Wednesday, February 02, 2011

Συζήτηση στην Βουλή για το Ασυλο των Πανεπιστημίων


Ιωάννης Πανάρετος (Υφυπουργός Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Σε κάποιον που δεν γνωρίζει την ημερήσια διάταξη της Βουλής και παρακολουθεί τη σημερινή συζήτηση, θα μπορούσε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι σήμερα συζητάμε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα. Και είναι εντυπωσιακό νομίζω ότι ενώ εδώ και οκτώ μήνες διεξάγεται μια ουσιαστική συζήτηση για προτάσεις της Κυβερνήσεως για μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης των Πανεπιστημίων, παρουσιάζεται σήμερα από την αντιπολίτευση μια τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο υψίστης σημασίας για τη χώρα, η οποία εστιάζει την έμφασή της σε ένα θέμα που κατά την άποψη αυτών που την προτείνουν είναι το κυρίαρχο θέμα των Πανεπιστημίων. (διακόπτεται)

Έτσι νομίζω. Διαφορετικά θα μπορούσατε να καταθέσετε τροπολογίες για πολλά άλλα θέματα. Αν τα θεωρούσατε σημαντικά, θα είχατε δώσει την έμφαση εκεί.

Είναι πάντοτε εύκολο, νομίζω, ιδιαίτερα στην πολιτική, να τίθενται απλουστευτικά διλήμματα που εύκολα στοιχίζουν πίσω από την τοποθέτησή τους ανθρώπους που είναι υπέρ και κατά, είτε με επιφανειακά επιχειρήματα είτε με ουσιαστικά επιχειρήματα.

Και θέλω να απαντήσω στην ουσία του προβληματισμού, γιατί πιστεύω -και η Κυβέρνηση πιστεύει- ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα Πανεπιστήμια δεν είναι η κακή εφαρμογή του νόμου για το άσυλο. Οι ρίζες του προβλήματος είναι στον τρόπο διοίκησης των Πανεπιστημίων. Αυτά που εμφανίζονται σήμερα ως προβλήματα είναι τα συμπτώματα, δεν είναι το πρόβλημα. Η γενεσιουργός αιτία των προβλημάτων που βλέπουμε σήμερα βρίσκεται κατά τη γνώμη μας στον τρόπο διοίκησης των Πανεπιστημίων και για αυτό ακριβώς, στις προτάσεις που έχουμε κάνει, κυρίαρχη θέση έχει η αλλαγή του τρόπου διοίκησης.

Γι’αυτό, θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή με τη συγκεκριμένη τροπολογία απλώς δημιουργείται μια άστοχη αντιπαράθεση σε λάθος χρονική στιγμή και εκτροχιάζεται τη συζήτηση από τα ουσιαστικά θέματα για τα Πανεπιστήμια. Σε μια στιγμή μάλιστα που για πρώτη φορά μιλάμε για τις ουσιώδεις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και όχι για επιφανειακές αλλαγές, που έχει αποδειχθεί πια ότι είναι και αδιέξοδες και χωρίς ουσία.

Έγινε ήδη στη συζήτηση αναφορά στο πότε ψηφίστηκε η τελευταία αλλαγή στον νόμο για το άσυλο, τι αποτελέσματα είχε, αν είχε αποτελέσματα, πώς και εάν η οποιαδήποτε αλλαγή που προωθείται σήμερα θεωρείται ότι αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Εμείς πιστεύουμε ότι υποχρέωσή μας είναι να είμαστε νηφάλιοι και να μείνουμε προσηλωμένοι στον ουσιαστικό στόχο. Και ουσιαστικός στόχος είναι η ριζική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των Πανεπιστημίων.

Γιατί δίνουμε τόσο μεγάλη έμφαση στον τρόπο διοίκησης; Σκεφτείτε λίγο μήπως όλα τα διλήμματα που θέσατε στη συζήτηση ή όλα τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί θα είχαν αντιμετωπιστεί διαφορετικά αν η διοίκηση του Πανεπιστημίου δεν είχε τα χαρακτηριστικά που έχει σήμερα. Ποιο είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σημερινής διοίκησης; Ότι έχει αναφορά αποκλειστικά στο εσωτερικό του Πανεπιστημίου.

Οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων έχουν μια εκλογική βάση. Δεν είναι δυνατόν να μην αποτελεί για τη διοίκηση του Πανεπιστημίου η κοινωνική λογοδοσία σε όλη της την έκταση το κυρίαρχο στοιχείο του τρόπου λειτουργίας και να είναι η αναφορά μόνο στο εσωτερικό του. Σκεφτείτε ότι, σε όλες τις περιπτώσεις, το κρίσιμο στοιχείο που απασχολεί τη διοίκηση είναι το εσωτερικό του Πανεπιστημίου.

Να πω ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Σε ποια άλλη περίπτωση αυτός ο οποίος καλείται να ελέγξει αυτούς που διοικεί - ο Πρύτανης ελέγχει αυτούς που διοικεί – και έχει πολύ ευρείες αρμοδιότητες ελέγχου, καλείται να ελέγξει αυτούς που τον εκλέγουν; Είναι αυτός ο τρόπος, είναι αυτή η δομή διοίκησης μια δομή που μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστικά αποτελέσματα;

Ακούσαμε και το επιχείρημα που είναι ενδιαφέρον και δείχνει την αδυναμία των καθηγητών που σήμερα ασκούν διοίκηση να την ασκήσουν με τον σωστό τρόπο. Δεν είναι θέμα προσώπων, ξέρετε. Έχουν περάσει διαχρονικά πολλές διοικήσεις από το Πανεπιστήμιο. Το επιχείρημα είναι ότι ο Πρύτανης βάζει το δημόσιο συμφέρον πάνω από το νόμο. Πώς; Με ποιο κριτήριο; Ποιος έχει αναθέσει στον Πρύτανη να αποφασίζει ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον; Και ποιο είναι το κριτήριο εκείνο που του επιτρέπει να αποφασίζει πότε αυτό το δημόσιο συμφέρον υπερισχύει του νόμου;

Θα επιμείνω και θα κλείσω με την ουσιαστική αντιμετώπιση της τροπολογίας που έχετε καταθέσει. Υπάρχει στην κοινωνία ένα απόθεμα αντοχής στην κοινωνική σύγκρουση. Είναι λάθος να δημιουργούνται προϋποθέσεις κοινωνικής σύγκρουσης για λάθος ερωτήματα σε λάθος χρονική στιγμή.

Στα μαθηματικά, ξέρετε, πολλές φορές προβλήματα έχουν ταλανίσει την επιστήμη για πολλά χρόνια, για ένα και πολύ απλό λόγο. Γιατί προσπαθούν να απαντήσουν το λάθος ερώτημα.

Για αυτό επιμένουμε ότι οι αλλαγές που προωθούμε στον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης των Πανεπιστημίων είναι εκείνες που θα αντιμετωπίσουν και αυτό και πολλά άλλα προβλήματα.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Ανανέωση (22.22).  Δευτερολογία.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, όταν μίλησα νωρίτερα το πρωί για το θέμα αυτό, για την τροπολογία, είπα ότι πρόκειται για μία τροπολογία που οδηγεί σε μία άστοχη αντιπαράθεση σε λάθος χρονική στιγμή. Η όλη συζήτηση που ακολούθησε μέχρι αυτή τη στιγμή επιβεβαιώνει αυτή την ανησυχία που εξέφρασα.

Δεν έχω την κοινοβουλευτική εμπειρία που έχετε εσείς και δεν γνωρίζω πόσες φορές στο παρελθόν μία τροπολογία από την Αντιπολίτευση εκτός του νομοσχεδίου που συζητείται, χρειάστηκε τόσο πολύ χρόνο για να συζητηθεί και έδωσε αφορμή να αναδυθούν μία σειρά από θέματα που δεν αφορούν μόνο το θέμα της τροπολογίας. Ακούσαμε για το άσυλο στις εκκλησίες, έγινε συζήτηση για τη SIEMENS, έγινε συζήτηση για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ψήφο των μεταναστών.

Επομένως, πιστεύω –και το πιστεύω έντονα- ότι αφενός μεν αφού κατατέθηκε η τροπολογία έπρεπε να συζητηθεί και σωστά συζητήθηκε, έστω και αν ήταν εκτός νομοσχεδίου, διότι η συζήτηση ανέδειξε ότι υπήρχε ανάγκη κοινοβουλευτικής συζήτησης. Aπό το άλλο μέρος όμως –επί της ουσίας- πιστεύω ότι είναι λάθος να συζητάμε αυτή τη στιγμή για την κατάργηση του ασύλου. Αυτός είναι κι ο λόγος που η Κυβέρνηση απέρριψε την τροπολογία αυτή.

Όπως είπα και στην αρχή, πολλές φορές αυτά τα θέματα, ιδιαίτερα τέτοια θέματα, επιτρέπουν με ευκολία την αντιπαράθεση σε επίπεδο «άσπρο-μαύρο», «είμαστε υπέρ» - «είμαστε κατά». H αντιπαράθεση σ’ αυτό το επίπεδο δημιουργεί και τις προϋποθέσεις για να προβληθούν επιχειρήματα τα οποία είναι επιφανειακά ώστε στη συνέχεια πάνω σ’ αυτά τα επιχειρήματα να διαμορφωθεί μια εικόνα εντυπώσεων και όχι ουσίας για το συγκεκριμένο θέμα.

Θα σας πω το εξής απλό παράδειγμα. Είπε ο κ. Τσίπρας προηγουμένως ότι ήρθε η Κυβέρνηση να υιοθετήσει τον νόμο της Νέας Δημοκρατίας. Πότε έγινε αυτό; Διαχρονικά υποστηρίζουμε ότι τα υπαρκτά, τα ουσιαστικά προβλήματα, που ανέφερε ο κ. Πρωτόπαπας, δεν λύνονται με μία τροπολογία για το άσυλο. Το έχουμε πει, το λέμε και το επαναλαμβάνουμε.

Δεν είναι επομένως αυτής της μορφής η αντιπαράθεση εκείνη που θα λύσει τα συγκεκριμένα προβλήματα. Είπαμε και επαναλαμβάνουμε ότι χρειάζεται μία νηφάλια συζήτηση. Χρειάζεται ένας ουσιαστικός διάλογος για το πώς θα αλλάξουμε την ουσία και τον τρόπο που λειτουργούν τα πανεπιστήμια. Αυτό είναι το απαραίτητο.

Κι επειδή δεν θέλω να καθυστερήσω, κύριε Πρόεδρε -διότι ήδη με το θέμα αυτό έχει τελειώσει, νομίζω, η πρωινή συνεδρίαση- θέλω να κλείσω μόνο με μία παρατήρηση.

Η παρατήρηση αυτή αφορά την τοποθέτηση του Προέδρου του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, με τον τρόπο που ξεκίνησε την τοποθέτησή του. Αναφέρθηκε σε μια φοιτήτρια, τη Μελίνα. Είπε ότι ενημέρωσε την Υπουργό Παιδείας. Επειδή όπως ξέρετε χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο, μου ήρθε αμέσως σαν μήνυμα αυτό το μήνυμα της Μελίνας. Θα σας πω πώς αντέδρασα μόλις το διάβασα, ως καθηγητής, ως ακαδημαϊκός. Ενοχλήθηκα, θύμωσα και σκέφθηκα πώς θα αντιδρούσα εγώ αν ήμουν σ’ εκείνη την αίθουσα κι έβλεπα ένα φοιτητή μου να μην μπορεί να γράψει και κάποιον να του σκίζει την κόλλα.

Ταυτόχρονα όμως, κύριε Πρόεδρε, επειδή δεν πρέπει να μένουμε στη δημιουργία εντυπώσεων, σκέφθηκα και κάτι άλλο. Εγώ, ως Υφυπουργός Παιδείας, τι θα μπορούσα να κάνω γι’ αυτό; Θα μπορούσα να πάω στην αίθουσα της Νομικής και να προστατεύσω την όποια φοιτήτρια έγραφε εκείνη τη στιγμή από ακραία περιστατικά που δεν συνάδουν με τη λειτουργία του πανεπιστημίου, που δεν έχουν καμιά σχέση με το άσυλο;

Αυτό, λοιπόν, το πρόβλημα, η αντιμετώπιση της ουσίας της λειτουργίας του πανεπιστημίου, είναι αυτό που θα αντιμετωπίσουμε ή ελπίζουμε –αν θέλετε- να αντιμετωπίσουμε με το νόμο που θα καταθέσουμε. Είμαι βέβαιος ότι η συζήτηση εδώ στη Βουλή θα είναι εποικοδομητική και θα βοηθήσει τα πανεπιστήμια να ξεπεράσουν αυτά τα προβλήματα.

Σας ευχαριστώ.







14 comments:

  1. Εγώ τουλάχιστον θα συμφωνήσω. Τα προβλήματα διοίκησης -κι όχι μόνο- είναι εξαιρετικά σημαντικά. Χρειάζεται επιτέλους μια ουσιαστική αλλαγή.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:09 pm

    Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ,

    Είπατε: «….Σε ποια άλλη περίπτωση αυτός ο οποίος καλείται να ελέγξει αυτούς που διοικεί - ο Πρύτανης ελέγχει αυτούς που διοικεί – και έχει πολύ ευρείες αρμοδιότητες ελέγχου, καλείται να ελέγξει αυτούς που τον εκλέγουν…».
    Η πρώτη απάντηση που έρχεται στον νου είναι η περίπτωση της Κυβέρνησης (η και όλων των βουλευτών, αν θέλετε) που ελέγχει ποικιλοτρόπως τους ψηφοφόρους οι οποίοι την εκλέγουν. Στη πραγματικότητα, δεν διαφωνώ με τις προτάσεις σας για αλλαγή στον τρόπο διοίκησης των πανεπιστημίων, αλλά απλώς ήθελα να επισημάνω κάτι που είπατε και ακούγεται σαν αντίφαση. Επίσης, και πάλι με όλη την καλή προαίρεση, θα συνιστούσα να αλλάξετε την φωτογραφία σας διότι εκχέει μια εντύπωση υπεροπτικής, ειρωνικής, αυτοπεποίθησης η οποία σας ζημιώνει από επικοινωνιακής απόψεως.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:17 pm

    Θα υπάρξει κάποια ενημέρωση -ή Link σε πρακτικά- της σημερινής συνεδρίασης του ΕΣΥΠ; Αν δεν κάνω λάθος, όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης αφορούσαν στη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:34 pm

    Το άσυλο καλά θα είναι να καταργηθεί για τους απέξω, ξένους προς το πανεπιστήμιο. Ωστόσο, ίσως χρειαστεί να μείνει για τους από μέσα!!! Τι εννοώ; Απλά η κατάλυση του ασύλου στην χειρότερή της μορφή (παρακώλυση ακαδημαϊκών ελευθεριών και έκφρασης) γίνεται εκ των ένδω, πχ ΔΕΠ προς ΔΕΠ!!! δεν το πιστεύεται; Μπορώ πολύ απλά να σας δείξω ένα παράδειγμα - εάν χρειαστεί (έγγραφο από καθηγητή προς εμένα). Για αυτό κε Πανάρετε δεν είδα να προβλέπετε κάτι - εκτός ίσως τον συνήγορο των ΔΕΠ. Μια ακόμη ερώτηση: πως θα εξασφαλίσετε ότι ο συνήγορος θα είναι αντικειμενικός;

    ReplyDelete
  5. Εχθες 2/2/2011 εγινε στο LSE [London] μια αψογή συζήτηση ακροατηρίου με την Υπουργό Παιδείας κα Διμαντοπουλου. Ακουστικαν ΟΛΕΣ οι απόψεις. Ας ελπίσουμε οτι καποτε θα "επιτρεψουν" να γινει και κατι ανάλογο και στην Παντειο ή την Νομική της Αθήνας.

    ReplyDelete
  6. Anonymous3:28 am

    Οι "απ' 'εξω" οι "ξένοι προς το παν/μιο" είναι αυτοί που χρηματοδοτούν το παν/μιο και χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε. Εχουν λοιπόν κάθε δικαίωνα να μπαίνουν και να βγαίνουν οποιαδήποτε ώρα το επιθυμούν και να ανταλλάσσουν οποιεσδήποτε ιδέες αυτοί επιθυμούν, αρκεί να μην προβαίνουν σε καταστροφές ή κατάχρηση. Να πάψουν μερικοί επομένως που ίσως να θεωρούν "τσιφλικάκι" τους το παν/μιο και να αξιώνουν εισοδο μόνο στους εαυτούς τους. Το παν/μιο το πληρώνουμε για να είναι ανοικτό και όχι μια κλειστή λέσχη... Ο πρώτος που δικαιούται είσοδο σε αυτό είναι ο απλός πολίτης και έπονται όλοι οι υπόλοιποι.

    ReplyDelete
  7. Anonymous4:16 am

    κ.Πανάρετε

    Για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας τι έχετε να πείτε; Μετά από τις δηλώσεις του διορισμένου προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου ότι θα πρέπει να συγχωνευθεί με το τει επειδή « το συμφέρον της περιοχής είναι να υπάρχει ένα ίδρυμα με μάζα» έχει προκληθεί μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση σε φοιτητές, γονείς και εργαζομένους.

    Επειδή είναι αδιανόητο ακόμα και για τα επίπεδα της Αφρικής τέτοιες δηλώσεις και η αντιμετώπιση φοιτητών πανεπιστημιακών και πολυτεχνικών σχολών ως «μάζα», δεν είναι καιρός να πάρετε κάποια θέση για το θέμα;

    Οι φοιτητές έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα από τον Δεκέμβριο με πολλή αξιοπρέπεια και χωρίς κομματικές αποχρώσεις γιατί σήμερα στην Ελλάδα θα πρέπει να πολεμήσεις μέχρι και για το αυτονόητο:

    Να φοιτάς σε μια πολυτεχνική ή πανεπιστημιακή σχολή και να θέλεις να αποφοιτήσεις από αυτήν και όχι από ένα τει ή ένα αόριστου τύπου αει ώστε να εξακολουθούν να νοικιάζονται οι γκαρσονιέρες και να γεμίζουν οι καφετέριες της τοπικής κοινωνίας.

    ReplyDelete
  8. Η έμφαση στην διοίκηση είναι εν μέρει σωστή, αλλά όχι απόλυτα. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Στη μέση της νύχτας ένας φοιτητής βλέπει να κλέβουν υπολογιστές από μια πανεπιστημιακή σχολή. Τι πρέπει να κάνει; Να βρει το τηλέφωνο του σπιτιού του πρύτανη, να του τηλεφωνήσει, να συγκαλέσει ο πρύτανης πρυτανικό συμβούλιο στη μέση της νύχτας, και να ληφθεί απόφαση για άρση του ασύλου; Είμαστε με τα καλά μας; Αυτό εξαρτάται από το αν ο πρύτανης είναι ανεξάρτητος και ικανός;

    Είναι προσβολή της νοημοσύνης μας να λέτε ότι ο νόμος δεν έχει πρόβλημα. Ελπίζω να επανορθώσετε σύντομα, διαφορετικά δεν δικαιούστε να ισχυρίζεσθε ότι αλλάζετε την Ελλάδα. Το κόμμα σας έκανε την Ελλάδα μπάχαλο κι ακόμα δεν λέτε να βάλετε μυαλό.

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:04 am

    @4:16

    Νομίζω ότι αναφέρετε υπερβολές! Δεν υπάρχει κανένα κακό στη συγχώνευση πανεπιστημίων και ΤΕΙ της περιφέρειας!

    Το ζητούμενο είναι να αποκτήσουμε ΒΙΩΣΙΜΑ και καλού έπιπέδου ΑΕΙ, όπως και αν ονομάζονται αυτά.

    Μην παίζετε το παιχνίδι του ΤΕΕ που ενδιαφέρεται μόνο για τα στενά συμφέροντα μιας συντεχνίας! Επιτέλους, στην Ελλάδα από το 1974 έχουμε Δημοκρατία, και όχι Δικτατορία του ΤΕΕ!

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:11 am

    Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα του διορισμού των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ. Νομίζω ότι είναι γνωστό το θέμα και δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα.
    To Yπ.Οικονομικών υποστηρίζει ότι εκλεγμένοι εδώ και χρόνια πανεπιστημιακοί εντάσσονται στον κανόνα 1/5 (έγγραφο με υπογραφή Σαχινίδη 31/12/2010).
    Σήμερα ο κ. Παπουτσής είπε ότι το δικό του Υπουργείο, δηλαδή τα σώματα ασφαλείας δεν εντάσσεται στον κανόνα 1/5. http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248200
    Νομίζω ότι κάτι ανάλογο μπορεί να διεκδικήσει και το Υπουργείο Παιδείας. Ειδικά η περίπτωση των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ είναι εξόφθαλμα άδικη.
    Νομίζω έχετε όλα τα επιχειρήματα. Δεν χρειάζεται να σας τα υποδείξω εγώ. Τα γνωρίζετε. Ο λαός λέει: όταν κλείνει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή.
    Εκτός και αν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι η Παιδεία δεν είναι σημαντικός χώρος για εκείνη.

    ReplyDelete
  11. Χρήστος2:36 pm

    Αν ενδιαφερόσασταν πραγματικά για τα ΑΕΙ, τα πρώτα πράγματα που θα θέλατε να κάνετε είναι: 1) κατάργηση του ασύλου, 2) κατάργηση οποιασδήποτε ανάμιξης των πολιτικών παρατάξεων, και 3) μείωση εισακτέων σε λογικά επίπεδα.

    ReplyDelete
  12. Anonymous10:09 am

    Στον 6:11πμ
    Νόμιζα ότι το πρόβλημα λύθηκε και σε τρείς δόσεις θα προσληφθούν όλοι οι εκλεγμένοι στα πανεπιστήμια που περιμένουν. Ή δεν έγινε έτσι και προσλήφθηκαν μόνο όσοι είχαν μέσον, όπως μία περίπτωση γόνου που ξέρω!;!;!

    ReplyDelete
  13. Anonymous5:23 am

    @3.04

    Τα τει δεν έχουν καμία σχέση με τα πανεπιστήμια και τις πολυτεχνικές σχολές και σε επίπεδο καθηγητών-φοιτητών και σε πρόγραμμα σπουδών. Μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

    Οποιαδήποτε συγχώνευση σε βάρος φοιτητών πολυτεχνικών και πανεπιστημιακών σχολών είναι αντιδημοκρατική και πέρα από κάθε λογική.

    Θα πρότεινα εσείς να μην παίζετε παιχνίδια και να αφήσετε τι λένε οι συνδικαλιστικοί σας φορείς.

    ReplyDelete
  14. Anonymous2:03 am

    κε Παναρετε,
    οσο αναφορα τους διορισμους (κ.α.), στο Παν. Δυτικης Μακεδονιας στο τμημα εφαρμοσμενων και εικαστικων τεχνων δεν υπαρχει κανενας μονιμος καθηγητης ,με αποτελεσμα η διοικηση του τμηματος να αποτελειτε απο καθηγητες αλλων τμηματων του ΑΠΘ και του γειτονικου Παιδαγωγικου. Υπαρχουν πεντε καθηγητες υπο διορισμο απο περυσι, ενω δεκαπεντε καθηγητες εργαστηριων υπευθυνοι αυτων παραμενουν (οσοι εχουν αντεξει, καθως αμοιβοντε με 150- 200 ευρο καποιοι απο αυτους) χωρις να προκυρησοντε νεες θεσεις.
    και με τοσες περικοπες, χωρις μοντελα για τα εργαστηρια, χωρις υλικα για τους φοιτητες και στεγαστικα προβληματα ....ειμαστε μια υπεροχη παρεα

    ReplyDelete