Wednesday, April 06, 2011

Συνέντευξη στην τηλεόραση της ΝΕΤ (Συμβαίνει Τώρα) 5/4/2011

Δημοσιογράφος: Να περάσουμε στον χώρο της παιδείας τώρα και να δούμε τις αλλαγές που σχεδιάζονται στον χώρο των μετεγγραφών των φοιτητών στα Πανεπιστήμια. Είναι κοντά μας ο κύριος Γιάννης Πανάρετος, Υφυπουργός Παιδείας. Καλημέρα. Καλώς ήλθατε.

Υφυπουργός: Καλή σας μέρα.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πανάρετε, θα δούμε όλες τις αλλαγές, και για το σύστημα μετεγγραφών αλλά και βεβαίως και για άλλα κρίσιμα ζητήματα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω πρώτα, πότε θα ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές; Είναι απορία και τηλεθεατών αλλά και γνωστών μου που έχουν παιδιά έτοιμα να δώσουν εξετάσεις.

Υφυπουργός: Θα ανακοινωθεί τις αμέσως προσεχείς μέρες το πρόγραμμα των εξετάσεων. Προβλέπουμε ότι θα ξεκινήσουν στις 12 Μαΐου.

Δημοσιογράφος: 12 Μαΐου. Πότε θα ανακοινωθεί αυτό;

Υφυπουργός: Τις αμέσως προσεχείς μέρες.

Δημοσιογράφος: Μπορεί δηλαδή και μέσα στην εβδομάδα;

Υφυπουργός: Βεβαίως.

Δημοσιογράφος: Λοιπόν, να δούμε τώρα τι αλλάζει στο σύστημα των μετεγγραφών στα Πανεπιστήμια. Ουσιαστικά, γίνονται πιο αυστηρά τα κριτήρια; Υπάρχουν λιγότερες θέσεις, λιγότερες κατηγορίες; Να τα κωδικοποιήσουμε λίγο γιατί έχουμε μπερδευτεί.

Υφυπουργός: Όχι, ούτε λιγότερες θέσεις θα έχουμε ούτε λιγότερες κατηγορίες θα έχουμε. Θα έχουμε έναν πιο λογικό τρόπο από αυτόν που έχουμε μέχρι σήμερα για να βοηθάμε ορισμένες κοινωνικές ομάδες που η Πολιτεία έχει αποφασίσει ότι χρειάζεται μία θετική διάκριση (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, οικογένειες που το ένα τους παιδί σπουδάζει σε μία πόλη και θέλουν και το άλλο τους παιδί να σπουδάσει στην ίδια πόλη). Γιατί; Ποιο ήταν το πρόβλημα κατ’ αρχήν; Μέχρι φέτος, αυτοί που δικαιούνταν να υπαχθούν στις ευεργετικές διατάξεις το έκαναν μετά τον Σεπτέμβρη μέσω των μετεγγραφών. Δηλαδή, έβγαιναν τα αποτελέσματα εγγράφονταν σε ένα τμήμα και, στην συνέχεια, έκαναν αίτηση στο Τμήμα που ήθελαν να μετεγγραφούν. Ενώ λοιπόν σε κάποια τμήματα είχαμε ένα συγκεκριμένο αριθμό εισακτέων, ξαφνικά ο αριθμός των εισαγομένων έφευγε από κάθε όριο – δηλαδή, κανείς δεν ήξερε εκ των προτέρων ποιός θα είναι ο τελικός αριθμός. Να σας πω ένα παράδειγμα. Στο ΤΕΙ Πειραιά, ο αριθμός εισακτέων σ’ ένα τμήμα ήταν 60 και μετεγγραφή πήραν 180.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή, θέλετε να μου πείτε ότι γινόντουσαν κάποιες παρατυπίες στις μετεγγραφές.

Υφυπουργός: Όχι δεν ήταν θέμα παρατυπιών. Ήταν μέσα στον Νόμο, αλλά…

Δημοσιογράφος: Το δικαιούνταν δηλαδή τα παιδιά;

Υφυπουργός: Το δικαιούνταν, αλλά αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Το δικαιούνταν μεν, αλλά με τον τρόπο που αυτό γινόταν, άλλαζε ουσιαστικά η εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως ξέρετε, υπάρχουν παράπονα από τα Πανεπιστήμια ότι ο αριθμός των εισακτέων είναι μεγαλύτερος από αυτόν που θεωρούν ότι μπορούν να υποδεχθούν. Όταν λοιπόν το Κράτος έρχεται και καθορίζει αριθμό εισακτέων 60 και ξαφνικά το Τμήμα βρίσκεται να έχει 240 πρωτοετείς, ούτε εκπαίδευση σωστή μπορεί να κάνει ούτε στα εργαστήρια μπορούν να πάνε αυτά τα παιδιά, αλλά στρεβλώνεται και η σύνθεση των φοιτητών. Διότι σκεφτείτε ότι οι 60 που εισήχθησαν αρχικά έχουν μία βαθμολογία, ας πούμε πάνω από15 και όλοι οι υπόλοιποι που έρχονται, επειδή δεν έχουν μπει με τις γενικές εξετάσεις, με την αρχική κατανομή, συνήθως έχουν πολύ χαμηλότερες βαθμολογίες.

Δημοσιογράφος: Κατανοώ την αναγκαιότητα να γίνει κάτι τέτοιο, το θέμα είναι πώς δεν θα αποκλειστούν κάποιες ομάδες, οι οποίες δικαιούνται μία μετεγγραφή;

Υφυπουργός: Δεν θα αποκλεισθεί καμία ομάδα γιατί θα καθορίσουμε αριθμό εισακτέων για κάθε κατηγορία και σε κάθε τμήμα.

Δημοσιογράφος: Πλην δηλαδή του συγκεκριμένου αριθμού εισακτέων που θα υποδέχονται τα Πανεπιστήμια, η κάθε κατηγορία που θα ορίσετε θα λέει για παράδειγμα ότι στην κατηγορία των πολύτεκνων μπορούν να ενταχθούν 50 άτομα; Λέω ένα παράδειγμα.

Υφυπουργός: π.χ. μπορούν να εγγραφούν στην Νομική της Αθήνας 50 άτομα από την συγκεκριμένη κατηγορία.

Δημοσιογράφος: Αν υπάρχουν περισσότερα τι γίνεται;

Υφυπουργός: Εδώ ακριβώς είναι η προσπάθεια που κάνουμε ώστε και να αντιμετωπίσουμε το κοινωνικό αίτημα, αλλά και να διατηρήσουμε τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Δηλαδή, ο κάθε υποψήφιος, δηλώνοντας ένα τμήμα το οποίο θέλει να παρακολουθήσει - για παράδειγμα, στο λεκανοπέδιο Αττικής- και αν ανήκει και σε μια ειδική κατηγορία, θα δηλώσει τα τμήματα του συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου στα οποία ενδιαφέρεται να μπει. Το σύστημα θα εξετάζει την πρώτη του προτίμηση. Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι η πρώτη του προτίμηση είναι η Σχολή Ηλεκτρολόγων του Πολυτεχνείου, μπαίνει με την γενική σειρά με την βαθμολογία που έχει πετύχει; Εάν μπαίνει, τελείωσε. Εάν δεν μπαίνει, το σύστημα θα πηγαίνει αμέσως να εξετάζει την ειδική κατηγορία και τον ειδικό αριθμό εισακτέων που έχουμε εκεί. Πενήντα είπατε προηγουμένως.

Δημοσιογράφος: Αν πληροί δηλαδή τα κριτήρια, κατ’ αρχάς, στο θέμα των πολυτέκνων, τότε θα εξετάζεται με μεγαλύτερη επιείκεια λέτε, εφ’ όσον δεν συγκεντρώνει την βαθμολογία …

Υφυπουργός: Θα είναι στον ειδικό αριθμό που θα έχει προβλεφθεί, όπως και τώρα προβλέπεται, αλλά θα είναι συγκεκριμένος αριθμός. Δηλαδή, το κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα ξέρει ακριβώς από την αρχή, από το καλοκαίρι, πόσους φοιτητές θα υποδεχθεί.

Δημοσιογράφος: Αν πληρούν τα κριτήρια 52, για παράδειγμα, τότε πώς θα κριθούν αυτοί; Βαθμολογικά;

Υφυπουργός: Βαθμολογικά, ακριβώς! Αφού εξετασθεί η αίτηση, όπως σας είπα, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων π.χ. , και αν ο υποψήφιος δεν εισαχθεί σε αυτό ούτε με την γενική σειρά ούτε με την ειδική κατηγορία, το σύστημα θα πάει στην επόμενη επιλογή του υποψηφίου, στην επόμενη προτίμηση. Η επόμενη προτίμηση, ας πούμε, ότι είναι το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Θα εξετάσει σε αυτό το τμήμα: Έχει την βαθμολογία για να μπει με τον γενικό αριθμό; Την έχει; Μπαίνει. Δεν την έχει; Μήπως μπαίνει με τον ειδικό αριθμό; Στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ας πούμε ότι υπάρχουν 30 θέσεις για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή θα συντάσσει δύο μηχανογραφικά;

Υφυπουργός: Ένα θα συντάσσει, αλλά θα υπάρχει διπλή διαδικασία στο πρόγραμμα με το οποίο γίνεται η επιλογή των υποψηφίων για τα Τμήματα.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή θα κρίνεται βαθμολογικά με το σύνολο των υποψηφίων και στην συνέχεια θα μπαίνει στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων και εκεί επίσης θα έχει καταρτίσει μία διαφορετική λίστα με τις προτεραιότητες;

Υφυπουργός: Την ίδια λίστα. Οι προτεραιότητές του είναι ίδιες, φαντάζομαι. Δεν μπορεί να αλλάζουν οι προτεραιότητες.

Δημοσιογράφος: Απλά θα είναι διπλή η κρίση.

Υφυπουργός: Θα είναι διπλή η κρίση. Υπάρχει και ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα. Θα βελτιώσουμε την αξιοκρατία. Διότι πάλι και εκεί, θα μπαίνουν στα τμήματα από τις ειδικές κατηγορίες ανάλογα με την βαθμολογία τους. Αυτοί που έχουν καλύτερη απόδοση θα μπαίνουν στα τμήματα υψηλότερης προτίμησης και αυτοί που έχουν λιγότερο καλή απόδοση, θα εξακολουθούν να εισάγονται, αλλά σε ένα τμήμα που δεν θα είναι ενδεχομένως η πρώτη τους επιλογή, όπως γίνεται με όλα τα παιδιά που δεν ανήκουν σε κάποια ειδική κατηγορία.

Δημοσιογράφος: Τι κατηγορίες, τώρα, θα περιλαμβάνει ουσιαστικά;

Υφυπουργός: Οι κατηγορίες που περιελάμβαναν μέχρι σήμερα οι ρυθμίσεις για μετεγγραφές. Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, παιδιά οικογενειών που ο ένας αδελφός σπουδάζει σε ένα Πανεπιστήμιο. Ουσιαστικά, είναι ο τετραγωνισμός του κύκλου αυτός.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, ερώτηση τηλεθεατή. Στους τρίτεκνους, θα τεθούν και οικονομικά κριτήρια;

Υφυπουργός: Θα τεθούν και οικονομικά κριτήρια μόνο όσον αφορά Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, πρόθεσή μας είναι να τεθούν οικονομικά κριτήρια. Διότι, υποτίθεται ότι προσπαθεί κανείς να βοηθήσει οικογένειες που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες, ακριβώς διότι είναι τρίτεκνοι, για παράδειγμα.

Δημοσιογράφος: Άρα, πέρα από το βαθμολογικό, θα υπάρχουν και κάποια οικονομικής φύσεως κριτήρια για τους γονείς πλέον.

Υφυπουργός: Μόνο όσον αφορά Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρέπει να είμαστε δίκαιοι κοινωνικά, δεν μπορούμε να είμαστε άδικοι. Δεν μπορεί, δηλαδή, κάποιος που έχει εισόδημα 100.000 ευρώ να αξιοποιεί αυτές τις δυνατότητες που δίνει η πολιτεία για να υποστηρίξει συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και να μένει κάποιος έξω με υψηλότερη βαθμολογία –γιατί μένει έξω κάποιος. Από την ώρα που βάζεις ειδικές θέσεις, κάποιος μένει έξω.

Δημοσιογράφος: Βέβαια, αυτό θα γίνεται με βάση την φορολογική του δήλωση; Αν αποκρύπτει κάποιος εισοδήματα;

Υφυπουργός: Δεν έχουμε άλλον τρόπο να το κάνουμε.

Δημοσιογράφος: Καταλαβαίνετε όμως, εκεί θα υπάρχει μια αδικία. Αν κάποιος έχει την δυνατότητα την οικονομική, δεν το δηλώνει όμως…

Υφυπουργός: Ξέρετε όμως, σε πολλές περιπτώσεις, στο ελληνικό δημόσιο πάμε ανάποδα. Λέμε, ναι, επειδή αυτό είναι έτσι, γι΄αυτό δεν κάνουμε εκείνο. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε -και βελτιώνεται νομίζω- τον τρόπο και την αξιοπιστία των φορολογικών δηλώσεων. Το Κράτος αναπτύσει πιο αξιόπιστους μηχανισμούς για να διερευνά και να προσδιορίζει αυτό που θέλει να προσδιορίσει.

Δημοσιογράφος: όσον αφορά τον αριθμό των εισακτέων τώρα υπάρχουν συγκεχυμένες πληροφορίες για το πόσο θα μειωθεί ανά Σχολή.

Υφυπουργός: Κοιτάξτε. Πληροφορίες δεν μπορεί να υπάρχουν γιατί δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων. Αυτό που μας προβληματίζει και αυτό το οποίο θα αποτελέσει τον οδηγό της σκέψης μας για τον αριθμό των εισακτέων δεν είναι να υπάρξει μείωση εισακτέων. Γιατί να μειώσουμε τους εισακτέους αυτήν τη στιγμή; Βεβαίως τα Παν/μια έχουν κάποιες ενστάσεις, τις έχουν διαχρονικά, ήδη όμως τα βοηθάμε με την ρύθμιση που σας ανέπτυξα.

Δημοσιογράφος: ξεκινάμε όμως από την βάση ότι θα μειωθεί σε κάποιες Σχολές ο αριθμός;

Υφυπουργός: Δεν ξεκινάμε από την βάση ότι θα μειωθεί σε κάποιες Σχολές. Ξεκινάμε από την εξής βάση: Υπάρχουν Τμήματα, Παν/μίων ή ΤΕΙ, στα οποία έχουμε ενδείξεις ότι ο αριθμός των παιδιών που εγγράφονται τελικά, ανεξάρτητα από το πόσοι είναι οι εισακτέοι, είναι πολύ μικρότερος από αυτούς που εισάγονται. Αν δηλαδή έχεις ένα Τμήμα με 100 εισακτέους και μπουν 80 και εγγραφούν οι 20 και από αυτούς οι 10 παίρνουν μετεγγραφή, σημαίνει ότι εκεί δεν έχει έννοια να έχεις αυτό τον υψηλό αριθμό εισακτέων. Επομένως, η όλη λογική θα είναι πώς αυτό που ανακοινώνουμε, θα έχει ανταπόκριση στην ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν είναι δηλαδή ο στόχος να μειωθούν οι εισακτέοι.

Δημοσιογράφος: Ωστόσο, αν αλλάξει και το σύστημα των μετεγγραφών, και πάλι θα πρέπει να συνυπολογιστούν αυτά τα δυο. Γιατί θα υπάρχουν και λιγότερες μετεγγραφές.

Υφυπουργός: Όχι, δεν θα μειωθεί ο αριθμός. Θα αλλάξει όμως ο τρόπος που εξυπηρετούνται οι ειδικές κοινωνικές ομάδες. Αντί για μετεγγραφές θα μπαίνουν με τις εξετάσεις.

Δημοσιογράφος: … αυστηροποιούνται λίγο τα κριτήρια όμως .

Υφυπουργός: Δεν αυστηροποιούνται. Δε θα υπάρχουν λιγότερες θέσεις. Αυτό που θα συμβεί είναι ότι σε Τμήματα σαν αυτά που σας ανέφερα προηγουμένως, όπου συσσωρεύονταν όλοι όσοι έπαιρναν μετεγγραφές, δεν θα έχουν τόσο μεγάλο αριθμό φοιτητών από τις ειδικές κοινωνικές ομάδες, αλλά αυτοί που θα δικαιούνταν με το προηγούμενο σύστημα μετεγγραφή θα απλωθούν κατά κάποιο τρόπο σε όλα τα Τμήματα του ιδίου γνωστικού αντικειμένου το οποίο έχει επιλέξει ο ίδιος ο φοιτητής.

Δημοσιογράφος: Πλην της βαθμολογίας ποια άλλα κριτήρια θα παίξουν ρόλο σημαντικό για την μετεγγραφή ενός φοιτητή; Για παράδειγμα, το ότι υπάρχει και φοιτητής που ο αδελφός του είναι φοιτητής στην ίδια πόλη, ενώ η οικογένειά του διαμένει σε διαφορετική, αυτό θα παίξει ρόλο;

Υφυπουργός: Είναι μια από τις ειδικές κατηγορίες.

Δημοσιογράφος: Είναι ήδη αλλά θα εξακολουθήσει να είναι;

Υφυπουργός: Αυτό σας είπα, όλες οι κατηγορίες οι οποίες είχαν μια ειδική, ευνοϊκή μεταχείριση, θα εξακολουθούν να έχουν αυτή την ειδική, ευνοϊκή μεταχείριση. Δεν είναι τώρα ο χρόνος να επανεξετάσουμε εάν υπάρχουν περιπτώσεις όπου ενδεχομένως δεν θα έπρεπε να υπάρχει ειδική μεταχείριση. Αυτή την στιγμή λέμε ότι αυτά τα παιδιά γνώριζαν ότι θα έχουν αυτήν την ευχέρεια, θα εξακολουθούν να την έχουν.

Δημοσιογράφος: Λοιπόν, επειδή είναι πολλές οι αλλαγές που χρειάζονται και προσπαθούμε να τις παρακολουθήσουμε όλες, υπάρχει τώρα και η σκέψη να αποσυνδεθεί το απολυτήριο Λυκείου ουσιαστικά από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Κάποιος που δεν επιθυμεί να περάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα μπορεί να παίρνει απολυτήριο Λυκείου χωρίς να δώσει Πανελλαδικές.

Υφυπουργός: Ναι. Δεν είναι λογικό;

Δημοσιογράφος: Απολύτως. Εγώ αναρωτιέμαι γιατί ίσχυε το αντίθετο.

Υφυπουργός: Αυτό είναι ενδιαφέρον. Εγώ να σας πω την δική μου εξήγηση. Το 1997 έγινε μια αλλαγή στο Λύκειο και στον τρόπο πρόσβασης στο Παν/μιο όπου υιοθετήθηκε η άποψη, καλώς ή κακώς - δεν έχει σημασία τώρα αυτή την στιγμή, είναι θέμα παλιό - καλώς ή κακώς αποφασίσθηκε τα παιδιά για να μπουν στο Παν/μιο θα δίνουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα του Λυκείου. Επομένως εκεί εκ των πραγμάτων θα έπρεπε κανείς για να πάρει το απολυτήριο να το πάρει μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων. Το 2000 και το 2005 στην συνέχεια, έγιναν κάποιες αλλαγές. Μειώθηκαν τα μαθήματα που εξετάζονταν, αλλά δεν ασχολήθηκε κανείς με το να διορθωθεί αυτό. Ιδιαίτερη έμφαση έδιναν σ’ αυτό το πρόβλημα οι μαθητές αλλά κανείς δεν τους άκουγε. Χαρακτηριστικά να αναφερθώ σε συνάντηση που είχα με μαθητές του Λυκείου των Σπετσών όπου μου ετέθη το ερώτημα γιατί να δίνουν εξετάσεις όσοι δεν θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο.

Δημοσιογράφος: Ωστόσο, θα περνούν από κάποια διαδικασία αξιολόγησης οι μαθητές αυτοί;

Υφυπουργός: Μα βέβαια.

Δημοσιογράφος: Για παράδειγμα, εξετάσεις τρίτης Λυκείου θα υπάρχουν;

Υφυπουργός: Μα θα υπάρχουν οι εξετάσεις εκείνες που χρειάζεται για να πάρει κανείς το απολυτήριο του Λυκείου. Τα παιδιά ήδη σήμερα δίνουν ενδοσχολικές εξετάσεις.

Δημοσιογράφος: Άρα θα δίνουν εξετάσεις, απλά δε θα δίνουν Πανελλαδικές.

Υφυπουργός: Ακριβώς. Ήδη τα παιδιά σήμερα δίνουν εξετάσεις ενδοσχολικές στα μαθήματα που δεν εξετάζονται στις Πανελλήνιες. Πρέπει να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να ελαττώσουμε την πίεση που δημιουργείται στα νέα παιδιά από την αγωνία των εξετάσεων. Χθες, είχε οργανωθεί στο Υπουργείο Παιδείας μια ημερίδα για το κάπνισμα στα σχολεία.

Δημοσιογράφος: 1 στους 5 μαθητές καπνίζει.

Υφυπουργός: Εγώ φοβάμαι ότι είναι και περισσότεροι, αλλά να σας πω το εξής…

Δημοσιογράφος: Πάμε με τα επίσημα στοιχεία εμείς.

Υφυπουργός: Ξέρετε, τα «επίσημα» στοιχεία δεν προκύπτουν από καταγραφή. Είναι αποτέλεσμα μελετών.

Δημοσιογράφος: Έχετε δίκιο. Πολλές φορές, δεν αντικατοπτρίζουν και την πραγματικότητα.

Υφυπουργός: Ξέρετε τι έλεγαν τα παιδιά χθες; Τους λόγους για τους οποίους καπνίζουν. Έλεγαν ότι δεν υπάρχουν συνθήκες για κοινωνική συναναστροφή των μαθητών. Αυτό που τους απασχολεί διαρκώς είναι οι εξετάσεις. Αυτό οδηγεί και σε αποτελέσματα που είναι αρνητικά, όπως η εξάρτηση από ουσίες- είτε αυτό είναι το τσιγάρο είτε είναι κάτι άλλο περισσότερο οδυνηρό. Πρέπει λοιπόν να το κάνουμε αυτό, να το κάνουμε με προσοχή χωρίς να ανατρέψουμε την κατάσταση άρδην αλλά να οδηγούμαστε σταδιακά στο να λειτουργεί το Λύκειο ως Λύκειο και τα παιδιά να ευχαριστιούνται αυτό που κάνουν στο Λύκειο. Θα μου επιτρέψετε να σας πω κάτι ακόμα που νομίζω ότι είναι σημαντικό. Χρησιμοποιούμε διαρκώς τον όρο εξετάσεις για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο. Γιατί εξετάσεις; Δεν είναι εξετάσεις. Εξετάσεις έχεις όταν θέλεις να διακρίνεις το τι έχει μάθει κάποιος. Η εισαγωγή στο Παν/μιο είναι ένας διαγωνισμός. Εξετάσεις έχουμε για την απόλυση από το Λύκειο.

Δημοσιογράφος: Μα δε θα έπρεπε όμως με κάποιο κριτήριο να εισαχθεί κάποιος στην συγκεκριμένη Σχολή; Για παράδειγμα, υπάρχουν πάρα πολλοί που θα ήθελαν να μπουν στην Νομική, ποιοι όμως μπορούν και πώς πρέπει να κριθούν αυτοί κατά την γνώμη σας;

Υφυπουργός: Ωραία. Χρειαζόμαστε ένα κριτήριο. Αυτό μπορεί να είναι ένα απλό κριτήριο. Δε χρειάζεται να είναι ένα πολύπλοκο κριτήριο που συσσωρεύει άγχος και δημιουργεί την ανάγκη τα παιδιά αυτά να ζητούν εξωσχολική βοήθεια είτε να κάνουν προσπάθειες μέχρι το βράδυ στις 11 στα φροντιστήρια κ.τ.λ. για να αποδώσουν καλύτερα σε αυτό που λέμε σήμερα εξετάσεις.

Δημοσιογράφος: κ. Υφυπουργέ, όμως και πάλι να μπαίνουν συγκεκριμένα σε Σχολή και στην συνέχεια να επιλέγουν Τμήμα και αυτό τους προσθέτει ένα ακόμη άγχος…

Υφυπουργός: Γιατί;

Δημοσιογράφος: Την χρονιά… την πρώτη χρονιά λοιπόν που θα μπουν σε έναν καινούργιο χώρο όπως είναι το Παν/μιο, με τελείως διαφορετικά δεδομένα από το σχολείο, όλοι το συναντήσαμε αυτό, θα είναι ίσως ακόμη δυσκολότερο να επιλέξουν το Τμήμα που τους καλύπτει απολύτως.

Υφυπουργός: Κοιτάξτε…

Δημοσιογράφος: Και επίσης με ποια κριτήρια θα ενταχθούν σε αυτό. Είναι και αυτό ένα ζήτημα.

Υφυπουργός: Ωραία, λοιπόν, να σας πω δυο πράγματα. Το ένα είναι με ποιά κριτήρια θα επιλέξουν. Κατ’ αρχήν τι τους ενδιαφέρει περισσότερο. Αυτό θα μπορούν να το κάνουν καλύτερα έχοντας περάσει έναν χρόνο μέσα στην Σχολή από ό, τι έχοντας τελειώσει το Λύκειο χωρίς, ενδεχομένως να έχουν πατήσει στο Πανεπιστήμιο. Τώρα το πώς στο δεύτερο έτος ή στο τρίτο έτος θα ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα σπουδών, αυτό επίσης είναι κάτι που σε πολλές χώρες έχει λυθεί. Μπορεί να λαμβάνεται υπ’ όψη η απόδοση των φοιτητών στο πρώτο έτος ή με την εγγραφή σε μαθήματα στα οποία ο φοιτητής θα μπορεί να εγγράφεται προκειμένου να επιλέξει μια κατεύθυνση που θέλει.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα. Κλείνοντας, θα ήθελα να μου επιβεβαιώσετε και πάλι το 12 Μαΐου γιατί τηλεφωνούν οι τηλεθεατές, ρωτάει ο κόσμος…

Υφυπουργός: Δεν σας το επιβεβαιώνω. Σας είπα από την αρχή. Προσπάθησα να δώσω μια ένδειξη γιατί καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια αγωνία.

Δημοσιογράφος: Είναι όμως πιθανή ημερομηνία.. 12 Μαΐου Πανελλαδικές…

Υφυπουργός: Ε, ναι. Είναι πιθανή ημερομηνία, σας είπα ότι θα το ανακοινώσουμε μέσα στις επόμενες μέρες.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα, να σας ευχαριστήσουμε πολύ Υπουργέ. Καλή συνέχεια, να είστε καλά.

Υφυπουργός: Να είστε καλά, κι εγώ εσάς.

5 comments:

  1. Anonymous7:14 am

    Διαβάστε τις αναρτήσεις

    ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ είναι παιδαγωγικά χρήσιμες

    1. - Συγχώνευση 1ου, 2ου Γυμνασίων και Λυκείων Βύρωνα, του Βασίλη Μπαλάσκα [22:57 - 2011/04/06]
    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=28692 ΚΑΙ

    2 - Απάντηση - σχόλιο στο άρθρο του Βασίλη Μπαλάσκα για τις συγχωνεύσεις των σχολείων του Βύρωνα, από καθηγητές του 2ου Λυκείου Βύρωνα [14:07 - 2011/04/07]
    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=28745

    ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

    Και είναι αυτοί που αρνούνται ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ., ΤΑ ΑΠΛΑ

    ΠΡΟΤΑΣΗ:

    Ναι να μην συγχωνευθούν τα σχολεία για να μη χάσει τη θέση του ο ένας από τους διευθυντές και για να μην μετακινηθεί η οργανική θέση κάποιων σε σχολείο μερικά μέτρα πιο κει.

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:54 pm

    Αυτά έλεγε ο Β.ΜΠ και ήταν ενάντια στις αναξιοκρατικές επιλογέςστελεχών της εκπαίδευσης ως αιρετός και των διώξατε από την ΠΑΣΚΕ!!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:35 am

    nai alla afroi pou ton dioxane pHran karekles kai osoi ton dievalan 8eloun na ginoun symbouloi tHs paideias gia na didaskoun ta paideia mas tis indriges kai tHS lamogies KAI KANOYN OLH THN HMERA FRONTHSTHRIA yponomeuodas to DHMOSIO SXOLEIO

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:37 pm

    Κύριε υφυπουργέ,

    Πότε επιτέλους θα καταθέσετε το νέο νόμο για τα ΑΕΙ;

    Σε ορισμένα Πανεπιστήμια προκηρύσσονται πρυτανικές εκλογές για τον επόμενο μήνα. Θα τις αφήσετε να προχωρήσουν; Τι είδους νέα διοίκηση θα έχουμε τότε.

    Είναι ανάγκη να επιταχύνετε.

    ReplyDelete
  5. Anonymous1:48 pm

    ΑΠΟΡΙΑ 1



    ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΣΩΡΕΡΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ "ΑΝΟΙΚΤΗΣ" ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΚΑΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ

    ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΜΕΙΟΔΟΤΩΝ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ




    ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ , Η ΙΔΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΔΙΑΔΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΟΔΟΤΡΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ

    απορία.....

    και μετά μας λένε ότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.... από την ουρά βρωμάει μόνο... το κεφάλι οστεοποιήθηκε ... και ως εκ τούτου .... άοσμον... πλέον!!!!!

    ReplyDelete