Η συνέντευξη.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Με την κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, είδαμε φέτος την εισαγωγή υποψηφίων οι οποίοι στις πανελλαδικές εξετάσεις απλά έδωσαν το «παρών» γράφοντας μόνο το όνομά τους. Δεν θεωρείτε πως κάτι τέτοιο κινδυνεύει από μόνο του να απαξιώσει ένα θεσμό που το υπουργείο προσπαθεί να αναβαθμίσει με διαβουλεύσεις, διαλόγους και νομοσχέδια;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Περιμέναμε ότι θα υπήρχαν και υποψήφιοι που θα μπορούσαν να εισαχθούν χωρίς να έχουν πραγματικά αποδώσει στις εξετάσεις. Οι επιλογές μας όμως ήταν δύο: Ή να σταματήσουμε να υποκρινόμαστε στον Ελληνικό λαό ότι επιδιώκουμε την αξιοκρατία αναδεικνύοντας την πλήρη έκταση του προβλήματος ή να θέσουμε πάλι ένα τεχνητό όριο (αλήθεια ποιό; Το 5, το 7 ή το 15;) διαιωνίζοντας μία ψευδαίσθηση ποιότητας και αξιοκρατίας. Αν πράγματι υπάρχει απαξίωση, αυτήν πρέπει να την αναζητήσουμε σε πολλούς άλλους παράγοντες και όχι στην κατάργηση ή μη της βάσης του 10. Θα πρέπει να την αναζητήσουμε εξηγώντας γιατί, ενώ έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό νέων που εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση από οποιαδήποτε άλλη χώρα, είμαστε 118οι στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σύμφωνα με την τελευταία διεθνή έκθεση για την ανταγωνιστικότητα. Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί, ενώ έχουμε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό εισακτέων, έχουμε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά νέων που τελειώνουν τις σπουδές τους σε εύλογο χρόνο. Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί, 4 μήνες τον χρόνο τα Πανεπιστήμια ασχολούνται με εξετάσεις και όχι με εκπαίδευση. Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να εγκρίνει με καθαρά γραφειοκρατικά κριτήρια την ίδρυση μεταπτυχιακών προγραμμάτων (υπενθυμίζω ότι σήμερα λειτουργούν περισσότερα από 600 τέτοια προγράμματα χωρίς κανένα ουσιαστικό έλεγχο). Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί το Κράτος, χρησιμοποιώντας τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, ίδρυσε τόσα πολλά Τμήματα σε όλη την χώρα που όχι μόνο δεν έχουν απήχηση αλλά ούτε καν γεμίζουν τις διαθέσιμες θέσεις αφού δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον στους απόφοιτους του Λυκείου. Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί τμήματα τουριστικών σπουδών με μακροχρόνια (τετραετή) προγράμματα που λειτουργούν σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς όπως την Ρόδο και την Κρήτη, δεν έχουν την απήχηση στους νέους. Και πολλά άλλα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα μπορούσατε να κάνετε πιο σαφές στον κόσμο το θέμα των πιστωτικών μονάδων; Δεδομένου ότι η υπουργός Παιδείας, έχει ξεκαθαρίσει πως «καμία σχέση δεν έχει όλη αυτή η διαδικασία με την διαδικασία πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ»;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι πιστωτικές μονάδες (εγώ προτιμώ τον όρο εκπαιδευτικές μονάδες) είναι κάτι πολύ ευρύτερο από την κλασσική πρακτική μάθημα – εξέταση. Η εκπαίδευση σήμερα είναι κάτι πολύ ευρύτερο: Εμπειρίες και δεξιότητες εκτός του φορμαλιστικού τρόπου απόκτησης γνώσης που είναι: παράδοση του καθηγητή από την έδρα, διάβασμα ενός βιβλίου από τον φοιτητή και πιστοποίηση της γνώσης του βιβλίου αυτού με μία τελική εξέταση. Αυτά μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν μέρος της εκπαίδευσης και της απόκτησης προσόντων –αφού βέβαια διορθωθούν και σταματήσει η στείρα απομνημόνευση-αλλά δεν πρέπει να περιοριστούμε σε αυτά. Η συμμετοχή ενός προπτυχιακού φοιτητή σε ένα διεθνές συνέδριο ή σε ένα θερινό σχολείο, η πρακτική άσκηση σε μια επιχείρηση ή ένα οργανισμό σχετικό με τις σπουδές του και πολλές άλλες παρόμοιες και χρήσιμες δραστηριότητες πρέπει να προσμετρώνται στα προσόντα ενός νέου που εκπαιδεύεται και να ανταμείβονται ανάλογα με τον χρόνο που απαιτούν και το αποτέλεσμα που έχουν.
Η άλλη διάσταση των πιστωτικών μονάδων σχετίζεται με την κινητικότητα μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και ιδρυμάτων. Οι εκπαιδευτικές βαθμίδες και τα ιδρύματα δεν μπορεί -και δεν πρέπει- να έχουν μεταξύ τους στεγανά. Κάποιος που ολοκληρώνει ένα πρόγραμμα σπουδών σε ένα Τμήμα ΤΕΙ πρέπει να έχει την ευχέρεια να παρακολουθήσει σπουδές σε ένα αντίστοιχο Τμήμα Πανεπιστημίου αναγνωρίζοντας όμως και μεταφέροντας όλη την προηγούμενη εμπειρία και γνώσεις που έχει αποκτήσει χωρίς να χρειάζεται να τις επαναλάβει από την αρχή. Το ίδιο ισχύει για τους νέους που ολοκληρώνουν την μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΙΕΚ σήμερα, τοπικά κολλέγια, ενδεχομένως, αύριο). Δεν είναι δυνατόν ο μόνος τρόπος να συνεχίσει κανείς τις σπουδές του σε άλλη βαθμίδα ή σε άλλο ίδρυμα να είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις που γίνονται μία φορά τον χρόνο και που ουσιαστικά επανεξετάζουν τους νέους στα ίδια πράγματα ανεξάρτητα από τις εμπειρίες και τις γνώσεις που έχουν εν τω μεταξύ αποκτήσει. Δεν μπορεί δηλαδή το κράτος να κρατά σφουγγάρι και να σβήνει οτιδήποτε έχει κάνει κανείς όταν θέλει να κάνει κάτι παραπάνω στην ζωή του. Οι πιστωτικές μονάδες είναι κάτι σαν ένα βιβλιάριο γνώσεων. Όσο περισσότερο σπουδάζει ή δουλεύει κανείς τόσο πρέπει να μπορεί να αποταμιεύει γνώσεις και εμπειρίες που να αναγνωρίζονται και να μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέλλον.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έρευνες δείχνουν συνεχώς την απογοήτευση των Ελλήνων φοιτητών προς τα Δημόσια Ιδρύματα και την ολοένα και αυξανόμενη προτίμηση για σπουδές στο εξωτερικό. Σας ανησυχεί αυτό; Θεωρείτε πως υπάρχει τρόπος – και χρόνος – να αντιστραφεί αυτή η εικόνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, υπάρχει και τρόπος και χρόνος. Δεν είμαι εδώ για να ανησυχώ αλλά για να προωθώ πολιτικές που να αλλάζουν τέτοιες αρνητικές καταστάσεις και εικόνες. Δεν με ενδιαφέρει η εικόνα, αλλά η ουσία. Γι’ αυτό άλλωστε υποστήριξα την κατάργηση της βάσης του 10. Γιατί η βάση του 10 ήταν εικόνα και όχι ουσία.
Ο τρόπος να αντιστραφεί το ρεύμα αυτό είναι να βελτιώσουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ με τρόπο που να τα κάνουν ελκυστικά για όλους τους νέους. Μάλιστα, να τα κάνουν ελκυστικά όχι μόνο για τα Ελληνόπουλα που θέλουν να σπουδάσουν αλλά και για νέους πολίτες άλλων χωρών που για τον οποιοδήποτε λόγο επιθυμούν να σπουδάσουν σε μια άλλη χώρα. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να παρέχει όλες εκείνες τις δυνατότητες ώστε τα Ελληνικά Τριτοβάθμια Ιδρύματα να αποτελούν πόλο έλξης για ξένους φοιτητές. Η διεθνής αγορά εκπαίδευσης πλησιάζει σήμερα σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς τα 4 δις ευρώ ετησίως. Η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι συνέχεια στο αρνητικό ισοζύγιο με πληθώρα Ελλήνων νέων να σπουδάζουν στο εξωτερικό και ελάχιστους ξένους να επιλέγουν τα Ελληνικά Εκπαιδευτικά ιδρύματα. Δεν ισχυρίζομαι με κανέναν τρόπο ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ευκαιρίες και δυνατότητες για νέους Έλληνες να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Αντίθετα μάλιστα, θα έλεγα ότι αυτό είναι χρήσιμο γιατί αποκτούν εμπειρίες και γνώσεις που διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Αυτό όμως που λέω είναι ότι κάτι τέτοιο θα έπρεπε να είναι το αποτέλεσμα επιλογής τους μεταξύ αξιόπιστων εναλλακτικών δυνατοτήτων -δηλαδή, μεταξύ του να σπουδάσουν σε ένα καλό Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ή να πάνε στο εξωτερικό- και όχι το αποτέλεσμα ενός μονόδρομου όπου, αν κάποιος θέλει να σπουδάσει σε ένα Ίδρυμα που να του προσφέρει πραγματικά δυνατότητες και ευκαιρίες, δεν θα του επιτρέψει να έχει άλλη επιλογή από το να μεταναστεύσει στο εξωτερικό.
Thursday, September 16, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Kε Πανάρετε τι ακριβώς θέλετε να πείτε :
ReplyDelete"Κάποιος που ολοκληρώνει ένα πρόγραμμα σπουδών σε ένα Τμήμα ΤΕΙ πρέπει να έχει την ευχέρεια να παρακολουθήσει σπουδές σε ένα αντίστοιχο Τμήμα Πανεπιστημίου αναγνωρίζοντας όμως και μεταφέροντας όλη την προηγούμενη εμπειρία και γνώσεις που έχει αποκτήσει χωρίς να χρειάζεται να τις επαναλάβει από την αρχή"
Μήπως εννοούσατε "....άλλο Τμήμα Πανεπιστημίου".
Γιατί έτσι όπως τοποθετήσατε την θέση σας οι σπουδές σε ένα ΤΕΙ είναι κατώτερες από αυτές ενός πανεπιστημίου του ίδιου αντικειμένου και γιαυτό θα ήθελε κάποιος να μεταφέρει τις εκπαιδευτικές του μονάδες για επιπλέον σπουδές. Αυτό θέλατε να πείτε; Αλλιώς γιατί κάποιος να ξανασπουδάσει δύο φορές το ίδιο αντικείμενο;
Θα σας παρακαλούσα να διευκρινήσετε το παραπάνω εδάφιο.
Ντροπή για το Υπουργείο Παιδείας να αφήνει να θεωρούνται οι διετείς στρατιωτικές σχολές Υπαξιωματικών ισότιμες με τα ΤΕΙ !!!
ReplyDeleteΔείτε τι είπε ο Υπουργός 'Άμυνας στη βουλή:
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Κατ’ αρχάς, θέλω να καταγραφεί στα Πρακτικά η ερμηνευτική δήλωση ότι το νόημα αυτής της διάταξης στο άρθρο 1 είναι ότι για τις ανάγκες ερμηνείας του νόμου αυτού, όπου λέμε ΑΕΙ εννοούμε τον πανεπιστημιακό τομέα. Γιατί; Γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε τις Ανώτερες Σχολές Υπαξιωματικών, τις οποίες εμείς θέλουμε να θεωρούμε ισότιμες ή πάντως πολύ κοντά με τα ΤΕΙ. Δεν έχουμε πρόθεση να αλλοιώσουμε την πανεπιστημιακή νομοθεσία, ούτε το κύρος και τη θεσμική υπόσταση των Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Θα φροντίσω, όμως, και στην ψήφιση στο σύνολο να δω αν μπορεί να γίνει κάποια παρέμβαση.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Ξέρετε πάρα πολύ καλά πώς γίνεται η ερμηνεία των νόμων στα Διοικητικά και στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ναι, γι’ αυτό το είπα.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Γι’ αυτό, καταλαβαίνετε ότι η μεν ερμηνευτική σας δήλωση είναι πράγματι ουσιώδης, αλλά δεν αρκεί. Παρακαλώ για μια διατύπωση πληρέστερη.
Κύριε Υπουργέ.
ReplyDeleteΟι νόμοι του Kράτους ισχύουν για όλους εκτός του Υπουργείου Εθνικής 'Αμυνας και τον κο Βενιζέλο;
Τελικά μπορεί ο καθένας στην Ελλάδα να ερμηνεύει τους νόμους κατά το δοκούν και να γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του και εσάς και την κα Διαμαντοπούλου;
Ποια είναι η θέση σας στα παραπάνω;
Έχει νόημα η ύπαρξη του παρόντος βήματος όταν δεν δίνεται απαντήσεις στις ερωτήσεις του κοινού σας;
Ντρέπομαι για το χάλι αυτής της χώρας μιας χωράς που κυβέρνησαν κυβερνούν και θα κυβερνούν οι συντεχνίες Ντροπής σας Κύριοι
ReplyDeleteΟ Κύριος Βενιζέλος είναι Συνταγματολόγος και δεν δικαιολογείτε να γράφει και να λέει τέτοιες αντισυνταγματικά νομοσχέδια ΕΛΕΟΣ
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ντρέπομαι για το χάλι αυτής της χώρας μιας χωράς που κυβέρνησαν κυβερνούν και θα κυβερνούν οι συντεχνίες Ντροπής σας Κύριοι
Ο Κύριος Βενιζέλος είναι Συνταγματολόγος και δεν δικαιολογείτε να γράφει και να λέει τέτοιες αντισυνταγματικά νομοσχέδια ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕ
ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΙΣΟΤΙΜΟΣ ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ TEI (FH)
Το λεω για τον Κύριο Βενιζέλο
Τι πράγματα είναι αυτά κύριε Βενιζέλε ? Από πότε το υπουργείο άμυνας θα ερμηνεύει όπως αυτό θέλει τους νόμους του κράτους ? Πάλι καλά που υπάρχει ένας Κακλαμάνης εκεί. Παπανδρέου πάρε κεφάλια εδώ και τώρα !
ReplyDeleteΆντε τώρα να επανακτήσει το κράτος την αξιοπιστία του.
ReplyDeleteΑν ακόμα και οι προβεβλημένοι (stars) συνταγματολόγοι λένε οτι θέλουν, μάζεψε εσύ ταλαίπωρε έλληνα ελπίδες για ριζικές αλλαγές σε αυτό το τόπο.
Το είπα πολλές φορές λαϊκιστί..."ρε μη περιμένετε να αλλάξει τίποταααα".
Η Ελλάδα πάντα θα σέρνεται όπως προείπε και ένας Μεγάλος.
Για το χάλι αυτης της χωρας ευθυνονται τα συμφεροντα. Ο καθενας για την παρτη του δηλαδη...
ReplyDeleteΑν δεν αλλαξουμε θα βουλιαξουμε !!!!
Μονο στα λογια εμεινε παλι γιατι αλλαγη δε βλεπω.
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ
Κύριε Υφυπουργέ
ReplyDeleteθα ήθελα να μου απαντήσετε στα έξης ερωτήματα αν θέλετε φυσικά γιατί καταλαβαίνω και το χρόνο σας και την θέση σας.
α)Τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη εκπαίδευση?
β)Αν ναι θα ήθελα να μου απαντήσετε αν όντως το πρόγραμμα σπουδών των ΤΕΙ είναι 4 χρόνια (Μια μέση σχολή αγγλοσαξονική με τρία χρόνια σπουδών με μέσο όρο τα μισά μαθήματα ,που όμως εδώ στην Ελλάδα ισοδυναμεί με πολυτεχνική σχολή εφόσον υπάρχει και ένας αγγλοσαξονικός μεταπτυχιακός τίτλος .Δηλαδή 3+1 με τα μισά μαθήματα =5).
γ)Αν η απάντηση σας στο β ερώτημα είναι θετική θα ήθελα να μου απαντήσετε αν μια διετούς φοιτήσεως ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ είναι ισοδύναμη με ένα ΤΕΙ με τέσσερα χρόνια σπουδών (Συμφώνα με τις δηλώσεις συνταγματολόγου κ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ 2=4)
Πραγματικά θα ήθελα να μου απαντήσετε μιας και είναι η πρώτη φορά που γράφω γιατί έχω αγανακτήσει τόσο ,ώστε με αυτά που ακούω να με έχουν επηρεάσει τόσο πολύ , ακόμα και στην εξεταστική που έχω στο πανεπιστήμιο Αθηνών(γιατί συνεχίζω της σπουδές μου σε κλάδο παρόμοιο που σπούδασα αρχικά με προσπάθεια και πειθαρχεία.) Πραγματικά θα ήθελα να μου απαντήσετε (γιατί μόνο εδώ στην Ελλάδα το 3+1=4 και 2=4 )
Με εκτίμηση
Αν δεν απαντήσετε σας καταλαβαίνω , μιας και χωρίς να έχουμε γνωριστεί ποτέ πιστεύω ότι ήρθατε να κάνετε κάτι καλό .Καλή συνέχεια στο έργο σας και ευχαριστώ για αυτό το βήμα .
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ ΝΑ ΤΑ
ReplyDeleteΒΑΛΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ
ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
ΠΟΙΟΣ ΔΙΟΙΚΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΕΛΙΚΑ
ΠΟΙΟΣ ΔΙΟΙΚΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΕΛΙΚΑ
ΠΟΙΟΣ ΔΙΟΙΚΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΕΛΙΚΑ
ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ
Τι έγινε ΤΕΙτζίδες? Ακόμα να πάρετε τα επαγγελματικά δικαιώματα ?
ReplyDeleteΤι έγινε ΕΜΔΥΔΑΣάδες; Πόσο πάει η υπογραφή αυτή η εβδομάδα;
ReplyDeleteΕΜΔΥΔΑδες έρχεται η ώρα που θα πληρώσετε για όλα αργά ή γρήγορα
ReplyDeleteΒΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΕΜΠ - 19234
ReplyDeleteΒΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - 6746
Δικαιώματα μόνο στα όνειρά σας.
"Δικαιώματα μόνο στα όνειρά σας" Αυτο ειναι φασιστικη λογικη.Για αυτους που ερχονται απο πανεπιστημια εξωτερικου με τρια χρονια σπουδες ,μηδεν βαση εισαγωγης,σε λιγο και τα κολεγια κτλ ΔΕΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΩΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ..... κατι μυαλα σαν και τα δικα σου (μυαλο παπαγαλου)καταντησαν την χωρα ετσι οπως ειναι .ΡΕ ΟΥΣΤ ......
ReplyDeleteΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ 4816
ReplyDeleteΟρίστε και βάσεις Διπλωματούχων! Όχι ότι οι βάσεις έχουν κανένα νόημα αλλά μην λέμε πως μόνο στα ΤΕΙ είναι χαμηλές...
Πριν λίγο διάβασα μήνυμα από κάποιο φίλο, του οποίου συγγενικό πρόσωπο συνδέεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Το παραθέτω παρακάτω, χωρίς σχόλια - ελπίζω σε κάποιο δικό σας σχόλιο. Ο φίλος και το συγγενικό του πρόσωπο είναι σοβαροί άνθρωποι, δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω την ακρίβεια των όσων γράφονται (συγνώμη για τα greeklish, δεν είναι δική μου επιλογή):
ReplyDeleteSimera o antiproedros (den uparxei proedros, exei paraith8ei) tou Ethnikou Idrimatos Ereunwn (EIE) anakoinwse stous ereunhtes pws exoun duo epiloges:
1) Plhrwnontai mis8o Septembriou kai meta bgainoun stous dromous
2) Den plhrwnontai ews ton Dekembrio wste to EIE na kaluyei me ta xrhmata pou exei ta trexonta e3oda tou (DEH, nero, thlefwna ktl ktl)
Kai auto dioti to Yourgeio apofasise na meiwsei kata 60% (!!!) thn xrhmatodothsh tou Idrumatos....
PS1. e3etazetai h lush to EIE na poulhsei meros ths periousias tou gia na kaluyei ta e3oda tou.
PS2. Sto parle8on eixe akoustei pws to Ypourgeio 8elei na xwrisei to EIE kai meros tou na enswmatw8ei sto DHmokrito (8etikes episthmes) kai ena allo meros na paei sth Solwnos (an8rwpistikes episthmes) wste na poulhsei to oikopedo fileto stous endiaferomenous (Four Season's Hotel) gia polla polla ekatomurria eurw...
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΔΩΣΤΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΒΑΘΙΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ.
ReplyDeleteΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥ ΤΕΕ!
ReplyDeleteΕΞΩ ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ !
ΕΞΩ ΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΕΞ' ΙΤΑΛΙΑΣ_ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΚΤΛ.
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥ ΤΕΕ !
Κε Υπουργέ,
Περιμένουμε τις εξελίξεις.
Περιμένουμε να μας ενημερώσετε.
Δεν πάει άλλο Κε Υπουργέ !
Αν δεν μπορείτε κλείστε τα ΤΕΙ.
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥ ΤΕΕ!
Διαβάζουμε τη σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
ReplyDelete«Συνάδελφοι ,
μετά από παρέμβαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (Α.Π. 1450/15-09-10), το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων εξέδωσε την υπ.αριθμ. Φ361.23/01/116014/Δ1/17-9-2010 απόφαση, στην οποία ρητά αναφέρεται ότι το υποχρεωτικό ωράριο των διατιθέμενων εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια είναι το προβλεπόμενο στην δευτεροβάθμια (είκοσι μια -21- ώρες).
Θεωρείται αυτονόητο ότι το ωράριο αυτό αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας του διατιθέμενου εκπαιδευτικού, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.» ..»
Μετά από την παραπάνω παρέμβαση ΣΤΑΘΜΟ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ εξυπακούεται ότι:
Εάν εκπαιδευτικός διατίθεται από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη
Δευτεροβάθμια θα κάνει 26 ώρες μάθημα που είναι το προβλεπόμενο ωράριο στην πρωτοβάθμια
Δηλαδή πληροφορικός ή γαλλικής φιλολογίας ή φυσικής αγωγής θα κάνει 26 ώρες μάθημα
Επίσης πληροφορικός της πρωτοβάθμιας και τηςδευτεροβάθμιας που διατίθεται στην πρωτοβάθμια[και είναι και στο ίδιο σχολείο και κάνουν τα ίδια μαθήματα] θα κάνει ο ένας 26 ώρες και ο άλλος 21 ώρες δηλαδή εξυπακούεται ότι οι δύο καθηγητές εξυπηρετούν διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες με διαφορετικές παιδαγωγικές και διδακτικές απαιτήσεις [!!!!!]
Ο συντεχνιασμός σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια
Ο παραλογισμός που έχει οδηγήσει στην απαξία τον εκπαιδευτικό
Οι παρεμβάσεις ενός συνδικάτου που αποδομούν το όποιο επιχείρημα και διεκδικήσεις για καλύτερη παιδεία, για αποκατάσταση του κύρους του εκπαιδευτικού
Ο συμβιβασμός του ΥΠΔΜΘ για να διαχειριστεί τη διαιώνιση της μιζέριας
Η αποδόμηση της πολιτικής των αυτονόητων λύσεων
ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΕΚΛΑΣ και των από εδώ και των από εκεί και την ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Αναμένεται η σιωπή της πολιτικής ηγεσίας
Τι να πείτε άλλωστε
Θα έχετε ως άλλοθι όχι της ατολμίας αλλά του παραλογισμού τη δημοσίευση του σχολίου.
Η σιωπή στην περίπτωση αυτή είναι πράγματι χρυσός…
KAI NA MHN JEXNAME POTE
…… πάντα ο γιαλός είναι στραβός ….. ποτέ δεν αρμενίζουμε στραβά
Σχετικά με το σημείο της Διευκρινιστικής εγκυκλίου για τη διαδικασία πλήρωσης κενών – κενούμενων θέσεων διευθυντών - υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων του ΥΠΔΜΘ και συγκεκριμένα για το σημείο: «….Σε περίπτωση που το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο κρίνει ότι κάποιος από τους υποψήφιους δε θα είναι αποτελεσματικός στην άσκηση των διευθυντικών καθηκόντων, αν και υπερτερεί κατά την αποτίμηση των κριτηρίων επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης και των κριτηρίων υπηρεσιακής κατάστασης και διοικητικής εμπειρίας (άρ. 14 Ν. 3848/2010), δικαιολογεί πλήρως και ειδικώς την απόφασή του»
ReplyDeleteΚακόπιστοι συνάδελφοι σχολίαζαν με πικρόχολα:
«Το σημείο δίνει την ευχέρεια στα υπηρεσιακά συμβούλια να βάζουν στα «παλαιότερα των υποδημάτων τους» τα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων και να αυθαιρετούν τώρα και με την σύμφώνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΜΘ»
Θα μου επιτρέψετε να έχω μια διαφορετική άποψη και να δίνω μια διαφορετική ερμηνεία στο παραπάνω εδάφιο της εγκυκλίου η οποία είναι η ακόλουθη:
«Το υπουργείο απαιτεί την πλήρη δικαιολόγηση της όποιας τέτοιας απόφασης ώστε να αναλαμβάνεται η ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ευθύνη από τα μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων ώστε να υπάρχουν και οι σχετικές κυρώσεις σε περίπτωση που κάποιος προσφύγει ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ κατά αυτών που αποφάσισαν ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ».
Έτσι δεν είναι κύριε υφυπουργέ, αυτό δεν είναι το νόημα του σχετικού εδαφίου της εγκυκλίου?
Στο χωριό μου έλεγαν και λένε
Ο κάθε κατεργάρης στον πάγκό του..!!!!
Η πικρή αλήθεια φαίνεται στο εξωτερικό για τα Ελληνικά ΑΕΙ.
ReplyDeletehttp://www.rodiaki.gr/article.php?id=59504&catid=1&subcatid=5
Είπατε ότι οι επαγγελματικές ενώσεις δίνουν τα επαγγελματικά δικαιώματα.
ReplyDeleteΑρχικά αναφερθήκατε σε ισχυρές κοινωνικές ομάδες (που με τεχνάσματα) επιθυμούν μια περιορισμένη ισχύς εργασίας. Και κατόπιν ότι εργάζεστε για το νομοσχέδιο που κατοχυρώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Δεν νομίζεται ότι αυτοαναιρείστε???
Για ποια επαγγελματικά δικαιώματα εργάζεστε όταν δηλώνεται αναρμόδιος όχι μόνο ως υφυπουργός αλλά και ως υπουργείο γενικότερα???
Οι επαγγελματικές ενώσεις ή αλλιώς ισχυρές κοινωνικές ομάδες μέσα σε πιο νομοθετικό πλαίσιο και με ποιά θεσμοθετημένα κριτήρια καλούνται να αποφασίζουν??? ( και να διατάξουν??) Δηλαδή αρνείστε ότι η πολιτική ηγεσία θέτει τα κριτήρια για την εφαρμογή/κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ???
Γιατί καλούμαστε στις εκλογές να ψηφίσουμε κυβέρνηση και όχι κοινωνικές ομάδες/σωματεία/συντεχνίες/...... ????????Και εν τέλει αυτοί που τελικά αποφασίζουν σύμφωνα με δήλωση σας γιατί εκλέγονται αποκλειστικά από τους ομοίους τους ( ως προς το αμοιβαίο επαγγελματικό συμφέρων) και όχι από το σύνολο των επαγγελματιών.??? Δηλαδή αρχικά επιλέγουν απο ποιούς θα ψηφιστούν/τοποθετηθούν και μετά καλούνται να αποφασίσουν.....
Να αποφασίσουν τι κ. Υφυπουργέ???
Ποιός είμαι και τι μπορώ να κάνω ????? Τι συμβαίνει εν τέλη σε αυτήν την χώρα?????
Προσπαθώ να βάλω σε μια λογική σειρά αυτά που γράφτηκαν από εσάς αλλά δυσκολεύομαι. Αρχικά θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι απόφοιτος ΤΕΙ ή ΑΤΕΙ.
Όταν εγώ ως πτυχιούχος Ελληνικού Πανεπιστημίου ή ΑΤΕΙ ή ΤΕΙ πρέπει σύμφωνα με τα γραφόμενα σας να απευθυνθώ σε επαγγελματική ένωση......να μου πουν τι κ. Υφυπουργέ????? Τα επαγγελματικά μου δικαιώματα είναι θεσμοθετημένα από την πολιτεία ή όχι??????
Η παραπομπή των αποφοίτων σε συνδικάτα και ενώσεις μπορούν να γίνουν αντιληπτές και εφαρμόσιμες μόνο ως προς την τεχνική διαδικασία. Δηλαδή με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα θεσμοθετημένα αποκλειστικά από την πολιτεία και εκάστοτε νόμιμα εκλεγμένη κυβέρνηση η οποία θεσμοθετεί λαμβάνοντας υπ’οψιν το σύνολο της κοινωνίας και όχι το συμφέρων της κάθε κοινωνικής ομάδας αποκλειστικά. Να ζητήσω εφαρμογή του νόμου ως προς την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων μου . ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΟΥ όχι ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΩΝ.
ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΕΑΠ