Χθες και σήμερα, συμμετέχω μετά από πρόσκληση σε συνάντηση ειδικών που θα ανταλλάξουν απόψεις για την κατάσταση των πανεπιστημίων στην Ευρώπη και θα εισηγηθούν αλλαγές που θα επιτρέψουν στα πανεπιστήμια να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικά και ανταγωνιστικά.
Στην συνάντηση έχουν προσκληθεί και θα πάρουν μέρος υπουργοί και πρώην υπουργοί παιδείας, πρώην πρωθυπουργοί, πρυτάνεις και πρόεδροι συνόδων πρυτάνεων Ευρωπαϊκών χωρών, καθηγητές πανεπιστημίου ειδικοί σε θέματα εκπαίδευσης από Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αυστραλία και δημοσιογράφοι μεγάλων εφημερίδων που ασχολούνται με πανεπιστημιακά θέματα.
Στην συνάντηση αυτή θα είμαι προσκεκλημένος ομιλητής στην ενότητα για την χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σχολιαστές της ομιλίας μου θα είναι η πρώην υπουργός παιδείας της Αγγλίας Tessa Blackstone (πρύτανης του πανεπιστημίου του Greenwich), και οι καθηγητές Georg Winckler (πρύτανης του πανεπιστημίου της Βιέννης και πρόεδρος -μέχρι το 2009- της ένωσης Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων), και Peter Gaehtgens (πρύτανης του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου και πρόεδρος -μέχρι το 2009- της συνόδου πρυτάνεων των Γερμανικών πανεπιστημίων).
Άλλα θέματα που θα συζητηθούν στην συνάντηση είναι οι μορφές διοίκησης των Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, οι τρόποι αξιολόγησής τους, η έκταση της αυτονομίας τους, η σχέση τους με την οικονομία και την κοινωνία, η ενίσχυση της αριστείας και οι πολιτικές που θα τα καταστήσουν ανταγωνιστικά διεθνώς.
Tuesday, June 15, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Χρησιμη συναντηση. Το ερωτημα ειναι ενα και απλο
ReplyDeleteΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ στην Πατριδα μας???? ΚΑΙ ΠΩΣ???
Οπως γνωρίζετε χρειαζονται ΑΛΛΑΓΕΣ κοσμογονικές που θα αλλάξουν οχι μονο τη λειτουργεια των ΑΕΙ [Πανεπιστημιων και ΤΕΙ] αλλα εστω μεσοπροθεσμα θα διαμορφωσουν ΗΘΟΣ και στα μέλη της ακαδημαικης κοινότητας..και αυτο στις μέρες μας ειναι ζητουμενο.
Οπως - με κινδυνο να γινω γραφικος- εχω αναφερει σε πολλα αλλα σημεια του ιστολογιου χρειαζομαστε μια ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ. Δηλαδη
1 Οικονομικα της Παιδειας.
1.1 Επιδοτηση ΑΕΙ με βαση το πληθος φοιτητων. Κανόνες Πιστοποιησης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. Τι να το κανω αν υπάρχουν "νομπελιστες" [κατα δηλωση τους] που ΔΕΝ ΠΑΤΑΝΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ !!!
1.2 Χωροταξικος σχεδιασμος ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ σε ενα Ιδρυμα ανα Περιφερεια [ συνολο 17 ΑΕΙ στην Ελλαδα, με ενσωματωση των ΤΕΙ]-Οικονομια κλιμακας.
2 Αλλαγη τροπου αναδειξης διοικησης και κατανομής οικονομικων . Εμφαση στη Σχολη. Επιλογή πρυτανη στο νεο Περιφερειακο ΑΕΙ με διεθνες call και ειδική επιτροπή επολογής. Ο κοινοβουλευτικος τρόπος [εκλογες]δεν ειναι ο κατάλληλος για την επιλογή δοικησης σε ΑΕΙ. Επιλογή απο το Ακαδημαικό προσωπικο των Κοσμητορων. Αυτοι μαζι με τον Πρυτανη ΔΙΟΡΙΖΟΥΝ προεδρο Τμηματος. Ο προεδρος εφαρμόζει την πολιτικη του συμβουλιου για την οποια και λογοδοτει το συμβουλιο και ο πρυτανης.
3 Εισαγωγή φοιτητων σε Σχολες με πολλα course. Καταργηση ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ και επιλογή με κανόνες που οριζει σταθερους για μια 5-ετία η Σχολή
και αλλα ΠΟΛΛΑ που πρεπεινα γινουν.
Οντας μη "κοινοβουλευτικος" δεν εχετε το βραχνα του πολιτικου κοστους. Γι' αυτο και πρεπει να παραμεινετε για να αλ΄λάξει κατι. φανταζομαι κινητρο σας ειναι να παραμεινει εργο για το μετα....
Περιμενουμε με ΑΓΩΝΙΑ τις αλλαγες που θα προταθουν στις Συνοδους Πρυτανεων /Προεδρων ΤΕΙ.
ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ...Η ΣΙΩΠΗΡΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ....οχι μονο θα ..εκραγει.
ΚΑΝΤΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ οτι εγιναν ΠΑΝΤΟΥ....
Από τις πλέον ουσιαστικές συναντήσεις που έχω πάρει μέρος.
ReplyDeleteΕχουμε χάσει χρόνο. Ισως είναι ευκαιρία όχι μόνο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αλλά να πάμε και πολύ μπροστά.
Κύριε Πανάρετε,
ReplyDeleteγνωρίζετε ότι το ενδιαφέρον μου επικεντρώνεται στο θέμα των ΤΕΙ και της ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ επί σειρά ετών μη επαγγελματικής αναγνώρισης των αποφοίτων τους.
Ωστόσο με ενδιαφέρει το σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που το ζούσα μέχρι πρόσφατα όπως και εκατομύρια άλλοι πολίτες. Και θέλω να σας ρωτήσω. Όταν λέτε ότι έχουμε χάσει χρόνο, τι εννοείτε; Ποιος έχει χάσει το χρόνο; Σε όλους αυτούς τους μήνες που παρακολουθώ το blog σας, έχετε αναρτήσει ένα σωρό ζητήματα, θέματα, προτάσεις. Ποιο απ' όλα υλοποιήθηκε ή έστω δρομολογήθηκε; Ποιο; Η κατάργηση της βάσης του 10 και η επαγγελματική αναγνώριση των κολλεγίων; Γι' αυτά θα θέλατε να σας θυμάτε ο κόσμος;
Να γίνει "Καλλικράτης" στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Που είναι η πρόταση του υπουργείου σας; Οι πρυτάνεις των πολυτεχνείων έσπευσαν μέσα σε έλαχιστες μέρες να καταθέσουν προτάσεις. Η δική σας, που θέσατε το θέμα, που είναι τόσο καιρό; Μιλήσατε για τοπικά κολλέγια. Ωραία είναι σαν ιδέα; Που είναι η συνέχειά της; Ζητήματα που αποκαλούσατε ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΩΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ σας, τα έχετε βάλει στο πάγο. Συνεχώς ανοίγετε θέματα, χωρίς να τα στηρίζετε, χωρίς να τα πηγαίνετε παρακάτω.
Όταν λοιπόν λέτε ότι έχουμε χάσει χρόνο, κάνετε λάθος. ΈΧΕΤΕ χάσει χρόνο. Εσείς είστε επικεφαλής. Εσείς είστε αρμόδιος. Έσείς πρέπει να καλύψετε το χαμένο έδαφος και να πάτε πολύ μπροστά. Δεν σας τοποθέτησαν εκεί για να γράφετε εκθέσεις ιδεών. Για να υλοποιήσετε τις ιδέες σας, σας έβαλαν, άσχετα ποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί σας.
Εξηγήστε τους παρακαλώ στην ομιλία σας γιατί δεν έχετε αποκαταστήσει την πρόσβαση στα διεθνή περιοδικά.
ReplyDeleteΚαι μετά θα έχετε χρόνο για να αναπτύξετε τα ευχολόγιά σας για την Τριτοβάθμια.
"ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΧΡΟΝΟ...."
ReplyDeleteδυστυχος το βελος του χρονου ειναι αμειλικτο. ΤΟ ιδιο και η ΙΣΤΟΡΙΑ.
Ζουμαι σε καιρους...που θα η ιστορια θα μας κρινει.
Πρεπει να γινουν τωρα οσα δεν εγιναν σε 2 γενιες.
Διαφορετικά ..η ιστορια θα μας ....πεταξει στα αχρηστα.
Και ειναι κριμα!
Σε οτι αφορα τωρα τα
α) οι τρόποι αξιολόγησής τους,
αα) Φαντάζομαι οχι με τη λογική της γάτας που τα κριβει κατω απο το χαλακι!!! Υπαρχουν τμηματα που εδοσαν στις ΜΟΔΙΠ με συμφωνια ΚΕΝΟ φακελο !! και οι ΜΟΔΙΠ το επεστρεψαν για διορθωσεισ !! Τυπικα ολα εγιναν κατα γραμμα για τις προσκλησεις του ΕΣΠΑ !!! Επισης τμηματα με αποφασεισ Γενικών Συνελευσεων αποφάσισαν να μη φαινονται οι τα καλα στοιχεια καποιον τομεων/καθηγητων....για να μι γινονται διακρισεις!!! Η ακαδημαικη κοινοτητα δημοκρατικα αποφασιζει οτι 1+1 =8. Αν αυτο ειναι λαική απαιτηση ..γιατι οχι !!
β) Η η έκταση της αυτονομίας τους,
ββ) ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ή ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ??? Δικοπο μαχαιρι. Αυτονομια Ακαδημαική ή και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ??? Πως εφαρμοζετε στην Ελληνική πραγματικοτητα... Μονο με αλλαγη του τροπου χρηματοδοτησης , με Αξιολογιση [rank] και Διοικηση με Προσκληση κα ιεπιλογη απο ανεξαρτητο σωμα. Συνατγματικα προβληματα ???
γ) η σχέση τους με την οικονομία και την κοινωνία,
γγ)Στην Ελλαδα εχει ταυτιστει με την κοματική λογίκη. Χρειαζετε αλλαγη ΗΘΟΥΣ και παραδειγματος στην ακαδημαική κοινωτητα αλλα και σε ολη την κοινωνία. Ειναι κοινο μυστικο οτι η συνδεση με την οικονομια στην Ελλαδα οπως την προωθησε η ΓΓΕΤ εχει αποτυχει. Κρατικοδιαιτες καταστασεισ εξεθρεψε.
δ) η ενίσχυση της αριστείας
δδ) ΒΑΣΙΚΟ. Πως ομως ??? Αν κοιταξει κανεισ στη ΓΓΕΤ οτιδηποτε ΝΕΟ ειχε μικρη βαθμολογια. Οτι ο κριτης δεν καταλαβαινε ...εχανε!! Το νεο ειναι καταδικασμενο....γιατι δεν εχει ΣΙΓΟΥΡΑ παραδοτεα. Αν κοιταξετε το τι ΒΛΑΚΕΙΕΣ ζητα το ΕΠΕΑΕΚ στην Ερευνα θα τρομαξετε. Σε εργο που ελεγε 5 δημοσιευσεις βγηκαν 8 και το ΕΠΕΑΕΚζητησε να αφερεθουν απο τα παραδοτεα και να παραμεινουν οι 5...γιατι τοτε θα επρεπε να επιστραφει το ποσο....που αντιστοιχουσε στις 3 ..ως υπερκοστολογιση !!!!
ε) πολιτικές που θα τα καταστήσουν ανταγωνιστικά διεθνώς.
εε) Μια καλη ιδεα [εφαρμοζετε στην Κυπρο αλλα και στην Τουρκια ] ειναι πανεπιστημια διγλωσσα κα ιμε γλωσσα διδασκαλιας την Αγγλικη. Στην περιοχη μας θα παιξουν και πολιτικο ρόλο. Στρατηγικα Γιατι οχι Ιατρική στη Θεσσαλονική και στην Κρητη στα Αγγλικα?? Οι γεωγραφία ΔΕΝ ειναι τυχαια. Ευκαιρια στο χωροταξικό να το προβλεψετε.
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ....
ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ κ ΠΑΝΑΡΕΤΕ. ΝΥΚΤΑ ΘΑ ΦΥΓΕΤΕ, ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΠΟΥ ΝΑ ΚΡΥΦΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΤΡΟΠΗ!!!
ReplyDeletese poia xora diejagete i sinantisi??
ReplyDeleteΑν έχετε την καλωσύνη θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για τα πορίσματα που προέκυψαν από τις (πραγματικά ενδιαφέρουσες)συναντήσεις αυτές;
ReplyDeleteΓια ακόμα φορά σας συγχαίρω που έχετε τη δύναμη να δημοσιεύεται σχόλια όπως αυτό του Ανώνυμου 2:17μμ
ReplyDelete1) Σύντομο σχόλιο για κάποιες αναρτήσεις σχολίων: Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο πολλοί συμπολίτες μου αδυνατούν να δουν πέρα από τη μύτη τους - ευτυχώς στο ιστολόγιο αυτό δεν πλειοψηφούν πάντοτε.
ReplyDelete2) Κύριε Πανάρετε, αν θέλετε την άποψή μου, διαγράψτε το "ίσως" από τη φράση σας:
"Εχουμε χάσει χρόνο. Ισως είναι ευκαιρία όχι μόνο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αλλά να πάμε και πολύ μπροστά."
Τώρα ΕΙΝΑΙ η ευκαιρία. Αν δεν ξεφύγουμε από τα γνωστά αραχνιασμένα διλήμματα και συνθήματα ΤΩΡΑ, δε θα έχει χαθεί απλώς ακόμα μια ευκαιρία...
Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται να ξεπεράσει κανείς τις χιλιάδες αγκυλώσεις και στρεβλώσεις. Φτάνει να ξεκινήσει μια σοβαρή "επανάσταση του αυτονόητου" με σχέδιο, στόχους, χρονοδιάγραμμα και ΟΡΑΜΑ σε μια κρίσιμη ΜΙΚΡΗ μάζα κέντρων καινοτομίας και αριστείας, τα οποία θα λειτουργούν σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με την κοινωνία και την παραγωγική δραστηριότητα.
Λυπάμαι που το λέω, η μάζα θα αναγκαστεί απλώς να ακολουθήσει στις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Είναι απαραίτητο.
Οπως γνωριζουμε τα polytecnics εγιναν πανεπιστημια οι αποφοιτοι τους αποκτησαν δικαιωματα πανεπιστημιακου επιπεδου και οι αποφοιτοι των κολλεγιων δικαιωματα πανεπιστημιακου επιπεδου .
ReplyDeleteΟι αποφοιτοι των ΤΕΙ ΑΓΝΟΟΥΝΤΕ ΠΛΟΚΛΗΤΙΚΑ ΑΝ ΑΠΑΝΤΟΥΣΑΤΕ ΠΟΤΕ ....
ΜΙΚ
Ελπίζω η η πρώην υπουργός παιδείας της Αγγλίας Baroness Tessa Blackstone (πρύτανης του πανεπιστημίου του Greenwich),www.gre.ac.uk/governance/senior_staff/vice-chancellor
ReplyDeleteΝα μη σας κανει ΠΑΡΑΠΟΝΑ οτι το Ελληνικό ΔΙΚΑΤΣΑ [ΔΟΑΤΑΠ] ΔΕΝ αναγνωρίζει το πτυχίο ΝΟΜΙΚΗΣ του πανεπιστημίου του Greenwich [!!!] γιατι θεωρεί οτι οι διδασκοντες στο πανεπιστημίο του Greenwich ειναι επιπέδου ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ απο τα ΔΕΠ νομικής...των Ελληνικών ΑΕΙ.....[ οταν διδασκουν και δεν ειναι στις νομικες τους εταιρειες και γραφεία].
O tempora o mores...
κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteέχετε αναλάβει να «βγάλετε τα κάστανα από τη φωτιά» πολλών ετών. Νομίζω ότι μόνο κάποιος εξωκοινοβουλευτικός και όχι «επαγγελματίας» πολιτικός μπορεί να σκέφτεται για τέτοια αλλαγή σε αυτόν το τόπο, δυστυχώς με το σχετικό κόστος, όπως έχετε και ο ίδιος διαπιστώσει. Τα πικρόχολα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία και νομίζω ότι είναι ένδειξη ότι «κάποιοι» ανησυχούν.
Θέλω να σας μεταφέρω ένα σχόλιο και μία διαφορετική διάσταση στις επί πολλού φημολογούμενες αλλαγές στην 3/θμια εκπαίδευση. Εάν το Υπουργείο σκέφτεται όντως να προχωρήσει σε τέτοιες αλλαγές, θερμή παράκληση αυτό να το κάνει όσο πιο σύντομα γίνεται. Τα τελευταία χρόνια (γιατί αλλαγές στην παιδεία με, επιπλέον των άλλων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις ιδρυμάτων κλπ φημολογούνται από την εποχή της ΝΔ), οι καθηγητές που εγκαταστάθηκαν με τις οικογένειές τους στις επαρχιακές πόλεις στις οποίες διορίστηκαν, να βρίσκονται σε μία συνεχή αγωνία ενώ αυτοί που «πηγαινοέρχονται», δηλώνοντας απίθανες διευθύνσεις, να αποδεικνύουν ότι, τελικά, έκαναν την σοφότερη επιλογή. Πίσω από τον καθένα υπάρχει μία οικογένεια ορισμένα μέλη της οποίας, λόγω ηλικίας, θέλουν ένα μόνιμο σπίτι και μία σταθερότητα στη ζωή τους ενώ δυσκολεύονται να καταλάβουν τι σημαίνει «επίκεινται αλλαγές στην παιδεία αρχής γενομένης τον επόμενο Σεπτέμβρη». Τέτοιοι Σεπτέμβρηδες υπήρξαν αρκετοί, ακόμη από την εποχή Γιαννάκου!
Περιμένουμε με αγωνία τις ερχόμενες συνόδους Πρυτάνεων και Προέδρων.
Καλή συνέχεια.
Σαν απάντηση στον ΜΙΚ (10.58πμ)έχω να πω. Ειμαι φοιτητρια του Γεωπονικου,5ετής φοιτηση,130 μαθηματα και εργαστηρια. Επιχειρειται να εξισωθούμε με τα ΤΕΙ με ύλη 40 μαθημάτων.
ReplyDeleteΑν αυτο συμβει,τότε όχι απλά θα μας βρειτε απεναντι σας, αλλά θα χρειαστεί να ξαναχτισετε το Γεωπονικό και το Υπουργείο Παιδείας. Σε αυτή τη χωρα, που είναι όλα εξισωμένα επιτελους ας κατοχυρωθούν οι διαφορές.
Σιγά βρε κοπέλα μου. Μην υπερβάλουμε κιόλας. 130 μαθήματα... Πρέπει να είστε θεοί. Σίγουρα δεν ξέρετε μαθηματικά, αφού 130 μαθήματα χρεώνετε σε εσάς, συνυπολογίζοντας ξεχωριστά το εργαστήριο του κάθε μαθήματος. Για τα ΤΕΙ φυσικά χρεώνεις το ανάποδο (θεωρία + εργαστήριο) = (1μάθημα). Όπως και να χει, ξέρουμε από χιούμορ. Σταματήστε όμως τη καραμέλα της εξίσωσης γιατί ξέρετε ότι δεν ισχύει, ούτε το ζήτησε ποτέ κανείς λογικός άνθρωπος.
ReplyDeleteΥ.Σ. Σας εύχομαι καλή συνεργασία με τους νέους συναδέλφους σας, τριετούς φοίτησης σε κολλέγια...
ΕΛΕΟΣ
ReplyDeleteτα προβλήματα υπερβαίνουν τους μικρομεγαλισμους των ΤΕΙ και τον "φρου φρου και αρωματα" μεγαλοιδεατισμο Γεωπωνικής-ΕΜΠ
Ας Σοβαρευτουμε ...
Αγαπητη φοιτητρια δεν βλεπω να στενοχωριεσαι για τους αποφοιτους
ReplyDeleteκολλεγιων της ομονοιας που πηραν
τα ιδια επαγγελματικα δικαιωματα με
εσενα.
αυτη η εμπαθεια που καλλιεργειτε απο τους καθηγητες σου εναντιον των
τει και σου την μεταφερουν θα γυρισει μπουμερανγκ επανω σου,και στους συμφοιτητες σου.
Τα Polytechnics για όποιον γωνρίζει δεν έγιναν Πανεπιστήμια εν μία νυκτί. Η διαδικασία ήταν χρονοβόρα, μπήκαν σοβαρά κριτήρια υποδομών και επιστημονικών προσόντων προσωπικού, αυξήθηκαν τα έη φοίτηησης για να εξομοιωθούν με αυτά των Πανεπιστημίων, γενικώς καμία σύγκρισή με το εδώ μπάχαλο.
ReplyDeleteΤο ΠΑΣΟΚ φταίει για αυτό που έγινε με την ανεξέλεκτη και ψηφοθηρική του εκπαιδευτική πολιτική, η οποία έχει τα αποτελέσματα που όλοι βλέπουμε. Δυστυχώς δεν βλέπω εύκολα να μαζεύεται η Λερναία Ϋδρα που δημιουργήθηκε.
Ανώνυμος 9.53 MM
ReplyDeleteΓια τους αποφοίτους κολλεγίων με 3 έτη σπουδές που δεν πέτυχαν στις πανελλήνιες που θα εξισωθούνε με εσένα τι έχεις να πέις? Αυτά περί 130 μαθημάτων είναι παραμύθια,130 είναι αμα πάρεις θεωρίες και εργαστήρια ξεχωριστά.
Κοπελιά να χαίρεσαι την Γεωπονική σου και το δίπλωμα που θα πάρεις. Τώρα που δεν θα βρείς καμία δουλειά με τις ειδικότητες που έκαναν στην Γεωπονική και το πολύ πολύ να παίρνεις έναν μισθό 600ευρώ τον μήνα πήγαινε σε καμιά οικοδομή να πιάσεις σφυρί και καλάμι γιατί σε βλέπω να χτίζεις το ΓΕΩΤΕΕ σου άμα δεν πάρουνε δικαιώματα τα ΤΕΙ. Και αυτή την καραμέλα με τα 100 μαθήματα που σας φουμάρουνε οι καθηγητές σας αλλού να τα πείς,γιατί αν το πάρουμε έτσι τότε στα ΤΕΙ κάνουμε από 70-80 μαθήματα και όχι 40 όπως λές. Άντε γιατί πολύ αέρα έχετε πάρει.
ReplyDeleteΚορίτσι μου μπορεί να λες ότι θες πίσω από την ανωνυμία σου όμως τα ψέματα και ο βήχας δεν κρύβονται!
ReplyDeleteΠαραθέτω και το πρόγραμμα σπουδών σας ....
http://www.aua.gr/index.php?sec=content&item=86
Ούτε τριψήφια δεν είναι τα μαθήματα. Παρακαλούμε τον συμπαθή κατά τα άλλα Πρύτανη της Γεωπονικής να αφαιρέσει μερικά μαθήματα από τα δύσκολα και να εισάγει αριθμητική δημοτικού μια και οι απόφοιτοι Γεωπονικής...ζορίζονται λίγο με τους αριθμούς.
Οταν η Ζωή αρχιζει και Τελειωνει στους ΒΑ8ΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ [ΑΕΙ/ΤΕΙ] ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 25 !!!! και σε εποχες ΔΝΤ !!!
ReplyDeleteΑς ξεκλιδωσουμε τα ΜΥΑΛΑ ....καταργοντας τις πανεαλλαδικες, ισως τοτε καποιοι καταλάβουν οτι η ζωή κρατα πολυ περισσοτερο και ειναι ποιο συνθετη απο οσο φανταζοντε.
ολη η Ελληνική κοινωνία γνωρίζει ....οτι κανενας δεν απαγορευει σε κανενα να εργαστεί. Ο καυγας ειναι για το μαυρο χρήμα των πουλημενων υπογραφων. Ρωτησα πολλους "πολωμενους" φοιτητες και απο τις δυο πλευρες, [ειχα αυτη την ευκαιρια!!], το συμπερασμα ηταν σαφές. Οι μεν 4ετους [Οχι μονο ΤΕΙ αλλα και απο Πανεπιστημια, πχ Πληροφορικη, μαθηματικό, Οικονομικα, Φυσική κλπ] εξεφρασαν την οργή τους για ενα μεγαλοιδεατισμο που υπάρχει στο ΤΕΕ/ΓΕΩΤΕΕ και ξεκινα απο τα Πολυτεχνεια/Γεωπονικες και ξεκινα απο το ΤΕΙ και φτανει μεχρει και τα πανεπιστημια. Η αιτια ειναι το χρημα [ λευκο ή μαυρο]στην πιτα των Εργων [Μηχανικου-γεωπονου και προσφατα πληροφορικής]. Οι ΤΕΕ/ΓΕΩΤΕΕ το θελουν ΟΛΟ και εχουν ισχυρο κοινοβουλευτικό impact. Και το θελουν οχι για να δημιουργισουν αλλα για να ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ και την εργασια να την κανουν ΑΛΛΟΙ. Αυτο νομίζω ΔΕΝ μπορει να το δεχτει καμια κοινωνία στη μετα ΔΝΤ εποχη. Απο την αλλή τα ΤΕΙ με τα μεγαλά διαχρονικά τους προβληματα ....πρεπει να καταλάβουν οτι εινα καλό να αναρωτηθουν για το ρόλο τους. [Προσωπικα νομίζω οτι ΔΕΝ έχουν λογο υπαρξης πια]. Οι αποφοιτοι τους ΔΕΝ στερουνται εργασίας, συγουρα ομως υπάρχει εκμεταλευση στο προιον που παραγουν ..αλλα με σφραγιδα μηχανικου ΕΜΠ. Το ερωτημα ειναι θα μπορουσαν να κανουν οτι και ενας μηχανικος...ΕΜΠ. Απαντηση δεν υπάρχει...αλλα σιγουρα θα μπορουν να κανουν οσα και ενας με ΜΕng απο UK [ δεκτος απο ΤΕΕ, ]ισως με καποια εξτα μαθηματα [ οπως και ο με MEng, αλλοστε].
ReplyDeleteΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΡΩΤΗΣΑ ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΣΗΜΑΙΑ " ΑΠΑΝΤΗΣΗ =ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΑΩ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ " [ Ο ΤΟΥ ΕΜΠ ΣΤΟΝ ΑΠΟ ΤΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΠΟ ΤΕΙ ΣΕ ΙΕΚ/ΚΟΛΛΕΓΙΑ ] ΑΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΗΔΕΝ !!!!
ΤΙ ΜΕΛΛΟΝ ΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΣΚΕΦΤΕΤΕ ΜΕΤΑΠΡΑΤΙΚΑ-ΜΕ ΛΑΜΟΓΙΑ.???
ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΙ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ.....
ΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ...."ΠΟΥΛΑΩ ΥΠΟΓΡΑΦΗ"= ΑΕΡΑ !!! ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ ΧΡΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΟ !!!
Λυπαμαι αλλα....χρειαζονται αλλαγεσ "κοινωνικου παραδειγματος" διαφωρετικα 1000 ΔΝΤ και παλυ στον πατο θα ειμαστε....
ΛΥΠΑΜΑΙ....και γιατι το πολιτικο συστημα φαινενε να μη κατανοει ,,,τι κοσμογονικες αλλαγες χρειαζονται.
Και πρωτα απο ολα στην ΠΑΙΔΕΙΑ
Αγαπητέ/ή ΒΗ,
ReplyDeleteσίγουρα υπάρχει μία μερίδα μηχανικών ΠΕ/ΤΕ που θέλουν την υπογραφή για να τη πουλάνε σε άλλους. Αλλά δεν είναι ο κανόνας.
Προσωπικά για παράδειγμα, εκτελώ όλα τα χρέη ενός μηχανικού, ωστόσο δεν έχω το δικαίωμα να τα υπογράφω. Με λίγα λόγια στην εταιρεία που δουλεύω εγώ κάνω τα σχέδια, εγώ κάνω τις μελέτες, εγώ επιβλέπω τις οικοδομές, εγώ καταθέτω και τρέχω τους φακέλους στη πολεοδομία κλπ. Πολλοί θα πούνε, ότι εντάξει, εσύ να κάνεις. Τα κάνεις όμως καλά; Ποιος θα το κρίνει; Η αγορά. Οι πελάτες σου θα το κρίνουν. Εάν δεν τα κάνεις καλά, δεν θα έχεις πελάτες.
Εγώ λοιπόν, πέρασα πριν από 8 χρόνια σε ένα τμήμα. Και πέρασα γιατί με ενδιέφερε το αντικείμενό του. Από το 2006, περιμένω τα περιβόητα επαγγελματικά δικαιώματα που θα έπρεπε να συνοδεύουν το συγκεκριμένο πτυχίο. Και θα έπρεπε να το συνοδεύουν, όχι γιατί το λέω εγώ ή κάποιος συνδικαλιστικός φορέας μου, αλλά γιατί το λέει το ίδιο το κράτος που δημιούργησε τη σχολή αυτή. Γιατί το έλεγε ο οδηγός σπουδών που μου παρέδωσε η γραμματεία του τμήματος όταν γράφτηκα σε αυτό. Γιατί το έλεγαν τα πρώτα προεδρικά διατάγματα που δεν υπογράφηκαν ποτέ. Γιατί το λέει το ελληνικό σύνταγμα. Αντί όλων των παραπάνω, αυτό που διαπίστωσα όταν αποφοίτησα, είναι ότι η ειδικότητά μας, δεν υπάρχει ούτε στις λίστες του ΙΚΑ για να προσληφθώ ως υπάλληλος σε κάποιο τεχνικό γραφείο.
Η σχολή που σπούδασα έχει ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το αντικείμενο αυτό ζητάω. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Και δεν τα ζητάω για να πουλάω και εγώ την υπογραφή μου. Τα ζητάω για να μπορώ να υπογράφω τα έργα που παράγω. Όλα τα άλλα είναι αηδίες... Το αν καλός ή κακός υπάρχουν τα ΤΕΙ, μου είναι αδιάφορο αυτή τη στιγμή. Αν θέλουν, ας τα κλείσουν. Αλλά κάποιοι άνθρωποι σπουδάσαμε μέσα σε αυτά τα -Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα- και ξοδέψαμε πολλά χρήματα και χρόνο για να σπουδάσουμε. Και κανείς δεν θα τα πετάξει έτσι απλά στα σκουπίδια. Προσωπικά στράφηκα στη δικαιοσύνη κατά της χώρας μου διότι αγανάκτησα από τον εμπαιγμό του κ. Πανάρετου και κατάλαβα ότι δεν υπάρχει βούληση από κανέναν να λυθεί το θέμα. Δεν περίμενα από τη ΝΔ να λύσει το θέμα αλλά και δεν περίμενα ότι το ΠΑΣΟΚ (δημιουργός των ΤΕΙ) θα ξεπουλήσει έτσι τα ΤΕΙ και θα προωθήσει τα κολλέγια. Αυτό ειλικρινά δεν θα το καταπιώ ποτέ...
Ό,τι πιο σοβαρό έχει ειπωθεί για την εκπαίδευση από όσα έχω διαβάσει και έχω ακούσει και με τον καλύτερο τρόπο. Συμβουλεύω άπαντες να το δούνε. Ειδικά οι άνθρωποι που χαράσσουν πολιτική. Πού είναι οι φωνές των δικών μας πνευματικών ανθρώπων, των δικών μας επιστημόνων;
ReplyDeletehttp://www.ted.com/talks/lang/gre/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html
Κ. Πανάρετε
μόνο προς τον δρόμο που προτείνει ο Robinson κάνουμε σοβαρές τομές στην παιδεία και φτιάχνουμε ανθρώπους. Τα υπόλοιπα όλα είναι προς εσωτερική και ενίοτε εξωτερική κατανάλωση.
Μην τσακόνεστε και μην γεμίζετε το blog του υφυπουργού με άχρηστα σχόλια που δεν πρόκειται να επιφέρουνε κανένα αποτέλεσμα.
ReplyDeleteΟι απόφοιτοι ΑΤΕΙ είναι εργοδηγοί και υπομηχανικοί.
Οτι και να κάνετε οι αποφάσεις του ΣτΕ που διαχωρίζουνε τα ΑΕΙ από τα ΤΕΙ είναι ανυπέρβλητες. Ο νόμος περί ανωτατοποίησης θέτει τα ΤΕΙ ως ανώτατα εννοιολογικά και μόνο,με βάση τον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ είσαστε ισότιμοι με τους αποφοίτους ΚΑΤΕΕ 3ετών σπουδών.
Καθήστε να φτιάχνετε videakia μήπως και πάρετε ΕΔ
http://www.youtube.com/watch?v=NJu5E_FZKng
Όχι Κύριε, δεν θα μας πεις εσύ τι πρέπει να κάνουμε και αν θα το κάνουμε ή όχι, ή αν θα επιφέρουνε αποτέλεσμα ή όχι, εμείς το δίκαιο μας προσπαθούμε να βρούμε.
ReplyDeleteΟι απόφοιτοι 3,5ετών και 4ετών σπουδών των Τ.Ε.Ι. και όχι απόφοιτοι των ΑΤΕΙ όπως λες, είναι ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ και όχι εργοδηγοί ή Υπομηχανικοί, εργοδηγός βγαίνεις από Μέση Τεχνική Σχολή, και Υπομηχανικός από Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές.
Αρλούμπες να μην λες.
Εγώ δεν γνωρίζω τι λένε οι αποφάσεις του ΣτΕ, αλλά γνωρίζω τι λέει το Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το Ανώτατο Δικαστήριο της Κύπρου που πρόσφατα αποφάσισαν τελεσίδικα ότι τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα). Επίσης, βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2916/2001, 3549/2007, για να το επιβεβαιώσεις, και είναι Πλήρως συνταγματικοί.
Και το τι δηλώνει η ίδια Κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα εδώ και πολλά χρόνια για το τι είμαστε εμείς των Τ.Ε.Ι.:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/national_summary_sheets/047_EL_EL.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/national_summary_sheets/047_EL_EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_EL_EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_EL_EL.pdf
Το τι θεωρείς και τι δεν θεωρείς εσύ για τα Τ.Ε.Ι., είναι δική σου υπόθεση και μόνον, αλλά δεν σημαίνει ότι Ισχύει κιόλας.
Όχι, οι απόφοιτοι Κ.Α.Τ.Ε.Ε. είναι αυτοί Ισότιμοι με εμάς και όχι εμείς των Τ.Ε.Ι., αλλά όχι και αντίστοιχοι. Η αντιστοιχία είναι άλλο πράγμα.
Ισότιμοι θεωρούνται όλοι οι απόφοιτοι Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μεταξύ τους.
Επίσης, τα Τ.Ε.Ι., Η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και τα Κ.Α.Τ.Ε.Ε. παρέχουν Πανεπιστημιακού Επιπέδου σπουδές όπως ακριβώς και στα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία.
http://www.doatap.gr/en/rechei.php
http://www.doatap.gr/gr/trito.php
http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_authorised_view&lang=gr&instID=35
http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_authorised_view&lang=gr&instID=33
http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_authorised_view&lang=gr&instID=34
http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_authorised_view&lang=gr&instID=1843
Η δημόσια Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση χωρίζεται σε ΑΕΙ (Πανεπιστήμια) και ΤΕΙ (Α.Ε.Ι.).
http://www.ypepth.gr/el_ec_page969.htm
Το τι θα κάνουμε εμείς των Τ.Ε.Ι. δεν θα μας το ορίσεις εσύ ή όχι, δεν έχεις κανένα δικαίωμα για εμάς και προς εμάς, αυτό είναι δικιά μας υπόθεση.
Εμείς των Τ.Ε.Ι., απλά θέλουμε να βρούμε το δίκαιό μας και θα το βρούμε, είτε εύκολα είτε δύσκολά.
Το τελευταίο, μάθε ορθογραφία.
Προς ΑΣΥΠ-ΚΑΤΕ-ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ-ΑΤΕΙ και λοιπούς αναξιοπαθούντες.
ReplyDeleteΥπάρχει πλέον λύση στο πρόβλημα σας.
http://users.in.gr/gvassiliades/assets/omadikipsychotherapia.htm
Είμαστε άνθρωποι πάνω από όλα και δείχνουμε κατανόηση για τους λόγους που σας δέχτηκαν στο τεχνικό επιμελητήριο ενώ δεν ξέρετε ούτε τις βασικές δεξιότητες αποφοίτων δημοτικού τουλάχιστον στη σύνταξη και στην ορθογραφία. 'Οταν λύσετε το μαθησιακό σας πρόβλημα θα σας προτείνουμε μερικά εργαστήρια ελευθέρων σπουδών για να μάθετε πως παράγουμε σχέδια με τρίγωνο, χάρακα και πως να μην φεύγει το μελάνι στην πατούρα πάνω στο σχέδιο του πελάτη. Γιατί για να πάτε με καταταρκτήριες στα ΤΕΙ για να μάθετε κάτι περισσότερο, χλωμό το βλέπω, σας βλέπω καθηλωμένους μια ζωή στο πρώτο εξάμηνο !
Γιατί δεν λέμε την αλήθεια;
ReplyDeleteΟ Κακλαμάνης ως Υπουργός Παιδείας προσπάθησε να διευρύνει την εκλογική πελατεία του ΠΑΣΟΚ κάνοντας εγκλήματα με την Τεχνολογική εκπαίδευση.
Τα εγκλήματα συνεχίστηκαν επι ΠΑΣΟΚ, κοροιδεύοντας όλο τον κόσμο, όλους τους πελάτες. Τελευταίο κατόρθωμα, η κατάργηση της βάσης του 10. Αφαιμάζοντας τις οικογένειες των μαθητών που δεν έχουν το υποβαθρο να σπουδάσουν, που θα έπρεπε η οργανωμένη πολιτεία να τους προσφέρει άλλες διεξόδους, που ακόμα και αυτό το άθλιο επιπεδο σπουδών των ΤΕΙ, το κατεβαζουν ακόμα περισσότερο, τους στελνει στην ανεργία μετά απο 3,4 και 4 χρόνια "σπουδών" στα "Α"ΤΕΙ.
Μετά τους βάζει να τσακώνονται μεταξύ τους, για ένα άδειο πουκάμισο. Το μακιβαλικό ανηθικο ΠΑΣΟΚ και η αδέξια εξίσου ανήθικη Δεξιά.
Ποιόν δεν κορόιδεψε το ΠΑΣΟΚ για να μην κοροιδέψει και τους χαμηλών ουσιαστικών προσόντων αποφοίτους "Α"ΤΕΙ;
Προς «Ο/Η Ανώνυμος είπε... 2:24 πμ»,
ReplyDeleteΆθλιος είσαι εσύ και μόνον, και όχι τα Τ.Ε.Ι. και οι απόφοιτοι τους ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό είναι προφανές από το επίπεδο της γραφής σου και το πόσο απαξιωτικά μιλάς για όλους και για όλα.
Βλέπετε Κύριε Υφυπουργέ, Κύριε Ιωάννη Πανάρετε τώρα με ποιους έχουμε να κάνουμε;;;.
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=2580
ReplyDeleteΚύριε Πανάρετε με δεδομένο το παραπάνω άρθρο, μπορείτε να μας εγγυηθείτε ότι τα ΠΔ των ήδη πτυχιούχων ΤΕΙ, θα προχωρήσουν κανονικά, ανεξαρτήτως των αλλαγών που θα εξαγγείλετε στη τριτοβάθμια εκπαίδευση στο τέλος του μήνα; Και σας ρωτάω γιατί, θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει ύποπτη τη χρονική ταύτιση των δύο γεγονότων (αφού στα τέλη Ιουνίου θα γνωμοδοτήσουν σύμφωνα με το δικό σας χρονοδιάγραμμα τα ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ). Μπορείτε να εγγυηθείτε ότι οι υφιστάμενοι απόφοιτοι ΤΕΙ, θα μπορούν να εργαστούν από το Σεμπτέμβριο, ασχέτως τι αλλαγές θα γίνουν από δω και πέρα στη τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Κύριε υφυπουργέ θα περιμένουμε νέα από την σύσκεψη ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ και το πότε θα διεξαχθεί. Προχωρήστε κανονικά στο χρονοδιάγραμμα που δώσατε,βλέπετε μερικοί πως προσπαθούνε να προσβάλλουν τους αποφοίτους ΤΕΙ,μην κάνετε βήμα πίσω.
ReplyDeleteΕΛΕΟΣ
ReplyDeleteτα προβλήματα υπερβαίνουν τους μικρομεγαλισμους των ΤΕΙ και τον "φρου φρου και αρωματα" μεγαλοιδεατισμο Γεωπωνικής-ΕΜΠ
Σε μια κοινωνία που βουλίαζει οι κατα κανόνα φωνασκουντες περι σαρκιου [και ...υπογραφής] συνεχειζουν να κοιτουν τη βολη τους.
ΤΕΕ και ΤΕΙ αμυνοντε περι ΠΑΡΤΗΣ !!!
Ας ανοιχτει ενα ξεχωριστο Blogg για να ..λεει ο καθενας τα προσωπικα του .....και ας ασχοληθουμε με τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προβληματα των ΑΕΙ
Ας Σοβαρευτουμε ...εστω και τωρα... αν και ειναι αργα πια...
@"Ο/Η Ανώνυμος είπε...11:49 πμ",
ReplyDeleteΤα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.), δεν είναι ένα μη πραγματικό πρόβλημα, αλλά ένα σοβαρότατο πρόβλημα που διαρκεί εδώ και 27 χρόνια και ταλαιπωρεί άσχημα χιλιάδες αποφοίτους ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. Και επειδή είναι στην αρμοδιότητα του Κύριου Υφυπουργού, Κύριου Ιωάννη Πανάρετου, θα συνεχίσουμε να γράφουμε για αυτό που είναι από τα πλέον σημαντικότατα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προβλήματα που υπάρχουν στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, λόγω μη πολιτικής βούλησης.
@ Ελένη (2:53μμ)
ReplyDeleteΤο link που δώσατε ήταν μισό.
Ολόκληρο είναι ως εξής:
http://www.ted.com/talks/lang/gre/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html
Πράγματι, αξίζει να το δει κανείς.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΞΕΠΟΥΛΑΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΙΠΟΤΑ;
ReplyDeleteΥΠΟΨΗΦΙΟΣ
Σας ευχαριστώ για την διόρθωση κ. Κουλούρη.
ReplyDeleteΣχετικά με όσα λέει ο Robinson θα ήθελα να πω πως υπάρχει τέτοια δυναμική στα σχολεία, η οποία αυτή την στιγμή λειτουργεί ουσιαστικά εθελοντικά, με άπειρες ώρες δουλειάς, εκτός ωραρίου. Εντός πλαισίου κάτι προσπαθούμε να γίνει, αλλά είναι πολύ δύσκολο με όλη αυτήν την άχρηστη και ασυνάρτητη ύλη που έχουν φορτώσει το σχολικό πρόγραμμα.
Εκτός αυτού έχει πλέον περάσει και στην κοινωνία πως στο σχολείο κάνουμε ό,τι είναι χρήσιμο. Και χρήσιμο είναι αυτό που θα μας βρει δουλειά. Οπότε όλα αυτά του Robinson θεωρούνται άχρηστα. Κανείς βέβαια δεν έχει σκεφτεί πως ένας δημιουργικός άνθρωπος έχει σίγουρα καλύτερη τύχη στην αγορά εργασίας, γιατί ελίσσεται πολύ πιο άνετα, αλλά είναι και πιο αποτελεσματικός, πιο αποδοτικός και σίγουρα πιο ευτυχισμένος.
Δεν έχω όμως πια ελπίδα πως θα αλλάξει κάτι. Τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα.
Αγαπητή συνάδελφε Ελένη που υπάρχουν "άπειρες ώρες δουλειάς, εκτός ωραρίου" και δεν το έχω δει 25 χρόνια στην Εκπαίδευση. Φέτος το παιδί μου θα πάει Δημοτικό και τρομάζω με την εικόνα που θα συναντήσει!!!
ReplyDeleteΑγαπητέ συνάδελφε, η εμπειρία μου από σχολεία της επαρχίας μου έχει δείξει πως πολλοί συνάδελφοι αφιερώνουν ώρες κι ημέρες δουλειάς για να δώσουν στα παιδιά ότι δεν δίνει το ωρολόγιο πρόγραμμα, από θεατρικές παραστάσεις, χορούς, αθλητισμό, μουσική, τέχνη, τα πάντα, αρκεί να έχει μεράκι ο καθηγητής.
ReplyDeleteΑντιθέτως συνάδελφοι από μεγάλα αστικά κέντρα και φίλοι γονείς μου παραπονιούνται πως στα σχολεία τους επικρατεί η πλήρης αδράνεια. Δεν αμφιβάλλω.
Ωστόσο δεν μπορώ να μην αναφέρω αυτό που βλέπω στα περιφερειακά σχολεία, όπου πραγματικά έχω δει να γίνονται θαύματα. Ίσως γιατί οι καθηγητές είναι πιο νέοι, ίσως γιατί η κοιωννία είναι πιο μικρή και όλα είναι πιο μαζεμένα, ίσως γιατί αισθανόμαστε πιο έντοαν την ανάγκη να δώσουμε περισσότερα ερεθίσματα και ευκαιρίες στα παιδιά, η περιφέρεια δουλεύει πιο δημιουργικά. Μακάρι αυτό να γενικευτεί.
Η Ελένη έχει απόλυτο δίκιο για όσα λέει για τη δουλειά που γίνεται σε πολλά σχολεία της επαρχίας. Είχα την τύχη τα τελευταία 5-6 χρόνια να συνεργαστώ με πολλά μικρά απομακρυσμένα σχολεία στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων. Αυτό που είδα είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να μην πω η Ελλάδα (με όλο το σημασιολογικό φορτίο που έχει για μένα η λέξη), ζει και αναπνέει ακόμα χάρη σε πολλά μη αστικά σχολεία.
ReplyDeleteΛόγω επαγγελματικών εμπειριών, ίσως, πιστεύω πολύ στην αξία των πυρήνων καινοτομίας και αριστείας, παρά στη μαζική εφαρμογή πολιτικών στην εκπαίδευση (=επιβολή γραφειοκρατικών διαδικασιών που σύντομα χάνουν κάθε περιεχόμενο). Κάποια δραστήρια, επιτυχημένα μικρά σχολεία της περιφέρειας έχουν να διδάξουν πολλά σε όλη την εκπαίδευση - και ιδιαίτερα την αξία της σύνδεσης και συνέργιας με την τοπική κοινωνία (και στις πόλεις υπάρχουν τοπικές ή άλλες κοινότητες, αλλά τείνουμε να το αγνοούμε).
Η σκέψη για πυρήνες καινοτομίας σε τοπικό επίπεδο (σε αντίθεση με μαζικές πολιτικές), έχει ενδιαφέρον. Κατά σύμπτωση, μου την διατύπωσαν χθες και εκπαιδευτικοί σε βαθμολογικά κέντρα που επισκέφθηκα.
ReplyDeleteΘα προτιμούσα την έκφραση "πυρήνες δημιουργικότητας" και όχι καινοτομίας, αν μου επιτρέπετε.
ReplyDeleteΑυτοί λειτουργούν ούτως ή άλλως άτυπα σε τοπικό επίπεδο, αρκεί να βρεθούν οι εκπαιδευτικοί που θα τους στηρίξουν σε περιβάλλον που και θα βρουν ανταπόκριση και από άλλους συναδέλφους και θα υποστηριχτούν και σε επίπεδο διοίκησης, γιατί οι τρικλοποδιές είναι πολλές. Προσωπικά έχω δει και καταπληκτικές δουλειές από μαθητές χάρη σε εκπαιδευτικούς, αλλά και έχω παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικών για εκπαιδευτικούς σε πολλά θέματα, εκπαιδευτικά και μη. Αυτή η αμισθί επιμόρφωση ήταν χίλιες φορές καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη οργανωμένη από το Υπουργείο ή φορέα του παρακολούθησα τα τελευταία χρόνια.
Γι' αυτό πιστεύω πως πάρα πολλά πράγματα πρέπει να περάσουν στην βάση. Η τακτική αυτή έχει καλύτερα αποτελέσματα, γιατί σχεδιάζεται και υλοποιείται από ανθρώπους που έρχονται μέσα από τα σχολεία.
Οι μαζικές πολιτικές, οι οποίες δίνουν κατευθύνσεις και ένα γενικότερο πλαίσιο, θα μπορούσαν να παρέχουν την αυτονομία και τα κίνητρα για περισσότερες τέτοιες δράσεις.
ΜΑΣ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΕΛΕΝΗ ΜΑΣ
ReplyDeleteΠΑΛΙΑ ΜΕ ΠΥΡΗΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΟΝΕΣ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΜΙΛΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΝ ΤΗ ΒΟΛΕΨΗ ΤΟΥΣ
ΠΟΡΕΤΡΕΠΕΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑ ΤΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΟΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΛΛΕΙ ΜΙΑ ΤΑΞΗ
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΣΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΙΔΙΩΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΚΔΟΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΤΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣΣΕΣΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΕΥΡΩ
ΜΑΣ ΕΧΕΙΣ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ
ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΚΡΟΒΑΣΙΕΣ ΣΟΥ
ΕΚΤΟΑΣ ΑΝ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ ΟΛΟΥΣ
ΤΟΤΕ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ
ΓΙΑΥΤΟ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ
ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΚΟΛΟΤΟΥΜΠΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΝΗ ΜΑΣ.....
ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΠΙΚΑΛΕΣΘΕΙΣ ΤΟ ΑΝΩΝΥΜΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΟΝΗΜΑΤΑ ΣΟΥ
ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΛΑΞΕΙΣ
ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙς,ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ,Η γΕΩΠΟΝΙΚΗ,ΗΤΑΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ πΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ,ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΕς σΧΟΛΕς.
ReplyDelete@1:16 πμ τι σχόλιο και αυτό , όπως λέμε ζήσε μαη μου να φας τριφύλλι ή άρες μάρες κουκουνάρες
ReplyDeleteΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,
ReplyDeleteΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ [ KAI TA NEΩΤΕΡΑ] Κε ΠΑΝΑΡΕΤΕ...ΑΛΛΑ ΒΑΛΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ.... ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΥΠΟ ΔΙΑΛΥΣΗ [ ΠΧ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΙ !!!].... ΚΑΙ ΟΠΟΥ Η ΚΑ8Ε ΑΣΧΕΤΗ ΚΥΡΙΑ ΔΙΝΕΙ ΝΟΜΟΜΑΘΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΠΑΝΤΩΣ ΕΠΙΣΤΙΤΟΥ.....
ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΕΙ ...ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΛΟΣ .....
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΠΟΥ ΕΧΟ ΔΕΙ ΤΑ 20 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ....ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ...ΓΙΑ ΕΣΑΣ !!!
@5:31 πμ υπάρχουν και διευθύνσεις όπου διευθυντές δεν έχουν καν πτυχίο και παριστάνουν τους ειδήμονες, και τους έχει διορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και προκαλούν και εκθέτουν την πολιτική ηγεσία
ReplyDelete@5:31 ΣΥΝΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ !!! απλα ξεκινόντας με ενα ΠΑΝΑΡΕΤΟ υφυπουργό...εχω απαιτησεις που δεν τις ειχα απο τον ΑΣ ή τον ΕΣ [!] και με στεναχωρεί οταν τον εκθετουν επιλογες "υπηρεσιακων συμβουλίων"
ReplyDeleteΓνωρίζοντας οτι υπάρχουν ενθρωποι με γνωσεις κα ιυπηρεσιακό κυρος στο ΥΠΕΠΘ....ζηταω την επιλογή των καλυτερων. Οσο για οσους προκαλουν......η πολιτική αποφαση....θα πρεπει να παρθει για τη θεση που τους αρμόζει. Ομως οφειλω να πω οτι και οτι ειδα σαν output απο τις εποιλογες σε ΔΟΑΤΑΠ κλπ ειναι κατω του μετρίου. Γνωρίζοντας τουλάχιστον 10 ατομα [ΔΕΠ] μελη του ΠΑΣΟΚ που υπέβαλλαν ...οτι επιλεχθηκε ...ειναι στο κατω οριο του πεδιου ορισμου....για να μη πω εκτος. Γνωρίζοντας ..αρκετα [νομιζω] αρκετες επιλογες προηλθαν απο "συμβούλους" και συνδικαλιστες...τυπου ΧΑΛΑΡ...Α
KYRIE YFYPOYRGE...ESEEIS ..TI APOPSH EXETE ???
KALA NA GRQAFONTAI DIAFORA ALLA NA GINETE KAI KATI
ReplyDeleteALLOIOS ALLA LOGIA NA AGAPIOMASTE
ETSI LOGOS NA GINETE
GIA NA PERNAEI H ORA
NA NOMIZOUN OTI KAPOIOI LENE THN APOPSI TOYS
@7:53 πμ υπήρχαν και άτομα με γνώσεις, πτυχία, πείρα κοινωνική προσφορά, που ποτέ δεν ζήτησαν ή κερδισαν κάτι που τους....
ReplyDelete.... απαξιώνουν οι τυχάρπαστοι και οι χωρίς προσόντα, γνώση και φανασία συνδικαλιστές της πλάκας και"στελεχη" που όλοι γελούν και σας εκθέτουν κύριε φυπουργέ και μέσα σε αυτούς και κάποιοι της νέας δημοκρατίας όχι με βεβαρυμένο παρελθόν αλλά με μόνο προσόν ένα χαρτι που δεν αντιστοιχεί ούτε σε χαρτί ΤΕΙ και αυτό το προσόν το θεωρούν διδακτορικό στελέχη του ΠΙ , έλεος μεγαλοδύναμε , έλεος τα ξέρει όλα αυτά ο πρωθυπουργός που θεωρεί ότι στο υπουργείο της παιδείας εφαρμόζεται η αξιοκρατία ... το ξέρει ποιοί τον εκθέτουν...ποιοί....
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
μιλάμε για την κοινωνία της πληροφορίας, για τις νέες τεχνολογίες και στην διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευης [Δ/ντες ΔΕ] αναστέλεται η μοριοδότηση επάρεκιας στις ΝΤ.
Για να μπορέσουν να επιλεγούν αγράμματοι και να ανασταλεί η αξιοποίηση των ΝΤ στην αναβάθμιση της λειτουργίας των υπηρεσιών για μετά το 2015. Έλεος , μεγαλοδύμανε δώσε τους φώτιση , ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όσα χωρίς λογική συμβαίνουν .......
`μα ειναι δυνατό να εχει άποψη επι επιστημονικών, παιδαγωγικών και διοικητικών θεμάτων και να θεωρείτε "κορυφή" άτομο που απελύθη από τη θέση της επί ΝΔ επειδη δεν είχε τα τυπικα και ουσιαστικά προσοντα και διοριστηκε από τον ΑΣ επικεφαλής όλων αυτών ανά την Ελλάδα που κατεχουν θέσεις που δεν μπορούσε να κατέχει το άτομο αυτό.... είναι δδνατόν ... μάλλον πλάκα μας κάνουν... για εκτίθεται όχι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αλλά ο πρωθυπουργός που μιλάει για αξιοκρατία και διαφάνεια... τη στιγμή που αυτή τη στιγμή γίνεται συζήτηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη διαφάνεια ..... είναι δυνατόν .... τα ξέρει αυτά ο πρωθυπουργός ...... έχετε υποχρέωση κύριε υφυπουργέ να τον προφυλάξετε .. έχετε υποχρέωση απέναντι σε αυτούς που υπομένουν τους όποιους εξευτελισμούσ στο επίεπδο της εργασίας τους και την εξοργιστική μείωση των αποδοχών τους... ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥΣ , ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΘΕΙΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙΤΕ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ... ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΓΕΛΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΔΑΛΟ ΚΑΤΣΙΚΙ...
ReplyDeleteΑγαπητε Κε Παναρετε.
ReplyDeleteΥπαρχει η πληροφορία οτι στο Νομοσχεδιο για τη Διαβιου μαθηση θα υπάρχουν τροπολογίες για τα ΑΕΙ.
Στο πλαισιο αυτο, λαμβανω το θαρρος να σας αποστειλω σχετικό αιτημα το οποιο αφορα μερίδα συναδελφων που επιδιωκουν την αριστεία με τη συμμετοχή σε Διαγωνισμους της ΕΕ [PEOPLE] , UNESCo και οντας μελη ΔΕΠ/ΕΠ αντιμετωπίζουν προβλήματα με το pro 30 etvn νομικο πλαισιο και στο συγγεκριμενο θεμα δεν εχει ενημερωθεί, μιας καi αφορα λιγους !!
Aν συμμεριζεστε την αποψη μας ..παραθετουμε ενα σχεδιο τροπολογίας.
"1. Τα μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων και ΕΠ των ΤΕΙ που είναι δικαιούχοι Eυρωπαικών υποτροφιών Κινητικότητας ή Δια βίου Εκπαίδευσης ή Υποτροφιών απο Οργανισμούς ή Κυβερνήσεις δικαιούνται άδειας εξωτερικού με πλήρεις αποδοχές καθ’ όλη τη διάρκεια της υποτροφίας. Η
Η άδεια αυτή δεν ταυτίζεται με την εκπαιδευτική άδεια και τη χορηγει με αποφαση του ο Πρυτανης του Πανεπιστημίου ή ο Προεδρος του ΤΕι μετα απο γνωμη του τμήματος.
2. Μέλη Δ.Ε.Π. και ΕΠ που καλούνται να διδάξουν ως επισκέπτες καθηγητές σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού δικαιούνται να λάβουν κανονική άδεια χωρίς αποδοχές διάρκειας μέχρι έξι μήνες μετά τη συμπλήρωση τριών χρόνων υπηρεσίας στο Α.Ε.Ι. ή από τη χορήγηση της προηγούμενης όμοιας άδειας. Η άδεια αυτή δεν ταυτίζεται με την εκπαιδευτική άδεια και τη χορηγει με αποφαση του ο Πρυτανης του Πανεπιστημίου ή ο Προεδρος του ΤΕι μετα απο γνωμη του τμήματος..
[ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡ8ΡΟ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ/ΕΠ, ΕΝΘΑΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ/ΕΠ
Ειναι χαρακτηριστικό οτι οι πρωτες αξιολογήσεις αναφέρουν την ΑΠΟΥΣΙΑ κινητικότητας των μελών ΔΕΠ/ΕΠ των Ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ]
Αγαπητε Κε Παναρετε.
ReplyDeleteΥπαρχει η πληροφορία οτι στο Νομοσχεδιο για τη Διαβιου μαθηση θα υπάρχουν τροπολογίες για τα ΑΕΙ.
Στο πλαισιο αυτο, λαμβανω το θαρρος να σας αποστειλω σχετικό αιτημα το οποιο αφορα μερίδα συναδελφων που επιδιωκουν την αριστεία με τη συμμετοχή σε Διαγωνισμους της ΕΕ [PEOPLE] , UNESCo και οντας μελη ΔΕΠ/ΕΠ αντιμετωπίζουν προβλήματα με το pro 30 etvn νομικο πλαισιο και στο συγγεκριμενο θεμα δεν εχει ενημερωθεί, μιας καi αφορα λιγους !!
Aν συμμεριζεστε την αποψη μας ..παραθετουμε ενα σχεδιο τροπολογίας.
"1. Τα μέλη ΔΕΠ των Πανεπιστημίων και ΕΠ των ΤΕΙ που είναι δικαιούχοι Eυρωπαικών υποτροφιών Κινητικότητας ή Δια βίου Εκπαίδευσης ή Υποτροφιών απο Οργανισμούς ή Κυβερνήσεις δικαιούνται άδειας εξωτερικού με πλήρεις αποδοχές καθ’ όλη τη διάρκεια της υποτροφίας. Η
Η άδεια αυτή δεν ταυτίζεται με την εκπαιδευτική άδεια και τη χορηγει με αποφαση του ο Πρυτανης του Πανεπιστημίου ή ο Προεδρος του ΤΕι μετα απο γνωμη του τμήματος.
2. Μέλη Δ.Ε.Π. και ΕΠ που καλούνται να διδάξουν ως επισκέπτες καθηγητές σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού δικαιούνται να λάβουν κανονική άδεια χωρίς αποδοχές διάρκειας μέχρι έξι μήνες μετά τη συμπλήρωση τριών χρόνων υπηρεσίας στο Α.Ε.Ι. ή από τη χορήγηση της προηγούμενης όμοιας άδειας. Η άδεια αυτή δεν ταυτίζεται με την εκπαιδευτική άδεια και τη χορηγει με αποφαση του ο Πρυτανης του Πανεπιστημίου ή ο Προεδρος του ΤΕι μετα απο γνωμη του τμήματος..
[ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡ8ΡΟ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ/ΕΠ, ΕΝΘΑΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ/ΕΠ
Ειναι χαρακτηριστικό οτι οι πρωτες αξιολογήσεις αναφέρουν την ΑΠΟΥΣΙΑ κινητικότητας των μελών ΔΕΠ/ΕΠ των Ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ]