FIELD RANKINGS FOR BY RELATIVE CITATION IMPACT |
SOURCE: Thomson Reuters Essential Science Indicators, January 1999–December 2009 |
The data above were extracted from the Essential Science Indicators database of Thomson Reuters. The database, currently covering the period January 1999 through December 2009, surveys only journal articles (original research reports and review articles) indexed by Thomson Reuters. Articles are assigned to a category based on the journals in which they were published and the journal-to-category field definition scheme used by Thomson Reuters. Both articles tabulated and citation counts to those articles are for the period indicated.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ [ΕΚΤ/ΕΙΕ]
ReplyDeleteΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΒΑΛΕ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΟΠΩΣ:
1. Η ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ [ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ] ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΡΑΠΠΕΖΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ
2, Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟ ΕΚΤ /ΕΙΕ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΙΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΑΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΣ ΟΙ "ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ"
ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΕΡΑΚΙ , ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ... ΚΑΙ ΜΕΤΑ ... ΤΟ ΤΕΛΜΑ .....
ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΖΗΤΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΕΚΤ/ΕΙΕ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ, Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1983-1989[ΓΠΜ]
Aπογοητευτική η σύγκριση της Φινλανδίας με την Ελλάδα. Τι σκοπεύετε να κάνετε για να βελτιώσετε τη θέση της Ελλάδας;
ReplyDeleteΗ φιλανδια, παρολο που αποτελει πρότυπο χωρα στον χωρο της εκπαιδευσης (σχολικες βαθμιδες), δεν εχει αποδειξει το ιδιο ιστορικο για την τριτοβαθμια εκπαιδευση. Δεν καταλαβαινω τη συγκριση. Ασφαλως ειναι μπροστα με διαφορα σε σχεση με την ελλαδα, αλλα υπαρχουν αλλες Ευρωπαικες χωρες με καλυτερους ερευνητικους δεικτες. Βεβαια, ακομη και αν η επιλογη ηταν τυχαια, η Ελλαδα φαινεται να καθεται στις πισω θεσεις.
ReplyDeleteΑν και ο Ανώνυμος (9:13) αναφέρει ότι η Φινλανδία δεν είναι το ίδιο ισχυρή στην τριτοβάθμια όσο στη σχολική εκπαίδευση, θεωρώ ότι αξίζει να λάβουμε υπόψη μας τα επιτεύγματά της, για έναν τουλάχιστον λόγο: για να σκεφτούμε με την αφορμή αυτή πως τα πανεπιστήμια και η έρευνα σε μια χώρα δε μπορεί παρά να στέκονται πάνω στο ίδιο έδαφος και στα ίδια θεμέλια που στέκεται και το σχολείο. Η εποχή απαιτεί συνολικές προσεγγίσεις, με το εκπαιδευτικό σύστημα να προσφέρει συνέχεια από το δημοτικό μέχρι τα μεταπτυχιακά. Η επιτυχία του φινλανδικού σχολείου, δε μπορεί να μην έχει αντίκρισμα στη νέα γνώση που θα παραγάγουν οι σημερινοί μαθητές όταν γίνουν επιστήμονες. Σίγουρα, παρεμβάλονται κι άλλοι παράγοντες, αλλά οι βάσεις που θέτει το σχολείο έχουν τεράστια αξία.
ReplyDeleteΓια όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον report του Υπουργείου Παιδείας της Φινλανδίας (PISA06. Analyses, Reflections and Explanations. 2008), στο οποίο αναλύεται πώς βλέπουν και ερμηνεύουν οι ίδιοι οι Φινλανδοί τις εξαιρετικές
επιδόσεις της χώρας στην αξιολόγηση PISA: http://www.minedu.fi/OPM/Julkaisut/2008/PISA06._Analyses_Reflections_and_Explanations?lang=en
Θα σας πρότεινα να προσθέσετε στους πίνακες αυτούς άλλη μία γραμμή στην οποία θα αναφέρεται το ποσό από τον κρατικό προϋπολογισμό που δόθηκε την δεκαετία που πραγματοποιήθηκαν οι έρευνες(στην Ελλάδα και στην Φινλανδία)τόσο ως απόλυτα νούμερα τόσο και ως ποσοστό του ΑΕΠ. Κατόπιν δείτε την μεταξύ τους αναλογική σχέση και θα δείτε ότι είναι περίπου δεκαπλάσια ως ποσοστά του ΑΕΠ της Φινλανδίας από την Ελλάδα.Υπάρχουν και άλλες χωρες με ακόμα πιο μεγάλες δαπάνες για την έρευνα. Εκτός από πολλά άλλα η έρευνα απαιτεί και κόστος αλλά και φορείς που να διαχειρίζονται το κόστος αυτό αλλά και το πιθανό ώφελος που θα προκύψει από την έρευνα.Πράγματι, όπως αναφέρεται και από άλλους σχολιαστές, η Φινλανδία δεν είναι η πρώτη χώρα ούτε στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ούτε και στην έρευνα. Παρ' όλα αυτά είναι μία χώρα που "παράγει" ποιότητα σε εκπαιδευτικό έργο αλλά και σε νέα γνώση. Οι επιδόσεις στο ερευνητικό επίπεδο αποτελούν συνάρτηση και άλλων παραγόντων πλην της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης.
ReplyDelete