα μπορέσει μέσα σε 3 μέρες το πολύ να βρετους άμεσους συγγενεις σε πρώτη φάση!Σε δεύετρη φάση θα μπορούσε από τους τηλεφωνικους καταλόγους να βρεί τους συγγενεις καθηγητών που δουλεύουν σε διοικητικές θέσεις!!
    Πάντως ο τρόπος που το χειρίζεται το υπουργείο το θέμα δείχνει ότι δεν υπάρχει πρόθεση να κάνει κάτι. Αν ήθελε υπήρχαν αμεσοι τρόποι να το κάνει.
    Ήδη αρχισαν να λένε οτι και να βρεθούν οι πανεπιστημιακοί με συγγενεια μεταξύ τους δεν μπορεί να γίνει κάτι νομικά.

    ReplyDelete
  13. Anonymous4:02 am

    @Δεν χρειαζονται πολλά!

    Σωστά, προφανώς και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα.
    Μόνο κάτι καθηγητές που δεν είχαν προσέξει πολύ είτε λόγω επίδειξης θράσους και αλαζονείας είτε λόγω ελλειπούς γνώσης των κόλπων, θα πιάσουν.

    Τους καρχαρίες που είναι γνωστοί και φίλοι, δεν θέλουν και δεν τουσ αγγίζουν. Είναι όλα μα όλα νομότυπα και κανέναςδεν θα τουσ ενοχλήσει, ποτέ.

    Φαίνεται και απο τις συναντήσεις της ηγεσίας ότι αυτοί οι, γνωστοί συγγενοκαρχαρίες, λύνουν και δένουν στο Υπουργείο, με όλες ανεξαιρέτως τις ηγεσίες.

    Κρίμα για την χώρα.

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:23 am

    "...Η δεύτερη πρακτική επιτρέπει στα παιδιά....να επιλέξουν ένα ευρύτερο τομέα στον οποίο θέλουν να σπουδάσουν, να δραστηριοποιηθούν, και στην συνέχεια, έχοντας μια καλύτερη εικόνα των εξειδικεύσεων που είναι διαθέσιμες να επιλέξουν μια εξειδίκευση...".

    Παράδειγμα;

    Αυτό δεν προϋποθέτει τη ριζική αναδιάρθρωση των Σχολών και των προγραμμάτων σπουδών;

    Γ.Χ.

    ReplyDelete
  15. DIAFANEIA ?6:37 am

    Αγαπητέ Κε Πανάρετε,
    θα παρακαλούσαμε να αναρτηθεί, αν είναι νόμιμο και εφικτό, το εξερχόμενο με ΑΠ 531/21-4-2011 του ειδικού γραμματέα ΑΕ, προς το Βουλευτη του ΠΑΣΟΚ "ΜΚ", έτσι ώστε να μάθουμε όλοι με ποιους κανόνες διαφάνειας γίνετε η κατανομή πόρων στο ΥΠΔΒΜθ. Έτσι φαντάζομαι θα έχετε την ευκαιρία να το διαβάσετε και εσείς. Ελπίζω ότι δεν το γνωρίζετε.
    ΛΥΠΟΥΜΕΘΑ για το περιεχόμενο. Με ποιο ηθικό πλεονέκτημα μετά από αυτό μάχεστε την οικογενειοκρατία, ζητάτε να γίνουν περικοπές κλπ ??

    ReplyDelete
  16. Anonymous7:00 am

    Κατά την κοινή λογική δεν πρέπει να στοχοποιείται η συγγένεια μόνο.

    Δεν μπορεί να αμφισβητείται η επιστημονική αξία με μόνο κριτήριο τον συγγενικό δεσμό. Γιατί για παράδειγμα στην πολιτική παρατηρείται κατά κόρον το φαινόμενο?

    Αν πρέπει να γίνει κάποια έρευνα ας γίνει με δημοσιοποίηση των προσόντων των κατεχόντων θέσεις.

    Θα είχε για παράδειγμα ενδιαφέρον να δημοσιοποιηθούν τα βιογραφικά όλων των συνυποψήφιων των κατεχόντων σήμερα πανεπιστημιακές θέσεις και τα πρακτικά της εκλογής τους.. Στην επιστήμη αυτό ονομάζεται συγκριτική παρατήρηση, και όχι μόνο, των θεσμών.

    Επίσης θα είχε ενδιαφέρον να δημοσιοποιούνται τα πρακτικά και τα βιογραφικά όλων των εκλογών μελών ΔΕΠ. ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΣΑΘΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ [ΛΙΓΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ]

    Γιατί η ευθύνη δεν είναι προσωπική ή συγγενική , αλλά συλλογική της πανεπιστημιακής κοινότητας που συμμετείχε στην εκλογή [.. στο έγκλημα]

    Και κάτι τελευταίο οι μη γνωρίζοντες στέκονται στο θέμα της συγγένειας μόνο , αν ψάξει κανείς το θέμα θα ανακαλύψει περιπτώσεις πανεπιστημιακών τμημάτων που ιδρύθηκαν , στήθηκαν και στελεχώθηκαν από παρέες και μετακινούμενες ομάδες, που συνήθως ασκούν και πολιτική

    [Πανεπιστημιακός στο κάτω από το αυλάκι ,διάσπαρτο ανά τους νομούς, Πανεπιστήμιο].

    ReplyDelete
  17. Anonymous10:35 am

    Να δωθούν πρώτα τα επαγγελματικά δικαιωματα και η αναγνώριση που αρμόζει να έχει η κάθε σχολή στην κοινωνία και μετά να μιλήσουμε για το ποιές σχολές δεν έχουν ζήτηση. Είναι πολύ πονηρή η κουβέντα σας για τα μεταλυκειακά κέντρα ενώ εκρεμούν τα προεδρικά διατάγματα για χιλιάδες νέους. Ο καθένας λέει πάντα σε αυτήν την χώρα να περάσει η ευθύνη στον γείτονα. Όταν θα σκάσει αυτή η βόμβα με τις ιδέες που κουβαλάει ο καθένας θα επιφέρει την διάλυση της κοινωνικής συνοχής και ευημερίας. Κύριε υπουργέ δυστυχώς φαίνεται πως αρχίζετε να δυσκολεύεστε στην εφαρμογή της λογικής μέσα στο κατεστημένο που δημιουργήσαμε όλα αυτα τα χρόνια για να έχουμε φτάσει σε αυτό το κοινωνικό τέλμα.

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:03 pm

    ΣΧΟΛΙΟ ΠΡΩΤΟ

    Σχετικά με τα λάθη στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

    Δεν φτάνει που οι αιρετοί έχουν αναλάβει την ενημέρωση για τα συμβαίνοντα στα υπηρεσιακά συμβούλια υποκαθιστώντας το ΥΠΔΜΘ και όχι μόνο.

    Δεν φτάνει που προαναγγέλλουν υπουργικές αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας προτού υπογραφούν

    Τώρα λαϊκίζοντες για να μας δείξουν ότι διαφωνούν και μεταξύ τους [ανήκουν ο ένας στην ΠΑΣΚΕ και ο άλλος στη ΔΑΚΕ] ,καρφώνει ο ένας τον άλλο για τον τρόπο που από κοινού έχουν αναλάβει να ενημερώνουν τους συναδέλφους

    ΚΑΤΑΝΤΙΑ, ΚΡΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΘΛΙΨΗ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗ

    ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ

    Διαβάζουμε σε ανακοίνωση «ήπια καταγγελία» παράταξης για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών στην ΠΕ

    « «τραγικά» μικρός αριθμός των μεταθέσεων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στους εκπαιδευτικούς»
    και δικαιολογούν την «ήπια καταγγελία» αναφέροντας τη διαφορά μεταξύ των λειτουργικών και οργανικών κενών.

    Επειδή είμαστε από χωρίο και δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποια τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στη λειτουργία των σχολείων θα πρέπει να εννοούν ότι οι μη μετατεθέντες ήταν σε πλεονάζουζες θέσεις ΓΙΑΤΙ αν δεν κάνουμε λάθος όταν γεμίζει μια θέση και αδειάζει μια άλλη τότε μια θέση μένει κενή. ΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ή ΟΧΙ

    Συμπέρασμα ο θρίαμβος της μικροπολιτικής. Οι άνθρωποι αυτό που θέλουν να πουν, αλλά δεν το τολμούν, είναι ότι ΔΕΝ ικανοποιήθηκαν όλες οι απαιτήσεις των εν δυνάμει ψηφοφόρων τους….

    ΚΑΤΑΝΤΙΑ, ΚΡΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΘΛΙΨΗ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗ

    [Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΜΕΤΑΘΕΣΗ …Ο ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΜΩΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ]

    ReplyDelete
  19. Anonymous6:48 am

    orismena efStoxa sxolia problHmatizoun 8etika...BRAVO SAS!!!kalH sunexeia, NASTE KALA

    ReplyDelete
  20. Anonymous7:08 am

    ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ @2:03PM
    ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΕ ΙΣΤΟΤΟΠΟ

    "Οι βάσεις μεταθέσεων και τα ονόματα των μετατιθέμενων εκπαιδευτικών Π.Ε. μετά τη διόρθωση των λαθών, των αιρετών Δ. Μπράτη, Β.Παληγιάννη"

    ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΑ ΒΡΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΑΚΑΘΕΚΤΟΙ ΤΗΝ "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ" ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΔΜΘ

    ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΟΠΩΣ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ

    ReplyDelete
  21. Anonymous6:58 am

    Ο κιτρινισμός στα ΜΜΕ
    αυτή τη στιγμή στη ΝΕΤ στην εκπομπή ΕΧΕΙ ΓΟΥΣΤΟ

    προσκεκλημένος ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

    που έγκεiται ο κιτρινισμός

    η παρουσιάστρια παρουσιάζει τον καθηγητή και αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι είναι εκπρόσωπος της Ελλάδας στο CERN

    πριν αρχίσει η συνέντευξη ο καθηγητής ΝΑΝΟΠΟΥΟΣ λέει αθώα ότι θα θέλει να κάνει μια διόρθωση στα λεγόμενα της παρουσιάστριας
    και αναφέρει ότι πλέον δεν είναι εκπρόσωπος της Ελλάδας στο CERN
    και η παρουσιάστρια συνεχίζει της αθώες ερωτήσεις
    μα γιατί δεν είστε?
    Και ακολουθούν ένα σωρό πλάγιες αθώες ερωτήσεις για να καταλήξουνε στο συμπέρασμα ότι για όλα φταίει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΜΘ
    Και μετά ο καθηγητής αυτοανκηρύσσεται και αντιστασιακός κατά της χούντας γιατί έφυγε από την Ελλάδα, μεσούσης της χούντας, επειδή είχε πάρει ήδη υποτροφία και έτσι του δόθηκε η ευκαιρία για να μην την αποποιηθεί να φύγει για σπουδές δείχνοντας ταυτόχρονα και την «απέχθεια» του για την χούντα!!!
    ΜΑ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΤΡΙΝΙΣΜΟΣ?
    Στο φτιαχτό της ανάδειξης με πλάγιο τρόπο της αντικατάστασής του από τη θέση του εκπροσώπου της χώρας στο CERN
    Γιατί να δεχθούμε ότι «ίσως» η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΜΘ έκανε λάθος ή είχε τους λόγους της [νομίζουμε δικαίωμά της]. Ο πλάγιος τρόπος «ανάδειξης» του θέματος ενοχλεί και μάλιστα όταν έχει σχεδιαστεί από ένα πανεπιστημιακό δάσκαλο και από μια «έγκριτη» τηλεπαρουσιάστρια που πληρώνεται αδρά για κάθε εκπομπή που μας παρουσιάζει, έτσι δεν είναι?
    ΑΥΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΝΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ , ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΓΝΩΣΗ … ΓΙΑΤΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ .....εκείνο που πειράζει σίγουρα είναι η έλλειψη σεμνότητας και ταπεινότητας σε όσα ακούγονται και οι κατά καιρούς σχέσεις με διαφημίσεις και από τους από εδώ και από τους από εκεί ……

    ReplyDelete
  22. Anonymous9:51 am

    ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΤΕ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ Ε&Τ
    ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΠΗΡΑΝ ΤΑ 417 ΕΚΑΤ ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ

    ReplyDelete
  23. DIAFANEIA ???11:29 am

    ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑΣ ΣΑΣ< {ΙΣΩΣ ΣΑΣ ΔΙΕΦΥΓΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ] ΤΟ ΕΠΑΝΥΠΟΒΑΛΟΥΜΕ
    ....ελπιζοντας !

    Αγαπητέ Κε Πανάρετε,
    θα παρακαλούσαμε να αναρτηθεί, αν είναι νόμιμο και εφικτό, το εξερχόμενο με ΑΠ 531/21-4-2011 του ειδικού γραμματέα ΑΕ, προς το Βουλευτη του ΠΑΣΟΚ "ΜΚ", έτσι ώστε να μάθουμε όλοι με ποιους κανόνες διαφάνειας γίνετε η κατανομή πόρων στο ΥΠΔΒΜθ. Έτσι φαντάζομαι θα έχετε την ευκαιρία να το διαβάσετε και εσείς. Ελπίζω ότι δεν το γνωρίζετε.
    ΛΥΠΟΥΜΕΘΑ για το περιεχόμενο. Με ποιο ηθικό πλεονέκτημα μετά από αυτό μάχεστε την οικογενειοκρατία, ζητάτε να γίνουν περικοπές κλπ ??

    ReplyDelete
  24. Anonymous2:36 pm

    NA NATAN MONO AFTA POY POLY SOSTA EPISHMAINEI O/H 6:58 AM. POSA MAS KOSTIZEI H "ADIKEIMENIKH" PLJROFORHSH THS KYRIAS EXEI GOYSTO , KAI META MAS KOVETE TO MIS8O MAS

    H KYRIA POU YPOTI8ETAI OTI EINAI ADIKEIMENIKH NA MA8EI NA LEEI EY8EOS AFTA POU 8ELEI NA PEI , GIATI THN PRODIDEI GIA TOUS GNORIZONTES H GLOSSA TOU SOMATOS [PROSOPOU] KAI H XREIA THS FONHS THS, OPOS KAI TOU KURIOU KA8HGHTH POY SYNERGAZETAI ME NOSOKOMEIA KAI DIAFIMHZEI AFTOKINHTA

    ReplyDelete
  25. Anonymous12:10 am

    ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ Ο 9:51
    ΔΩΣΤΕ ΛΙΣΤΑ "ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ"?
    ΓΙΑΤΙ Η ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΟΥΤΕ 1 ΕΥΡΩ

    ReplyDelete
  26. Anonymous1:19 pm

    ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΑΡΕΤΕ,

    ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΖΗΤΑΜΕ ΟΛΟΙ, ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΑ ΠΗΡΑΝ? ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ!

    ΑΠΝΤΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ

    ΕΝΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ

    ReplyDelete
  27. Anonymous7:40 am

    Μήπως έγινε όπως με τα κουπόνια καινοτομίας; Λίγα λεφτά ανά έργο, προχωρήστε μας είπαν σε τηλεφωνική ενημέρωση, πρέπει να έχετε παραδοτέρο και μετά όταν ανακοινώθηκαν τα τελικά αποτελέσματα μείναμε με το prototype και έναν λογαριασμό 5 χιλάδων να πληρώσουμε από την τσέπη μας

    ReplyDelete
  28. Anonymous11:05 am

    KYRIE ΠΑΝΑΡΕΤΕ

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΤΕ? ΕΧΕΡΕ ΝΑ ΚΡΥΨΕΤΕ ΚΑΤΙ? ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ!!

    ReplyDelete