Friday, September 10, 2010

Ανακοίνωση για τα προγράμματα Θαλής και Αρχιμήδης

Η σχετική ανακοίνωση είναι εδώ.

4 comments:

  1. Anonymous12:41 pm

    Τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν στην ανωτέρω ανακοίνωση για τη συγγραφή των προτάσεων στα αγγλικά είναι κάτι περισσότερο από πειστικά. Το ζητούμενο εδώ και χρόνια είναι οι αξιοκρατικές κρίσεις των προγραμμάτων από κριτές αδιαμφισβήτητης επιστημονικής γνώσης και ποιότητας, αλλά και αποστασιοποιημένους από το ελληνικό γίγνεσθαι. Είναι η καθιερωμένη διεθνής πρακτική! Πολλές φορές έχουμε κρίνει προτάσεις στα αγγλικά από την Ιταλία, την Πορτογαλία, ακόμη και τη Γαλλία με την εγνωσμένη εμμονή στη γλώσσα της!

    Μου πήρε περίπου 10 ώρες συνολικά για να ετοιμάσω την σύνοψη στα αγγλικά. Θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή μέριμνα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες κρίσης και να λήξουν το αργότερο μέχρι τον Ιανουάριο!
    Είναι κρίμα να υπάρχουν η πολιτική απόφαση και τα χρήματα για σοβαρή χρηματοδότηση της έρευνας (επιτέλους μετά από 6 χρόνια) και να χρονίζει η διαδικασία αξιολόγησης τους.

    ΚΑΘ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:43 am

    Αγαπητέ Κε Πανάρετε,
    είπε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕθ
    "Με τα ΤΕΙ μοχλό ανάπτυξης σε κάθε περιοχή. - Με μια νέα σχέση των Πανεπιστημίων με τα κάθε μορφής ερευνητικά κέντρα αλλά και τις επιχειρήσεις της Χώρας, και νέες κατευθύνσεις στο χώρο της έρευνας συνολικά, ώστε να αξιοποιείται το ελληνικό μυαλό. "

    Και ρωτώ - πρώτα από όλα τον εαυτό μου- ??
    Γιατί μόνο τα ΤΕΙ??? και όχι και τα Πανεπιστήμια. Τι άραγε μας επιφυλάσσει ο περιβόητος "διακριτός ρόλος"???

    Γιατί μόνο τα πανεπιστήμια με τα ερευνητικά κέντρα ??? Άραγε όλοι οι "σοφοί" είναι στα πανεπιστήμια και οι "κακοί" στα ΤΕΙ???

    Το ΠΑΣΟΚ τα τελευταία 20 χρόνια έκανε άοκνες προσπάθειες έτσι ώστε πολλά από τα ΤΕΙ να μπορούν να έχουν πρωτοποριακό ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΛΟΓΟ. ΚΥΡΙΑ στο εξωτερικό.
    Με λύπη ακούω ...ότι σε όσους κόπιασαν για αυτό..ετοιμάζετε ένας διακριτός ρόλος. ΟΠΟΤΕ στο παρελθόν έγινε αυτό...μόνο σε καταστροφή των ικανών κατέληξε. Σας παρακαλούμε να μη το επιχειρήσετε.

    Καλέστε [ και είναι στη νοοτροπία σας] τους ικανούς από κάθε χώρο και να είστε σίγουρος ότι κάτι καλό θα γίνει.

    Τα ακούσματα που έχουμε για το μέλλον των ΤΕΙ δεν είναι καλά. μακάρι να είναι Λάθος...όμως η επιστημονική ποιότητα ..όσων όπως πάντα ...είναι παρακοιμώμενοι στην εξουσία ...δεν μας αφήνει ελπίδες για κάτι άλλο.
    Οι οριζόντιες λύσεις οδηγούν σε καταστροφές.

    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΨΕΥΣΕΤΕ.

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:49 am

    Πάλι καλά που όποιος αναλαμβάνει σ'αυτή τη χώρα για το καλό της τα ξεκινάει όλα από την αρχή! Μα πως γίνεται κι όλο πίσω μένουμε???
    Παιδιά, περιμένετε αλλα 2 χρόνια κι εργαστείτε πάνω στις προτάσεις κι αλλό καιρό αμισθή, επειδή κάποτε νομίσατε πως θα κάνετε έρευνα και κάνατε διδακτορικά! Κ. Υφυπουργέ, ποιοι νομίζετε ότι γράφουν τις προτάσεις; Οι μεταδιδάκτορες που κάνουν άλλες 2 -3 δουλειές γιατί δεν έχουν πρόγραμμα...έτσι προς πληροφόρησή σας...Μη μας πείτε πως δεν σας ενημερώσαμε!

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:41 am

    Τα πρακτικά προβλήματα αξιολόγησης των προτάσεων ΘΑΛΗΣ είναι κατανοητά. Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι οι παλινωδίες του υπουργείου στην προκήρυξη των προγραμμάτων, το περιεχόμενο των προτάσεων, τον τρόπο και το χρονοδιάγραμμα κρίσης τους.

    Πρόσφατα προκηρύχθηκε και το πρόγραμμα μεταδιδακτορικών υποτροφιών και λίγο μετά ανεστάλη για να τροποποιηθεί!!! Αυτό δεν προκηρύχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

    Κύριε υφυπουργέ, μην παίζετε με τις αντοχές μας, σεβαστείτε το χρόνο μας, αξιοποιείστε τους όποιους μηχανισμούς έχετε για να οργανώσετε την έρευνα στη χώρα. Και φυσικά βελτιώστε τους!

    Προτάσεις σε Ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά προγράμματα κάνουμε με επιτυχία για χρόνια και γνωρίζουμε τις σκληρότερες διαδικασίες κρίσεις. Δεν ανακάλυψε το ERC τις κρίσεις, ούτε την ιδανική/μοναδική διαδικασία, μην απλοποιείτε τα πράγματα σαν να απευθύνεστε σε αδαείς. Δείτε την ποικιλία διαδικασιών υποβολής και αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στα Ευρωπαϊκά προγράμματα (άλλα 1 φάση, άλλα 2 φάσεις, κτλ).
    Αξιοπρεπείς διαδικασίες αξιολόγησης λειτούργησαν και στην Ελλάδα τις τελευταίες 2 δεκαετίες, με τα ΠΕΝΕΔ και άλλα προγράμματα της ΓΓΕΤ. Το ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ του ΥΠΕΠΘ υπήρξε, επίσης, ένα σημαντικό πρόγραμμα ακαδημαϊκής έρευνας και δεν νομίζω να έχετε αξιολογήσει αρνητικά τα αποτελέσματα των έργων?
    Τέλος, το πρόβλημα των τελευταίων ΠΕΝΕΔ και Ηράκλειτος με τα παραδοτέα διδακτορικά δεν οφείλεται σε κακή διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων, αλλά σε απαίτηση "αφύσικων" παραδοτέων.

    Κλείνοντας, θα κατανοούσα τις πρωτοφανούς έκτασης παλινωδίες και καθυστερήσεις μόνο αν σχετίζονται με πολιτική καθυστέρησης χρηματικών εκροών από το δημόσιο ταμείο. Αλλά η έρευνα δεν μπορεί να προοδεύσει με πολιτική που δεν επιτρέπει κανένα προγραμματισμό στον ερευνητή.

    ReplyDelete