Wednesday, August 31, 2011

Νόμος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Στην τελική του μορφή.

12 comments:

  1. Η ημερομηνία 01.07 στις μεταβατικές διατάξεις τι εξυπηρετεί; Δεν θα ήταν πιο λογικό η 31.07 με δεδομένο ότι τον Αύγουστο υπολειτουργούν διοικητικά τα ιδρύματα και ως τότε δεν είχε δοθεί στη δημοσιότητα ο νέος νόμος;

    Αν δεν γίνεται να αλλάξει σε 31.07 τουλάχιστον ας δοθεί μια ερμηνευτική εγκύκλιος ώστε η πρόταση του άρθρου 78, παρ.3,

    …Για τη συγκρότηση των επιτροπών επιλογής σύμφωνα με τις
    διατάξεις του παρόντος νόμου, για το χρονικό διάστημα
    έως την κατάρτιση των μητρώων που προβλέπονται στο
    άρθρο 19, τα εξωτερικά μέλη επιλέγονται από το Μητρώο
    Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων που τηρεί η ΑΔΙΠ,
    το οποίο προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 70.

    να συμπεριλάβει πρόβλεψη και για το μητρώο των εσωτερικών μελών, π.χ. ότι και τα εσωτερικά μέλη επιλέγονται από τα υπηρετούντα μέλη της σχόλης ή του ιδρύματος με συναφές αντικείμενο μέχρι να καταρτιστούν τα σχετικά μητρώα.

    Κατόπιν αυτού το μόνο σχετικό θέμα που μένει μετέωρο και πρέπει να ρυθμιστεί με απόφαση συγκλήτου/συνέλευσης μέχρι τη δημοσίευση του Οργανισμού είναι η σύνθεση της ειδικής επταμελούς επιτροπής, δλδ πόσα εξωτερικά και πόσα εσωτερικά μέλη θα απαρτίζουν την επιτροπή. Επειδή όμως όπως αναφέρει ο νόμος απαιτείται απόφαση συνέλευσης και δημοσίευση σε ΦΕΚ (!!!???) δεν θα ήταν φρόνιμο η διατύπωση να λέει ότι μέχρι τη δημοσίευση του οργανισμού η σύνθεση θα πρέπει να είναι προσωρινά σύμφωνη με τις ελάχιστες απαιτήσεις του νόμου, όπως αναφέρεται στο άρθρο 19, δλδ τουλάχιστον τρία εξωτερικά μέλη;

    Ειδάλως προβλέπω μεγάλη ταλαιπωρία (sic) προκειμένου να κινηθούν διαδικασίες σύγκλισης συνέλευσης και δημοσίευσης σε ΦΕΚ προκειμένου να προχωρήσουν διαδικασίες εκλογής, εξέλιξης και μονιμοποίησης. Ειδικά στις δύο τελευταίες περιπτώσεις αντιλαμβάνεστε τα παρεπόμενα που μπορούν να προκύψουν καθόλη τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου για περιπτώσεις που είναι σε εξέλιξη η σχετική διαδικασία.

    Ελπίζω και εύχομαι να γίνει κάτι που να διευκολύνει την κατάσταση.

    Με εκτίμηση,

    Βασίλης Μαντάς
    Καθηγητής Εφαρμογών επί θητεία και επί τη διαδικασία μονιμοποίησης με το νέο νόμο.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:10 am

    Κύριε Πανάρετε είναι αλήθεια οτι τα Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ, απορρίφθηκαν απο το ΣΤΕ; Έχετε κάποια σχετική ενημέρωση επι του θέματος για να ενημερώσετε και εμάς.
    Ευχαριστώ πολύ.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:50 pm

    κ. Πανάρετε, ίσως τώρα θα ήταν μία καλή στιγμή για να μας γνωστοποιήσετε τις απόψεις σας επί του νέου νόμου.

    Μία αφελής απορία: Τι θα πει "παράλληλοι" τομείς στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όταν ο ένας τομέας δεν έχει τη δυνατότητα παροχής τρίτου κύκλου σπουδών, ανεξαρτήτως της ποιότητας και των προσόντων του προσωπικού του;

    Μία περισσότερο αφελής απορία: Η κα Υπουργός δήλωσε σε συνέντευξη στο ΣΚΑΙ ότι οι ρόλοι Παν/μιων-ΤΕΙ είναι διακριτοί και θα έπρεπε να είναι περισσότερο διακριτοί. Γιατί δεν τους έκανε πριν από 8 ημέρες και ποια είναι/ήταν η δική σας θέση;

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:23 pm

    Οι μεταβατικες διατάξεις είναι αισχος ! Δεν μπορει να ζητάτε απο ένα λεκτορα να διδάσκει, να κάνει έρευνα , όταν τον καταργειτε χωρίς να του δίνετε άμεση δυνατότητα για αξιολόγηση / κρίση και να μειωνετε αναίτια τον χρόνο για την κρίση μόνο των υπηρετουντων επικουρων !στους οποίους δίνετε και η δυνατότητα μονιμοποίησης αν θέλουν !!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:03 am

    κ. Πανάρετε,
    Στην τελευταία ενημέρωση των μελών ΔΕΠ υπό διορισμό (1/9/2011) διαβάζουμε ότι, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους με τον κ. Παπάζογλου, "ο ίδιος εξήγησε ότι είναι υπέρ των κλειστών διαδικασιών εξέλιξης, ωστόσο ο Υπουργός και ο τέως Υφυπουργός είχαν διαφορετική άποψη".
    Ομολογώ ότι οι ανοικτές διαδικασίες εξέλιξης είναι από τα λίγα στοιχεία του νέου νόμου που αδυνατώ να κατανοήσω. Πού αλλού συμβαίνει αυτό; Θεωρείτε σωστό να χάσει κάποιος τη θέση του όταν ζητήσει να εξελιχθεί, ακόμη κι αν εργάστηκε σκληρά και με λαμπρά αποτελέσματα, επειδή εμφανίστηκε κάποιος καλύτερος; Όταν ζητάς να κριθείς για εξέλιξη, κρίνεσαι εσύ, δεν συγκρίνεσαι ξανά με όποιον άλλο μπορεί να εμφανιστεί και να διεκδικήσει τη θέση σου. Τα μεγάλα προβλήματα είναι ότι: 1. με τον τρόπο αυτόν μπορεί να γίνουν τεράστιες αδικίες σε βάρος λαμπρών επιστημόνων που μπορεί να χάσουν τη θέση τους, ενώ άλλοι να εξελιχθούν και με λιγότερα προσόντα επειδή δεν έτυχε (ή δεν μεθοδεύτηκε) να έχουν συνυποψηφίους,
    2. δημιουργείται μια παράξενη ανασφάλεια στο μη μόνιμο προσωπικό. Όσο καλός μπορεί να είναι κανείς, ενδέχεται να εμφανιστεί στην πορεία κάποιος που θα κριθεί καλύτερος. Έτσι, κάποια ικανά μέλη ΔΕΠ ίσως προτιμήσουν από την αρχή "ασφαλέστερες" χώρες και πανεπιστήμια, τα οποία συχνά θα είναι και πολύ καλύτερα των ελληνικών και στα οποία το έργο τους θα μπορέσει να εκτιμηθεί και να αναγνωριστεί, όχι να συγκρίνεται κάθε φορά με αυτό άλλων συνυποψηφίων,
    3. η απειλή ότι μπορεί να σου φέρουν άλλον συνυποψήφιο θα αιωρείται (ρητά ή άρρητα) από τους υψηλόβαθμους προς τους χαμηλόβαθμους... Πολύ άσχημο αυτό.
    Εδώ πια το θέμα δεν είναι αν είσαι άριστος. Και ο πιο άριστος και ικανός μη μόνιμος καθηγητής στην Ελλάδα σήμερα μπορεί να χάσει τη θέση του. Πάντα υπάρχουν καλύτεροι. Έτσι όμως πρέπει να κρίνεται η εξέλιξη και η μονιμότητα κάποιου; Από το αν προκύψουν ή όχι συνυποψήφιοι; Δεν αρκεί το ότι αυτό συμβαίνει μία φορά, στην εκλογή;

    ReplyDelete
  6. Συμφωνώ με την ανάλυση. Ειναι ελάχιστα τα πανεπιστήμια που δεν εφαρμόζουν την κλειστή διαδικασία προαγωγής. Ενα από αυτά είναι το Harvard,για άλλους λόγους (μπορεί πάντα να βρει τους καλύτερους σε κάθε θέση). Βέβαια, η κλειστή διαδικασία πρέπει να είναι αυστηρή (όπως πρέπει να είναι και η διαδικασία πρώτης εκλογής). Σε πολλές περιπτώσεις δεν ήταν έτσι μέχρι σήμερα. Θα αλλάξουν τα πράγματα;

    ReplyDelete
  7. Αγαπητε Κε Παναρετε,
    λετε "Βέβαια, η κλειστή διαδικασία πρέπει να είναι αυστηρή (όπως πρέπει να είναι και η διαδικασία πρώτης εκλογής). "
    ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ και ΟΥΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑ ΙΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. Γιατι αν οι σημερινοι ΔΕΠ ηταν αυτοι που εφεραν το συστημα στο σημειο που ειναι....γιατι αυριο να ειναι αγγελοι????
    Χαρακτηριστικα [ προ 10ετιας]επελεξαν καποιον 48ετων για επικουρο με 4 δημοισιευσεις και οχι 35αρη με 20.....γιατι κατα εκλεκτορα "ο 45αρης ψαχνοντας τα βαθυτερα νοηματα της επιστημης ΔΕΝ ειχε χρονο για τα τεχνικα οπως η δημοισευσεις" . ΚΑΙ ολα αυτα τα ελεγε τ.Πρυτανης απο αυτους που γραφουσν σε εφημεριδες για αξιοκρατία και ποιοτητα στα ΑΕΙ !!!!

    Γιατι αυτος να αλλαξει????

    φιλικα
    ΥΓ. Ελπιζω το επιδομα βιβλιοθηκης να μη περικοπει.... Με αυτο πληρωνω δανειο για να εχω και γραφειο σπιτι μιας και οι καταλήψεις ΔΕΝ μου επιτρεπουν να εχω προσβαση στο γραφειο μου. Για το εργαστηριο ....ουτε λογος !!

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:36 am

    Κύριε Πανάρετε,
    το Harvard δεν έχει ανοιχτή διαδικασία προαγωγής. To Harvard δεν δίνει σχεδόν ποτέ tenure στους tenure-track assistant professors. Αυτοί το ξέρουν από την αρχή αυτό και μετά από έξι χρόνια βρίσκουν πάντα θέσεις σε άλλα πανεπιστήμια. Οι assistant professors κρίνονται μόνοι τους για tenure. Τους διώχνουν και εκλέγουν νέους. Εκλέγουν επίσης τις ανώτατες βαθμίδες με ανοιχτές προκηρύξεις, για να πάρουν, όπως λέτε, τους καλύτερους από αλλού.

    ReplyDelete
  9. ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ! :
    http://anisixos.blogspot.com/2011/09/blog-post_07.html

    Αν θες διαβασε το.
    Περιμενω εντυπωσεις και σχολια.
    Ευχαριστω.

    ReplyDelete
  10. Anonymous2:45 pm

    Ax! Kai isws mexri na teleiwsei h metabatikh periodos, isws ean den katarreysei h xwra, isws ean brei to ypourgeio xrhmata na balei to meridio tou (afou ta lefta ths EE ... yparxoun!) Isws tote, to 2012 h' 2013 na anakoinw8oun ta apotelesmata tou Thali. To Ax exei na kanei me to oti molis ema8a oti antipalo ergasthrio 3ekina thn ereyna pou exw proteinei (mesw thali) na kanw apo to 2009. Kai fysika prepei na pagwsoun ola mexri na katalh3oume sta nea dioikhtika symboulia klp etsi? Mh tyxon kai paroun xrhmata ta la8os atoma? Emeis eimaste sto diko mas sympan....

    ReplyDelete
  11. Lektoras NTUA12:58 pm

    Κε Πανάρετε,

    μήπως μπορείτε να διευκρινίσετε αν α) οι Λέκτορες (για το διάστημα που θα υπάρχουν) ανήκουν στην κατηγορία των «καθηγητών»,
    β) πώς ορίζεται το διδακτικό και ερευνητικό έργο τους (Άρθρο 16 παρ. 1 και Άρθρο 31),
    γ) αν δικαιούνται επιστημονικές και λοιπές άδειες (Άρθρο 27),
    καθώς και επιβραβεύσεις & διευκολύνσεις για νεοδιοριζόμενους καθηγητές (Άρθρο 22 παρ. 2) και
    δ) μετά από πόσο διάστημα από το διορισμό τους μπορούν να κάνουν αίτηση για εξέλιξη?

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ReplyDelete
  12. Επίκουρος ΕΜΠ3:15 pm

    Κε υφυπουργέ,

    τι συμβαίνει αν Επίκουρος δεν εξελιχθεί σε Αναπληρωτή στην εξαετία, αφού το δικαίωμα εκ νέου αίτησης εξέλιξης είναι στα εννέα έτη (η θητεία ενός Επίκουρου είναι 4+4 έτη).

    τι συμβαίνει στη θέση Επίκουρου που αιτήθηκε εξέλιξη, αν εκλεγεί άλλος υποψήφιος. Ο Επίκουρος απολύεται αυτόματα ή παραμένει μέχρι τη λήξη της θητείας του. Αν παραμένει δικαιούται να ξανακριθεί;

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete