FIELD RANKINGS FOR BY RELATIVE CITATION IMPACT |
SOURCE: Thomson Reuters Essential Science Indicators, January 1999–December 2009 |
The data above were extracted from the Essential Science Indicators database of Thomson Reuters. The database, currently covering the period January 1999 through December 2009, surveys only journal articles (original research reports and review articles) indexed by Thomson Reuters. Articles are assigned to a category based on the journals in which they were published and the journal-to-category field definition scheme used by Thomson Reuters. Both articles tabulated and citation counts to those articles are for the period indicated.
The United States ranks 1st in output, 1st in citations received, and 2nd – behind Switzerland - in citations per paper (among nations publishing 50,000 or more papers during the period) across the science and social science fields surveyed in Essential Science Indicators. The table above ranks fields for the United States by relative citation impact, that is, citations per paper for the United States in a field compared with the world’s citations per paper score in the same field. The United States ’ percentage above or below the world average is presented in the column at far right. For more information on the Thomson Reuters Essential Science Indicators database, see: http://scientific.thomsonreuters.com/products/esi
κε Πανάρετε
ReplyDeleteΠαρακολούθησα από το διαδίκτυο το λόγο του προέδρου Obama, όταν εγκαινίασε το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση των ΗΠΑ.
Βλέποντας τον πίνακα που αναρτήσατε, απορώ διότι, δε θεωρούν τη χώρα τους πρωτοπορία στην έρευνα, ιδιαιτέρως στα μαθηματικά, τις επιστήμες και την τεχνολογία.
Δράτομαι της ευκαιρίας, να σας ρωτήσω και από αυτόν τον τόπο (σας έστειλα και e-mail), σχετικά με τις δράσεις που προγραμματίζει το υπουργείο αναφορικά με το ηλεκτρονικό βιβλίο. Είμαι μαθηματικός και προγραμματιστής. Ασχολούμαι με ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στα μαθηματικά και τη φυσική. Θέλω να συμμετέχω ενεργά -σε ότι μπορεί να με αφορά- στην προσπάθεια της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά δε γνωρίζω πως και εάν είναι εφικτό.
Ειλικρινά, δε μπορώ να καταλάβω με ποιό τρόπο θα υλοποιηθούν όσα αποφασίσθηκαν στο "Πρώτα ο μαθητής" σε εύλογο χρονικό διάστημα, όταν δεν έχουν δρομολογηθεί εξειδικευμένες δράσεις που σε κάποιες περιπτώσεις γνωρίζω ότι θα αργήσουν να δώσουν αποτελέσματα.
Με εκτίμηση
Θωμάς Δ. Παπαδόπουλος