Sunday, November 15, 2009

Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

 Το πλήρες κείμενο της δήλωσής μου σε απάντηση σχετικής ερώτησης της δημοσιογράφου του Ελεύθερου Τύπου Γ. Μανώλη (τύπος της κυριακής, 15/11/09) 

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, συνυπάρχουν δύο προβλήματα. Το ένα αφορά την ακαδημαϊκή δεοντολογία και πρακτική και το άλλο την νομιμότητα. Είναι κρίμα ότι το πρώτο υποκαθίσταται πλήρως από το δεύτερο. Γιατί η έλλειψη ακαδημαϊκής δεοντολογίας βρίσκεται στην ρίζα των προβλημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, μπορεί να παρέμβει μόνο στο τυπικά νομικό κομμάτι ενός τέτοιου προβλήματος. Και φυσικά, το νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Εν προκειμένω, το νομότυπο δεν είναι απαραιτήτως και το δέον ακαδημαϊκά.

Αν τα πανεπιστήμια δεν ασχοληθούν με την ίδια την τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας -και όχι μόνο την τήρηση της νομιμότητας- τότε δεν θα έχουμε κάνει ουσιαστικά βήματα προόδου. Δεν αρκεί απλώς να υπάρχει ένας υφυπουργός που έχει την πολιτική βούληση να παρέμβει για να διορθώσει τις παρατυπίες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται ότι, πέρα από την δεοντολογία, ενδέχεται να προκύπτει και παράβαση του νόμου. Και εφ’ όσον αυτό συμβαίνει (έχω ζητήσει ενημέρωση), τότε τα πράγματα είναι απλά: θα κάνουμε ό,τι έχουμε υποχρέωση.

Μία τέτοια παρέμβασή μας, πάντως, θα έχει αντιμετωπίσει μόνο το νομότυπο σκέλος της υπόθεσης (δοθέντος ότι υπάρχει τώρα η πολιτική βούληση που δεν ήταν πάντα δεδομένη). Δεν θα έχει επανορθώσει το περί ακαδημαϊκής δεοντολογίας αίσθημα.

 Τίθεται επομένως το ερώτημα: Ποιά είναι η ουσιαστική λύση;


Η άποψη μου είναι ότι αντί για περισσότερο εναγκαλισμό από το Υπουργείο ώστε να γίνεται ασφυκτικότερος έλεγχος, αυτό που χρειάζεται είναι περισσότερη αυτονομία. Ουσιαστική όμως αυτονομία. Η ουσιαστική αυτονομία συνεπάγεται και υπευθυνότητα μέσω της αξιολόγησης και της κοινωνικής λογοδοσίας.

Σε ένα πραγματικά αυτόνομο πανεπιστήμιο, ενδέχεται κάποιοι να παραβιάσουν την ακαδημαϊκή δεοντολογία. Τα αποτελέσματα όμως αυτής της εκτροπής δεν θα αργήσουν να φανούν. Εφ’ όσον η βάση της σχέσης κράτους-πανεπιστημίων θα είναι η αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία, οι καλές πρακτικές θα επιβραβεύονται ενώ οι κακές θα έχουν κόστος.

Αυτό θα αναγκάσει τα ίδια τα πανεπιστήμια να προσέξουν πολύ περισσότερο το κορυφαίο αυτό ζήτημα αυτό και να μην αποφεύγουν τις ευθύνες τους.

34 comments:

  1. Anonymous12:33 pm

    κ. Πανάρετε,
    περί του Τμήματος Κοιν. Θεολογίας ένα μόνο διερωτώμαι: Η Θεολογική Σχολή πρωτοστατεί στην ανήθικη συμπεριφορά; Οι πρακτικές και οι πράξεις των καθηγητών της Σχολής μας ντροπιάζουν ομαδικά ως θεολόγους. Η θέση σας «το νόμιμο δεν είναι και ηθικό» είναι για μας τους θεολόγους μια σαφής, ξεκάθαρη και σοβαρότατη θεολογική αλήθεια. Περιμένουμε έρευνα σε βάθος και τολμηρές αποφάσεις.

    Επειδή τα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση θα διαβάσουν ασφαλώς πολλοί θεολόγοι θέτω ένα ακόμη ερώτημα, άσχετο με το ζήτημα της ανάρτησης, πλην όμως πολύ σημαντικό:
    Ποια είναι η θέση του Υπουργείου για την πρωινή προσευχή, τις εικόνες στις τάξεις και τον εκκλησιασμό των μαθητών; (το ερώτημα σας το θέτουμε εξαιτίας τόσο της πρόσφατης απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για αποκαθήλωση του Σταυρού από τις τάξεις όσο και του σχετικού αιτήματος του Συνηγόρου του Πολίτη που σας απεστάλη προ ολίγων ημερών και λέει: «Τα θέματα της πρωινής προσευχής και του εκκλησιασμού πρέπει να συζητούνται με σεβασμό στις θρησκευτικές ανάγκες αλλά και πεποιθήσεις των μαθητών. Επίσης, δεδομένου του δικαιώματος κάθε ανηλίκου να έχει τις δικές του θρησκευτικές πεποιθήσεις και να επιλέγει σε ποιες λατρευτικές εκδηλώσεις θα συμμετέχει, πρέπει να αποφασίζεται με προσοχή και ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου και τη διαπολιτισμική σύνθεση του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού, η υποχρεωτικότητα ή μη της πρωινής προσευχής και του εκκλησιασμού»).

    Τι θα γίνει τελικά κ. Υπουργέ; Να περιμένουμε «συμμόρφωση» του Υπουργείου στις υποδείξεις του ευρωδικαστηρίου και του Συνηγόρου του Πολίτη ή θα υπερασπιστείτε την Παράδοση της πατρίδας μας και το μέχρι σήμερα νομικό πλαίσιο που διέπει τα σχετικά θέματα;
    Γ.Τ., θεολόγος

    ReplyDelete
  2. αγωνιών για τα ελληνικά ΑΕΙ12:52 pm

    Σε ένα πραγματικά αυτόνομο πανεπιστήμιο, ενδέχεται κάποιοι να παραβιάσουν την ακαδημαϊκή δεοντολογία. Τα αποτελέσματα όμως αυτής της εκτροπής δεν θα αργήσουν να φανούν. Εφ’ όσον η βάση της σχέσης κράτους-πανεπιστημίων θα είναι η αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία, οι καλές πρακτικές θα επιβραβεύονται ενώ οι κακές θα έχουν κόστος.

    Λαμβάνοντας υπόψη το παράδειγμα της Βρετανίας [μιάς χώρας με τεράστια παράδοση στην αξιολόγηση των πανεπιστημίων] όπου οι σχετικές διαδικασίες εξελίχθηκαν μετά από δεκαετίες εμπειρίας και σε εύρος χρόνου, αναρωτιέται κανείς κατά πόσο η πρότασή σας ουσιαστικά παραπέμπει ένα υπαρκτό και τεράστιο πρόβλημα ακαδημαϊκών παρατυπιών στα ελληνικά πανεπιστήμια σε ένα μάλλον μακρινό (και ίσως αβέβαιο) μέλλον. Μέχρι τότε, οι ακαδημαϊκές παρατυπίες θα συνεχίζονται προς απογοήτευση των ικανών που πασχίζουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο και 'περνώντας' τα χειρότερα παραδείγματα στους νέους φοιτητές.

    Από την άλλη, αν σκοπεύετε να στήσετε ένα σύστημα αξιολόγησης (που θα επιβραβεύει τις καλές πρακτικές) άμεσα. Πώς μπορεί να γίνει αυτό όταν δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική μελέτη και διαβούλευση; (και δεν μιλάμε για μελέτες του ενός μήνα και διαβουλεύσεις μερικών ημερών στο Διαδίκτυο - δείτε πόσα χρόνια πήραν κάποιες αντίστοιχες αποφάσεις σε χώρες με πιό αναπτυγμένη κουλτούρα διαλόγου και πιό υγιή εκπαιδευτικά συστήματα)

    ReplyDelete
  3. Κύριε Πανάρετε, γράφετε:

    «Εφ’ όσον η βάση της σχέσης κράτους-πανεπιστημίων θα είναι η αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία, οι καλές πρακτικές θα επιβραβεύονται ενώ οι κακές θα έχουν κόστος.»

    Πρέπει να μας πείτε εδώ τι είδους κόστος έχετε κατά νου, για να δούμε μετά αν το κόστος αυτό θα είναι επαρκές για να αποτρέψει π.χ. φαινόμενα νεποτισμού. Αν το κόστος αυτό αφορά μόνο ύψος ερευνητικής χρηματοδότησης, δεν θα είναι αρκετό. Αν περιλαμβάνει και σημαντική μείωση μισθού των μελών ΔΕΠ τμημάτων που αξιολογούνται αρνητικά, τότε ίσως να λειτουργήσει. Αλλά τέτοιο σύστημα δεν γνωρίζω να εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο.

    Πείτε μας λοιπόν: τι «κόστος» έχετε κατά νου;

    ReplyDelete
  4. Μέλος ΔΕΠ5:21 am

    Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ / Αγαπητέ Κύριε συνάδελφε,

    γράφετε ότι "εφ’ όσον η βάση της σχέσης κράτους-πανεπιστημίων θα είναι η αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία, οι καλές πρακτικές θα επιβραβεύονται ενώ οι κακές θα έχουν κόστος". Φοβάμαι όμως ότι ο συλλογισμός σας στηρίζεται στην εξής προκείμενη: «Οι διοικούντες έναν οργανισμό λειτουργούν με γνώμονα το μακροπρόθεσμο συμφέρον του οργανισμού». Μπορείτε με το χέρι στην καρδιά να βεβαιώσετε ότι είστε πεπεισμένος πως η εν λόγω προκείμενη ισχύει;

    Ως προς την τήρηση της νομιμότητας, επιτρέψτε μου ένα παράδειγμα: Καθηγητής μεγάλου Πανεπιστημίου της Βορείου Ελλάδος καταγγέλλεται για πολλαπλές παραβιάσεις της νομιμότητας την περίοδο 2007-09, οπότε και διατελούσε συγχρόνως Πρόεδρος του Τμήματός του και Διευθυντής του Τομέα του. Έκτοτε:
    α. Ο Πρύτανης έχει στα χέρια του το πόρισμα της ΕΔΕ που είχε διατάξει, αλλά το κρατάει στο συρτάρι του και αρνείται να χορηγήσει αντίγραφο, παρά το γεγονός ότι του έχει δοθεί σχετική εισαγγελική παραγγελία.
    β. Η καθ’ υπέρβασιν εγγραφή 13 μεταπτυχιακών φοιτητών ως «ισοβαθμησάντων» σε ΠΜΣ χαρακτηρίζεται από τη Νομ. Επιτροπή του εν λόγω Πανεπιστημίου παράνομη, αλλά ουδείς τιμωρείται.
    γ. Οι ελεγκτές του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης έχουν ολοκληρώσει τον δικό τους έλεγχο από τον Δεκέμβριο του 2008, αλλά το πόρισμα παραμένει επί 11 μήνες στα συρτάρια κάποιας επιτροπής του σώματος στην Αθήνα.
    δ. Ελεγκτής της Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών διαπιστώνει εξαφάνιση παραστατικών, παράλειψη τήρησης «βιβλίου παγίων στοιχείων», αγορά ραδιοενισχυτών και τηλεοράσεων, αλλά θεωρεί ότι πρόκειται για «μικρές αποκλίσεις οι οποίες δεν συνιστούν περίπτωση καταλογισμού».
    ε. Ο δε Πρύτανης, αντί να διατάξει πλήρη οικονομικό-διαχειριστικό έλεγχο, ενημερώνει ότι «ο δειγματοληπτικός έλεγχος 31 χρηματικών ενταλμάτων του ακαδ. έτους 2006-07 απέδειξε ότι έχουν υποβληθεί νομίμως» – διαπιστώνει δηλαδή το προφανές ότι για τις πληρωμές υπάρχουν τιμολόγια, χωρίς να ελεγχθεί τι αγοράστηκε με τα τιμολόγια ή πού βρίσκονται τα αγορασθέντα...

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:49 am

    Πάντως ειδικά για το τμημα Κοινωνικής Θεολογίας θα πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα και να μιλήσουν οι φοιτητές για την "αξιοκρατία" που υπάρχει.
    Οσοι φοίτησαν στην Θεολογική σχολή καταλαβαίνουν τι θέλω να πω.

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:52 am

    Δεν θέλω κ υφυπουργέ να μου εγκρίνεται το σχολιο (που σας εστειλα πριν για την αξιοκρατία στο Τμ. Κοιν. Θεολογίας) και να δημοσιευθεί. Θέλω να δράσεται!
    Πιστεύω ότι γνωρίζεται σε τι αναφέρομαι.

    ReplyDelete
  7. πανεπιστημιακός του εξωτερικoύ7:59 am

    Kύριε Υφυπουργέ.

    Aυτοτέλεια δεν σημαίνει ανεξέλεγκτη δράση! Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο όπου υπάρχουν πραγματικά αυτόνομα/ανεξάρτητα πανεπιστήμια (π.χ., ΗΠΑ ή Βρετανία), αυτά πάντα λειτουργούν κάτω από αυστηρoύς κανόνες και τον έλεγχο πληθώρας οργανωμένων εποπτικών φορέων. Η δε αυτοτέλειά τους δεν προέκυψε επειδή ένας Υπουργός το νομοθέτησε, αλλά εξελικτικά σαν αποτέλεσμα διαδικασιών ελέγχου, χωρίς να ταυτίζεται η αυτοτέλεια με ασυδοσία ή έλλειψη λογοδοσίας. Η αυτοτέλεια έχει να κάνει με τη δυνατότητα τα πανεπιστήμια να διαχειρίζονται τα του οίκου τους αλλά πάντα στο πλαίσιο κάποιων κανόνων που ελέγχονται πλήρως ως προς την εφαρμογή τους. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ποιοί είναι οι φορείς που θα ελέγχουν, πώς (με τι πλαίσιο κανόνων) και με τι αρμοδιότητες;

    Πρόσφατα, για παράδειγμα, πρώην polytechnic της Βρετανίας κλήθηκε να επιστρέψει μερικά εκατομμύρια στην κυβέρνηση λόγω λανθασμένων στοιχείων στον αριθμό των φοιτητών που παρουσίαζε. Τρέμω στην ιδέα πως τα ελληνικά πανεπιστήμια - στα πλαίσια της 'αυτοτέλειας' - μπορεί να έχουν τη δυνατότητα να καταρτίσουν δικό τους προϋπολογισμό. Τις μαύρες τρύπες και τα ελλείματά τους, ποιός φορέας θα τα ελέγξει; ποιός θα τα καλύψει; Ποιός φορέας θα ελέγξει τον αριθμό των φοιτητών κάθε ιδρύματος και με ποιά κριτήρια όταν τα ίδια τα ιδρύματα δεν γνωρίζουν πόσους φοιτητές έχουν;

    Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στα ελληνικά πανεπιστήμια πάσχουν (ή είναι ανύπαρκτοι). Τα φαινόμενα ακαδημαϊκών παρατυπιών που καταγγέλονται είναι πλέον ανησυχητικά. Ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο, το ήθος και οι νοοτροπίες που βλέπω όλο και συχνότερα πως εκφράζουν/εξάγουν κάποιοι Έλληνες πανεπιστημιακοί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο με προσβάλλει.

    Χωρίς τη δημιουργία κατάλληλων ελεγκτικών μηχανισμών και κανόνων, η αυτοτέλεια κινδυνεύει να αποτελέσει εργαλείο πλήρους ασυδοσίας στα χέρια γνωστών-αγνώστων.

    Άρα τα ουσιαστικά ερωτήματα είναι: με ποιούς τρόπους θα ελεγχθεί (και θα προαχθεί) η καλή και χρηστή διοίκηση των (μελλοντικά λιγότερο εξηρτημένων από το Υπουργείο) ελληνικών πανεπιστημίων; Πώς θα επιτευχθεί η λογοδοσία; Πώς θα προαχθεί η αριστεία;

    ReplyDelete
  8. Φοβάμαι ότι οι ανησυχίες που διατυπώνονται για την αυτοτέλεια, ξεκινούν από λάθος υπόθεση. Οτι τα πανεπιστήμια θα λειτουργούν με την ίδια μορφή που λειτουργούν σήμερα. Και με τον ίδιο τρόπο διοίκησης. Πιστεύει κανείς ότι η ακαδημαική παράδοση και δεοντολογία διαμορφώνεται από τον ειδικό γραμματέα του υπουργείου παιδείας ή ακόμα και από τον υπουργό;

    Λίγη υπομονή. Οσοι με παρακολουθούν, γνωρίζουν την άποψή μου ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με νόμους.

    ReplyDelete
  9. Anonymous9:11 am

    Κύριε Υφηπουργέ πράγματι τα προβλήματα δεν λύνονται με νόμους.Ομως και στην Ευρώπη που υπάρχει αυτοτέλεια και αυτονομία ο έλεγχος του κράτους είναι παρών. Πως θα διαπαιδαγωγήσετε τον συνάδελφό σας που θέλει να ψηφίσετε την κόρη του οταν αυτός ψηφίσε την δική σας κόρη για να εκλεγεί σε θέση που δεν αξιζε; Τα βιογραφικά έχουν γίνει δαντέλα στην ελληνική ακαδημαική κοινότητα
    ΣΑ Μελος ΔΕΠ

    ReplyDelete
  10. Γεια σας κ. Υπουργέ,

    Στην πολιτική επί της αρχής συμφωνούν πολλοί αλλά επί της πρακτικής χωρίζουν οι δρόμοι!
    Οι φράσεις «αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία» καταδεικνύουν μια πολιτκή ελέγχου.
    Πολιτική που μεταβιβάζει την ευθύνη εκεί που πρέπει, πρωτίστως στην ακαδημαϊκή κοινότητα και δευτερευόντως στο κράτος και την κοινωνία. Βέβαια παραμένει επί της ουσίας θεωρητική η προσέγγιση για την οποία περιμένουμε με αγωνία την εξειδίκευση της στην πράξη.
    Για την ώρα θέλω μόνο να κάνω μια παρατήρηση επί της ...θεωρίας.
    Η (αυτό)αξιολόγηση και η κοινωνική λογοδοσία ως μηχανισμοί ελέγχου θυμίζουν το αόρατο χέρι του Adam Smith και την αυτορρύθμιση των αγορών! Μια αρχή που μάλλον πλέον έχει εγκαταλειφθεί και από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της στο φως της τελευταίας οικονομικής κρίσης. Αντιθέτως προτάσσεται δε από πολλούς η ανάγκη ισχυρών και αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου.

    Απαιτείται η εύρεση της χρυσής τομής μεταξύ αυτοελέγχου και ετεροελέγχου, μεταξύ αυτοδιάθεσης και ετεροπροσδιορισμού.
    Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας είναι αποκλειστικά κρατικοδίαιτη. Αυτό και μόνο δικαιολογεί μια πιο ενεργητική στάση της πολιτείας ως προς τις απαιτήσεις της από το σύστημα αλλά και προς τους μηχανισμούς ελέγχου που θα χρησιμοποιεί για να διασφαλίζει ότι οι πολύτιμοι πόροι του δεν θα σπαταλούνται. Αυτό επί της αρχής, επί της παρούσης που το σύστημα, κατά μαρτυρία και παραδοχή πολλών, έχει πέσει σε σοβαρή αστάθεια (sic!) απαιτείται κάτι παραπάνω...
    Ρωτάτε αν πιστεύουμε ότι η ακαδημαϊκή δεοντολογία και παράδοση διαμορφώνεται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου? Εύκολα θα αναφωνούσαμε όλοι όχι, ο καθένας όμως πιστεύω με διαφορετική ερμηνεία.
    Η δική μου ερμηνεία στο όχι είναι η εξής απλή, η πολιτική ηγεσία δεν μπορεί … γιατί απλά η ίδια η ηγεσία δεν διακατέχεται από δεοντολογία και παράδοση. Και προσοχή δεν εννοώ την ιδιοσυγκρασία μεμονωμένων ατόμων αλλά τη στάση του υπουργείου ως θεσμικό όργανο, που δεν μπορεί να αναδείξει θεσμική δεοντολογία και φυσικά παράδοση στην πάροδο του χρόνου. Μάλλον τα αντίθετα επέδειξε, τα οποία πέρασαν και στην ακαδημαϊκή κοινότητα...ή μήπως ήταν ανάποδα... όπως και να'χει το σίγουρο είναι ότι λειτουργεί ένας φαύλος κύκλος.
    Η επιστήμη της οργανωσιακής συμπεριφοράς λέει ότι για να σπάσει ο φαύλος κύκλος απαιτείται μια λειτουργία που λέγεται ΗΓΕΣΙΑ, ώστε να περάσουμε σε έναν ενάρετο κύκλο, όπου η ακαδημαική δεοντολογία και παράδοση θα ενισχύουν και θα ενισχύονται από τα αποτελέσματα της (αυτο)αξιολόγησης και της κοινωνικής λογοδοσίας.
    Καταλαβαίνω την ανάγκη σας για διακριτική μεταχείριση που πηγάζει προφανέστατα από υψηλές ακαδημαϊκές αξίες όντας ο ίδιος ακαδημαϊκός υψηλού επιπέδου.
    Εδώ όμως είναι που ο ηγέτης πρέπει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα ως έχει και όχι ως θα ήθελε ή θα έπρεπε να είναι, να θέσει σαφές όραμα για ένα καλλίτερο μέλλον και να οδηγήσει σε εκείνες τις αλλαγές που θα φέρουν δίπλα του εθελοντικά και πρόθυμα (που έλεγε και λέει ο καλός μου δάσκαλος) τους ανθρώπους με τους οποίους θα δώσει τις μάχες για να κερδίσει τον πόλεμο.
    Εν ολίγοις το κάλεσμα των καιρών καλεί για μια πολιτική ηγεσία που θα αλλάξει ΕΝΕΡΓΑ τη ροή των καταστάσεων και θα βάλει τις βάσεις για ακαδημαϊκή δεοντολογία και παράδοση.
    Με εκτίμηση,
    Βασίλης Μαντάς
    Μέλος ΕΠ ΤΕΙ (google to find me)
    ΥΓ μου κάνει ειλικρινά εντύπωση που άλλοι συνάδελφοι αναρτούν τις απαντήσεις τους ανώνυμα ...είναι κάτι που θα πρέπει να σας προβληματίσει πολύ (καθώς και τους ιδίους) γιατί άπτεται άμεσα του θέματος που συζητάμε...της ακαδημαϊκής δεοντολογίας.

    ReplyDelete
  11. " τα προβλήματα δεν λύνονται με νόμους."

    respect...

    ReplyDelete
  12. πανεπιστημιακός του εξωτερικoύ12:23 pm

    Διακρίνω μία αντίφαση μεταξύ των επομένων δύο εδαφίων ή μου φαίνεται; To πρώτο συνεπάγεται νομοθετικές ρυθμίσεις, το δεύτερο λειτουργεί αναιρετικά ως προς το πρώτο...

    «Φοβάμαι ότι οι ανησυχίες που διατυπώνονται για την αυτοτέλεια, ξεκινούν από λάθος υπόθεση. Οτι τα πανεπιστήμια θα λειτουργούν με την ίδια μορφή που λειτουργούν σήμερα. Και με τον ίδιο τρόπο διοίκησης.»

    &

    «Οσοι με παρακολουθούν, γνωρίζουν την άποψή μου ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με νόμους.»

    -----

    Όσο για το επόμενο:

    «Πιστεύει κανείς ότι η ακαδημαική παράδοση και δεοντολογία διαμορφώνεται από τον ειδικό γραμματέα του υπουργείου παιδείας ή ακόμα και από τον υπουργό;»

    Η απάντηση είναι προφανής. Καμία νομοθετική ρύθμιση από μόνη της δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την έλλειψη αξιών και (ακαδημαϊκού) ήθους, παρά μόνο η συνειδητοποίηση της σημασίας τους διά μέσου της θωράκισης των θεσμικών διαδικασιών. Όμως, όπως γράψατε «οι καλές πρακτικές θα επιβραβεύονται ενώ οι κακές θα έχουν κόστος». Πώς όμως χωρίς νομοθετικές/θεσμικές παρεμβάσεις; Ποιό θα είναι το "καρότο"; Ποιά συζήτηση έχει γίνει για τη μορφή του "καρότου"; Επανερχόμαστε στα ίδια ερωτήματα...

    ReplyDelete
  13. Καλησπέρα κε Υφυπουργέ, Αγαπητέ Συνάδελφε

    Η Ελληνική πολιτική πραγματικότητα είναι Πρωθυπουργική. Έτσι και στα Ελληνικά ΑΕΙ η διοίκηση είναι ΠΡΥΤΑΝΟΚΕΝΤΡΙΚΗ>
    Αυτό οδηγεί σε στρεβλώσεις. Στην εξουσία ομάδων και σε φαινόμενα που είναι γνωστά με σκάνδαλα, οικογενειοκρατία, εκλογών κηπουρών σε θέση καθηγητή, αλλά και άλλα λιγότερο δημοσιεύσιμα που έχουν να κάνουν με την έρευνα και τη στρατηγική ανάπτυξής ενός Ιδρύματος.
    Σε αυτή την προβληματική λογική και το ΥΠΕΠΘ συνέργησε.
    «Θεσμικά» συνομιλώντας πάντα με ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ/ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΕΙΣ άρα έχοντας μονοδιάστατη αντίληψη των αναγκών αλλά και των δυνατοτήτων. Στην Ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα υπάρχει μια δυναμική μασονία. Λέγετε Σύνοδος Πρυτάνεων/ Σύνοδος Προέδρων ΤΕΙ. Εκφράζουν τη λογική της καρέκλας και της διατήρησης τους σε αυτή. Εκφράζουν το αλισβερίσι με την πολίτικη ηγεσία που συχνά οδηγούσε , τους πολιτικούς στην ακαδημαϊκή έδρα και ανάστροφα.
    Ας ξαναγυρίσουμε στα εντός. Η παντοκρατορία του Πρυτανικού τρόπου διοίκησης ξεκινά από το ότι το ΚΡΑΤΟΣ [ΥΠΕΠΘ-ΕΠΕΑΕΚ-ΓΓΕΤ ] συνομιλεί με αυτή για την κατανομή των οικονομικών πόρων στο Ίδρυμα και Η Παντοδύναμη Πρυτανεία κατανέμει τους πόρους εσωτερικά. Φυσικά χωρία κανένα κριτήριο και χωρίς καμιά λογοδοσία.

    Ας δούμε αν άλλο σχήμα που εφαρμόζεται αρκετά στο εξωτερικό.

    Το Κράτος κατανέμει τον προϋπολογισμό εκπαίδευσης ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ στα τμήματα – χωρίς τη μεσολάβηση της κεντρικής διοίκησης – με κριτήρια, οπός πλήθος φοιτητών, είδος και φύση εκπαίδευσης, απόσταση από το κέντρο, περιφερειακότητα Ιδρύματος, Ποιότητα ΔΕΠ, καινοτομική πρόταση διδασκαλίας, διατμηματικότητα …..
    Σε σχέση με το πλήθος για να μην υπάρχουν καταχρήσεις ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΑΝΩ ΤΩΝ 40 ΦΟΙΤΗΤΩΝ. Άρα το να φτιαχτεί άλλο ένα τμήμα κοστίζει και χρειάζεται σχεδιασμός πόσους θα εκπαιδεύσεις ΣΩΣΤΑ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΖΗΤΑΝΕ ΤΑ ΑΕΙ στη ΤΥΧΕΙ ΒΑΖΕΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ.
    Το κράτος κατανέμει τον προϋπολογισμό Έρευνας κατευθείαν στα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ με κριτήρια ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ –ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑ [ δημοσιεύσεις, IF, διδακτορικά-MSc, εισροές από ΕΕ και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, αριστεία. Πλήθος μελών ΔΕΠ/ εργαστήριο, γιατί στην Ελλάδα έχουμε φαινόμενα «Το εργαστήριο είμαι εγώ». Έτσι συνηγορούμε για συνεργασίες κάλων ΔΕΠ γιατί εάν συνεργαστούν κακοί θα κατέβουν τα κριτήρια εργασιών / ΔΕΠ κλπ.
    Και οι Πρυτάνεις –κεντρική διοίκηση τι κάνει ??? ΕΧΕΙ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΣΕΙ τις παροχές που πρέπει να προσφέρει [αίθουσες, βιβλιοθήκες, καθαριότητα, γραμματειακή υποστήριξη και όλα τα αλλά]

    Και το κάθε τμήμα συνεισφέρει προς την κεντρική Διοίκηση για ότι χρησιμοποιεί με βάση κανόνες από πριν γνωστούς και κοστολογημένους.
    Έτσι αποφεύγονται και τα overhead ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΕΠΕΑΕΚ ΣΤΟΥΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ !!!

    Έτσι το τμήμα φροντίζει να είναι ελκυστικό , ποιοτικό και να είναι πόλος έλξης κάλων ΔΕΠ και από την άλλη η Κεντρική οίηση να προσφέρει υπηρεσίες στο Τμήμα [ για να εισπράξει αναλογικά] αλλά γιατί ξέρει ότι χωρίς καλά τιμήματα δεν θα έχει και η ιδία τη δυνατότητα να κάνει έργο που καλόπιστα δέχομαι ότι θέλει.

    ΑΡΑ βλέπουμε ένα σύστημα που βασίζεται στην ισορροπία. Δεν μπορείς να κάνεις του κεφαλιού σου γιατί η φαυλότητα θα σε οδηγήσει στην αυτοκτονία- επιστημονική και οικονομική- και τα ΔΕΠ στην ανεργία…..

    Λεπτομέρειες στη διάθεσή σας στο URL κάθε πανεπιστημίου UK/USA


    Etsi DEN YPARXEI PRYTANHS POY NA KALYPTEI KOINONIKES 8EOLOGIES .....

    ReplyDelete
  14. Anonymous3:00 pm

    Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ.
    Δεν μπορώ να καταλάβω πως για τις προκηρύξεις ΔΕΠ Πανεπιστημίων από την επομένη των εκλογών συνεχίζετε κανονικά η διαδικασία έκδοσης ΦΕΚ και για τα ΕΠ ΤΕΙ οι παράγοντές σας επικαλούνται την καθυστέρηση ορισμού της Γ.Γραμματέως και δεν έχει προχωρήσει τίποτα....Μήπως αυτό υποκρύπτει το όραμά σας για τα ΤΕΙ και την σταδιακή υποβάθμισή τους? στα πλαίσια της ενιαίας 3βάθμιας δε θαπρεπε να μοιράζετε την τράπουλα ισομερώς? Οι πρυτάνεις κάνουν πάρτι...
    Συνήθως γκρινιάζω σε αυτούς που υπολογίζω...για τους άλλους αδιαφορώ
    Φιλικά

    ReplyDelete
  15. Smirnov5:36 am

    Συγγνώμη εκ τον πρωτέρων μιας και το μύνημα μου δεν σχετίζεται με το θέμα σας.

    Θα μπορούσατε να εκφράσετε την άποψη σας σχετικά με τη πιθανότητα ύπαρξης διδάκτρων στα Ελληνικά πανεπιστήμια ανάλογων με το μελλοντικό εισόδημα του αποφοίτου (όχι το προσδοκώμενο αλλά το πραγματικό); Για δείτε το παρακάτω άρθρο

    http://www.oxford-man.ox.ac.uk/documents/papers/2009OMI14_Shephard.pdf

    ReplyDelete
  16. Anonymous3:17 am

    Καλησπέρα σας κ. Υφυπουργέ,

    Αντιγράφοντας από το δημοσιευμένο στο διαδίκτυο βιογραφικό της κ. Θάλειας Δραγώνα, ειδικής , μετά από αξιολόγηση, γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας Δια Βιου Μάθησης και Θρησκευμάτων,το ακόλουθο:
    Σπουδές

    "Σπούδασε Ψυχολογία στην Ελλάδα και την Αγγλία και το 1984 έλαβε τον τίτλο της διδάκτορος στην Κοινωνική Ψυχολογία από το Aston University in Birmingham." θα σας ήμουν ειλικρινά ευγνώμων αν μου λύνατε τις παρακάτω απορίες:
    1. Σε ποιό Ελληνικό Πανεπιστήμιο
    σπούδασε η κ. Δραγώνα;
    2. Τι τίτλο βασικών σπουδών φέρει;
    3. Και στην Αγγλία, τι ακριβώς έκανε; Πάλι βασικές σπουδές; Μεταπτυχιακό ; Master's;Τι;Και πού; Σε ποιό Ίδρυμα;
    4. Και αυτά τα περί διασταλτικής ερμηνείας μέ την οποία αναγνωρίστηκε το διδακτορικό της απο το ΔΙΚΑΤΣΑ; Έχουν άραγε και άλλοι πανεπιστημιακοί αναγνωρισμένα διδακτορικά με αυτόν ακριβώς τον τρόπο;
    Παρακαλώ φωτίστε με, όσο είναι ώρα.

    Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

    Ανώνυμος,ΒΑ,M.Ed,Ph.D
    (που ποτέ δεν κατάφερε να εκλεγεί πανεπιστημιακός)

    ReplyDelete
  17. Αγαπητέ Υφυπουργέ,
    Γνωρίζετε πολύ καλύτερα από εμένα για τις "φατρίες" καθηγητών που δρουν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια.
    Φατρία McLoud εναντίον φατρίας McDonald...κτλ
    Γνωρίζετε πολύ καλά ότι προκηρύσονται φωτογραφικά, θέσεις ΔΕΠ μόνο και μόνο για να "τακτοποιηθούν" ημέτεροι!
    Γνωρίζετε πολύ καλά ποιοί καταλαμβάνουν θέσεις ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ, αλλά ακόμα και διοικητικές θέσεις...
    Γνωρίζετε για τα κυκλώματα διαφόρων Γραμματειών ορισμένων Σχολών που έχουν στήσει κυκλώματα παράνομων μεταγραφών και παραποίησης καρτέλας ακαδημαϊκών επιδόσεων...
    Στο Ελλαδιστάν η περιβόητη αυτονομία του Πανεπιστημίου είναι συνώνυμη της ασυδοσίας.
    Παρόλο που κάνετε στην περίπτωση του συγκεκριμένου Τμήματος ενδελεχή έλεγχο, μου δίνεται την αίσθηση ότι είστε ολίγον διαλλακτικός.
    Αγαπητέ υφυπουργέ στο χρονικό σημείο που είμαστε, η κατάσταση απαιτεί "βούρδουλα" από το Υπουργείο, ωσότου στρώσουν τα πράγματα και καταφέρουμε τελικά να έχουμε ένα πραγματικά αυτόνομο και δίκαιο Πανεπιστήμιο που θα δίνει ίσες ευκαιρίες για όλους μας.
    Προσέξτε διότι η δημοκρατικότητα που σας χαρακτηρίζει μπορεί να εκληφθεί από κάποιους ως αδυναμία.

    Φιλικά,
    Αντώνης

    ReplyDelete
  18. Anonymous6:17 am

    Μπράβο για την επιστολή που στείλατε στον κ. Κίττα.
    Ρλπίζω να συνεχίστεί ο έλεγχος και σε άλλα μέλη ΔΕΠ.

    ReplyDelete
  19. Anonymous8:02 am

    Μπορείτε να βάλετε ομάδες ατόμων-εθελοντών να κάνουν ελέγχους στα οικονομικά των πανεπιστημίων.
    Αυτό το ρόλο θα το έπαιζαν σίγουρα οι Κνίτες, το ΠΑΜΕ, το ΚΚΕ οι αριστεριστές κτλ..

    ReplyDelete
  20. Αισθανομαι καπως 'gate crushing' σε private party!
    Το θεμα 'δεοντολογιας' ειναι προβλημα τεραστιο για ολους τους τομεις-και βασικα ξεκιναει απο τα θρανια.
    Δεν ειναι περιεργο που δασκαλος(ολων των βαθμιδων)/δικηγορος/γιατρος/μηχανικος-αρχιτεκτονας/δημοσιος λειτουργος ΔΕΝ ενεργει πρωτιστα για το καλο του πελατη.
    Η αποψη του 'πρωτα ο μαθητης' ειναι επαναστατικη στην πατριδα μας-με οτι αυτο συνεπαγεται!
    Αναλογα πρωτος πρεπει να ειναι ο ασθενης, ο πελατης, ο πολιτης.
    Η ενισχυση των δικαιωματων των μεν ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθηθουν με τις υποχρεωσεις των δε.Και θα ξεκινουσα με τις υποχρεωσεις πρωτα.
    Καμια κρατικη χρηματοδοτηση σε οργανισμους που δεν ξεκινουν αμμεσα την κατανοηση αυτου του απλου -κοινης λογικης-αξιωματος.
    Εμπρακτα-ξαναδουλεψτε τα καταστατικα σημερα.

    ReplyDelete
  21. Anonymous10:31 pm

    Υπάρχει ΚΙΝΔΥΝΟΣ πραγματικός να διαμορφωθεί μιά ΔΙΠΛΗ λειτουργία στο ΥΠΕΠΘ με τον υφυπουργό και το πρωτότυπο "βήμα" του (πραγματικά πρωτοφανές, πρωτότυπο και γιά ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΠΑΙΝΟ στον τόπο).
    ΕΝΑ η παρουσία και οι θέσεις του Υφυπουργού από το μπλόγκ γιά το "δέον γενέσθαι".
    ΔΕΥΤΕΡΟ η καθημερινή λειτουργία και το καθημερινό πρόσωπο της διοίκησης του ΥΠΕΠΘ στον πολίτη.
    Κύριε Υφυπουργέ,
    Μήπως δεν σκεφθήκατε ότι θα υπάρχουν "μανδαρίνοι" στο ΥΠΕΠΘ που σήμερα θα καγχάζουν διαβάζονταις τις θέσεις σας στο μπλογκ και τις αποφάσεις που θα σας φέρνουν να υπογράψετε?

    ReplyDelete
  22. Anonymous10:40 pm

    ΛΕΤΕ:
    Η άποψη μου είναι ότι αντί για περισσότερο εναγκαλισμό από το Υπουργείο ώστε να γίνεται ασφυκτικότερος έλεγχος, αυτό που χρειάζεται είναι περισσότερη αυτονομία.
    To θέμα αυτό θυμίζει κάποιον εισαγγελέα που μπροστά σε κάποιον που έκανε ένα έγκλημα δεν σκέφτεται τα αδικήματα και την δίκη του αλλά την "κοινωνιολογική προσέγγιση της εγκληματικότητας"
    Το ερώτημα είναι εάν η αυτονομία στο ΣΗΜΕΡΙΝΟ ελληνικό πανεπιστήμιο (που δεν είναι Οξφόρδη ή Χαϊδελβέργη) θα έχει κάποια διορθωτική θέση ή αντίθετα θα είναι η χαριστική του βολή.....

    ReplyDelete
  23. Φυσικά, δεν αναφέρομαι για αυτονομία με τις σημερινές δομές.

    ReplyDelete
  24. Anonymous11:18 am

    Ατυχέστατη δήλωση. Κατά το λαικον, πετά τη μπάλα στην εξέδρα, ποιεί την νήσσαν, μας κοροιδεύει με μεγαλόστομες κενές περιεχομένου εκφράσεις (κοινωνική λογοδοσία) και απεμπολεί το δικαίωμα του ελέγχου: υπογραφές διορισμών, δυνατότητα αναπομπής, ουσιαστικός πειθαρχικός έλεγχος, κλπ κλπ είναι ουσιαστικές αρμοδιότητες του υφυπουργού, ο οποίος έχει ευθύνη να ελέγχει τον πρύτανη, ....μέχρι να αλλάξει το σύστημα.
    Όπως για τη βάση του 10, πρέπει να βρεθεί μια λύση μέχρι να αλλάξει ριζικά το σύστημα προς το καλύτερο, έτσι κι εδώ. Ή όχι;


    "Αν τα πανεπιστήμια δεν ασχοληθούν με την ίδια την τήρηση της ακαδημαϊκής δεοντολογίας -και όχι μόνο την τήρηση της νομιμότητας- τότε δεν θα έχουμε κάνει ουσιαστικά βήματα προόδου"

    Εντάξει, συμφωνούμε. Κι ο υφυπουργός τι είναι, διακοσμητικό στοιχείο;

    Ένας απογοητευμένος συνάδελφός σας

    ReplyDelete
  25. Anonymous12:11 am

    Tο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
    πως δημιουργήθηκε μήπως ο καινούργιος ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θα πρέπει να το εξετάσει λόγω αρμοδιότητας

    ReplyDelete
  26. Anonymous12:13 pm

    12:11 σχολιο καυστικο, σχολιο με λεπτο χιουμορ, σχολιο με νοημα, μπραβο!! πανεπιστημιακος απο το Πανεπιστημιο Πατρας που δεν πηγε στην Κορινθο ουτε θα παει

    ReplyDelete
  27. Anonymous9:53 pm

    Συμφωνώ με το τμημα στην Κορίνθου στήθηκε μέσα σ ένα μήνα απο αυτούς που όλοι γνωρίζουμε πρίν πέσει η κυβέρνηση του Πασοκ . Σ αυτή την περίπτωση δεν ξέρω σε τι θα μπορούσε να βοηθησει η αυτονομία

    ReplyDelete
  28. Anonymous7:30 am

    o monos pou den tous gnorizei einai o genikos grammateas.

    ReplyDelete
  29. Με αυτή την υπόθεση τι γίνεται;Τόσο βραχεία μνήμη έχουμε όλοι;
    Ο αγώνας, ο θάνατος και η δικαίωση του Σ. Αλεξανδρόπουλου
    http://www.tvxs.gr/v10772

    ReplyDelete
  30. Anonymous7:25 am

    Η δικαίωση η απάντηση σε ερωτήματα όπως
     Της πλήρωσης της θέσης του ειδικού γραμματέα πανεπιστημιακής παιδείας χωρίς να προκηρυχθεί η θέση
     Της περίπτωσης της καθηγήτριας κυρίας Θάλειας Δραγώνα που επελέγη για τη θέση της ειδικής γραμματείας
     Tης περίπτωσης του καθηγητή κυρίου Βασίλη Κουλαϊδή που επελέγη για τη θέση του γενικού γραμματέα του υπουργείου της παιδείας και προέρχεται από το τμήμα κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής του πανεπιστημίου Πελοποννήσου
    Για τα οποία δεν αισθάνεται κανείς ούτε και οι ίδιοι να απαντήσουν στα όσα πιστεύουμε «αστήρικτα» και «αβάσιμα» λέγονται και γράφονται, υπονομεύοντας την προσπάθεια του γαπ για αξιοκρατία και διαφάνεια
    Η Πανεπιστημιακή Κοινότητα δεν ξεχνά ότι «….Ο Στέλιος Αλεξανδρόπουλος έχασε τη ζωή του καταγγέλλοντας παρανομίες και αυθαιρεσίες……»

    ReplyDelete
  31. 1) Τι γίνεται κε Πανάρετε με αυτό το κυνικό υπόδειγμα νεποτισμού; Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έχει ήδη γνωματεύσει σχετικά (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank27_9_9_845.php). Τι σας εμποδίζει, ως εποπτεύων Υπουργείο, να δράσετε κατάλληλα;
    2)Σωστή,κατά την άποψή μου, η πρότασή σας για πλήρως αυτόνομα και αυτοδιοίκητα ΑΕΙ. Τι χρονικό ορίζοντα δίνετε για υλοποίηση αυτής της πρόθεσής σας; Είναι μόνο δική σας ή και του ΠΑΣΟΚ;

    ReplyDelete
  32. Anonymous3:27 pm

    Kyrie Ypoyrge me to gaitanaki twn didaktorikwn kai metaptyxiakwn apo ton patera xwris symmetoxh eidikwn sth eptamelh epitroph alla mono kollhtwn opws sthn periptwsh Xristinakh poy prokyptei apo thn 313/2009 gnwmodothsh toy Nomikoy Symboylioy toy Kratoys tha kanete kati? Apo logia exoyme koyrastei.

    ReplyDelete
  33. Anonymous10:55 am

    Τα μυστήρια του Τμήματος συνεχίζονται. Αντιγράφω από ΦΕΚ 997/14/12/2009:

    Με την 1473/26.11.2009 Πράξη του Πρύτανη του Εθνι−
    κού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που
    εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ.148 παρ.
    5 Ν. 3528/07 γίνεται αποδεκτή η παραίτηση του ...... του Κωνσταντίνου από τη θέση ΔΕΠ
    της βαθμίδας του Λέκτορα του Τμήματος Κοινωνικής
    Θεολογίας του Ιδρύματος μας από 22−9−2009, ημερο−
    μηνία ορκωμοσίας και ανάληψης των καθηκόντων του
    σε θέση ΔΕΠ της βαθμίδας του Αναπληρωτή Καθηγητή
    του ιδίου Τμήματος.

    Με την 1474/26.11.2009 Πράξη του Πρύτανη του Εθνι−
    κού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που
    εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 148 παρ. 5
    Ν. 3528/07 γίνεται αποδεκτή η παραίτηση του ...... του Δημητρίου από τη θέση ΔΕΠ
    της βαθμίδας του Λέκτορα του Τμήματος Κοινωνικής
    Θεολογίας του Ιδρύματος μας από 22−9−2009, ημερο−
    μηνία ορκωμοσίας και ανάληψης των καθηκόντων του
    σε θέση ΔΕΠ της βαθμίδας του Αναπληρωτή Καθηγητή

    Δηλαδή από Λέκτορες με θητεία εξελίσσονται σε Αναπληρωτές Καθηγητές με μονιμότητα!!

    ReplyDelete
  34. Anonymous11:11 am

    Τι έγινε κ. Υφυπουργέ η βούλησή σας εξαντλήθηκε με μια ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Υπουργείου του εγγράφου που στείλατε στον προηγούμενο Πρύτανη του ΕΚΠΑ? Τα «διδακτορικά» με τον πατέρα επιβλέποντα παραμένουν κι εσείς τίποτα. Η παράνομη με βούλα του ΝΣΚ εκλογή ακόμα να ανακληθεί. Αυριο λήγει η προθεσμία του ενός έτους μέσα στο οποίο μπορεί να γίνει η ανάκληση! Εσείς τι κάνετε? περιμένετε ακόμα να μοιραστούν οι αρμοδιότητες?

    ReplyDelete