Αισθάνομαι ικανοποίηση γιατί, παρά τις φετεινές αναρίθμητες δυσκολίες, οι εξετάσεις διεξήχθησαν ομαλά, αλλά και αποτελεσματικά.
Πολλοί είναι οι παράγοντες που συνέβαλαν στο αποτέλεσμα αυτό. Κυρίως, οι εκπαιδευτικοί και το διοικητικό προσωπικό που συμμετέχουν σε αυτές με διάφορους τρόπους. Ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω στην κεντρική επιτροπή και τον πρόεδρό της. Από την κεντρική επιτροπή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία των εξετάσεων. Και τα κατάφεραν θαυμάσια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η τήρηση της ώρας στην αποστολή των θεμάτων, κάτι πολύ σημαντικό για την μείωση της αγωνίας του μαθητή που κάθεται στην αίθουσα με το μολύβι στο χέρι περιμένοντας τα θέματα.Δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς την ψυχολογική πίεση των μελών της κεντρικής επιτροπής που κλείνονται όλη την νύχτα σε μια κλειδωμένη αίθουσα, αποκομμένοι από τον έξω κόσμο, έχοντας να επιλέξουν θέματα από περιορισμένη ύλη, προερχόμενη από συγκεκριμένα βιβλία όχι πάντοτε γραμμένα με τον καλύτερο τρόπο. Θέματα που πρέπει να είναι σαφή και κατανοητά από δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους διαφορετικών ικανοτήτων και προετοιμασίας. Θέματα που δεν έχουν διδαχθεί αυτούσια σε φροντιστήρια, και που αποφεύγουν να θίξουν ευαισθησίες διαφόρων μορφών.
Αφήνω κατά μέρος τις αναρίθμητες διοικητικές και άλλες λεπτομέρειες που χρειάζονται αντιμετώπιση καθημερινά στις εξετάσεις αυτές.
Τέλος μια παράκληση: Η όποια κριτική για τις εξετάσεις παρακαλώ να απευθύνεται σε μένα που είχα την ευθύνη και όχι στην Υπουργό.
''Θέματα που δεν έχουν διδαχθεί αυτούσια σε φροντιστήρια''
ReplyDeleteΜε ποιο τρόπο ελέγεται αυτό;
απο ΤΑ ΝΕΑ [2/6/2010]
ReplyDeleteΣυγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σαρωτικές όμως θα είναι και οι συγχωνεύσεις στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 479 τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο στόχος του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στο τέλος του 2012 να έχουν απομείνει περίπου τα μισά. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Τι περιλαμβάνει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας
που θα δοθεί για διαβούλευση σε πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ
Συγχωνεύσεις- Καταργήσεις
Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Προσαρτήσεις σχολών ή τμημάτων σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου.
Συγχωνεύσεις ολόκληρων σχολών διαφορετικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Καταργήσεις τμημάτων με «μηδενικό» δείκτη προτίμησης από υποψηφίους.
Συμπτύξεις τμημάτων ίδιων ή διαφορετικών ιδρυμάτων.
Αυτα ως προς το ρεπορταζ.
ΟΜΩΣ ΜΕΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ κε Υφυπουργέ.
Σωστά ολα αυτα και προς σωστή κατεευθυνση. Αλλα μένη το ΠΩΣ ??? Ελπιζουμε να το δουμε συντομα σε ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ και οχι μόνο πισω απο τις κλειστές πορτες ΣΥΝΟΔΩΝ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ και ΠΡΟΕΔΡΩΝ !!
Φαντάζομαι οτι για λόγους ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ δεν ειναι μυστικό ΄το ΠΟΙΟΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ - συνεργάζονται - στο κειμενο διαβουλευσης !!!
Φαντάζομαστε οτι εχουν επιλεγει μετα απο ανοικτη προσκληση....αρα τα ονοματα τους..δεν ειναι απορρητα.
Ελπιζουμε ..σε έστω μια λακωνική απαντηση....
φιλικα
Είναι γνωστό ότι πάντα δημοσιοποιώ ο ίδιος τις απόψεις μου και τις ενέργειές μου.
ReplyDeleteΔεν έχω διατυπώσει άλλες απόψεις, πέραν των όσων ανέπτυξα στην σύνοδο των πρυτάνεων στην Κω και στην Βουλή και δημοσιοποίησα στην σελίδα μου. Δεν έχουν διαμορφωθείακόμα οι συγκεκριμένες προτάσεις του Υπουργείου για το συνολικό πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που θα δοθούν για διαβούλευση. Δεν υπάρχουν ούτε ονόματα που να είναι απόρρητα,ούτε επιτροπές. Θα ήταν άλλωστε ασύμβατο με την πίστη μου στην, και την εμπλοκή μου με, την ανοικτή διακυβέρνηση.
απο ΤΑ ΝΕΑ [2/6/2010]
ReplyDeleteΣυγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σαρωτικές όμως θα είναι και οι συγχωνεύσεις στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 479 τμήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο στόχος του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στο τέλος του 2012 να έχουν απομείνει περίπου τα μισά. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Επιτέλους, αμήν και πότε!
Δεν είναι δυνατόν την ώρα που η χώρα έχει χρεκοπήσει, ενώ και με την πιό αισιόδοξη ανάλυση δεν απαιτούνται περισσότεροι από 350 εισακτέοι Θεολογίας κάθε χρόνο, να εισάγονται 1180!
Τα ίδια σε όλους τους κλάδους.
Αξιολογείστε λοιπόν τις ανάγκες της χώρας ανά κλάδο. Συγκρίνετε με τα στοιχεία άλλων χωρών της Ευρώπης, και προχωρείστε! Η ανάγκη εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι επιτακτική!
Χαιρομαι Κε Υφυπουργε, Αγαπητέ Συνάδελφε
ReplyDeleteγια την ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Νομιζω ότι συμμερίζεστε την αποψη οτι η χωρα ΔΕΝ εχει περιθόρια για σπατάλες στα ΑΕΙ. ΚΑΙ υπα΄ρχουν και ειναι και ΜΕΓΑΛΕΣ.
Ομως η κα8υστεριση δημοσιοποιησης των ΑΠΟΨΕΩΝ-ΤΑΣΕΩΝ της πολιτικης ηγεσίας ..δινει την ευκαιρία για ΘΟΡΥΒΟ [ δειτε τα ΝΕΑ, την Ελευθεροτυπια κλπ] που δημιουργει ακομα μεγαλύτερη ΑΣΤΑΘΙΑ στο ετοιμοροπο συστημα !!!!
Επίσης δινει την δυνατότητα για ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΣΗ ....
ΑΡΑ ..ΚΑΘΑΡΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΜΑΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ.
Πιστευοντας οτι εχετε τι ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΙΣΗ !!! ΤΟΛΜΙΣΤΕ
φιλικα
Παρακαλώ τον άρχοντα των διαβουλεύσεων αν υπάρχει να μου απαντήσει :
ReplyDeleteΑ)Για ποιο λόγο έδωσε για διαβούλευση το σχέδιο ‘’καθορισμου επαγγελματικών δικαιωμάτων μηχανικών τ.ε.’’ το οποίο ξανα-τονίζω ότι δεν καθορίζει επαγγελματικά δικαιώματα παρά μόνο καθορίζει το πλαίσιο –εύρος άσκησης δραστηριοτήτων και παραπέμπει την απονομή των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε φορέα την στιγμή που μπορούσε να το ενσωματώσει στο Π.Δ. του φορέα που θα δημιουργηθεί και στο οποίο Π.Δ θα έλεγε π.χ. για τους μηχανικούς τ.ε. και σύμφωνα με το περιεχόμενο σπουδών τους θα καθορίζει ο φορέας τα επαγγελματικά δικαιώματα…………… (το ίδιο δεν θα ήταν ? μήπως το έδωσε για διαβούλευση για να μην κλείσουν τα ΤΕΙ? όπως είχαν προαναγγείλει )
Β)γιατί δεν έχει δώσει για διαβούλευση το Π.Δ. για τον προαναφερθέντα φορέα?
Τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) -βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2530/1997, 2817/2000, 2916/2001, 3027/2002, 3404/2005, 3549/2007, 3685/2008, 3794/2009 κ.α.- και διέπονται ως προς την οργάνωση και την λειτουργία τους από τις ίδιες συνταγματικές αρχές και διατάξεις, όπως και τα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία.
ReplyDeleteΚύριε Υπουργέ ενα σημαντικό διαχρονικό πρόβλημα που ουτε φέτος λύθηκε είναι οι απαντήσεις-λύσεις των Θεμάτων. Το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να ανακοινώνει και τις απαντήσεις-λύσεις των Θεμάτων οπως κάνει το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου.
ReplyDeletehttp://www.moec.gov.cy/ypexams/panexams/themata_exams2010.html.
Αισθάνομαι πολύ άσχημα ως διαχειριστής ιστοσελίδας Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης να παραπέμπω για τις λύσεις των θεμάτων σε φροντιστήρια γιατί το επίσημο κράτος απουσιάζει. Το αυτονόητο για μια ακόμα φορά είναι το ζητούμενο σε αυτή τη χώρα...
Γιατί απλά δεν υπάρχει κανένα ΠΔ για κανένα φορέα. Και ούτε θα δημιουργηθεί ποτέ. Χρόνο χρειαζόντουσαν και το κερδίσανε. Ξυπνάτε...αν και είναι ήδη πολύ αργά.
ReplyDeleteΈνα πρόβλημα που ούτε φέτος λύθηκε είναι η δημοσίευση των λύσεων από το Υπουργείο Παιδείας. Είναι παράλογο οι μαθητές και εκπαιδευτικοί να ψάχνουν για λύσεις των θεμάτων στις ιστοσελίδες των φροντιστηρίων !
ReplyDeleteΤο Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου εδώ και χρόνια δημοσιεύει τις λύσεις:
http://www.moec.gov.cy/ypexams/panexams/themata_exams2010.html
Σε συνέχεια του Ανώνυμος 2:24, θα σας πρότεινα να ψάξετε για δικηγόρους. Οι αυταπάτες είναι όμορφο πράγμα, αλλά έχουν άσχημη κατάληξη. Αρχίστε λοιπόν να ψάχνετε για δικηγόρους για να διεκδικήσετε και εσείς καμία αποζημίωση για τα χρόνια που πετάμε στα σκουπίδια.
ReplyDeleteΚύριε Πανάρετε, σε λίγες μέρες χιλιάδες παιδιά θα καταθέσουν μηχανογραφικά δελτία για να περάσουν σε κάποια σχολή. Θα αφήσετε και άλλα παιδιά να περάσουν στα ΤΕΙ; Θα αφήσετε και άλλους νέους αυτής της χώρας να πέσουν στο γκρεμό; Δεν πρέπει κάποια στιγμή να γλυτώσετε τουλάχιστον τις επόμενες γενιές από 4 χαμένα χρόνια;
Όταν εγώ σπούδαζα στα ΤΕΙ, οι καθηγητές μας έλεγαν, μην ανησυχείτε, μέχρι το 2004 (που θα αποφοιτούσαν οι πρώτοι) θα έχουν εκδοθεί τα ΕΔ σας. Σήμερα έχουμε 2010. Έχω αποφοιτήσει από το 2007 και ακόμα περιμένω. Υποχρεώνομαι να αμοίβομαι ως απλώς σχεδιαστής αλλά να κάνω τον Αρχιτέκτονα. Άλλαξαν κυβερνήσεις, άλλαξαν νομοθεσίες, άλλαξαν γραμματείς και φαρισαίοι, αλλά εγώ ακόμη περιμένω. Και τώρα έχουμε έναν υφυπουργό ο οποίος το μόνο που έχει κάνει για το πρόβλημα αυτό, είναι διαβουλεύσεις επί διαδουλεύσεων και να ζητάει πίστωση χρόνου. Την ίδια στιγμή τακτοποιεί εντός ελάχιστων μηνών, το αντίστοιχο ζήτημα που αφορά (άκουσον άκουσον), τα ιδιωτικά κολλέγια της χώρας και με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους γι' αυτά. Ταυτόχρονα, αγνοεί επιδεικτικά οποιαδήποτε ερώτηση του γίνεται από εμένα είτε συναδέλφους μου για πράγματα που απαιτούν απαντήσεις (πχ πότε θα δημιουργηθεί ο νέος Επαγγελματικός φορέας κλπ). Σε τι να πιστέψω λοιπόν;
Γι' αυτό σας λέω. Μόνο τα δικαστήρια είναι μία κάποια λύση...
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά διαβάζοντας και τα σχόλια των συνομιλητών και βλέποντας και τις ενέργειες του Υπουργείου έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως
ReplyDeleteΝΟΜΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ.
Δηλαδή διαβάζω τώρα για το πρόγραμμα των 800 δημοτικών και βλέπω πως τώρα φτιάχνονται τα προγράμματα της Ξένης Γλώσσας στην Α και Β δημοτικού, το ίδιο γίνεται και με την πληροφορική, που επισήμως δεν έχουν καταλήξει τί μορφή θα έχει το μάθημα, γιατί τώρα βλέπουν πως δεν έχουν όλα τα σχολεία εργαστήρια, μιλάνε για πιστοποίηση ξένης γλώσσας και δεύτερη ξένη γλώσσα στο δημόσιο, για το οποίο είναι αστείο να μιλάμε με δύο ώρες την εβδομάδα στη Ε και ΣΤ, αλλά και τις επόμενες τάξεις, μιλάτε για μέντορα και απ' όσα έχω ακούσει ως τώρα ιδέα δεν έχουν στο Υπουργείο τί είναι ο μέντορας. Μιλήσατε για επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ και απ' ότι βλέπω τίποτα στον ορίζοντα. Γίνεται λόγος για συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά ακόμη τίποτα με αποτέλεσμα πλήθος φοιτητών να βρεθεί αλλού γι' αλλού εάν καταργηθεί η σχολή του.
Και θέλω να ρωτήσω και το κάνω επώνυμα.
1. Τί κάνετε, όχι εσείς προσωπικά, αλλά όλη η ηγεσία του Υπουργείου, τόσους μήνες;
2. Για ποιόν λόγο κατεβάσατε νομοσχέδιο, για ποιόν λόγο βάζετε σε εφαρμογή πράγματα για τα οποία δεν είστε ακόμη ετοιμοι να εφαρμόσετε;
3. Για ποιό λόγο τόση προχειρότητα (γιατί δεν μπορώ να σκεφτώ π.χ. πως το Παιδαγωγικό θα φτιάξει σοβαρό αναλυτικό σε τρεις μήνες για την Α και Β Δημοτικού);
Αυτό που λαμβάνουμε ως μήνυμα είναι μία αγωνιώδης προσπάθεια της κας Υπουργού να παρουσιάσει ότι κάτι κάνει αδιαφορώντας για ουσιαστικές βελτιωτικές αλλαγές, οι οποίες απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες, μελέτες, πιλοτικές εφαρμογές και προετοιμασία ετών. Τα επικοινωνιακά του Υπουργείου δεν μας ενδιαφέρουν. Αλλαγές χωρίς προετοιμασία και χωρίς σοβαρή δουλειά δεν γίνονται.
Βλέπουμε όλοι και καταλαβαίνουμε αυτή τη στιγμή πως πατήσατε το On σε μία μηχανή, στην οποία λείπουν ακόμη βίδες, γρανάζια, χειριστές για να λειτουργήσει.
Δεν καταλαβαίνω γιατί τόση βιασύνη σε εξαγγελίες;
Κύριε Πανάρετε, ως Υφυπουργός Παιδείας μπορείτε να μας πείτε ποια είναι η θέση των ΤΕΙ στον Ελληνικό-Ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό χάρτη και των απόφοιτων τους στην αγορά εργασίας;
ReplyDeleteΕρωτώ γιατί από ότι βλέπω στα ΤΕΙ είναι 4 χρόνια σπουδές, δεν είναι πανεπιστημιακή εκπαίδευση και δεν δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα, σε αντίθεση με τα κολέγια-franchise αγγλικών πανεπιστημίων.
Μήπως θα έπρεπε να ενημερωθούν οι υποψήφιοι φοιτητές τι ισχύει, ώστε να μην ταλαιπωρούνται με τσάμπα σπουδές στα ΤΕΙ και να πάνε σε ένα κολέγιο που οι σπουδές έχουν προοπτικές;
Σχόλιο για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας (της 14/5/2010)
ReplyDeleteΠιστεύετε , κ. υφυπουργέ, ότι εκφωνήσεις του τύπου "αναπτύξτε τη φράση" ή "γράψτε ένα συνώνυμο" ή "εντοπίστε στο κείμενο τρία χαρακηριστικά" ή "ποια η μέθοδος ανάπτυξης" θέτουν σαφή ζητούμενα και εξασφαλίζουν μετρήσιμες απαντήσεις; Προσέξτε παρακαλώ τις αντίστοιχες ερωτήσεις των Παγκύπριων εξετάσεων καιελέγξτε τις οδηγίες της ΚΕΕ για τη βαθμολόγηση των ερωτήσεων Β2α και Β4.
Ευχαριστώ
Κύριε Υπουργέ :
ReplyDelete1]Τι νόημα έχει η διατήρηση της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Κύκλος Τεχνολογίας , όταν το ποσοστό των μαθητών που την επιλέγουν είναι κάτω απο 1%. Το 2009 την είχαν επιλέξει 583 υποψήφιοι ποσοστό 0,683%. Διατηρείται ένας πολυδάπανος μηχανισμός χωρίς κανένα απολύτως λόγο.
2]Τι νόημα έχει η διατήρηση της Ιστορίας και της Φυσικής ως μάθημα επιλογής όταν το ποσοστό των μαθητών που τα επιλέγουν είναι κάτω απο 1%. Το 2009 είχαν επιλέξει την Ιστορία 670 υποψήφιοι ποσοστό 0,785% και την Φυσική 711 υποψήφιοι ποσοστό 0,883% . Διατηρείται ένας πολυδάπανος μηχανισμός χωρίς κανένα απολύτως λόγο.
3]Τι νόημα έχει η δυνατότητα που δίνεται στους υποψηφίους που προέρχονται από τα ΕΠΑΛ να συμμετέχουν στη εισαγωγή στα ΑΕΙ επιλέγοντας την Β ομάδα μαθημάτων ( 6 ή 7 μαθήματα) όταν το ποσοστό των μαθητών που την επιλέγουν είναι ελάχιστο (στο νομό μας 1-2 υποψήφιοι). Διατηρείται ένας πολυδάπανος μηχανισμός χωρίς κανένα απολύτως λόγο.
Εύλογα ερωτήματα
ReplyDeleteΔεν μπορω να καταλαβω ,εχουν βαλει
ReplyDeleteφραγη στο θεμα ΑΤΕΙ και καποιους χιλιαδες αποφοιτους και σπουδαστες
τους θεωρουν αορατους.
ΖΗΤΩ ΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
λες να ειμαστε αορατοι??????
Τι νόημα έχει να στέλνονται τα θέματα στα σχολεία μέσα από τον πολυδάπανο μηχανισμό του VBI? Όλες οι αποστολές των θεμάτων θα μπορούσαν να στέλνονται μέσα από ένα περιβάλλον web σε πρωτόκολλο https κατά τα πρότυπα των online τραπεζικών και χρηματιστηριακών συναλλαγών με μηδενικό κόστος.
ReplyDeleteΟι εισακτέοι όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες της Ελληνικής Κοινωνίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εισακτέοι στις Φιλολογικές και Παιδαγωγικές Σχολές. Συγκεκριμένα :
ReplyDeleteΜειώθηκε ο αριθμός εισακτέων στις Παιδαγωγικές Σχολές!
Μέσα στη αγκύλη είναι η διαφορά εισακτέων 2010 και 2009.
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (Βόλος)
[-10] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων
[-5] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας (Φλώρινα)
[-10] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη)
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο)
[0] -Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αιγαίου (Ρόδος)
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι θέσεις σε τρεις Παιδαγωγικές Σχολές μειώθηκαν!
Ενώ δεν υπάρχουν Δάσκαλοι να διορισθούν και θα περίμενε κανείς οι θέσεις των εισακτέων να αυξηθούν σημαντικά οι διαθέσιμες θέσεις μειώθηκαν κατά 25!
Αυξήθηκε ο αριθμός των εισακτέων στις Φιλολογικές Σχολές!
Στις 20 Φιλολογικές Σχολές που οδηγούν στους Εκπαιδευτικούς ΠΕ02 οι εισακτέοι αυξήθηκαν κατά 10 . Συγκεκριμένα στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας μειώθηκαν κατά 10 ενώ αυξήθηκαν κατά 20 στο Τμήμα Φιλολογίας Πελοποννήσου (Καλαμάτα).
Στις υπόλοιπες 18 σχολές διατηρήθηκε ο ίδιος αριθμός εισακτέων.
Στο τελευταίο ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς στο κλάδο ΠΕ02 αντιστοιχούσε μια θέση ανά 32 συμμετέχοντες! Δηλαδή ποσοστό διορισμών 3%!!! Φέτος οι εισακτέοι των Φιλολογικών Σχολών είναι 4380 , αστρονομικός αριθμός για τις ανάγκες της Ελληνικής Κοινωνίας. Δηλαδή αντί να μειωθεί δραματικά ο αριθμός των Φιλολόγων και να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των Παιδαγωγικών είχαμε ακριβώς το αντίθετο!!!
To ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανάμεσα στα πολλά παράλογα που έχει είναι και το εξής: Μπορείς να εισαχθείς στην ίδια Σχολή από ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ! Είναι η παγκόσμια Ελληνική πρωτοτυπία των «κοινών σχολών». Δηλαδή υπάρχουν σχολές που μπορούν να τις διεκδικήσουν ταυτόχρονα υποψήφιοι της Θεωρητικής , της Θετικής και της Τεχνολογικής ! π.χ Παιδαγωγικά , Γυμναστικές Ακαδημίες κλπ Ενώ διαγωνίζονται σε διαφορετικά μαθήματα οι επιδόσεις τους συγκρίνονται σε αντίθεση με τη βασική αρχή των Μαθηματικών που λέει «δεν συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα»!
ReplyDeleteΠρέπει αμέσως αυτός ο παραλογισμός των «κοινών σχολών» να αλλάξει και για κάθε Σχολή να εισάγονται υποψήφιοι που έχουν εξεταστεί ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση των επιδόσεων
Εύστοχη παρατήρηση
ReplyDeleteπανελληνιες
ReplyDeleteΚαταφερατε να φατε κ λιγο χρονο και να ξεγελασετε λιγουσ φτωχους για να δηλωσουν τα ξεχασμενα τει να μπουν οπως οπως και βλεπουμε ε
Ειπατε οτι 27 χρονια δεν μας αναγνωριζει το ελληνικο κρατος και ακομα διαβουλευεστε για το αν θα μας δωθουν δικαιωματα
Τα μαθήματα που εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι πολλές φορές άσχετα με τις απαιτήσεις της Σχολής που εισάγονται. Παραδείγματα:
ReplyDeleteΜπορείς να περάσεις στο Χημικό η στους Χημικούς Μηχανικούς χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Χημεία
(από Τεχνολογική Κύκλος Τεχνολογίας )
Μπορείς να περάσεις στο Βιολογικό χωρίς να έχεις εξεταστεί στη Βιολογία
(από Τεχνολογική Κύκλος Τεχνολογίας )
Μπορείς να περάσεις στις δεκάδες Σχολές της Πληροφορικής χωρίς να έχεις εξεταστεί στο προγραμματισμό (από Θεωρητική και Θετική) . Έχω συμφοιτητές σε ΤΕΙ Πληροφορικής από Θεωρητική Κατεύθυνση!!!!
Μπορείς να περάσεις στο ΤΕΙ Ιατρικών Εργαστηρίων χωρίς να δώσεις Φυσική και Χημεία. (από Θεωρητική) .
Δάσκαλοι περνάνε από όλες τις κατευθύνσεις με αποτέλεσμα να έχουμε ή δασκάλους καλούς στα θεωρητικά μαθήματα (γλώσσα , ιστορία ) ή δασκάλους καλούς στα θετικά (Μαθηματικά , Φυσική) μαθήματα δασκάλους καλούς σε όλα τα διδασκόμενα μαθήματα στο Δημοτικό το υπάρχον σύστημα είναι αδύνατον να παράγει!
Οι μεγαλύτεροι και οι περισσότεροι παραλογισμοί εμφανίζονται με τους υποψηφίους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης καθώς τους δίνετε η δυνατότητα να διεκδικήσουν Σχολές Θετικών Επιστήμων (2ο Πεδίο) , Υγείας (3ο Πεδίο) , Τεχνολογίας (4ο Πεδίο)
Και η άλλη πλευρά των παραλογισμών: Για να περάσεις Μαθηματικός , Φυσικός , Χημικός …. Πρέπει να δώσεις Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης Επιχειρήσεων!!!!
Κύριε Υπουργέ προτείνω να ζητήσετε από την κάθε σχολή να προτείνουν ποια μαθήματα θεωρούν ότι πρέπει να έχουν εξεταστεί οι φοιτητές τους κάτι που έπρεπε να είχε γίνει πριν την εφαρμογή του κάθε συστήματος. Το να εξετάζονται οι υποψήφιοι μόνο σε μαθήματα που ζητάει η κάθε σχολή είναι το αυτονόητο.
Γιατί οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται σε 6 η 7 μαθήματα όταν η κάθε σχολή ζητάει 2 η 3 όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteσας απευθύνω έκκληση ως θετικό επιστήμονα να ασχοληθείτε με την Νεοελληνική Γλώσσα ως πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα. Μελετήστε αν μπορεί να γίνει πιο αντικειμενικη η βαθμολόγηση του μαθήματος. Σκεφτείτε επί παραδείγματι:
α) μπορεί να βελτιωθεί ο τύπος των ερωτήσεων ώστε να γίνουν πιο μετρήσιμες οι απαντήσεις;τι νόημα έχουν τα "σχολιάστε" και τα "αναπτύξτε τη φράση";
β) μπορεί να καθιερωθεί ένα σύστημα μοριοδότησης των ποικίλων παραμέτρων της βαθμολόγησης στο γλωσσικό μάθημα (περιεχόμενο, δομή, μορφή);
γ) μπορεί η ΚΕΕ να δημοσιεύει ενδεικτικές απαντήσεις , να εκτίθεται στη βάσανο της κριτικής και να αναλαμβάνει το έργο της σύνθεσης;
δ) αν εμείς δεν τα μπορούμε όλα αυτά, οι αδελφοί μας Κύπριοι γιατί τα μπορούν;αν εμείς τα υποτιμούμε , εκείνοι γιατί τα θεωρούν σκόπιμα;
ε)μπορεί να επιμορφώνονται οι φιλόλογοι στη βαθμολόγηση του μαθήματος; είναι δύσκολο να συναντώνται 5 φορές το χρόνο με το σύμβουλό τους και να βαθμολογούν υποδειγματικά - πειραματικά κάποια γραπτά; είναι δύσκολο αυτό να γίνεται και διαδικτυακά σε ειδικό φόρουμ;
Απευθύνομαι σε θετικό επιστήμονα. Παρακαλώ σκεφτείτε τα - ει δυνατόν - πριν ρωτήσετε τους φιλολόγους...
Κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteΑπευθύνομαι σε σας ως θετικό επιστήμονα.
Θέμα: μπορεί να γίνει πιο αντικειμενική η βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας ως πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα;
Θέματα προς διερεύνηση:
1. μπορεί να γίνει πιο ακριβής και σαφής η διατύπωση των ερωτήσεων; Ζητούμενα του τύπου «αναπτύξτε τη φράση» επιδέχονται αντικειμενικά μετρήσιμες απαντήσεις;
2. μπορεί να διατυπωθεί ένα σαφές σύστημα μοριοδότησης των ποικίλων πτυχών της βαθμολόγησης (περιεχόμενο, μορφή και δομή);
3. μπορεί να δημοσιεύει η ΚΕΕ ενδεικτικές απαντήσεις και να αναλαμβάνει την ευθύνη συγκεκριμένων οδηγιών; Νομίζετε ότι οδηγίες του τύπου των φετινών εξετάσεων στα ερωτήματα Β2α και Β4 είναι αποδεκτές σε ένα αξιοπρεπές σύστημα βαθμολόγησης;
4. αν δεν μπορούμε εμείς να τα κάνουμε όλα αυτά, γιατί οι Κύπριοι το μπορούν; Αν εμείς τα υποτιμούμε και τα θεωρούμε απαράδεκτους σχολαστικισμούς, εκείνοι γιατί τα θεωρούν σκόπιμα και τα εφαρμόζουν υποδειγματικά;
5. μπορεί να επιμορφωθούν οι φιλόλογοι στην αξιολόγηση του μαθήματος; δεν χρειάζονται χρήματα! Είναι δύσκολο να συναντώνται οι φιλόλογοι με τους συμβούλους τους 5 φορές το χρόνο και να βαθμολογούν πειραματικά – υποδειγματικά κάποια γραπτά; Είναι δύσκολο να γίνει αυτό και διαδικτυακά σε ειδικό φόρουμ;
Επίλογος: κρίνετε άσκοπα και ανέφικτα όσα αναφέρω;
ΥΓ Σκεφτείτε ως θετικός επιστήμονας – και ει δυνατόν, πριν ρωτήσετε τους φιλολόγους…