Wednesday, October 07, 2009

Day 1

Αυτή την φορά, μακρυά από την Μητροπόλεως. Σε ένα νέο κτίριο στο Μαρούσι, ευχάριστο αλλά ψυχρό. Και υπουργικά γραφεία με έντονο το στοιχείο της υπερβολής.

Δεν θα ήθελα να αναφερθώ στην κατάσταση του Υπουργείου. Γιατί θα θεωρηθεί ως πολιτική κριτική στην προηγούμενη ηγεσία. Και δεν είναι αυτός ο στόχος μου.

Στις λίγες ώρες αυτής της πρώτης μέρας της (τρίτης) περιόδου εμπλοκής μου στο ΥΠΕΠΘ διαπιστώνω μια διολίσθηση -στην καλύτερη περίπτωση ασυνείδητη- του πολιτικού γίγνεσθαι στα θέματα παιδείας: η πολιτική στρατηγική έχει αντικατασταθεί από την αναζήτηση ρυθμιστικών μέτρων, από την αποσπασματική αντίληψη των θεμάτων, και από την διαχείριση επί μέρους διευθετήσεων (με την αξιοκρατία να ψάχνει ακόμα τον ρόλο της).

11 comments:

  1. Αχ, Πανάρετε, πόσο σε καταλαβαίνω! Κι εγώ απ' τη γωνιά μου, κάστανα βγάζω απ' τη φωτιά και ξέρω.
    Ακόμα και τα αγγλικά δεύτερη γλώσσα (όχι ξένη, δεύτερη) να πετύχετε να κάνετε, θα 'χετε προσφέρει τεράστια. Ή την αξιολόγηση να συζητήσετε αρχίζοντας από την αξιολόγηση (αξιολόγηση όχι κατάταξη) των παιδιών, πάλι θα 'χετε προσφέρει τεράστια. Αέρα στα πανάκια σας εύχομαι ξανά.

    ReplyDelete
  2. Μια παροιμία λέει:" Πρέπει να σπάσεις αυγά για να φας ομελέτα".
    Τα τεράστια προβλήματα στην Παιδεία είναι απο καιρό καταγεγραμμένα.
    Τα πρότυπα μιας Ευρωπαϊκής παιδείας υπάρχουν.
    Οι συγκρούσεις και τα "πριονίσματα" στην καρέκλα είναι αναπόφευκτα.
    Οι νταβατζήδες της παραπαιδείας είναι καιρός ν' αλλάξουν αντικείμενο.
    Χρειάζεται τόλμη για ριζικές αλλαγές.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ.

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ

    ReplyDelete
  3. Το στοίχημα της Παιδείας το σημαντικότερο και αυτό που θα φέρει τα μεγαλύτερα 'κέρδη'.

    Καλή επιτυχία.

    ReplyDelete
  4. Anonymous12:58 am

    Kαλή αρχή, καλή επιτυχία στο δύσκολο αυτό υπουργείο.
    Πραγματικά όλοι ξέρουν τι άφησαν πίσω τους, αλλά και κανείς -και ειδικότερα οι γονείς- δεν έχει πλέον άλλη υπομονή,ούτε οικονομική δυνατότητα να παίζει ο καθένας με την παιδεία.
    Νάστε καλά, θα σας παρακολουθούμε...

    ReplyDelete
  5. Συνήθως οι κάθε φορά υπουργοί Ε.Π.Θ καλούνται να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά και τελικά καταλήγουν οι ίδιοι να γίνονται… κάστανα.
    Οι εμπλεκόμενοι στον χώρο της εκπαίδευσης προσβλέπουμε σε ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο και μπορούν να δουν και να προγραμματίσουν στρατηγικές και όχι απλά τακτικές.

    Καλή δύναμη

    ReplyDelete
  6. Καλή επιτυχία.
    Και δείτε με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τις φωνές που λένε για αναβάθμιση του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
    Αν δε σας κάνει κόπο, ρίξτε και μια ματιά εδώ
    http://www.antibaro.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=563:2008-09-05-16-31-20&catid=101:diaspora&Itemid=187

    ReplyDelete
  7. Θερμά συγχαρητήρια και Καλή Δύναμη!
    Η Κυβέρνηση ΠΑ.ΣΟ.Κ. με Πρωθυπουργό τον Γιώργο Α. Παπανδρέου είναι η πραγματική Ελπίδα της Ελλάδος! Η μάχη συνεχίζεται ακόμη πιο δυνατά και αποφασιστικά. Καλό μας αγώνα!

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:24 am

    Εύχομαι να καταφέρετε να κάνετε τα σχολεία χώρους δημιουργικής έκφρασης και εσωτερικού προσδιορισμού μέσα από τη γνώση και τη μόρφωση. Παιδικά και νεανικά πρόσωπα γεμάτα ζωή και δίψα για κατάρτιση και εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται συχνά και θα καταθέτουν τα βιογραφικά τους με συνεχή ενημέρωση, και οι ίδιοι θα αξιολογούνται ώστε τα παιδιά μας και η κοινωνία μας να έχει ότι της αξίζει. Τίποτε λιγότερο!

    ReplyDelete
  9. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΚΑΙ DON'T STOP BLOGGING...

    ReplyDelete
  10. εύχομαι αντοχή ,δύναμη και κουράγιο στο δύσκολο εργο σας...αισιοδοξούμε και ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες σε ολους τους τομείς και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο και ταλαιπωρημένο χωρο της παιδείας.
    καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  11. Γεια σας, καλή επιτυχία στο έργο σας. Ένας νευραλγικής σημασίας τομέας για μια διαφορετική παιδεία είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση. Βρίσκεται εδώ και χρόνια στην θεσμική, οργανωτική, διοικητική και υπηρεσιακή σκιά κομματικών σκοπιμοτήτων. Σκεφθείτε: ούτε καν ξεχωριστή διεύθυνση στο υπουργείο δεν υπάρχει, όταν ενδεχομένως θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο σύστασης ειδικής γραμματείας. Το πεδίο είναι πολλά υποσχόμενο, ως το νέο πεδίο ενεργής αγωγής του πολίτη, καθώς πέρα από επιμέρους θεματικές όπως η αγωγή του καταναλωτή, η αγωγή υγείας κοκ, η ΠΕ κινητοποιεί τους μαθητές σε ρόλους ενεργών πολιτών.
    Τέλος, υπάρχει πια στην χώρα μια μεγάλη κοινότητα εκπαιδευτικών που έχουν γνώσεις και κυρίως όρεξη για δουλειά στην ΠΕ.
    Γιάννης Σακιώτης
    http:www.sakiotis.eu

    ReplyDelete