Thursday, August 19, 2010

Συνέντευξη στην ΝΕΤ σχετικά με τις διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων

Δημοσιογράφος: Πώς κρίνεται το γεγονός ότι το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, – σύμφωνα με αξιολόγηση – βρίσκονται στον κατάλογο με τα 500 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου;

Υφυπουργός: Πρέπει να εξετάσουμε γιατί γίνονται αυτές οι αξιολογήσεις και στη συνέχεια να μιλήσουμε για τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Οι αξιολογήσεις γίνονται γιατί υπάρχει μια τεράστια παγκόσμια αγορά Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή η συγκεκριμένη αγορά πλησιάζει τα 4 δις. δολάρια το χρόνο. Είναι λοιπόν φυσικό να γίνονται διεθνείς αξιολογήσεις και κατατάξεις και τα πανεπιστήμια και οι χώρες να ενδιαφέρονται για την εικόνα που προκύπτει. Η συγκεκριμένη για την οποία μιλάμε είναι μία από αυτές. Υπάρχουν άλλες από εφημερίδες στην Αγγλία, από εφημερίδες στην Αμερική από πανεπιστήμια και από δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς. Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναγνωρίσει τη σημασία των αξιολογήσεων και ετοιμάζεται να κάνει δική της αξιολόγηση, ώστε τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια να έχουν μια καλύτερη θέση από τη σημερινή.

Αφού λάβουμε υπόψη μας τα προαναφερθέντα, πρέπει στη συνέχεια να δούμε πώς τα πανεπιστήμια μπορούν να αποδίδουν καλύτερα. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει κοινωνική λογοδοσία και ένας τρόπος διοίκησης που να διασφαλίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα παιδιά.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια πιστεύω ότι έχουν όλες τις δυνατότητες να βελτιώσουν την απόδοσή τους και οι προτάσεις που έχουμε κάνει με την Υπουργό Παιδείας για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – μία από τις οποίες είναι η αλλαγή στον τρόπο διοίκησης, αλλά όχι μόνο – είμαι βέβαιος ότι θα δώσουν στα ελληνικά πανεπιστήμια την ευκαιρία να έχουν μια πολύ καλύτερη κατάταξη στα επόμενα χρόνια.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, γιατί τα αμερικανικά Πανεπιστήμια να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις, στην κατάταξη με τα 500 καλύτερα πανεπιστήμια; Γίνεται καλύτερη δουλειά, είναι η στρατηγική που ακολουθούν;

Υφυπουργός : Πράγματι, στην συγκεκριμένη κατάταξη, βλέπουμε ότι στα 19 πρώτα, τα 17 είναι αμερικανικά. Νομίζω ότι η Αμερική εδώ και πολλά χρόνια έχει κάνει μια στρατηγική επιλογή όχι ως χώρα, αλλά τα πανεπιστήμια τα ίδια, πώς δηλαδή θα έλθουν πλησιέστερα προς την κοινωνία. Υπάρχει βέβαια και ο οικονομικός παράγων –τα χρήματα που είναι διαθέσιμα στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ είναι σαφώς περισσότερα. Σημασία όμως έχει και το γεγονός ότι η κοινωνία παίζει μεγαλύτερο ρόλο στη λειτουργία τους. Ως αποδέκτης πτυχιούχων των πανεπιστημίων τα αξιολογεί με διάφορους ουσιαστικούς και όχι μηχανιστικούς τρόπους. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που έχουν ανέβει πολλές θέσεις στις διεθνείς κατατάξεις, το έχουν πετύχει ακολουθώντας πολλά από τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει τα αμερικανικά πανεπιστήμια επιτυχημένα.

Δημοσιογράφος: Το μυστικό της επιτυχίας κατά τη γνώμη σας για ένα πανεπιστήμιο, για να ανέβει κατάταξη και να είναι πρώτο, ποιο είναι;

Υφυπουργός: Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στοιχείο για να είναι ένα πανεπιστήμιο πετυχημένο είναι να βγάζει καλούς πτυχιούχους. Και το καλούς πτυχιούχους το βλέπουμε όχι μόνο με τη βαθμολογία που πετυχαίνουν, αλλά με την επιτυχία που έχουν στην αγορά εργασίας και με το πόσο βελτιώνεται το επίπεδο της ζωής τους, έχοντας πτυχίο από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.

16 comments:

  1. LSE UPCOMING SEPTEMBER EVENT

    Reforming Educational Systems

    IGC Growth Week 2010 public lecture

    Date: Wednesday 22 September 2010
    Time: 4.30-6pm
    Venue: Sheikh Zayed Theatre, New Academic Building
    Speaker: Professor Michael Kremer

    In this lecture, Professor Kremer discusses issues surrounding reform of education systems in developing countries based on evidence from studies on incentive mechanisms, peer effects and other interventions.

    Michael Kremer is the Gates Professor of Developing Societies in the Department of Economics at Harvard University and senior fellow at the Brookings Institution.

    This lectures is part of Growth Week 2010, a three-day conference held by the International Growth Centre| (IGC).

    http://www2.lse.ac.uk/publicEvents/events/2010/20100922t1630vSZT.aspx

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:29 am

    ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ!!

    Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στοιχείο για να είναι ένα πανεπιστήμιο πετυχημένο είναι να βγάζει καλούς πτυχιούχους. Και το καλούς πτυχιούχους το βλέπουμε όχι μόνο με τη βαθμολογία που πετυχαίνουν, αλλά με την επιτυχία που έχουν στην αγορά εργασίας και με το πόσο βελτιώνεται το επίπεδο της ζωής τους, έχοντας πτυχίο από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.


    Αλήθεια το ΕΜΠ σε ποια θέση είναι; Μπήκε στα πρώτα 10000 ή μπα;

    ReplyDelete
  3. Anonymous12:30 pm

    @11.29

    Απωθημένα ε; Σε καταλαβαίνω άσε!

    ReplyDelete
  4. Αιθεροβάμων2:48 pm

    "...
    Και το καλούς πτυχιούχους το βλέπουμε όχι μόνο με τη βαθμολογία που πετυχαίνουν, αλλά με την επιτυχία που έχουν στην αγορά εργασίας και με το πόσο βελτιώνεται το επίπεδο της ζωής τους, έχοντας πτυχίο από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο.
    "

    Παραλείψατε κάτι κ. Πανάρετε. Ίσως το σημαντικότερο. Το καλούς πτυχιούχους το βλέπουμε (κυρίως) και από το πόσο βελτιώνουν το επίπεδο ζωής των συνανθρώπων τους και της κοινωνίας γενικότερα. Σε αυτό μάλλον υπάρχει υστέρηση παγκοσμίως. Από καλούς πτυχιούχους που είναι καλοί για την πάρτη τους και βελτιώνουν το δικό τους επίπεδο ζωής έχουμε χορτάσει (golden boys κάθε είδους σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης δραστηριότητας -από τα οικονομικά και το τραπεζικό σύστημα μέχρι τον ιατρικό χώρο, και από τους δημοσιογράφους μέχρι τους πολιτικούς)

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:09 pm

    Με την ευκαιρία της νέας λίστας (http://www.arwu.org/), καλό θα ήταν να επισημάνετε σε αρκετούς πως να διαβάζουν τους πίνακες...

    Διότι το ΕΚΠΑ δεν είναι 221 αλλά στις θέσεις 201-300 (δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ όλων των πανεπιστημίων αυτής της εκατοντάδας), και το ΑΠΘ δεν είναι 301 αλλά 301-400...

    ReplyDelete
  6. Anonymous6:14 am

    Τα αποτελέσματα αυτής της κατάταξης, θα πρέπει να προβληματίσουν πολλούς στην χώρα μας. Το μέχρι σήμερα σύστημα, του χειραγωγημένου μονοπωλείου που δημιούργησαν προνομοιούχοι των Πανεπιστημίων και Πολυτεχνίων (και υπογραμμίζω εις βάρος χιλίαδων πτυχιούχων ΤΕΙ) είχε σαν αποτέλεσμα την απαξίωση του εθνικού συστήματος παιδείας και την απαξίωση της χώρας μας στο εξωτερικό.

    Αυτό το καταλαβαίνουμε όλο και περισσοτερο όταν βγαίνουμε από τα κλειστά (επαγγελματικά) πλαίσια της χώρας μας και αντιμετωπίζουμε την πραγματικότητα σε μια παγκόσμια κοινωνία της αγοράς και την εκπαίδευσης.

    Καταλάβατε ότι θα πρέπει να άρετε άμεσα την αδικεία έναντι των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ΤΕΙ που εκκρεμεί για δεκαετίες (της καταστροφής) τώρα.

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:55 am

    Με το σημερινό σημείωμα θα ήθελα να δώσω μια απάντηση στον κο Πανάρετο που είναι ο σημερινός πρωταγωνιστής στο διαχρονικό θέατρο του παραλόγου με τίτλο «τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ».

    Κύριε Πανάρετε,

    ο κλάδος υποφέρει 27 χρόνια από την έλλειψη επαγγελματικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

    Έτσι θα έπρεπε να ντρέπεστε με τον τρόπο που μας βγάλατε τα προσχέδια στην βιτρίνα του κόμματος που σας ανέδειξε και το πως τα επιδεικνύεται. Να μας αναγκάζετε να κοιτάμε και να μην ακουμπάμε.

    Ούτε σκυλιά να είμαστε.

    Έτσι είναι ανήθικο πιστεύω για πολιτικό με σύγχρονη ευρωπαϊκή αντίληψη να μας αναγκάζει να κοιτάμε το όραμα τριών δεκαετιών με τον τρόπο που το κάνετε.

    Και αυτό γιατί το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είμαστε εμείς στην έκδοση τους αλλά η ένοχη σχέση των πολιτικών με το ΤΕΕ.

    Εμείς εδώ είμαστε ακριβώς όπως ήμασταν και χθες και προχθές. Χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και ασφάλιση. Διαχρονικά.

    Εξαθλιωμένοι, αλλά ακέραιοι και με το μέτωπο ψηλά. Και έχουμε αποδείξει ότι ακόμη και διωκόμενοι επιβιώνουμε.

    Α, και να μην το ξεχάσω.

    Έχουμε και το μέτωπο μας καθαρό. Πράξη για την οποία απολύτως κανένας Έλληνας πολιτικός δεν μπορεί να μας εγγυηθεί για τον εαυτόν του.

    Και το να νικήσετε τον φόβο που έχετε για το ΤΕΕ είναι δική σας υπόθεση. Εμείς των ΤΕΙ αυτούς που εσείς φοβάστε τους αντιμετωπίζουμε 27 χρόνια άοπλοι.

    Έτσι λοιπόν σας προκαλώ.

    Εάν τολμάτε να αγνοήσετε το ΤΕΕ βγάλτε τα και κάντε τα νόμο του κράτους. Να θυμάστε μόνο ότι προκάτοχος σας έφαγε και τα μούτρα του και την μαγκιά του.

    Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα λοιπόν. Από εσάς και μόνο εξαρτάτε.

    Όσο για εσάς ρε Τεϊτζήδες να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:

    1-την πολιτική ευθύνη την έχει η κα Διαμαντοπούλου και αυτή δεν έχει πει ακόμη ούτε τον πρώτο αλλά ούτε και τον τελευταίο λόγο,

    2-να θυμάστε ότι η κα Διαμαντοπούλου είναι διπλωματούχος μηχανικός και θα καλύψει πρώτα από όλα των φορέα της. Μετά την υπόλοιπη Ελλάδα.

    3-Οι προτάσεις του κου Πανάρετου εξασφαλίζουν την συνέχεια της καταδίωξης των ΤΕΙ από το ΤΕΕ με την μορφή εξετάσεων αυτή την φορά. Ούτε εγκληματίες να είμαστε. Ακόμα και αυτοί έχουν περίοδο χάριτος. Για τα ΤΕΙ τίποτα. Συγνώμη για την αμφισβήτηση κε Πανάρετε αλλά κανένας κατάδικος δεν αγαπάει και δεν εμπιστεύεται τον δήμιο του.

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:45 pm

    για αυτον που λεει για τα απωθημενα
    με το εμπ

    αστα μεγαλε παω στο κολλεγιο της ομονοιας σε ενα χρονο θα ειμαστε στην ιδια συντεχνια, πες μου τι να ψηφισω στις εκλογες του τεε......
    ειναι και ενας φιλαρακος απο βουλγαρια τον ψηνω//////

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:13 pm

    Είναι δυνατόν εκπαιδευτικός με αρχές να θεωρεί εκ των υστέρων «ότι σήμερα μεθοδεύεται εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση που κατεδαφίζει τα πάντα» και να θέλει να καταλάβει τη θέση στελέχους της εκπαίδευσης για να υπηρετήσει αυτά που καταγγέλλει.

    Ευτυχώς που τα πράγματα βρίσκονται στα χέρια του Θεού και δεν κατέλαβε τη θέση …..

    ReplyDelete
  10. Anonymous3:01 am

    Θα συμφωνήσω και εγώ με τους υπόλοιπους όσον αφορά την απουσία του ΕΜΠ από την λίστα. Τελικά άλλος ένας μύθος καταρίφθηκε μέσα στα ΑΕΙ (ΤΕΙ και Πανεπιστήμια).

    Η προσπάθεια σας κε Πανάρετε θέλει κότσια! και τα έχετε! και σας στηρίζουμε! για την μεγάλη αλλαγή στο απαρχαιομένο και άδικο σύστημα στον χώρο των επαγγελματικών προσόντων.

    Τα ΤΕΙ πρέπει να δικαιωθούν γιατί ζητάμε τα αυτονόητα, δηλαδή αυτά που εφαρμόζονται στην υπόλοιπη Ευρώπη.

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:39 pm

    ΜΕΡΟΣ Α΄
    Μια συνάντηση που οι εκπαιδευτικοί απαιτούν να μην έχει την τύχη μιας εθιμοτυπικού χαρακτήρα εκδήλωσης για λόγους που επιβάλλουν οι κακώς εννοούμενες δημόσιες σχέσεις και όχι μόνο…..

    Η συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με τους νέους διευθυντές εκπαίδευσης θα πρέπει να έχει σαν στόχο την υλοποίηση των «αυτονόητων πολιτικών» που αποτελούν την εφαρμογή στην πράξη των μεταρρυθμιστικών αλλαγών που χρειάζεται η παιδεία.

    Η επισήμανση γίνεται γιατί η πλειοψηφία των επιλεγέντων στελεχών είναι εθισμένα σε μια γραφειοκρατική προσέγγιση της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος που έχει οδηγήσει τα πράγματα σε αδιέξοδες καταστάσεις.

    Οι νέοι άξονες θα πρέπει να στοχεύουν στην εφαρμογή μεθόδων προγραμματισμού που θα διαπερνούν οριζόντια και κάθετα την ιεραρχική πυραμίδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και θα ενεργοποιούν τους εκπαιδευτικούς που θέλουν και μπορούν και που συνήθως βρίσκονται εκτός στελεχιακού δυναμικού στην κατεύθυνση αξιοποίησης των δυνατοτήτων παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών παιδείας που μόνο το δημόσιο σχολείο μπορεί να προσφέρει με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο.

    Έτσι ο προγραμματισμός: θα πρέπει (ενδεικτικά):

    • να αφορά θέματα διαχείρισης των υφιστάμενων πόρων με τρόπο που να μεγιστοποιούν την απόδοση των ποσών που διατίθενται με κριτήρια την μέγιστη εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα.

    • να αφορά την εφαρμογή στην πράξη των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ΝΤ με τους όρους που βάζει η ΚτΠ, μια πραγματικότητα που θέλουν να μη συμμερίζονται λόγω ανεπάρκειας πολλοί εκ των ασκούντων εκπαιδευτική εξουσία σε οποιοδήποτε επίπεδο.[Η παρατήρηση αυτή σχετίζεται και με τα αμφίβολης αποτελεσματικότητας έργα που έχουν προταθεί]

    • να αριστοποιεί την κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού με τη συμμετοχή στη διαδικασία αυτή όλων των πλευρών ώστε να αναλαμβάνεται η ευθύνη της όποιας προσέγγισης ή διεκδίκησης [οι προτάσεις που σας έχουν γίνει δεν εισακούστηκαν (για τον υπολογισμό των πραγματικών κενών, τον καθορισμό των τμημάτων και τη διαδικασία των υπερβάσεων που θα γίνονται ώστε να μην οδηγούμαστε σε ακραίες και ανεδαφικές προσεγγίσεις]


    • να εφαρμοστεί στην πράξη το ενιαίο διαθεματικό πλαίσιο σπουδών

    • τα προγράμματα δραστηριοτήτων που αφορούν την αγωγή υγείας, την περιβαλλοντική εκπαίδευση , την αγωγή σταδιοδρομίας και τα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ θα πρέπει να είναι ενιαία ώστε να επιτυγχάνεται η διαθεματικότητα και να αξιοποιείται ο πραγματικός χρόνος που διατίθεται σε αυτά. Γιατί σήμερα τα περισσότερα γίνονται για να καλύψουν ανάγκες προβολής εκπαιδευτικών, το μειωμένο ωράριό τους και συνήθως είναι αμφίβολης εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας και τις περισσότερες φορές εικονικά ως προς την υλοποίησή τους.


    • Οι εκδρομές , επισκέψεις να έχουν ουσιαστικό εκπαιδευτικό χαρακτήρα ο οποίος συνήθως αποτελεί την εικονική συνιστώσα για την πραγματοποίηση μιας εκδρομής που όλοι μας γνωρίζουμε τη συνεισφορά της.

    (ΣΥΝΧΙΖΕΤΑΙ) [σοφία ΠΑ.Σ.Ο.Κ.]

    ReplyDelete
  12. Anonymous1:41 pm

    ΜΕΡΟΣ Β΄
    Μια συνάντηση που οι εκπαιδευτικοί απαιτούν να μην έχει την τύχη μιας εθιμοτυπικού χαρακτήρα εκδήλωσης για λόγους που επιβάλλουν οι κακώς εννοούμενες δημόσιες σχέσεις και όχι μόνο…..

    Επίσης θα πρέπει (πάλι ενδεικτικά):

    • Να απαντώνται είτε λαμβάνονται υπόψη είτε όχι όλες οι προτάσεις των εκπαιδευτικών τις οποίες διατυπώνουν είτε στα συλλογικά όργανα είτε εγγράφως προς την διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης. Σήμερα κανένας δεν ελέγχει ή δεν εφαρμόζει τα αυτονόητα και συνήθως η εκπαιδευτική εξουσία [από το διευθυντή μέχρι και το ΥΠΔΜΘ] αγνοεί τις προτάσεις των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να τους απαξιώνει. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο επίπεδο των κατωτέρων στελεχών αποτέλεσμα της ανασφάλειας ή της ανεπάρκειας λόγω προσόντων και ικανοτήτων .

    • Να υπάρξει μέριμνα για συνέχιση των εκπαιδευτικών θεσμών και υπηρεσιών παιδείας που λειτούργησαν και λειτουργούν με τη συνχρηματοδότηση της ΕΕ. Και αυτό γιατί παρατηρείται το φαινόμενο μόλις πάψει η χρηματοδότηση να μην συνεχίζεται η υλοποίηση των προβλεπόμενων δράσεων. Είναι ότι χειρότερο μπορεί να γίνει, κάτι που έχει οδηγήσει στην κατασπατάληση πόρων και δυνατοτήτων [ μας θυμίζει το ανάλογο των επιδοτήσεων των γεωργικών προϊόντων (βαμβάκι για όσους δεν κατάλαβαν)…] Η παρατήρηση γίνεται και αφορά θεσμούς όπως ο ΣΕΠ και «κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου» για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ που μάλλον θα οδηγηθούν στην κατεύθυνση μιας άκριτης απορρόφησης για να μην χαθούν οι πόροι…

    Για να πάνε τα πράγματα μπροστά , παρά τις όποιες δυσκολίες και απογοητεύσεις των εκπαιδευτικών θα πρέπει τα στελέχη της εκπαίδευσης να μάθουν να συνομιλούν με τους εκπαιδευτικούς, να εκχωρούν αρμοδιότητες [εξουσία], να έχουν συνείδηση τι είναι η διασταλτική ερμηνεία των νόμων και όχι να ασκούν εξουσία αρνούμενα το διάλογο , τη συμμετοχή , τον προγραμματισμό.
    Θα πρέπει η σχολικές μονάδες να ασκούν «προγραμματισμό στο πλαίσιο άσκησης εσωτερικής πολιτικής (επιστημονική προσέγγιση του όρου)»

    Σίγουρα υπάρχουν απλοί εκπαιδευτικοί με προσόντα, γνώση και συμμετοχή στην διαμόρφωση των εκπαιδευτικών δρώμενων που σας έχουν κάνει έγγραφες προτάσεις και στους οποίους δεν έχετε δώσει την όποια θετική ή αρνητική απάντηση ή θα σας κάνουν και τους οποίους δεν πρέπει να αγνοήσετε επιδεικτικά.

    Αυτές είναι κάποιες κατευθύνσεις πολιτικής που πρέπει να συζητήσει με τα στελέχη της εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΜΘ τη Δευτέρα 23.08.2010 για να μπορούμε να πούμε ότι κάτι νέο θα ξεκινήσει και το οποίο δεν είδαμε με τους περιφερειακούς διευθυντές, τους διευθυντές του ΥΠΔΜΘ που … επελέγησαν με τη διαδικασία της opengov και δεν έκριναν μέχρι σήμερα [στη μεγάλη τους πλειοψηφία] ότι έπρεπε να έρθουν σε επαφή με τους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης τους

    Οι παραπάνω παρατηρήσεις εκφράζουν και την ανησυχία της πιθανής απαξίωσης των εκπαιδευτικών στόχων που έχουν δρομολογηθεί και της αποδόμησης των πολιτικών όπως αυτές έχουν περιγραφεί από τον πρωθυπουργό. [σοφία ΠΑ.Σ.ΟΚ.]

    ReplyDelete
  13. Anonymous2:25 am

    22 Αυγούστου.
    Τι γίνεται κύριε Υφυπουργέ; Τις ξεχάσαμε τις δεσμεύσεις μας, περί έκδοσης των ΠΔ πριν την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς;

    ReplyDelete
  14. Anonymous11:19 pm

    Ελληνικά Πανεπιστήμια: Ενα τέλµα που µαταιώνει, από την πρώτη µέρα, τα όνειρα και τις προσδοκίες των φοιτητών, που τόσο πάσχισαν να περάσουν τις πύλες του.....
    Διαβάστε όλο το άρθρο στη διεύθυνση:
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artid=4590619

    ReplyDelete
  15. Anonymous1:09 am

    Είναι σίγουρο ότι πάλι δεν συζητήθηκαν και δεν τέθηκαν τα θέματα που αναφέρει η @1:39 μμ & @1:41 μμ και αυτό γιατί είναι ζητήματα που καίνε και προβληματίζουν.

    Κρίμα….

    Δόθηκαν στους Διευθυντές Εκπαίδευσης λεπτομερείς οδηγίες σε σκονάκια για το πώς θα προγραμματίσουν τη δουλειά τους και πως θα εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

    Αν δεν μας απατά η μνήμη τα σκονάκια είχαν απαγορευθεί στην διάρκεια της συνέντευξης και μάλιστα στο τμήμα που αφορούσε την εξέταση της μελέτης περίπτωσης.

    Επειδή μάλλον δεν έχετε εμπιστοσύνη στις ικανότητες των «ικανών» που μόλις επιλέξατε

    Το ερώτημα είναι ότι στελέχη με τέτοια «πείρα» [το 50% έχει ήδη θητεύσει σε τέτοιες θέσεις ] δεν έχει γνώμη, άποψη και εμπειρία για τα θέματα της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης?

    Καλά δεν τους ζητήθηκε ή άποψη στην περιβόητη διαδικασία της συνέντευξης… ούτε τώρα τους ζητήθηκε να καταθέσουν απόψεις για να γνωρίζει η πολιτική ηγεσία και οι «ειδικοί» που σχεδιάζουν επί χάρτου στο ΥΠΔΒΜΘ που πορεύονται?

    Κατά τα άλλα διαβάσαμε περί οργασμού δουλειάς εκ μέρους τους πριν καν αναλάβουν υπηρεσία ….!!![… ας ελπίσουμε ότι έτσι και πράγματι έτσι είναι τα πράγματα (πάντως στα γραφεία των Δ/νσεων επικρατεί ερημιά που φοβίζει , δεν υπάρχει ψυχή να σε εξυπηρετήσει)… να σε ακούσει]

    Δημοκρατικός προγραμματισμός, αποκέντρωση, εκχώρηση αρμοδιοτήτων, διασταλτική ερμηνεία των νόμων, ανάληψη πρωτοβουλιών και ατομικών ευθυνών ΟΛΑ στο χρονοντούλαπο της ιστορίας [Ν.1566].

    Η αποδόμηση των οραμάτων και των εξαγγελιών του πρωθυπουργού μας στην πράξη.

    Δεν θέλουμε να φανταστούμε τι πρόκειται να μας συμβεί … απογοήτευση, θλίψη….
    [από όλους τους συμμετέχοντες ….και τους παράγοντες του ΥΠΔΒΜΘ και από τους συμπαθείς φίλους/ες της ΟΛΜΕ και του ....ΚΕΜΕΤΕ τους οποίους βλέπουμε στην τηλεόραση αλλά δεν τους καταλαβαίνουμε … ίσως επειδή αυτοί ξέρουν και εμείς …]

    Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι θα συμβεί … στο χώρο της εκπαίδευσης με την εφαρμογή του Καλλικράτη που θα υλοποιήσου αυτοδιοικητικά στελέχη και στελέχη της εκπαίδευσης παλαιάς κοπής και νοοτροπίας που ανακυκλώνονται σε θέσεις ….για να εξυπηρετούν την εκάστοτε κατάσταση και όχι να δημιουργήσουν… να προτείνουν ... να υλοποιήσουν

    Θα ήταν πολύ χρήσιμο τα νέα στελέχη της εκπαίδευσης να μας γνωστοποιούσαν τις θέσεις , τις απόψεις τους, τους οραματισμούς τους για την περιφέρεια ευθύνης τους σε μας τους απλούς, «χωρίς προσόντα», «χωρίς εμπειρία», «χωρίς μεράκι», εμάς που «ποτέ» δεν κάναμε [όπως ισχυρίζονται ανακριβώς] προτάσεις, για να δούμε τις νέες προοπτικές και να ακούσουν τη γνώμη μας και τις ανεδαφικές προτάσεις μας που συνθλίβουν χρόνια τώρα από τις πρότερες θέσεις που κατείχαν στην εκπαίδευση.

    ΣΗΜ: Εύχομαι όλα να πάμε καλά και το νέο στέλεχος της περιοχής του σχολείου μας που είχε θητεύσει σε ανάλογη θέση μόλις ανοίξουν τα σχολεία να μας καλέσει όλους εμάς τους «μη έχοντες γνώμη και άποψη» για να προγραμματίσουμε το αύριο της παιδείας στην περιοχή ευθύνης του [Πάντως τα πέντε προηγούμενα χρόνια δεν έκανε τον κόπο ούτε να μας επισκεφθεί μια φορά και ως εκτούτου θα είναι δύσκολο να τον αναγνωρίσουμε όταν την 3 Σεπτέμβρη θα βρεθεί στο σχολειό μας σε μια σύσκεψη εργασίας,προγραμματισμού…. και προβληματισμού…]

    ReplyDelete
  16. Anonymous7:48 am

    Έστειλα μια απάντηση σε κάποιον ανώνυμο του φόρουμ ( ο οποίος ήταν εκτός ελέγχου και πραγματικότητας) και δεν δημοσιεύτηκε. Επειδή είμαι σιγουρότατος ότι δεν έκανα κάποιο λάθος στην αποστολή και δεν χρησιμοποιήσα καμία προσβλητική έκφραση (σε αντίθεση με κάποιους άλλους) το συμπέρασμα μου είναι η επαλήθευση της γραμμής που ακολουθείτε στο θέμα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Την μία πλευρά την άφήνεται ανεξέλεγκτη και την άλλη όχι μονο δεν την ακούτε αλλά επιπλέον την λογοκρίνεται. Αυτό όμως που δεν μπορώ να αντιληφθώ όπως και η κοινωνία είναι η εξαιρετικά επιθετική πολιτική του ΠΑΣΟΚ στο θέμα των ΑΕΙ και ειδικά των Πολυτεχνείων.

    Γιατί δεν κατεβαίνεται για λίγο από την υπουργική σας καρέκλα να ακούσετε τι λέει ο απλός κόσμος.

    Είμαι βέβαιος πως θα εκπλαγείτε.

    Υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζουμε;

    ReplyDelete