Monday, April 05, 2010

Η θέση της Ελλάδας στην Ερευνα με βάση τις αναφορές


FIELD RANKINGS FOR GREECE, 1999-2009,
 BY RELATIVE CITATION IMPACT


 Rank
Field
Papers
Citations
Citations/
Paper
World
Cites/Paper
%
+/-
1
Agricultural Sciences
2,283
18,418
8.07
6.73
+20
2
Physics
6,904
63,891
9.25
8.82
+ 5
3
Chemistry
7,307
75,576
10.34
10.61
- 3
3
Geosciences
2,396
21,915
9.15
9.39
- 3
5
Engineering
8,560
35,629
4.16
4.43
- 6
5
Mathematics
2,140
6,710
3.14
3.34
- 6
7
Materials Science
2,724
15,918
5.84
6.44
- 9
8
Plant/Animal Sciences
3,779
22,717
6.01
7.49
-20
9
Molecular Biology
1,245
24,881
19.98
25.63
-22
10
Clinical Medicine
21,496
198,738
9.25
12.63
-27
11
2,492
18,901
7.58
10.70
-29
12
Computer Science
3,931
9,362
2.38
3.45
-31
12
Pharmacology
1,206
9,833
8.15
11.80
-31
14
Microbiology
855
8,950
10.47
15.60
-33
15
Space Science
1,228
11,092
9.03
14.10
-36
16
Immunology
721
9,738
13.51
21.50
-37
17
Biochemistry
3,206
33,354
10.40
17.04
-39
18
Economics and Business
1,053
3,407
3.24
5.72
-43
19
Neurosciences
1,301
13,502
10.38
19.07
-46
19
Psychiatry/Psychology
923
5,317
5.76
10.74
-46
SOURCE: Thomson Reuters Essential Science Indicators, January 1999–December 2009

The data above were extracted from the Essential Science Indicators database of Thomson Reuters. The database, currently covering the period January 1999 through December 2009, surveys only journal articles (original research reports and review articles) indexed by Thomson Reuters. Articles are assigned to a category based on the journals in which they were published and the journal-to-category field definition scheme used by Thomson Reuters. Both articles tabulated and citation counts to those articles are for the period indicated.
Greece ranks 27th in output, 28th in citations received, and 24th in citations per paper (among nations publishing 50,000 or more papers during the period) across the science and social science fields surveyed in Essential Science Indicators. The table above ranks fields for Greece by relative citation impact, that is, citations per paper for Greece in a field compared with the world’s citations per paper score in the same field. Greece’s percentage above or below the world average is presented in the column at far right. Areas of strength for Greece, according to this measure, are Agricultural Sciences and Physics. For more information on the Thomson Reuters Essential Science Indicators database, see: http://scientific.thomsonreuters.com/products/esi

16 comments:

  1. Anonymous8:28 am

    Χρόνια πολλά κ. Πανάρετε, Χριστός Ανέστη!!!

    ReplyDelete
  2. Ευχαριστώ πολύ! Επίσης!

    ReplyDelete
  3. Ενδιαφέρον πινακάκι. Το ερώτημα είναι τι κάνουμε μ΄αυτό. Ας πάρουμε την ψυχολογία, που είναι τελευταία. Παραθέτω και αυτό το παλαιότερο ποστ προς επίρρωση:

    http://www.gurforum.org/2009/01/20/η-ψυχολογία-στην-ελλάδα/

    Είναι αυτονόητο ότι χρειάζεται αξιολόγηση των τμημάτων ή τομέων ψυχολογίας. Είναι όμως ήδη προφανές ότι τα μέλη ΔΕΠ που δουλεύουν σ' αυτήν την περιοχή δεν έχουν ικανοποιητική διεθνή παρουσία. Τι οφείλει να κάνει η Πολιτεία;

    Μερικές ιδέες: α) να εντοπίσει Έλληνες επιστήμονες της διασποράς στην Ψυχολογία και να τους δελεάσει να επιστρέψουν β) αν δεν υπάρχουν τέτοιοι να τους δημιουργήσει: να δώσει υποτροφίες στους καλύτερους αποφοίτους των τμημάτων Ψυχολογίας για να εκπονήσουν διδακτορικά στα καλύτερα τμήματα του εξωτερικού και να τους φέρει μετά πίσω ως μέλη ΔΕΠ.

    Τέτοιες παρεμβάσεις όμως απαιτούν ένα θεσμικό πλαίσιο που να τις επιτρέπει. Το σίγουρο είναι ότι αν αφεθούν τα ίδια τα πανεπιστήμια να λύσουν το πρόβλημα, δεν θα το λύσουν ποτέ. Οι βολεμένοι να απεμπολήσουν την εξουσία τους; Γιατί να το κάνουν;

    ReplyDelete
  4. Nemesis12:35 am

    Αγαπητέ κ Υπουργε πρώτα από όλα χρόνια πολλα!
    Χαίρομαι που ξεκινατε την περίοδο εντατικοποίησης των προσπαθειών της κυβέρνησης για ανάκαμψη της Ελληνικης οικονομίας στο υπουργείο σας ανοίγοντας το κεφάλαιο έρευνα. Πριν αρχίσουμε πάλι να το φιλοσοφούμε γενικά θέλω να επιστήσω ξανά την προσοχή σας σε κάποια θέματα (low politics) που αφορούν άμεσα την ερευνητική πολιτική της χώρας μας:
    α) Ο κατεξοχήν φορέας χάραξης της ερευνητικής πολιτικής της χώρας μας, η ΓΓΕΤ περνάει βαθύτατη κρίση. Στην ουσία έχει αδρανοποιηθεί πλήρως και υποκατασταθεί από μια ολιγομελή ειδική υπηρεσία κατάλοιπο των πελατειακών τακτικών που ακολουθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση
    β) Οι διευθυντές της ΓΓΕΤ είναι ακόμα φίλα προσκείμενοι στην προηγούμενη κυβέρνηση και δεν προσφέρουν ουσιαστικό έργο
    γ) Λόγω των μη αρμονικών σχέσεων μεταξύ σας, της Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα Έρευνας απαιτείται πλήθος υπογραφών και μεγάλες καθυστερήσεις για τη διεκπεραίωση και της πιο απλής διοικητικής εκκρεμότητας
    δ) Οι ευρύτερες αλλαγές που γίνονται στο πλαίσιο της δημοσιονομικής εξυγίανσης δε λαμβάνουν τις ιδιαιτερότητας που έχει ο εν λόγω χώρος. Πχ. στις επιτροπές αξιολογήσεων που χρησιμοποιούνται κατά κόρον μέλη ΔΕΠ (και απασχολούνται πράγματι εκτός του ωραρίου τους) έχουν μπει όρια αποδοχών με το νέο νόμο τα οποία από εδώ και στο εξής θα καταστήσουν αδύνατη την εύρεση αξιολογητών. Επίσης θα εκτεθούμε και στον Ελληνικό και στο Διεθνή χώρο διότι δε θα καταφέρουμε να πληρώσουμε τους αξιολογητές δράσεων όπως η "Συνεργασία" με τα ποσά που τους είχαμε αρχικώς υποσχεθεί.
    Ελπίζω να μεριμνήσετε ώστε να δωθούν άμεσα λύσεις στα παραπάνω προβλήματα.

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:42 am

    Επειδή η βάση σύγκρισης "Κόσμος" είναι αποπροσανατολιστική (οι 10 δημοσιεύσεις των Άγγλων και οι 1 των Τούρκων - συγκρίσιμοι πληθυσμοί - βγάζουν ένα 5.5 για τον "Κόσμο"), είναι εφικτός ο εμπλουτισμός του πίνακα με εθνικά στοιχεία για άλλες χώρες? Συγκεκριμένα θα ήταν ενδιαφέρον να υπάρχουν τα στοιχεία για:
    ΗΠΑ, ΗΒ, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Φιλλανδία, Ιταλία, Ισπανία.

    ReplyDelete
  6. Θα προσπαθήσω να βρώ και να τα αναρτήσω.

    ReplyDelete
  7. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!
    Ενα απο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΔΥΝΑΜΙΚΑ μέλη ΔΕΠ ειναι οι περιορισμοί στην Κινητικότητα και στην συμμετοχή σε προγράμματα PEOPLE του FP7. Το νομικό καθεστώς στραγγαλίζει αυτούς που θέλουν να γίνουν καλύτεροι εμποδίζοντας τους να πάρουν την αδεια που με χρήματα της ΕΕ θα τους βοη8ουσε να γίνουν [με ] αριστοι. ΑΡΑ μια πρωτοβουλία που θα βοη8ουσε ειναι οσοι ΔΕΠ λαμβάνουν υποτροφίες απο ΕΕ, UNESCO, ESF κλπ να λαμβάμουν ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΝΟΜΙΜΗ" εκπαιδευτική αδεια. ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΕΙ ΓΙΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΧΡΟΝΟ . ΕΠΙΣΗΣ το νομικό καθεστώς για τα ΕRASMUS εχει παραμεινει το προ 15-ετιας. Τωρα υπαρχει η δυνατότητα κινητικότητας ΕRSMUS για 6-μηνο για διδασκαλία σε αλλο ΑΕΙ της ΕΕ. Ελα όμως ΠΟΥ Ο ΝΌΜΟΣ λέει 2 εβδομάδες !!! Αρα ολα τα μέλη ΔΕΠ απο Ελλαδα δεν συμμετέχουν, αντίθετα απο μέλη ΔΕΠ αλλών κρατών της ΕΕ. Κατανοώ [??] οτι το ΥΠΕΠΘ ειχε [εχει ??] μια φιλοσοφία να περιορίσει οσα μέλη ΔΕΠ λουφάρουν [sic] αλλα τελικά πιστεψτε με ..τη πληρώνουν οσοι εχουν όρεξη και δυνατοτητες. Τελικα αν ειναι να μενουμε στο καβούκι μας....και να κανουμε ενα μα8ημα [ οπως συχνά λεει ο πρύτανής μας ] ..ας το ξερουμε να φυγουμε ...για αλλού.

    ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -ΕΡΕΥΝΑΣ
    φιλικα

    ReplyDelete
  8. Anonymous6:39 am

    Στοιχεία για έρευνα σε επιστήμες της αγωγής (πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μαθησιακές δυσκολίες, κλπ) δεν υπάρχουν; Εκεί και αν έχει πρόβλημα η Ελλάδα.

    ReplyDelete
  9. @HB. Λογικά αιτήματα. Θα ζητήσω να διερευνηθούν.

    ReplyDelete
  10. quarkonium9:54 am

    Χρόνια Πολλά και από εμένα!

    @Θέμης Λαζαρίδης
    Νομίζω θα πρέπει να προσέξουμε πως στον πίνακα η ψυχολογία είναι μαζί με τη ψυχιατρική τη στιγμή που νομίζω στην Ελλάδα δεν υπάρχει καλή συνεργασία τμημάτων.
    Δεν νομίζω πως μια λογική μετακινήσεων (είτε εισαγωγής επιστημόνων - είτε εξαγωγής φοιτητών προς μετεκπαίδευση) πρόκειται να λύσει το πρόβλημα των τμημάτων Ψυχολογίας αλλά και άλλων τμημάτων Ανθρωπιστικών επιστημών στις οποίες θα μπορούσε η χώρα μας λόγω πολιτιστικού παρελθόντος/γεωγραφικής θέσης να διακρίνεται διεθνώς.
    Δεν αμφισβητώ τη χρησιμότητα επαφής με πανεπιστήμια του εξωτερικού και μετεκπαίδευσης. Ωστόσο νομίζω πως αν δεν αλλάξει ο τρόπος εκλογής μελών ΔΕΠ δύσκολα θα βελτιωθεί η κατάσταση. Είναι ένα θέμα που θίγεις άλλωστε και εσύ αρκετά συχνά.
    Άριστους φοιτητές εκπαιδεύουν και τα ελληνικά πανεπιστήμια αλλά δεν έχουν βρει έναν τρόπο να τους κρατήσουν και να τους αναδείξουν σε καθηγητική βαθμίδα.
    Το θέμα "πονάει" περισσότερο στις ανθρωπιστικές σχολές όπου η υπόθεση Χριστινάκη ήταν απλώς η κορυφή του Παγόβουνου το οποίο δεν φτιάχτηκε ξαφνικά.
    Υπάρχουν όμως και δύο πράγματα που με κάνουν να απαισιοδοξώ για την ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ που εύχετε ο ΗΒ. Το πρώτο είναι πως τα ίδια λάθη επαναλαμβάνονται και σε νεοσύστατα τμήματα Πανεπιστημίων που θα μπορούσαν να είναι απαλλαγμένα από τέτοιες αγκυλώσεις. Το δεύτερο είναι πως συχνά διαπιστώνω πως όλοι αυτοί που μιλάνε για διαφάνεια και ανοιχτές διαδικασίες στο πανεπιστήμιο έχουν βρεθεί στη θέση τους με τις πλέον αδιαφανείς διαδικασίες.
    Τελικά, ίσως το θέμα να είναι και ψυχιατρικό!

    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  11. Μπορω να σας στειλω στο email σας ετοιμη τι σχετικη τροπολογια και την αιτιολογικη προταση
    φιλικα
    ΗΒ

    ReplyDelete
  12. @quarkonium

    Το ότι στις εκλογές μελών ΔΕΠ δεν επιλέγεται πάντα ο καλύτερος είναι γνωστό. Απλώς σκέφτομαι μήπως σε ορισμένες περιοχές δεν υπάρχουν
    καν καλοί υποψήφιοι.

    ReplyDelete
  13. @ Θέμης Λαζαρίδης
    Δυστυχώς, υπάρχουν, όπως παντού καλοί και κακοί υποψήφιοι και στη ψυχολογία. Απλώς, με την καθυστέρηση της δημιουργίας σχολών ψυχολογίας στην Ελλάδα, οι πολλές από τις θέσεις καθηγητών καταλήφθηκαν από αποφοίτους παιδαγώγικών σχολών με κάποιο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ψυχολογία. Το αποτέλεσμα ακόμη το πληρώνουν κάποιες σχολές. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αναμόρφωσης σχολής, είναι η ψυχολογία του πανεπιστημίου Κρήτης, αφού έγινε, μετά το παραλίγον κλείσιμό της, ενά από τα πιο παραγωγικά τμήματα, με νέους επιστήμονες και πολλές δημοσιεύσεις. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν ανήκω εκεί, αλλά αυτό δε με εμποδίζει απο το να το ζηλεύω :-)

    ReplyDelete
  14. Ας ξεχάσουμε προς στιγμήν όλους τους τομείς που είμαστε πίσω από το μέσο όρο και ας δούμε αυτούς που είμαστε μπροστά, δηλαδή τη Γεωπονία (+20%) και τη Φυσική (+5%). Πως μεταφράζεται αυτή η ερευνητικά ανταγωνιστική θέση της χώρας μας σε οικονομική ανάπτυξη? Τι αποτέλεσμα είχε η καλή έρευνα στη φυσική και τη γεωπονία? Βελτιώθηκε καθόλου η ελληνική βιομηχανία που βασίζεται στα αποτελέσματα της έρευνας στη φυσική και τη γεωπονία ή απλώς κάνουμε έρευνα για την έρευνα? Μήπως το σημαντικότερο πρόβλημα της χώρας δεν είναι η κακή έρευνα αλλά το ότι δεν έχουμε μάθει ή δεν έχουμε τα κίνητρα να μεταφέρουμε την έρευνα στην παραγωγή?

    ReplyDelete
  15. Εύστοχη, νομίζω, επισήμανση

    ReplyDelete
  16. Anonymous6:31 am

    Καλημερα απο τη Νεα Ζηλανδια,

    Εγω ειμαι μονιοκος κατοικος Νεα Ζηαλανδιας, Κλινικος Παιδοψυχολογος και δεν υπαρχει καμια περιπτωση να επιστρεψω στην Ελλαδα. Να κανω τι? Στα τμηματα της πλακας? Θυμαμαιοταν συνελληφθη ο πρυτανης/καθηγητης της Παντειου ως κοινος απατεωνας και η Ελλαδα ειναι χωρα πολυ πισω στην ψυχολογια. Και να επιστρεψουμε να κανουμε τι? τα 3/4 των ψυχολογων αποφοιτων ειναι ανεργοι. Ειναι καιρος να κανετε κατι για τον κλαδο γιατι μας εχουνε για πλακα στην Ευρωπη και Αμερικη και γελανε οταν λενε για Ελληνικη Ψυχολογια. Υπουργοι της πλακας στο παρελθον.

    Αυτα απο τη Νεα Ζηλανδια

    ReplyDelete