Wednesday, April 06, 2011

Ενιαίοι Επιμελητηριακοί Φορείς

Δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα για διαβούλευση ένα πλαίσιο διαμόρφωσης ενιαίου επιμελητηριακού φορέα που αφορά τους μηχανικούς. Πρόκειται για τον τομέα με τον οποίο ξεκίνησε η διαδικασία της διαβούλευσης για την δημιουργία παρομοίων φορέων. Η διαδικασία θα συνεχιστεί και για τους άλλους τομείς ώστε να δημιουργηθούν όλοι οι αντίστοιχοι φορείς.

Στην προσπάθεια αυτή έγιναν επανειλημμένες συσκέψεις του Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με Πρυτάνεις, Προέδρους ΤΕΙ, το Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο, την Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών, αλλά και με τα μέλη της επιτροπής που ορίστηκε στην τελευταία κοινή συνεδρίαση των Συμβουλίων Ανωτάτης Πανεπιστημιακής και Ανωτάτης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Σε όλες τις συζητήσεις και συσκέψεις, κοινή είναι η διαπίστωση ότι είναι θέμα άμεσης προτεραιότητας η αντιμετώπιση και διευθέτηση των εκκρεμών και συγχρόνων ζητημάτων, στη βάση μιας συνολικής πολιτικής υπό τη διαχείριση και ευθύνη ενός επιμελητηριακού – επιστημονικού φορέα.

Το κείμενο της διαβούλευσης είναι εδώ.

27 comments:

  1. Παναγιώτης Φ.2:47 pm

    Επαναλαμβάνω την ερώτησή μου στο σωστό πλέον thread. Ονομάζομαι Παναγιώτης και είμαι πτυχιούχος μηχανικός ΤΕΙ σχολής που ιδρύθηκε μετά το 2000. Η εισαγωγή μου συγκεκριμένα έγινε το 2002. Θα ανήκω στα τακτικά μέλη ή θα ανήκω στα συνδεδεμένα μέλη; Το κείμενο που αναρτήσατε ενώ αρχικά στις κατηγορίες Μελών του Νέου φορέα το ξεκαθαρίζει και μας τοποθετεί στα τακτικά μέλη παρακάτω στους απονεμόμενους επαγγελματικούς τίτλους μας "ξεχνάει". Είναι λάθος διατύπωση απλώς ή σημαίνει ότι θα ανήκουμε στα συνδεδεμένα μέλη και θα πρέπει να αποκτήσουμε Μεταπτυχιακό και 3ετή εμπειρία για να γίνουμε τακτικά μέλη;
    Με λίγα λόγια Τακτικό ή Συνδεδεμένο Μέλος; Σας παρακαλώ να απαντήσετε έστω και μολοκετικά γιατί απ' ότι παρατηρώ στα forum δεν είμαι μόνο εγώ που δεν κατάλαβα.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:41 pm

    Κύριε Πανάρετε θα μπορούσατε σας παρακαλώ να απαντήσετε σε ένα μόνο ερώτημα?τους πτυχιούχους των τει τους θεωρείτε μηχανικούς ή όχι?παρακαλώ περιμένω την απάντησή σας

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:45 pm

    Τελικά τα τει ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση ή όχι?ξεκαθαρίστε το τοπίο

    ReplyDelete
  4. Ηλίας Καφαντάρης1:10 am

    Κύριε Πανάρετε επιτρέψτε μου να είμαι καυστικός όσο αφορά την κριτική προς το πρόσωπο σας όσο αφορά την προχειρογραμένη εργασία που ονομάζεται σχέδιο.

    Πως γίνεται κάποιος που τελειώνει πολυτεχνείο να έχει ΟΛΑ τα επαγγελματικά δικαιώματα στην ειδικότητα του; Χωρίς εμπειρία και χωρίς τίποτε πέρα από ένα χαρτί, πιστεύεται πως η Ιερή Περιστέρα (Αγιο Πνεύμα) φωτίζει τον νέο απόφοιτο ενώ οι πληβείοι απόφοιτοι Πανεπιστημίων πρέπει να κάνουν και μάστερ για να αποκτήσουν την ίδια επιφοίτηση; Αν είναι έτσι που πάει η απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας και γίνεται γι αυτήν αναφορά μόνο στους ΤΕΙτζήδες; Μήπως αυτός είναι ένας τρόπος για να αναγνωρίσετε το ΓΡΕΚΟΜΑΣΤΕΡ ή ΨΕΥΤΟΜΑΣΤΕΡ που ισχυρίζονται πως παίρνουν οι απόφοιτοι πολυτεχνείων;Εχετε μήπως κάποια κρυφή ατζέντα με αυτούς;


    Γιατί εμένα που τελείωσα Ελληνικό Πανεπιστήμιο(Καποδιστριακό) και έχω επίσης διετές μάστερ αναγνωρισμένο με ισοτιμούν με μια σχολή πενταετή όταν είμαι με ένα επιπλέον έτος σπουδών; Το βρίσκεται αυτό να είναι σύμφωνο με το ευρωπαικό ΕQF;Είναι δυνατόν να μας λέτε πως 5=6; Γιατί μας απαξιώνετε με αυτόν τον τρόπο;

    Γιατί οι συνάδελφοι τειτζήδες με 4 έτη σπουδών και 2 έτη μεταπτυχιακού να θέλουν και άλλα τρία έτη για να είναι ίσοι μαζί μου και με τους απόφοιτους πολυτεχνείου; Aν εγώ ήμουν στη θέση τους θα σας είχα τρελάνει στις αγωγές και τις μηνύσεις για παραβίαση της αρχής της ισονομίας στους τίτλους σπουδών δηλαδή 5=6=9 !!

    Γιατί δεν εφαρμόζετε το σύστημα με τις πιστωτικές μονάδες και ανάγονται τα πάντα στα έτη σπουδών αφού οι σχολές και τα τμήματα έχουν διαφορετικό αριθμό μαθημάτων που μπορεί να σε οδηγήσουν σε πτυχίο; Δεν βλέπετε την κατάφορη αδικία απέναντι σε κάποιους πτυχιούχους;

    Τέλος, για ποιο λόγο ακόμα και σήμερα δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο με το θέμα της δημιουργίας ενός επιμελητηρίου Πληροφορικής και Επικοινωνιών το οποίο σκόπιμα ως τώρα σαμποτάρεται από το τεχνικό επιμελητήριο καταστρατηγόντας τα πτυχία όσων απο εμάς τελειώσαμε Πανεπιστήμια Πληροφορικής.

    Θα χαρώ να πάρετε κάποτε μια θέση απέναντι στο θέμα αυτό εκτός αν θεωρείται και εσείς όπως και η Υπουργός μέλος του τεχνικού επιμελητηρίου πως πληροφορική είναι απλά μια δεξιότητα που αφορά το πάτημα κάποιων πλήκτρων.

    Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:11 am

    Πιο πάνω αναφέρεται: «στ. Πτυχιούχος ΤΕΙ «και» Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης μετά από 3 χρόνια πιστοποιημένης εμπειρίας.»
    Αυτό το «και» τι σημαίνει ακριβώς; Πτυχιούχος τει θα λέγεται μηχανικός μαζί με τους υπόλοιπους, τους ΠΕ, μόνο αν έχει Μ.Δ.Ε. ή είναι τυπογραφικό λάθος; Στην αρχή, εντάσσετε τους πτυχιούχους τει στα τακτικά μέλη αλλά μετά τους εντάσσετε στα συνδεδεμένα μέλη: «2. Μηχανικός εφαρμογών ή τεχνολόγος Μηχανικός, τίτλος που απονέμεται στα Συνδεδεμένα Μέλη». Αυτό αφορά μόνο τους πτυχιούχους ΤΕΙ πριν το 2001 ή όλους; Για ποιο λογο ο στον τίτλο «1.Μηχανικός» δεν συμπεριλαμβάνονται οι απόφοιτοι ΤΕΙ παρά μόνο αυτοί με Μ.Δ.Ε. και Διδακτορικό; Δεν είμαστε μηχανικοί οι απόφοιτοι ΤΕΙ; ΠΑΛΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ;;;
    Τελικά οι απόφοιτοι ΤΕΙ μετά την ανωτατοποίηση τους το 2001 θα είναι τακτικά ή συνδεδεμένα μέλη γιατί υπάρχει μεγάλη ασάφεια στο θέμα. Από οτι βλέπω υιοθετήσατε πλήρως τις λανθασμένες απόψεις του κυρίου Καπλάνη προέδρου του ΤΕΙ Πάτρας! Οι απόφοιτοι ΤΕΙ «σκέτο» δεν εντάσσονται σε κανέναν από τους τίτλους των μηχανικών σας! Δηλαδή θα πρέπει το λιγότερο να έχουμε Μ.Δ.Ε. ή να έχουμε κάνει έρευνα! Γιατί αλλιώς θα είμαστε μια βαθμίδα πάνω από τα ΙΕΚ! Ενώ οι απόφοιτοι επίσης 4ετών σχολών της Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Αγγλίας κολλεγίων κτλ. θα είναι ανώτεροι. Θα είναι μηχανικοί δηλ! ΟΜΗΡΟΥΣ για πολλά ακόμα χρόνια τους βλέπω τους απόφοιτους ΤΕΙ αν περάσει αυτό το σχέδιο!

    ReplyDelete
  6. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Φ.1:55 am

    Μία απλή ερώτηση είναι κ. Υφυπουργέ. Βλέπετε ήδη και θα δείτε περισσότερο ότι θα πέσουν βροχή οι ερωτήσεις γι' αυτό το πράγμα. Λύστε το : Τακτικά ή Συνδεδεμένα μέλη οι πτυχιούχοι ΤΕΙ χωρίς μεταπτυχιακό...?
    Η άρνησή σας να απαντήσετε δημιουργεί ερωτηματικά και από ένα πιθανό λάθος διατύπωσης μας κάνει να πιστεύουμε ότι κάτι άλλο μαγειρεύεται από πίσω...

    ReplyDelete
  7. Πραγματικά απαντήστε στην ερώτηση που σας κάνουν τόσοι και τόσοι κ. Υφηπουργέ.

    Οι απόφοιτοι ΤΕΙ μετά το 2001 και χωρίς μεταπτυχιακό είναι τελικά μηχανικοί ή όχι;

    Γιατί αν είναι μηχανικοί οι απόφοιτοι σχολών του εξωτερικού με 4 χρόνια σπουδών αλλά όχι οι απόφοιτοι ΤΕΙ τότε μιλάμε έχετε βίτσιο με τα ΤΕΙ! Όχι εσείς προσωπικά, αυτός που κυβερνάει και βγάζει τους νόμους τέλος πάντων. Πείτε το αν είναι να ξέρουμε κι εμείς ποιον να κατηγορήσουμε και που να κάνουμε μήνυση σε περίπτωση που χρειαστεί!

    ReplyDelete
  8. Anonymous4:26 am

    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τις απορίες κάποιον εδώ μέσα. Σίγουρα το διαβάσατε λεπτομερώς το κείμενο? Ασχετα αν συμφωνώ η διαφωνώ εγώ, το κείμενο για τους αποφοίτους ΤΕΙ, λέει τα εξής:

    Τακτικά μέλη "οι μετά" του 2001 και οι κάτοχοι Masters και PhD ανεξάρτητα αν είναι πριν ή μετά το 2001. Όλοι οι άλλοι, συνδεδεμένα μέλη.
    ΄Οσον αφορά τους τίτλους:
    Μηχανικοί είναι μόνο οι κάτοχοι Masters και PhD ανεξάρτητα αν είναι πριν ή μετά το 2001 και οι υπόλοιποι είναι Μηχανικοί Εφαρμογών.

    Συνοψίζουμε, ενας που είναι σε σχολή μετά του 2001 και δεν έχει μεταπτυχιακό, είναι τακτικό μέλος και έχει τον τίτλο Μηχανικός Εφαρμογών.
    Τόσο απλά.

    ReplyDelete
  9. Ξυπνάτε όλοι ! Οι ΤΕΙτζίδες των 9000 μορίων και με μαϊμού μεταπτυχιακά θέλουν να μας κλέψουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και να χάσουμε τις δουλειές μας! Να κλείσουν άμεσα όλα τα ΤΕΙ της χώρας ! Θεωρίες που δεν διεξάγονται ! Εργαστήρια που τα περνάν με αντιγραφές ! Πρακτικές της πλάκας σε εργαστήρια ή σε μαγαζιά συγγενών των φοιτητών με αραλίκη !Δεν μπορούν να πληρώνουν άλλα χρήματα οι φορολογούμενοι !

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:36 am

    και που τα ξέρεις εσύ όλα αυτά???έχεις φοιτήσει σε τει??φτάνει πια η προπαγάνδα...και για τα πολυτεχνικά τμήματα των 10.000 μορίων και 12 δεν ανέφερες τίποτα

    ReplyDelete
  11. Anonymous6:39 am

    σταματήστε πια την προπαγάνδα κατά των αποφοίτων τει Κύριε Πανάρετε.μην δημοσιεύεται τέτοια ρατσιστικά σχόλια που είναι υποθέσεις για ταινίες επιστημονικής φαντασίας..μια χαρά δουλειά γίνετε μέσα στα τει και όποιος το αμφισβητεί ας έρθει μια βόλτα να το διαπιστώσει

    ReplyDelete
  12. Anonymous7:22 am

    Τα σοβαρά κράτη έχουν συνέχεια και σέβονται τους κανόνες που θέτουν. Εδώ τώρα με την πρόταση σας γίνεται μια προσπάθεια ανατροπής όλης της κείμενης νομοθεσίας περί ανώτατης εκπαίδευσης δια της πλαγίας οδού ως εξής:

    1. Προσπαθείτε να ανατρέψετε την συνέχεια των πτυχίων ΤΕΙ και φυσικά την ισοτιμία τους. Έτσι θέτετε ζητήματα διαχωρισμού των πτυχιούχων ΤΕΙ παρ' όλο που υπάρχει ρητή διάταξη περί του αντιθέτου (άρθρο 6 παρ' 6β' του Ν.2916/01). Το ίδιο αναφέρεται ρητά και στην εισηγητική έκθεση του Ν.2916/01. Επίσης ανατρέπετε την πάγια πολιτική του ΥΠΕΠΘ με βάση την οποία έχουν χορηγηθεί δεκάδες βεβαιώσεις που ρητά δηλώνουν ότι δεν τίθεται ζήτημα διαφοροποίησης των πτυχίων ΤΕΙ πρό και μετά του Ν.2916/01. Αλήθεια το Ελληνικό κράτος δεν έχει συνέχεια? Ο κάθε Υπουργός αλλάζει κάθε φορά τους κανόνες? Είναι αυτό ηθικό?

    2. Προσπαθείτε να μας πείσετε ότι το Δίπλωμα του Πολυτεχνείου είναι υπεράνω όλων. Ποιός σας είπε ότι ένας απόφοιτος του Πολυτεχνείου έχει περισσότερες γνώσεις από έναν απόφοιτο των ΤΕΙ και μάλιστα με ΜΔΕ? Από ποιά διεθνή πρακτική πηγάζει η πρόταση σας ότι τα Διπλώματα 5 ετών σπουδών είναι ανώτερα έναντι όλων των άλλων? Μήπως σας διαψεύδει η οδηγία 36/2005 της Ε.Ε με βάση την οποία σπουδές 3 ετών εξομοιώνονται επαγγελματικά με τις πενταετείς έστω και μετά από πρακτική άσκηση? !!

    3. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ φέρουν το τίτλο του Μηχανικού ήδη από το 1989 δυνάμει του Π.Δ 388/89. Αυτό που τους λείπει είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό έπρεπε να κάνετε και όχι να δημιουργήσετε έναν απίστευτα γραφειοκρατικό μηχανισμό που δεν μπορεί να εφαρμοστεί για τα επόμενα 10 χρόνια. Εαν θέλατε να φτιάξετε ένα σύστημα σαν της Βρετανίας τότε έπρεπε να είχατε ήδη καταργήσει όλους τους προπολεμικούς νόμους που διέπουν το επάγγελμα των αποφοίτων των Πολυτεχνείων (6422/1934 κτλ) και να κάνατε ότι και αυτοί: Όλα τα πτυχία με ελάχιστη διάρκεια σπουδών τα 3 έτη (Bachelor) έχουν το δικαίωμα εγγραφής ως μηχανικοί.

    4. Τα πτυχία των ΤΕΙ ήδη από το 1993 έχουν εξομοιωθεί με τα πτυχία των Γερμανικών FH. Το ίδιο ισχύει και για άλλα ιδρύματα και ειδικά όλα τα πτυχία επιπέδου Bachelor τα οποία με βάση αποφάσεις τόσο του ΙΤΕ αλλά και του ΔΙΚΑΤΣΑ είναι ισότιμα πρός τα πτυχία των ΤΕΙ. Αφού λοιπόν ισχύει για την Ελληνική Πολιτεία διαχρονικά αυτό εσείς γιατί δεν το σέβεστε και θέτετε ζητήματα?

    Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε τις απόψεις σας, διότι η διαβούλευση σημαίνει και διάλογος.

    ReplyDelete
  13. Anonymous9:02 am

    Η συντεχνιακή παντοδυναμία του ΤΕΕ με τις ευλογίες των εκάστοτε πολιτικών μάλλον θα πρέπει να τελειώσει.
    Όχι τυχαία το ΤΕΕ είναι νομικό πρόσωπο Δημοσίου δικαίου.
    Η αίγλη του πάλαι ποτέ μηχανικού του ΕΜΠ έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.
    Σήμερα μιλάμε για μηχανικούς που συχνά υπογράφουν ψευδή τοπογραφικά (το 1ο αίτιο οικοδομικής αυθαιρεσίας), που προσφέρουν υπηρεσίες τακτοποίησης ημιυπαιδθρίων (που τους έκλεισαν οι ίδιοι οι μηχανικοί και που ο επιβλέπων μηχανικός ΔΕΝ ΕΙΔΕ τίποτα και που ο μηχανικός της Πολεοδομίας ομοίως ΔΕΝ αντελήφθη τίποτα = κόρακας κοράκου μάτι..., αλλά ο κακόμοιρος ο ιδιοκτήτης καλείται να βάλει το χέρι στην τσέπη επειδή έτσι αποφασίζει η πολιτική ηγεσία), που μεσολαβούν στο λάδωμα της Πολεοδομίας για την (γρήγορη) έκδοση της οικοδομικής άδειας, για την αναθεώρησή της, για... Εξαιρέσεις; Ίσως. Ας δούμε τα στοιχεία της έρευνας του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Διαφάνειας.
    Η μυθολογία περί μαθητών με διαφορετικές επιδόσεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις και συνεπώς περί ικανότερων ή μη μηχανικών (ΑΕΙ, ΤΕΙ) δεν αντέχει.
    Και οι δύο κατηγορίες αποφοίτησαν από ένα Λϋκειο τριτοκοσμικών προδιαγραφών, σπουδάζουν σε ελληνικά ανώτατα ιδρύματα αμφισβητήσιμης ποιότητας εκπαίδευσης.
    Οι στατικές μελέτες ενός Βρεττανού ή Ιταλού ή Τούρκου ή Ιρανού ή Ινδού μηχανικού είναι καλύτερες ή χειρότερες από αυτές ενός αποφοίτου του ΕΜΠ;
    Τα τμήματα Νομικής στην Ελλάδα είναι ΜΟΝΟ 3.
    Οι Πολυτεχνικές σχολές είναι 7, με αμέτρητες ευφάνταστες κατευθύνσεις.
    Θα είχε ενδιαφέρον κ. υπουργέ να ζητούσατε από το κρατικό θεσμοθετημένο ΤΕΕ στοιχεία σχετικά με πειθαρχικές/ποινικές διώξεις μηχανικών. Πολύ ενδιαφέρον, αφού θα δυσκολευτούν πολύ να σας απαριθμήσουν διψήφιο πλήθος.

    Γ.Χ.

    ReplyDelete
  14. Anonymous9:20 am

    Φαύλος κύκλος είναι όλα αυτά.επιμελητήρια διπλώματα, πτυχία διδακτορικά. Τελικά όλα αμφισβητούνται. Πολιτική βούληση , χρήμα και τόλμη χρειάζεται μακριά από συντεχνιακά συμφέροντα (ΤΕΕ). Σημαντικό είναι να αποκτούνται γνώσεις και να ξέρεις καλά την δουλεία σου. Εγώ προσωπικά είμαι στον χώρο της ναυτιλίας και μηχανικής για αρκετά χρόνια και δούλεψα με μηχανικούς απόφοιτους και πανεπιστήμιων και του πολυτεχνείου και ανωτέρων σχολών και βλέπω καθημερινά τι γίνεται.. Λάθη και παραλείψεις γίνονται από όλες τις κατηγόριες των μηχανικών ήτοι απόφοιτοι ΤΕΙ η Πολυτεχνείου η Πανεπιστήμιου. Απλά οι απόφοιτοι των πανεπιστήμιων και του πολυτεχνείου αντιμετωπίζονται σαν η ελίτ των μηχανικών που είναι πολύ άδικο πράγμα. Ξέρεις η δεν ξέρεις να κάνεις μια μελέτη είσαι απόφοιτος πολυτεχνείου η πανεπιστημίου και σου ανοίγουν οι πόρτες διάπλατα αντίθετα με τους απόφοιτους των ΤΕΙ ξέρεις η έχεις γνώσεις δεν παύει να είσαι απόφοιτος ΤΕΙ και κατώτερος .από την ελίτ των μηχανικών. Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια.

    ReplyDelete
  15. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Φ.9:28 am

    @4:26@ Σ' ευχαριστούμε που μας έδωσες την ερμηνεία. Προσωπικά την ίδια άποψη θέλω να έχω αλλά αν το προσέξει κάποιος το κείμενο θα διαπιστώσει ότι διαβάζεται και με άλλο τρόπο.
    Anyway τα παιχνίδια με τις λέξεις πολλές φορές μπορεί να κρύβουν πολλές παγίδες και όποιος έχει καεί με το χυλό, φυσάει και το γιαούρτι. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι τόσοι άνθρωποι εκφράσαμε την ίδια απορία. (Μπορείς να το διαπιστώσεις σε σχετικά forum). Άκου τώρα όμως και τη δική μου ερμηνεία. Οι μηχανικοί εφαρμογών (μηχανικοί τει προ2001 και μετά χωρίς μάστερ κλπ) τοποθετούνται στα συνδεδεμένα μέλη (2η παράγραφος) οπότε αν εμείς δεν ανήκουμε στα τακτικά μέλη (χωρίς μάστερ) και ονομαζόμαστε μηχανικοί εφαρμογών, τότε ανήκουμε στα συνδεδεμένα μέλη. Και έτσι το διαβάζω εγώ. Με λίγα λόγια το κείμενο λέει κάτι (κατηγορίες μελών) και αμέσως παρακάτω το ανατρέπει ή τέλος πάντων το αφήνει να αιωρείται(απονεμόμενοι τίτλοι). Όταν λοιπόν μιλάμε για κάτι σοβαρό ποιος μου λέει εμένα ότι όταν θα έρθει η ώρα να οριστικοποιηθεί δεν θα χρησιμοποιήσει κάποιος τη δεύτερη ερμηνεία;
    Αν πάλι κάνω λάθος, ζητώ συγνώμη. Αλλά ακόμη και αν εγώ είμαι χαζός και δεν καταλαβαίνω τα αυτονόητα, τόσο σοβαρό είναι να δώσει μία μονολεκτική απάντηση ο Υφυπουργός ώστε να λήξει το ζήτημα;

    ReplyDelete
  16. Anonymous9:39 am

    Κύριε υφυπουργέ,
    από την στιγμή που μιλάτε για αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και γενικότερα της παιδείας, από την στιγμή που είναι «στα σκαριά» το νέο σχολείο και επιθυμείτε να πετύχετε μια γενικότερη αναβάθμιση της μόρφωσης και της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα και με την προϋπόθεση οτι θεωρείτε και εσείς οτί τα ΤΕΙ προσφέρουν χαμηλότερο επίπεδο μόρφωσης, αν όντως το πιστεύετε, θέλω να σας θέσω ένα πολύ απλό αλλά σημαντικό ερώτημα:
    Γιατί να μην κάνουμε μια προσπάθεια να εξομοιωθούν σε επίπεδο ολα τα ιδρύματα, Πανεπιστήμια και Τει, αφού πιστέυετε πως τα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι τόσο καλού επιπέδου και τα Τει μετρίου επιπέδου. Ας μην υπάρχουν 50 ιδρύματα σε όλη τη χώρα. Ας γίνουν και 20. Όμως να προσφέρουν υψηλά επίπεδα μορφώσεως και να έχουν τουλάχιστον επαρκή χρηματοδότηση ωστέ να μην δημιουργούνται τα προβλήματα που υπαρχουν σήμερα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ να υπάρχουν αυτές οι κόντρες μεταξύ των επιστημονικών ενώσεων ΤΕΕ, ΕΕΤΕΜ και ο καθένας να κοιτάει μόνο τα συμφέροντα του, που στο τέλος καταλήγουν εις βάρος των φοιτητών, των δικών μας παιδιών. Μήπως οι φοιτητές των Τει είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού; ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ; Δεν βλέπετε οτι ολο αυτό μόνο κακό μπορεί να κάνει στην κοινωνία μας. Στο κάτω κάτω αν είναι έτσι καταργείστε τα ΤΕΙ. Εσείς ψηφίσατε το 2001 την ανωτατοποίηση τους. Το ίδιο αναφέρεται και στον νόμο του 2008.
    Κατά την άποψή μου, δεν θα πρέπει να υπάρχουν αυτές οι διαφοροποιήσεις. Αυτό είναι που δημιουργεί όλη αυτή την διαμάχη μεταξύ των φορέων και αντί να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τις σπουδές στα ελληνικά ιδρύματα κοιτάμε μόνο ο καθένας να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του.
    Ας πούμε οτι όντως το επίπεδο κάποιων τμημάτων ΤΕΙ δεν είναι καλό ή αρκετό, πράγμα στο οποίο διαφωνώ γιατι υπάρχουν αξιόλογοι καθηγητές πλέον στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και Αθήνας και αρκετά καλές υποδομές.
    Αν όντως θα άλλαζαν τελείως τα ΤΕΙ σε επίπεδο και θα το έβλεπαν όλοι και θα το δέχονταν, πιστεύετε οτι το ΤΕΕ θα το παραδεχόταν; Πάλι θα επιχειρούσε να μειώσει την αξία των ΤΕΙ.
    Γι’αυτό λοιπόν για έμενα αυτό να σταματήσει. Αυτοί οι διαχωρισμοί μόνο κακό προκαλούν και μας κρατάνε πίσω 30 χρόνια.
    ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΤΕΙ ΥΣΤΕΡΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΤΟΤΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕ ΤΑ, ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΜΗΝ ΤΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ. ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ. ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΙ, ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΜΕΙΩΝΕΤΕ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΣΤΑ ΤΕΙ. ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΑΜΗΛΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ Η’ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΒΑΣΕΙΣ. ΑΡΑ ΠΟΙΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΩΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ;
    ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
    ΠΕΤΑΞΤΕ ΕΞΩ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ, ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΧΘΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ.
    ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΕΙ, ΟΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ.

    ReplyDelete
  17. Anonymous9:44 am

    Κε υπουργέ να σας θυμίσω τα εξής:

    1. Τα πτυχία των ΤΕΙ είναι ισότιμα μεταξύ τους άσχετα από το έτος κτήσεως τους (Άρθρο 6 παρ’ 6β’ του Ν.2916/01). Η σχετική διάταξη βασίζεται επάνω στην Εισηγητική Έκθεση του εν λόγω νόμου όπου ρητά δηλώνεται ότι δεν διαφοροποιούνται τα πτυχία των ΤΕΙ μετά την εφαρμογή του. Η διάταξη αυτή ερμηνέυτηκε και κρίθηκε δικαστικά από την απόφαση 2028/06 του Αρείου Πάγου. Επίσης το ΥΠΕΠΘ έχει εκδόσει δεκάδες βεβαιώσεις περί μη διαφοροποίησης των πτυχίων των ΤΕΙ.

    2. Τα πτυχία των ΤΕΙ έχουν ήδη από το έτος 1993 ισοτιμηθεί με τα πτυχία των Γερμανικών FH και υπάρχουν και σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ. Επίσης τα πτυχία των ΤΕΙ πρό του Ν.2916/01 έχουν ισοτιμηθεί με το Αγγλικό Bachelor (Hons) με βάση δεκάδες αποφάσεις τόσο του ΙΤΕ όσο και του ΔΙΚΑΤΣΑ. Πολλές από αυτές τις αποφάσεις έχουν επικυρωθεί από το ΣτΕ. Άρα τα πτυχία των ΤΕΙ μετά το Ν.2916/01 ΔΕΝ διαφέρουν σε επίπεδο αφού και αυτά με Bachelor συνεχίζουν και ισοτιμούνται και σήμερα, άλλωστε δεν είναι και Master.

    3. Η οδηγία 36/2005 της Ε.Ε μιλάει για ελάχιστη διάρκεια σπουδών τα 3 έτη και σε καμία περίπτωση δεν απαιτεί κάτι παραπάνω για τους μηχανικούς.

    4. Όσοι έχουν πτυχίο ΤΕΙ(πρό του Ν.2916/01)+Master τότε είναι προφανές ότι υπερτερουν ακαδημαικά των απλών αποφοίτων ΤΕΙ μετά το Ν.2916/01 αφού έχουν 210+120 μονάδες ECTS. Τότε πώς τους εξομοιώνει με αυτούς που έχουν 240 μονάδες με 4 ετές πτυχίο ΤΕΙ? Παράνομα και αντιπεπιστημονικά και φυσικά θα προσβληθούν υπό το φώς της 2028/06 απόφασης του Αρείου Πάγου, αλλά και των σχετικών αποφάσεων του ΙΤΕ και ΔΙΚΑΤΣΑ.

    ReplyDelete
  18. Παρατηρώ μια υπεροψία κάποιων αποφοίτων τόσο από τα Πολυτεχνεία όσο και μια προσπάθεια ισοπέδωσης κάποιων από τα ΤΕΙ.

    Ας βάλουν εξετάσεις από το Υπουργείο σε όλους τους νέους αποφοίτους ανά ειδικότητα στυλ ΑΣΕΠ για να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα και ας φτιάξουν με την προϋπηρεσία τους παλιούς. Αν οι απόφοιτοι ΤΕΙ αξίζουν όσο λένε δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να ανταγωνιστούν τους απόφοιτους Πολυτεχνείου ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ. Αν οι απόφοιτοι Πολυτεχνείου είναι τόσο σίγουροι για τις γνώσεις τους τότε δεν πρόκειται κανένας απόφοιτος ΤΕΙ να τους πάρει τη δουλειά. Η πρόσβαση στο ΔΙΚΑΙΩΜΑ του μηχανικού πρέπει να υπάρχει για όλους αλλά ΥΠΟ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ όπως γίνεται και στις σοβαρές χώρες. Το Τεχνικό Επιμελητήριο βουτηγμένο στη στενή συντεχνιακή λογική θα γίνει ο τάφος όλων των άλλων κοινωνικών ομάδων αν συνεχίσει με αυτή τη μορφή που έχει σήμερα. 'Οπως και έγινε ο τάφος της Ελλάδας σε θέματα ανάπτυξης και ισοδύναμο στο μυαλό του μέσου 'Ελληνα με ένα οργανισμό αρπαχτής και μιζών. 'Οσο και να μη θέλει να αναγνωρίζει τους αποφοίτους ξένων πανεπιστημίων που τα Ελληνικά Πολυτεχνείου δεν θα φτάσουν ποτέ σε επίπεδο και να τους βάζει τρικλοποδιές ακόμα και τώρα.

    Οπως υπάρχουν ΤΕΙ που έχουν χαμηλή βάση έτσι υπάρχουν και Πολυτεχνεία με χαμηλή βάση και κακή ποιότητα αποφοίτων. Ο Μηχανικός είναι επαγγελματίας και όχι απλά επιστήμονας. Από την στιγμή που παίρνει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος θα πρέπει να είναι ικανός και έμπειρος ώστε να ασκήσει το επαγγελμά του με ασφάλεια για τους εργαζόμενους και τους πελάτες του στα όρια των ευθυνών που δικαιούται να αναλάβει.

    Και για να γίνω ποιό σαφής: Δεν με ενδιαφέρει αν έχει τελειώσει κάποιος ΤΕΙ ή Πολυτεχνείο ή Κολλέγιο. Με ενδιαφέρει να είναι ικανός να κάνει την δουλειά του και να το αποδείξει μέσα από σωστές διαδικασίες.

    Γνωρίζω ότι το επίπεδο των TEI σε κάποιους κλάδους που επικαλύπτονται από τα Πολυτεχνεία δεν ήταν υψηλό.
    Αν τα ΤΕΙ εξακολουθούν να είναι στο ίδιο επίπεδο, τότε θα πρέπει να αλλάξουν οι καθηγητές τους και να αναβαθμιστούν ή και να καταργηθούν αν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στον ρόλο τους.
    Από την άλλη τα Πολυτεχνεία πρέπει να αντιληφθούν ότι ο ρόλος τους είναι Επιστημονικός αλλά και Τεχνολογικός και να ξεφύγουν από το (καθαρά ελληνικό) κόμπλεξ του "μουτζούρη". Οπως και να έχει ούτε και εγώ τα προτίμησα κάποτε γιατί δεν είχαν επαγγελματική καταξίωση και γι'αυτό και δεν είχαν υψηλές βάσεις. Οταν όμως πάρουν κάποια επαγγελματικά δικαιώματα που δικαιούνται φυσικά οι απόφοιτοι τότε οι βάσεις τους θα πάνε στο σημείο που τους αρμόζει αν αλλάξουν φυσικά τα κακώς κείμενα.

    Αν θέλεις να σχεδιάζεις έργα και να διοικείς Τεχνικούς, θα πρέπει να είσαι ικανός να καταλάβεις τι κάνουν και πως το κάνουν και κυρίως να ξέρεις πως θα το κάνουν σωστά και αυτό θέλει επαγγελματική εμπειρία. Αυτό δεν γίνεται με ένα μάθημα επιλογής σε μια ροή στο Πολυτεχνείο.

    Αυτό που λείπει από την χώρα δεν είναι Επιστήμονες (Scientists) αλλά Μηχανικοί (Engineers) και δυστυχώς ακόμα και η λέξη Μηχανικός έχει πάρει άλλη έννοια πλέον στην Ελλάδα από αυτή που σημαίνει οπουδήποτε αλλού.

    Άρα, σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό, δεν σημαίνει ότι απόφοιτοι Α.Ε.Ι. είναι επαγγελματικά έτοιμοι, απλά και μόνο επειδή τελειώνουν μια σχολή με υψηλά μόρια, ανεξάρτητα με το πόσο περήφανοι νιώθουν για αυτό ή τη πλύση εγκεφάλου τους έχουν κάνει σχετικά.


    ΟΜΩΣ ο απόφοιτος Πολυτεχνείου θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να συνεχίσει κατευθείαν σε επίπεδο διδακτορικής διατριβής άνευ μεταπτυχιακού. Αυτό δεν θα πρέπει σε ακαδημαϊκό επίπεδο να του κάνουν ούτε οι υπόλοιπο κάτοχοι πανεπιστημιακού πτυχίου, ούτε κανείς άλλος.

    Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία των σκέψεων μου.

    ReplyDelete
  19. Anonymous3:18 pm

    αναρτηθηκε σε ιστοτοπο του υπδμθ

    " τέτοιες ανόητες κουβέντες ,όπως αυτές του ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π., και χάνουμε και το παραμικρό δίκιο που ίσως θα είχαμε.
    Απειλούν για προσφυγές στα Ευρωπαϊκά όργανα και για αστικές ευθύνες του κράτους. Δεν θα εκπλαγώ άν στο επόμενο κείμενο ζητήσουν από το ΝΑΤΟ και τις "συμμαχικές¨δυνάμεις" να βομβαρδίσουν το Υπουργείο Παιδείας.
    ΄Νομίζω ότι η πίστη κάποιου πως είναι αναντικατάστατος είναι μεγάλο λάθος, ενώ η πίστη του πως διαθέτει κάτι το εξαιρετικό και μοναδικό, κάποια σημαντική υπεροχή έναντι των άλλων, ε! , τότε αυτή η εντύπωση είναι απλά "φασισμός".
    Τελικά ποιοί είμαστε;θα ρωτούσε κάποιος.
    Απαντώ : είμαστε δάσκαλοι......., εξάλλου.. τι άλλο θα μπορούσε να είμαστε;;; ( διαβάστε το ποίημα του Καβάφη " επάνοδος από την Ελάδα, και θα με νοιώσετε, ίσως.).
    Μετά τιμής
    ................... /Μαθηματικός
    Υ.Γ. Ίσως χρειαστεί μια καλή επανάληψη όλων των κειμένων του Καβάφη "

    ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ,ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΔΙ ΙΔΙΟΝ ΟΦΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ

    ReplyDelete
  20. Anonymous3:26 am

    @9:13@ΑΜ
    Κύριε Πανάρετε κάπως έτσι σκέφτονται οι υγειείς δυνάμεις του τόπου. Άκουστε αυτά που λένε.
    Μηχανικός ΤΕ

    ReplyDelete
  21. Μακης Φαναράς9:20 am

    Αξιότιμε κ.Υπουργέ

    παραθέτω ένα παλιό αλλά καλό άρθρο από τον ανεπίσημο τύπο

    δώστε αν θέλετε λίγο σημασία στα λεγόμενα του

    θεωρώ ότι σχεδόν όλοι οι Πτυχιούχοι ΣΘΕΤ και ΣΤΕΦ συμφωνούν με την παρακάτω άποψη

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας

    http://troktiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_1238.html

    «Αφορμή για αυτό το email είναι τα πρόσφατα δημοσιεύματα σε γνωστά blogs σχετικά με την εγκυρότητα των Master αλλά και την 15η Σύνοδο των Πρυτάνεων. Θέλω να… θέσω την άποψη μου για όλα όσα συμβαίνουν εδώ και χρόνια εις βάρος χιλιάδων αποφοίτων από καταξιωμένα ΑΕΙ και ΤΕΙ του εσωτερικού και του εξωτερικού.

    Αρχικά να θίξω την μελέτη της EΠΕ σχετικά με την πληρότητα σπουδών Πληροφορικής. ( http://review.epe.org.gr και τα αποτελέσματα στο http://review.epe.org.gr/doc.php?q=5&d=al ). Θα μου πείτε τι σχέση έχει η μελέτη Πληροφορικής με τα Master. Ακολουθήστε λίγο τον συνειρμό των σκέψεων μου και θα καταλάβατε. Η εν λόγω μελέτη είναι βασισμένη στο πρόγραμμα σπουδών που προτείνει η ACM και η IEEE και είναι η μοναδική στην Ελλάδα. Δείχνει ότι τα περισσότερα τμήματα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στερούνται βασικών μαθημάτων Πληροφορικής και ως εκ τούτου δεν νοούνται ότι διδάσκουν σωστά το αντικείμενο. Μόνο 2 κατευθύνσεις εξ αυτών καταφέρνουν και διδάξουν οριακά την Πληροφορική 1) ΕΜΠ-ΗΜΜΥ-Πληροφορικής 2) ΑΠΘ-ΗΜΜΥ-κατεύθυνση Ηλεκτρονικών και Υπολογιστών.

    Τα προγράμματα σπουδών των πολυτεχνείων HMMY είναι υπέρογκα και καλύπτουν πολλές θέσεις μελών ΔΕΠ που σημαίνουν άμεσα την φορολόγηση μας. Ενδεικτικά στο ΕΜΠ-ΗΜΜΥ υπάρχουν 150 μαθήματα μεταξύ αυτών Μαθηματικά, Φυσικής, Ηλεκτρολογίας, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνίας, Ενέργειας, Μηχανολογίας. Ο φοιτητής οφείλει να παρακολουθήσει ένα από τους 4 τομείς που υπάρχουν

    1ος) Ενέργεια,

    2ος) Πληροφορική,

    3ος )Επικοινωνίες,

    4ος)Ηλεκτρονικής

    Το πτυχίο που θα πάρει θα του δίνει την δυνατότητα να ΜΠΟΡΕΙ να ασκηθεί και στα 4 αντικείμενα (!) λες και τα διδάχθηκε και τα 150 μαθήματα.

    Σε αντίθεση με ένα Φυσικό που κάνει 4 έτη ΦΥΣΙΚΗΣ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να ασκηθεί ή να έχει δικαίωμα πχ σε Ενεργειακές Μελέτες. Το παράδοξο είναι ότι ο Φυσικός έχει πολλές φορές πολλά περισσότερα μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο της Ενέργειας από ένα απόφοιτο ΕΜΠ-ΗΜΜΥ του τομέα Πληροφορικής. Ο απόφοιτος όμως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός τομέα Πληροφορικής ΜΠΟΡΕΙ, μεταξύ άλλων, να απολαμβάνει το δικαίωμα ενεργειακής μελέτης, μελέτης ηλεκτρολογικής, μελέτης τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρομηχανολογικής κ.α που μεταφράζονται σε υπογραφές και χρήματα.

    Είναι πολύ άτιμο: ένα τμήμα μπορεί και θεραπεύει 10 επιστημονικά αντικείμενα και αποδίδει τίτλους και επαγγελματικά δικαιώματα: Φυσικής, Πληροφορικής, Ηλεκτρολογίας, Τηλεπικοινωνίας, Μηχανολογίας και Ενέργειας ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Αν αυτό δεν είναι αντισυνταγματικό τι είναι; Άνιση μεταχείριση των αποφοίτων. Αυτό το καθεστώς-πόρνη με το οποίο πόρνευσαν ΤΕΕ, Πολυτεχνεία και οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει. Ένα καθεστώς που δημιουργεί ταξικότητες που ξεκινούν από τις πανελλήνιες λες και ένα Πανεπιστήμιο των 11000 μορίων είναι υποδεέστερο από τις Πανελλήνιες. Από την μια φοιτητές με 4 καθαρά έτη σπουδών σε ένα αντικείμενο χωρίς δικαιώματα και από την άλλη υπερεπιστήμονες – υπερμηχανικοί –υπερξερόλες που κάνουν τα πάντα, με την δικαιολογία των 19000 μορίων. Μια λογική που συνεπάγει ότι ο επιστήμονας του Παιδαγωγικού (βάση μορίων πανελλαδικών) είναι και γιατρός και δικηγόρος και ότι άλλο .

    Το δίκαιο θα ήταν ο απόφοιτος πολυτεχνικών σχολών να παίρνει δίπλωμα μόνο σε μια ειδικότητα. Ζούμε στο 2010 και ακόμα και στο Berkeley και στο MIT που έχουν ενώσει τις σχολές Πληροφορικής με Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς το πτυχίο έχει ΜΙΑ κατεύθυνση και δεν παίρνει δικαίωμα για όλα.

    ReplyDelete
  22. Μακης Φαναράς9:21 am

    ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ... ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΑ ΜΑΖΙ

    Επίσης σε ένα απόφοιτο ΗΜΜΥ δίνεται η δυνατότητα να λάβει μέρος στον ΑΣΕΠ καθηγητών και σαν ΠΕ19 και σαν ΠΕ17. Πάλι αντισυνταγματικό και άνιση μεταχείριση των αποφοίτων. Η έπαρση του ΤΕΕ και των Πολυτεχνείων είναι αδικαιολόγητη αφού ισχυρίζονται ότι και πολλές ειδικότητες μπορούν να έχουν με ένα μόνο πτυχίο αλλά και να είναι ταυτόχρονα παιδαγωγοί-εκπαιδευτές σε 2 ΠΕ. Έλεος ! Το δίκαιο θα ήταν να υπάρχει συγκεκριμένος κύκλος που θα βγάζει μόνο παιδαγωγούς ΗΜΜΥ, όπως προτείνεται από το νέο πολυνομοσχέδιο.

    Διάβασα με υπομονή όλη την καταγγελία που έγινε από την Ένωση Πληροφορικών και νομίζω ότι συμφωνώ στο ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο στήριξης για την ισότητα αυτή. Αν μη τι άλλο, η επιχειρηματολογία είναι στηριγμένη σε έγγραφο προκήρυξης (!) του 1978 και όχι σε κάποιον νόμο η προεδρικό διάταγμα. Αν το ΥπΕΠΘ δεχόταν αυτή την διάκριση θα σήμαινε ότι καταργείται κάθε έννοια ακαδημαϊκότητας αφού δεν υπάρχουν διακριτοί κύκλοι σε ένα πρόγραμμα σπουδών. Έτσι όπως τα σκέφτηκε το ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία θα μπορούν και τα υπόλοιπα ΑΕΙ να πουν ότι αφού στην Αγγλία 3+1 έτη = BSc και MSc
    τότε και στην Ελλάδα 4 έτη = BSc και MSc.
    Και οι γιατροί θα έλεγαν 3+1+2 =BSc+MSc+PhD .

    Ας σοβαρευτούμε. Το δίκαιο θα ήταν 2 διακριτοί κύκλοι σπουδών: ένας κύκλος 4 ετών προπτυχιακού και ένα κύκλος 1 έτους μεταπτυχιακού. Ας μην ξεχνάμε ότι η επιλογή για MSc πρέπει να γίνεται και με άλλα κριτήρια και δεν αποτελεί πάντα φυσική συνέχεια από προπτυχιακό (βλ. συμμετοχές σε συνέδρια, συγγραφή papers, ερευνητική δραστηριότητα κ.α) αλλά ούτε είναι για όλους, κάτι το οποίο οφείλει να κριθεί πρώτα από την ακαδημαϊκή κοινότητα με την επιλογή του υποψηφίου.

    Επίσης στo αποδεικτικο Μαστερ τα Πολυτεχνεια μιλάνε για ECTS όταν τα ιδια δεν τα ECTS των φοιτητών που κάνουν κατατακτήριες στις σχολές τους ή στα μεταπτυχιακά τους και τους υποχρεώνουν να παρακολουθήσουν εξτρά μαθήματα. Με την λογική των ECTS κάθε Φυσικός θα έπρεπε με 2 χρόνια μαξιμουμ να παίρνει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού και κάθε Πληροφορικός ΤΕΙ ή ΑΕΙ θα έπρεπε με 1 έτος να έπαιρνε πτυχίο Ηλεκτρολόγου και κάθε Ηλεκτρονικός ΤΕΙ με 2 χρόνια πτυχίο Ηλεκτρολόγου. Τελικά το δέχονται ή όχι το ECTS τα πολυτεχνεία και ποιοι άραγε τους καλύπτουν;

    Επειδή θέλω να πιστεύω ότι ζούμε σε κράτος ισοπολιτείας αν ακούει κάποιος αρμόδιος ας μεριμνήσει

    Α) για να αρθεί η αδικία των πολλαπλών ειδικοτήτων των αποφοίτων ΗΜΜΥ αφού είναι αντισυνταγματική

    Β) για να αρθεί η αδικία των πολλαπλών ΠΕ που έχουν οι ΗΜΜΥ (ΠΕ Πληροφορικής και ΠΕ Ηλεκτρονικής) που έχουν σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ αφού είναι αντισυνταγματική

    Γ) για να σπάσει το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων σε 4 έτη και να δημιουργηθεί ξεχωριστός μεταπτυχιακός κύκλος ώστε να μην αισθάνονται αδικημένοι, στον οποίο να περνάνε και οι ίδιοι αλλά και άλλοι φοιτητές με δίκαιη ποσόστωση

    Δ) για να αλλάξουν καθεστώς οι κατατακτήριες και να δίνεται η δυνατότητα σε ένα φοιτητή που κάνει κατατακτήριες πχ από Χημικό στους Χημικούς Μηχανικούς να παίρνει πτυχιο βάσει ECTS με 1-2 παραπάνω έτη (και όχι με άλλα 5 όπως ισχύει τώρα)

    Ε) Υπάρχει θέμα παρανομίας με το eΤΕΕ. Το παράρτημα του ΤΕΕ είναι παράνομο και πρέπει να αποδωθούν ευθύνες. Υπάρχει καταγγελία εδώ http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=336 και εδώ http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=370

    Με τις ευχές μου για ΔΙΚΑΙΗ Ελλάδα και όχι για κοντόφθαλμο συμφέρον»
    ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

    ReplyDelete
  23. Anonymous11:53 am

    O κος Φαναράς έχει απόλυτο δίκιο.

    Δεν είμαι ούτε φυσικός ούτε έχω συμφέρον λόγω επαγγέλματος από τον φορέα που αναφέρεστε αλλά έχω πιστεί πως το τεχνικό επιμελητήριο έχει κόψει τη σταδιοδρομία πολλών αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ προσπαθώντας να προστατέψει τους αποφοίτους πολυτεχνείων. Σπούδασα Παιδαγωγικά και έχω επίσης και πτυχίο Ψυχολογίας και μεταπτυχιακό στην ίδια επιστήμη. Σπούδασα δέκα χρόνια για να έχω δύο πτυχία σε βασικό επίπεδο Bachelor και άλλα δύο για ΜΔΕ. Στην Ευρώπη χρειάζονται το λιγότερο τρία χρόνια σπουδών για το επίπεδο Bachelor. Για να μιλάμε για ισονομία έπρεπε η συγκεκριμένη σχολή να είναι κατά ελάχιστον δώδεκα χρόνια.

    Κύριε Υπουργέ μήπως πέρα από τα επαγγελματικά δικαιώματα θα έπρεπε να δείτε και τα περιγράμματα σπουδών των σχολών μας ανά επιστήμη; Με την λογική που καυτηρίασε ο κος Φαναράς θα έπρεπε και εμείς να διοριζόμαστε τόσο ως νηπιαγωγοί όσο και δάσκαλοι αφού έχουμε συνάφεια στα μαθήματα. Γιατί να υπάρχουν Πτυχιούχοι Ελληνικών ΑΕΙ που μπορούν να το κάνουν δίπορτο; Σκοπεύετε να εγκρίνετε και άλλα τέτοια προγράμματα σπουδών ή να καταργήσετε τα όσα υπάρχουν;

    ReplyDelete
  24. Anonymous4:17 am

    Γιατί πολλαπλές ειδικότητες με ένα πτυχίο? Γιατί στα Πανεπιστήμια θα πρέπει να σπουδάσουμε 16-20 χρόνια και να βγάλουμε 4-5 σχολές για να έχουμε τα ίδια δικαιώματα με κάποιον που δαπάνησε 5 χρόνια και είναι υπερεπιστήμων που θεραπεύει πάσα επιστήμη? Τι θα γίνει με τις πολυτεχνικές σχολές?Ισχύει πουθενά αλλού αυτό στον κόσμο? Θα καταργήσετε τα εξωφρενικά υπερδικαιώματα?
    Μια μονολεκτική απάντηση αρκεί.

    Αν όχι τότε να σπάσουν οι σχολές των πανεπιστημίων τα μαθήματά τους στα 2 ή στα 3 αυξάνοντας τη φοίτηση στα 5-6 χρόνια για να φαίνεται ότι κάνουν περισσότερα μαθήματα και να γίνονται ΥΠΕΡΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.

    Τα πανεπιστήμια πρέπει να αντιδράσουν. Πρέπει να αυξήσουν τον χρόνο σπουδών στα 5 έτη και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ κι αυτά υπερδικαιώματα αφού δεν διορθώνεται βάσει λογικής το πράγμα.

    ReplyDelete
  25. Anonymous7:34 am

    κ. Υφυπουργέ,
    με σημερινή απόφασή σας εισάγετε υποχρεωτικά την τηλεδιάσκεψη στις συνεδριάσεις θεσμικών οργάνων. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν περιφερειακά ΤΕΙ με ένα μόνο υπάλληλο στο κέντρο διαχείρησης δικτύου; Ποιος θα τα υλοποιήσει όλα αυτά;
    Επίσης πώς δικαιολογείτε το γεγονός της 18ημερης επίσκεψης προέδρων ΤΕΙ στις ΗΠΑ; Δε θα μπορούσαν να εργαστούν μέσω τηλεδιάσκεψης;

    ReplyDelete
  26. ΣΥΜΑΑΚ9:28 am

    ΣΥ.Μ.Α.Α.Κ.
    Σύλλογος Μηχανικών Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων
    (υπό σύσταση)

    Ύστερα από τη δημοσίευση του σχεδίου για τη δημιουργία ενιαίου επαγγελματικού φορέα, ως μέλη του υπό σύσταση Συλλόγου Μηχανικών Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων (ΣΥΜΑΑΚ) σας καταθέτουμε τις παρατηρήσεις μας.

    Α) Θεωρούμε πλήρως αποδεκτή τη λογική της ίδρυσης ενός ενιαίου φορέα ο οποίος θα επιλαμβάνεται ολόκληρου του φάσματος του επαγγέλματος του Μηχανικού έως και των τεχνικών.
    Β) Πιστεύουμε ότι ο διαχωρισμός των εμπλεκομένων με το φορέα επιστημόνων – επαγγελματιών σε κατηγορίες (τακτικών και συνδεδεμένων μελών) δεν συμβάλει στην αρχή της ισότιμης εκπροσώπησης των παραπάνω που κατά την άποψή μας θα πρέπει να διέπει τον εν λόγω φορέα.
    Γ) Με δεδομένο ότι στη παράγραφο των απονεμόμενων επαγγελματικών τίτλων, απουσιάζουν οι πτυχιούχοι μηχανικοί του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (δηλαδή ΤΕΙ μετά το 2001) και οι οποίοι δεν έχουν κάνει μεταπτυχιακές ή διδακτορικές σπουδές, ζητάμε να διευκρινιστεί άμεσα ο επαγγελματικός τίτλος που θα φέρουν αυτοί.

    Κλείνοντας, είμαστε βέβαιοι ότι ο Υφυπουργός Παιδείας, κος Ιωάννης Πανάρετος, θα προχωρήσει άμεσα στην σύνταξη και δημοσίευση των νέων ΠΔ για τις υπόλοιπες ειδικότητες Διπλωματούχων Μηχανικών ώστε να εναρμονίζονται με τις αρχές του διευρυμένου επαγγελματικού φορέα, των επιπέδων τεχνικής – επαγγελματικής – επιστημονικής ευθύνης και της διαδικασίας λήψης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

    Τα ιδρυτικά μέλη

    ReplyDelete
  27. Anonymous11:48 am

    Με τους διπλωματουχους τοπογραφους του ΕΜΠ που είχαν κάποτε τριετεις σπουδές το θα κάνετε; Θα τους διαχωρισετε;

    ReplyDelete