Δ (Πολυμενέας) : κ. Υπουργέ καλημέρα σας.
ΙΠ: Καλημέρα και σε σας.
Δ: κ. Πανάρετε τι κάνετε; Καλά;
ΙΠ: Καλά, ευχαριστώ.
Δ: «Για την Παιδία και όχι μόνο». Nα ξεκινήσουμε από το «όχι μόνο» από την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο. Λέτε «για την παιδεία και όχι μόνο». Δεν ήταν αμετροεπείς οι χθεσινές δηλώσεις κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου που δώσανε οι εκπρόσωποι της τρόϊκας. Έτσι πιστεύω εγώ και δικαίως ο κ. Πεταλωτής καυτηρίασε την συμπεριφορά τους.
ΙΠ: Όταν μεσαίοι υπάλληλοι αποφασίζουν να διατυπώσουν απόψεις πέρα από τις αρμοδιότητες που τους έχουν ανατεθεί, δημιουργούνται αυτά τα προβλήματα. Και πιστεύω ότι η δήλωση του κ. Πεταλωτή έθεσε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση.
Δ: Τώρα, η Παιδεία από εδώ και πέρα θα πηγαίνει σύμφωνα με τις επιθυμίες της τρόϊκας; Παραδείγματος χάρη, δηλαδή το ΙΚΥ θα δώσει υποτροφίες φέτος σε αριστούχους μεταπτυχιακούς για διδακτορικά;
ΙΠ: Χαίρομαι που μου κάνετε αυτή την ερώτηση γιατί εδώ και αρκετό καιρό έχει υπάρξει μία εντύπωση ότι οι οικονομικοί περιορισμοί θα περιορίσουν τις υποτροφίες ΙΚΥ. Αυτό δεν συμβαίνει και ούτε πρόκειται να συμβεί. Πρέπει όμως να σας εξηγήσω τι ακριβώς συμβαίνει. Η χρηματοδότηση για μεταπτυχιακές σπουδές…
Δ: Και διδακτορικά
ΙΠ: … και διδακτορικά, που γίνεται με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ έχει συγκεκριμένες κατευθύνσεις, με την έννοια ότι δεν μπορούν δύο φορείς να δίνουν ταυτόχρονα χρηματοδότηση για το ίδιο πράγμα. Δηλαδή, μόλις πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων για διδακτορικό στην Ελλάδα. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την στιγμή –δεν έχει ολοκληρωθεί καν– η αξιολόγηση των προτάσεων για χρηματοδότηση μεταδιδακτορικών σπουδών. Επομένως, οι προτάσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το ΙΚΥ -–ή μάλλον μέσω του ΙΚΥ– θα είναι οι συμπληρωματικές των προτάσεων που θα χρηματοδοτηθούν τώρα. Δηλαδή, θα υπάρξει χρηματοδότηση για μια σειρά δραστηριοτήτων σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών σε επίπεδο master.
Δ: Ναι
ΙΠ: Θα υπάρξει χρηματοδότηση…
Δ: Για διδακτορικά
ΙΠ: … επίσης για διδακτορικά, για νέους που θέλουν να κάνουν διδακτορικό στο εξωτερικό. Αυτή η δραστηριότητα δεν έχει χρηματοδοτηθεί ακόμα και θα χρηματοδοτηθεί.
Δ: Όχι. Αυτή γιατί όχι και στο εσωτερικό, για πιο λόγο όχι και εδώ διδακτορικά.
ΙΠ: Για διδακτορικά στο εσωτερικό έχει χρηματοδοτηθεί.
Δ: Α! Έχει χρηματοδοτηθεί. Εντάξει.
ΙΠ: Η μεγάλη αλλαγή όμως που θα κάνουμε, είναι ότι και εδώ οι προτάσεις και οι υποψηφιότητες θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά, έτσι ώστε και να περιορισθεί έως να εξαφανισθεί η «χαρτούρα», όπως το λέω εγώ, αλλά και για να γίνουν πιο αξιόπιστες οι διαδικασίες αξιολόγησης των προτάσεων που υποβάλλονται. Αν έχετε εμπειρία από παιδιά που έχουν δώσει παλιότερα εξετάσεις για μεταπτυχιακές σπουδές, θα έχετε ακούσει ίσως αρκετά παράπονα για την διαδικασία αξιολόγησής τους. Αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε θα είναι η διαδικασία αξιολόγησης να είναι και αδιάβλητη και διαφανής.
Δ: Όντος έχω ακούσει και επειδή κινούμαι και σε ένα κύκλο με παιδιά που έχουνε με άριστα μεταπτυχιακά, 9,75 9,85 και εκφράσανε παράπονα διότι το ΙΚΥ δεν τους πληροφορούσε τίποτα. Αυτό θέλω να πω κ. Υπουργέ.
ΙΠ: Ναι.
Δ: Και πηγαίνουν για διδακτορικό
ΙΠ: Ξέρετε και το ΙΚΥ είχε τα δικά του προβλήματα.
Δ: Εντάξει, να φύγουμε από εκεί. Λοιπόν, κάνατε μια έρευνα, στο Υπουργείο Παιδείας, έγινε μια έρευνα και, σύμφωνα με την έρευνα, 97,4% των φοιτητών που ρωτήθηκαν τάσσεται υπέρ γενικευμένων αλλαγών στα Πανεπιστήμια της χώρας, ενώ υπέρ των συγκεκριμένων αλλαγών που προτείνει το Υπουργείο τάσσεται υπέρ το 79,4%. Μάλιστα, με ποσοστά 80% των γονέων και 75.8% των φοιτητών, λένε πως οι αλλαγές θα πρέπει να εφαρμοστούν όποιες και αν είναι οι αντιδράσεις, ακόμα και αν κλείσουν τα ΤΕΙ και οτιδήποτε άλλο ας πούμε. Εν τούτοις όμως, οι ίδιοι δεν είναι τόσο αισιόδοξοι ότι αυτό θα γίνει, καθώς ποσοστά 72% των φοιτητών και 61% των γονέων πιστεύουν ότι τελικά οι αλλαγές θα μπορέσουν να εφαρμοστούν μόνο μερικώς.
ΙΠ: Θα απαντήσω σε δύο κατευθύνσεις. Η μία είναι ότι, πέρα από έρευνες, είναι γενική η πεποίθηση ότι το πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ χρειάζεται αλλαγές. Ότι δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο η λειτουργία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με την σημερινή τους μορφή. Αυτή είναι η μία πλευρά.
Δ: Και οι φοιτητές συμφωνούνε. Και οι γονείς συμφωνούνε.
ΙΠ: Και οι φοιτητές και οι γονείς. Το πρόβλημα που υπάρχει με τις όποιες αλλαγές και αν προωθούνται, είτε στο παρελθόν είτε σήμερα, είναι πώς αντιλαμβάνεται ο καθένας ή η κάθε ομάδα την ανάγκη αυτών των αλλαγών και προς πια κατεύθυνση. Αυτό που επίσης έχει συμβεί μέχρι σήμερα, πιστεύω, είναι ότι οι αλλαγές που έγιναν δεν ήταν στην κατεύθυνση να αντιμετωπίσουν στη ρίζα τους τα προβλήματα του πανεπιστημίου και του ΤΕΙ. Αφορούσαν επι μέρους διαδικαστικά θέματα όπως, για παράδειγμα, ποιο είναι το ποσοστό των φοιτητών που συμμετέχει στις εκλογές πρυτάνεων, και αν ο πρύτανης θα εκλέγεται για μία ή δύο θητείες κλπ. Ο λόγος λοιπόν που υπάρχει στην κοινωνία μία αμφιβολία για το κατά πόσον θα καταστεί δυνατό να προχωρήσουν αυτές οι αλλαγές, είναι η εμπειρία του παρελθόντος. Και η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει ότι πολλές φορές σε τέτοιες αλλαγές υπήρχαν έντονες αντιδράσεις οι οποίες κράτησαν σε πολλές πριπτώσεις και πάνω από χρόνο και στο τέλος, αυτό που νομοθετήθηκε δεν εφαρμόσθηκε. Αυτός είναι ο λόγος, πιστεύω, που υπάρχει αυτή η αμφιβολία. Εμείς πιστεύουμε ότι, έχοντας κατασταλάξει στο ποια είναι τα βασικά, ποια είναι τα θεμελιώδη προβλήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα οδηγηθούμε σε τέτοιες αλλαγές που και τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα αλλάξουν, αλλά κυρίως – γιατί αυτό είναι το ουσιαστικό – τα παιδιά που πηγαίνουν εκεί θα έχουν ένα πτυχίο που θα έχει αντίκρυσμα και οι σπουδές τους θα είναι ουσιαστικές. Αυτή την στιγμή, το πανεπιστήμιο είναι ένα εξεταστικό κέντρο, όπως ξέρετε. Τρεις-τέσσερις φορές το χρόνο τα παιδιά δίνουν εξετάσεις.
Δ: Σωστά. Αυτό που λέτε τώρα εσείς, εκφράζεται με το «8 στους 10 φοιτητές διαπιστώνουν ότι τα πανεπιστήμια δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας».
ΙΠ: Ναι. Και το διαπιστώνουν, ξέρετε και πριν βγουν στην αγορά εργασίας και ακόμα περισσότερο μετά.
Δ: Ναι
ΙΠ: Διότι όταν βγουν στην αγορά εργασίας τα πράγματα γίνονται άσχημα. Νομίζω ότι αυτή την στιγμή, η Ελλάδα – δεν έχω δει τα τελευταία στοιχεία – η Ελλάδα είναι ή η πρώτη ή η δεύτερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ανεργία στους πτυχιούχους της.
Δ: Εδώ και 10 χρόνια ο κ. Παπανδρέου έχει πει ότι πρέπει να το προσπαθήσουμε, να το βελτιώσουμε και ότι τα παιδιά που βγαίνουν από τα πανεπιστήμια θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε άμεση αγορά εργασίας. Δεν το έχουμε καταφέρει τελικά.
ΙΠ: Δεν το έχουμε καταφέρει. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν και άλλες στρεβλώσεις στην οικονομία και στην αγορά εργασίας. Δεν είναι δηλαδή μόνο η ποιότητα σπουδών.
Δ: ‘Όχι όχι, δεν είναι μόνο αυτό. Σωστά, σωστά
ΙΠ: … αλλά εμένα ξέρετε τι με στενοχωρεί; Ότι υπάρχουν σήμερα παιδιά, τα οποία πιστεύουν ότι θα έχουν μια μεγαλύτερη ανταπόκριση στην αγορά εργασίας πηγαίνοντας σε ένα κολέγιο που συνεργάζεται με κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού και πληρώνοντας, από ό,τι σπουδάζοντας δωρεάν σε ένα δημόσιο ίδρυμα στην Ελλάδα. Αυτό με προβληματίζει και με στενοχωρεί, και αυτό είναι εκείνο που θέλουμε να αλλάξουμε.
Δ: Πάντως το 53% των φοιτητών έχει καλή έως πολύ καλή εντύπωση για τις σπουδές. Δεν είναι αντιφατικό αυτό;
ΙΠ: Είναι φυσικό ότι σε τέτοιες έρευνες υπάρχουν και εμφανίζονται αντιφατικά αποτελέσματα, και είναι δύσκολο να καταγράψει σε αρκετό βάθος τις διαφορετικές αντιλήψεις.
Δ: Λοιπόν, τώρα για να προσχωρήσουμε στα Συμβούλια Διοίκησης. Σε πολλά σχόλια στο blog το δικό σας και στην δημόσια συζήτηση που γίνεται για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, αναδεικνύεται μείζον θέμα η σύνθεση του Συμβουλίου Διοίκησης. Μπορείτε να το εξηγήσετε για να καταλάβουν οι ακροατές και οι ακροάτριες τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
ΙΠ: Ναι
Δ: Και ο αριθμός των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου.
ΙΠ: Αναδεικνύεται σε μείζον θέμα γιατί, μέχρι σήμερα, ήταν έξω από την κουλτούρα του Ελληνικού πανεπιστημίου. Το Ελληνικό πανεπιστήμιο έχει ακολουθήσει – και δικαιολογημένα – το κέντρο-Ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας και διοίκησης των πανεπιστημίων, όπου αυτοί που το διοικούν προέρχονται και εκλέγονται αποκλειστικά από το προσωπικό του πανεπιστημίου. Η διεθνής εμπειρία και οι πρακτικές σε όλο τον κόσμο πια έχουν δείξει ότι αυτό δεν είναι αποτελεσματικό. Δεν βοηθά το πανεπιστήμιο να λειτουργήσει με τρόπο που να αποδίδει τα αποτελέσματα στα οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως.
Δ: Ναι
ΙΠ: Όταν αυτός που διοικεί έναν οργανισμό έχει μια εκλογική βάση και εξαρτάται από αυτήν, είναι φυσικό ότι η πρώτη του προτεραιότητα είναι η ικανοποίηση της εκλογικής βάσης, και όχι υποχρεωτικά αυτό που είναι καλό για τον οργανισμό που διοικεί. Έχουν λοιπόν όλες οι χώρες, όχι μόνο της Αμερικής, της Ασίας, της Αυστραλίας αλλά και της Ευρώπης πια – 23 νομίζω από τις 27 χώρες – έχουν υιοθετήσει αυτό τον τρόπο διοίκησης, όχι μόνο γιατί χρειάζεται να υπάρχει ένα όργανο που να μην εξαρτάται από το εσωτερικό του πανεπιστημίου, αλλά και γιατί χρειάζεται να υπάρχει η κοινωνική λογοδοσία. Χρειάζεται δηλαδή να υπάρχει ένα όργανο που να εκφράζει την κοινωνία και το οποίο να διασφαλίζει ότι η λειτουργία του πανεπιστημίου συμβαδίζει με τις προσδοκίες και τις ελπίδες της κοινωνίας.
Δ: Δεν είναι δεδομένο ότι υπάρχουν πελατειακές σχέσεις έτσι όπως είναι το σύστημα, ανάμεσα σε καθηγητές και φοιτητές;
ΙΠ: Όπως είναι τώρα, είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πελατειακές σχέσεις. Για να σας φέρω ένα παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι ένα από τα κορυφαία ακαδημαϊκά θέματα, όπως αυτό της λογοκλοπής, σπανίως, εάν ποτέ, τιμωρείται στο Ελληνικό πανεπιστήμιο.
Δ: Μάλιστα. Και αυτή η αδυναμία να ξεπεραστεί για πιο λόγο υπάρχει δηλαδή; Δεν το καταλαβαίνω. Μήπως το θέλουνε και οι δύο πλευρές;
ΙΠ: Αρκετοί πανεπιστημιακοί και οπωσδήποτε πολλές διοικήσεις των πανεπιστημίων προτιμούν να συνεχισθεί – με κάποιες επι μέρους βελτιώσεις – το σημερινό σύστημα διοίκησης, διότι ενδεχομένως πιστεύουν ότι αυτό είναι πιο δημοκρατικό. Αλλά, όπως σας είπα προηγουμένως, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει την διεθνή εμπειρία και την διεθνή πρακτική. Σκεφθείτε το εξής. Το Ελληνικό πανεπιστήμιο μέχρι πριν από κάποιον χρόνο, δεν είχε να αντιμετωπίσει τον διεθνή ανταγωνισμό. Σήμερα, κάθε τόσο διαβάζουμε στα μέσα ενημέρωσης, στις εφημερίδες για μια καινούργια διεθνή ιεράρχηση των πανεπιστημίων. Την μια είναι της Σαγκάης, την άλλη είναι των Times του Λονδίνου, την άλλη είναι από κάποιους άλλους. Η οποιαδήποτε αξιολόγηση που κοιτάζει μόνο το εσωτερικό της χώρας και που δεν έχει αναφορά στα διεθνή δεδομένα, έχει χάσει την αξία της. Και δεν μπορεί μια χώρα να επιμένει σε ένα σύστημα λειτουργίας των πανεπιστημίων της όταν όλος ο άλλος κόσμος πηγαίνει στην άλλη κατεύθυνση.
Θα σας πω και μια άλλη διάσταση την οποία πρέπει να πάρουμε υπόψη μας. Μιλάμε τώρα και συζητάμε για τα πανεπιστήμιά μας, τον τρόπο εισαγωγής για τις εξετάσεις κλπ. Κοιτάξετε πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα. Σήμερα, υπάρχουν δεκάδες, εκατοντάδες, ίσως χιλιάδες φοιτητές, οι οποίοι εγγράφονται σε ένα πανεπιστήμιο στην άλλη άκρη του κόσμου, παρακολουθούν μαθήματα από απόσταση και παίρνουν και πτυχίο από απόσταση. Εμείς δεν μπορεί να εξακολουθούμε να ζούμε και να λειτουργούμε με το μοντέλο και με τον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων του προηγούμενου αιώνα. Πρέπει να προσαρμοσθούμε.
Δ: Σκέφτεται η κυβέρνηση να επιβάλει ελάχιστα δίδακτρα στα πανεπιστήμια;
ΙΠ: Όχι
Δ: Το αποκλείετε κατηγορηματικά αυτό.
ΙΠ: Το αποκλείω. Το αποκλείω. Μην ξεχνάτε εξ’ άλλου ότι αυτό είναι και Συνταγματική επιταγή. Δεν είναι θέμα επιλογής της κυβέρνησης.
Δ: Και ένα τελευταίο θέμα. Οι κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ που έχουν αντικείμενο ορισμένες διαχρονικές αιτιάσεις, το Υπουργείο Παιδείας πώς τις βλέπει και πώς θα τις αντιμετωπίσει;
ΙΠ: Κάποιες από τις κινητοποιήσεις, αν αντιλαμβάνομαι καλά, οφείλονται στην ανάγκη να συνενωθούν σχολεία σε διάφορες περιοχές της χώρας. Και προφανώς, από την πλευρά της ΟΛΜΕ αυτό εκλαμβάνεται ως μια πολιτική, η οποία θα οδηγήσει σε περιορισμό των διδασκόντων στα σχολεία. Αλλά η ουσία είναι ότι η βάση της λογικής της συνένωσης είναι ακριβώς η εκπαιδευτική διαδικασία. Ξέρετε, όταν έχεις παιδιά που, επειδή είναι πολύ λίγα στο σχολείο έως ελάχιστα, ο μαθητής της Τρίτης τάξης παρακολουθεί τα μαθήματα των παιδιών της Τετάρτης τάξης και ο μαθητής της Τετάρτης τάξης παρακολουθεί τα μαθήματα των παιδιών της Τρίτης τάξης, τότε κάπου πάσχει αυτή η διαδικασία.
Δ: Πάσχει η διαδικασία.
ΙΠ: Και είναι πολύ προτιμότερο – και το έχουν καταλάβει σε αρκετές περιοχές – είναι πολύ προτιμότερο για έναν μαθητή να μετακινηθεί 6-7 χιλιόμετρα – κάτι που γίνεται με δαπάνες του κράτους – προκειμένου να είναι σε ένα σωστό σχολικό περιβάλλον, με ένα πλήρες σχολικό πρόγραμμα, με δασκάλους που καλύπτουν όλες τις ανάγκες, από το να είναι δίπλα στο σπίτι του, να έχει έναν δάσκαλο και να ακούει όλα τα μαθήματα του σχολείου με την μία.
Δ: Επομένως, εσείς πιστεύετε ότι αυτό το έχει μισο-καταλάβει ή δεν θέλει να το καταλάβει η ΟΛΜΕ;
ΙΠ: Το καταλαβαίνει. Είμαι βέβαιος. Θέτει ορισμένα θέματα. Όλα τα θέματα που τίθενται εξετάζονται. Γιατί καμμία φορά, δεν σημαίνει ότι αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις – εμείς που παίρνουμε τώρα, αυτή την εποχή εμείς παίρνουμε τις αποφάσεις – ότι είμαστε εκείνοι οι οποίοι είμαστε αλάθητοι. Αλλά εάν και η ΟΛΜΕ συμφωνήσει στο ότι προτεραιότητα για την οποιαδήποτε πολιτική είναι το καλό του μαθητή, τότε πιστεύω ότι δεν θα έχουμε προβλήματα.
Δ: κ. Υπουργέ σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.
ΙΠ: Εγώ ευχαριστώ. Καλό σας μεσημέρι.
H Κυριακή είναι 13.02.2011 !!!!
ReplyDeleteΝαμαστε καλά και να κάνουμε κριτική με χιούμορ, το χρειαζόμαστε.....
Σωστό! (Το λάθος ήταν στην ημέρα. Διορθώθηκε).
ReplyDeleteΒιάστηκα να τελειώσει το Σαββατοκύριακο :)
Θέλω να εκφράσω την απογοήτευση μου που διαβάζω σημερα οτι 200 αποφοιτοι κολλεγιων απεκτησαν επαγγελματικα δικαιωματα ενω εμεις που δωσαμε πανελληνιες εξετασεις "πετυχαμε "και αποφοιτησαμε απο τα ΤΕΙ περιμενουμε ακομα 27 χρονια για να αποκτησουμε τα δικα μας, τιμωρημενοι απο κυβερνησεις που διαπλεκονται με συντεχνιες , απαξιωνοντας ετσι την δημοσια εκπαιδευση
ReplyDeleteκαι τα λαικα στρωματα που κυριως επιλεγουν αυτην.
Και μην μας πειτε οτι δεν φερεται και εσεις ευθυνες, γιατι θα επρεπε να ειχατε εκτιμησει ορθοτερα το χρονικο διαστημα που απαιτειται για να κατοχυρωθουν δικαιωματα μεσο της οδου των Π.Δτων και ειτε να ειστε πιο ειλικρινης με τις προσδοκιες ολων εμας ή διαφορετικα να ειχατε χρησημοποιησει μια πιο γρηγορη και αμεση νομοθετικη πρωτοβουλια.
Τελος γιατι περιμενετε να εκδοθουν τα Π.Δ και δεν εχετε ηδη ιδρυσει το νεο ΤΕΕ οπου θα μετεχουμε και εμεις οι μηχανικοι ΤΕΙ ισοτιμα;
Ευχαριστώ,
Ανδρέας
σε δελτίο ειδήσεων κάποια κυρία, υποθέτουμε καθηγήτρια, καταγγέλει συγχώνευση σχολείων στην περιοχή α. λιοσίων- φυλής και ζεφυρίου και προαναγγέλει ότι τα τμήματα των νέων σχολείων θα έχουν πάνω από τριάντα μαθητές ανά τάξη.
ReplyDeleteκαλούμε τον διευθυντή δε και τον προίστάμενο του γραφείου να δώσει στη δημοσιότητα τον συνολικό αριθμό των μαθητών των σχολείων της περιοχής, τον αριθμό των τάξεων ανά σχολείο και τον σημερινό αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Είναι πιθανό να υπάρχουν εκπλήξεις. Μήπως αν αθροιστεί ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων που θα συγχωνευθούν και διαιρεθούν με τον αριθμό των αιθουσών που θα δημιουργηθούν ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη θα είναι πάλι μικρότερος του μαγικού αριθμού των 25. Μήπως μια πρόταση θα ήταν να συγχνευθούν τα σχολεία και να λειτουργούν και στα δυό κτίρια ορισμένες τάξεις, με ποίστάμενουποδιευθυντή, οπότε δεν όχι μόνο δεν θα υπάρχει πρόβλημα αλλά τα σχολεία θα έχουν περισσότερες αίθουσες για εργαστήρια, εκδηλώσεις. Τι μας λένε ότι τα σχολεία απέχουν μια ώρα από το άλλο, δέκα λεπτά απέχει το ένα από το άλλο.
Άνεργη [πτυχιύχος πανεπιστημίου] της περιοχής που δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν μπορεί να γίνει κάποια οικονομία χωρίς να γίνει χειρότερη η παιδεία [όχι περισσότερα παιδιά από 25 κλπ] και να βρεθούν κάποια χρήματα για να βρούμε και μεις καμιά δουλίτσα.
Ακόμα δεν καταλαβαίνω γιατί δεν δίνεται η εικόνα των σχολείων που θα δημιουργηθεί μετά την συννένωση [υπάρχει ο αριθμός των τάξεων, είναι γνωστοός ο σημερινός αριθμός των μαθητών] τόσο δύσκολο είναι και οι υπηρεσίες του υπουργείου στην περιοχή μας και οι συνδικαλιστές να μας δώσουν την εικονα με επιχειρήματα αντί να ακούμε τι θα συμβεί με μη επιχειρήματα.
Σας ευχαριστώ πολύ
Ελπίζω να επικρατήσει νηφαλιότητα και να μην μας παιρνάτε εσείς του υπουργείου, και οι κύριοι συνδικαλιστές για άτομα μειωμένη αντίληψης και ο καθένας με τα επιχειρήματα και τα σωστά στοιχεί να προτείνει κάτι.
Δεν αντέχουμε πια αυτή την παράλογη κατάσταση
Και εγώ η καυμένη ελπίζω να βρω καμιά δουλίτσα, αν και το βλέπω δύσκολο. Μια από τις αιτίες της όλης κατάστασης και το ότι οι μισοί κάτοικοι της περιοχής είνα διορισμένοι στους δήμους, γεγονός που τους φαλίρυσε και τώρα που δεν υπάρχουν λεφτά και ήρθε η τροικα με το 5 φεύγουν 1 διορίζετα θα πουμε το ψωμί ψωμακι μετά από 20 χρόνια σπουδές
Ναστε καλά
και συγγνω΄μη αλλά κάπου έπρεπε να πω το παράπονό μου
Και ένα συγγνώμη και στην κυρία πο υφώναζε για το ένωμα των σχολείων αλλά εκείνη έχει δουλειά, ενώ εγώ με περισσότερα προσόντα λέω το ψωμί ψωμάκι
Τα πανεπιστήμια σαφώς και δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Το "μέσον" εξακολουθεί να είναι η βασική ανάγκη στην ελληνική αγορά εργασίας. Μην πάτε μακριά. Βλέπουμε το τελευταίο δίμηνο να βγαίνουν σωρηδόν προκηρύξεις για συμβάσεις έργου από το ΕΑΙΤΥ και δημιουργούνται οι εξής απορίες:
ReplyDelete1) Έχουν εγκριθεί από το ΑΣΕΠ αυτές οι προκηρύξεις; Στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ δεν υπάρχουν πουθενά.
2) Έκανε κάποιος (ΑΣΕΠ ή εποπτεύουσα αρχή) έλεγχο νομιμότητας σε αυτές τις προκηρύξεις; Σχεδόν όλες περιλαμβάνουν φωτογραφικές προϋποθέσεις, μόνο η φωτογραφία λείπει.
3) Τι κριτήρια εφαρμόζονται για την επιλογή των ατόμων; Μήπως πάει περίπατο η διαύγεια και η αρχή της διαφάνειας;
4) Σχεδόν όλες αναφέρουν τη δυνατότητα ανανέωσης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του έργου. Πολλά έργα λήγουν 31/12/2015. Δηλ. όποιος "χωθεί" τώρα, θα μπορεί να ανανεώνει μέχρι το 2015 τη σύμβαση έργου του; Επιτρέπονται ανανεώσεις σε συμβάσεις έργου; Μια νέα γενιά συμβασιούχων δημιουργείται;
5) Τα σχόλια για το ΕΑΙΤΥ δεν τα "ακουμπάτε", γιατί; Κάνει "τζιζ";
"ΚΟΛΛΕΓΙΑ: Η πρώτη απόφοιτη παρέλαβε το αναγνωρισμένο πτυχίο της απ το υπ. Παιδείας"
ReplyDeleteΦίλε Ανδρέα 11:18 πμ, να σου απαντήσω εγώ γιατί δεν έχει ιδρύσει ο κ. Πανάρετος το διευρυμένο φορέα. Μα γιατί δεν είναι δική του ευθύνη. Το υπουργείο του είναι αρμόδιο να χορηγεί ΕΔ μόνο στους απόφοιτους κολλεγίων. Για εμάς, τα σκουπίδια από τα ΤΕΙ, αρμόδιος θα είναι ένας φορέας ο οποίος κανείς δεν ξέρει πως θα είναι, πότε θα είναι και κυρίως αν θα είναι...
Άλλωστε η κοινή λογική λέει ότι αν όντως ο ΙΠ ήθελε να λύσει το ζήτημα, θα ακολουθούσε μία παρόμοια τακτική σαν αυτή των κολλεγίων. Εκείνος όμως προτίμησε τη σημερινή κατάσταση. Δηλαδή πήρε μία ευθύνη από πάνω του και τη πέταξε. Το καλύτερο είναι ότι πλέον δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να τη σηκώσει. Το ΤΕΕ θα δηλώνει ότι διαφωνεί, το ΥΠΕΠΘ ότι έχει τελειώσει από μέρους του το θέμα και δεν έχει να κάνει τίποτα άλλο κλπ. Με λίγα λόγια η απάντηση που δίνει η πολιτεία σε εμάς είναι : χωνευτό με ούπατ, ασάλιωτο...
http://fimotro.blogspot.com/2011/02/blog-post_7001.html
ReplyDeleteBλέπω η υπουργός σας υιοθετεί σήμερα την δική σας άποψη περί τροϊκανών, με την ίδια επιχειρηματολογία.
Κύριες και κύριοι υπουργοί/υφυπουργοί κολλεγίων και τεχνικού επιμελητηρίου.
ReplyDeleteΤα ΠΔ έτσι όπως συντάχθηκαν είναι πρακτικά ανεφάρμοστα και πιθανώς να είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αργεί το ΣτΕ. Τί νόημα θα είχε η έκδοσή τους ούτως ή άλλως από τη στιγμή που δεν υπάρχει το διευρυμένο ΤΕΕ που αναφέρουν; Το ΣτΕ και το διαπλεκομενο με τις συντεχνίες υπουργείο παιδείας κωλυσιεργεί απροκάλυπτα ώστε να γίνουν εκλογές και να πάνε τα ΠΔ στο ΚΑΙΑΔΑ. Επειδή τα ΠΔ έχουν ξανά πάει στο ΣτΕ κοντεύουν 5 μήνες επεξεργασίας πόσο θέλουν για να τα μελετήσουν, αν ήταν για τους διπλωματούχους/δικηγόρους/γιατρούς σε ένα μήνα θα ήταν έτοιμα. Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα.
Μπορείτε κύριε Πανάρετε να απαντήσετε
ReplyDeleteτι θα γίνει με τα τει?Με τις σημερινές εξελίξεις απορώ γιατί τα παιδιά ακόμα σπουδάζουν σε αυτό το ελληνικό μοντέλο που λέγεται τει.Μια απάντηση και ας είναι κατά των τει αλλά σας παρακαλώ απαντήστε
ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΑΜΕ ΣΤΑ ΤΕΙ, ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΤΥΧΙΟ ΑΠΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΄΄ΑΝΑΤΟΛΙΑ΄΄ ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ!!!
ReplyDeletehttp://portal.tee.gr/portal/page/portal/press/ENHMEROTIKO_DELTIO/ED-YEAR-2010/ED2594/2594_DRASTHRIOTHTES.pdf
ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΔΜΘ ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
ReplyDeleteΕΞΘΕΤΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΥΠΔΜΘ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΓΕΣΙΑ
ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΟΣΙΣΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ Κ
ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕ ΚΑΙ ΔΕ
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
ΔΕΝ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΜΟΔΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΘΩ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΧΑΛΙΦΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΧΑΛΙΦΗ
ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ
"ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΣΤΑ ΓΥΦΤΙΚΑ"
ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΨΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ
ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΜΑΖΕΨΤΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΖΟΤΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
αγαπητε υπουργε ,
ReplyDeleteεπειδη πυρηνασ τησ ελληνικησ παιδειασ ηταν , ειναι , και θα ειναι το ελληνικο σχολειο επιτεψτε μ να σασ επισημανω μερικα πραγματα που τα ειχαμε συζητησει μαζι και στη ροδο και να σασ μιλησω ιδιαιτερα για το λυκειο που το γνωριζω και απο πρωτο χερι :
ενοψει του σχεδιασμου λοιπον του υπουργειου για το νεο λυκειο , αρχιζω να αμφιβαλλω για τη ριζοσπαστικοτητα τησ προτασησ σασ.Κατα την εκτιμηση μου , πρεπει να περασουμε σε ενα λυκειο διετεσ , κολλεγιακου χαρακτηρα , με συγκεκριμενα πεδια γνωσησ , πληθοσ μαθηματων επιλογησ , εκπονηση εργασιων , και , κυριωσ , διχωσ το βραχνα που πραγματικα κατατρωει την ελληνικη παιδεια και δεν ειναι αλλοσ απο τα φροντιστηρια και τη παραπαιδεια γενικοτερα!Κυριε υπουργε , ειναι αδιαμφισβητητο γεγονοσ πωσ για να σταματησει αυτη η παραδοση τησ παραπαιδειασ στη χωρασ μασ απαιτειται μια πολιτισμικη αλλαγη μια αλλαγη στη νοοτροπια μασ ... ωστοσο επειδη η παραπανω ιδεα ειναι λιγακι ουτοπικη και απαιτει πανω απο ολα χρονο , πρεπει επιτελουσ να κατσουμε κατω -μαθητεσ,καθηγητεσ(το τονιζω!),πανεπιστημιακοι,πολιτικοι ,πολιτεσ-και να δουμε , διχωσ φοβουσ και ενδοιασμουσ , πωσ θα κοψουμε τον ομφαλωριο λωρο των φροντιστηριων και κυριωσ πωσ θα επαναθεμελιωσουμε το λυκειο.αυτα ,προσ το παρον, για να μη σασ κουραζω ,,,
συγχατητηρια για το blog!
αντι ς το σ τυχαίο? δεν νομίζουμε
ReplyDeleteή μερικοί προσπαθούν να θολώσουν τα ύδατα για απόψεις που εκφράζουν ...
τι είναι οάλι αυτό το δύο χρόνια λύκειο .... ποιός είπε ότι η δευτεροβάθμια είναι το προαύλιο εισόσου στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΔεχθείτε τα συγχαρητήρια μου για την πρόσφατη εγκύκλιο που στείλατε προς τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας με την οδηγία να δέχονται την υποβολή των βιογραφικών και λοιπών στοιχείων υποψηφιότητας για θέσεις ΔΕΠ και υπό ηλεκτρονική μορφή.
Στα πλαίσια της ‘σταυροφορίας μου’ να αναδείξω και διαπομπεύσω νοσηρές καταστάσεις στα Ελληνικά ΑΕΙ, είχα κατορθώσει τα τελευταία χρόνια, μετά από επίμονες προσπάθειες να ‘αναγκάσω’ και το ΑΠΘ και το ΓΠΑ να δεχθούν την υποβολή υποψηφιότητας μου (σε ένα βαθμό) σε ηλεκτρονική μορφή. Δεν χρειάζεται να σας αναλύσω τη ταλαιπωρία ήταν για κάποιον από την Β. Αμερική να στείλει εγκαίρως ένα ολόκληρο μπαούλο από έγγραφα για να λάβει μέρος σε κάποιον διαγωνισμό. Επί πλέον, η αποστολή του ‘μπαούλου’ είχε γίνει πανάκριβη, και η όλη διαδικασία προσβλητική για την διοικητική οργάνωση μια σύγχρονης ευνομούμενης πολιτείας. Όπως πολύ σωστά αναφέρατε στην πρόσφατη συνέντευξη σας στο Κανάλι 1, ο κόσμος προχωρά μπροστά, δεν μπορούμε εμείς να κολλάμε σε ξεπερασμένες ιδέες και πρακτικές. Όταν αλλά πανεπιστήμια διεθνώς διαφημίζουν θέσεις ΔΕΠ σε επιστημονικά περιοδικά και NEWSLETTERS των επιστημονικών εταιριών για να προσελκύσουν τους καλυτέρους υποψηφίους (συχνά, από όλων τον κόσμο) και πληρώνουν τα έξοδα μετακίνησης και συμμετοχής των υποψηφίων σε διαγωνισμούς, εμείς ζητάμε από τους υποψηφίους να υποβάλουν τρεις και τέσσερες σειρές των δημοσιεύσεων και μέχρι και 80 αντίγραφα του βιογραφικού τους! Έλεος! Γιατί; Δεν έχουν φωτοτυπικά μηχανήματα τα Πανεπιστήμια; Δεν έχουν γραμματείς τα Τμήματα, οι τομείς και ακόμη και τα εργαστήρια; Ενώ στο εξωτερικό έχουν σταματήσει προ πολλού να απασχολούν γραμματείς και το επιστημονικό προσωπικό γραφεί μονό του τις δημοσιεύσεις και την αλληλογραφία τους;
Και στο κάτω κάτω γιατί ένας επιτυχημένος και παραγωγικός επιστήμονας να καθίσει κάτω και να γράψει την ιστορία της ζωης του (δείτε την ανάγκη να ‘αναλύσει’ τις δημοσιεύσεις του σε υπόμνημα, στα Ελληνικά) προκειμένου να κάνει αίτηση για κάποια θέση ΔΕΠ στην Ελλάδα?
Λόγω εκτενούς εμπειρίας, όμως κ. Υφυπουργέ, θέλω να σας αναφέρω ότι υπάρχουν και αλλά πολλά ευτράπελα τα οποία μπορείτε ΤΩΡΑ να διορθώσετε με παρόμοιο τρόπο, π.χ.
1. Είναι αστείο και μοναδικό στον κόσμο, οι προκυρηξεις θέσεων ΔΕΠ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να παίρνουν μισή σελίδα σε ΦΕΚ και να επαναλαμβάνονται τα ιδία και τα ίδια κάθε φορά, ξευτελίζοντας το πιο επίσημο μέσο επικοινωνίας του κράτους με τους πολίτες (για να μην μιλήσω και για την σπατάλη χρημάτων που προκαλείται).
2. Παραμένει στην ευχέρεια, των ΑΕΙ και ΤΕΙ η απόφαση αν θα δεχθούν τους τίτλους σπουδών που έχουν κατατεθεί σε προηγουμένη ημερομηνία από κάποιον υποψήφιο η αν θα πρέπει ο υποψήφιος να υποβάλει κάθε φορά επικυρωμένα αντίγραφα (σε τρία η τέσσερα αντίγραφα μέχρι την αποστολή της πρόσφατης εγκυκλίου σας).
συνεχίζεται.....
συνέχεια....
ReplyDeleteΕπειδή εδώ μιλάμε για τα μικρά και τα απλά προβλήματα, θα συνιστούσα την σύνταξη μια εγκυκλίου οπού περιγράφεται η διαδικασία υποβολής υποφηφιοτητος (όπως αυτό γίνεται επί του παρόντος με την επαναλαμβανομένη δημοσίευση στην ΕΚ) και κάθε φορά που γίνεται προκυρηξη θέσης ΔΕΠ στην ΕΚ απλώς να γίνεται αναφορά στην συγκεκριμένη εγκύκλιο για τα περεταίρω.[ Εναλλακτικά, ο αναγνώστης θα μπορούσε να παραπεμθει στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου και του Υπουργείου για πληροφορίες. Με την εφαρμογή της Διαύγειας τώρα αυτό θα ήταν και αρκετό και αποτελεσματικό, Συγχαρητήρια και για αυτήν την καινοτομία]. Η εν λόγω εγκύκλιος θα μπορούσε με τον καιρό να ανανεώνεται, να επικαιροποιείται και να εμπλουτίζεται με επί πλέον πληροφορίες (π.χ. τα πανεπιστήμια να μην ζητούν την επανάληψη υποβολής τίτλων σπουδών εφόσον έχουν ήδη κατατεθεί σε προηγουμένη περίπτωση). Με τον καιρό, αυτή η εγκύκλιος θα μπορούσε να φθάσει και στο σημείο να περιγράφει τι είναι αποδεκτό και τι είναι απαράδεκτο κατά την διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων (έστω και σε συμβουλευτικό χαρακτήρα) και να περιορισθούν οι μεροληπτικές πρακτικές, οι προκλητικές αυθαιρεσίες, και η έκλειψη στοιχειώδους ομοιομορφίας στις πρακτικές αξιολόγησης υποψηφίων μεταξύ των Πανεπιστημίων η και ακόμη μέσα στο ίδιο το Τμήμα. Και γιατί όχι και η σύσταση μιας φόρμας αξιολόγησης υποψηφίων που θα βασιζόταν στις αρχές της ισχύουσας νομοθεσίας (Γνωρίζω τις δυσκολίες με σχετικές προηγούμενες αντίθετες αποφάσεις του ΣτΕ, αλλά ας γίνει αυτό έστω και σε συμβουλευτικό χαρακτήρα).
Παρεμπιπτόντως, θα αναφερθώ και σε αλλά δυο θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος.
1. Δεδομένης της εκτεταμένης κατάστασης εσωστρεφείας που επικρατεί στα ΑΕΙ/ΤΕΙ η πρόταση να γίνουν κλειστές οι εκλογές για προαγωγή στις ανώτερες βαθμίδες ΔΕΠ είναι αψυχολόγητη. Ιδιαίτερα, όταν χρησιμοποιούνται σαν επιχείρημα τα στατιστικά στοιχειά που δείχνουν ότι πολύ σπάνια έγινε εκλογή άλλου υποψηφίου από αυτόν που είχε ζητήσει προαγωγή. Αυτό είναι reverse logic, και προσβολή της κοινής λογικής! Δηλαδή αφού αδυνατούμε να τιμωρήσουμε τους εγκληματίες αποχαρακτηρίζουμε το έγκλημα και κλείνουμε τα μάτια στην έκταση και τις συνέπειες του εγκλήματος. Αντίθετα, το λογικό θα ήταν η διερεύνηση του εγκλήματος και η θέσπιση μέτρων για την πάταξή του.
Διαφορετικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για γενναίες και ριζικές λύσεις, χωρίς φόβο για το πολιτικό κόστος
2. Εφόσον το νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει την προσφυγή σε κάποια δημόσια αρχή (Πανεπιστημιακή, Κυβερνητική η Δικαστική) επί της ουσίας κρίσεως υποψηφίων για θέσεις ΔΕΠ (από εκλεκτορικά σώματα) είναι επιτακτική α ανάγκη να θεσπισθεί διαπανεπιστημιακή αρχή η οποία θα μπορεί να εξετάζει τις προσφυγές υποψηφίων. Η δευτεροβάθμια κρίση πολιτών είναι θεμελιώδες ατομικό δικαίωμα.
Με το παρόν σύστημα είμαστε στον Μεσαίωνα. Οι πρωτοβουλίες που έχει πάρει ο κ. Υφυπουργός έχουν δώσει μια ανάσα στους αναξιοπαθούντες αλλά δεν αποτελούν λύση διότι υπάρχει πολύ δουλειά, τα προβλήματα διαιωνίζονται και JUSTICE DELAYED IS JUSTICE DENIED! Ούτε η αποστολή της εκτελεστικής εξουσίας είναι να αναπληρώνει τα καινά της δικαστικής. Η προσπάθεια καλή και άγια αλλά δεν παύει να είναι μέρος του ADMINISTRATION BY CRISIS MANAGEMENT και θα έχει άδοξο τέλος όταν διορισθεί άλλος υφυπουργός.
Μακάρι να διαψευσθώ!
Dr. Tom Papadopoulos, Windsor, Ontario, Canada
Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ:
ReplyDeleteΕπανέρχομαι στην προηγούμενη πρόταση μου για την σύσταση μια λίστας αξιολόγησης υποψηφίων για θέσεις ΔΕΠ επί τη βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Πως φαίνεται σαν μία αρχή; Ιδού πεδίον λαμπρόν, on the silver plate!
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
Α. ΣΠΟΥΔΕΣ.
Β. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Γ. ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΙΡΑ
Ε. ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ –ΗΜΕΡΙΔΕΣ-ΕΚΘΕΣΕΙΣ
I. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
(α) ΠΡΟ-ΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ (Σε Ελληνικό ΑΕΙ η νομοταγές του Εξωτερικού)
(β)ΜΕΤΑ-ΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ (Σε Ελληνικό ΑΕΙ η νομοταγές του Εξωτερικού)
(γ) ΑΛΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
II. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
(α) ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ
(β) ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
(γ) ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
(δ) ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΕΙΑ
(ε) ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
(ζ) ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:
ζ1. Συγκεντρωτικά άρθρα (REVIEWS).:
ζ1. Κεφάλαια Επιστημονικών Συγγραμμάτων
ζ3. Πατέντες (Patents)
ζ4. Πρωτότυπες επιστημονικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
Ζ5. Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και εθνικών συνεδρίων .
Ζ6 Σύντομες δημοσιεύσεις σε διεθνή και εθνικά συνέδρια
III. ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ (ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ) ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΙΚΑΝΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΕΝΤΕ ΕΤΗ.
IV. ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ: Επαφίεται στην αντικειμενική αξιοκρατική κρίση του Εκλεκτορικού Σώματος.
συνεχιζεται....
συνεχίζεται....
ReplyDeleteΟ νόμος ορίζει .
-Η κρίση για εξέλιξη ή εκλογή μελών ΔΕΠ βασίζεται στο συνολικό διδακτικό έργο των κρινόμενων, στη συνολική τους επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα, με έμφαση στη διεθνή τους παρουσία, ικανό μέρος των οποίων πρέπει να έχει συντελεστή τα τελευταία πέντε έτη από την υποβολή της αίτησης για εξέλιξη ή εκλογή. ¨
-Στοιχεία τα οποία συνεκτιμώνται ιδιαίτερα κατά την κρίση για κατάληψη
θέσης Δ.Ε.Π. είναι η αξιολόγηση του διδακτικού έργου από τους φοιτητές, το
δημοκρατικό ήθος, η προσωπικότητα του υποψηφίου και η κοινωνική του
προσφορά.
Είναι λοιπόν λογικό να γίνει η συγκριτική αξιολόγηση του έργου και προσόντων των υποψηφίων με βάση τα στοιχεία και προτεραιότητες που ορίζει ο νόμος.
Χωρίς καμία αμφιβολία, πρωταρχικής (αποφασιστικής) σημασίας είναι η αξιολόγηση και σύγκριση του συνολικού διδακτικού και του συνολικού ερευνητικού έργου των υποψηφίων. Είναι αρμοδιότητα της εισηγητικής επιτροπής αρχικά και του εκλεκτορικού σώματος στο τελικό στάδιο να συνεκτιμήσει το σύνολο του διδακτικού και ερευνητικού έργου των υποψηφίων και να αιτιολογήσει σαφώς την τελική απολογητική κατάταξη των υποψηφίων.
Ο νομοθέτης όμως έχει θέσει και δυο επιπλέον προϋποθέσεις::
Η εισηγητική επιτροπή κατ’ αρχήν, και το εκλεκτορικό σώμα στην τελική φάση πρέπει να διαπιστώσει ότι ικανό μέρος του διδακτικού έργου και της επιστημονικής δραστηριότητας των υποψηφίων έχει συντελευτεί τα τελευταία πέντε έτη. Αυτό είναι κάτι το οποίο ο νόμος λέει ‘πρέπει να έχει συντελευτεί’ είναι δηλ. ένας όρος, μια προϋπόθεση που ‘πρέπει’ να διασφαλιστεί, (και υπάρχει καλός λόγος γιατί υπάρχει αυτός ο όρος, βασικά, για να αποκλείονται υποψήφιοι που έχουν υπεισέλθει σε αργοσχολία τα τελευταία πέντε χρόνια).. Εφόσον λοιπόν εξακριβωθεί ότι ένας υποψήφιος συνεχίζει να παρουσιάζει ικανοποιητική παραγωγικότητα κατά την τελευταία πενταετία ο όρος που έχει θέσει ο νομοθέτης έχει εκπληρωθεί και δεν μπορεί η όποια διαφορά παραγωγικότητας μεταξύ των δυο υποψηφίων κατά την τελευταία πενταετία να χρησιμοποιηθεί σαν άλλοθι για μια τελική κατάταξη των υποψηφίων που δεν είναι συμβατή με το συνολικό διδακτικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων.
Ο άλλος όρος που έχει θέσει ο νομοθέτης είναι ότι η αξιολόγηση του συνολικού διδακτικού και ερευνητικού έργου πρέπει να γίνεται με έμφαση στην διεθνή παρουσία των υποψηφίων.
Dr. Tom Papadopoulos
74. Καθηγητές οικειοποιούνται το προϊόν της ερευνητικής δουλειάς φοιτητών ή υποψηφίων διδακτόρων τους, αντιγράφουν άρθρα άλλων ερευνητών ή αλλάζουν απλώς το όνομα σε βιβλία άλλων συγγραφέων και τα εμφανίζουν ως δικά τους. Με τον τρόπο αυτόν αποκτούν τα πολυπόθητα προσόντα για την εκλογή σε καθηγητικές θέσεις… Γενικά, όμως, η αντιμετώπιση μιας τέτοιας ηθικά απαράδεκτης και παράνομης πράξης είναι ανεπαρκής. Θέλετε η κακώς εννοούμενη συναδελφική αλληλεγγύη, θέλετε ένα αίσθημα συνενοχής (έχουν καταγραφεί, για παράδειγμα, σε πρακτικά συνεδριάσεων οι φράσεις «κύριοι συνάδελφοι, όλοι κλέβουμε» και «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω»), θέλετε η συχνή διαπλοκή του λογοκλόπου με ισχυρά ομαδικά συμφέροντα, στέκονται τις περισσότερες φορές εμπόδιο στην τιμωρία του, τόσο για την πράξη αυτή καθαυτή όσο και για την ιδιοποίηση ξένου επιστημονικού έργου με σκοπό την πανεπιστημιακή του ανέλιξη… Η ανοχή της λογοκλοπής ή η πλημμελής αντιμετώπισή της ενθαρρύνει, πρώτα απ’ όλα, τη διάδοσή της, αφού όλο και περισσότεροι θα μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν το ίδιο, όταν διαπιστώνουν ότι η σχέση ρίσκου-οφέλους από μια τέτοια πρακτική κλίνει συντριπτικά υπέρ του δεύτερου… Μια άλλη παρενέργεια της μη αντιμετώπισης της λογοκλοπής από τα πανεπιστημιακά όργανα είναι η καταφυγή όλο και περισσότερων θιγόμενων στη Δικαιοσύνη με την ελπίδα να βρουν εκεί, μέσα από πολύχρονες και φθοροποιούς διαδικασίες, τη δικαίωσή τους. Τέλος, η ανοχή της λογοκλοπής προστίθεται στα φαινόμενα αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας που πλήττουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο και το απαξιώνουν στα μάτια της κοινής γνώμης… Το τέταρτο και τελευταίο μέτρο είναι η αυστηρή τιμωρία των λογοκλόπων από τα αρμόδια πανεπιστημιακά όργανα. Τα Ιδρύματα θα πρέπει να αναγνωρίσουν τη λογοκλοπή ως αυτοτελές και διαρκές πειθαρχικό αδίκημα που επισύρει σοβαρότατες κυρώσεις και αποδεικνύει έλλειψη ακαδημαϊκού ήθους (καθιστώντας επομένως το λογοκλόπο μη εκλόγιμο σε πανεπιστημιακή θέση). Θα πρέπει, επιπλέον, να περιλάβουν στους Εσωτερικούς Κανονισμούς ή και Κώδικες Δεοντολογίας τους την υποχρέωση των οργάνων (Πρυτάνεων, Προέδρων, εκλεκτορικών σωμάτων, εισηγητικών επιτροπών κ.ά.) να εξετάζουν όσες καταγγελίες για λογοκλοπή δέχονται και να αποφαίνονται αιτιολογημένα, με αίσθημα δικαιοσύνης, με αυστηρότητα, μακριά από κάθε διάθεση κακώς νοούμενης συναδελφικής αλληλεγγύης και χωρίς καθυστέρηση για τη βασιμότητα ή όχι κάθε καταγγελίας. Αν το πόρισμα διαπιστώνει τη λογοκλοπή, οι αρμόδιοι θα πρέπει να προβαίνουν αμέσως, αυτοτελώς ή μέσω παραπομπής στα πειθαρχικά όργανα, στις προβλεπόμενες ενέργειες. (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 25.12.10).
ReplyDelete