Tuesday, August 30, 2011

Οι μετεγγραφές και οι αδικίες

Πολλά μέσα ενημέρωσης και διάφοροι σχολιαστές των πανελληνίων εξετάσεων αναφέρονται σε αδικίες που παρατηρούνται επειδή κάποιοι υποψήφιοι πολυτέκνων οικογενειών εισάγονται σε σχολές με βαθμολογίες πολύ χαμηλότερες από αυτές των εισαγομένων με την γενική σειρά. Η κριτική αυτή αγνοεί βέβαια ότι η θετική διάκριση έχει ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό: Μεταχειρίζεται ευνοϊκά τους πολυτέκνους γιατί η πολιτεία θεωρεί ότι δικαιούνται μια ειδική μεταχείριση.

Αυτό δεν συμβαίνει για πρώτη φορά, ούτε συμβαίνει μόνο με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ας μείνουμε όμως στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ποιά ήταν η κατάσταση που ανέτρεψε το νέο σύστημα; Οι μετεγγραφές. Τι συνέβαινε με τις μετεγγραφές; Ενας μεγάλος αριθμός υποψηφίων με χαμηλές βαθμολογίες, αριθμός που πολλές φορές ξεπερνούσε τον αριθμό των εισακτέων της γενικής σειράς κατά δυό και τρεις φορές, άλλαζε τμήμα. Γιατί συνέβαινε αυτό; Γιατί όλοι οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών συγκεντρώνονταν σε ελάχιστα τμήματα (τα "αντίστοιχα" αυτών στα οποία είχαν εισαχθεί). Μάλιστα, αυτό είχε οδηγήσει σε "στρατηγικές επιλογές" των υποψηφίων στο μηχανογραφικό τμημάτων στην περιφέρεια με χαμηλή βάση για να γίνει στην συνέχεια η μετεγγραφή στο τμήμα-φιλέτο του κέντρου. Αυτό στρέβλωνε τελείως την σύνθεση των πρωτοετών αφού τελικά οι χαμηλόβαθμοι αποτελούσαν την πλεοψηφία και καθόριζαν το επίπεδο σπουδών στα τμήματα αυτά. Τι θα συμβεί σήμερα; Ενας ή δύο από αυτούς που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες θα εισαχθεί με χαμηλό βαθμό, απ' ευθείας και χωρίς να πάρει μετεγγραφή. Αυτό φυσικά σε τίποτα δεν μπορεί να επηρέασει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο ισχυρισμός των ασκούντων κριτική είναι ότι αυτό συμβαίνει και σε τμήματα υψηλής ζήτησης. Συμβαίνει όμως για πρώτη φορά; Οχι φυσικά. Εδώ και 16 χρόνια έχει καθορισθεί ειδικό ποσοστό εισαγωγής σε όλα τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ για τους μουσουλμάνους της Θράκης. Αυτοί εισάγονται με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, πολύ χαμηλότερες από τις βάσεις των γενικών εξετάσεων. Εχουν παρατηρηθεί προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία από αυτή την πρακτική; Οχι βέβαια, γιατί οι εισαγόμενοι με αυτόν τον τρόπο σε κάθε τμήμα είναι ελάχιστοι. Ταυτόχρονα όμως, πολλοί από αυτούς έχουν πετύχει να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους αξιοποιώντας την ευκαιρία που τους προσέφερε η πολιτεία. Επετεύχθη δηλαδή ο σκοπός της ειδικής μεταχείρισης .

Θα ήταν δυνατόν να είχαν αποφευχθεί οι ακραίες περιπτώσεις που παρατηρούνται με το σύστημα αυτό; Η απάντηση είναι ναι. Αυτό θα μπορούσε να είχε γίνει με την μείωση του αριθμού των εισακτέων ως μελών πολυτέκνων και τριτέκνων οικογενειών. Φέτος, ο αριθμός που καθορίστηκε ήταν τέτοιος ώστε να ανταποκρίνεται στον αριθμό αυτών που πέρυσι πήραν μετεγγραφή για να μην δημιουργηθούν προβλήματα με αυτούς που είχαν ήδη υπολογίσει ότι θα είχαν ευνοϊκή μεταχείριση αντίστοιχη με τα προηγούμενα έτη.

Το σύστημα που εφαρμόστηκε εφέτος έχει την δυνατότητα -αν το επιθυμεί η πολιτεία- να εξαλείψει την εισαγωγή των πολυτέκνων με βαθμολογίες δυσανάλογα χαμηλές σε σχέση με αυτές των εισαγομένων με την γενική σειρά. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Ο ένας είναι ο περιορισμός του αριθμού των εισακτέων από πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες. Ο άλλος είναι η καθιέρωση προϋπόθεσης για την εισαγωγή ώστε οι πολύτεκνοι να μην εισάγονται αν η διαφορά βαθμολογίας τους από τον τελευταίο εισαγόμενο της γενικής σειράς υπερβαίνει κάποιο προκαθορισμένο όριο. Ενθυμούμενος τις αντιδράσεις των ίδιων σχολιαστών όταν το σύστημα των μετεγγραφών αντικαταστάθηκε με το σύστημα που εφαρμόστηκε φέτος με αναφορές στο "ανάλγητο κράτος" και την "αδικία εις βάρος των τριτέκνων και των πολυτέκνων", θα περιμένω με ενδιαφέρον να δω αν θα υιοθετηθεί μια από τις παραπάνω λύσεις. Ενα είναι βέβαιο: Ειδική μεταχείριση και αποφυγή εισαγωγής υποψηφίων με διαφορετική απόδοση δεν συμβιβάζονται.

12 comments:

  1. Anonymous1:37 am

    Ας λένε για ανάλγητο κράτος κλπ. Έτσι κι αλλιώς τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα ούτε πρέπει να υποκαθιστούν το ρόλο του κράτους στην άσκηση προνοιακής πολιτικής. Πρωτίστως, όμως οι εξετάσεις αυτές έχουν χάσει προ πολλού τον ρόλο των εισαγωγικών, αλλά έχουν γίνει κατακτήριες με εγγυημένη εισαγωγή, αφού όλοι περνάνε, αλλά σε διαφορετική σχολή ανάλογα με την επίδοσή τους. Αφού λοιπόν όλοι περνάνε, γιατί να δίνεται πλεονέκτημα αθέμιτο σε κάποιες κατηγορίες? Αφού έτσι κι αλλιώς απ' έξω δεν θα μείνουν κι αυτοί, απλά θα περάσουν εκεί που τους αξίζει και δεν θα καταλάβουν τις θέσεις φοιτητών που πράγματι τις αξίζουν.
    Το επιθυμητό θα ήταν βέβαια να υπάρχει ελευθερη εισαγωγή σε κάθε σχολή και να έπαιρνε πτυχίο όποιος μπορούσε να πάρει ανάλογα με τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης σχολής, αλλά φαίνεται ότι πρέπει να δουλέψουν και οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων και έτσι μένουμε με το σύστημα των πανελλαδικών που τους εισάγουν όλους με ρουλέτα ανάλογα με την επίδοση μιας στιγμής...

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:58 am

    Η τακτική να χρησιμοποιείς τις απόψεις των άλλων , τη βοήθεια των τρίτων για δικό σου έργο δεν τιμά την όποια προσπάθεια για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Η τακτική να θεωρείται δευτερεύον θέμα η μη υλοποίηση επισημάνσεων που οδήγησαν στην απαξία της όποιας μεταρρυθμιστικής προσπάθειας αποτελεί επικίνδυνο ολίσθημα των αυτπαρουσιαζόμενων ως ειδικών σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Η τακτική της μη απάντησης αποτελεί φυγή των όσων δεν αντέχουν την κριτική , αυτών που δεν μπορούν τα άλματα. Η φθορά καραδοκεί, η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.[]

    ReplyDelete
  3. Είμαι μία από αυτούς που αντέδρασαν με αρκετή υπερβολή εχθές όταν είδαν τους βαθμούς με τους οποίους εισήχθησαν υποψήφιοι από τις ειδικές κατηγορίες.
    Δεν γνώριζα οτι και στο παρελθόν υπήρχε ειδική πρόνοια για τους Μουσουλμάνους και οφείλω να ομολογήσω οτι η λογική στην οποία βασίζεται η συγκεκριμένη ειδική κατηγορία, μου φαίνεται άδικη.

    Φαντάζομαι βρίσκετε κι εσείς υπερβολικό να εισάγεται κάποιος πχ σε Πολυτεχνείο όχι μόνο με βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά και κάτω από 5 σε κάποιες περιπτώσεις, έστω κι αν είναι ένας. Δεν θα έπρεπε να έχει οριστεί μία maximum απόκλιση πχ 2.000- 3.000 μόρια από τη βάση του τμήματος;

    Είναι κατανοητό οτι εφόσον εφαρμόστηκε πρώτη φορά υπάρχουν πράγματα που δεν προέβλεψε το Υπουργείο και στρεβλώσεις, αλλά φαντάζομαι είναι κατανοητή και η αντίδραση.

    ReplyDelete
  4. Η αντίδραση των καλοπροαίρετων είναι όχι μόνο κατανοητή αλλά και εποικοδομητική. Γιατι βοηθά να αναδειχθούν τα θέματα.
    Φέτος, δεν μπορούσε να υπάρχει αυτη η δεικλίδα. Περιμέναμε τέτοιες περιπτώσεις. Αν όμως βάζαμε περιορισμούς Θα προσέφευγαν στο ΣτΕ όσοι χάνουν το δικαίωμα της μετεγγραφής και θα κινδύνευε όλη η ρύθμιση. Από του χρόνου η πολιτεία μπορεί να κάνει ότι θέλει διότι οι κανόνες θα είναι γνωστοί από νωρίς.

    Με την ευκαιρία όμως θέλω να κάνω ένα ακόμα σχόλιο. Μέχρι πέρυσι, κανείς δεν ήξερε ποιοί παίρνουν μετεγγραφή και με ποιές βαθμολογίες. Αυτό επέτρεπε και άλλες "στρεβλώσεις" και "εξυπηρετήσεις" και καταλαβαίνετε τι εννοώ. Φέτος τουλάχιστον υπάρχουν δημόσια διαθέσιμες βαθμολογίες, ονόματα κλπ.

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:06 am

    Κύριε Υπουργέ μερικά ερωτήματα:
    Α]Γιατί δώσατε τόσο μεγάλο αριθμό στους πολύτεκνους ενώ δώσατε ελάχιστο στην κατηγορία των κοινωνικών κριτηρίων ?
    Π.χ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
    Φυσ. Αγωγής: Πολύτεκνοι:23 , Κοιν:3
    Νομικής: Πολύτεκνοι:32 , Κοιν:7
    Ιατρικής: Πολύτεκνοι:19 , Κοιν:4
    Μαθηματικών: Πολύτεκνοι:28 , Κοιν:5
    Πληροφορικής και Τηλ: Πολύτεκνοι:16 , Κοιν:3
    Παιδαγωγικό Δημ. Εκπ/σης: Πολύτεκνοι:30 , Κοιν:6
    Φιλολογίας: Πολύτεκνοι:30 , Κοιν:5
    Φυσικής: Πολύτεκνοι:13 , Κοιν:4
    Χημείας: Πολύτεκνοι:14 , Κοιν:3
    Η σχέση από 1:4 μέχρι 1:6
    Η λογική λέει ότι οι περισσότερες θέσεις έπρεπε να δοθούν στα κοινωνικά κριτήρια που είναι και οι περισσότεροι .
    Β]Γιατί σε όλες τις ειδικές κατηγορίες η διεκδίκηση των επιπλέον θέσεων ήταν δυνατή «στη γεωγραφική περιφέρεια μόνιμης κατοικίας»? Αυτό ουσιαστικά αδίκησε κατάφορα τα παιδιά των περιφερειών που οι Σχολές ήταν ελάχιστες και ευνόησε προκλητικά τους υποψηφίους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ένας υποψήφιος από την περιφέρεια στερεάς ουσιαστικά είχε να επιλέξει μόνο ανάμεσα από 2 ΑΕΙ ενώ της Αττικής περίπου 80ΑΕΙ!
    Η λογική λέει ότι ο νόμος έπρεπε να λέει «σε μία γεωγραφική περιφέρεια της επιλογής του υποψηφίου».
    Γ]Γιατί δεν προβλέψατε την περίπτωση να περάσουν φέτος δύο αδέλφια μαζί. Μου ήρθε στο γραφείο μου μια μάνα με δύο κόρες που η μία πέρασε σε ΑΕΙ της Θεσσαλονίκης και η άλλη σε ΑΕΙ στα Ιωάννινα και ήταν σε απελπιστική κατάσταση. Έβαλε τα κλάματα ! Εάν τη βλέπατε Κε Πανάρετε θα είχατε άλλα πράγματα αποφασίσει.
    Το τεράστιο πολιτικό λάθος του ΠΑΣΟΚ να καταργήσει τη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς να την αντικαταστήσει με κάποια ελάχιστη βαθμολογία σε μάθημα ή μαθήματα έχει γελοιοποιήσει το θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Περνάς Μαθηματικός με λευκή κόλλα στα Μαθηματικά! Είμαι εξοργισμένος με τις αποφάσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που δεν εξασφαλίζουν κοινωνική δικαιοσύνη και αξιοκρατία.

    Δ.Κ

    ReplyDelete
  6. Anonymous3:54 am

    κ. Πανάρετε τα περί άγνοιας των μεταγγραφόμενων φοιτητών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα από τη στιγμή που τα πάντα (κατάλογοι, πρακτικά συνεδριάσεων των τμημάτων, εισηγητικές εκθέσεις των επιτροπων διενέργειας μετεγγραφών) ήταν γνωστά σε όλα τα υπερκείμενα του Τμήματος όργανα. Μην ξεχνάτε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας - τουλάχιστον από το 2004 και εντεύθεν - έκαναν ελέγχους.

    Δεν είναι κακό απλώς να παραδεχθείτε ένα σφάλμα και να μην προσπαθείτε να προσθέσετε κάποια πλεονεκτήματα. Αδικείτε τον εαυτό σας και τη σοβαρή προσπάθεια που κάνατε στο θέμα των μετεγγραφών. Τουλάχιστον εμείς ησυχάσαμε από μία επίπονη ψυχικά εργασία και τις πιέσεις που ενίοτε ασκούνταν.

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:25 am

    Οι λόγοι που προκάλεσαν τις απίστευτα χαμηλές βάσεις τους πολύτεκνους είναι:
    1]ο τεράστιος αριθμός θέσεων που δόθηκε στους πολύτεκνους. Το να είσαι πολύτεκνος στην Ελλάδα σου προσθέτει σου προσθέτει και Ακαδημαϊκά προσόντα είτε σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ είτε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
    2]Η δυνατότητα χρήσης του ευεργετήματος των επιπλέον θέσεων για του πολύτεκνους μόνο «στη γεωγραφική περιφέρεια μόνιμης κατοικίας» . Αυτό μείωσε δραματικά τον αριθμό των δικαιούμενων και έριξε τις βάσεις σε εξευτελιστικό επίπεδο.

    ReplyDelete
  8. Anonymous10:34 am

    na elegc8oun oi bebaiwseis OLWN twn polytekwn

    ReplyDelete
  9. Κ. Πανάρετε,
    δεν αναφερθήκατε καθόλου στις μετεγγραφές του εξωτερικου, της ιατρικής και άλλων σχολών, όπου παιδιά πλούσιων οικογενειών φοιτούν στο πρώτο έτος πανεπιστημίων και στη συνέχεια για λόγους υγείας εγγράφονται στην Ελλάδα. Αυτό δεν είναι αδικία για τους επιτυχόντες των πανελληνίων; πόσο επιβαρύνονται οι προϋπολογισμοί των πανεπιστημίων με τις μεταγγραφές αυτές; Το θέμα είναι κυρίως επιστημονικό με ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν τις δυνατότητες να σπουδάσουν στις σχολές αυτές. Δυστυχώς ενω όλοι γνωρίζουν την κατάσταση, οι "υμέτεροι" πάντα θα εξυπηρετούνται.

    ReplyDelete
  10. Να πούμε πως το παράδοξο της τεράστιας πτώσης των βάσεων στην ειδική κατηγορία Πολυτέκνων, σε ένα μεγάλο βαθμό οφέιλεται στη διάταξη ότι δηλ. η πολυτεκνική ιδιότητα χάνεται εφόσον το μεγαλύτερο παιδί είναι άνω των 25.

    Αυτό αποτελεί φετινό εφεύρημα και πέταξε έξω πολλούς πολύτεκνους. Μέχρι περυσι ξέραμε πως η πολυτεκνία είναι ισόβια και μάλιστα αυτό προβλέπεται από νομο, τον οποίο και επικαλείται η Ομοσπονδία Πολυτέκνων σε σχετική προσφυγή που έκανε στη δικαιοσύνη.

    Προσωπική μου άποψη είναι πως, η διάταξη αυτή θα εκπέσει δικαστικά και θα επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς.

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:45 am

    Κύριε Πανάρετε,

    1. με ποιανού την απόφαση καταργήθηκε η βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Της Υπουργού σας, αν κάποιος δε θυμάται!

    2. Ίσως κάποια παιδιά πολύτεκνων οικογενειών (ελάχιστα) μπήκαν με χαμηλό βαθμό, αλλά τελειώνουν πιο γρήγορα από το μέσο όρο των άλλων, διότι δεν έχουν την πολυτέλεια να είναι αιώνιοι φοιτητές.

    3. Όταν καταργούσατε (ουσιαστικά) τις μετεγγραφές των πολυτέκνων, ΔΕΝ δώσατε στη δημοσιότητα ποιο % επί των μετεγγραφομένων αντιπροσωπεύουν. Γιατί;

    4. Τα ΑΕΙ/ΤΕΙ άλλα προβλήματα έχουν και είχαν, όχι τους φοιτητές από πολύτεκνες οικογένειες. Το Σύνταγμα προστατεύει την πολύτεκνη οικογένεια, αλλά ούτε το Σύνταγμα τηρείται πλέον.
    Κατάντια.

    Πολύτεκνος, με 15+ χρόνια μέσα σε ΑΕΙ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

    ReplyDelete
  12. Anonymous3:50 pm

    Διαφωνώ με ένα σχόλιο παραπάνω, ότι ο αριθμός θέσεων που δόθηκε στους πολύτεκνους ήταν τεράστιος. Ο αριθμός αυτός υπολογίστηκε πάνω κάτω με τα περσινά δεδομένα. Με τις φετινές ρυθμίσεις όμως που έγιναν από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, πολλοί πολύτεκνοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν την πολυτεκνική τους ιδιότητα.

    Οι λόγοι που έριξαν τις βάσεις στις ειδικές κατηγορίες κατά τη γνώμη μου είναι:

    1. Η δυνατότητα χρήσης της πολυτεκνικής ιδιότητας των επιπλέον θέσεων από τους πολύτεκνους μόνο «στη γεωγραφική περιφέρεια μόνιμης κατοικίας τους»
    2. Το εισοδηματικό κριτήριο.
    3. Αλλά κυρίως η διάταξη η οποία αναφέρει ότι η πολυτεκνική ιδιότητα χάνεται εφόσον το μεγαλύτερο παιδί είναι άνω των 25. Αυτό αποτελεί φετινό εφεύρημα και πέταξε έξω πολλούς πολύτεκνους, όπως αναφέρει και ο κύριος Κουτρουμπέλης στο http://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=6558

    Παρατηρώντας λίγο τους πίνακες με τους επιτυχόντες παρατήρησα ότι:

    Θα μπορούσε να γινόταν μια ορθολογικότερη κατανομή των επιπλέον θέσεων στις ειδικές κατηγορίες. Στο ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ δόθηκαν 198 θέσεις σε πολύτεκνους, εκ των οποίων καλύφθηκαν μόνο οι 35 και οι 171 έμειναν κενές. Επίσης στο ίδιο ΤΕΙ δόθηκαν 186 θέσεις σε τρίτεκνους, εκ των οποίων καλύφθηκαν μόνο οι 62 και οι 124 έμειναν κενές . Θα μπορούσαν αυτές οι θέσεις να είχαν κατανεμηθεί σε άλλες σχολές και σε άλλες πόλεις, με έμφαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    Επίσης το Υπουργείο δείχνει μια ακατανόητη εμμονή να “σπρώξει” τους πολύτεκνους (11 θέσεις - 10 κενές, όταν στην γενική κατηγορία δίνει 70 θέσεις) και τους τρίτεκνους (10 θέσεις – 9 κενές, όταν στην γενική κατηγορία δίνει 70 θέσεις) στην Ιταλική Γλώσσα και Φιλολογία (την ώρα που την “εξαφανίζει“ από τα σχολεία), και στη Γαλλική Γλώσσα και Φιλολογία, σε αντίθεση με την Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία που σε σύνολο 234 θέσεων στην γενική κατηγορία, δίνονται 7 θέσεις σε πολύτεκνους και 5 σε τρίτεκνους.
    Ενώ σε όλες τις ειδικές κατηγορίες υπάρχουν και εξαιρέσεις, δηλαδή σε κάποιες σχολές να υπάρχει μεγάλη διαφορά μορίων της βάσης εισαγωγής των κατηγοριών αυτών από την γενική κατηγορία, στην ειδική κατηγορία των Μουσουλμάνων ο κανόνας είναι, να εισάγονται οι υποψήφιοι όχι μόνο με βαθμό μικρότερο του 10, αλλά στην πλειονότητά τους με βαθμό μικρότερο του 5.


    Προτάσεις:

    Πρέπει να καθιερωθεί μια βάση. Μπορεί να είναι το 10, μπορεί να είναι το 8, ας το αποφασίσει το Υπουργείο, πρέπει πάντως να υπάρξει μια βάση για όλους.
    Για όλες τις ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια, μουσουλμάνοι) θα πρέπει η βάση εισαγωγής τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ να μην απέχει περισσότερο από 20% από την βάση εισαγωγής της αντίστοιχης σχολής της γενικής κατηγορίας.
    Θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος, έτσι ώστε οι αδιάθετες θέσεις σε όλες τις σχολές να ξαναμοιράζονται, κάτι σαν δεύτερη κατανομή.
    Πρέπει να αλλάξει η διάταξη η οποία αναφέρει ότι η πολυτεκνική ιδιότητα χάνεται εφόσον το μεγαλύτερο παιδί είναι άνω των 23 ή 25, η πολυτεκνία είναι ισόβια και μάλιστα αυτό προβλέπεται από νόμο.

    Ελπίζω η ηγεσία του Υπουργείου, να σκεφτεί ώριμα και συνετά μέσα σε αυτό το “περίεργο κλίμα” που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες, και να μην αδικήσει την πραγματικά ευαίσθητη και χρήσιμη για την χώρα, κοινωνική ομάδα των πολύτεκνων, οι οποία χρειάζεται την ειδική μέριμνά της πολιτείας.

    Με εκτίμηση

    Ένας πολύτεκνος και φετινός επιτυχών στο Ο.Π.Α. με τη γενική σειρά.

    ReplyDelete