ΒΣ: Κύριε Πανάρετε καλημέρα σας. Tι γίνεται; Πώς τα πάει η Παιδεία; Βλέπουμε ότι ανάβει φωτιές η κυρία Διαμαντοπούλου. Μεγάλες αντιδράσεις.
ΙΠ: Πάντα τα προβλήματα της Παιδείας είναι δύσκολα, ιδιαίτερα όταν αποφασίσει κανείς να τα αντιμετωπίσει και όχι να τα αφήσει να διαιωνίζονται. Αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί είναι πολλά. Και οι σωστές λύσεις όμως είναι δύσκολες, γιατί διαταράσσουν παγιωμένες καταστάσεις.
ΒΣ: Εκτός από αλλαγές όμως είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν και αντιδράσεις και αναρωτιέμαι αν είστε έτοιμοι να τις αντιμετωπίσετε. Θα επικαλεστώ τη χαρακτηριστική φράση του κ. Παπανδρέου σήμερα στην Real News, που λέει ότι όσοι αντιδρούν σε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις είναι αυτοί που πλήττονται τα συμφέροντά τους και μία τάξη από αυτές που πλήττονται σαφέστατα είναι αυτή των καθηγητών, των Πρυτάνεων κυρίως, όχι των καθηγητών, στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Είστε έτοιμοι να συγκρουστείτε μαζί τους; Με όποιο κόστος;
ΜΛ: Ή χρειάζεται όπως λένε πολλοί να γίνει ένας συμβιβασμός σε αυτό το θέμα;
ΙΠ: Κοιτάξτε, οι συμβιβασμοί σε βασικές αρχές κατά τη γνώμη μου καταλήγουν συνήθως σε πενιχρά αποτελέσματα και όχι ουσιαστικά. Συμβιβασμούς χρειάζεται να κάνει κανείς. Όταν όμως έχει γίνει διάλογος, έχουν αναπτυχθεί όλα τα επιχειρήματα, πρέπει να ληφθούν αποφάσεις. Και οι αποφάσεις αυτές πρέπει να είναι για το καλό της κοινωνίας και όχι απλά να ικανοποιούν μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι αντιδράσεις οφείλονται στο γεγονός ότι έχει υπάρξει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση από αυτήν που υπήρχε μέχρι σήμερα. Πολλοί στα πανεπιστήμια δυσκολεύονται να μπουν σε μια εντελώς διαφορετική λογική από αυτήν που έχουν συνηθίσει. Και αυτό είναι κατανοητό. Ξέρετε το πανεπιστήμιο είναι κατά πολλούς ο πιο συντηρητικός θεσμός της κοινωνίας. Ακόμα και η Εκκλησία είναι λιγότερο συντηρητική από το πανεπιστήμιο, έστω και αν το πανεπιστήμιο είναι ο χώρος της διακίνησης ιδεών.
ΒΣ: Φαντάζομαι αυτό θα ακούγεται κάπως παράξενα, γιατί σήμερα τουλάχιστον στο χώρο της Αριστεράς και όχι μόνο, το πανεπιστήμιο και οι κουβέντες που γίνονται σε αυτό, οι αντιδράσεις που υπάρχουν, θεωρείται ο πιο προοδευτικός χώρος.
ΙΠ: Κοιτάξτε, οι όροι προοδευτικός και συντηρητικός έχουν πολλές φορές διαφορετικές ερμηνείες ανάλογα με το πως το βλέπει κανείς. Θα έλεγα ότι ακόμη και η Αριστερά σε πολλές από τις επιλογές που έχει και τις θέσεις που έχει, κινείται πολύ πιο συντηρητικά από άλλες δυνάμεις που προσπαθούν να δουν το νέο και να πάρουν από αυτό, να κερδίσουν από αυτό, να αναζωογονήσουν και τις ιδέες τους, αλλά και τις πρακτικές τους.
ΒΣ: Κατά τη γνώμη σας ποια ενέργεια, ποια κίνηση, ποια απόφαση θα ήταν προοδευτική για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια; Εγώ αμέσως αμέσως έχω να σας πω ας πούμε την κατάργηση των κομμάτων και την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τα οποία σε άλλες εποχές θα θεωρούνταν οπισθοδρομικά σήμερα όμως ίσως και να είναι το βήμα εμπρός για να αλλάξει το χάος που επικρατεί εκεί μέσα.
ΙΠ: Αυτά τα δύο προβλήματα που αναφέρατε, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι πρωτογενή προβλήματα. Είναι εκφάνσεις ενός προβλήματος που είναι φυσικό να έχει διαμορφωθεί όταν το πανεπιστήμιο λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα. Εδώ θα επανέλθω λίγο στην αρχική παρατήρηση περί προοδευτικού και συντηρητικού. Είναι εύκολο το να λέει κανείς ότι η Δημοκρατία είναι ότι το καλύτερο για το πανεπιστήμιο. Είναι δύσκολο να διαφωνήσει κανείς σε αυτό το αίτημα. Αν όμως δούμε τις πρακτικές που έχουν ακολουθηθεί διεθνώς, ποια είναι τα πανεπιστήμια που είναι πετυχημένα και πώς λειτουργούν, θα δούμε ότι σπάνια έως ποτέ στήνονται κάλπες μέσα σε ένα πανεπιστήμιο. Τα πανεπιστήμια έχουν συγκεκριμένη αποστολή, συγκεκριμένους στόχους και η επιτυχία τους κρίνεται από την επίτευξη των στόχων αυτών.
ΜΛ: Και από τη σύνδεση των εργασιών που γίνονται εκεί μέσα με την αγορά πολλές φορές πια στα μεγάλα πανεπιστήμια. Όπως επίσης, δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο πανεπιστήμιο στον κόσμο, από όσο ξέρω δηλαδή, που για να πάρεις το σύγγραμμα πρέπει να απευθυνθείς στη νεολαία του κόμματος και όχι εκεί που συνήθως απευθύνεσαι για να πάρεις ένα σύγγραμμα.
ΙΠ: Καταρχήν θα πω κάτι που δεν ακούγεται συχνά. Πιστεύω ότι τα ίδια τα κόμματα λίγη γνώση έχουν πραγματικά για το τι συμβαίνει και πώς οι νεολαίες, οι οποίες πρόσκεινται σε αυτά κινούνται μέσα στο Πανεπιστήμιο. Αλλά πολλές φορές και οι ίδιες οι νεολαίες έρχονται να καλύψουν κενά που δημιουργούνται από την κακή λειτουργία του Πανεπιστημίου. Οποιοσδήποτε έχει έναν μηχανισμό με εκλογική βάση, μπορεί να το αξιοποιεί για να διευρύνει αυτή την εκλογική βάση παρέχοντας «διευκολύνσεις».
ΒΣ: Είναι κάτι κύριε Καθηγητά που θα μπορούσε να κάνει η κυρία Διαμαντοπούλου επιπλέον από αυτά που έχει στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα συζητηθεί την Τρίτη στη Βουλή και θα ψηφιστεί; Κάτι που εσείς θα θέλατε να υπάρχει στο νομοσχέδιο;
ΙΠ: Πριν απαντήσω στην ερώτησή σας, θέλω να επισημάνω κάτι ουσιαστικό. Εδώ και ένα χρόνο αλλάξαμε το πλαίσιο συζήτησης για το πανεπιστήμιο. Ουσιαστικά η συζήτηση τώρα γίνεται για το πώς μπορεί ένα πανεπιστήμιο σήμερα να λειτουργεί καλύτερα στο διεθνές περιβάλλον, σε ένα περιβάλλον που εκτός από τη διεθνή οικονομική κρίση που έχουμε, υπάρχει και κρίση στην εκπαίδευση. Οι προβληματισμοί υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου, ακόμα και σε αυτές που έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια που θα μπορούσε κανείς να συναντήσει σήμερα.
Όμως, για να μην θεωρήσετε ότι αποφεύγω, να απαντήσω στο ερώτημά σας. Θα ήθελα περισσότερη τόλμη, και λιγότερη γραφειοκρατία. Θα ήθελα επίσης να απαλλαγεί το πανεπιστήμιο και οι διαδικασίες του από τις δικαστικές εμπλοκές. Οπως οι κάλπες δεν έχουν θέση στα πανεπιστήμια, δεν πρέπει να έχουν και τα δικαστήρια. Τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν εσωτερικές διαδικασίες που να λύνονται τα προβλήματα και όχι να υποχρεούνται όσοι θεωρούν ότι θίγονται να προσφεύγουν στα δικαστήρια. Όταν οι καθηγητές πανεπιστημίου χρειάζεται να τρέχουν στα δικαστήρια και στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να βρουν το δίκιο τους, αυτό δεν είναι προς όφελος του πανεπιστήμιου.
ΒΣ: Οι Πρυτάνεις γιατί αντιδρούν κατά τη γνώμη σας με αυτόν τον τρόπο; Μάλιστα πολλοί, και είναι εντυπωσιακό, προσπαθούν να βάλουν μπροστά τους φοιτητές.
ΙΠ: Είναι φυσικό να αντιδρούν. Οι Πρυτάνεις που διοικούν σήμερα τα πανεπιστήμια έχουν εκλεγεί ακριβώς με το σύστημα που αλλάζει ο νόμος. Είναι λοιπόν φυσικό να το υποστηρίζουν και να θέλουν να συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση. Με αυτό δεν κάνω κριτική στους Πρυτάνεις, γιατί, με τον συντηρητισμό που υπάρχει, θεωρώ ότι είναι δύσκολο να αντιληφθούν και ακόμα δυσκολότερο να υιοθετήσουν μία καινούρια προσέγγιση, όταν δεν την έχουν ζήσει.
Όμως για να κάνουμε για λίγο μία ιστορική αναδρομή, μια και σας άκουσα στην αρχή της εκπομπής σας να αναφέρεσθε στον Ανδρέα Παπανδρέου, θέλω να σας πω ότι θα είχε ενδιαφέρον όσοι αντιδρούν σήμερα, μεταξύ αυτών και Πρυτάνεις, να διαβάσουν τα πρακτικά μιας συνάντησης που έγινε στην Πάτρα νομίζω το 1964, όταν είχε επιστρέψει ο Ανδρέας από την Αμερική και επρόκειτο να ιδρυθεί το πανεπιστήμιο της Πάτρας. Στα πρακτικά αυτά μπορούν να δουν ποιες ήταν οι απόψεις του Ανδρέα Παπανδρέου τότε για το πανεπιστήμιο και τις αντιδράσεις που υπήρχαν. Όπως είναι γνωστό, ο Ανδρέας ήταν καθηγητής στο Berkeley πριν έρθει στην Ελλάδα Θα πρόσθετα και μια προσωπική εμπειρία για τον Ανδρέα. Όταν ήμουν στο Berkeley είχα την ευκαιρία να μελετήσω όλο το αρχείο για τον Ανδρέα και τις επιστολές που είχε ανταλλάξει με τους συναδέλφους του στο Berkeley μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα. Είχε τότε στείλει μία επιστολή σε έναν φίλο του καθηγητή στην οποία έλεγε ότι όταν ανέλαβε το ΚΕΠΕ έκανε μία πρόταση για κάποιες αλλαγές στα πανεπιστήμια. Γράφει στην επιστολή του ότι αυτές οι αλλαγές στο Berkeley και σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο από αυτά που ξέρουμε, θα φαίνονταν προφανείς, όμως λέει «όταν τις πρότεινα εδώ στην Ελλάδα άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου» (γράφει στα αγγλικά: “all hell broke loose”). Bλέπετε λοιπόν ότι είναι διαχρονική η αντίδραση των πανεπιστημίων σε οτιδήποτε καινούριο που τους είναι άγνωστο. (Κατά σύμπτωση, αναφερόταν στην πρότασή του για συνένωση των σχολών της Αττικής στο Αττικό Πανεπιστήμιο. Σε μια μορφή Καλλικράτη δηλαδή, όταν τα πανεπιστήμια τότε ήταν μόνο 3. Μετά από μισό αιώνα ίσως αυτό το όνειρό του πραγματοποιηθεί).
ΒΣ: Τώρα υπάρχει η περίπτωση να υπάρχουν αντιδράσεις σοβαρές και στην κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματός σας. Είδατε τον κ. Καρτάλη για παράδειγμα, ο οποίος ουσιαστικά με όλα αυτά που λέει πολύ δύσκολα θα μπορεί να έχει συνέπεια ψηφίζοντας το νομοσχέδιο. Πιστεύετε ότι μπορεί να δημιουργηθούν καταστάσεις που θα αναγκάσουν πιθανόν την κ.Διαμαντοπούλου να μην εφαρμόσει το νόμο;
ΙΠ: Εχω την εντύπωση ότι η κ. Διαμαντοπούλου δεν θα υποχωρήσει στις βασικές επιλογές που έχουν ήδη γίνει. Το λέω αυτό όχι γιατί θεωρώ ότι η κ. Διαμαντοπούλου είναι ένας πείσμων άνθρωπος, αλλά γιατί νομίζω ότι έχει πειστεί ότι οι βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου είναι αυτές που αποτελούν το μίνιμουμ των προϋποθέσεων για να βρουν τα πανεπιστήμια την θέση που πρέπει να έχουν στη διεθνή σκηνή, ώστε και η χώρα να μπορέσει να κάνει τα απαραίτητα βήματα στο μέλλον.
ΒΣ: Φαίνεται επίσης κύριε Καθηγητά ότι είναι πολύ πιθανό να ψηφίσει το νομοσχέδιο και η Νέα Δημοκρατία. Νομίζω πρώτη φορά θα συμβεί αυτό μεταπολιτευτικά, αν συμβεί βεβαίως. Πιστεύετε ότι έχει αυτά τα στοιχεία που θα μπορούσε να ψηφίσει πράγματι η κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας αυτό το νομοσχέδιο;
ΙΠ: Την περίοδο που ήμουν Υφυπουργός, είχα συζητήσει με αρκετούς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι μου είχαν πει «φέρτε κάτι που να είναι ουσιαστικό και να διορθώνει τα πανεπιστήμια και εμείς θα το ψηφίσουμε ανεξάρτητα από κομματική γραμμή». Αυτό δεν είναι κάτι που μου το είπε ένας ή δύο βουλευτές, το έχω ακούσει από περισσότερους. Τώρα όσον αφορά τη Νέα Δημοκρατία στο σύνολό της, είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας ο Ανώνης Σαμαράς, έχει μεγαλύτερη ικανότητα να αντιληφθεί τι είναι καλό για τη χώρα και για το μέλλον των πανεπιστημίων από ότι ο προκάτοχός του. Κάνω αυτή τη σύγκριση γιατί θυμάμαι ότι ο ...
ΒΣ: Βαρύ αυτό που λέτε και για τον κ. Καραμανλή, αλλά και πολύ αισιόδοξο για τον κ. Σαμαρά από την άλλη.
ΙΠ: Θα σας πω γιατί. Ξέρετε, κ. Σκουρή ότι πάντα μιλώ ανοιχτά και είμαι ευθύς.
ΒΣ: Ναι ναι απολύτως.
ΙΠ: Ο κ. Καραμανλής, πέραν των άλλων, τα οποία δεν είναι της παρούσης να συζητήσουμε, χρησιμοποίησε την αναθεώρηση του Συντάγματος για να στριμώξει πολιτικά τον Γιώργο Παπανδρέου.
ΒΣ: Και τον στρίμωξε, έκανε πίσω.
ΙΠ: Όλη του η στρατηγική ήταν αυτή. Και αν θέλετε κέρδισε πολιτικά, τον στρίμωξε τον Γιώργο Παπανδρέου.
ΒΣ: Ναι ναι είναι αλήθεια αυτό.
ΙΠ: Πού φτάσαμε όμως; Φτάσαμε στο μοναδικό στα χρονικά της ιστορίας φαινόμενο να γίνει αναθεώρηση του Συντάγματος για ένα μόνο θέμα και αυτό ήταν το ασυμβίβαστο της επαγγελματικής απασχόλησης των βουλευτών.
ΒΣ: Και να μην μπορεί πλέον να γίνει αναθεώρηση συνταγματική για μείζονα προβλήματα που αφορούν την οικονομία, την κοινωνία, το μέλλον της χώρας και τους θεσμούς της. Κύριε Καθηγητά είναι πολύ σωστή η επισήμανση. Δεν ξέρω αν μπορείτε να μας δώσετε δυο λεπτά για διαφημίσεις, δεν μπορούμε να τις αποφύγουμε, γιατί θα θέλαμε και να ολοκληρώσετε την άποψη σας, και να σας κάνουμε μία ερώτηση για το τι πρέπει να γίνει με την παραπαιδεία πια.
…
ΒΣ: Λέγατε λοιπόν για τον κ. Σαμαρά και τον κ. Καραμανλή που στρίμωξε στη συνταγματική αναθεώρηση τον κ. Παπανδρέου, αλλά που έγινε μία αναθεώρηση μόνο και μόνο για το ασυμβίβαστο των βουλευτών.
ΙΠ: Και δεν έκανε μόνο αυτό. Το χειρότερο, είναι ότι εμπόδισε πλέον την οποιαδήποτε συνταγματική αλλαγή για οκτώ χρόνια τουλάχιστον.
ΒΣ: Σωστό, το είπαμε. Η γνώμη σας είναι ότι έπρεπε να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια;
ΙΠ: Η αλλαγή για το άρθρο 16 μια και μιλάμε γι’ αυτό συγκεκριμένα τώρα, ήταν και είναι περισσότερο απαραίτητη για να λειτουργήσουν καλύτερα τα δημόσια πανεπιστήμια. Αν ρωτήσετε την κ. Διαμαντοπούλου, θα σας πει για πόσα πράγματα όταν ξεκινήσαμε να τα συζητάμε, μας έφερναν αντίρρηση ότι αυτό ή εκείνο δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν το επιτρέπει το άρθρο 16. Για παράδειγμα στην προσπάθεια μας να δώσουμε μεγαλύτερη αυτοτέλεια στα πανεπιστήμια θεωρούσαμε ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει έλεγχος νομιμότητας των εκλογών των καθηγητών από το Υπουργείο Παιδείας. Ε αυτό δεν μπορεί να γίνει, διότι το Σύνταγμα δεν το επιτρέπει. Το Σύνταγμα επιβάλει πολλά άλλα πράγματα ακόμα που περιορίζουν τις δυνατότητες και των πανεπιστημίων να λειτουργούν πιο ανεξάρτητα, αλλά και του κράτους να εκχωρεί αρμοδιότητες τις οποίες θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να τις έχει εκείνο, αλλά πρέπει να τις έχουν τα πανεπιστήμια. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των πανεπιστημίων κατά τη γνώμη μου στην Ελλάδα σήμερα είναι η έλλειψη ακαδημαϊκής νοοτροπίας. Δυστυχώς, λόγω του Συντάγματος και λόγω της πολύπλοκης νομοθεσίας, οι καθηγητές έχουν καταντήσει να τριγυρίζουν στις Γενικές Συνελεύσεις και στα γραφεία τους με βιβλία της νομοθεσίας των πανεπιστημίων και να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο από αυτόν που θα ήθελαν και από αυτό που θα έπρεπε για την επιστημονική τους δραστηριότητα.
ΒΣ: Κύριε Πανάρετε κάτι άλλο για να επιστρέψουμε λίγο στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προωθείτε. Πιστεύετε ότι θα έχει καλύτερη τύχη από εκείνη της κ. Γιαννάκου; Γιατί πέραν της ουσίας, του τι προέβλεπε τότε εκείνη και τι προβλέπει σήμερα η μεταρρύθμιση αυτή, έχει κανείς την αίσθηση ότι τότε ίσως να μην ήταν και ώριμη η κοινωνία, να μην ήταν η πολιτική κατάσταση τέτοια για να υποδεχτεί μία μεταρρύθμιση; Δεν ξέρω, εγώ πάντα θυμάμαι εκείνα τα γεγονότα και αναρωτιέμαι αν θα έχει καλύτερη τύχη αυτή τη φορά, γιατί και τότε θίγονταν συμφέροντα και τώρα θίγονται.
ΜΛ: Και τότε να θυμίσω επίσης ότι ο κ. Καραμανλής «πούλησε» ουσιαστικά την κ. Γιαννάκου για την μεταρρύθμιση και το ερώτημα είναι αν τώρα θα «πουλήσει» και ο κ. Παπανδρέου την κ. Διαμαντοπούλου μπροστά σε τυχόν αντιδράσεις.
ΙΠ: Ο κ. Παπανδρέου δεν «πουλάει» τους συνεργάτες του.
Τώρα όσον αφορά τη μεταρρύθμιση της κ. Γιαννάκου και το τι συνέβη τότε και το τι θα συμβεί τώρα. Δεν θέλω η τοποθέτησή μου να γίνει σε βάση πολιτικής ή κομματικής διαφοράς, αλλά σε βάση μίας νηφάλιας προσέγγισης. Θα σας ρωτήσω. Στην εποχή της κ. Γιαννάκου επί δύο χρόνια περίπου, τα πανεπιστήμια ήταν κλειστά και υπήρχαν αντιδράσεις με διαδηλώσεις με πορείες κτλ. Από αυτά που ήθελε να κάνει η κ. Γιαννάκου ή από αυτά που νομοθέτησε ή από αυτά που είχε την πρόθεσηνα νομοθετήσει, τι έχει αλλάξει σήμερα στο πανεπιστήμιο σε σχέση με το 2007; Παίρνουν καλύτερη εκπαίδευση σήμερα οι φοιτητές από την εκπαίδευση που έπαιρναν το 2007; Οι καθηγητές λειτουργούν σήμερα καλύτερα από ότι λειτουργούσαν το 2007; Το πρόβλημα νομίζω ήταν ότι ηκ. Γιαννάκου επέλεξε να κινηθεί στα δεδομένα του πανεπιστημίου. Δηλαδή, τι θα κάνουμε με τη συμμετοχή των φοιτητών, τι θα γίνει με το άσυλο . Σήμερα έχει αλλάξει το πλαίσιο συζήτησης και έχουν μπει μπροστά τα ουσιαστικά θέματα.
ΒΣ: Και εκείνη τα κόμματα όμως ήθελε να καταργήσει, αν θυμάμαι καλά και ήταν ένα από τα βασικά, να τα θέσει εκτός, δηλαδή η αρχή ήταν η ίδια και μετά έγινε αυτό που έγινε. Δηλαδή μακάρι και εγώ το εύχομαι πραγματικά, γιατί δεν είμαι υπέρ της διατήρησης των κομμάτων μέσα στα πανεπιστήμια, το έχω πει πολλές φορές ανοιχτά, δεν ξέρω φοβάμαι μήπως πάλι βρεθείτε μπροστά σε αυτό το πολύ δύσκολο θέμα και ξεχάσουμε αν θέλετε τα άλλα που προβλέπει αυτή η μεταρρύθμιση, γιατί εκεί κολλάει το ζήτημα πάντα, γι’ αυτό έκανα και τη σύγκριση.
ΙΠ: Εγώ μπορώ να κρίνω για το τι έγινε από το ξεκίνημα της συζήτησης ας το πούμε μέχρι την ψήφιση του νόμου Γιαννάκου και τι έχει γίνει από την αρχή της συζήτησης μέχρι την ψήφιση του νόμου που είναι σήμερα στη Βουλή και θα αρχίσει να συζητείται από την Τρίτη. Για αυτό το κομμάτι έχουμε τα δεδομένα. Για το τι συνέβη μετά την ψήφιση του νόμου Γιαννάκου έχουμε επίσης τα δεδομένα ότι δεν έχει υπάρξει κατά τη γνώμη μου κάποια ουσιαστική αλλαγή. Για το τι θα συμβεί μετά την ψήφιση του νόμου που είναι σήμερα στη Βουλή δεν έχουμε δεδομένα και επομένως αυτό που εγώ μπορώ να πω είναι ότι ελπίζω ότι θα οδηγήσει τα πανεπιστήμια σε μία καλύτερη λειτουργία από αυτή που έχουν μέχρι σήμερα.
ΒΣ: Γιατί αυτό είναι και το ζητούμενο, εγώ το λέω πάντα ότι τα πανεπιστήμια είναι για τους φοιτητές, τα μέσα μεταφοράς είναι για τους επιβάτες, πάντα με καλοπληρωμένους και ουσιαστικούς επαγγελματίες είτε αυτοί είναι καθηγητές, είτε αυτοί είναι οδηγοί, είτε είναι οτιδήποτε, αλλά θα πρέπει να αλλάξει η αντίληψη πως όλα είναι γι’ αυτούς που τα έχουν στα χέρια τους. Να σας ρωτήσω κάτι κύριε Καθηγητά. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο θέμα σήμερα. Πληρώνουμε μία δωρεάν παιδεία από τις ακριβότερες που υπάρχουν και ταυτόχρονα οι περισσότερες ελληνικές οικογένειες πληρώνουμε και φροντιστήρια και πολλοί επίσης πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολεία τα παιδιά τους. Δηλαδή τα έξοδα είναι τεράστια για ένα αποτέλεσμα που δεν είναι πολλές φορές το ιδεατό. Τι πρέπει να γίνει; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το καρκίνωμα της παραπαιδείας που υπάρχει στη χώρα μας και που ουσιαστικά κανέναν δεν τον νοιάζει; Ώρες ώρες δηλαδή που το σκέφτομαι και που δεν μπορώ να βγάλω άκρη λέω ότι μπορεί να χρειαστεί και μία νομοθετική ρύθμιση που να πει ότι τελειώνουμε με αυτό. Δεν ξέρω πώς μπορεί να γίνει.
ΙΠ: Ξέρετε η εποχή που μπορούσε κανείς με νόμους να σταματήσει δραστηριότητες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας νομίζω έχει περάσει.
ΒΣ: Ναι σωστά, είναι σαν τότε που θα πυροβολούσαμε τον δορυφόρο για να μην υπάρχουν ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης.
ΙΠ: Ακριβώς. Αυτό όμως που μπορεί και έχει υποχρέωση κατά τη γνώμη μου το κράτος να κάνει είναι να διαμορφώσει εκείνες τις συνθήκες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που θα το κάνουν ελκυστικό για τους πολίτες, θα προσφέρουν στους πολίτες αυτό που επιθυμούν και το εάν θα στείλει κάποιος το παιδί του στο ιδιωτικό σχολείο, αν θα το στείλει στο φροντιστήριο ή αν θα το στείλει στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο να είναι θέμα επιλογής και όχι ανάγκης.
ΒΣ: Χάσαμε τη γραμμή με τον κ. Πανάρετο.
ΜΛ: Χάσαμε τη γραμμή στο καλύτερο.
…
ΒΣ: Λοιπόν έχουμε ξανά στη γραμμή τον κ. Γιάννη Πανάρετο, Καθηγητή, πρώην Υφυπουργό στην τηλεφωνική μας γραμμή και μας έλεγε τη διαφορά των ιδιωτικών, πώς μπορούν να αναβαθμιστούν μάλλον τα δημόσια σχολεία. Κύριε Καθηγητά.
ΙΠ: Ναι, έλεγα ότι αυτό που χρειάζεται να κάνει το κράτος δεν είναι να κλείσει ή να εμποδίσει την ιδιωτική δραστηριότητα αλλά να βοηθήσει και να βελτιώσει την δημόσια εκπαίδευση που παρέχεται με τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη. Γιατί, αυτό που λέμε δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν είναι τίποτα άλλο παρά τα χρήματα τα δικά σας και τα δικά μου και των ακροατών μας που τα διαχειρίζεται το κράτος.
ΒΣ: Πώς γίνεται αυτή η αναβάθμιση με όλες τις περικοπές που διαβάζουμε ότι γίνονται, ειδικά αυτή την εποχή μόνο αναβάθμιση δεν γίνεται.
ΙΠ: Η αναβάθμιση και η βελτίωση δεν γίνεται μόνο με πρόσθετη χρηματοδότηση. Η πρόσθετη χρηματοδότηση τις περισσότερες φορές είναι χρήσιμη, αλλά μερικές φορές και οι δυσκολίες δημιουργούν τις ευκαιρίες για να δει κανείς τι δεν δουλεύει σωστά στα σχολεία. Έδωσε νομίζω προ ημερών η Υπουργός και η Υφυπουργός παραδείγματα από τα τεχνικά Λύκεια στα οποία υπήρχε ένα μεγάλο ποσοστό καθηγητών, που διδάσκει τρεις ώρες την εβδομάδα. Aν υπήρχε μεγαλύτερη χρηματοδότηση θα μπορούσε να επιτρέπει το κράτος στους διδάσκοντες να διδάσκουν και μία ώρα την εβδομάδα. Αυτό όμως δεν είναι βελτίωση. Βελτίωση είναι να πηγαίνει το παιδί σε σχολείο που έχει τους απαραίτητους καθηγητές από την αρχή της χρονιάς, οι καθηγητές αυτοί να ενδιαφέρονται να διδάξουν στο σχολείο που είναι και όχι να έχουν το μυαλό τους πώς θα πάνε σε κάποιο άλλο σχολείο μέσα σε μερικές ημέρες με κάποια απόσπαση και το υλικό που τους προσφέρεται να είναι ικανοποιητικό και η εκπαίδευση που παίρνουν να η είναι καλύτερη δυνατή.
Δ: Θα σας ξαναδούμε στην πολιτική; Κάποιες πληροφορίες λένε ότι θα σας δούμε σύμβουλο στο Μέγαρο Μαξίμου, αληθεύουν;
ΙΠ: Στην πολιτική οι περισσότεροι Έλληνες είμαστε καθημερινά.
Δ: Σωστό. Εννοώ στη στενή πολιτική σκηνή.
ΙΠ: Όσο αφορά τη συνεργασία μου με τον Πρωθυπουργό αυτή υπήρχε και υπάρχει εδώ και τριάντα πέντε χρόνια αδιαλείπτως. Δεν νομίζω ότι θα δημιουργηθούν ποτέ προϋποθέσεις που αυτή θα διακοπεί. Όσον αφορά τώρα άλλες δραστηριότητες, νομίζω ότι δεν είναι της παρούσης να το κουβεντιάσουμε. Πάντως, δεν επιδιώκω θέσεις ούτε τις έχω ανάγκη.
Δ: Μάλιστα. Θα σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ κύριε Πανάρετε, να είστε καλά.
ΙΠ: Κι εγώ σας ευχαριστώ, να είστε καλά.
Δ: Καλή συνέχεια.
ΙΠ: Καλή σας μέρα.
Οι παρατηρήσεις της Χρ. Αράπογλου [που μετέφερε την εμπειρία και σοβαρότητα στις παρεμβάσεις του φοιτητικού κινήματος του τότε ] και οι προτεινόμενες τροπολογίες της πανεπιστημιακής δασκάλας Λ. Κατσέλης αποκαθιστούν την απαραίτητη διατήρηση των διαχρονικών ακαδημαϊκών αρχών που καθιέρωσε ο ν.1268 που ο καθηγητής Ανδρέας Γ. Παπανδρέου χαρακτήρισε ως τον προοδευτικότερο στον κόσμο και εξασφαλίζουν τις αναγκαίες προσαρμογές που είναι απαραίτητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας την οποία βιώνουμε.
ReplyDeleteΑποτελούν την χρυσή ευκαιρία για επίτευξη ευρύτερων συναινέσεων, για αποκατάσταση του τραυματισμένου κύρους της ακαδημαϊκής κοινότητας και την περιθωριοποίηση αποστεωμένων απόψεων.
Δεν μπορεί η εκσυγχρονιστική προσπάθεια του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος να ταυτίζεται με τις ακραίες απόψεις που το ΛΑ.ΟΣ παρουσιάζει και που παραποιούν την ιδεολογική, πολιτική και ακαδημαϊκή συνιστώσα του προτεινόμενου νόμου πλαίσιο της κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟΚ.
Δεν μπορεί το ΚΚΕ , ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι να απαξιώνουν την παρέμβασή μας στα εκπαιδευτικά δρώμενα που αποδόμησαν όσοι εκμεταλλεύτηκαν και εκμεταλλεύονται για ίδιον όφελος τη συμμετοχή, τον κοινωνικό έλεγχό , τις αρχές του δημοκρατικού προγραμματισμού.
Η αποδοχή των προτεινόμενων αλλαγών αίρουν τις όποιες επιφυλάξεις για συναίνεση στο χώρο της παιδείας και αποτελούν την προ»υπόθεση για τη δημιουργική του αναβάθμιση [σοφία ΠΑ.ΣΟ.Κ]
απόσπασμα από την ομιλία του πρωθυπουργού στη βουλή : "...Τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν είναι δουλειά του κράτους αλλά των επαγγελματικών φορέων, των Επιμελητηρίων. Και θα κρίνεται αντικειμενικά το έργο των ΑΕΙ και των ΤΕΙ για το αποτέλεσμά τους, την ουσία και όχι το «χαρτί» που θα σφραγίζουν..."
ReplyDeleteΚαλά, δεν μπορούσατε να ενημερώσετε το φίλο σας για την απόρριψη των ΠΔ από το ΣΤΕ και τη μη διεύρυνση του ΤΕΕ και να μην τον αφήνετε να ξεφτυλίζεται έτσι μέσα στη βουλή;
Θα πληρώσει πολύ ακριβά η κυβέρνησή σας αυτά που έκανε στα πολυτεχνεία που υποβάθμισε την αξία των διπλωμάτων και υποχωρήσατε στις αντιδράσεις των ΤΕΙ.
ReplyDeleteΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥ ΤΕΕ! ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΧΩΡΑ!
ReplyDeleteΜόνο τα μέλη του ΤΕΕ έχουν συμπεριφορά Καντάφι !!
Νομίζω σήμερα το μεσημέρι ολοκληρώθηκε το δράμα του παρόντος Νόμου.
ReplyDeleteΗ πλήρης "τούμπα" σε σχέση με τις αρχικές και τις χθεσινές τοποθετήσεις του πρωθυπουργού αλλά και τις ιδέες και αγώνες του Γ. Πανάρετου.
Λίγο πριν την ονομαστική ψηφοφορία, η κ. υπουργός δέχθηκε τον "Δούρειο Ίππο" του Αρη της ΝΔ και πλέον το Συμβούλιο Διοίκησης θα προτείνει 2-3 υποψηφίους και θα ψηφίζουν όλοι οι Καθηγητές και Λέκτορες του Πανεπιστημίου.
Δηλαδή διερωτώμαι τι άλλαξε από τον 1268/82? Σε μικρά Πανεπιστήμια, πόσα ψηφοδέλτια υπήρχαν? Περισσότερα των δύο?
Αν δεν κάνω λάθος, η βασικότερη μεταρρύθμιση που οραματιζόταν ο Νόμος ήταν το να σταματήσει η διαφθορά του "θα σου δώκω να μου δώκεις" μεταξύ των Καθηγητών του ΑΕΙ. Μα αυτό τώρα διευρύνεται. Έχουμε και λέμε:
α) Συναλλαγή για τη ψήφο από τους Καθηγητές και Λέκτορες του Πανεπιστημίου των 8 εσωτερικών μελών του Συμβουλίου
β) Συναλλαγή για τη ψήφο από τους Καθηγητές και Λέκτορες του Πανεπιστημίου των υποψηφίων πρυτάνεων της λίστας του Συμβουλίου
Νομίζω είναι η πλήρης δικαίωση των αγωνιστών του 1268/82 και βεβαίως προφανώς, εδώ είμαστε, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε στα ΑΕΙ.
Κρίμα...
“Θα πληρώσει πολύ ακριβά η κυβέρνησή σας αυτά που έκανε στα πολυτεχνεία που υποβάθμισε την αξία των διπλωμάτων και υποχωρήσατε στις αντιδράσεις των ΤΕΙ.”
ReplyDeleteΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΑΝ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΘΕ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΦΡΟΝΗΣΕΙ.
ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΑΣ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΕΝΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΕΤΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΗΝ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΚΤΙΘΕΣΤΕ
ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ
ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ, ΟΠΟΤΕ ΕΧΕΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ…
Η τοποθέτηση της Λ. Κατσέλη και επί των άρθρων απέδειξε την διαχρονική αρτιότητα του ν.1268 την οποία ευνούχισαν οι διαχρονικά συμβιβασμένοι. Αν δεν είχε αποδομηθεί από τα κάθε είδους συμφέροντα ο ν.1268 δεν θα χρειαζόταν η όποια σημερινή αλλαγή.
ReplyDeleteΗ διαχρονικότητα των προβλέψεων για τομείς, τμήματα που εξασφάλισαν την λειτουργικότητα του πανεπιστημίου
Η μη υλοποίηση των διατάξεων για τους Οργανισμούς των Ιδρυμάτων και της ΕΑΓΕ εξασφάλισαν την επικράτηση ιδίων συμφερόντων και όχι μόνο.
Ο νόμος δεν έχει ούτε εσωτερική συνέπεια γι αυτό και η απέλπιδα προσπάθεια των ακαδημαϊκών – δασκάλων του ΠΑΣΟΚ με σωρεία τροπολογιών που προτείνουν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα
ReplyDeleteΤα Πανεπιστήμια μετά την ψήφιση του ν 1268 δεν υπερασπίστηκαν το συνταγματικό τους δικαίωμα για το αυτοδιοίκητο
ReplyDeleteΔΕΝ υπερασπίστηκαν το αναφαίρετο δικαίωμά τους για τον αριθμό των εισακτέων
ΔΕΝ απαίτησαν να επιβάλλουν τη διαδικασία επιλογής των φοιτητών
ΔΕΝ αντιστάθηκαν στις όποιες προτάσεις για ιδρύσεις τμημάτων, επειδή σε πολλά από αυτά συναινούσαν με ανταλλάγματα
ΕΠΕΙΔΗ συμβιβάζονταν στα εκβιαστικά διλήμματα της πολιτείας για την όποια χρηματοδότηση τους.
ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΣΑΠ, ΣΑΠ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ
Και τώρα οι συνέπειες , τα όποια αδιέξοδα θα πληρώσει η παιδεία.
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Για να μην επιβεβαιωθούν οι επαναστάτες του καναπέ και οι νοσταλγοί των αποστεομένων μαρξιστικολενιστικών προτύπων. Πόσο δίκιο είχε ο πανεπιστημιακός και διανοούμενος Ανδρέας Γ. Παπανδρέου στο σύγγραμμά του «η ελευθερία του ανθρώπου».
ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί κανείς και το επίπεδο που διαφωνεί με το νέο νόμο για τα ΑΕΙ η παρακάτω παρατήρηση είναι αναγκαία. αποτελεί ατόπημα της υπουργού παιδείας δια βίου μάθησης και θρησκευμάτων η μη αναφορά στην προσφορά για τη διατύπωση του νόμου του π. υφυπουργού παιδείας γιάννη πανάρετου. αυτά από κάποιον που έχει βιώσει την αχαριστία για την όποια διαχρονική συμβολή. το συμπέρασμα, ευτυχώς που η κοινωνία αναγνωρίζει την όποια προσφορά είτε συμφωνεί είτε όχι με παρεμβάσεις που αυξάνουν την εντροπία του συστήματος της παιδείας. φιλικά.
ReplyDeleteΚαλημερα,
ReplyDeleteΤελικα το ΒΗΜΑ και τα νεα ηταν σωστες πηγες......
Μαλλον γνωριζαν ποιο αμεσα απο το Μαξιμου τι τελικα θα γινει!!!
Εχετε την αισθηση
1. θα εκλεγει πρυτανης καποιος εξωτερικος??
2 Θα εχουμε ψηφοδελτια με 2-3 προτεινομενους. Δηλαδη ενα παρασινο , ενα μπλε και ενα κοκκινο??? Αφου στο συμβουλιο την πλειοψηφια τιν εχουν οι εσωτερικοι....
Αν εχετε τον χρονο, μετο χερι στην καρδια, μπορειτενα μας πειτε τι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ αλλαξε???
ΥΓ. Απο την διοικητικλή αποψη....δεν βλεπω κατι ανατρεπτικο. Μαλλον ξαναζεσταμενη σουπα μοιαζει.
Για προσωπικούς λόγους δεν μπορώ τώρα. Θα γράψω τις αποψεις μου αργότερα.
ReplyDeleteΑφού τελικά το τμήμα ήταν τόσο καλό έναντι των ΠΣ γιατί στο ΕΑΠ διατηρούνται τα ΠΣ?
ReplyDeleteΕγώ βλέπω ότι απ' το πολύ κόψε-ράψε να μην έχει αλλάξει τπτ. Και αργά ή γρήγορα θα φανεί.
Με τα πολυτεχνεία συμφωνώ να δίνονται μεταπτυχιακά χωρίς να κάνουν μεταπτυχιακό, αρκεί αυτό να γίνει και για το γεωπονικό παν/μιο και τις γεωπονικές σχολές, για την ΑΣΚΤ και αλλού, αλλά και με την προϋπόθεση να δίδονται διδακτορικά με τον προπτυχιακό τίτλο των ιατρικών σχολών, αφού άλλωστε η φοίτηση εκεί είναι 6ετής (χωρίς την ειδικότητα) και κάποιοι αντιλαμβάνονται την εκπαίδευση ότι μετριέται με το κιλό. Προτείνω μάλιστα τα παν/μια να κάνουν κι αυτά τις σχολές τους πενταετείς, μοιράζοντας τα μαθήματα σε 5 έτη, ανάλογα με την πρακτική των πολυτεχνείων, ώστε να γίνονται και αυτοί οι απόφοιτοι αυτόματα κάτοχοι μεταπτυχιακών. Και διδακτορικά στα τει γιατί όχι. Δώστε, δώστε, δώστε να ικανοποιηθούν όλοι. Αφού άλλωστε αυτό μετράει τελικά.
Απόσπασμά από τα πρακτικάτης Βουλής
ReplyDeleteΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ: ......
Η έκδοση μάλιστα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης για τις επιστημονικές δημοσιεύσεις από ο 1992 μέχρι το 2008 -την οποία και θα καταθέσω στα Πρακτικά αφού τη διαβάσω- παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς τα μισά ΤΕΙ έχουν ερευνητικές επιδόσεις ισοδύναμες ή και ανώτερες αρκετών πανεπιστημίων και μάλιστα με υψηλότερο δείκτη απήχησης και να σημειώσω εδώ, χωρίς χρηματοδότηση.
Διαβάζω μία μικρή παράγραφο από αυτήν την έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Δεν είναι δική μου. «Στο επιστημονικό πεδίο Natural Sciences οι δημοσιεύσεις του ΤΕΙ Λάρισας και του ΤΕΙ Κρήτης επιτυγχάνουν δείκτες απήχησης μεγαλύτερους από τον παγκόσμιο μέσο όρο, αντίστοιχα 1,26 και 1,04. Στο πεδίο Engineering & Technology τους μεγαλύτερους δείκτες καταγράφουν τα ΤΕΙ Κρήτης και τα ΤΕΙ Αθήνας».
Καταθέτω για τα Πρακτικά και για την ενημέρωση των συναδέλφων ένα τμήμα από αυτές τις εκδόσεις του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αθανάσιος Μπούρας καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Νομιζω ότι πλέον είναι δεδομένο ότι οι καθηγητές ΤΕΙ και ιδιαίτερα αυτοί που προσλήφθηκαν τα τελευταία χρονια είναι ίσου αν όχι ανώτερου επιπέδου από τους αντίστοιχους των πανεπιστημίων. Ο ανταγωνισμός άλλωστε τα τελευταία χρονια ήταν πολύ μεγάλος και με δεδομένο ότι στα πανεπιστήμια ήταν πιο κλειστός ο κύκλος οι κρίσεις στα ΤΕΙ ήταν πιο αξιοκρατικές. Το θέμα είναι γιατί το υπουργείο θέλει να υποβαθμίσει αυτούς τους επιστήμονες;
ReplyDeleteΜάλιστα ακόμα και μεχρι χθές δεν έγινε καμία κουβέντα για προσλήψεις μονίμων στα ΤΕΙ, ενώ δόθηκαν διαβεβαιώσεις μέσα στη βουλή για την πρόσληψη των 400+400 ΔΕΠ μέχρι το Γενάρη.
κε Πανάρετε εσείς προσωπικά στείλατε πίσω φακέλους υποψηφίων που εκλεχτηκαν και πέρασαν τον έλεγχο νομιμότητας απο τα ΤΕΙ και δε δεχτήκατε το υπουργείο να τους παραλάβει, ενώ δε δείξατε παρόμοια συμπεριφορά με τους νεοεκλεγέντες συναδέλφους ΔΕΠ. Γιατί;
Τα ΙΕΚ πότε θα ανωτατοποιηθούν? Ή επειδή δεν έχουν ισχυρή φωνή και δεν ανήκουν σε συντεχνίες δεν ενδιαφέρεται κανείς? Κάντε τα ανώτατα ΤΩΡΑ και δώστε την ευκαιρία για μεταπτυχιακά μόλις "ωριμάσουν" οι συνθήκες. Ως πότε 2 ταχυτήτων εκπαίδευση? Μόνο όσοι φωνάζουν θα αποκτούν δικαιώματα? Υπάρχουν αρκετοί καθηγητές που είναι τουλάχιστον ισάξιοι, αν όχι και ανώτεροι, στην αγάπη για τη γνώση με το προσωπικό των ΤΕΙ.
ReplyDeleteεχει σχεση με το θεμα του ψηφισθεντος νεου νομου για τα αει.
ReplyDeleteη κυβερνηση αυξανει το φπα στην εστιαση στο 23% για να αυξησει τα εσοδα.
είναι σιγουρο ότι δεν θα πετυχει τιποτε επειδη ολοι οι εστιατορες στη συντριπτικη τους πλειοψηφια δεν κοβουν αποδειξεις…. και θα εξακολουθούν να μην κοβουν …αλλά θα αυξήσουν την τιμή της «χωριατικής σαλάτας»… ελπιζω να καταλαβαινομαστε…. τι υποκρισία…..
“Τα ΙΕΚ πότε θα ανωτατοποιηθούν?” τι άλλο θα ακούσουμε, σημεία των καιρών, έτσι και αλλιώς το «αιγαίο ανήκει στα ψάρια του»
ReplyDeleteβασικό επιχείρημα για τους εξωπανεπιστημιακούς του συμβουλίου
ReplyDelete«μα είναι δυνατόν να μην μπορεί να συμμετέχει ο πρόεδρος των εφοπλιστών στο ΠΑ.ΠΕΙ» ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ , εκείνο που σίγουρα ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ είναι να μην υπάρχει ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, για να συνέλθουμε σας παρακαλώ. ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΚΕ Η ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ (καταλαβαινόμαστε…)
Διαβάσαμε σε αναρτήσεις BLOGS από μέλη του ΤΕΕ την σαθρή επιχειρηματολογία γιατί τα 5χρονια του Διπλώματος των Πολυτεχνικών Σχολών = Πτυχίο ΑΕΙ+ ΜΔ και τα περί δακτύλων παρέμβασης των ΤΕΙ
ReplyDeleteΚαι σχολιάζουμε
ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΤΑ ΤΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΙΔΡΥΘΗΚΑΝ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ [ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ] ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ ΜΟΡΦΗ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΕΝΙΑΙΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
ΕΤΣΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΕΣΣΕΡΑ [ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ], ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΕΞΗ ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΤΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ [ΠΤΥΧΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ]
ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΔΙΝΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ [ΕΝΟΣ ή ΔΥΟ ΕΤΩΝ] ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΔΙΝΑΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
ΑΥΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΩΣ
ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ [ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ] ΤΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΤΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΤΙΤΛΟ ΣΕ ΕΝΑ ΕΤΟΣ
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΣΟΥΝ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΑΝ ΣΤΟ ΤΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΕΤΡΑΕΤΕΙΣ ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΤΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΞΟΜΟΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ ΑΕΙ [ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΣΑΠ, ΣΑΠ, ΣΤΕ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1983-1989 ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ]
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΤΕΙ ΕΙΜΑΙ ΟΜΩΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΑΕΙ ΜΕ ΔΙΕΤΕΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩΝ ΕΓΩ ΕΧΩ ΔΥΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ[!!!] ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΕΧΩ ΕΝΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ
ΑΥΤΑ, ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο λουκιανός…. [Ο ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΣ]
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62009J0422:EL:HTML
ReplyDeleteTελικά σε ποια μορφή ψηφίστηκε ο νόμο για την ΑΕ?
ReplyDeleteΜε τα ΙΕΚ τι θα γίνει?
ReplyDeleteΓίνονται σκέψεις προκειμένου να θεσπιστεί επιτέλους μετά από τόσες δεκαετίες Ανώτατη Επαγγελματική εκπαίδευση στα πλαίσια της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα πρότυπα της Ανώτατης Τεχνολογικής?
Πόσες δεκαετίες θα πρέπει να περιμένουν ακόμα οι διπλωματούχοι ΙΕΚ?
Ενα ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
ReplyDeleteΟκτ. 2011 και ενας νεος νομος δοκιμαζετε στα Ελληνικα ΑΕΙ..
Πολιτικες παραταξεις και πρυτανεις ξεκινουν καταληψεις και μερικες μολοτωφ κανουν την εμφανιση τους μετα απο μια πορεια για το θεμα ΧΨΖ.
Οι Πρυτανεις ....ΑΠΘ, ΕΚΠΑ,ΕΜΠ και Πολ. κρητης, αφου διαφωνουν με το νομο, και αφου ειναι υπο προεκλογική προθεσμία....δεν καλουν το "αστυνομικο κρατος". Ο εισαγελεεα και η αστυνομια...δεν ξερουν αν πρεπει να διαπιστωσουν αδικηματα.....Περιμενουν εντολες !!
Αν επεμβει η αστυνομια ...η πριγκιπισα Αννα θα εχει επιβαλει τη θεληση της.
Αν ΟΧΙ τοτε για αλλη μια φορα ο μοχθηρος Ακαδημαικος Δρακουμελ θα εχει κυριαρχησει.....
Η συνεχεια στη Ακαδημαική σας οθονη.
Προσοχη! τα ονοματα και η υποθεση ειναι εντελως φανταστικα..προς το παρον !!!
εθεάθης εις Άνδρο
ReplyDeleteΔημοκρατικά εκλεγμένη διοίκηση για το Ανοικτό Παν/μιο τώρα.
ReplyDeleteΠέρασαν πολλά χρόνια και άλλα Πανεπιστήμια, νεότερά του, έχουν ήδη αποκτήσει το αυτονόητο.
Επειδή υπάρχει και η Δευτεροβάθμια Πολύπαθη Εκπαίδευση [ΔπΕ].
ReplyDeleteΔιαβάζουμε σε blog Εκπαίδευσης σχόλιο με τίτλο «Πέμπτη, 25 Αύγουστος 2011 10:22 Οδηγίες του υπ. Παιδείας προς Διευθυντές Σχολείων και εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά-ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ [http://www.esos.gr/index.php?limitstart=24] στις οποίες γίνεται έντονη κριτική επειδή είναι και χωρίς φαντασία και αποτελούν επανάληψη του ίδιου ακριβώς εγγράφου που γράφτηκε από δεκαετίας . Και ο κακομοίρης ο Κοσμάς στο ρόλο του «να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα». Πάντως και το κείμενο και τα σχόλια έχουν την διαχρονική α[πα]ξία τους , όπως και το σχόλιο που δεν κρίθηκε δημοσιεύσιμο από το blog .ΝΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ[!!!!]:
Μάνα εξ ουρανού το κείμενο του έμπειρου γραφειοκράτη του ΥΠΔΜΘ που επαναλαμβάνει τον εαυτό του τα τελευταία δέκα χρόνια επαναλαμβάνοντας τα ίδια και μάλιστα χωρίς να τα επικαιροποιεί.
ΜΗΠΩΣ προσβάλλονται οι επιλεγέντες διευθυντές που δεν γνωρίζουν αυτά και που υποτίθεται ελέχθησαν από τους «ειδικούς» των συνεντεύξεων
ΜΗΠΩΣ όλα αυτά στέλνονται επειδή αγνοείται ο τρόπος και η διαδικασία αναζήτησης της πληροφορίας
ΜΗΠΩΣ έπρεπε οι οδηγίες να αναφέρουν ένα σχέδιο
• Παραλαβής και παράδοσης των σχολείων ώστε να γίνει η απαραίτητη απογραφή προς επιβεβαίωση των όσων μη έγκυρων στατιστικών που κατά καιρούς συλλέγονται
• ΄Ένα σχέδιο ενιαίου κατά το δυνατόν προγραμματισμού προκειμένου να μπορεί να εφαρμοστεί η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας για να μπορεί να υλοποιηθούν τα οράματα του «νέου σχολείου»
ΜΗΠΩΣ οι οδηγίες θα έπρεπε να ενημερώνουν τους νέους διευθυντές για τις προτεραιότητες του ΥΠΔΜΘ για θέματα εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΜΗΠΩΣ έπρεπε οι οδηγίες να κωδικοποιούν τις δυνατότητες συμμετοχής των σχολικών μονάδων σε προγράμματα και καινοτόμες δραστηριότητες που ήδη έχουν προγραμματιστεί και συμπεριληφθεί στο ΕΣΠΑ
ΜΗΠΩΣ έπρεπε να έχει προγραμματιστεί η διαδικασία συνεργασίας και επικοινωνίας των σχολικών μονάδων με τις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και τη Διοικητική Ιεραρχία ώστε να προγραμματιστεί η παραγωγική λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων
ΜΗΠΩΣ….ΜΗΠΩΣ…. ΜΗΠΩΣ…
ΟΛΑ αυτά θα τα κάνουν κάποιοι Διευθυντές που ξέρουν και έχουν και μεράκι και όραμα αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Το ζητούμενο είναι η προσπάθεια για ένα κατά το δυνατόν ενιαίο προγραμματισμό και λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων για να ξεπερασθεί το τέλμα της διαχρονικής απραξίας για την οποία υπεύθυνοι είναι και οι συντάκτες το ΜΑΝΑ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ που ανασύρεται κατά περίπτωση από το φοριαμό του γραφείου του έμπειρου υπαλλήλου του ΥΠΔΜΘ αυτούσιο και μη μεταβαλλόμενο την τελευταία τριακονταετία.
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ για την «ασχετίλα» μου
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ γιατί είμαι «νέος» με Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και όχι «παλιός»
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ που έχω εργαστεί σε υψηλές θέσεις διοίκησης του δημόσιου τομέα και σε διευθύνσεις προγραμματισμού του ιδιωτικού τομέα.
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ που δεν έχω εμπειρία να δίνω ΔΩΡΑ που δεν είναι επικαιροποιημένα και θεωρώ ότι το στέλεχος της εκπαίδευσης πρέπει να μπορεί και να γνωρίζει να αναζητά και να ανακτά την χρήσιμη πληροφορία που αλλάζει καθημερινά στην ΚτΠ την οποία βιώνουμε
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ που δεν είμαι φειδωλός αλλά είναι προφανές ότι δεν γνωρίζω
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ που αμφισβητώ την πιστή εφαρμογή εγγράφων που αναπαραγάγουν αδιέξοδες καταστάσεις ΑΛΛΑ πιστεύω στην οπισθοδρομική λογική της διασταλτικότητας, της άσκησης εσωτερικής πολιτικής, του προγραμματισμού, της εκχώρησης αρμοδιοτήτων που συμβάλουν ή μπορούν να συμβάλλουν στην υλοποίηση του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ που δεν είμαι «πρωτοδιόριστος, αναπληρωτής, ωρομίσθιος» αλλά ΝΕΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ!
Ας με συγχωρέσει και ο Κοσμάς
Τίποτε άλλο....[Ο ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΑΣΧΕΤΟΣ]
Αγαπητέ εν ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΧΕΤΙΚΕ συμφωνούμε απόλυτα , μόνο που η εγκύκλιος που αναφέρεις αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση !!!!!! ,για την Δευτεροβάθμια Πολύπαθη Εκπαίδευση καμία ανακοίνωση καμία ενημέρωση. Ίσως κάποιοι διαβάσουν τα σημεία που θίγεις και μπουν στον κόπο να μας ενημερώσουν για το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ReplyDeleteΜιλάμε για μεγαλόπνοα σχέδια, για διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων, όταν, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, τα σχολικά βιβλία θα καθυστερήσουν τόσο πολύ!
ReplyDeleteΔυστυχώς μόνο μεγάλες ιδέες και παχιά λόγια είναι ορισμένοι. Πού είναι τα αποτελέσματα των Θαλήδων και των Αρχιμήδηδων, γιατί οι βαθμοί των Πανελληνίων άργησαν τόσο πολύ;
κ. Πανάρετε, καλό το κυνήγι των πανεπιστημιακών παρατυπιών αλλά υπάρχει και η αδυσώπητη καθημερινότητα. Κρίμα ...